zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Anielewicza 6, 00-157 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: przetargi@polin.pl
tel: 224 710 300
fax: 224 710 398
Dane postępowania
ID postępowania: 11073420140
Data publikacji zamówienia: 2014-04-01
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
92312200-3 Usługi świadczone przez autorów, kompozytorów, rzeźbiarzy, animatorów kultury oraz pozostałych artystów
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
napisanie wewnętrznego podręcznika z zakresu metodologii historii mówionej dla Muzeum Historii Żydów Polskich Joanna Wawrzyniak Warszawa (01-593), ul. Sierpecka 6 m 32 Dobrochna Kałwa Kraków (31-207), ul. ks. Siemaszki 52/6
Warszawa
7 000,00
0,41
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-05-22
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
923122003
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
7 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
7 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
7 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
7 000,00 zł


Warszawa: Napisanie wewnętrznego podręcznika z zakresu metodologii historii mówionej dla Muzeum Historii Żydów Polskich, postępowanie nr ADM.271.27.2014


Numer ogłoszenia: 110734 - 2014; data zamieszczenia: 02.04.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Muzeum Historii Żydów Polskich, ul. Anielewicza 6, 00-157 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 4710300, faks 22 4710398


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytucja kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Napisanie wewnętrznego podręcznika z zakresu metodologii historii mówionej dla Muzeum Historii Żydów Polskich, postępowanie nr ADM.271.27.2014.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest napisanie wewnętrznego podręcznika z zakresu metodologii historii mówionej dla Muzeum Historii Żydów Polskich.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
92.31.22.00-3.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Podstawą udzielenia zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki jest art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), zgodnie z którym zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej Przedmiotem zamówienia jest napisanie wewnętrznego podręcznika z zakresu metodologii historii mówionej dla Muzeum Historii Żydów Polskich. Z uwagi na fakt udzielania zamówienia publicznego w zakresie działalności twórczej i artystycznej, którego zakres jest specyficzny, uznać należy, iż skorzystanie z przedmiotowego trybu jest w pełni uzasadnione, gdyż w tym konkretny przypadku istnieje tylko jeden wykonawca, który pozwoli osiągnąć zamawiającemu oczekiwany cel i efekt, jaki związany jest z realizacją tego zamówienia. Natomiast niezaprzeczalne ograniczenie konkurencji poprzez zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki i zaproszenie do negocjacji tylko wybranego jednego wykonawcy spowodowane jest specyfiką jego twórczej i artystycznej działalności. Dorobek artystyczny i doświadczenie wybranego wykonawcy oraz jego renoma dają zamawiającemu rękojmię stworzenia i otrzymania niepowtarzalnego i jedynego w swoim rodzaju dzieła. Uzyskanie zamierzonego rezultatu jest możliwe wyłącznie przez udzielenie zamówienia konkretnemu wykonawcy, który łącząc swoje kompetencje i posiadając wyjątkową pozycję na rynku stworzy dzieło spełniające wymagania Zamawiającego. O możliwości zastosowania trybu niekonkurencyjnego decydują więc szczególne, istotne dla Zamawiającego cechy twórcy tj.: pozycja, renoma i walory twórczości dzieł. W ramach realizacji zadania Sąsiedzi świadkowie. Przedmioty, ludzie, opowieści w latach 2014-2016 pracownicy muzeum mają do wykonania 215 wywiadów z różnymi grupami świadków historii: Sprawiedliwymi wśród Narodów Świata Ocalonymi przez SprawiedliwychRatującymi bez odznaczeń członkami rodzin osób ratowanych i ratujących (35 wywiadów), muzealnymi Darczyńcami, którzy przekazali na rzecz muzealnej kolekcji obiekty (60 wywiadów) oraz z grupą 120 świadków historii na którą składają się polscy Żydzi, którzy wyjeżdżali z Polski w różnych okresach swojego życia w XX wieku (grupa roboczo nazwana Żydzi emigranci), polscy Żydzi mieszkający współcześnie w Polsce oraz grupa Polaków będących świadkami życia żydowskiego w Polsce w XX wieku. W Muzeum Historii Żydów Polskich istnieje potrzeba ustalenia założeń strategicznych dotyczących realizacji wywiadów ze świadkami historii oraz ustalenia wytycznych metodologicznych, według których te wywiady są realizowane - tak, aby przedsięwzięte projekty historii mówionej były wobec siebie komplementarne a zasady ich realizacji zapisane w jednym, programowym dokumencie. W związku z powyższym, do opracowania wewnętrznego podręcznik z zakresu metodologii historii mówionej konieczne jest zatrudnić autorów, którzy mają doświadczenie w kontakcie z różnymi osobami, zwłaszcza ze świadkami historii, ludźmi starszymi, posiadają wiedzę o problematyce żydowskiej i o samej działalności Muzeum Powyższe wskazuje, że oczekiwany rezultat jest możliwy wyłącznie przez udzielenie zamówienia temu konkretnemu wykonawcy. Muzeum Historii Żydów Polskich planuje udzielić zamówienia 2 Paniom tj.: Dr Joannie Wawrzyniak i dr Dobrochnie Kałwa ponieważ wspólne doświadczenie dorobek wykonawcy wskazuje oczekiwany rezultat jest możliwy wyłącznie przez udzielenie zamówienia temu konkretnemu wykonawcy. Dr Joanna Wawrzyniak jest socjologiem i historykiem; związana z Międzyzakładową Pracownią Pamięci Społecznej w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Opublikowała książki: Buntownicy. Polskie lata 70. i 80 (Warszawa 2011, współautorka z Anką Grupińską) oraz ZBoWiD i pamięć drugiej wojny światowej: 1949-1969 (Warszawa 2009). Jej dotychczasowe badania dotyczyły polityki i aktorów pamięci w powojennej Polsce, miejskich muzeów historycznych oraz historii mówionej opozycji demokratycznej i prywatyzacji. Interesuje się także związkami pomiędzy historią a pamięcią oraz historią polskiego pamięcioznawstwa. Autorka licznych recenzji z zakresu projektów historii mówionej publikowanych w East European Politics and Societies, Museum Management and Curatorship, olish Sociological Review, ualitative Sociology Review, Kwartalniku Historycznym, Roczniku Antropologii Historii. Wraz z Małgorzatą Pakier (SWPS) prowadzi program Genealogies of Memory in Central and Eastern Europe http:genealogies.enrs.eu w Europejskiej Sieci Pamięć i Solidarność. Od 2006 roku dr Joanna Wawrzyniak jest współpracownikiem Ośrodka KARTA - najważniejszego w Polsce i jednego z czołowych w Europie i na świecie ośrodka skupiającego wokół siebie teoretyków i praktyków historii mówionej. W ramach współpracy z KARTĄ była współautorką i koordynatorką jednego z ważniejszych projektów edukacyjnych Pamiętanie Peerelu. Opowieści o wspólnych i indywidualnych sposobach na system: 1956-1989. Podczas trwania projektu w latach 2006-2011 wraz z Anką Grupińską i zespołem kilkunastu pracowników, przeprowadziła i zarchiwizowała ponad 150 wielogodzinnych (w pełni transkrybowanych) wywiadów biograficznych z opozycjonistami lat 1956-1989. Podczas projektu ukazała się pod jej redakcją seria publikacji przeznaczona dla edukatorów: Marzec 1968, Poznań: Czerwiec 1956, Byliśmy studentami w latach 70. ubiegłego wieku, Drugi obieg: 1976-1989, 1989: Koniec Peerelu. Obecnie pracuje nad anglojęzycznymi publikacjami, w których porusza zagadnienia polskiej pamięci zbiorowej w kontekście II wojny światowej oraz kwestię prezentowania historii II wojny światowej w europejskich muzeach: Veterans, Victims and the Memory of the Second World War in Poland: 1949-1969 dla wydawnictwa Peter Lang, Enemy on Display: Identity, Memory and the Second World War in European Museums oraz European Memory: Eastern Perspective w wydawnictwie Berghahn Books. Wyróżniona stypendium naukowym tygodnika Polityka dla młodych naukowców, nagrodami rektora UW za rozprawę doktorską i projekt Genealogies of Memory. Pracuje nad projektem habilitacji organizowanym wspólnie przez Imre Kertesz Kolleg i Friedrich Schiller University w Jenie pt.: Theorizing Memory in the Suburb of Europe. Polish Intellectuals Western Encounters. Druga współautorka zamawianego podręcznika dr Dobrochna Kałwa jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego, a w latach 2001-2012 była adiunktem w Instytucie Historii UJ. Jej zainteresowania badawcze skupiają się przede wszystkim na temacie historii kobiet i ich migracji w XIX i XX wieku oraz historii mówionej i metodologii historii mówionej. W latach 2008-2013 pełniła funkcję wiceprezesa Polskiego Towarzystwa Historii Mówionej. Nauczała na wielu prestiżowych uczelniach wyższych w Europie - w zasadzie zawsze były to programy obejmujące historię kobiet i historię mówioną oraz jej metodologię - na Universität Erfurt, Halle Universität, na Uniwersytecie Jagiellońskim i Uniwersytecie Warszawskim. Dr Dobrochna Kałwa była stypendystką Fundacji Lanckorońskich (Londyn 1999), Fulbrighta (2009) i Geisteswissenschaftliches Zentrum Geschichte und Kultur Ostmitteleuropas, Universität Leipzig (2008). Od 2012 roku jest adiunktem w Zakładzie Dydaktyki Instytutu Historycznego UW i jako teoretyk i praktyk metodologii historii mówionej kształci kolejne pokolenia studentów UW w duchu wykorzystywania w warsztacie badawczym relacji świadków historii. Autorka licznych artykułów i referatów z zakresu historii mówionej i pamięcioznawstwa w kontekście II wojny światowej, m.in.: Relacje świadków historii jako źródło legitymizacji wiedzy historycznej - konflikty pamięci a oral history podczas konferencji Pamięć - Pogranicze - Oral history (Szczecin 2013), In search of new meanings: Autobiographical strategies of local party-members in Poland. The oral history case study (konferencja Memory of Everyday Collaboration with the Communist Regimes in Eastern Europe, Budapeszt 2013), Memory, oblivion, and oral history - the Polish case podczas 4 miedzynarodowej konferencji UNESCO Memory of the World Program (Warszawa 2011), Alltagsgeschichte, Oral History and other Approaches to Come to Terms with the Past in Poland podczas konferencji Everyday Life in Transnational Perspective: Alltagsgeschichte Revisited (Erfurt Universität 2008), Recollecting Private Past and Forgetting Public Memory: Discursive Subversion of Oral History Testimonies podczas konferencji Oral History. The Art of Dialogue (Kraków 2007). Opublikowała m.in.: artykuły: Historia mówiona w krajach postkomunistycznych: Rekonesans (Kultura i Historia 2010), Die besten Tagen meines Lebens... Der Alltag In den Staatlichen Landwirtschafts-betrieben aus Sicht der oral history,w tomie Geschlechterbeziehungen in Ostmitteleuropa nach dem Zweiten Weltkrieg. Soziale Praxis und Konstruktionen von Geschlechterbildern. Vorträge der Tagung des Collegium Carolinum in Bad Wiessee vom 17. bis 20. November 2005 (Monachium 2008), Kozetka historyka: oral history w badaniach życia prywatnego w tomie Rodzina - prywatność - intymność (Warszawa 2005). Autorka monografii Kobieta aktywna w Polsce międzywojennej. Dylematy środowisk kobiecych, (nagroda w roku 2012 od Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego), współautorka m.in. Obyczaje w Polsce (nagroda Książka Roku Pióro Fredry w roku 2004, nagroda za książkę akademicką Atena w 2005 roku), Migration als Ressource. Zur Pendelmigration polnischer Frauen in Privathaushalte der Bundesrepublik (2009). Biorąc pod uwagę wybitne doświadczenie obu badaczek w dziedzinie historii mówionej stanowią one razem idealną całość, dzięki której możliwe jest stworzenie podręcznika spełniającego wymagania Zamawiającego. Zamawiający wybierając Wykonawcę ocenia nie tylko dorobek naukowy obu historyczek - ale również ich doświadczenie w pracy dydaktycznej ze studentami i przy tworzeniu kolejnych publikacji z zakresu historii mówionej. Środowisko historyków wdrażających w swoich badaniach metodologię historii mówionej w Polsce jej bardzo wąskie, przy czym większość badaczy albo jest jedynie teoretykami tej metodologii albo przede wszystkim praktykami, którzy wywiady wykorzystują do swoich konkretnych celów edukacyjnych, dydaktycznych, naukowych, popularno-naukowych, dziennikarskich. W tym kontekście ważne jest dodać, że obie historyczki nie są związane z jakimikolwiek instytucjami więzami lojalnościowymi, a jako naukowcy wykładający na różnych uczelniach, uczestniczący w różnych projektach, posiadają one niespotykane u innych naukowców spektrum doświadczeń w dziedzinie prowadzenia projektów historii mówionej. Dzięki socjologicznemu przygotowaniu dr Joanny Wawrzyniak możliwe jest również połączenie w zamawianym podręczniku dwóch sposobów realizowania historii mówionej - historycznego i socjologicznego - co znacznie wpłynie na jego jakość i wszechstronność użycia przy różnych grupach świadków historii. W dotychczasowej bowiem praktyce w realizowanych w Muzeum Historii Żydów Polskich wywiadach ze świadkami historii korzystano zarówno z warsztatu historyka, jak i badacza specjalizującego się w naukach społecznych - co jest istotne ze względu na osiągnięcie jak najpełniejszych informacyjnie wywiadów, w których często ważniejsze od odtwarzania faktów z historii jest przekazywanie zindywidualizowanej wiedzy na temat rzeczywistości społecznej danego okresu historycznego. Nieocenione przy realizacji zamówienia będą również doświadczenia dr Dobrochny Kałwy w interpretacji historii kobiet, a zwłaszcza historii kobiet podczas drugiej wojny światowej, poprzez pryzmat teorii feministycznych i gender studies. Duża część bowiem nagrywanych w Muzeum Historii Żydów Polskich świadków historii to kobiety - których doświadczenia wymagają specjalnej metody biorącej pod uwagę kobiece doświadczenie wojny, w tym Zagłady. Także praca dr Joanny Wawrzyniak przy tworzeniu serii podręczników dydaktycznych dla Ośrodka KARTA jest tutaj istotna - dzięki niej szykowany podręcznik metodologiczny będzie przystępny i klarowany w wywodzie. Wszystkie opisane powyżej cechy obu badaczek czynią je twórczyniami unikatowymi, które jako jedyne w środowisku badaczy historii mówionej będą w stanie stworzyć zamawiany podręcznik spełniający oczekiwania Zamawiającego. Mając na uwadze powyższe i uwzględniając przedstawione argumenty i okoliczności faktyczne oraz prawne należy stwierdzić, iż została spełniona przesłanka z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c) ustawy Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenie zamówienia po przeprowadzeniu negocjacji w trybie z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione i zasługuje w całości na uwzględnienie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Dobrochna Kałwa ul. Popiełuszki 11/88, 01-595 Warszawa Joanna Wawrzyniak Uniwersytet Warszawski ul. Karowa 18 00-927 Warszawa, ul. Popiełuszki 11/88, 01-595 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Warszawa: napisanie wewnętrznego podręcznika z zakresu metodologii historii mówionej dla Muzeum Historii Żydów Polskich


Numer ogłoszenia: 173978 - 2014; data zamieszczenia: 22.05.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 110734 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Muzeum Historii Żydów Polskich, ul. Anielewicza 6, 00-157 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 4710300, faks 22 4710398.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytucja Kultury.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
napisanie wewnętrznego podręcznika z zakresu metodologii historii mówionej dla Muzeum Historii Żydów Polskich.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest napisanie wewnętrznego podręcznika z zakresu metodologii historii mówionej dla Muzeum Historii Żydów Polskich.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
92.31.22.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.04.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Joanna Wawrzyniak Warszawa (01-593), ul. Sierpecka 6 m 32 Dobrochna Kałwa Kraków (31-207), ul. ks. Siemaszki 52/6, ul. Sierpecka 6 m 32, 01-593 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 4550,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    7000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    7000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    7000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Podstawą udzielenia zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki jest art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), zgodnie z którym zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej Przedmiotem zamówienia jest napisanie wewnętrznego podręcznika z zakresu metodologii historii mówionej dla Muzeum Historii Żydów Polskich. Z uwagi na fakt udzielania zamówienia publicznego w zakresie działalności twórczej i artystycznej, którego zakres jest specyficzny, uznać należy, iż skorzystanie z przedmiotowego trybu jest w pełni uzasadnione, gdyż w tym konkretny przypadku istnieje tylko jeden wykonawca, który pozwoli osiągnąć zamawiającemu oczekiwany cel i efekt, jaki związany jest z realizacją tego zamówienia. Natomiast niezaprzeczalne ograniczenie konkurencji poprzez zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki i zaproszenie do negocjacji tylko wybranego jednego wykonawcy spowodowane jest specyfiką jego twórczej i artystycznej działalności. Dorobek artystyczny i doświadczenie wybranego wykonawcy oraz jego renoma dają zamawiającemu rękojmię stworzenia i otrzymania niepowtarzalnego i jedynego w swoim rodzaju dzieła. Uzyskanie zamierzonego rezultatu jest możliwe wyłącznie przez udzielenie zamówienia konkretnemu wykonawcy, który łącząc swoje kompetencje i posiadając wyjątkową pozycję na rynku stworzy dzieło spełniające wymagania Zamawiającego. O możliwości zastosowania trybu niekonkurencyjnego decydują więc szczególne, istotne dla Zamawiającego cechy twórcy tj.: pozycja, renoma i walory twórczości (dzieł). W ramach realizacji zadania Sąsiedzi - świadkowie. Przedmioty, ludzie, opowieści w latach 2014-2016 pracownicy muzeum mają do wykonania 215 wywiadów z różnymi grupami świadków historii: Sprawiedliwymi wśród Narodów ŚwiataOcalonymi przez SprawiedliwychRatującymi bez odznaczeńczłonkami rodzin osób ratowanych i ratujących (35 wywiadów), muzealnymi Darczyńcami, którzy przekazali na rzecz muzealnej kolekcji obiekty (60 wywiadów) oraz z grupą 120 świadków historii na którą składają się polscy Żydzi, którzy wyjeżdżali z Polski w różnych okresach swojego życia w XX wieku (grupa roboczo nazwana Żydzi emigranci), polscy Żydzi mieszkający współcześnie w Polsce oraz grupa Polaków będących świadkami życia żydowskiego w Polsce w XX wieku. W Muzeum Historii Żydów Polskich istnieje potrzeba ustalenia założeń strategicznych dotyczących realizacji wywiadów ze świadkami historii oraz ustalenia wytycznych metodologicznych, według których te wywiady są realizowane - tak, aby przedsięwzięte projekty historii mówionej były wobec siebie komplementarne a zasady ich realizacji zapisane w jednym, programowym dokumencie. W związku z powyższym, do opracowania wewnętrznego podręcznik z zakresu metodologii historii mówionej konieczne jest zatrudnić autorów, którzy mają doświadczenie w kontakcie z różnymi osobami, zwłaszcza ze świadkami historii, ludźmi starszymi, posiadają wiedzę o problematyce żydowskiej i o samej działalności Muzeum Powyższe wskazuje, że oczekiwany rezultat jest możliwy wyłącznie przez udzielenie zamówienia temu konkretnemu wykonawcy. Muzeum Historii Żydów Polskich planuje udzielić zamówienia 2 Paniom tj.: Dr Joannie Wawrzyniak i dr Dobrochnie Kałwa ponieważ wspólne doświadczenie dorobek wykonawcy wskazuje oczekiwany rezultat jest możliwy wyłącznie przez udzielenie zamówienia temu konkretnemu wykonawcy. Dr Joanna Wawrzyniak jest socjologiem i historykiem; związana z Międzyzakładową Pracownią Pamięci Społecznej w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Opublikowała książki: Buntownicy. Polskie lata 70. i 80 (Warszawa 2011, współautorka z Anką Grupińską) oraz ZBoWiD i pamięć drugiej wojny światowej: 1949-1969 (Warszawa 2009). Jej dotychczasowe badania dotyczyły polityki i aktorów pamięci w powojennej Polsce, miejskich muzeów historycznych oraz historii mówionej opozycji demokratycznej i prywatyzacji. Interesuje się także związkami pomiędzy historią a pamięcią oraz historią polskiego pamięcioznawstwa. Autorka licznych recenzji z zakresu projektów historii mówionej publikowanych w East European Politics and Societies, Museum Management and Curatorship, Polish Sociological Review, Qualitative Sociology Review, Kwartalniku Historycznym, Roczniku Antropologii Historii. Wraz z Małgorzatą Pakier (SWPS) prowadzi program Genealogies of Memory in Central and Eastern Europe http:genealogies.enrs.eu w Europejskiej Sieci Pamięć i Solidarność. Od 2006 roku dr Joanna Wawrzyniak jest współpracownikiem Ośrodka KARTA - najważniejszego w Polsce i jednego z czołowych w Europie i na świecie ośrodka skupiającego wokół siebie teoretyków i praktyków historii mówionej. W ramach współpracy z KARTĄ była współautorką i koordynatorką jednego z ważniejszych projektów edukacyjnych Pamiętanie Peerelu. Opowieści o wspólnych i indywidualnych sposobach na system: 1956-1989. Podczas trwania projektu w latach 2006-2011 wraz z Anką Grupińską i zespołem kilkunastu pracowników, przeprowadziła i zarchiwizowała ponad 150 wielogodzinnych (w pełni transkrybowanych) wywiadów biograficznych z opozycjonistami lat 1956-1989. Podczas projektu ukazała się pod jej redakcją seria publikacji przeznaczona dla edukatorów: Marzec 1968, Poznań: Czerwiec 1956, Byliśmy studentami w latach 70. ubiegłego wieku, Drugi obieg: 1976-1989, 1989: Koniec Peerelu. Obecnie pracuje nad anglojęzycznymi publikacjami, w których porusza zagadnienia polskiej pamięci zbiorowej w kontekście II wojny światowej oraz kwestię prezentowania historii II wojny światowej w europejskich muzeach: Veterans, Victims and the Memory of the Second World War in Poland: 1949-1969 dla wydawnictwa Peter Lang, Enemy on Display: Identity, Memory and the Second World War in European Museums oraz European Memory: Eastern Perspective w wydawnictwie Berghahn Books. Wyróżniona stypendium naukowym tygodnika Polityka dla młodych naukowców, nagrodami rektora UW za rozprawę doktorską i projekt Genealogies of Memory. Pracuje nad projektem habilitacji organizowanym wspólnie przez Imre Kertesz Kolleg i Friedrich Schiller University w Jenie pt.: Theorizing Memory in the Suburb of Europe. Polish Intellectuals Western Encounters. Druga współautorka zamawianego podręcznika dr Dobrochna Kałwa jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego, a w latach 2001-2012 była adiunktem w Instytucie Historii UJ. Jej zainteresowania badawcze skupiają się przede wszystkim na temacie historii kobiet i ich migracji w XIX i XX wieku oraz historii mówionej i metodologii historii mówionej. W latach 2008-2013 pełniła funkcję wiceprezesa Polskiego Towarzystwa Historii Mówionej. Nauczała na wielu prestiżowych uczelniach wyższych w Europie - w zasadzie zawsze były to programy obejmujące historię kobiet i historię mówioną oraz jej metodologię - na Universität Erfurt, Halle Universität, na Uniwersytecie Jagiellońskim i Uniwersytecie Warszawskim. Dr Dobrochna Kałwa była stypendystką Fundacji Lanckorońskich (Londyn 1999), Fulbrighta (2009) i Geisteswissenschaftliches Zentrum Geschichte und Kultur Ostmitteleuropas, Universität Leipzig (2008). Od 2012 roku jest adiunktem w Zakładzie Dydaktyki Instytutu Historycznego UW i jako teoretyk i praktyk metodologii historii mówionej kształci kolejne pokolenia studentów UW w duchu wykorzystywania w warsztacie badawczym relacji świadków historii. Autorka licznych artykułów i referatów z zakresu historii mówionej i pamięcioznawstwa w kontekście II wojny światowej, m.in.: Relacje świadków historii jako źródło legitymizacji wiedzy historycznej - konflikty pamięci a oral history podczas konferencji Pamięć - Pogranicze - Oral history (Szczecin 2013), In search of new meanings: Autobiographical strategies of local party-members in Poland. The oral history case study (konferencja Memory of Everyday Collaboration with the Communist Regimes in Eastern Europe, Budapeszt 2013), Memory, oblivion, and oral history - the Polish case podczas 4 miedzynarodowej konferencji UNESCO Memory of the World Program (Warszawa 2011), Alltagsgeschichte, Oral History and other Approaches to Come to Terms with the Past in Poland podczas konferencji Everyday Life in Transnational Perspective: Alltagsgeschichte Revisited (Erfurt Universität 2008), Recollecting Private Past and Forgetting Public Memory: Discursive Subversion of Oral History Testimonies podczas konferencji Oral History. The Art of Dialogue (Kraków 2007). Opublikowała m.in.: artykuły: Historia mówiona w krajach postkomunistycznych: Rekonesans (Kultura i Historia 2010), Die besten Tagen meines Lebens... Der Alltag In den Staatlichen Landwirtschafts-betrieben aus Sicht der oral history,w tomie Geschlechterbeziehungen in Ostmitteleuropa nach dem Zweiten Weltkrieg. Soziale Praxis und Konstruktionen von Geschlechterbildern. Vorträge der Tagung des Collegium Carolinum in Bad Wiessee vom 17. bis 20. November 2005 (Monachium 2008), Kozetka historyka: oral history w badaniach życia prywatnego w tomie Rodzina - prywatność - intymność (Warszawa 2005). Autorka monografii Kobieta aktywna w Polsce międzywojennej. Dylematy środowisk kobiecych, (nagroda w roku 2012 od Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego), współautorka m.in. Obyczaje w Polsce (nagroda Książka Roku Pióro Fredry w roku 2004, nagroda za książkę akademicką Atena w 2005 roku), Migration als Ressource. Zur Pendelmigration polnischer Frauen in Privathaushalte der Bundesrepublik (2009). Biorąc pod uwagę wybitne doświadczenie obu badaczek w dziedzinie historii mówionej stanowią one razem idealną całość, dzięki której możliwe jest stworzenie podręcznika spełniającego wymagania Zamawiającego. Zamawiający wybierając Wykonawcę ocenia nie tylko dorobek naukowy obu historyczek - ale również ich doświadczenie w pracy dydaktycznej ze studentami i przy tworzeniu kolejnych publikacji z zakresu historii mówionej. Środowisko historyków wdrażających w swoich badaniach metodologię historii mówionej w Polsce jej bardzo wąskie, przy czym większość badaczy albo jest jedynie teoretykami tej metodologii albo przede wszystkim praktykami, którzy wywiady wykorzystują do swoich konkretnych celów edukacyjnych, dydaktycznych, naukowych, popularno-naukowych, dziennikarskich. W tym kontekście ważne jest dodać, że obie historyczki nie są związane z jakimikolwiek instytucjami więzami lojalnościowymi, a jako naukowcy wykładający na różnych uczelniach, uczestniczący w różnych projektach, posiadają one niespotykane u innych naukowców spektrum doświadczeń w dziedzinie prowadzenia projektów historii mówionej. Dzięki socjologicznemu przygotowaniu dr Joanny Wawrzyniak możliwe jest również połączenie w zamawianym podręczniku dwóch sposobów realizowania historii mówionej - historycznego i socjologicznego - co znacznie wpłynie na jego jakość i wszechstronność użycia przy różnych grupach świadków historii. W dotychczasowej bowiem praktyce w realizowanych w Muzeum Historii Żydów Polskich wywiadach ze świadkami historii korzystano zarówno z warsztatu historyka, jak i badacza specjalizującego się w naukach społecznych - co jest istotne ze względu na osiągnięcie jak najpełniejszych informacyjnie wywiadów, w których często ważniejsze od odtwarzania faktów z historii jest przekazywanie zindywidualizowanej wiedzy na temat rzeczywistości społecznej danego okresu historycznego. Nieocenione przy realizacji zamówienia będą również doświadczenia dr Dobrochny Kałwy w interpretacji historii kobiet, a zwłaszcza historii kobiet podczas drugiej wojny światowej, poprzez pryzmat teorii feministycznych i gender studies. Duża część bowiem nagrywanych w Muzeum Historii Żydów Polskich świadków historii to kobiety - których doświadczenia wymagają specjalnej metody biorącej pod uwagę kobiece doświadczenie wojny, w tym Zagłady. Także praca dr Joanny Wawrzyniak przy tworzeniu serii podręczników dydaktycznych dla Ośrodka KARTA jest tutaj istotna - dzięki niej szykowany podręcznik metodologiczny będzie przystępny i klarowany w wywodzie. Wszystkie opisane powyżej cechy obu badaczek czynią je twórczyniami unikatowymi, które jako jedyne w środowisku badaczy historii mówionej będą w stanie stworzyć zamawiany podręcznik spełniający oczekiwania Zamawiającego. Mając na uwadze powyższe i uwzględniając przedstawione argumenty i okoliczności faktyczne oraz prawne należy stwierdzić, iż została spełniona przesłanka z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c) ustawy Prawo zamówień publicznych, a tym samym udzielenie zamówienia po przeprowadzeniu negocjacji w trybie z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione i zasługuje w całości na uwzględnienie.