zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: sekretariatDZZK@bgk.pl, Magdalena.Sawicka@bgk.pl
tel: +48 22 599 80 48,
fax: +48 22 596 59 05
Dane postępowania
ID postępowania: 20089920100
Data publikacji zamówienia: 2010-07-26
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79210000-9 Usługi księgowe i audytorskie


Warszawa: Przegląd skróconego sprawozdania finansowego BGK wg stanu na 30 czerwca 2010 r. dla celów zaliczenia bieżącego wyniku finansowego do kalkulacji funduszy własnych dla potrzeb adekwatności kapitałowej


Numer ogłoszenia: 200899 - 2010; data zamieszczenia: 27.07.2010

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Bank Gospodarstwa Krajowego, Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5229112, 5965980, faks 022 6270378,6270479


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przegląd skróconego sprawozdania finansowego BGK wg stanu na 30 czerwca 2010 r. dla celów zaliczenia bieżącego wyniku finansowego do kalkulacji funduszy własnych dla potrzeb adekwatności kapitałowej.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przegląd skróconego sprawozdania finansowego BGK wg stanu na 30 czerwca 2010 r. dla celów zaliczenia bieżącego wyniku finansowego do kalkulacji funduszy własnych dla potrzeb adekwatności kapitałowej.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.00.00-9.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z art. 66 ustawy Prawo zamówień publicznych zamówienie z wolnej ręki to tryb w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Jedną z przesłanek zastosowania ww. trybu jest art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp tj. ze względu na wyjątkową sytuację, niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o ww. przepis uzależnione jest od łącznego spełnienia następujących przesłanek, między którymi powinien zachodzić związek przyczynowo - skutkowy oraz związek czasowy tj.: 1. ze względu na wyjątkową sytuację, niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, 2. wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, 3. nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Uzasadnienie faktyczne: 1. W wyniku audytu sprawozdań finansowych BGK za rok kończący się 31 grudnia 2009, nastąpiło zmniejszenie wyniku finansowego w stosunku do wersji wstępnej, spowodowane dodatkowo utworzonymi rezerwami celowymi, głównie na ekspozycje kredytów mieszkaniowych i budowlanych dla których w wyniku kryzysu znacznie obniżyła się zdolność kredytowa. Równocześnie, plan finansowo-rzeczowy BGK zakładał przeniesienie zysku netto na fundusze Banku, co dawało mu odpowiednią pozycję kapitałową dla celów dalszego planowania znaczącego wzrostu akcji kredytowej BGK. 2. W rezultacie zmniejszenia planowanego odpisu na fundusze własne Banku oraz wskutek wstrzymania decyzji odnośnie wypłaty dywidendy PKO BP, Bank dokonał analizy limitów dla poszczególnych rodzajów działalności bankowej (w tym kredytowej) dostępnych przy obecnym poziomie funduszy własnych. W rezultacie tej analizy, tylko zaliczenie bieżącego wyniku netto do funduszy własnych daje możliwość kontynuowania działalności Banku zgodnie z przyjętym planem finansowo-rzeczowym Banku. 3. Opisanej powyżej sytuacji BGK nie mógł wcześniej przewidzieć oraz nie wynika ona z przyczyn leżących po jego stronie. 4. Jednym z działań umożliwiającym podwyższenie funduszy własnych banków jest przeprowadzenie przeglądu śródrocznych sprawozdań finansowych banku i na podstawie raportu wydanego przez audytora zewnętrznego (upoważnionego do badania sprawozdań finansowych) zaliczenie wyniku śródrocznego do funduszy własnych banku. Zaliczenie zaudytowanego wyniku BGK na 30 czerwca 2010 do funduszy własnych nie później niż na 30 sierpnia 2010, pozwoli na kontynuowanie realizacji założonego planu. 5. Ze względu na procedury przeglądu sprawozdań finansowych oraz konieczność przygotowania wymaganych dokumentów na jego potrzeby wymagane jest natychmiastowe podjęcie działań mających na celu rozpoczęcie procesu przeglądu. Przy wyborze innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki, nie jest możliwe zakończenie przeglądu i wydanie raportu przez audytora zewnętrznego do połowy września 2010. Bank nie miał możliwości podjęcia wcześniejszych działań zmierzających do wyboru wykonawcy niniejszego zamówienia w jednym z trybów konkurencyjnych. 6. Wykonanie przedmiotowego zamówienia jest w zaistniałym stanie faktycznym niemożliwe przy zachowaniu terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia oznacza, że Bank nie dysponuje czasem na przeprowadzenie postępowania w innych trybach, w szczególności w trybie negocjacji bez ogłoszenia. Wszelkie opóźnienia w wykonaniu zamówienia mogą spowodować negatywne konsekwencje niemożliwe do zaakceptowania przez instytucję jaką jest Bank. Jedynie natychmiastowe wykonanie przedmiotowego zamówienia przy zastosowaniu trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o przesłankę z art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp pozwoli uniknąć negatywnych skutków dla Banku. Powyższe okoliczności w sposób jednoznaczny wskazują, iż zastosowanie przez Bank Gospodarstwa Krajowego trybu zamówienia z wolnej ręki wymuszone zostało przez wyjątkową, niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego sytuację, której nie mógł on przewidzieć, skutkującą koniecznością natychmiastowego wykonania przedmiotowego zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. W świetle powyższego spełnione zostały przesłanki zastosowania trybu zmówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 67 ust. 1 punkt 3 ustawy Pzp.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • KPMG Sp. z o.o., ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.