zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Bielska 59, 09-400 Płock, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: starostwo@powiat.plock.pl
tel: 24 2676771
fax: 024 2676848
Dane postępowania
ID postępowania: 25066920120
Data publikacji zamówienia: 2012-11-26
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: http://www.powiat.plock.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Obsługa prawna Starostwa Kancelaria Prawna Grażyna Dubleska
Płock
192 000,00
0,32
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-01-03
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
791100008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
192 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
192 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
192 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
192 000,00 zł


Płock: Obsługa prawna Starostwa


Numer ogłoszenia: 250669 - 2012; data zamieszczenia: 27.11.2012

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe w Płocku, ul. Bielska 59, 09-400 Płock, woj. mazowieckie, tel. 024 2676777, faks 024 2676848 , strona internetowa http://www.powiat.plock.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna Starostwa.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku, świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2002 r., Nr 123, poz. 1059 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz. U z 2010 r., Nr 10, poz. 65), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej, w celu obrony interesów Starostwa Powiatowego w Płocku..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z art. 5 ust 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 795 ze zm.) w przypadku zamówienia na wykonanie usług prawniczych w Starostwie Powiatowym w Płocku, a są to usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust 1 lub art. 67 ust 1 w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z wymienionych w tym przepisie okoliczności: 1.naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2.naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3.poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4.uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Sprawy z zakresu usług prawniczych powierzone wykonawcy (kancelarii) przez Radę Powiatu, Zarząd Powiatu, Starostę oraz Wydziały są w wielu przypadkach skomplikowane wymagające właściwej specjalistycznej wiedzy prawniczej. Powierzenie wykonania takich zadań winno więc nastąpić takiej kancelarii prawnej, która dysponuje osobami (radcami prawnymi lub adwokatami) posiadającymi wiedzę i doświadczenie w obsłudze prawnej organów samorządów w szczególności powiatu jak również w prowadzeniu spraw przed sądami: powszechnymi, administracyjnymi, samorządowy kolegium odwoławczym oraz innymi organami administracji publicznej. Brak doświadczenia może być przyczyną do podejmowania błędnych decyzji administracyjnych, błędnych, niekorzystnych dla powiatu umów, a nawet powodować straty finansowe. Zastosowanie trybu przetargu nieograniczonego, gdzie jedynym kryterium jest cena, może spowodować wybór oferty, którą mogłaby złożyć kancelaria nie mająca żadnego doświadczenia w obsłudze organów samorządów, jak również mogą być złożone oferty przewyższające możliwości finansowe Starostwa. Powyższe więc wskazuje, że zastosowanie przetargu nieograniczonego na wybór kancelarii do obsługi prawnej starostwa mogłoby spowodować naruszenie zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków (w/w art. 5 ust 1a pkt. 1.). Połączenie usług prawniczych z usługami polegającymi na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi lub innymi organami orzekającymi jest celowe i racjonalne z uwagi na zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej Starostwa uwzględniając specyfikę działalności tej jednostki. Świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i bardziej rzetelne rozwiązanie spraw, co przekłada się na efektywność wydatkowania środków. Za celowością kontynuacji współpracy z wybranym wykonawcą przemawia fakt, iż jest on zaznajomiony z bieżącymi sprawami prowadzonymi przez Starostwo, z kolei wybór innego wykonawcy powodowałby konieczność wprowadzenia go w tematykę spraw prowadzonych i planowanych. Utrzymanie ciągłości wykonywania usług prawniczych przez tego samego wykonawcę zmniejsza istotne ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonanie. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość realizacji przedsięwzięć zamawiającego /Starostwa/ pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywności i terminowego wykonywania zobowiązań. Ponadto w ocenie zamawiającego dotychczasowy wykonawca jest partnerem sprawdzonym, do którego zamawiający ma zaufanie, i który świadcząc usługi wykazał się profesjonalizmem i umiejętnością doboru optymalnych rozwiązań. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki - w omawianej sprawie - zmniejsza w sposób istotny ryzyko start, jakie powstałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, niesprawdzonemu wykonawcy. Zamówienie z wolnej ręki daje możliwość wynegocjowania ceny właściwej z uwagi na możliwości finansowych Starostwa, a ponadto daje możliwość wyboru kancelarii prawnej, która dysponuje prawnikami posiadającymi duże doświadczenie oraz wiedzę w obsłudze prawnej organów samorządów.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Prawna Grażyna Dubleska, ul. Batalionu Zośka 66, 09-409 Płock, kraj/woj. mazowieckie.


Płock: Obsługa prawna Starostwa


Numer ogłoszenia: 1797 - 2013; data zamieszczenia: 03.01.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 250669 - 2012r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Starostwo Powiatowe w Płocku, ul. Bielska 59, 09-400 Płock, woj. mazowieckie, tel. 024 2676777, faks 024 2676848.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna Starostwa.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku, świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2002 r., Nr 123, poz. 1059 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz. U z 2010 r., Nr 10, poz. 65), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej, w celu obrony interesów Starostwa Powiatowego w Płocku..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
28.12.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Prawna Grażyna Dubleska, ul. Batalionu Zośka 66, 09-409 Płock, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 156097,56 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    192000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    192000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    192000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 5 ust 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 795 ze zm.) w przypadku zamówienia na wykonanie usług prawniczych w Starostwie Powiatowym w Płocku, a są to usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust 1 lub art. 67 ust 1 w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z wymienionych w tym przepisie okoliczności: 1.naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2. naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3.poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4.uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Sprawy z zakresu usług prawniczych powierzone wykonawcy (kancelarii) przez Radę Powiatu, Zarząd Powiatu, Starostę oraz Wydziały są w wielu przypadkach skomplikowane wymagające właściwej specjalistycznej wiedzy prawniczej. Powierzenie wykonania takich zadań winno więc nastąpić takiej kancelarii prawnej, która dysponuje osobami (radcami prawnymi lub adwokatami) posiadającymi wiedzę i doświadczenie w obsłudze prawnej organów samorządów w szczególności powiatu jak również w prowadzeniu spraw przed sądami: powszechnymi, administracyjnymi, samorządowy kolegium odwoławczym oraz innymi organami administracji publicznej. Brak doświadczenia może być przyczyną do podejmowania błędnych decyzji administracyjnych, błędnych, niekorzystnych dla powiatu umów, a nawet powodować straty finansowe. Zastosowanie trybu przetargu nieograniczonego, gdzie jedynym kryterium jest cena, może spowodować wybór oferty, którą mogłaby złożyć kancelaria nie mająca żadnego doświadczenia w obsłudze organów samorządów, jak również mogą być złożone oferty przewyższające możliwości finansowe Starostwa. Powyższe więc wskazuje, że zastosowanie przetargu nieograniczonego na wybór kancelarii do obsługi prawnej starostwa mogłoby spowodować naruszenie zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków (w/w art. 5 ust 1a pkt. 1.). Połączenie usług prawniczych z usługami polegającymi na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi lub innymi organami orzekającymi jest celowe i racjonalne z uwagi na zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej Starostwa uwzględniając specyfikę działalności tej jednostki. Świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i bardziej rzetelne rozwiązanie spraw, co przekłada się na efektywność wydatkowania środków. Za celowością kontynuacji współpracy z wybranym wykonawcą przemawia fakt, iż jest on zaznajomiony z bieżącymi sprawami prowadzonymi przez Starostwo, z kolei wybór innego wykonawcy powodowałby konieczność wprowadzenia go w tematykę spraw prowadzonych i planowanych. Utrzymanie ciągłości wykonywania usług prawniczych przez tego samego wykonawcę zmniejsza istotne ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonanie. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość realizacji przedsięwzięć zamawiającego /Starostwa/ pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywności i terminowego wykonywania zobowiązań. Ponadto w ocenie zamawiającego dotychczasowy wykonawca jest partnerem sprawdzonym, do którego zamawiający ma zaufanie, i który świadcząc usługi wykazał się profesjonalizmem i umiejętnością doboru optymalnych rozwiązań. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki - w omawianej sprawie - zmniejsza w sposób istotny ryzyko start, jakie powstałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, niesprawdzonemu wykonawcy. Zamówienie z wolnej ręki daje możliwość wynegocjowania ceny właściwej z uwagi na możliwości finansowych Starostwa, a ponadto daje możliwość wyboru kancelarii prawnej, która dysponuje prawnikami posiadającymi duże doświadczenie oraz wiedzę w obsłudze prawnej organów samorządów.