Informacje o przetargu
"Opracowanie dokumentu pn. „Zintegrowana strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2017-2025” - w ramach projektu pod nazwą „J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST” w ramach programu „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego” finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014."
Opis przedmiotu przetargu: I. Przedmiotem i zakresem zamówienia jest:opracowanie dokumentu pn. „Zintegrowana strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2017-2025” - w ramach projektu pod nazwą „J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST” w ramach programu „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego” finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014. II.1 Cele Opracowanie i wdrożenie dokumentu ma przyczynić się do realizacji celu głównego, oraz celów szczegółowych projektu „J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST”. 1. Cel główny: Zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim. Pozwoli to na wzmocnienie instytucjonalne partnerstwa oraz przygotowanie obszaru funkcjonalnego do rozwiązywania problemów lokalnych, społecznych i rozwojowych oraz świadczenia usług publicznych wysokiej jakości. 2. Cele szczegółowe: 1) Wzmocnienie zdolności jednostek samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego do
Zamawiający:
Zarząd Powiatu Mikołowskiego
Adres: | Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zampub@mikolowski.pl tel: (032) 32-48-100, 32-48-125 fax: (032) 32-48-147, 32-48-132 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 32968120160 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2016-10-24 | Termin składania wniosków: | 2016-11-02 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | http://powiat_mikolow.bip.gov.pl | Informacja dostępna pod: | http://powiat_mikolow.bip.gov.pl |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
71241000-9 | Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy | |
73200000-4 | Usługi doradcze w zakresie badań i rozwoju |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
"Opracowanie dokumentu pn. „Zintegrowana strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2017-2025” - w ramach projektu pod nazwą „J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny ob | Konsorcjum firm:UTILA sp. z o.o. i EU - Consult Sp. z o.o. Warszawa | 61 470,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2016-12-07 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 73200000 71241000 79315000 79311200 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 61 470,00 zł Minimalna złożona oferta: 61 470,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 61 470,00 zł Maksymalna złożona oferta: 70 110,00 zł | |
Adres strony internetowej, na ktĂłrej zamieszczona bÄdzie specyfikacja istotnych warunkĂłw zamĂłwienia (jeĹźeli dotyczy):
http://powiat_mikolow.bip.gov.plOGĹOSZENIE O ZAMĂWIENIU - UsĹugi
Zamieszczanie ogĹoszenia:
obowiÄ zkowe
OgĹoszenie dotyczy:
zamĂłwienia publicznego
ZamĂłwienie dotyczy projektu lub programu wspĂłĹfinansowanego ze ĹrodkĂłw Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu
Projekt âJ-ednolita S-trategia T-erytorialna = spĂłjny obszar funkcjonalny powiatu mikoĹowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmĂłw efektywnej wspĂłĹpracy JSTârealizowany w ramach programâRozwĂłj miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorzÄ du terytorialnego, dialog spoĹeczny oraz wspĂłĹpracÄ z przedstawicielami spoĹeczeĹstwa obywatelskiegoâ finansowanego ze ĹrodkĂłw Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014."
O zamĂłwienie mogÄ ubiegaÄ siÄ wyĹÄ cznie zakĹady pracy chronionej oraz wykonawcy, ktĂłrych dziaĹalnoĹÄ, lub dziaĹalnoĹÄ ich wyodrÄbnionych organizacyjnie jednostek, ktĂłre bÄdÄ realizowaĹy zamĂłwienie, obejmuje spoĹecznÄ i zawodowÄ integracjÄ osĂłb bÄdÄ cych czĹonkami grup spoĹecznie marginalizowanych
NaleĹźy podaÄ minimalny procentowy wskaĹşnik zatrudnienia osĂłb naleĹźÄ cych do jednej lub wiÄcej kategorii, o ktĂłrych mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niĹź 30%, osĂłb zatrudnionych przez zakĹady pracy chronionej lub wykonawcĂłw albo ich jednostki (w %)
PostÄpowanie przeprowadza centralny zamawiajÄ cy
PostÄpowanie przeprowadza podmiot, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli przeprowadzenie postÄpowania
Informacje na temat podmiotu ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli prowadzenie postÄpowania:
PostÄpowanie jest przeprowadzane wspĂłlnie przez zamawiajÄ cych
JeĹźeli tak, naleĹźy wymieniÄ zamawiajÄ cych, ktĂłrzy wspĂłlnie przeprowadzajÄ postÄpowanie oraz podaÄ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktĂłw wraz z danymi do kontaktĂłw:
PostÄpowanie jest przeprowadzane wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej
W przypadku przeprowadzania postÄpowania wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej â majÄ ce zastosowanie krajowe prawo zamĂłwieĹ publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
ZarzÄ d Powiatu MikoĹowskiego, krajowy numer identyfikacyjny 27628477900000, ul. ul. Ĺťwirki i Wigury , 43190  MikoĹĂłw, woj. ĹlÄ skie, paĹstwo Polska, tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, e-mail , faks (032) 32-48-147, 32-48-132.
Adres strony internetowej (URL): http://powiat_mikolow.bip.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄCEGO:
Administracja samorzÄ dowa
I.3) WSPĂLNE UDZIELANIE ZAMĂWIENIA (jeĹźeli dotyczy):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, peĹny i bezpoĹredni dostÄp do dokumentĂłw z postÄpowania moĹźna uzyskaÄ pod adresem (URL)
http://powiat_mikolow.bip.gov.pl
Adres strony internetowej, na ktĂłrej zamieszczona bÄdzie specyfikacja istotnych warunkĂłw zamĂłwienia
http://powiat_mikolow.bip.gov.pl
DostÄp do dokumentĂłw z postÄpowania jest ograniczony - wiÄcej informacji moĹźna uzyskaÄ pod adresem
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu naleĹźy przesyĹaÄ:
Elektronicznie
adres
Dopuszczone jest przesĹanie ofert lub wnioskĂłw o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu w inny sposĂłb:
nie
Wymagane jest przesĹanie ofert lub wnioskĂłw o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu w inny sposĂłb:
tak
Inny sposĂłb:
OfertÄ naleĹźy zĹoĹźyÄ w jÄzyku polskim, z zachowaniem formy pisemnej w postaci papierowej pod rygorem niewaĹźnoĹci.ZamawiajÄ cy nie wyraĹźa zgody na zĹoĹźenie oferty w postaci elektronicznej
Adres:
Starostwo Powiatowe w MikoĹowie,ul.Ĺťwirki i Wigury 4a,43 - 190 MikoĹĂłw, wejĹcie B,parter,kancelaria - pokĂłj nr 127
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzÄdzi i urzÄ dzeĹ lub formatĂłw plikĂłw, ktĂłre nie sÄ ogĂłlnie dostÄpne
Nieograniczony, peĹny, bezpoĹredni i bezpĹatny dostÄp do tych narzÄdzi moĹźna uzyskaÄ pod adresem: (URL)
II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ cego:
"Opracowanie dokumentu pn. âZintegrowana strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikoĹowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2017-2025â - w ramach projektu pod nazwÄ âJ-ednolita S-trategia T-erytorialna = spĂłjny obszar funkcjonalny powiatu mikoĹowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmĂłw efektywnej wspĂłĹpracy JSTâ w ramach programu âRozwĂłj miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorzÄ du terytorialnego, dialog spoĹeczny oraz wspĂłĹpracÄ z przedstawicielami spoĹeczeĹstwa obywatelskiegoâ finansowanego ze ĹrodkĂłw Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014."
Numer referencyjny:
MN.272.11.2016.BM
Przed wszczÄciem postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamĂłwienia:
usĹugi
II.3) Informacja o moĹźliwoĹci skĹadania ofert czÄĹciowych
ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
II.4) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia
(wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okreĹlenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usĹugÄ lub roboty budowlane:
I. Przedmiotem i zakresem zamĂłwienia jest:opracowanie dokumentu pn. âZintegrowana strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikoĹowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2017-2025â - w ramach projektu pod nazwÄ âJ-ednolita S-trategia T-erytorialna = spĂłjny obszar funkcjonalny powiatu mikoĹowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmĂłw efektywnej wspĂłĹpracy JSTâ w ramach programu âRozwĂłj miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorzÄ du terytorialnego, dialog spoĹeczny oraz wspĂłĹpracÄ z przedstawicielami spoĹeczeĹstwa obywatelskiegoâ finansowanego ze ĹrodkĂłw Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014. II.1 Cele Opracowanie i wdroĹźenie dokumentu ma przyczyniÄ siÄ do realizacji celu gĹĂłwnego, oraz celĂłw szczegĂłĹowych projektu âJ-ednolita S-trategia T-erytorialna = spĂłjny obszar funkcjonalny powiatu mikoĹowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmĂłw efektywnej wspĂłĹpracy JSTâ. 1. Cel gĹĂłwny: ZwiÄkszenie spĂłjnoĹci spoĹeczno-gospodarczej powiatu mikoĹowskiego poprzez wypracowanie mechanizmĂłw wspĂłĹpracy pomiÄdzy jednostkami samorzÄ du terytorialnego w powiecie mikoĹowskim. Pozwoli to na wzmocnienie instytucjonalne partnerstwa oraz przygotowanie obszaru funkcjonalnego do rozwiÄ zywania problemĂłw lokalnych, spoĹecznych i rozwojowych oraz Ĺwiadczenia usĹug publicznych wysokiej jakoĹci. 2. Cele szczegĂłĹowe: 1) Wzmocnienie zdolnoĹci jednostek samorzÄ du terytorialnego obszaru funkcjonalnego do Ĺwiadczenia usĹug publicznych o wysokiej dostÄpnoĹci i jakoĹci, 2) Zbudowanie mechanizmĂłw wspĂłĹpracy i spĂłjnych zasad pomiÄdzy jednostkami samorzÄ dowymi powiatu mikoĹowskiego, 3) Wzmocnienie partycypacji spoĹecznej w zarzÄ dzaniu sprawami wspĂłlnot samorzÄ dowych, 4) Wymiana dobrych praktyk pomiÄdzy JST obszaru funkcjonalnego powiatu mikoĹowskiego. Dokument âZintegrowana strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikoĹowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2017-2025â ma stanowiÄ podstawÄ realizacji zaĹoĹźeĹ projektu. II.2 Zakres przedmiotu zamĂłwienia 2.1 Zakres przestrzenny Zapisy Strategii odnosiÄ siÄ bÄdÄ do caĹego powiatu mikoĹowskiego z uwzglÄdnieniem specyfiki poszczegĂłlnych jednostek samorzÄ du terytorialnego na tym obszarze tj. gmin: MikoĹĂłw, Orzesze, Ĺaziska GĂłrne, Ornontowice, Wyry. 2.2 Zakres przedmiotowy Przedmiot zamĂłwienia skĹadaÄ siÄ bÄdzie z czÄĹci: I. Opracowanie Strategii II. Spotkania konsultacyjne opisane szczegĂłĹowo w pkt. 3.1.3, 3.2.1, 3.2.2 i 4.1 Wykonawca jest zobowiÄ zany wykonaÄ przedmiot zamĂłwienia z naleĹźytÄ starannoĹciÄ , zgodnie z posiadanÄ wiedzÄ fachowÄ , starannie, uczciwie i odpowiedzialnie. Dokument Strategii skĹadaÄ siÄ bÄdzie z czÄĹci: 2.2.1 CzÄĹÄ diagnostyczna â zawieraÄ bÄdzie pogĹÄbiony opis obecnej sytuacji powiatu mikoĹowskiego poprzez: 1) OkreĹlenie zewnÄtrznych uwarunkowaĹ Strategii; 2) Opis spĂłjnoĹci z krajowymi i unijnymi dokumentami strategicznymi; 3) Opis delimitacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikoĹowskiego; 4) SyntetycznÄ diagnozÄ obszaru funkcjonalnego oraz wskazanie obszarĂłw problemowych w sektorach: a) PrzestrzeĹ i Ĺrodowisko: lokalizacja powiatu, charakterystyka powiatu i gmin tworzÄ cych obszar funkcjonalny, zasoby naturalne, Ĺrodowisko przyrodnicze, zasoby kulturowe, zróşnicowanie przestrzenne, obszary zdegradowane; b) Sfera spoĹeczna: rozwĂłj zasobĂłw ludzkich, demografia, poziom wyksztaĹcenia, rynek pracy, uczestnictwo w kulturze, bezpieczeĹstwo, obszary rewitalizacji; c) Sfera gospodarcza: gĹĂłwni pracodawcy, struktura branĹź gospodarczych, iloĹÄ podmiotĂłw gospodarczych, rolnictwo, zatrudnienie, innowacje; d) Infrastruktura techniczna: komunikacja i transport, ochrona Ĺrodowiska, energetyka, informatyzacja; e) Infrastruktura spoĹeczna: edukacja, turystyka, sport, kultura, ochrona zdrowia, opieka spoĹeczna; f) ZarzÄ dzanie: moĹźliwoĹci budĹźetowe jednostek samorzÄ du terytorialnego, planowanie strategiczne, kapitaĹ spoĹeczny (organizacje pozarzÄ dowe, aktywnoĹÄ mieszkaĹcĂłw etc.), dostÄp i jakoĹÄ usĹug publicznych; CzÄĹÄ diagnostyczna winna byÄ oparta m.in. o analizÄ danych zastanych (desk reaserch) na podstawie przyjÄtych opracowaĹ pn.: Diagnoza i analiza spoĹeczna problemĂłw mieszkaĹcĂłw Powiatu MikoĹowskiego, oraz podstrategii: informatyzacji, przeciwdziaĹania wykluczeniu spoĹecznemu, rozwiazywania problemĂłw demograficznych, ds. lokalnego rynku pracy, wspierania zatrudnienia i mobilnoĹci pracownikĂłw, ochrony Ĺrodowiska naturalnego i wspierania efektywnoĹci zasobĂłw, promowania zrĂłwnowaĹźonego transportu i usuwania niedoborĂłw przepustowoĹci w dziaĹaniu najwaĹźniejszych infrastruktur sieciowych, ksztaĹtowania przestrzeni publicznej, wzmacniania potencjaĹu instytucjonalnego i skutecznoĹci administracji publicznej, promocji obszaru funkcjonalnego. Ponadto przewiduje siÄ przeprowadzenie najnowszych badaĹ ankietowych problemĂłw spoĹecznych mieszkaĹcĂłw obszaru funkcjonalnego w zakresie ocen obszarĂłw i obiektĂłw problemowych dotychczas nie badanych oraz warsztatĂłw strategicznych z udziaĹem liderĂłw lokalnej spoĹecznoĹci. 2.2.2 CzÄĹÄ strategiczna w tym plany operacyjne â obejmowaÄ bÄdzie analizÄ zebranych danych jak rĂłwnieĹź opracowanie przez WykonawcÄ planu wdraĹźania Strategii w formie szeĹciu polityk rozwojowych obszaru funkcjonalnego powiatu mikoĹowskiego na lata 2017-2025, okreĹlonych w ust. 2.2.1 pkt 4 a-f. Przez polityki rozwojowe naleĹźy rozumieÄ zespóŠwzajemnie powiÄ zanych dziaĹaĹ podejmowanych i realizowanych w celu zapewnienia trwaĹego i zrĂłwnowaĹźonego rozwoju obszaru funkcjonalnego, osiÄ gniÄcia spĂłjnoĹci spoĹeczno-gospodarczej i przestrzennej, podnoszenia konkurencyjnoĹci oraz tworzenie nowych miejsc pracy oraz podnoszenie jakoĹci Ĺźycia mieszkaĹcĂłw obszaru funkcjonalnego. MoĹźna je rozumieÄ jako sektorowe polityki obszaru funkcjonalnego. PoszczegĂłlne polityki wskazywaÄ bÄdÄ rodzaje przedsiÄwziÄÄ lub konkretne projekty do realizacji, ktĂłre doprowadziÄ majÄ do osiÄ gniÄcia zdefiniowanych wczeĹniej celĂłw. W tej czÄĹci dokumentu powinny siÄ znaleĹşÄ: 1) Analiza SWOT we wszystkich diagnozowanych obszarach; 2) opis polityk i uzasadnienie ich wyboru. 3) mechanizmy wdraĹźania danej polityki, pokazujÄ ce uzgodnione sposoby realizacji lub koordynacji dziaĹaĹ w danym sektorze. 4) Wyznaczenie celĂłw strategii obszaru funkcjonalnego dla wszystkich okreĹlonych polityk: a) Strategiczne, wynikajÄ ce diagnozy, b) Operacyjne. 5) Propozycje harmonogramu realizacji najwaĹźniejszych dziaĹaĹ dla kaĹźdej z polityk, 6) Wskazanie optymalnego podmiotu odpowiedzialnego za realizacjÄ polityki i poszczegĂłlnych dziaĹaĹ oraz okreĹlenie rĂłl pozostaĹych zaangaĹźowanych podmiotĂłw. 7) Opracowanie Planu Operacyjnego â Wieloletniego planu przedsiÄwziÄÄ wszystkich samorzÄ dĂłw obszaru funkcjonalnego, z listÄ niezbÄdnych przedsiÄwziÄÄ wraz z okreĹleniem szacowanych kosztĂłw, uzasadnieniem potrzeby realizacji przedsiÄwziÄcia, okreĹleniem potencjalnych ĹşrĂłdeĹ finansowania, harmonogramem realizacji przedsiÄwziÄcia, opisem przedsiÄwziÄcia, okreĹleniem wskaĹşnikĂłw i systemu wdraĹźania i monitorowania w oparciu o wykonalnoĹÄ prawnÄ i instytucjonalnÄ , zachowanie trwaĹoĹci przedsiÄwziÄcia, przeprowadzenie analizy wielowariantowej, analizy SWOT i okreĹleniem ryzyk. 8) Odniesienie do komponentu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla subregionu centralnego wojewĂłdztwa ĹlÄ skiego, w tym podregionu tyskiego, ze wskazaniem strategicznych projektĂłw realizowanych w ramach ZIT w trybie konkursowym i pozakonkursowym oraz strategicznych projektĂłw komplementarnych dla obszaru funkcjonalnego; 9) OkreĹlenie sposobu realizacji Strategii i jej zarzÄ dzania; 10) Opis organizacji monitoringu i ewaluacji Strategii wraz z okreĹleniem wskaĹşnikĂłw dotyczÄ cych celĂłw strategicznych i operacyjnych; 11) Opis przeprowadzonych badaĹ i konsultacji spoĹecznych; Strategia winna wskazywaÄ na spĂłjnoĹÄ z innymi dokumentami strategicznymi: 1) KoncepcjÄ Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030; 2) Zasadami realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych; 3) StrategiÄ Rozwoju Kraju 2020; 4) KrajowÄ StrategiÄ Rozwoju Regionalnego 2010-2020; 5) StrategiÄ Rozwoju WojewĂłdztwa ĹlÄ skiego ĹLÄSKIE 2020+; 6) Planem Zagospodarowania Przestrzennego Woj. ĹlÄ skiego 2020+; 7) Strategiami rozwoju lokalnego gmin obszaru funkcjonalnego. 2.2.3 W zwiÄ zku z powyĹźszym minimalny spis treĹci Strategii obejmuje: A. Wprowadzenie B. Metodologia i harmonogram prac nad StrategiÄ C. Charakterystyka powiatu mikoĹowskiego D. Wizja i misja powiatu oraz obszary strategiczne. Obszar I PrzestrzeĹ i Ĺrodowisko 1) sytuacja wyjĹciowa 2) analiza SWOT 3) opis polityk i uzasadnienie ich wyboru 4) cele strategiczne i cele operacyjne 5) harmonogram realizacji 6) podmioty zaangaĹźowane w realizacjÄ 7) wieloletni plan przedsiÄwziÄÄ Obszar II Sfera spoĹeczna 1) sytuacja wyjĹciowa 2) analiza SWOT 3) opis polityk i uzasadnienie ich wyboru 4) cele strategiczne i cele operacyjne 5) harmonogram realizacji 6) podmioty zaangaĹźowane w realizacjÄ 7) wieloletni plan przedsiÄwziÄÄ Obszar III Sfera gospodarcza 1) sytuacja wyjĹciowa 2) analiza SWOT 3) opis polityk i uzasadnienie ich wyboru 4) cele strategiczne i cele operacyjne 5) harmonogram realizacji 6) podmioty zaangaĹźowane w realizacjÄ 7) wieloletni plan przedsiÄwziÄÄ Obszar IV Infrastruktura techniczna 1) sytuacja wyjĹciowa 2) analiza SWOT 3) opis polityk i uzasadnienie ich wyboru 4) cele strategiczne i cele operacyjne 5) harmonogram realizacji 6) podmioty zaangaĹźowane w realizacjÄ 7) wieloletni plan przedsiÄwziÄÄ Obszar V Infrastruktura spoĹeczna 1) sytuacja wyjĹciowa 2) analiza SWOT 3) opis polityk i uzasadnienie ich wyboru 4) cele strategiczne i cele operacyjne 5) harmonogram realizacji 6) podmioty zaangaĹźowane w realizacjÄ 7) wieloletni plan przedsiÄwziÄÄ Obszar VI ZarzÄ dzanie 1) sytuacja wyjĹciowa 2) analiza SWOT 3) opis polityk i uzasadnienie ich wyboru 4) cele strategiczne i cele operacyjne 5) harmonogram realizacji 6) podmioty zaangaĹźowane w realizacjÄ 7) wieloletni plan przedsiÄwziÄÄ E. SpĂłjnoĹÄ Strategii z dokumentami wyĹźszego rzÄdu F. GĹĂłwne ĹşrĂłdĹa finansowania Strategii G. Upowszechnienie Strategii H. Monitoring i ewaluacja Strategii I. Podsumowanie 2.2 Zakres czasowy Dokument winien obejmowaÄ perspektywÄ czasowÄ do roku 2025. Przy opracowaniu diagnozy obszaru wykorzystywane bÄdÄ najnowsze dostÄpne dane. O ile bÄdzie taka moĹźliwoĹÄ, brany pod uwagÄ bÄdzie okres 2013-2016. 3. Minimum metodologiczne Podczas przygotowywania dokumentu Wykonawca zastosuje co najmniej wymienione techniki zbierania danych i prowadzenia badaĹ: 3.1. Etapy opracowywania czÄĹci diagnostycznej 3.1.1 Analiza danych zastanych (desk research) Analiza danych zastanych stanowiÄ bÄdzie podstawÄ do opracowania diagnozy. Wykonawca przeprowadzi analizÄ danych zastanych obejmujÄ cÄ co najmniej: Dokumenty bÄdÄ ce produktami projektu âJ-ednolita S-trategia T-erytorialna = spĂłjny obszar funkcjonalny powiatu mikoĹowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmĂłw efektywnej wspĂłĹpracy JSTâ: a. Podstrategia ksztaĹtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarĂłw zdegradowanych i dziaĹania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych sĹuĹźÄ cych wzmocnieniu lokalnych wiÄzi spoĹecznych), b. Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikoĹowskiego, c. Podstrategia przeciwdziaĹania wykluczeniu spoĹecznemu, d. Podstrategia rozwiÄ zywania problemĂłw demograficznych, e. Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilnoĹci pracownikĂłw, f. Podstrategia ochrony Ĺrodowiska naturalnego i wspieranie efektywnoĹci wykorzystania zasobĂłw, g. Podstrategia Promowanie zrĂłwnowaĹźonego transportu i usuwanie niedoborĂłw przepustowoĹci w dziaĹaniu najwaĹźniejszych infrastruktur sieciowych, h. Podstrategia Wzmacnianie potencjaĹu instytucjonalnego i skutecznoĹci administracji publicznej, i. Podstrategia promocji obszaru funkcjonalnego powiatu mikoĹowskiego, j. Diagnoza potrzeb obszaru funkcjonalnego Powiatu MikoĹowskiego, Dane Banku Danych Lokalnych GĹĂłwnego UrzÄdu Statystycznego, Dane powiatu mikoĹowskiego i jego jednostek podlegĹych, Dane gmin MikoĹĂłw, Orzesze, Ĺaziska GĂłrne, Ornontowice, Wyry i ich jednostek podlegĹych. 3.1.2 IloĹciowe badanie zaspokojenia potrzeb spoĹecznych Wykonawca przeprowadzi badania ankietowe na prĂłbie co najmniej 400 osĂłb. Badanie bÄdzie miaĹo charakter iloĹciowy i zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem techniki wywiadu kwestionariuszowego, ankiety papierowej do samodzielnego wypeĹnienia i/lub ankiety internetowej. Dopuszcza siÄ ĹÄ czenie wymienionych technik badawczych. Badanie pozwoli poznaÄ opinie mieszkaĹcĂłw na temat jakoĹci Ĺźycia w gminach obszaru funkcjonalnego oraz powiecie, w tym zaspokojenia potrzeb spoĹecznych (w wymiarze iloĹciowym i jakoĹciowym). 3.1.3 Diagnostyczne warsztaty strategiczne Warsztaty stanowiÄ bÄdÄ formÄ uspoĹecznienia procesu przygotowania dokumentu i umoĹźliwiÄ dopasowanie go do potrzeb lokalnej spoĹecznoĹci. Przeprowadzonych zostanie szeĹÄ spotkaĹ, po jednym w kaĹźdej jednostce samorzÄ du. Wykonawca bÄdzie odpowiedzialny za przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestnikĂłw spotkania, powinien przy tym dÄ ĹźyÄ do zapewnienia obecnoĹci przedstawicieli róşnych grup interesariuszy. Warsztaty bÄdÄ prowadzone metodÄ Open Space, ich celem bÄdzie zaangaĹźowanie róşnych grup spoĹecznych w prace nad strategiÄ . W kaĹźdym z warsztatĂłw udziaĹ weĹşmie co najmniej 8 osĂłb. Spotkania zostanÄ zorganizowane w miejscach zaakceptowanych przez Lidera Projektu. 3.2 Etapy opracowywania czÄĹci strategicznej 3.2.1 Przeprowadzenie panelu ekspertĂłw Celem panelu ekspertĂłw bÄdzie analiza i ewentualna korekta lub uzupeĹnienie wynikĂłw wczeĹniejszych prac w ramach projektu. Eksperci otrzymajÄ drogÄ elektronicznÄ wstÄpnÄ diagnozÄ obszaru funkcjonalnego oraz wskazanie obszarĂłw problemowych i najwaĹźniejszych czynnikĂłw rozwojowych oraz priorytetowych kierunkĂłw interwencji w sferach objÄtych badaniami, tak aby mogli siÄ z nim zapoznaÄ przed spotkaniem. Przewiduje siÄ udziaĹ w spotkaniu 8-12 EkspertĂłw. Wykonawca jest odpowiedzialny za przeprowadzenie doboru i aktywnej rekrutacji EkspertĂłw. Powinien skierowaÄ zaproszenia do EkspertĂłw reprezentujÄ cych róşne dziedziny wiedzy np. samorzÄ d lokalny, administracja publiczna, rozwĂłj regionalny, polityka spoĹeczna, gospodarka i socjologia. BÄdÄ to mogĹy byÄ osoby, ktĂłre braĹy udziaĹ w warsztatach strategicznych, jak rĂłwnieĹź inne, niezaangaĹźowane wczeĹniej w opracowanie dokumentu. Spotkanie zostanie zorganizowane w miejscu zaakceptowanym przez Lidera Projektu. 3.2.2 Przeprowadzenie spotkaĹ konsultacyjnych W koĹcowej fazie realizacji strategii Wykonawca zorganizuje spotkania konsultacyjne, podczas ktĂłrych zaprezentowana zostanie robocza wersja caĹego dokumentu a uczestnicy konsultacji bÄdÄ mieli moĹźliwoĹÄ zadawania pytaĹ oraz zgĹaszania uwag. Wykonawca bÄdzie odpowiedzialny za przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestnikĂłw spotkaĹ, powinien przy tym dÄ ĹźyÄ do zapewnienia obecnoĹci przedstawicieli róşnych grup interesariuszy. W kaĹźdym spotkaniu udziaĹ weĹşmie co najmniej 10 osĂłb. Zaleca siÄ by w skĹad uczestnikĂłw spotkaĹ weszĹa jak najwiÄksza liczba radnych danej jednostki samorzÄ du z obszaru funkcjonalnego. Przeprowadzonych zostanie piÄÄ spotkaĹ â po jednym w kaĹźdej gminie. Spotkania te zostanÄ zorganizowane w miejscach zaakceptowanych przez Lidera Projektu. Konsultacje spoĹeczne przyczyniÄ siÄ do wĹÄ czenia w proces opracowywania dokumentu partnerĂłw samorzÄ dowych, spoĹecznych i róşnych grup mieszkaĹcĂłw. Konsultacje spoĹeczne odbywaÄ siÄ bÄdÄ z zachowaniem zasady rĂłwnoĹci i zakazu wszelkiej dyskryminacji, w szczegĂłlnoĹci zaĹ ze wzglÄdu na pĹeÄ, rasÄ, kolor skĂłry, pochodzenie etniczne lub spoĹeczne, przynaleĹźnoĹÄ paĹstwowÄ , cechy genetyczne, jÄzyk, religiÄ lub przekonania, poglÄ dy polityczne lub wszelkie inne poglÄ dy, przynaleĹźnoĹÄ do mniejszoĹci narodowej, majÄ tek, urodzenie, niepeĹnosprawnoĹÄ, wiek lub orientacjÄ seksualnÄ . Po zakoĹczeniu konsultacji Wykonawca opracuje raport zawierajÄ cy wszystkie zgĹoszone uwagi wraz z informacjÄ , czy zostaĹy one uwzglÄdnione i uzasadnieniem tej decyzji. Przewiduje siÄ udostÄpnienie nastÄpujÄ cych form zgĹaszania uwag: 1) ZgĹaszanie uwag w formie papierowej Papierowe formularze do zgĹaszania uwag bÄdÄ dostÄpne w Starostwie Powiatowym w MikoĹowie oraz UrzÄdach Gmin MikoĹĂłw, Orzesze, Ĺaziska GĂłrne, Ornontowice i Wyry. Powinny rĂłwnieĹź zostaÄ udostÄpnione w czasie spotkania konsultacyjnego. 2) ZgĹaszanie uwag w formie elektronicznej W celu dotarcia do wiÄkszej liczby mieszkaĹcĂłw Wykonawca powinien rĂłwnieĹź umoĹźliwiÄ zgĹaszanie uwag do roboczej wersji caĹego dokumentu drogÄ elektronicznÄ â za pomocÄ formularza on-line przez okres min. 2 tygodni. 4. ObowiÄ zki Wykonawcy 4.1 ObowiÄ zki Wykonawcy dotyczÄ ce realizacji zadaĹ, o ktĂłrych mowa w pkt. 3.1.3, 3.2.1 i 3.2.2. Do obowiÄ zkĂłw Wykonawcy wynikajÄ cych z realizacji zadaĹ, o ktĂłrych mowa w pkt. 3.1.3, 3.2.1 i 3.2.2 naleĹźy: 1) Przygotowanie scenariuszy spotkaĹ; 2) Przygotowanie merytoryczne spotkaĹ i ich moderacja; 3) Aktywna rekrutacja uczestnikĂłw spotkaĹ poprzez odpowiednie dziaĹania informacyjne (w tym co najmniej wydruk zaproszeĹ i ich przekazanie zaproszonym goĹciom, plakaty / ogĹoszenia informujÄ ce o spotkaniach i ich umieszczenie w miejscach uzgodnionych z Liderem Projektu i Partnerami Projektu, przygotowanie informacji o spotkaniach na stronÄ www i ich przekazanie Liderowi Projektu i Partnerom celem umieszczenia na stronach www: Projektu oraz Lidera i PartnerĂłw Projektu, zaproszenia telefoniczne do podmiotĂłw / osĂłb wskazanych przez Lidera i ParterĂłw Projektu); 4) Zapewnienie dodatkowo udziaĹu w kaĹźdym spotkaniu co najmniej jednego czĹonka ZespoĹu ZarzÄ dzajÄ cego, o ile tak zadecyduje Kierownik Projektu; 5) Przygotowanie sal (ustawienie krzeseĹ, stoĹĂłw itp.) wraz z przygotowaniem niezbÄdnego sprzÄtu (tablice typu flip-chart - minimum 2 sztuki, ekran oraz rzutnik/ projektor multimedialny, laptop, mikrofony dla osĂłb prowadzÄ cych oraz minimum 2 sztuki mikrofonĂłw bezprzewodowych dla uczestnikĂłw spotkania) wraz z jego podĹÄ czeniem. JeĹźeli udostÄpnione na konsultacje miejsce bÄdzie wyposaĹźone w ekran oraz rzutnik / projektor multimedialny oraz sprzÄt nagĹaĹniajÄ cy, to jest moĹźliwoĹÄ ich nieodpĹatnego udostÄpnienia Wykonawcy; 6) Zapewnienie: - materiaĹĂłw biurowych dla uczestnikĂłw spotkaĹ (dĹugopisy i notatniki), - materiaĹĂłw szkoleniowych i informacyjnych (prezentacje Power Point w wersji elektronicznej oraz papierowej), warunkujÄ cych osiÄ gniÄcie zakĹadanych celĂłw, - poczÄstunku dla co najmniej 20 osĂłb (przerwy kawowe): kawa, herbata, kanapki min. 3 na uczestnika, dwa rodzaje ciastek, mleko do kawy, cukier, woda mineralna. 7) SporzÄ dzanie list obecnoĹci i elektronicznych oraz fotograficznych zapisĂłw przebiegu spotkaĹ. 7) Przekazanie ZamawiajÄ cemu raportu ze spotkaĹ oraz list obecnoĹci z podpisami uczestnikĂłw na spotkaniach oraz dokumentacjÄ fotograficznÄ (wraz ze zgodÄ na korzystanie z wizerunku osĂłb uczestniczÄ cych w spotkaniach). Raport zostanie przygotowany i przedstawiony do akceptacji ZamawiajÄ cego w formie elektronicznej w terminie 5 dni roboczych od ostatniego spotkania. ZamawiajÄ cy w ciÄ gu 3 dni roboczych zaakceptuje go lub przekaĹźe uwagi do treĹci. Wykonawca w ciÄ gu 1 dnia roboczego naniesie zgĹoszone uwagi. 8) Zaakceptowany raport Wykonawca przekaĹźe ZamawiajÄ cemu w formie wydruku papierowego oraz w formie elektronicznej (plik .doc oraz .pdf). a) formie drukowanej w nakĹadzie 6 szt.; b) wersji elektronicznej w nakĹadzie 6 szt. pĹyt DVD (format PDF) w kopertach zawierajÄ cych nazwÄ publikacji oraz zgodnymi z PodrÄcznikiem Komunikacji i Identyfikacji Wizualnej oraz Wymogami dot. Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014. 4.2 ObowiÄ zki Wykonawcy dotyczÄ ce realizacji zadaĹ, o ktĂłrych mowa w pkt 3.1.2 Do obowiÄ zkĂłw Wykonawcy wynikajÄ cych z realizacji zadaĹ, o ktĂłrych mowa w pkt. 3.1.2 naleĹźy: 1) opracowania projektĂłw kwestionariuszy badaĹ ankietowych, 2) przedstawienia do akceptacji ZamawiajÄ cego projektĂłw kwestionariuszy ankiet. ZamawiajÄ cy zastrzega sobie 5 dni roboczych na dokonanie pisemnego zatwierdzenia projektĂłw. Wykonawca dokona ewentualnych poprawek w nieprzekraczalnym terminie 5 dni roboczych od daty przekazania przez ZamawiajÄ cego ewentualnych zastrzeĹźeĹ. 3) udostÄpnienia kwestionariuszy ankiet wraz z instrukcjÄ uĹźytkowania w formie elektronicznej on-line. SposĂłb udostÄpnienia musi zostaÄ uzgodniony z Liderem i Partnerami Projektu. Aplikacja ankiety on-line powinna: a. byÄ przyjazna w uĹźytkowaniu dla przeciÄtnego obywatela; b. moĹźliwa do uruchomienia na stronach www: Projektu oraz Lidera i PartnerĂłw Projektu; c. umoĹźliwiaÄ edycjÄ projektu ankiet Liderowi i Partnerom Projektu; 4.3 OgĂłlne obowiÄ zki Wykonawcy: Ponadto Wykonawca zobowiÄ zany jest do: 1) przedstawienia ZamawiajÄ cemu do zatwierdzenia Harmonogram realizacji zamĂłwienia. Harmonogram realizacji zamĂłwienia winien uwzglÄdniaÄ nastÄpujÄ ce warunki: a) Wykonawca zobowiÄ zany jest przedĹoĹźyÄ Harmonogram realizacji zamĂłwienia w terminie 7 dni od daty podpisania Umowy. b) w Harmonogramie realizacji zamĂłwienia Wykonawca przedstawi: ⢠poszczegĂłlne elementy realizacji zamĂłwienia, ⢠kolejnoĹÄ w jakiej Wykonawca proponuje realizowaÄ poszczegĂłlne elementy realizacji zamĂłwienia, ⢠terminy i czas wykonania poszczegĂłlnych elementĂłw opracowaĹ dokumentacyjnych oraz analiz, ⢠rezerwy czasowe na prace i zdarzenia nieprzewidziane ⢠terminy konsultacji i spotkaĹ. ZamawiajÄ cy w terminie do 5 dni od daty otrzymania harmonogramu podejmie decyzjÄ o jego akceptacji a w przypadku zastrzeĹźeĹ wyznaczy Wykonawcy termin, nie dĹuĹźszy niĹź 3 dni, na wprowadzenie zmian. JeĹźeli po upĹywie wyznaczonego terminu Wykonawca nie dokona wymaganych przez ZamawiajÄ cego zmian, ZamawiajÄ cy samodzielnie opracuje harmonogram a Wykonawca zobowiÄ zuje siÄ do wykonania przedmiotu zamĂłwienia zgodnie z tym harmonogramem. 2) dbaĹoĹci o wysokÄ uĹźytecznoĹÄ opracowywanej strategii, przez co rozumie siÄ m.in. wykonanie jej na podstawie zdiagnozowanych w badaniach potrzeb i oczekiwaĹ, objÄcie opracowaniem kaĹźdego z PartnerĂłw z osobna jak i obszaru funkcjonalnego Powiatu jako caĹoĹci, aktualnoĹÄ dokumentu, zgodnoĹÄ z regulacjami prawnymi oraz innymi dokumentami strategicznymi, praktycznoĹÄ poprzez wskazanie kierunkĂłw rozwoju, wspĂłlnych dziaĹaĹ i ĹşrĂłdeĹ pozyskiwania ĹrodkĂłw zewnÄtrznych na ten cel oraz dokonanie redakcji i korekty jÄzykowej strategii, zapewniajÄ cej poprawnoĹÄ jÄzykowÄ , stylistycznÄ i typograficznÄ caĹego dokumentu, a takĹźe adekwatnoĹÄ jÄzyka dokumentu do jego charakteru i odbiorcĂłw; 3) przy przetwarzaniu danych osobowych zobowiÄ zany jest do stosowania i przestrzegania przepisĂłw ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 4) bieĹźÄ cej wspĂłĹpracy z ZamawiajÄ cym na kaĹźdym etapie realizacji przedmiotu zamĂłwienia. 5) pozostawania w staĹym kontakcie z ZamawiajÄ cym (spotkania organizacyjne z przedstawicielami ZamawiajÄ cego w siedzibie ZamawiajÄ cego odpowiednio do potrzeb, na wezwanie ZamawiajÄ cego (jednak nie czÄĹciej niĹź 2 razy w miesiÄ cu), cotygodniowe informacje nt. postÄpu w opracowaniu dokumentĂłw (przekazywane pocztÄ elektronicznÄ ), 6) bezzwĹocznego informowania o pojawiajÄ cych siÄ problemach, zagroĹźeniach lub opóźnieniach w realizacji w stosunku do harmonogramu, a takĹźe innych zagadnieniach istotnych dla realizacji usĹugi. 7) odpowiedzialnoĹci za merytorycznÄ stronÄ opracowaĹ przewidywanych w przedmiocie zamĂłwienia, za bĹÄdy literowe, ukĹad i zawartoĹÄ. Wykonawca zobowiÄ zany jest do niezwĹocznego nanoszenia uwag przekazywanych przez ZamawiajÄ cego. 8) do przygotowania wszelkich opracowaĹ w ramach przedmiotu zamĂłwienia w oparciu o dostÄpne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikoĹowskiego, nie starsze niĹź 3 lata. 9) stosowania na kaĹźdym etapie realizacji przedmiotu zamĂłwienia aktualnych zasad promocji obowiÄ zujÄ cych ZamawiajÄ cego, wynikajÄ cych z umowy o dofinansowanie Projektu: Wymogi dotyczÄ ce Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014. 10) zapewnienia, aby wszelkie teksty opracowywane w ramach przedmiotu zamĂłwienia speĹniaĹy wymogi wysokich standardĂłw naukowych: m.in. oryginalnoĹÄ, poprawnoĹÄ jÄzykowa, podanie ĹşrĂłdĹa danych, bibliografii, przypisĂłw. 11) bieĹźÄ cego kontaktu z ZamawiajÄ cym - telefonicznego, drogÄ elektronicznÄ i osobistego osĂłb wyznaczonych do kontaktĂłw roboczych z ZamawiajÄ cym. 12) wykorzystania nastÄpujÄ cych elementĂłw Projektu : a. Diagnoza i analiza spoĹeczna problemĂłw mieszkaĹcĂłw obszaru funkcjonalnego Powiatu MikoĹowskiego; b. Podstrategia ksztaĹtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarĂłw zdegradowanych i dziaĹania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych sĹuĹźÄ cych wzmocnieniu lokalnych wiÄzi spoĹecznych); c. Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikoĹowskiego; d. Podstrategia przeciwdziaĹania wykluczeniu spoĹecznemu; e. Podstrategia rozwiÄ zywania problemĂłw demograficznych (dostosowanie oferty miast do cyklu Ĺźycia czĹowieka; projekty na rzecz dzieci i mĹodzieĹźy, osĂłb w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwĂłj usĹug z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji); f. Podstrategia ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilnoĹci pracownikĂłw; g. Podstrategia - Ochrona Ĺrodowiska naturalnego i wspieranie efektywnoĹci wykorzystania zasobĂłw; h. Podstrategia - Promowanie zrĂłwnowaĹźonego transportu i usuwanie niedoborĂłw przepustowoĹci w dziaĹaniu najwaĹźniejszych infrastruktur sieciowych; i. Podstrategia - Wzmacnianie potencjaĹu instytucjonalnego i skutecznoĹci administracji publicznej; j. Podstrategia â promocja obszaru funkcjonalnego; k. PozostaĹych zadaĹ przewidzianych w tym postÄpowaniu przetargowym. 13) uwzglÄdnienia wszelkich kosztĂłw ponoszonych w zwiÄ zku z opracowaniem strategii, m.in. kosztĂłw przeprowadzenia badaĹ / konsultacji spoĹecznych, zbierania i pozyskiwania informacji oraz danych statystycznych, udziaĹu w spotkaniach z ZespoĹem ZarzÄ dzajÄ cym, wytwarzania materiaĹĂłw niezbÄdnych podczas spotkaĹ konsultacyjnych, przeniesienia praw autorskich na ZamawiajÄ cego itp. Wykonawcy nie bÄdzie przysĹugiwaÄ roszczenie o podwyĹźszenie wynagrodzenia za realizacjÄ dziaĹaĹ nie przewidzianych przez niego w kalkulacji kosztĂłw zawartej w ofercie; 14) dostarczenia ZamawiajÄ cemu ostatecznej wersji strategii w nastÄpujÄ cej formie: 1) papierowa: wydruk dwustronny, kolorowy, format A4, sztywna okĹadka: 6 egzemplarzy oraz w formie zbindowanej 6 egzemplarzy; 2) elektroniczna: format pdf i doc, na zewnÄtrznych noĹnikach danych wraz z prezentacjÄ multimedialnÄ - 12 egzemplarzy. 3) Zapewnienia, Ĺźe opracowane materiaĹy powinny zostaÄ opatrzone oznaczeniami wskazujÄ cymi, Ĺźe dokument powstaje przy wspĂłĹfinansowaniu ze ĹrodkĂłw Mechanizmu Finansowego EOG oraz ĹrodkĂłw krajowych. Na okĹadkach opracowaĹ oraz na noĹnikach zewnÄtrznych powinna zostaÄ zamieszczona informacja tekstowa oraz odpowiednie logotypy. WzĂłr okĹadki powinien byÄ zatwierdzony przez ZamawiajÄ cego. 15) Przekazania ZamawiajÄ cemu wszelkich praw wĹasnoĹci oraz praw autorskich do wykonanej strategii .OdbiĂłr przedmiotu zamĂłwienia odbywaĹ siÄ bÄdzie na podstawie pisemnego protokoĹu zdawczo-odbiorczego. 16) Uczestnictwa przedstawicieli Wykonawcy w posiedzeniach komisji merytorycznych rad PartnerĂłw Projektu oraz podczas sesji Rad gmin i powiatu w kaĹźdej z 6 jednostek samorzÄ du terytorialnego w celu przedstawienia dokumentu przed podjÄciem uchwaĹ przyjmujÄ cych dokument. 4.4 ZamawiajÄ cy zastrzega sobie prawo do: 1) wnoszenia wĹasnych uwag, sugestii i propozycji zapisĂłw jak rĂłwnieĹź PartnerĂłw lub zespoĹĂłw roboczych zwĹaszcza ZespoĹu ZarzÄ dzajÄ cego na kaĹźdym etapie tworzenia dokumentu, ktĂłre Wykonawca jest zobowiÄ zany uwzglÄdniaÄ; 2) zatwierdzania przedkĹadanych przez WykonawcÄ jej poszczegĂłlnych czÄĹci i ostatecznej wersji dokumentu z zastrzeĹźeniem punktu 1; 3) zatwierdzania przygotowanych przez WykonawcÄ materiaĹĂłw, informacji, prezentacji multimedialnych i innych dokumentĂłw do publicznych prezentacji, zwiÄ zanych z realizacjÄ przedmiotu zamĂłwienia. 5. Prawa autorskie: Wykonawca zadania w zakresie wykonanych opracowaĹ oraz stworzonej metodologii przeniesie prawa autorskie na lidera oraz partnerĂłw projektu.
II.5) GĹĂłwny kod CPV:
73200000-4
Dodatkowe kody CPV:
71241000-9, 79315000-5, 79311200-9,
II.6) CaĹkowita wartoĹÄ zamĂłwienia
(jeĹźeli zamawiajÄ cy podaje informacje o wartoĹci zamĂłwienia):
WartoĹÄ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umĂłw ramowych lub dynamicznego systemu zakupĂłw â szacunkowa caĹkowita maksymalna wartoĹÄ w caĹym okresie obowiÄ zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupĂłw)
II.7) Czy przewiduje siÄ udzielenie zamĂłwieĹ, o ktĂłrych mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
nie
II.8) Okres, w ktĂłrym realizowane bÄdzie zamĂłwienie lub okres, na ktĂłry zostaĹa zawarta umowa ramowa lub okres, na ktĂłry zostaĹ ustanowiony dynamiczny system zakupĂłw:
II.9) Informacje dodatkowe:
III.1) WARUNKI UDZIAĹU W POSTÄPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okreĹlonej dziaĹalnoĹci zawodowej, o ile wynika to z odrÄbnych przepisĂłw
OkreĹlenie warunkĂłw: ZamawiajÄ cy nie stawia warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
OkreĹlenie warunkĂłw: ZamawiajÄ cy nie stawia warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) ZdolnoĹÄ techniczna lub zawodowa
OkreĹlenie warunkĂłw: ZamawiajÄ cy uzna ww.warunek za speĹniony, jeĹźeli Wykonawca wykaĹźe, Ĺźe: 1.2.3.1 w okresie ostatnich 3 lat przed upĹywem terminu skĹadania ofert, a jeĹźeli okres prowadzenia dziaĹalnoĹci jest krĂłtszy, w tym okresie, wykonaĹ ( zakoĹczyĹ) naleĹźycie minimum dwie usĹugi polegajÄ ce na opracowaniu dokumentĂłw strategicznych tj. strategii rozwoju lub planu rozwoju lub programu rozwoju lub sektorowego programu rozwoju wraz z planem operacyjnym, z czego co najmniej 1 z tych usĹug polegajÄ cych na opracowaniu dokumentu strategicznego ĹÄ cznie speĹniaĹa nastÄpujÄ ce warunki: dotyczyĹa obszaru, ktĂłrego liczba mieszkaĹcĂłw wynosiĹa co najmniej 50 tys. i obejmowaĹa co najmniej dwie jednostki samorzÄ du terytorialnego* o ĹÄ cznej wartoĹci wykonanych usĹug minimum 80 tys. PLN brutto. *pod pojÄciem "jednostek samorzÄ du terytorialnego" ZamawiajÄ cy rozumie: gminÄ, powiat i wojewĂłdztwo; 1.2.3.2 dysponuje minimum nastÄpujÄ cymi osobami: - Kierownik ZespoĹu ( 1 osoba) , ktĂłry posiada ĹÄ cznie nastÄpujÄ ce kwalifikacje i doĹwiadczenie: -wyksztaĹcenie wyĹźsze, - posiada certyfikat zarzÄ dzania projektami PRINCE 2, PMP (PMI) lub rĂłwnowaĹźny,** - posiada co najmniej trzyletnie doĹwiadczenie w pracy naukowej lub zawodowej, ktĂłrej przedmiotem byĹo przeprowadzenie badaĹ lub analiz dotyczÄ cych rozwoju spoĹeczno-gospodarczego obszaru funkcjonalnego, - CzĹonek ZespoĹu - Ekspert ds. przygotowania metodologii i sterowania etapami procesu budowy strategii( 1 osoba) ktĂłry posiada ĹÄ cznie nastÄpujÄ ce kwalifikacje i doĹwiadczenie: - posiada certyfikat zarzÄ dzania projektami PRINCE 2, (PMP) PMI lub rĂłwnowaĹźny,** -posiada co najmniej trzyletnie doĹwiadczenie w pracy naukowej lub zawodowej, ktĂłrej przedmiotem byĹo przeprowadzenie badaĹ lub analiz dotyczÄ cych rozwoju spoĹeczno-gospodarczego obszaru funkcjonalnego, - braĹa udziaĹ w realizacji minimum dwĂłch usĹug polegajÄ cych na przygotowaniu metodologii i sterowania etapami procesu opracowania strategii rozwoju obszaru funkcjonalnego, obejmujÄ cego co najmniej 3 jednostki samorzÄ du terytorialnego kaĹźda, - CzĹonek zespoĹu - Ekspert ds. zarzÄ dzania konfiguracjÄ wszystkich produktĂłw strategii ( 1 osoba), ktĂłry posiada ĹÄ cznie nastÄpujÄ ce kwalifikacje i doĹwiadczenie: - posiada certyfikat zarzÄ dzania projektami PRINCE 2, PMP (PMI) lub rĂłwnowaĹźny,** -posiada co najmniej trzyletnie doĹwiadczenie w pracy naukowej lub zawodowej, ktĂłrej przedmiotem byĹo przeprowadzenie badaĹ lub analiz dotyczÄ cych rozwoju spoĹeczno-gospodarczego obszaru funkcjonalnego, - zarzÄ dzaĹa konfiguracjÄ tj. zajmowaĹa siÄ kontrolowaniem wszystkich produktĂłw w realizowanych projektach, ktĂłre muszÄ byÄ traktowane i zarzÄ dzane jako zĹoĹźona caĹoĹÄ uwzglÄdniajÄ ca zaleĹźnoĹci pomiÄdzy wersjami czÄĹci skĹadowych i ich statusami. ** Przez wymĂłg rĂłwnowaĹźnoĹci naleĹźy rozumieÄ certyfikat potwierdzajÄ cy zdobycie umiejÄtnoĹci zarzÄ dzania projektem w zakresie planowania jakoĹci, oceny w kontekĹcie uzasadnienia biznesowego, zarzÄ dzania ryzykiem, planowania, zarzÄ dzania zmianÄ , zarzÄ dzania zespoĹem projektowym. Potwierdzenie powinno zostaÄ wydane w formie certyfikatu przez organizacje zajmujÄ cÄ siÄ akredytacjÄ i certyfikacjÄ . Warunkiem uzyskania certyfikatu jest zaliczeniu egzaminu potwierdzajÄ cego umiejÄtnoĹci z ww. zakresu. - CzĹonek zespoĹu - Ekspert ds. konsultacji spoĹecznych ( 1 osoba) ktĂłry posiada nastÄpujÄ ce doĹwiadczenie: - uczestniczyĹa w procesie konsultacji spoĹecznych poprzez wykonanie minimum nastepujÄ cych czynnoĹci: przygotowanie planu komunikacji, doborze reprezentatywnej prĂłby odbiorcĂłw, opracowywaniu dokumentacji niezbÄdnej do przeprowadzenia konsultacji , raportowaniu przebiegu konsultacji spoĹecznych w minimum 1 usĹudze, ktĂłra polegaĹa na opracowaniu dokumentu strategicznego dla jednostki samorzÄ du terytorialnego* ; - braĹa udziaĹ w przeprowadzeniu minimum jeden raz konsultacji spoĹecznych drogÄ on-line. - CzĹonek zespoĹu - moderator i koordynator spotkaĹ studyjnych i konsultacyjnych ( 1 osoba), ktĂłra posiada nastÄpujÄ ce doĹwiadczenie: - braĹa udziaĹ w opracowaniu minimum dwĂłch dokumentĂłw strategicznych dla jednostek sektora publicznego i uczestniczyĹa w procesie konsultacji spoĹecznych poprzez wykonanie minimum nastÄpujÄ cych czynnoĹci: przygotowanie planu komunikacji, doborze reprezentatywnej prĂłby odbiorcĂłw, moderowaniu i koordynacji spotkaĹ studyjnych i konsultacyjnych, raportowaniu przebiegu konsultacji spoĹecznych; ZamawiajÄ cy dopuszcza moĹźliwoĹÄ peĹnienia przez jednÄ osobÄ - czĹonka zespoĹu maksymalnie dwĂłch funkcji w zespole, za wyjÄ tkiem funkcji kierownika zespoĹu, ktĂłra nie moĹźe byÄ ĹÄ czona z innymi funkcjami w zespole.W przypadku wskazania jednej osoby do peĹnienia dwĂłch funkcji w zespole osoba ta musi speĹniaÄ odrÄbnie warunki kwalifikacji i doĹwiadczenia okreĹlone przez ZamawiajÄ cego dla danej funkcji.
ZamawiajÄ cy wymaga od wykonawcĂłw wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu imion i nazwisk osĂłb wykonujÄ cych czynnoĹci przy realizacji zamĂłwienia wraz z informacjÄ o kwalifikacjach zawodowych lub doĹwiadczeniu tych osĂłb: tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia okreĹlone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) ZamawiajÄ cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
tak
ZamawiajÄ cy przewiduje nastÄpujÄ ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
(podstawa wykluczenia okreĹlona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OĹWIADCZEĹ SKĹADANYCH PRZEZ WYKONAWCÄ W CELU WSTÄPNEGO POTWIERDZENIA, ĹťE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEĹNIA WARUNKI UDZIAĹU W POSTÄPOWANIU ORAZ SPEĹNIA KRYTERIA SELEKCJI
OĹwiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz speĹnianiu warunkĂłw udziaĹu w postÄpowaniu
tak
OĹwiadczenie o speĹnianiu kryteriĂłw selekcji
nie
III.4) WYKAZ OĹWIADCZEĹ LUB DOKUMENTĂW , SKĹADANYCH PRZEZ WYKONAWCÄ W POSTÄPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOĹCI, O KTĂRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OĹWIADCZEĹ LUB DOKUMENTĂW SKĹADANYCH PRZEZ WYKONAWCÄ W POSTÄPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOĹCI, O KTĂRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEĹNIANIA WARUNKĂW UDZIAĹU W POSTÄPOWANIU:
4.1 ZamawiajÄ cy przed udzieleniem zamĂłwienia, wezwie WykonawcÄ, ktĂłrego oferta zostaĹa najwyĹźej oceniona do zĹoĹźenia w wyznaczonym, nie krĂłtszym niĹź 5 dni, terminie aktualnych na dzieĹ zĹoĹźenia oĹwiadczeĹ lub dokumentĂłw potwierdzajÄ cych okolicznoĹci, o ktĂłrych mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamĂłwieĹ publicznych. ZamawiajÄ cy wezwie WykonawcÄ, w szczegĂłlnoĹci do zĹoĹźenia nastÄpujÄ cych dokumentĂłw:4.1.1. wykazu osĂłb, skierowanych przez wykonawcÄ do realizacji zamĂłwienia, w szczegĂłlnoĹci odpowiedzialnych za Ĺwiadczenie usĹug wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieĹ, doĹwiadczenia i wyksztaĹcenia niezbÄdnych do wykonania zamĂłwienia publicznego, a takĹźe zakresu wykonywanych przez nie czynnoĹci oraz informacjÄ o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporzÄ dzonego zgodnie z wzorem stanowiÄ cym zaĹÄ cznik nr 5 do SIWZ;4.1.3 wykazu usĹug wykonanych, a w przypadku ĹwiadczeĹ okresowych lub ciÄ gĹych rĂłwnieĹź wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upĹywem terminu skĹadania ofert, a jeĹźeli okres prowadzenia dziaĹalnoĹci jest krĂłtszy â w tym okresie, wraz z podaniem ich wartoĹci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotĂłw, na rzecz ktĂłrych usĹugi zostaĹy wykonane, oraz zaĹÄ czeniem dowodĂłw okreĹlajÄ cych czy te usĹugi zostaĹy wykonane lub sÄ wykonywane naleĹźycie, przy czym dowodami, o ktĂłrych mowa, sÄ referencje bÄ dĹş inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz ktĂłrego usĹugi byĹy wykonywane, a w przypadku ĹwiadczeĹ okresowych lub ciÄ gĹych sÄ wykonywane, a jeĹźeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaÄ tych dokumentĂłw â oĹwiadczenie wykonawcy;wzĂłr wykazu stanowi zaĹÄ cznik nr 6 do SIWZ. W przypadku wspĂłlnego ubiegania siÄ o zamĂłwienie przez WykonawcĂłw dokumenty o ktĂłrych, dokumenty o ktĂłrych mowa w pkt. 4.1.1 i pkt 4.1.3 Wykonawcy skĹadajÄ tak, aby wykazaÄ, Ĺźe wspĂłlnie speĹniajÄ warunki udziaĹu w postÄpowaniu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIĂW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OĹWIADCZEĹ LUB DOKUMENTĂW SKĹADANYCH PRZEZ WYKONAWCÄ W POSTÄPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOĹCI, O KTĂRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamĂłwienia:
przetarg nieograniczony
IV.1.2) ZamawiajÄ cy ĹźÄ da wniesienia wadium:
Informacja na temat wadium
X. Wymagania dotyczÄ ce wadium. 1.KaĹźda oferta musi byÄ zabezpieczona wadium w wysokoĹci 2500 zĹ (sĹownie: dwatysiÄ cepiÄÄsetzĹotych). 2.Wadium wnosi siÄ przed upĹywem terminu skĹadania ofert. 3.Wadium moĹźe byÄ wnoszone w jednej lub kilku nastÄpujÄ cych formach: pieniÄ dzu; porÄczeniach bankowych lub porÄczeniach spĂłĹdzielczej kasy oszczÄdnoĹciowo â kredytowej, z tym Ĺźe porÄczenie kasy jest zawsze porÄczeniem pieniÄĹźnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; porÄczeniach udzielanych przez podmioty, o ktĂłrych mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju PrzedsiÄbiorczoĹci (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 4.Wadium wnoszone w formie pieniÄĹźnej naleĹźy wpĹaciÄ przelewem na rachunek bankowy w ING Bank ĹlÄ ski, na rachunek: nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375 Wadium musi byÄ wniesione najpóźniej do dnia 03.11.2016 r. do godz.9:30. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniÄ dzu ZamawiajÄ cy uwaĹźa wadium, ktĂłre w oznaczonym terminie znajdzie siÄ, tj. zostanie zaksiÄgowane na rachunku ZamawiajÄ cego. 5.PozostaĹe formy wadium naleĹźy zĹoĹźyÄ ,w oryginale, do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Ĺťwirki i Wigury 4a, 43-190 MikoĹĂłw, pok. 146, najpóźniej do dnia 03.11.2016 r. do godz.930.W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treĹci lub formie wniesienia wadium, ZamawiajÄ cy uzna, Ĺźe wadium nie zostaĹo skutecznie wniesione. 6.W przypadku wniesienia wadium w innej formie niĹź pieniÄ dz w dokumencie wadialnym musi znaleĹşÄ siÄ zapis, iĹź jest ono nieodwoĹalne, bezwarunkowe i pĹatne na pierwsze ĹźÄ danie ZamawiajÄ cego. W gwarancji nie mogÄ byÄ zawarte jakiekolwiek warunki ograniczajÄ ce zakres odpowiedzialnoĹci gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmowaÄ wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo ZamĂłwieĹ Publicznych.. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niĹź pieniÄ dz w dokumencie wadialnym, jako Beneficjenta/ZamawiajÄ cego naleĹźy wpisaÄ : Powiat MikoĹowski reprezentowany przez ZarzÄ d Powiatu MikoĹowskiego z siedzibÄ przy: ul. Ĺťwirki i Wigury 4a 43-190 MikoĹĂłw 7.Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy ZamawiajÄ cy zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwĹocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewaĹźnieniu postÄpowania, z wyjÄ tkiem wykonawcy, ktĂłrego oferta zostaĹa wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeĹźeniem ust.4a art.46 ustawy. 8.Wykonawcy, ktĂłrego oferta zostaĹa wybrana jako najkorzystniejsza, ZamawiajÄ cy zwraca wadium niezwĹocznie po zawarciu umowy w sprawie zamĂłwienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia naleĹźytego wykonania umowy, jeĹźeli jego wniesienia ĹźÄ dano. 9.Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy ZamawiajÄ cy zwraca niezwĹocznie wadium, na wniosek wykonawcy, ktĂłry wycofaĹ ofertÄ przed upĹywem terminu skĹadania ofert. 10.ZamawiajÄ cy ĹźÄ da ponownego wniesienia wadium przez wykonawcÄ, ktĂłremu zwrĂłcono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeĹźeli w wyniku ostatecznego rozstrzygniÄcia odwoĹania jego oferta zostaĹa wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie okreĹlonym przez zamawiajÄ cego. 11.JeĹźeli wadium wniesiono w pieniÄ dzu, zamawiajÄ cy zwraca je wraz z odsetkami wynikajÄ cymi z umowy rachunku bankowego, na ktĂłrym byĹo ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniÄdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcÄ. 12.ZamawiajÄ cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeĹźeli wykonawca, ktĂłrego oferta zostaĹa wybrana: 1) odmĂłwiĹ podpisania umowy w sprawie zamĂłwienia publicznego na warunkach okreĹlonych w ofercie; 2) nie wniĂłsĹ wymaganego zabezpieczenia naleĹźytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamĂłwienia publicznego staĹo siÄ niemoĹźliwe z przyczyn leĹźÄ cych po stronie wykonawcy.; 12.1. ZamawiajÄ cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeĹźeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o ktĂłrym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leĹźÄ cych po jego stronie, nie zĹoĹźyĹ dokumentĂłw lub oĹwiadczeĹ, o ktĂłrych mowa w art. 25 ust. 1,oĹwiadczenia , o ktĂłrym mowa w art. 25a ust. 1, peĹnomocnictw,lub nie wyraziĹ zgody na poprawienie omyĹki, o ktĂłrej mowa w art. 87 ust.2 pkt 3,co spowodowaĹo brak moĹźliwoĹci wybrania oferty zĹoĹźonej przez wykonawcÄ jako najkorzystniejszej.
IV.1.3) Przewiduje siÄ udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamĂłwienia:
IV.1.4) Wymaga siÄ zĹoĹźenia ofert w postaci katalogĂłw elektronicznych lub doĹÄ czenia do ofert katalogĂłw elektronicznych:
Dopuszcza siÄ zĹoĹźenie ofert w postaci katalogĂłw elektronicznych lub doĹÄ czenia do ofert katalogĂłw elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siÄ zĹoĹźenia oferty wariantowej:
Dopuszcza siÄ zĹoĹźenie oferty wariantowej
nie
ZĹoĹźenie oferty wariantowej dopuszcza siÄ tylko z jednoczesnym zĹoĹźeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawcĂłw, ktĂłrzy zostanÄ zaproszeni do udziaĹu w postÄpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogĹoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawcĂłw
Maksymalna liczba wykonawcĂłw Â
Kryteria selekcji wykonawcĂłw:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupĂłw:
Czy przewiduje siÄ ograniczenie liczby uczestnikĂłw umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
ZamĂłwienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupĂłw:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupĂłw dopuszcza siÄ zĹoĹźenie ofert w formie katalogĂłw elektronicznych:
nie
Przewiduje siÄ pobranie ze zĹoĹźonych katalogĂłw elektronicznych informacji potrzebnych do sporzÄ dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupĂłw:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogĹoszeniem) nie
NaleĹźy wskazaÄ elementy, ktĂłrych wartoĹci bÄdÄ przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siÄ ograniczenia co do przedstawionych wartoĹci, wynikajÄ ce z opisu przedmiotu zamĂłwienia:
nie
NaleĹźy podaÄ, ktĂłre informacje zostanÄ udostÄpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bÄdzie termin ich udostÄpnienia:
Informacje dotyczÄ ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposĂłb postÄpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bÄdÄ warunki, na jakich wykonawcy bÄdÄ mogli licytowaÄ (minimalne wysokoĹci postÄ pieĹ):
Informacje dotyczÄ ce wykorzystywanego sprzÄtu elektronicznego, rozwiÄ zaĹ i specyfikacji technicznych w zakresie poĹÄ czeĹ:
Wymagania dotyczÄ ce rejestracji i identyfikacji wykonawcĂłw w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapĂłw aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, ktĂłrzy nie zĹoĹźyli nowych postÄ pieĹ, zostanÄ zakwalifikowani do nastÄpnego etapu: nie
Warunki zamkniÄcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
najniĹźsza cena | 60.00 |
doĹwiadczenie kierownika zespoĹu | 40.00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o ktĂłrej mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp
(przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogĹoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogĹoszeniem
Minimalne wymagania, ktĂłre muszÄ speĹniaÄ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeĹźenie prawa do udzielenia zamĂłwienia na podstawie ofert wstÄpnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podziaĹ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
NaleĹźy podaÄ informacje na temat etapĂłw negocjacji (w tym liczbÄ etapĂłw):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagaĹ zamawiajÄ cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokoĹci nagrĂłd dla wykonawcĂłw, ktĂłrzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiÄ zania stanowiÄ ce podstawÄ do skĹadania ofert, jeĹźeli zamawiajÄ cy przewiduje nagrody:
WstÄpny harmonogram postÄpowania:
PodziaĹ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiÄ zaĹ: nie
NaleĹźy podaÄ informacje na temat etapĂłw dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamĂłwienia definiujÄ ce minimalne wymagania, ktĂłrym muszÄ odpowiadaÄ wszystkie oferty:
PodziaĹ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegajÄ cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriĂłw oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunkĂłw zamĂłwienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na ktĂłrej bÄdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na ktĂłrej jest dostÄpny opis przedmiotu zamĂłwienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczÄ ce rejestracji i identyfikacji wykonawcĂłw w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urzÄ dzeĹ informatycznych:
SposĂłb postÄpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okreĹlenie minimalnych wysokoĹci postÄ pieĹ:
Informacje o liczbie etapĂłw licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, ktĂłrzy nie zĹoĹźyli nowych postÄ pieĹ, zostanÄ zakwalifikowani do nastÄpnego etapu: nie
Termin i warunki zamkniÄcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, ktĂłre zostanÄ wprowadzone do treĹci zawieranej umowy w sprawie zamĂłwienia publicznego, albo ogĂłlne warunki umowy, albo wzĂłr umowy:
Wymagania dotyczÄ ce zabezpieczenia naleĹźytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siÄ istotne zmiany postanowieĹ zawartej umowy w stosunku do treĹci oferty, na podstawie ktĂłrej dokonano wyboru wykonawcy:
tak
NaleĹźy wskazaÄ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.Strony przewidujÄ moĹźliwoĹÄ zmiany postanowieĹ Umowy w stosunku do treĹci Oferty, w nastÄpujÄ cych okolicznoĹciach: a) koniecznoĹÄ wprowadzenia takich zmian wynika z okolicznoĹci, ktĂłrych nie moĹźna byĹo przewidzieÄ w chwili zawarcia Umowy, b) gdy zmiana postanowieĹ umownych jest korzystna dla ZamawiajÄ cego, c) w przypadku gdy koniecznoĹÄ wprowadzenia zmian bÄdzie nastÄpstwem zmian wytycznych lub zaleceĹ Instytucji, ktĂłra przyznaĹa Ĺrodki na wspĂłĹfinansowanie zamĂłwienia na usĹugÄ. d) w przypadku wystÄ pienia âsiĹy wyĹźszejâ. âSiĹa wyĹźszaâ oznacza wydarzenie zewnÄtrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolÄ stron niniejszej umowy, ktĂłrego skutkom nie moĹźna zapobiec, wystÄpujÄ ce po podpisaniu umowy, a powodujÄ ce niemoĹźliwoĹÄ wywiÄ zania siÄ z umowy w jej obecnym brzmieniu, e) zmiany w kolejnoĹci i terminach wykonania przedmiotu zamĂłwienia, na skutek zdarzeĹ losowych lub innych okolicznoĹci, f) zmiana osĂłb uczestniczÄ cych w realizacji przedmiotu Umowy, wskazanych w ofercie Wykonawcy z zastrzeĹźeniem §2 ust. 8 - 10, g) zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji przedmiotu umowy z zastrzeĹźeniem § 8 ust. 3 - 6, h) zmiany harmonogramu realizacji przedmiotu umowy na skutek zdarzeĹ losowych lub innych okolicznoĹci, i) zmiany powszechnie obowiÄ zujÄ cych przepisĂłw prawa w zakresie majÄ cym wpĹyw na realizacjÄ przedmiotu umowy, j) wydĹuĹźenia terminu realizacji umowy w przypadku wystÄ pienia uzasadnionych okolicznoĹci, ktĂłrych podstawÄ bÄdÄ obiektywne przesĹanki zaakceptowane przez ZamawiajÄ cego pod warunkiem uzyskania zgody na wydĹuĹźenie terminu realizacji projektu przez InstytucjÄ, ktĂłra przyznaĹa Ĺrodki na wspĂłĹfinansowanie zamĂłwienia. Z zastrzeĹźeniem, Ĺźe w zwiÄ zku z wydĹuĹźeniem terminu realizacji umowy Wykonawca nie bÄdzie uprawniony do zwiÄkszenia wynagrodzenia z tegoĹź tytuĹu, k) zmiany sposobu rozliczenia umowy lub dokonywania pĹatnoĹci na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez ZamawiajÄ cego umowy o dofinansowanie projektu, w ramach ktĂłrego realizowany jest przedmiot zamĂłwienia, zmian wytycznych lub innych dokumentĂłw programowych, l) w przypadkach przewidzianych w art.144 ust.1 pkt.2 - 6 ustawy Prawo ZamĂłwieĹ Publicznych ( tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ze zmianami).
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) SposĂłb udostÄpniania informacji o charakterze poufnym
(jeĹźeli dotyczy):
Ĺrodki sĹuĹźÄ ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin skĹadania ofert lub wnioskĂłw o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu:
Data: 03/11/2016, godzina: 09:30,
SkrĂłcenie terminu skĹadania wnioskĂłw, ze wzglÄdu na pilnÄ potrzebÄ udzielenia zamĂłwienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogĹoszeniem):
nie
WskazaÄ powody:
JÄzyk lub jÄzyki, w jakich mogÄ byÄ sporzÄ dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwiÄ zania ofertÄ :
do: 02/12/2016
IV.6.4) Przewiduje siÄ uniewaĹźnienie postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia, w przypadku nieprzyznania ĹrodkĂłw pochodzÄ cych z budĹźetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ cych zwrotowi ĹrodkĂłw z pomocy udzielonej przez paĹstwa czĹonkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), ktĂłre miaĹy byÄ przeznaczone na sfinansowanie caĹoĹci lub czÄĹci zamĂłwienia:
nie
IV.6.5) Przewiduje siÄ uniewaĹźnienie postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia, jeĹźeli Ĺrodki sĹuĹźÄ ce sfinansowaniu zamĂłwieĹ na badania naukowe lub prace rozwojowe, ktĂłre zamawiajÄ cy zamierzaĹ przeznaczyÄ na sfinansowanie caĹoĹci lub czÄĹci zamĂłwienia, nie zostaĹy mu przyznane
nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
OGĹOSZENIE O UDZIELENIU ZAMĂWIENIA -
Zamieszczanie ogĹoszenia:
obowiÄ zkowe.
OgĹoszenie dotyczy:
zamĂłwienia publicznego
ZamĂłwienie dotyczy projektu lub programu wspĂłĹfinansowanego ze ĹrodkĂłw Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu
Projekt âJ-ednolita S-trategia T-erytorialna = spĂłjny obszar funkcjonalny powiatu mikoĹowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmĂłw efektywnej wspĂłĹpracy JSTârealizowany w ramach programâRozwĂłj miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorzÄ du terytorialnego, dialog spoĹeczny oraz wspĂłĹpracÄ z przedstawicielami spoĹeczeĹstwa obywatelskiegoâ finansowanego ze ĹrodkĂłw Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014."
ZamĂłwienie byĹo przedmiotem ogĹoszenia w Biuletynie ZamĂłwieĹ Publicznych:
tak
Numer ogĹoszenia: 329681
OgĹoszenie o zmianie ogĹoszenia zostaĹo zamieszczone w Biuletynie ZamĂłwieĹ Publicznych:
nie
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone przez centralnego zamawiajÄ cego
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone przez podmiot, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli przeprowadzenie postÄpowania
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone wspĂłlnie przez zamawiajÄ cych
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej
W przypadku przeprowadzania postÄpowania wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej â majÄ ce zastosowanie krajowe prawo zamĂłwieĹ publicznych::
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
ZarzÄ d Powiatu MikoĹowskiego, krajowy numer identyfikacyjny 27628477900000, ul. ul. Ĺťwirki i Wigury , 43190  MikoĹĂłw, paĹstwo Polska, woj. ĹlÄ skie, tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, faks (032) 32-48-147, 32-48-132, e-mail zampub@powiat.mikolow.pl
Adres strony internetowej (URL): http://powiat_mikolow.bip.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄCEGO:
I.3) WSPĂLNE UDZIELANIE ZAMĂWIENIA (jeĹźeli dotyczy):
II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ cego:
Numer referencyjny (jeĹźeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamĂłwienia:
II.3) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia (wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okreĹlenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usĹugÄ lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o czÄĹciach zamĂłwienia:
ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
Dodatkowe kody CPV: 71241000-9, 79315000-5, 79311200-9,
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMĂWIENIA
III.2) OgĹoszenie dotyczy zakoĹczenia dynamicznego systemu zakupĂłw
III.3) Informacje dodatkowe:
PostÄpowanie/czÄĹÄ zostaĹo uniewaĹźnione nie NaleĹźy podaÄ podstawÄ i przyczynÄ uniewaĹźnienia postÄpowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMĂWIENIA: 06/12/2016 IV.2 CaĹkowita wartoĹÄ zamĂłwienia WartoĹÄ bez VAT 92000 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert 3 w tym Liczba otrzymanych ofert od maĹych i Ĺrednich przedsiÄbiorstw: 3 Liczba otrzymanych ofert od wykonawcĂłw z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej: Liczba otrzymanych ofert od wykonawcĂłw z paĹstw niebÄdÄ cych czĹonkami Unii Europejskiej: liczba ofert otrzymanych drogÄ elektronicznÄ : IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTĂREMU UDZIELONO ZAMĂWIENIA ZamĂłwienie zostaĹo udzielone wykonawcom wspĂłlnie ubiegajÄ
cym siÄ o udzielenie: tak Konsorcjum firm:UTILA sp. z o.o. i EU - Consult Sp. z o.o., , ul.Targowa 42/20, 03-733, Warszawa, kraj/woj. mazowieckie Wykonawca jest maĹym/Ĺrednim przedsiÄbiorcÄ : tak Wykonawca pochodzi z innego paĹstwa czĹonkowskiego Unii Europejskiej: nie SkrĂłt literowy nazwy paĹstwa: Wykonawca pochodzi z innego paĹstwa nie bÄdÄ cego czĹonkiem Unii Europejskiej: nie SkrĂłt literowy nazwy paĹstwa: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOĹCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIĹťSZÄ I NAJWYĹťSZÄ CENÄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartoĹÄ umowy 61470 Oferta z najniĹźszÄ cenÄ /kosztem 61470 > Oferta z najwyĹźszÄ cenÄ /kosztem 70110 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czÄĹci zamĂłwienia podwykonawcy/podwykonawcom WartoĹÄ lub procentowa czÄĹÄ zamĂłwienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMĂWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGĹOSZENIA, ZAMĂWIENIA Z WOLNEJ RÄKI ALBO ZAPYTANIA O CENÄ
IV.9.1) Podstawa prawna
PostÄpowanie prowadzone jest w trybie  na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
NaleĹźy podaÄ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaĹniÄ, dlaczego udzielenie zamĂłwienia jest zgodne z przepisami.