zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Lubicz 25 A, 31-503 Kraków, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: przetargi@inig.pl
tel: 12 4210033 w. 4642
fax: 12 4210050
Dane postępowania
ID postępowania: 13362920130
Data publikacji zamówienia: 2013-07-03
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: http://www.inig.pl/ Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79900000-3 Różne usługi branżowe i podobne
79990000-0 Różne usługi dla przedsiębiorstw
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Usługa produkcji smaru Lubrail G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie.Usługa produkcji smaru Lubrail G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie. LOTOS OIL S.A.
Gdańsk
264 886,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-09-04
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
799900000
799000003
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
264 887,00 zł
Minimalna złożona oferta:
264 887,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
264 887,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
264 887,00 zł


Kraków: Usługa produkcji smaru Lubrail G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie


Numer ogłoszenia: 133629 - 2013; data zamieszczenia: 04.07.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Nafty i Gazu, ul. Lubicz 25A, 31-503 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4210033 w. 246, faks 012 4210050 , strona internetowa http://www.inig.pl/


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytut badawczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa produkcji smaru Lubrail G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa produkcji, zgodnie z kartą technologiczną, warunkami technicznymi oraz kartą charakterystyki opracowanymi w INiG, smaru LUBRAIL G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.99.00.00-0, 79.90.00.00-3.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 5 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy Pzp: 1. Do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej. 1a. W przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedna z następujących okoliczności:1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań, oraz z zastosowaniem art. 67 ust. 1 pkt. 1a i 1b ustawy Pzp: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b)z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Uzasadnienie faktyczne: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na produkcji smaru Lubrail G na instalacji Wykonawcy z zastosowaniem surowców przez niego produkowanych. Przedmiotowa usługa została zakwalifikowana do następujących kodów CPV: 79 99 00 00-0: Różne usługi dla przedsiębiorstw, 79 90 00 00-3: Różne usługi branżowe i podobne. Wskazane kody CPV nie są wymienione w żadnej z kategorii wskazanej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i nieprorytetowym, wydanym na podstawie art. 2a ustawy Pzp. Art. 2a. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wykaz usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym, z uwzględnieniem postanowień dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi oraz dyrektywy 2004/17/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. koordynującej procedury udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych. Wskazana usługa, będąca przedmiotem zamówienia, zawarta jest w kategorii 27 - Inne usługi zgodnie z w/w rozporządzeniem. Zamawiający, zgodnie z art. 5 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy Pzp, przedmiotowe postępowanie przeprowadzi w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zamawiający jest autorem składu smaru oraz właścicielem patentu (zgłoszenie P 389.175 w Urzędzie Patentowym). Do opracowania składu smaru oraz technologii jego wytwarzania Zamawiający używał grupę komponentów, które w większości produkowane są przez Lotos Oil. Zauważyć należy, iż jeden z kluczowych komponentów niezbędny do wyprodukowania smaru (stanowi 30% niezbędnych komponentów) jest produkowany jedynie przez Lotos Oil. Podczas prowadzenia 3-letnich prac badawczych (badań eksploatacyjnych w kolejnictwie) doświadczalne partie smarów wytwarzane były przy udziale surowców produkowanych przez Lotos Oil oraz wykonywane były na jego instalacji zlokalizowanej w Oddziale w Czechowicach. Podczas wskazanych prac wskazany Wykonawca zdobył doświadczenie technologiczne wymagane przy wytwarzaniu wyspecjalizowanego produktu oraz dostosował instalację produkcyjna do potrzeb produkcji smaru Lubrail G. Zamawiający posiadał do chwili obecnej umowę z Lotos Oil na produkcję w/w smaru na instalacji w Oddziale w Czechowicach oraz dostarczał do niego jeden z surowców pod nazwą Komponent INiG. Wskazany komponent produkowany był w jednym z Zakładów Zamawiającego i dostarczany do Lotos Oil. Wysokie koszty wytwarzania oraz względy logistyczne (zakup surowców do produkcji, problemy z wolnymi terminami produkcji, problemy transportowe) zdecydowały o całkowitym przekazaniu produkcji smaru do wytypowanego Wykonawcy. Wytypowanie do produkcji smaru instalacji zlokalizowanej w Oddziale Lotos Oil w Czechowicach ma również uzasadnienie logistyczne i marketingowe - Zamawiający w przypadku problemów z produkcją może w sposób łatwy i szybki reagować na powstały problem (instalacja zlokalizowana jest w odległości ok. 80 km od Krakowa z dogodnym dojazdem np. autostradą A4). Wobec powyższych argumentów Zamawiający wyczerpał przesłanki udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1A i 1b ustawy Pzp oraz spełnił przesłanki wskazane w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • LOTOS OIL S.A., ul. Elblaska 135, 80-718 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.


Kraków: Usługa produkcji smaru Lubrail G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie.


Numer ogłoszenia: 358480 - 2013; data zamieszczenia: 04.09.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 133629 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Instytut Nafty i Gazu, ul. Lubicz 25A, 31-503 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4210033 w. 246, faks 012 4210050.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytut badawczy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa produkcji smaru Lubrail G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest usługa produkcji, zgodnie z kartą technologiczną, warunkami technicznymi oraz kartą charakterystyki opracowanymi w INiG, smaru LUBRAIL G na zlecenie Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.99.00.00-0, 79.90.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23.08.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • LOTOS OIL S.A., ul. Elblaska 135, 80-718 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 197568,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    264886,65


  • Oferta z najniższą ceną:
    264886,65
    / Oferta z najwyższą ceną:
    264886,65


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: Na podstawie art. 5 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy Pzp: 1. Do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub terminów składania ofert, obowiązku żądania wadium, obowiązku żądania dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy oraz przesłanek wyboru trybu negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej. 1a. W przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedna z następujących okoliczności:1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań, oraz z zastosowaniem art. 67 ust. 1 pkt. 1a i 1b ustawy Pzp: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b)z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Uzasadnienie faktyczne: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na produkcji smaru Lubrail G na instalacji Wykonawcy z zastosowaniem surowców przez niego produkowanych. Przedmiotowa usługa została zakwalifikowana do następujących kodów CPV: 79 99 00 00-0: Różne usługi dla przedsiębiorstw, 79 90 00 00-3: Różne usługi branżowe i podobne. Wskazane kody CPV nie są wymienione w żadnej z kategorii wskazanej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i nieprorytetowym, wydanym na podstawie art. 2a ustawy Pzp. Art. 2a. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, wykaz usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym, z uwzględnieniem postanowień dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi oraz dyrektywy 2004/17/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. koordynującej procedury udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych. Wskazana usługa, będąca przedmiotem zamówienia, zawarta jest w kategorii 27 - Inne usługi zgodnie z w/w rozporządzeniem. Zamawiający, zgodnie z art. 5 ust. 1 oraz ust. 1a ustawy Pzp, przedmiotowe postępowanie przeprowadzi w trybie zamówienia z wolnej ręki. Zamawiający jest autorem składu smaru oraz właścicielem patentu (zgłoszenie P 389.175 w Urzędzie Patentowym). Do opracowania składu smaru oraz technologii jego wytwarzania Zamawiający używał grupę komponentów, które w większości produkowane są przez Lotos Oil. Zauważyć należy, iż jeden z kluczowych komponentów niezbędny do wyprodukowania smaru (stanowi 30% niezbędnych komponentów) jest produkowany jedynie przez Lotos Oil. Podczas prowadzenia 3-letnich prac badawczych (badań eksploatacyjnych w kolejnictwie) doświadczalne partie smarów wytwarzane były przy udziale surowców produkowanych przez Lotos Oil oraz wykonywane były na jego instalacji zlokalizowanej w Oddziale w Czechowicach. Podczas wskazanych prac wskazany Wykonawca zdobył doświadczenie technologiczne wymagane przy wytwarzaniu wyspecjalizowanego produktu oraz dostosował instalację produkcyjna do potrzeb produkcji smaru Lubrail G. Zamawiający posiadał do chwili obecnej umowę z Lotos Oil na produkcję w/w smaru na instalacji w Oddziale w Czechowicach oraz dostarczał do niego jeden z surowców pod nazwą Komponent INiG. Wskazany komponent produkowany był w jednym z Zakładów Zamawiającego i dostarczany do Lotos Oil. Wysokie koszty wytwarzania oraz względy logistyczne (zakup surowców do produkcji, problemy z wolnymi terminami produkcji, problemy transportowe) zdecydowały o całkowitym przekazaniu produkcji smaru do wytypowanego Wykonawcy. Wytypowanie do produkcji smaru instalacji zlokalizowanej w Oddziale Lotos Oil w Czechowicach ma również uzasadnienie logistyczne i marketingowe - Zamawiający w przypadku problemów z produkcją może w sposób łatwy i szybki reagować na powstały problem (instalacja zlokalizowana jest w odległości ok. 80 km od Krakowa z dogodnym dojazdem np. autostradą A4). Wobec powyższych argumentów Zamawiający wyczerpał przesłanki udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1A i 1b ustawy Pzp oraz spełnił przesłanki wskazane w art. 5 ust. 1a ustawy Pzp.