zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Zamawiający:
Gmina Ożarowice
Adres: Dworcowa 15, 42-625 Ożarowice, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: ig@ug.ozarowice.pl
tel: 322 857 222
fax: 322 845 024
Dane postępowania
ID postępowania: 1956020150
Data publikacji zamówienia: 2015-01-27
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.bip.ozarowice.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
66113000-5 (3) Usługi udzielania kredytu
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Udzielenie kredytu w rachunku bieżącym (debet) w wysokości 1.500.000,00PLN. Bank Spółdzielczy w Świerklańcu
Świerklaniec
56 139,00
0,22
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2015-02-23
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
661130005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
56 140,00 zł
Minimalna złożona oferta:
56 140,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
1
Minimalna złożona oferta:
56 140,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
56 140,00 zł


Ożarowice: Udzielenie kredytu w rachunku bieżącym (debet) w wysokości 1.500.000,00 PLN (jeden milion pięćset tysięcy złotych)


Numer ogłoszenia: 19560 - 2015; data zamieszczenia: 28.01.2015

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Ożarowice, ul. Dworcowa 15, 42-625 Ożarowice, woj. śląskie, tel. 32 2857222, faks 32 2845024 , strona internetowa www.bip.ozarowice.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie kredytu w rachunku bieżącym (debet) w wysokości 1.500.000,00 PLN (jeden milion pięćset tysięcy złotych).


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu w rachunku bieżącym Zamawiającego zw.debetem w wysokości 1.500.000,00 PLN. Kredyt w rachunku bieżącym stanowi uzupełnienie środków finansowych Kredytobiorcy. Kredyt przeznaczony jest wyłącznie na pokrycie niedoborów budżetowych Kredytobiorcy, pojawiających się w ciągu roku. Bieżąca spłata kredytu powoduje odnowienie się dostępnego limitu do pierwotnej wysokości. Kredyt jest udzielany od dnia uruchomienia tj. od dnia 01.02.2015r. do zakończenia okresu kredytowania w dniu 31.12.2015r. Ostatni dzień okresu kredytowania jest równocześnie dniem wymagalności kredytu..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
66.11.30.00-5.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Czynność bankowa, jaką jest udzielenie kredytu, świadczona zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. Nr 140 poz. 939 z późn. zm.) jest usługą w rozumieniu art. 2 pkt 10 ustawy -Prawo zamówień publicznych. W sytuacji, gdy powyższa usługa jest świadczona na rzecz podmiotu zobowiązanego do stosowania prawa zamówień publicznych, podmiot ten ma obowiązek udzielenia zamówienia z zastosowaniem jej przepisów. Zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy wartością powyższej usługi bankowej są opłaty, prowizje, odsetki i inne podobne świadczenia. Zastosowanie Prawa zamówień publicznych wiąże się z koniecznością udzielenia zamówienia w jednym z trybów, przewidzianych w tej ustawie. Zamknięty katalog trybów, w których może być udzielone zamówienie publiczne został określony w art. 10 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Stosownie do treści art. 10 ust. 1 ustawy podstawowymi trybami udzielania zamówienia jest przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony. Odstąpienie od przetargu nieograniczonego lub ograniczonego i wybór innego trybu możliwe jest tylko w przypadkach określonych w ustawie (art. 10 ust. 2 ustawy). Wyjątkowym trybem udzielania zamówień jest tryb z wolnej ręki. Zamawiający podejmuje rokowania tylko z jednym wykonawcą i z nim zawiera umowę. Z tego powodu jest to tryb, którego stosowanie ustawodawca dopuszcza wyłącznie w sytuacji, gdy zachodzi jedna z przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 ustawy Pzp. W sytuacji zawierania umowy o udzielenie kredytu preferencyjnego ze środków międzynarodowej instytucji finansowej, w opinii Urzędu Zamówień Publicznych, rozważać można istnienie przesłanki odnoszącej się do względów technicznych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) prawa zamówień publicznych. Zgodnie z treścią powyższego przepisu zamawiający może udzielić zamówienia publicznego z wolnej ręki, gdy z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę. Dopuszczalność udzielenia zamówienia z wolnej ręki na podstawie wskazanego przepisu ustawy uzależniona jest od istnienia na rynku w danym miejscu i czasie faktycznie jednego wykonawcy, który może wykonać określone zamówienie. Względy techniczne - uzasadniające udzielenie zamówienia bez przeprowadzenia procedury konkurencyjnej określonemu wykonawcy, muszą mieć zasadniczy charakter, tak by można było wykazać, że wykonanie zamówienia przez innego wykonawcę jest ze względów technicznych rzeczywiście niemożliwe, a nie tylko utrudnione, i że ta niemożliwość ma charakter nieprzezwyciężalny. Wskazać należy, iż choć co do zasady zaciągnięcie kredytu należy traktować jako usługę powszechnie dostępną, to wyjątkowo udzielanie kredytu w rachunku bieżącym (tzw. debetu) może być traktowane jako usługa szczególna. Warunkiem tego jest, aby bank dysponujący usługą kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym był jedynym bankiem, który oferuje tą usługę na rynku. W opinii Urzędu Zamówień Publicznych przyczyny techniczne to nie tylko bowiem względy techniczna - technologiczne, ale również techniczno - organizacyjne, które sprawiają, że realizacja określonego zamówienia publicznego może być powierzona tylko jednemu wykonawcy. Kredyt krótkoterminowy w rachunku bieżącym jest usługą, która wywołuje powstanie na rachunku bieżącym przejściowego salda debetowego, które winno być likwidowane z bieżących wpływów. Umożliwia on utrzymanie płynności oraz terminowe regulowanie zobowiązań i jego udzielenie jest nierozerwalnie związane z prowadzeniem rachunku bieżącego. Zgodnie z art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Z 2009r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) bankową obsługę budżetu jednostki samorządu terytorialnego wykonuje bank wybrany na zasadach określonych w przepisach o zamówieniach publicznych, a jednostka samorządu terytorialnego może, w granicach upoważnień zawartych w uchwale budżetowej, zaciągać kredyty w wybranych przez siebie bankach, w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych. Udzielenie kredytu w rachunku bieżącym przez inny bank wymaga odpowiedniego pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bieżącym. Zgodnie z art. 265 ust. 5 ustawy o finansach publicznych w celu zabezpieczenia kredytu nie można udzielać pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym jednostki samorządu terytorialnego. W związku z przesłankami opisanymi powyżej powyższym Gmina Ożarowice wybrała tryb postępowania z wolnej ręki zgodny z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. A ustawy Pzp, gdyż z przyczyn technicznych tylko jeden Wykonawca tj. Bank Spółdzielczy w Świerklańcu może wykonać usługę udzielenia kredytu w rachunku bieżącym Zamawiającego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Bank Spółdzielczy w Świerklańcu, 42-622, 42-622 Świerklaniec, kraj/woj. śląskie.


Ożarowice: Udzielenie kredytu w rachunku bieżącym (debet) w wysokości 1.500.000,00PLN.


Numer ogłoszenia: 39942 - 2015; data zamieszczenia: 23.02.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 19560 - 2015r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Ożarowice, ul. Dworcowa 15, 42-625 Ożarowice, woj. śląskie, tel. 32 2857222, faks 32 2845024.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Udzielenie kredytu w rachunku bieżącym (debet) w wysokości 1.500.000,00PLN..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu w rachunku bieżącym Zamawiającego zw. debetem w wysokości 1.500.000,00 PLN. Kredyt w rachunku bieżącym stanowi uzupełnienie środków finansowych Kredytobiorcy. Jest przeznaczony wyłącznie na pokrycie niedoborów budżetowych kredytobiorcy, pojawiających się w ciągu roku. Bieżąca spłata kredytu powoduje odnawianie się dostępnego limitu do pierwotnej wysokości. Kredyt jest udzielany od dnia uruchomienia tj. od dnia 10. lutego 2015 roku do dnia zakończenia okresu kredytowania w dniu 31.12.2015r. Ostatni dzień okresu kredytowania jest dniem wymagalności kredytu..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
66.11.30.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
10.02.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Bank Spółdzielczy w Świerklańcu, ul. 3 Maja 33,, 42-922 Świerklaniec, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 56191,64 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    56139,85


  • Oferta z najniższą ceną:
    56139,85
    / Oferta z najwyższą ceną:
    56139,85


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Czynność bankowa, jaką jest udzielenie kredytu, świadczona zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. Nr 140 poz. 939 z późn. zm.) jest usługą w rozumieniu art. 2 pkt 10 ustawy -Prawo zamówień publicznych. W sytuacji, gdy powyższa usługa jest świadczona na rzecz podmiotu zobowiązanego do stosowania prawa zamówień publicznych, podmiot ten ma obowiązek udzielenia zamówienia z zastosowaniem jej przepisów. Zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy wartością powyższej usługi bankowej są opłaty, prowizje, odsetki i inne podobne świadczenia. Zastosowanie Prawa zamówień publicznych wiąże się z koniecznością udzielenia zamówienia w jednym z trybów, przewidzianych w tej ustawie. Zamknięty katalog trybów, w których może być udzielone zamówienie publiczne został określony w art. 10 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Stosownie do treści art. 10 ust. 1 ustawy podstawowymi trybami udzielania zamówienia jest przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony. Odstąpienie od przetargu nieograniczonego lub ograniczonego i wybór innego trybu możliwe jest tylko w przypadkach określonych w ustawie (art. 10 ust. 2 ustawy). Wyjątkowym trybem udzielania zamówień jest tryb z wolnej ręki. Zamawiający podejmuje rokowania tylko z jednym wykonawcą i z nim zawiera umowę. Z tego powodu jest to tryb, którego stosowanie ustawodawca dopuszcza wyłącznie w sytuacji, gdy zachodzi jedna z przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 ustawy Pzp. W sytuacji zawierania umowy o udzielenie kredytu preferencyjnego ze środków międzynarodowej instytucji finansowej, w opinii Urzędu Zamówień Publicznych, rozważać można istnienie przesłanki odnoszącej się do względów technicznych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) prawa zamówień publicznych. Zgodnie z treścią powyższego przepisu zamawiający może udzielić zamówienia publicznego z wolnej ręki, gdy z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę. Dopuszczalność udzielenia zamówienia z wolnej ręki na podstawie wskazanego przepisu ustawy uzależniona jest od istnienia na rynku w danym miejscu i czasie faktycznie jednego wykonawcy, który może wykonać określone zamówienie. Względy techniczne - uzasadniające udzielenie zamówienia bez przeprowadzenia procedury konkurencyjnej określonemu wykonawcy, muszą mieć zasadniczy charakter, tak by można było wykazać, że wykonanie zamówienia przez innego wykonawcę jest ze względów technicznych rzeczywiście niemożliwe, a nie tylko utrudnione, i że ta niemożliwość ma charakter nieprzezwyciężalny. Wskazać należy, iż choć co do zasady zaciągnięcie kredytu należy traktować jako usługę powszechnie dostępną, to wyjątkowo udzielanie kredytu w rachunku bieżącym (tzw. debetu) może być traktowane jako usługa szczególna. Warunkiem tego jest, aby bank dysponujący usługą kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym był jedynym bankiem, który oferuje tą usługę na rynku. W opinii Urzędu Zamówień Publicznych przyczyny techniczne to nie tylko bowiem względy techniczna - technologiczne, ale również techniczno - organizacyjne, które sprawiają, że realizacja określonego zamówienia publicznego może być powierzona tylko jednemu wykonawcy. Kredyt krótkoterminowy w rachunku bieżącym jest usługą, która wywołuje powstanie na rachunku bieżącym przejściowego salda debetowego, które winno być likwidowane z bieżących wpływów. Umożliwia on utrzymanie płynności oraz terminowe regulowanie zobowiązań i jego udzielenie jest nierozerwalnie związane z prowadzeniem rachunku bieżącego. Zgodnie z art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Z 2009r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) bankową obsługę budżetu jednostki samorządu terytorialnego wykonuje bank wybrany na zasadach określonych w przepisach o zamówieniach publicznych, a jednostka samorządu terytorialnego może, w granicach upoważnień zawartych w uchwale budżetowej, zaciągać kredyty w wybranych przez siebie bankach, w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych. Udzielenie kredytu w rachunku bieżącym przez inny bank wymaga odpowiedniego pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bieżącym. Zgodnie z art. 265 ust. 5 ustawy o finansach publicznych w celu zabezpieczenia kredytu nie można udzielać pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym jednostki samorządu terytorialnego. W związku z przesłankami opisanymi powyżej powyższym Gmina Ożarowice wybrała tryb postępowania z wolnej ręki zgodny z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. A ustawy Pzp, gdyż z przyczyn technicznych tylko jeden Wykonawca tj. Bank Spółdzielczy w Świerklańcu może wykonać usługę udzielenia kredytu w rachunku bieżącym Zamawiającego.