zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
Dane kontaktowe: email: zamowienia@powiat-olsztynski.pl
tel: 895 210 500
fax: 895 210 501
Dane postępowania
ID postępowania: 25970820140
Data publikacji zamówienia: 2014-08-03
Termin składania wniosków: 2014-08-13   
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 8 miesięcy
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 70%
WWW ogłoszenia: www.powiat-olsztynski.pl Informacja dostępna pod: Plac Bema 5 10-516 Olsztyn
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Zamówienie na wykonanie usługi eksperckiej na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.:Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego. Projekt współfinansow Akademia Kształcenia Zawodowego Sp. z o. o.
Gdańsk
191 592,00
0,22
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-09-22
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
800000004
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
191 592,00 zł
Minimalna złożona oferta:
191 592,00 zł
Ilość złożonych ofert:
4
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
191 592,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
260 778,00 zł


Olsztyn: Zamówienie na wykonanie usługi eksperckiej na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.:Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.


Numer ogłoszenia: 259708 - 2014; data zamieszczenia: 04.08.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Powiatu Olsztyńskiego , Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5210500, faks 089 5210501.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.powiat-olsztynski.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie na wykonanie usługi eksperckiej na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.:Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa ekspercka na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.: Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego. 2. Zamówienie będzie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowane w ramach projektu pt. Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. 3. Celem głównym projektu jest poprawa jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie olsztyńskim poprzez kompleksowe wsparcie 30 szkół i 7 przedszkoli oraz 395 nauczycieli i dyrektorów/wicedyrektorów spójnie z ich potrzebami. 4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV) - Kod CPV: 80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe. 5. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na 2 etapy, łączna ilość godzin wynosi - 1774 (gdzie przez jedną godzinę rozumie się 60 minut). 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Etap 1 zamówienia: a) Realizacja form doskonalenia nauczycieli (warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe) w ramach 24 ofert doskonalenia określonych przez ORE obejmuje: -Rodzaj formy doskonalenia-warsztaty, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-16, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Ilość ofert doskonalenia-1, Suma godzin-240. -Rodzaj formy doskonalenia-warsztaty, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-27, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Ilość ofert doskonalenia-2, Suma godzin-810. -Rodzaj formy doskonalenia- wykłady, konsultacje grupowe, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-16, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-2, Ilość ofert doskonalenia-1, Suma godzin-160. -Rodzaj formy doskonalenia- wykłady, konsultacje grupowe, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-27, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-2, Ilość ofert doskonalenia-2, Suma godzin-540. Łączna suma godzin (1 godzina = 60 min.)-1750. b) Formy doskonalenia nauczycieli realizowane będą w następujących placówkach: 1) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13, 2) Technikum w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13, 3) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13, 4) Gimnazjum Nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Biskupcu, 11-300 Biskupiec ul. Ludowa 5, 5) Publiczne Przedszkole Jacek i Agatka w Biskupcu, 11-300 Biskupiec ul. Poznańska 3, 6) Gimnazjum w Zespole Szkół w Tuławkach, 11-001 Dywity, Tuławki 31, 7) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Tuławkach, 11-001 Dywity, Tuławki 31, 8) Szkoła Podstawowa we Frączkach, 11-001 Dywity, Frączki 4, 9) Szkoła Podstawowa nr 1 w Barczewie, 11-010 Barczewo ul. Wojska Polskiego 36, 10) Przedszkole Miejskie w Barczewie, 11-010 Barczewo ul. Słowackiego 7, 11) Szkoła Podstawowa w Bartołtach Wielkich, 11-010 Barczewo, Bartołty Wielkie 5, 12) Szkoła Podstawowa w Lamkowie, 11-010 Barczewo, Lamkowo 29, 13) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Biesalu, 11-936 Gietrzwałd, Biesal 59, 14) Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto, ul. Garnizonowa 20, 15) Gimnazjum w Purdzie, 11-030 Purda, Purda 23, 16) Przedszkole w Purdzie, 11-030 Purda, Purda 18, 17) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Butrynach, 10-687 Olsztyn, Butryny 1a, 18) Przedszkole Samorządowe w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Butrynach, 10-687 Olsztyn, Butryny 1a, 19) Publiczne Przedszkole Jarzębinki w Klewkach, 10-687 Olsztyn, Klewki 13B, 20) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Klebarku Wielkim, 10-687 Olsztyn, Klebark Wielki 9, 21) Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi, 11-030 Nowa Wieś, Nowa Wieś 7, 22) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6, 23) Technikum w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6, 24) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6, 25) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Waplewie, 11-015 Olsztynek, Waplewo 15, 26) Szkoła Podstawowa w Elgnówku, 11-015 Olsztynek, Elgnówko 27, 27) Gimnazjum w Zespole Szkół w Jezioranach, 11-320 Jeziorany ul. Konopnickiej 13, 28) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Jezioranach, 11-320 Jeziorany ul. Konopnickiej 13, 29) Przedszkole Samorządowe w Dywitach, 11-001 Dywity ul. Jana Pawła II 6, 30) Szkoła Podstawowa w Bukwałdzie, 11-001 Dywity, Bukwałd 39, 31) Szkoła Podstawowa w Spręcowie, 11-001 Dywity, Spręcowo 2, 32) Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 95, 33) Przedszkole Samorządowe w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 105, 34) Szkoła Podstawowa im. Majora H. Sucharskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolny w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 95, 35) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6, 36) Technikum w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6, 37) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6. c) Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w następujących 24 ofertach doskonalenia (określonych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji): 1) Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny 2) Ocenianie kształtujące 3) Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki 4) Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się 5) Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły 6) Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej 7) Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła 8) Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? 9) Budowa koncepcji pracy szkoły 10) Praca z uczniem młodszym 11) Praca z uczniem zdolnym 12) Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym 13) Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet 14) Projekt edukacyjny w szkole 15) Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym 16) Rodzice są partnerami szkoły 17) Nauczyciel 45+ 18) Szkoła promuje wartość edukacji 19) Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole 20) Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich 21) Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych 22) Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły 23) Jak i po co prowadzić ewaluacje wewnętrzną? 24) Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły d) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli. e) Obowiązki Wykonawcy: 1) zapewnienie ekspertów w danych dziedzinach do przeprowadzenia form doskonalenia nauczycieli; 2) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzenia form doskonalenia nauczycieli w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego, co najmniej 5 dni roboczych przed ustalonym terminem realizacji określonej formy doskonalenia; 3) ustalanie terminów realizacji poszczególnych form doskonalenia w porozumieniu ze Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji (SORE); 4) zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia; 5) przeprowadzenie testów sprawdzających wiedzę uczestników przed rozpoczęciem i na zakończenie cyklu doskonalenia oraz przeprowadzenie ankiet ewaluacyjnych; 6) w sytuacji gdy prowadzący zajęcia w imieniu Wykonawcy nie spełni oczekiwań merytorycznych uczestników form doskonalenia, Wykonawca na wniosek Zamawiającego zobowiązany jest do zastąpienia prowadzącego inną osobą spełniającą wymogi postawione w SIWZ; 7) wymiana któregokolwiek z ekspertów zaproponowanych w ofercie przetargowej lub rozszerzenie składu (potencjału osobowego Wykonawcy) jest dopuszczalne w szczególnych, uzasadnionych okolicznościach, po uprzednim zatwierdzeniu kandydatury przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego eksperta muszą być nie niższe niż te, które posiadała osoba zastępowana, a w przypadku rozszerzenia składu, doświadczenie i kwalifikacje proponowanej osoby muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy; 8) na miejsce każdego niezatwierdzonego kandydata Wykonawca zaproponuje innego, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego kandydata muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy; 9) Wykonawca zobowiązuje się do udokumentowania wykonanych usług realizacji form doskonalenia nauczycieli za pomocą uzgodnionej z Zamawiającym dokumentacji, w tym w szczególności związanej z rozliczeniem liczby zrealizowanych godzin dydaktycznych form doskonalenia nauczycieli i przekazania ich w terminie do 7 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, z zastrzeżeniem, że jeżeli wymagania projektu określają inny - wcześniejszy termin przekazania odpowiednich dokumentów, dokumenty te zostaną przekazane Zamawiającemu najpóźniej na 4 dni przed upływem tego terminu; 10) w przypadku złożenia nieprawidłowej dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do jej poprawienia i ponownego przedłożenia Zamawiającemu w terminie 2 dni od momentu wezwania do jej poprawienia przez Zamawiającego; 11) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia wszelkich zestawień wynikających z dokumentacji wykonania usługi na prośbę Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od dnia przedłożenia takiego żądania; 12) koszty przejazdów ekspertów prowadzących form doskonalenia nauczycieli pokrywa Wykonawca; 13) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznej certyfikatów ukończenia warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych w oparciu o daną ofertę doskonalenia dla wszystkich uczestników w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego; 14) wszelka dokumentacja sporządzona w ramach realizacji zamówienia powinna być prowadzona na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logo i nazwę projektu; 15) Wykonawca zapewnia sprzęt multimedialny niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia; 16) Zamawiający zastrzega sobie prawo do obserwacji warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych przez SORE; 17) Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych. f) Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe i materiały piśmiennicze dla uczestników warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych. 2) Etap 2 zamówienia: a) Realizacja form doskonalenia nauczycieli (warsztaty) w ramach 4 sieci współpracy i samokształcenia obejmuje: -Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 1 - Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły i przedszkola, Liczba osób w grupie- 20, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6. -Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 2 - Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów, Liczba osób w grupie- 25, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6. -Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 3 - Praca z uczniem młodszym - jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków, Liczba osób w grupie- 22, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6. -Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 4 - Jak wspierać dziecko w uczeniu matematyki, Liczba osób w grupie- 24, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6. Łączna suma godzin (1 godzina = 60 min.)-24. b) Zamawiający wyznacza miasto Olsztyn jako miejsce przeprowadzenia warsztatów. c) Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli (warsztaty) w ramach 4 sieci współpracy i samokształcenia: 1) warsztaty w ramach sieci nr 1-Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły i przedszkola: -Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h)-Formy promocji w zależności od placówki. -Zagadnienia szczegółowe-Formy promocji bez ponoszenia nakładów pieniężnych; Skuteczne badanie rynku, aby promocja była trafna; Formy badania rynku, narzędzia - atrakcyjne i wiarygodne; Redagowanie ulotki, plakatu - atrakcyjność oferty, czego unikać (pod względem graficznym; proporcje - tekstu, hasła, słowa klucze); Promocja pozytywna i negatywna, jak zapobiegać promocji negatywnej; Promocja wewnętrzna i zewnętrzna; Błędy w promocji; Praktyczne sposoby zatrzymania uczniów w szkole powiatowej. -Oczekiwania względem eksperta-Wiedza i umiejętności poparta doświadczeniem w zakresie zagadnień szczegółowych; Ekspert powinien być zorientowany w rynku edukacyjnym; Ekspert powinien posiadać umiejętność pracy z grupą; Warsztat prowadzony metodami aktywnymi, wykład, dyskusja; Indywidualne podejście do potrzeb każdej ze szkół; Przygotowanie materiałów szkoleniowych. -Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Wizerunek dyrektora szkoły i przedszkola. -Zagadnienia szczegółowe-Oczekiwania od dyrektora szkoły i przedszkola odnośnie wizerunku (wiarygodny dyrektor); Jakie są oczekiwania od dyrektora, oparte badaniami, statystykami; Warsztat wiedzy i umiejętności ważnych dla dyrektora placówki (mediacja, dobry słuchacz, postawa asertywna, mowa ciała, słowa klucze-aby nie urazić współrozmówcę, nie zniechęcić). -Oczekiwania względem eksperta-Wiedza i umiejętności poparta doświadczeniem w zakresie zagadnień szczegółowych; Ekspert powinien być zorientowany w rynku edukacyjnym; Ekspert powinien posiadać umiejętność pracy z grupą; Przygotowanie materiałów szkoleniowych. 2) warsztaty w ramach sieci nr 2 - Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów: -Główne tematy-1 i2 dzień szkoleniowy (2x3 h=6h)- Motywowanie, aktywizacja ucznia podczas lekcji. -Zagadnienia szczegółowe-Jak wzbudzić nie zainteresowanie i rozwijać ciekawość poznawczą ucznia na każdym z poziomów nauczania; Jak włączyć metody aktywizujące w program nauczania? Jak je stosować mając do dyspozycji 45 minut lekcji; Konkretne zadania, ćwiczenia, zabawy, eksperymenty do zastosowania w nauczaniu różnych przedmiotów (język polski, języki obce, matematyczno-przyrodnicze, artystyczne); Motywowanie ucznia, innowacyjne sposoby motywowania ucznia na wszystkich poziomach nauczania. Jak to zrobić, żeby uczniom się chciało chcieć; Proces grupowy i korzystanie z niego w pracy z klasą; Dostosowanie treści podczas szkolenia i umieszczanych na platformie do wszystkich poziomów nauczania, które reprezentują nauczyciele w sieci: przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna; Sprawdzone scenariusze (programy). -Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy w szkole lub w ścisłej współpracy z nauczycielami w obszarze motywowania, stosowania metod aktywizujących; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie stosowania metod motywowania ucznia do nauki, motywowania ucznia do współpracy (innowacyjne narzędzia motywowania, świeże wiadomości, nowinki z ostatniego czasu, np. narzędzia coachingowe), stosowania metod aktywizujących podczas różnych lekcji przedmiotowych na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, procesu grupowego i jego zastosowania we współpracy z klasą, grupą uczniów; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy). 3) warsztaty w ramach sieci nr 3 -Praca z uczniem młodszym - jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków: -Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h) - Sposoby (metody, formy) rozwiązywania konfliktów. -Zagadnienia szczegółowe-Szkolenie powinno obejmować konflikty na linii uczeń-uczeń, uczeń-nauczyciel; W jaki sposób rozpoznać konflikt; Jak reagować na skonfliktowane strony; Postawy nauczyciela wobec stron skonfliktowanych; Jak rozmawiać z rodzicami o konflikcie, jak przekazywać im informacje na ten temat; U kogo szukać pomocy w rozwiązywaniu konfliktów? (szczeble rozwiązywania konfliktów, rozwiązania prawne, instytucje pomocowe); Profilaktyka zapobiegania konfliktom; Sprawdzone scenariusze (programy) wychowawcze. -Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi przedszkolnymi i lub edukacji wczesnoszkolnej (I-III); Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: prowadzenia diagnozy wstępnej i końcowej dziecka przedszkolnego i ucznia na etapie edukacji wczesnoszkolnej, znajomości podstawy programowej w kl. O oraz przewidzianej dla klas I-III, metod wspomagania procesu dydaktyczno-wychowawczego ucznia młodszego, innowacyjnych narzędzi motywowania dzieci do nauki, przygotowania dzieci do sprawdzianu trzecioklasisty; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy). -Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Skuteczne przygotowanie do odnoszenia sukcesu szkolnego na kolejnych etapach edukacji. -Zagadnienia szczegółowe-Diagnoza przedszkolna: co powinna zawierać? spójność diagnozowanych obszarów z podstawą programową; Diagnoza wstępna w klasie I: spójność z diagnozą końcową w klasie O; Jak upłynnićprzejście między tymi etapami?; Różne formy aktywności na podstawie wyników diagnozy; Sposoby motywowania dzieci przy dużych rozbieżnościach wiekowych dzieci w klasie i często odmiennym poziomie ich umiejętności na starcie; Sprawdzian trzecioklasisty (OPERON i OBUT) - czyli jak uzyskać sukces na koniec kl. III. -Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi przedszkolnymi i lub edukacji wczesnoszkolnej (I-III), ewentualnie metodyk lub konsultant pracujący w przeszłości jako nauczyciel; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: teorii konfliktu, jego genezy, mechanizmu, sposobów poznawania i reagowania na skonfliktowane strony, doboru adekwatnych do danej sytuacji postaw i reakcji nauczyciela wobec stron będących w konflikcie, prawidłowego przekazywania rodzicom informacji o konflikcie, przygotowania dzieci do sprawdzianu zewnętrznego OPERON i OBUT, prowadzenia mediacji i negocjacji, aktualnie obowiązujących aktów prawnych regulujących akty przemocy agresji, działań profilaktycznych zapobiegającym konfliktom; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: znajomość procesu grupowego, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy. 4) warsztaty w ramach sieci nr 4 - Jak wspierać dziecko w uczeniu matematyki?: -Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h)- Radzenie sobie w sytuacjach trudnych z uczniem i klasą. -Zagadnienia szczegółowe-Skuteczne narzędzia (metody, sposoby) współpracy z uczniem, który sprawia trudności oraz współpracy z klasą w kontekście trudnych dla nauczyciela zachowań ucznia; Jak dotrzeć do ucznia, który sprawia trudności?; Jak współpracować z uczniem, który utrudnia nauczycielowi przeprowadzenie lekcji; Jak skorzystać z potencjału klasy do rozwiązania sytuacji trudnej; Proces grupowy i korzystanie z niego we współpracy z klasą; Jak zapobiegać sytuacjom trudnym?; Jak skutecznie motywować ucznia do nauki? Innowacyjne narzędzia motywowania. -Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy w szkole lub w ścisłej współpracy z nauczycielami w obszarze motywowania, współpracy z grupą uczniów, radzenia sobie w trudnych sytuacjach z uczniem i klasą; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: radzenia sobie z sytuacjami trudnymi z uczniem i klasą na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, stosowania metod/narzędzi motywowania ucznia do nauki, motywowania ucznia do współpracy (innowacyjne narzędzia motywowania, świeże wiadomości, nowinki z ostatniego czasu, np. narzędzia coachingowe), profilaktyki trudnych sytuacji we współpracy z uczniem i klasą na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, procesu grupowego i jego zastosowania we współpracy z klasą, grupą uczniów, prowadzenia mediacji i negocjacji, rozwiązywania sytuacji konfliktowych; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy). -Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Jak wspierać rozwój umiejętności matematycznych, logicznego myślenia na każdym z etapów nauczania -Zagadnienia szczegółowe-Rozwój myślenia matematycznego na różnych etapach rozwoju (od przedszkola do szkoły ponadgimnazjalnej); Sposoby rozwoju umiejętności matematycznych na każdym z etapów nauczania (m.in. metody aktywizujące, eksperymenty, itd.); Motywowanie ucznia do nauki matematyki na każdym z poziomów nauczania; Zabawy, eksperymenty, ćwiczenia, scenariusze zajęć rozwijające myślenie matematyczne u dzieci i młodzieży na wszystkich poziomach nauczania. -Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w obszarze rozwoju myślenia matematycznego oraz umiejętności matematycznych, ewentualnie metodyk lub konsultant pracujący w przeszłości jako nauczyciel; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: rozwoju myślenia matematycznego i umiejętności matematycznych, metod, narzędzi wspomagających rozwój myślenia matematycznego na każdym z poziomów nauczania (m.in. metody aktywne, zabawy, ćwiczenia, eksperymenty, wykorzystanie narzędzi TIK ), innowacyjnych metod motywowania uczniów do nauki matematyki na każdym z poziomów nauczania, podstawy programowej na każdym z poziomów nauczania matematyki; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: znajomość procesu grupowego, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).d) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację warsztatów. e) Obowiązki Wykonawcy: 1) zapewnienie ekspertów w danych dziedzinach do przeprowadzenia warsztatów; 2) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzenia warsztatów w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego, co najmniej 5 dni roboczych przed ustalonym terminem realizacji warsztatów; 3) ustalanie terminów warsztatów w porozumieniu z asystentem kierownika projektu; 4) zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia; 5) w sytuacji gdy prowadzący zajęcia w imieniu Wykonawcy nie spełni oczekiwań merytorycznych uczestników warsztatów, Wykonawca na wniosek Zamawiającego zobowiązany jest do zastąpienia prowadzącego inną osobą spełniającą wymogi postawione w SIWZ; 6) wymiana któregokolwiek z ekspertów zaproponowanych w ofercie przetargowej lub rozszerzenie składu (potencjału osobowego Wykonawcy) jest dopuszczalne w szczególnych, uzasadnionych okolicznościach, po uprzednim zatwierdzeniu kandydatury przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego eksperta muszą być nie niższe niż te, które posiadała osoba zastępowana, a w przypadku rozszerzenia składu, doświadczenie i kwalifikacje proponowanej osoby muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy; 7) na miejsce każdego niezatwierdzonego kandydata Wykonawca zaproponuje innego, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego kandydata muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy; 8) Wykonawca zobowiązuje się do udokumentowania wykonanych usług realizacji form doskonalenia nauczycieli za pomocą uzgodnionej z Zamawiającym dokumentacji, w tym w szczególności związanej z rozliczeniem liczby zrealizowanych godzin dydaktycznych warsztatów i przekazania ich w terminie do 7 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, z zastrzeżeniem, że jeżeli wymagania projektu określają inny - wcześniejszy termin przekazania odpowiednich dokumentów, dokumenty te zostaną przekazane Zamawiającemu najpóźniej na 4 dni przed upływem tego terminu; 9) w przypadku złożenia nieprawidłowej dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do jej poprawienia i ponownego przedłożenia Zamawiającemu w terminie 2 dni od momentu wezwania do jej poprawienia przez Zamawiającego; 10) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia wszelkich zestawień wynikających z dokumentacji wykonania usługi na prośbę Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od dnia przedłożenia takiego żądania; 11) koszty przejazdów ekspertów prowadzących warsztaty pokrywa Wykonawca; 12) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznej certyfikatów ukończenia warsztatów dla wszystkich uczestników w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego; 13) wszelka dokumentacja sporządzona w ramach realizacji zamówienia powinna być prowadzona na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logo i nazwę projektu; 14) Wykonawca zapewnia sprzęt multimedialny niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia; 15) Zamawiający zastrzega sobie prawo do obserwacji warsztatów przez koordynatorów sieci; 16) Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych. f) Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe i materiały piśmiennicze dla uczestników warsztatów..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w miesiącach: 8.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • KRYTERIUM 2 - doświadczenie Wykonawcy: Rozpatrywane będzie na podstawie oceny załącznika nr 3. Wartość punktowa zostanie przyznana zgodnie z poniższą tabelą: - Element podlegający ocenie - Doświadczenie Wykonawcy w realizacji form doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe) każda nie krótsza niż 4 godziny zegarowe, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: -111 i więcej - Liczba punktów 100; -91 - 110 - Liczba punktów 75; -71 - 90 - Liczba punktów 50; -50 - 70 - Liczba punktów 25; Ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru: liczba punktów = liczba przyznanych punktów x 30% Oferta najkorzystniejsza (z największą liczbą realizacji form doskonalenia nauczycieli) otrzyma 30 pkt.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Warunek o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy, dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawca musi wykazać realizację minimum 50 form doskonalenia nauczycieli (szkolenia, warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe), każda nie krótsza niż 4 godziny zegarowe. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie wykazu wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

kserokopia wpisu do rejestru placówek doskonalenia nauczycieli - spełnienie warunku określonego w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy i w Rozdziale V ust. 2 pkt 1,

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - Doświadczenie - 30


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_olsztynski/

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Plac Bema 5 10-516 Olsztyn.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
14.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostow Powiatowe w Olsztynie Plac Bema 5 10-516 Olsztyn.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Olsztyn: Zamówienie na wykonanie usługi eksperckiej na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.:Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.


Numer ogłoszenia: 313430 - 2014; data zamieszczenia: 22.09.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 259708 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Powiatu Olsztyńskiego, Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5210500, faks 089 5210501.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie na wykonanie usługi eksperckiej na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.:Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa ekspercka na prowadzenie szkoleń w formie warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych dla uczestników projektu pn.: Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego. 2. Zamówienie będzie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowane w ramach projektu pt. Szyte na miarę wsparcie dla szkół i przedszkoli z powiatu olsztyńskiego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. 3. Celem głównym projektu jest poprawa jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie olsztyńskim poprzez kompleksowe wsparcie 30 szkół i 7 przedszkoli oraz 395 nauczycieli i dyrektorów/wicedyrektorów spójnie z ich potrzebami. 4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV) - Kod CPV: 80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe. 5. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na 2 etapy, łączna ilość godzin wynosi - 1774 (gdzie przez jedną godzinę rozumie się 60 minut). 6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Etap 1 zamówienia: a) Realizacja form doskonalenia nauczycieli (warsztaty, wykłady, konsultacje grupowe) w ramach 24 ofert doskonalenia określonych przez ORE obejmuje: -Rodzaj formy doskonalenia-warsztaty, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-16, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Ilość ofert doskonalenia-1, Suma godzin-240. -Rodzaj formy doskonalenia-warsztaty, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-27, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Ilość ofert doskonalenia-2, Suma godzin-810. -Rodzaj formy doskonalenia- wykłady, konsultacje grupowe, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-16, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-2, Ilość ofert doskonalenia-1, Suma godzin-160. -Rodzaj formy doskonalenia- wykłady, konsultacje grupowe, Liczba osób w grupie- do 25, Liczba grup-27, Ilość dni szkoleniowych-5, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-2, Ilość ofert doskonalenia-2, Suma godzin-540. Łączna suma godzin (1 godzina = 60 min.)-1750. b) Formy doskonalenia nauczycieli realizowane będą w następujących placówkach: 1) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13, 2) Technikum w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13, 3) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół w Biskupcu ,11-300 Biskupiec ul Chrobrego 13, 4) Gimnazjum Nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Biskupcu, 11-300 Biskupiec ul. Ludowa 5, 5) Publiczne Przedszkole Jacek i Agatka w Biskupcu, 11-300 Biskupiec ul. Poznańska 3, 6) Gimnazjum w Zespole Szkół w Tuławkach, 11-001 Dywity, Tuławki 31, 7) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Tuławkach, 11-001 Dywity, Tuławki 31, 8) Szkoła Podstawowa we Frączkach, 11-001 Dywity, Frączki 4, 9) Szkoła Podstawowa nr 1 w Barczewie, 11-010 Barczewo ul. Wojska Polskiego 36, 10) Przedszkole Miejskie w Barczewie, 11-010 Barczewo ul. Słowackiego 7, 11) Szkoła Podstawowa w Bartołtach Wielkich, 11-010 Barczewo, Bartołty Wielkie 5, 12) Szkoła Podstawowa w Lamkowie, 11-010 Barczewo, Lamkowo 29, 13) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Biesalu, 11-936 Gietrzwałd, Biesal 59, 14) Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto, ul. Garnizonowa 20, 15) Gimnazjum w Purdzie, 11-030 Purda, Purda 23, 16) Przedszkole w Purdzie, 11-030 Purda, Purda 18, 17) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Butrynach, 10-687 Olsztyn, Butryny 1a, 18) Przedszkole Samorządowe w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Butrynach, 10-687 Olsztyn, Butryny 1a, 19) Publiczne Przedszkole Jarzębinki w Klewkach, 10-687 Olsztyn, Klewki 13B, 20) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Klebarku Wielkim, 10-687 Olsztyn, Klebark Wielki 9, 21) Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi, 11-030 Nowa Wieś, Nowa Wieś 7, 22) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6, 23) Technikum w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6, 24) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół im. K.C. Mrongowiusza w Olsztynku, 11-015 Olsztynek ul. Zamkowa 6, 25) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Waplewie, 11-015 Olsztynek, Waplewo 15, 26) Szkoła Podstawowa w Elgnówku, 11-015 Olsztynek, Elgnówko 27, 27) Gimnazjum w Zespole Szkół w Jezioranach, 11-320 Jeziorany ul. Konopnickiej 13, 28) Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Jezioranach, 11-320 Jeziorany ul. Konopnickiej 13, 29) Przedszkole Samorządowe w Dywitach, 11-001 Dywity ul. Jana Pawła II 6, 30) Szkoła Podstawowa w Bukwałdzie, 11-001 Dywity, Bukwałd 39, 31) Szkoła Podstawowa w Spręcowie, 11-001 Dywity, Spręcowo 2, 32) Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 95, 33) Przedszkole Samorządowe w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 105, 34) Szkoła Podstawowa im. Majora H. Sucharskiego w Zespole Szkolno-Przedszkolny w Świątkach, 11-008 Świątki, Świątki 95, 35) Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6, 36) Technikum w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6, 37) Zasadnicza Szkoła Zawodowa w Zespole Szkół w Dobrym Mieście, 11-040 Dobre Miasto ul. Fabryczna 6. c) Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli na najwyższym poziomie merytorycznym w następujących 24 ofertach doskonalenia (określonych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji): 1) Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny 2) Ocenianie kształtujące 3) Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki 4) Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się 5) Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły 6) Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej 7) Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła 8) Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? 9) Budowa koncepcji pracy szkoły 10) Praca z uczniem młodszym 11) Praca z uczniem zdolnym 12) Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym 13) Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet 14) Projekt edukacyjny w szkole 15) Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym 16) Rodzice są partnerami szkoły 17) Nauczyciel 45+ 18) Szkoła promuje wartość edukacji 19) Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkole 20) Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich 21) Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych 22) Jak efektywnie wykorzystać wyposażenie i warunki lokalowe szkoły 23) Jak i po co prowadzić ewaluacje wewnętrzną? 24) Pierwszy/drugi rok pracy dyrektora szkoły d) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli. e) Obowiązki Wykonawcy: 1) zapewnienie ekspertów w danych dziedzinach do przeprowadzenia form doskonalenia nauczycieli; 2) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzenia form doskonalenia nauczycieli w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego, co najmniej 5 dni roboczych przed ustalonym terminem realizacji określonej formy doskonalenia; 3) ustalanie terminów realizacji poszczególnych form doskonalenia w porozumieniu ze Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji (SORE); 4) zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia; 5) przeprowadzenie testów sprawdzających wiedzę uczestników przed rozpoczęciem i na zakończenie cyklu doskonalenia oraz przeprowadzenie ankiet ewaluacyjnych; 6) w sytuacji gdy prowadzący zajęcia w imieniu Wykonawcy nie spełni oczekiwań merytorycznych uczestników form doskonalenia, Wykonawca na wniosek Zamawiającego zobowiązany jest do zastąpienia prowadzącego inną osobą spełniającą wymogi postawione w SIWZ; 7) wymiana któregokolwiek z ekspertów zaproponowanych w ofercie przetargowej lub rozszerzenie składu (potencjału osobowego Wykonawcy) jest dopuszczalne w szczególnych, uzasadnionych okolicznościach, po uprzednim zatwierdzeniu kandydatury przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego eksperta muszą być nie niższe niż te, które posiadała osoba zastępowana, a w przypadku rozszerzenia składu, doświadczenie i kwalifikacje proponowanej osoby muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy; 8) na miejsce każdego niezatwierdzonego kandydata Wykonawca zaproponuje innego, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego kandydata muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy; 9) Wykonawca zobowiązuje się do udokumentowania wykonanych usług realizacji form doskonalenia nauczycieli za pomocą uzgodnionej z Zamawiającym dokumentacji, w tym w szczególności związanej z rozliczeniem liczby zrealizowanych godzin dydaktycznych form doskonalenia nauczycieli i przekazania ich w terminie do 7 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, z zastrzeżeniem, że jeżeli wymagania projektu określają inny - wcześniejszy termin przekazania odpowiednich dokumentów, dokumenty te zostaną przekazane Zamawiającemu najpóźniej na 4 dni przed upływem tego terminu; 10) w przypadku złożenia nieprawidłowej dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do jej poprawienia i ponownego przedłożenia Zamawiającemu w terminie 2 dni od momentu wezwania do jej poprawienia przez Zamawiającego; 11) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia wszelkich zestawień wynikających z dokumentacji wykonania usługi na prośbę Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od dnia przedłożenia takiego żądania; 12) koszty przejazdów ekspertów prowadzących form doskonalenia nauczycieli pokrywa Wykonawca; 13) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznej certyfikatów ukończenia warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych w oparciu o daną ofertę doskonalenia dla wszystkich uczestników w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego; 14) wszelka dokumentacja sporządzona w ramach realizacji zamówienia powinna być prowadzona na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logo i nazwę projektu; 15) Wykonawca zapewnia sprzęt multimedialny niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia; 16) Zamawiający zastrzega sobie prawo do obserwacji warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych przez SORE; 17) Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych. f) Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe i materiały piśmiennicze dla uczestników warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych. 2) Etap 2 zamówienia: a) Realizacja form doskonalenia nauczycieli (warsztaty) w ramach 4 sieci współpracy i samokształcenia obejmuje: -Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 1 - Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły i przedszkola, Liczba osób w grupie- 20, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6. -Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 2 - Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów, Liczba osób w grupie- 25, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6. -Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 3 - Praca z uczniem młodszym - jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków, Liczba osób w grupie- 22, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6. -Rodzaj formy doskonalenia- warsztaty w ramach sieci nr 4 - Jak wspierać dziecko w uczeniu matematyki, Liczba osób w grupie- 24, Liczba grup-1, Ilość dni szkoleniowych-2, Liczba godzin w 1 dniu szkoleniowym-3, Suma godzin-6. Łączna suma godzin (1 godzina = 60 min.)-24. b) Zamawiający wyznacza miasto Olsztyn jako miejsce przeprowadzenia warsztatów. c) Wykonawca powinien zabezpieczyć kompleksową realizację form doskonalenia nauczycieli (warsztaty) w ramach 4 sieci współpracy i samokształcenia: 1) warsztaty w ramach sieci nr 1-Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły i przedszkola: -Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h)-Formy promocji w zależności od placówki. -Zagadnienia szczegółowe-Formy promocji bez ponoszenia nakładów pieniężnych; Skuteczne badanie rynku, aby promocja była trafna; Formy badania rynku, narzędzia - atrakcyjne i wiarygodne; Redagowanie ulotki, plakatu - atrakcyjność oferty, czego unikać (pod względem graficznym; proporcje - tekstu, hasła, słowa klucze); Promocja pozytywna i negatywna, jak zapobiegać promocji negatywnej; Promocja wewnętrzna i zewnętrzna; Błędy w promocji; Praktyczne sposoby zatrzymania uczniów w szkole powiatowej. -Oczekiwania względem eksperta-Wiedza i umiejętności poparta doświadczeniem w zakresie zagadnień szczegółowych; Ekspert powinien być zorientowany w rynku edukacyjnym; Ekspert powinien posiadać umiejętność pracy z grupą; Warsztat prowadzony metodami aktywnymi, wykład, dyskusja; Indywidualne podejście do potrzeb każdej ze szkół; Przygotowanie materiałów szkoleniowych. -Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Wizerunek dyrektora szkoły i przedszkola. -Zagadnienia szczegółowe-Oczekiwania od dyrektora szkoły i przedszkola odnośnie wizerunku (wiarygodny dyrektor); Jakie są oczekiwania od dyrektora, oparte badaniami, statystykami; Warsztat wiedzy i umiejętności ważnych dla dyrektora placówki (mediacja, dobry słuchacz, postawa asertywna, mowa ciała, słowa klucze-aby nie urazić współrozmówcę, nie zniechęcić). -Oczekiwania względem eksperta-Wiedza i umiejętności poparta doświadczeniem w zakresie zagadnień szczegółowych; Ekspert powinien być zorientowany w rynku edukacyjnym; Ekspert powinien posiadać umiejętność pracy z grupą; Przygotowanie materiałów szkoleniowych. 2) warsztaty w ramach sieci nr 2 - Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów: -Główne tematy-1 i2 dzień szkoleniowy (2x3 h=6h)- Motywowanie, aktywizacja ucznia podczas lekcji. -Zagadnienia szczegółowe-Jak wzbudzić nie zainteresowanie i rozwijać ciekawość poznawczą ucznia na każdym z poziomów nauczania; Jak włączyć metody aktywizujące w program nauczania? Jak je stosować mając do dyspozycji 45 minut lekcji; Konkretne zadania, ćwiczenia, zabawy, eksperymenty do zastosowania w nauczaniu różnych przedmiotów (język polski, języki obce, matematyczno-przyrodnicze, artystyczne); Motywowanie ucznia, innowacyjne sposoby motywowania ucznia na wszystkich poziomach nauczania. Jak to zrobić, żeby uczniom się chciało chcieć; Proces grupowy i korzystanie z niego w pracy z klasą; Dostosowanie treści podczas szkolenia i umieszczanych na platformie do wszystkich poziomów nauczania, które reprezentują nauczyciele w sieci: przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna; Sprawdzone scenariusze (programy). -Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy w szkole lub w ścisłej współpracy z nauczycielami w obszarze motywowania, stosowania metod aktywizujących; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie stosowania metod motywowania ucznia do nauki, motywowania ucznia do współpracy (innowacyjne narzędzia motywowania, świeże wiadomości, nowinki z ostatniego czasu, np. narzędzia coachingowe), stosowania metod aktywizujących podczas różnych lekcji przedmiotowych na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, procesu grupowego i jego zastosowania we współpracy z klasą, grupą uczniów; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy). 3) warsztaty w ramach sieci nr 3 -Praca z uczniem młodszym - jak skutecznie i efektywnie pracować w grupie sześciolatków i siedmiolatków: -Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h) - Sposoby (metody, formy) rozwiązywania konfliktów. -Zagadnienia szczegółowe-Szkolenie powinno obejmować konflikty na linii uczeń-uczeń, uczeń-nauczyciel; W jaki sposób rozpoznać konflikt; Jak reagować na skonfliktowane strony; Postawy nauczyciela wobec stron skonfliktowanych; Jak rozmawiać z rodzicami o konflikcie, jak przekazywać im informacje na ten temat; U kogo szukać pomocy w rozwiązywaniu konfliktów? (szczeble rozwiązywania konfliktów, rozwiązania prawne, instytucje pomocowe); Profilaktyka zapobiegania konfliktom; Sprawdzone scenariusze (programy) wychowawcze. -Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi przedszkolnymi i lub edukacji wczesnoszkolnej (I-III); Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: prowadzenia diagnozy wstępnej i końcowej dziecka przedszkolnego i ucznia na etapie edukacji wczesnoszkolnej, znajomości podstawy programowej w kl. O oraz przewidzianej dla klas I-III, metod wspomagania procesu dydaktyczno-wychowawczego ucznia młodszego, innowacyjnych narzędzi motywowania dzieci do nauki, przygotowania dzieci do sprawdzianu trzecioklasisty; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy). -Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Skuteczne przygotowanie do odnoszenia sukcesu szkolnego na kolejnych etapach edukacji. -Zagadnienia szczegółowe-Diagnoza przedszkolna: co powinna zawierać? spójność diagnozowanych obszarów z podstawą programową; Diagnoza wstępna w klasie I: spójność z diagnozą końcową w klasie O; Jak upłynnićprzejście między tymi etapami?; Różne formy aktywności na podstawie wyników diagnozy; Sposoby motywowania dzieci przy dużych rozbieżnościach wiekowych dzieci w klasie i często odmiennym poziomie ich umiejętności na starcie; Sprawdzian trzecioklasisty (OPERON i OBUT) - czyli jak uzyskać sukces na koniec kl. III. -Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi przedszkolnymi i lub edukacji wczesnoszkolnej (I-III), ewentualnie metodyk lub konsultant pracujący w przeszłości jako nauczyciel; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: teorii konfliktu, jego genezy, mechanizmu, sposobów poznawania i reagowania na skonfliktowane strony, doboru adekwatnych do danej sytuacji postaw i reakcji nauczyciela wobec stron będących w konflikcie, prawidłowego przekazywania rodzicom informacji o konflikcie, przygotowania dzieci do sprawdzianu zewnętrznego OPERON i OBUT, prowadzenia mediacji i negocjacji, aktualnie obowiązujących aktów prawnych regulujących akty przemocy agresji, działań profilaktycznych zapobiegającym konfliktom; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: znajomość procesu grupowego, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy. 4) warsztaty w ramach sieci nr 4 - Jak wspierać dziecko w uczeniu matematyki?: -Główne tematy-1 dzień szkoleniowy (3 h)- Radzenie sobie w sytuacjach trudnych z uczniem i klasą. -Zagadnienia szczegółowe-Skuteczne narzędzia (metody, sposoby) współpracy z uczniem, który sprawia trudności oraz współpracy z klasą w kontekście trudnych dla nauczyciela zachowań ucznia; Jak dotrzeć do ucznia, który sprawia trudności?; Jak współpracować z uczniem, który utrudnia nauczycielowi przeprowadzenie lekcji; Jak skorzystać z potencjału klasy do rozwiązania sytuacji trudnej; Proces grupowy i korzystanie z niego we współpracy z klasą; Jak zapobiegać sytuacjom trudnym?; Jak skutecznie motywować ucznia do nauki? Innowacyjne narzędzia motywowania. -Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w pracy w szkole lub w ścisłej współpracy z nauczycielami w obszarze motywowania, współpracy z grupą uczniów, radzenia sobie w trudnych sytuacjach z uczniem i klasą; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: radzenia sobie z sytuacjami trudnymi z uczniem i klasą na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, stosowania metod/narzędzi motywowania ucznia do nauki, motywowania ucznia do współpracy (innowacyjne narzędzia motywowania, świeże wiadomości, nowinki z ostatniego czasu, np. narzędzia coachingowe), profilaktyki trudnych sytuacji we współpracy z uczniem i klasą na każdym z poziomów nauczania , ze szczególnym uwzględnieniem szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, procesu grupowego i jego zastosowania we współpracy z klasą, grupą uczniów, prowadzenia mediacji i negocjacji, rozwiązywania sytuacji konfliktowych; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: świadomość procesu grupowego i korzystania z niego w pracy z grupą, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy). -Główne tematy-2 dzień szkoleniowy (3 h) - Jak wspierać rozwój umiejętności matematycznych, logicznego myślenia na każdym z etapów nauczania -Zagadnienia szczegółowe-Rozwój myślenia matematycznego na różnych etapach rozwoju (od przedszkola do szkoły ponadgimnazjalnej); Sposoby rozwoju umiejętności matematycznych na każdym z etapów nauczania (m.in. metody aktywizujące, eksperymenty, itd.); Motywowanie ucznia do nauki matematyki na każdym z poziomów nauczania; Zabawy, eksperymenty, ćwiczenia, scenariusze zajęć rozwijające myślenie matematyczne u dzieci i młodzieży na wszystkich poziomach nauczania. -Oczekiwania względem eksperta-Doświadczenie zawodowe w obszarze rozwoju myślenia matematycznego oraz umiejętności matematycznych, ewentualnie metodyk lub konsultant pracujący w przeszłości jako nauczyciel; Wiedza i umiejętności z zakresu tematu szkolenia poparte doświadczeniem w zakresie: rozwoju myślenia matematycznego i umiejętności matematycznych, metod, narzędzi wspomagających rozwój myślenia matematycznego na każdym z poziomów nauczania (m.in. metody aktywne, zabawy, ćwiczenia, eksperymenty, wykorzystanie narzędzi TIK ), innowacyjnych metod motywowania uczniów do nauki matematyki na każdym z poziomów nauczania, podstawy programowej na każdym z poziomów nauczania matematyki; Wysokie kompetencje trenerskie w zakresie pracy z grupą nauczycieli: znajomość procesu grupowego, stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu dorosłych; Przygotowanie praktycznych materiałów szkoleniowych (m.in. linków, zasobów internetowych, gdzie można znaleźć konkretne rzeczy).d) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację warsztatów. e) Obowiązki Wykonawcy: 1) zapewnienie ekspertów w danych dziedzinach do przeprowadzenia warsztatów; 2) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznych materiałów szkoleniowych wykorzystywanych na potrzeby przeprowadzenia warsztatów w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego, co najmniej 5 dni roboczych przed ustalonym terminem realizacji warsztatów; 3) ustalanie terminów warsztatów w porozumieniu z asystentem kierownika projektu; 4) zachowanie w tajemnicy wszelkich danych, do których będzie miał dostęp w związku z realizacją zamówienia; 5) w sytuacji gdy prowadzący zajęcia w imieniu Wykonawcy nie spełni oczekiwań merytorycznych uczestników warsztatów, Wykonawca na wniosek Zamawiającego zobowiązany jest do zastąpienia prowadzącego inną osobą spełniającą wymogi postawione w SIWZ; 6) wymiana któregokolwiek z ekspertów zaproponowanych w ofercie przetargowej lub rozszerzenie składu (potencjału osobowego Wykonawcy) jest dopuszczalne w szczególnych, uzasadnionych okolicznościach, po uprzednim zatwierdzeniu kandydatury przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego eksperta muszą być nie niższe niż te, które posiadała osoba zastępowana, a w przypadku rozszerzenia składu, doświadczenie i kwalifikacje proponowanej osoby muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy; 7) na miejsce każdego niezatwierdzonego kandydata Wykonawca zaproponuje innego, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego. Doświadczenie i kwalifikacje nowego kandydata muszą spełniać wymagania określone w SIWZ, na podstawie której została przygotowana oferta przetargowa Wykonawcy; 8) Wykonawca zobowiązuje się do udokumentowania wykonanych usług realizacji form doskonalenia nauczycieli za pomocą uzgodnionej z Zamawiającym dokumentacji, w tym w szczególności związanej z rozliczeniem liczby zrealizowanych godzin dydaktycznych warsztatów i przekazania ich w terminie do 7 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, z zastrzeżeniem, że jeżeli wymagania projektu określają inny - wcześniejszy termin przekazania odpowiednich dokumentów, dokumenty te zostaną przekazane Zamawiającemu najpóźniej na 4 dni przed upływem tego terminu; 9) w przypadku złożenia nieprawidłowej dokumentacji Wykonawca zobowiązany jest do jej poprawienia i ponownego przedłożenia Zamawiającemu w terminie 2 dni od momentu wezwania do jej poprawienia przez Zamawiającego; 10) Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia wszelkich zestawień wynikających z dokumentacji wykonania usługi na prośbę Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od dnia przedłożenia takiego żądania; 11) koszty przejazdów ekspertów prowadzących warsztaty pokrywa Wykonawca; 12) przesyłanie asystentowi kierownika projektu wersji elektronicznej certyfikatów ukończenia warsztatów dla wszystkich uczestników w celu wydrukowania ich przez Zamawiającego; 13) wszelka dokumentacja sporządzona w ramach realizacji zamówienia powinna być prowadzona na drukach zawierających podane przez Zamawiającego logo i nazwę projektu; 14) Wykonawca zapewnia sprzęt multimedialny niezbędny do realizacji przedmiotu zamówienia; 15) Zamawiający zastrzega sobie prawo do obserwacji warsztatów przez koordynatorów sieci; 16) Zamawiający zastrzega w umowie z Wykonawcą prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowanym Projektem, w tym dokumentów finansowych. f) Zamawiający zapewnia produkty na przerwy kawowe i materiały piśmiennicze dla uczestników warsztatów..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół...

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01.09.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
4.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Akademia Kształcenia Zawodowego Sp. z o. o., Ul. straganiarska 20/22, 80-837 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 158467,40 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    191592,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    191592,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    260778,00


  • Waluta:
    PLN.