zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Wieżowa 8, 02-147 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zp@pansa.pl
tel: 22 574 62 44
fax: 22 574 63 59
Dane postępowania
ID postępowania: 6124820110
Data publikacji zamówienia: 2011-03-31
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.pansa.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego Kancelaria Prawna Łozowska
Warszawa
360 000,00
0,32
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-04-20
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
791000005
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
360 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
360 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
360 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
360 000,00 zł


Warszawa: Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego


Numer ogłoszenia: 61248 - 2011; data zamieszczenia: 01.04.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, ul. Wieżowa 8, 02-147 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5745000, faks 022 5746359 , strona internetowa www.pansa.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa osoba prawna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Usługa będzie świadczona przez 12 miesięcy lub do momentu wykorzystania maksymalnej kwoty określonej w umowie. Szacowany czas pracy Kancelarii na rzecz PAŻP to ok. 90 godzin miesięcznie. Zamawiający wymaga, aby zlecenia były wykonywane wyłącznie przez osoby posiadające uprawnienia radcy prawnego lub adwokata..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie prawne przyjęcia trybu z wolnej ręki: Art. 5 ust. 1a) pkt 1 ustawy, stanowi, że w przypadku zamówień niepriorytetowych, o których mowa w ust. 1 powyższego artykułu, w tym usług prawniczych, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62ust. 1 lub 67 ust. 1, a w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Art. 5 ust. 1b) ustawy, stanowi, że w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Uzasadnienie faktyczne przyjęcia trybu z wolnej ręki: Kancelaria Prawna Łozowska & Reczyńska - Ratajczak Spółka Komandytowa świadczy usługi prawne dla PAŻP nieprzerwanie od momentu powstania Agencji tj. od kwietnia 2007 roku. Usługi prawne świadczone przez Kancelarię obejmują przede wszystkim reprezentację i obsługę prawną PAŻP dotyczącą w szczególności spraw związanych ze studium wykonalności dla Baltic FAB, doradztwo, konsultacje i obsługę prawną dalszych prac nad jego utworzeniem zgodnie z wymaganiami pakietu SES II, przewodniczenie pracom powołanej w ramach tego projektu grupy roboczej (Regulatory/Legal), a także reprezentację przed sądami i urzędami administracji publicznej w sprawach związanych ze studium wykonalności dla Baltic FAB oraz reprezentację w sporach wynikających z realizacji umów. Głównym celem utworzenia Baltic FAB w Europie (Bałtyckiego Funkcjonalnego Bloku Przestrzeni Powietrznej tworzonego wraz z Litwą) jest osiągnięcie maksymalnej pojemności i wydajności sieci zarządzania ruchem lotniczym, skrócenia długości tras lotniczych, przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa i poprawy efektywności kosztowej instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej. Projekt ten jest nie tylko projektem międzynarodowym, ale również projektem rządowym, realizowanym na obecnym etapie przez Ministra Infrastruktury celem wykonania przez Polskę, jako kraj członkowski UE wymagań ustawodawstwa unijnego SES II i Komisji Europejskiej. Kluczowym elementem projektu jest przygotowanie umowy międzynarodowej pomiędzy Polską i Litwą zawieranej w przedmiocie utworzenia Baltic FAB, jak również całego szeregu dodatkowych umów w obszarze współpracy cywilnej i militarnej, zarówno pomiędzy instytucjami zapewniającymi służby, jak też organami nadzoru. W związku z powyższym projekt Baltic FAB jest projektem unikalnym i specyficznym i wymaga uczestnictwa w nim doradcy prawnego posiadającego nie tylko wiedzę o działalności PAŻP, ale przede wszystkim znajomość zagadnień stanowiących przedmiot regulacji umowy o ustanowienie Baltic FAB, jak też umów z tym związanych. Dla planowego zakończenia utworzenia FAB - zgodnie z wymogami ustawodawstwa UE w grudniu 2012r. - kontynuacja współpracy PAŻP ww. zakresie z Kancelarią Prawną Łozowska & Reczyńska - Ratajczak Spółka Komandytowa pozwoli w głównej mierze na ograniczenie wydatków związanych ze świadczeniem usług w związku z możliwością ich ograniczenia wyłącznie do analizy prawnej bieżących zagadnień bez konieczności analizy projektu Baltic FAB od momentu rozpoczęcia jego realizacji, jak też wszelkich zagadnień, materiałów, dokumentów i projektów umów stworzonych do dnia dzisiejszego. Zapoznanie się zatem innych Kancelarii ze specyfiką FAB, w tym studium wykonalności dla FAB, wiązałoby się z koniecznością ponoszenia niewspółmiernie wysokich kosztów, podyktowanych potrzebą zaznajomienia ich z zagadnieniem oraz z obszerną, kilkuletnią dokumentacją. Takie rozwiązanie prowadziłoby do opóźnień w podjęciu działań ze strony PAŻP i stanowiłoby jedno z dodatkowych ryzyk, których wystąpienie z uwagi na specyfikę działań PAŻP w zakresie Baltic FAB i obowiązków Polski, jako kraju członkowskiego UE, wino być ograniczone do minimum. Przedmiot zamówienia obejmuje również usługi w zakresie szeroko rozumianej pomocy prawnej dotyczącej zachowania ciągłości prac przy: - ustaleniu wzajemnych relacji pomiędzy PAŻP, a nowotworzonymi lotniskami z uwzględnieniem przepisów prawa krajowego oraz unijnego; - opiniowaniu umów międzynarodowych z udziałem PAŻP, w tym w języku angielskim; - opiniowaniu umów szkoleniowych zawieranych z podmiotami realizującymi szkolenia na terenie Polski i poza granicami kraju; - opiniowaniu umów dotyczących tworzenia, wdrażania, funkcjonowania i obsługi systemów informatycznych PAŻP; - realizacji umowy dotyczącej opracowywania koncepcji wdrożenia działań w zakresie zarządzania usługami IT i infrastrukturą zgodnie z ITIL i z normą ISO/IEC-2000; - realizacji projektu Pr54 w zakresie doradztwa prawnego we wszystkich czynnościach w postępowaniu na dostawę usług doradczych w zakresie wykonania prac związanych z zaprojektowaniem krytycznego dla PAŻP rozwiązania zintegrowanego wielofunkcyjnego systemu zarządzania przedsiębiorstwem oraz w postępowaniu na wykonawcę tego systemu w PAŻP; - doradztwie w zakresie wykonywania umowy na budowę OKRL Łodź; - reprezentowaniu PAŻP w dwóch sprawach z zakresu prawa pracy; - reprezentowaniu w sprawach skargi PAŻP na ostateczną decyzję Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w sprawie ustalenia stawki opłaty terminalowej na 2010 r. oraz skargi ZZKRL na postanowienie Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego; - realizacji koncepcji zmiany metodologii alokacji kosztów dla stawek terminalowej i trasowej w związku z przyjęciem tzw, przestrzennej koncepcji alokacji służb zapewnianych przez PAŻP; - realizacji projektu wyboru dostawcy usług lotniczej i lotniskowej osłony meteorologicznej i związanych z tym zagadnień prawnych; - opiniowaniu i negocjacjach wszelkich umów oraz reprezentowaniu w sporach wynikających z realizacji tych umów. Nieoszczędnym, niecelowym i nieefektywnym rozwiązaniem wdaje się przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie otwartym, w wyniku którego wyłoniony zostałby nowy Wykonawca usług prawniczych w przedmiotowym zakresie. Przeprowadzenie postępowania otwartego, a następnie zapoznanie się z powyższymi tematami przez nową Kancelarię stanowiłoby zagrożenie dla terminowego wykonywania powyższych zadań. Zachowanie kontynuacji świadczenia usług przez ten sam podmiot zaznajomiony już ze specyfiką zagadnień i ich dotychczasowym przebiegiem, a także specyfiką PAŻP - w tym zapewniana służb w ujęciu prawa krajowego, unijnego, jak też wykonywania działalności z uwzględnieniem regulacji instytucji prawa międzynarodowego i organizacji międzynarodowych, których PAŻP jest członkiem, lub w których reprezentuje Polskę, wewnętrznych regulacji, struktury organizacyjnej i sposobu funkcjonowania PAŻP, pozwala na terminowe wykonanie zadań, nie ponoszenie dodatkowych kosztów i strat czasowych, a także wpisuje się w zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, oraz ogranicza ryzyko naruszenia dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, jak i umożliwia terminową realizację zadań przez PAŻP. Ponadto istotne znaczenie przy realizowaniu niektórych ww. czynności prawnych dla PAŻP, ma praktyczna znajomość sposobu realizacji zadań ustawowych przez PAŻP, w tym sposób realizacji zadań i inwestycji, jak i ich przeznaczenie. Badając w tym kontekście aspekt doświadczenia potencjalnego wykonawcy, istnieje uzasadnione przypuszczenie, że krąg potencjalnych podmiotów byłby automatycznie ograniczony do podmiotu już współpracującego z PAŻP w tej dziedzinie. Jest to podyktowane brakiem innego podmiotu, do którego kompetencji należałyby zadania przypisane PAŻP, i w związku z którego działalnością możliwe byłoby uzyskanie stosownego doświadczenia zawodowego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Prawna Łozowska & Reczyńska-Ratajczak Sp.k., Marokańska 4L, 03-977 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Warszawa: Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego


Numer ogłoszenia: 86414 - 2011; data zamieszczenia: 20.04.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 61248 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, ul. Wieżowa 8, 02-147 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5745000, faks 022 5746359.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa osoba prawna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Usługa będzie świadczona przez 12 miesięcy lub do momentu wykorzystania maksymalnej kwoty określonej w umowie. Szacowany czas pracy Kancelarii na rzecz PAŻP to ok. 90 godzin miesięcznie. Zamawiający wymaga, aby zlecenia były wykonywane wyłącznie przez osoby posiadające uprawnienia radcy prawnego lub adwokata.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
12.04.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Prawna Łozowska & Reczyńska-Ratajczak Sp.k., ul. Marokańska 4L, 03-977 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 360000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    360000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    360000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    360000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Art. 5 ust. 1a) pkt 1 ustawy, stanowi, że w przypadku zamówień niepriorytetowych, o których mowa w ust. 1 powyższego artykułu, w tym usług prawniczych, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62ust. 1 lub 67 ust. 1, a w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Art. 5 ust. 1b) ustawy, stanowi, że w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Uzasadnienie faktyczne przyjęcia trybu z wolnej ręki: Kancelaria Prawna Łozowska & Reczyńska - Ratajczak Spółka Komandytowa świadczy usługi prawne dla PAŻP nieprzerwanie od momentu powstania Agencji tj. od kwietnia 2007 roku. Usługi prawne świadczone przez Kancelarię obejmują przede wszystkim reprezentację i obsługę prawną PAŻP dotyczącą w szczególności spraw związanych ze studium wykonalności dla Baltic FAB, doradztwo, konsultacje i obsługę prawną dalszych prac nad jego utworzeniem zgodnie z wymaganiami pakietu SES II, przewodniczenie pracom powołanej w ramach tego projektu grupy roboczej (Regulatory/Legal), a także reprezentację przed sądami i urzędami administracji publicznej w sprawach związanych ze studium wykonalności dla Baltic FAB oraz reprezentację w sporach wynikających z realizacji umów. Głównym celem utworzenia Baltic FAB w Europie (Bałtyckiego Funkcjonalnego Bloku Przestrzeni Powietrznej tworzonego wraz z Litwą) jest osiągnięcie maksymalnej pojemności i wydajności sieci zarządzania ruchem lotniczym, skrócenia długości tras lotniczych, przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa i poprawy efektywności kosztowej instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej. Projekt ten jest nie tylko projektem międzynarodowym, ale również projektem rządowym, realizowanym na obecnym etapie przez Ministra Infrastruktury celem wykonania przez Polskę, jako kraj członkowski UE wymagań ustawodawstwa unijnego SES II i Komisji Europejskiej. Kluczowym elementem projektu jest przygotowanie umowy międzynarodowej pomiędzy Polską i Litwą zawieranej w przedmiocie utworzenia Baltic FAB, jak również całego szeregu dodatkowych umów w obszarze współpracy cywilnej i militarnej, zarówno pomiędzy instytucjami zapewniającymi służby, jak też organami nadzoru. W związku z powyższym projekt Baltic FAB jest projektem unikalnym i specyficznym i wymaga uczestnictwa w nim doradcy prawnego posiadającego nie tylko wiedzę o działalności PAŻP, ale przede wszystkim znajomość zagadnień stanowiących przedmiot regulacji umowy o ustanowienie Baltic FAB, jak też umów z tym związanych. Dla planowego zakończenia utworzenia FAB - zgodnie z wymogami ustawodawstwa UE w grudniu 2012r. - kontynuacja współpracy PAŻP ww. zakresie z Kancelarią Prawną Łozowska & Reczyńska - Ratajczak Spółka Komandytowa pozwoli w głównej mierze na ograniczenie wydatków związanych ze świadczeniem usług w związku z możliwością ich ograniczenia wyłącznie do analizy prawnej bieżących zagadnień bez konieczności analizy projektu Baltic FAB od momentu rozpoczęcia jego realizacji, jak też wszelkich zagadnień, materiałów, dokumentów i projektów umów stworzonych do dnia dzisiejszego. Zapoznanie się zatem innych Kancelarii ze specyfiką FAB, w tym studium wykonalności dla FAB, wiązałoby się z koniecznością ponoszenia niewspółmiernie wysokich kosztów, podyktowanych potrzebą zaznajomienia ich z zagadnieniem oraz z obszerną, kilkuletnią dokumentacją. Takie rozwiązanie prowadziłoby do opóźnień w podjęciu działań ze strony PAŻP i stanowiłoby jedno z dodatkowych ryzyk, których wystąpienie z uwagi na specyfikę działań PAŻP w zakresie Baltic FAB i obowiązków Polski, jako kraju członkowskiego UE, wino być ograniczone do minimum. Przedmiot zamówienia obejmuje również usługi w zakresie szeroko rozumianej pomocy prawnej dotyczącej zachowania ciągłości prac przy: - ustaleniu wzajemnych relacji pomiędzy PAŻP, a nowotworzonymi lotniskami z uwzględnieniem przepisów prawa krajowego oraz unijnego; - opiniowaniu umów międzynarodowych z udziałem PAŻP, w tym w języku angielskim; - opiniowaniu umów szkoleniowych zawieranych z podmiotami realizującymi szkolenia na terenie Polski i poza granicami kraju; - opiniowaniu umów dotyczących tworzenia, wdrażania, funkcjonowania i obsługi systemów informatycznych PAŻP; - realizacji umowy dotyczącej opracowywania koncepcji wdrożenia działań w zakresie zarządzania usługami IT i infrastrukturą zgodnie z ITIL i z normą ISO/IEC-2000; - realizacji projektu Pr54 w zakresie doradztwa prawnego we wszystkich czynnościach w postępowaniu na dostawę usług doradczych w zakresie wykonania prac związanych z zaprojektowaniem krytycznego dla PAŻP rozwiązania zintegrowanego wielofunkcyjnego systemu zarządzania przedsiębiorstwem oraz w postępowaniu na wykonawcę tego systemu w PAŻP; - doradztwie w zakresie wykonywania umowy na budowę OKRL Łodź; - reprezentowaniu PAŻP w dwóch sprawach z zakresu prawa pracy; - reprezentowaniu w sprawach skargi PAŻP na ostateczną decyzję Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w sprawie ustalenia stawki opłaty terminalowej na 2010 r. oraz skargi ZZKRL na postanowienie Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego; - realizacji koncepcji zmiany metodologii alokacji kosztów dla stawek terminalowej i trasowej w związku z przyjęciem tzw, przestrzennej koncepcji alokacji służb zapewnianych przez PAŻP; - realizacji projektu wyboru dostawcy usług lotniczej i lotniskowej osłony meteorologicznej i związanych z tym zagadnień prawnych; - opiniowaniu i negocjacjach wszelkich umów oraz reprezentowaniu w sporach wynikających z realizacji tych umów. Nieoszczędnym, niecelowym i nieefektywnym rozwiązaniem wdaje się przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie otwartym, w wyniku którego wyłoniony zostałby nowy Wykonawca usług prawniczych w przedmiotowym zakresie. Przeprowadzenie postępowania otwartego, a następnie zapoznanie się z powyższymi tematami przez nową Kancelarię stanowiłoby zagrożenie dla terminowego wykonywania powyższych zadań. Zachowanie kontynuacji świadczenia usług przez ten sam podmiot zaznajomiony już ze specyfiką zagadnień i ich dotychczasowym przebiegiem, a także specyfiką PAŻP - w tym zapewniana służb w ujęciu prawa krajowego, unijnego, jak też wykonywania działalności z uwzględnieniem regulacji instytucji prawa międzynarodowego i organizacji międzynarodowych, których PAŻP jest członkiem, lub w których reprezentuje Polskę, wewnętrznych regulacji, struktury organizacyjnej i sposobu funkcjonowania PAŻP, pozwala na terminowe wykonanie zadań, nie ponoszenie dodatkowych kosztów i strat czasowych, a także wpisuje się w zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, oraz ogranicza ryzyko naruszenia dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, jak i umożliwia terminową realizację zadań przez PAŻP. Ponadto istotne znaczenie przy realizowaniu niektórych ww. czynności prawnych dla PAŻP, ma praktyczna znajomość sposobu realizacji zadań ustawowych przez PAŻP, w tym sposób realizacji zadań i inwestycji, jak i ich przeznaczenie. Badając w tym kontekście aspekt doświadczenia potencjalnego wykonawcy, istnieje uzasadnione przypuszczenie, że krąg potencjalnych podmiotów byłby automatycznie ograniczony do podmiotu już współpracującego z PAŻP w tej dziedzinie. Jest to podyktowane brakiem innego podmiotu, do którego kompetencji należałyby zadania przypisane PAŻP, i w związku z którego działalnością możliwe byłoby uzyskanie stosownego doświadczenia zawodowego