Informacje o przetargu
Przebudowa chodników w Słupsku w ciągu ulic: Ludwika Solskiego, Bolesława Prusa, Wileńskiej, Przemysłowej etap I i Stanisława Wyspiańskiego
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dotyczące przebudowy chodników w Słupsku w ciągu ulic: Ludwika Solskiego, Bolesława Prusa, Wileńskiej, Przemysłowej etap I i Stanisława Wyspiańskiego – z podziałem na pięć zadań. 2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na następujące zadania: 1) Zadanie nr 1 – Przebudowa chodników w Słupsku w ciągu ulicy Ludwika Solskiego, 2) Zadanie nr 2 – Przebudowa chodników w Słupsku w ciągu ulicy Bolesława Prusa, 3) Zadanie nr 3 – Przebudowa chodników w Słupsku w ciągu ulicy Wileńskiej, 4) Zadanie nr 4 – Przebudowa chodników w Słupsku w ciągu ulicy Przemysłowej etap I, 5) Zadanie nr 5 – Przebudowa chodników w Słupsku w ciągu ulicy Stanisława Wyspiańskiego. 3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: a) roboty przygotowawcze (rozbiórki), b) wykonanie robót ziemnych, c) ustawienie lub regulacja krawężników, d) ustawienie obrzeży, e) wykonanie podbudów i nawierzchni, f) roboty wykończeniowe. 4. Wykonawca zobowiązywany będzie w ramach wykonywanych robót w każdej z części m.in. do: 1) zabezpieczenia istniejącego uzbrojenia podziemnego przed uszkodzeniem, 2) przed rozpoczęciem robót należy wyznaczyć strefy ochronne dla wszystkich drzew w granicach prowadzonych robót (oznaczone trwale w terenie, mogą być np. wygrodzone); średnica strefy winna być wyznaczona zgodnie ze współczesną wiedzą dendrologiczną w oparciu o gatunek drzew i ich stan zdrowotny. Prace ziemne lub inne działania wykonywane z wykorzystaniem sprzętu mechanicznego czy urządzeń mechanicznych, w obrębie bryły korzeniowej i korony drzew lub zieleni niskiej powinny być wykonane w sposób najmniej szkodzący drzewom i krzewom. Prace należy przeprowadzać ze szczególną ostrożnością, aby nie uszkodzić roślinności wysokiej i niskiej, w tym jej systemu korzeniowego oraz korony. W razie potrzeby zabezpieczyć pnie drzew przed uszkodzeniem osłonami, 3) wykonania i uzgodnienia ze wszystkimi zainteresowanymi stronami Projektu oznakowania i organizacji ruchu na czas realizacji robót, 4) wykonania na czas realizacji robót tymczasowego oznakowania robót zgodnie z ppkt 3), 5) utrzymania ładu i porządku na terenie budowy, a po zakończeniu robót do usunięcia poza teren budowy wszelkich urządzeń tymczasowego zaplecza oraz pozostawienia całego terenu budowy i robót czystego i nadającego się do użytkowania, 6) wykonania na własny koszt dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną, 7) zamieszczenia na koszt Wykonawcy w prasie lokalnej informacji o planowanym rozpoczęciu robót. Treść ogłoszenia do prasy Wykonawca musi uzgodnić z Zamawiającym. 5. Przedmiot zamówienia, dla każdego zadania, został szczegółowo opisany zgodnie z art. 31 ustawy Pzp za pomocą dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią załącznik nr 9 do SIWZ. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym w dokumentacji projektowej za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy. 6.Wykonawca zobowiązany jest do wyceny robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa, wskazującego na zgodność z Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie z art. 10 ustawy z 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 1186, z późn. zm.). 7.W przypadku, gdy w opisie zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że gwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem Budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w opisie zamówienia oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. 8.Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów spełniających wymagania norm, posiadających odpowiednie certyfikaty i aprobaty techniczne oraz założone w projekcie parametry techniczne. 9. W przypadku potrzeby zmiany materiałów na etapie realizacji robót Wykonawca przed ich zastosowaniem musi uzyskać pisemną zgodę Zamawiającego. 10.W przypadku stwierdzenia, że roboty wykonywane są niezgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami lub SIWZ Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy. 11.Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia (w ramach każdego zadania) na okres nie krótszy niż 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego każdego zadania objętego niniejszym zamówieniem. 12.Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia rękojmi na wykonane roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia (w ramach każdego zadania) na okres 60 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 13.Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności z zakresu: prowadzenia robót przygotowawczych (rozbiórkowych), prowadzenia robót ziemnych, ustawienia lub regulacji krawężników, ustawienia obrzeży, wykonania podbudów i nawierzchni, robót wykończeniowych. 14.W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.13 SIWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 15.W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 3.13 SIWZ czynności w trakcie zamówienia: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników, wysokości wynagrodzenia). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacenie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 16.Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.13 SIWZ czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.13 SIWZ czynności. 17.W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 18. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia wskazano we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik Nr 8 do SIWZ.
Zamawiający:
Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku
Adres: | Przemysłowa 73, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowienia@zimslupsk.com tel: +48 59 841 00 91 fax: +48 59 848 37 35 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 522331-N-2020 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2020-03-13 | Termin składania wniosków: | 2020-04-09 |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 120 dni | Wadium: | 43000 ZŁ |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 5 | Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | www.zimslupsk.com | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
45100000-8 | Przygotowanie terenu pod budowę | |
45233222-1 | Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania | |
45233300-2 | Fundamentowanie autostrad, dróg, ulic i ścieżek ruchu pieszego |
Wyniki
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 522331-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Adres strony internetowej (url): www.zimslupsk.com
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
45233222-1
Dodatkowe kody CPV:
45100000-8, 45233300-2
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Zadanie nr 1 – Przebudowa chodników w Słupsku w ciągu ulicy Ludwika Solskiego | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. Zamawiający – stosownie do regulacji ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 poz. 374 ze zm.) – w warunkach ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego, wobec konieczności przeznaczenia środków na finansowanie zadań związanych z reagowaniem na zdarzenia epidemiologiczne, nie jest w stanie zagwarantować środków, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia. Okoliczność powyższa jednoznacznie powoduje, że zamówienie nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć wcześniej (w chwili ogłaszania zamówienia). Zamawiający wskazuje, że kontynuowanie niniejszego postępowania i zakończenie go zawarciem umowy o wykonanie robót budowlanych uniemożliwi realizację zadań związanych z reagowaniem na zdarzenia epidemiologiczne, co ma istotne znaczenie dla interesu publicznego, a interes publiczny wyraża się przede wszystkim w bezpieczeństwie finansowym samorządu, którego zachwianie powodować będzie zagrożenie zaniechania wykonania obowiązków ciążących na samorządzie z mocy ustaw w tym ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2019 r., poz. 506 z późn. zm.) | |
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Zadanie nr 2 – Przebudowa chodników w Słupsku w ciągu ulicy Bolesława Prusa | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. Zamawiający – stosownie do regulacji ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 poz. 374 ze zm.) – w warunkach ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego, wobec konieczności przeznaczenia środków na finansowanie zadań związanych z reagowaniem na zdarzenia epidemiologiczne, nie jest w stanie zagwarantować środków, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia. Okoliczność powyższa jednoznacznie powoduje, że zamówienie nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć wcześniej (w chwili ogłaszania zamówienia). Zamawiający wskazuje, że kontynuowanie niniejszego postępowania i zakończenie go zawarciem umowy o wykonanie robót budowlanych uniemożliwi realizację zadań związanych z reagowaniem na zdarzenia epidemiologiczne, co ma istotne znaczenie dla interesu publicznego, a interes publiczny wyraża się przede wszystkim w bezpieczeństwie finansowym samorządu, którego zachwianie powodować będzie zagrożenie zaniechania wykonania obowiązków ciążących na samorządzie z mocy ustaw w tym ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2019 r., poz. 506 z późn. zm.) | |
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Zadanie nr 3 – Przebudowa chodników w Słupsku w ciągu ulicy Wileńskiej | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. Zamawiający – stosownie do regulacji ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 poz. 374 ze zm.) – w warunkach ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego, wobec konieczności przeznaczenia środków na finansowanie zadań związanych z reagowaniem na zdarzenia epidemiologiczne, nie jest w stanie zagwarantować środków, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia. Okoliczność powyższa jednoznacznie powoduje, że zamówienie nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć wcześniej (w chwili ogłaszania zamówienia). Zamawiający wskazuje, że kontynuowanie niniejszego postępowania i zakończenie go zawarciem umowy o wykonanie robót budowlanych uniemożliwi realizację zadań związanych z reagowaniem na zdarzenia epidemiologiczne, co ma istotne znaczenie dla interesu publicznego, a interes publiczny wyraża się przede wszystkim w bezpieczeństwie finansowym samorządu, którego zachwianie powodować będzie zagrożenie zaniechania wykonania obowiązków ciążących na samorządzie z mocy ustaw w tym ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2019 r., poz. 506 z późn. zm.) | |
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Zadanie nr 4 – Przebudowa chodników w Słupsku w ciągu ulicy Przemysłowej etap I, | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. Zamawiający – stosownie do regulacji ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 poz. 374 ze zm.) – w warunkach ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego, wobec konieczności przeznaczenia środków na finansowanie zadań związanych z reagowaniem na zdarzenia epidemiologiczne, nie jest w stanie zagwarantować środków, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia. Okoliczność powyższa jednoznacznie powoduje, że zamówienie nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć wcześniej (w chwili ogłaszania zamówienia). Zamawiający wskazuje, że kontynuowanie niniejszego postępowania i zakończenie go zawarciem umowy o wykonanie robót budowlanych uniemożliwi realizację zadań związanych z reagowaniem na zdarzenia epidemiologiczne, co ma istotne znaczenie dla interesu publicznego, a interes publiczny wyraża się przede wszystkim w bezpieczeństwie finansowym samorządu, którego zachwianie powodować będzie zagrożenie zaniechania wykonania obowiązków ciążących na samorządzie z mocy ustaw w tym ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2019 r., poz. 506 z późn. zm.) | |
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: Zadanie nr 5 – Przebudowa chodników w Słupsku w ciągu ulicy Stanisława Wyspiańskiego | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. Zamawiający – stosownie do regulacji ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 poz. 374 ze zm.) – w warunkach ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego, wobec konieczności przeznaczenia środków na finansowanie zadań związanych z reagowaniem na zdarzenia epidemiologiczne, nie jest w stanie zagwarantować środków, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia. Okoliczność powyższa jednoznacznie powoduje, że zamówienie nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć wcześniej (w chwili ogłaszania zamówienia). Zamawiający wskazuje, że kontynuowanie niniejszego postępowania i zakończenie go zawarciem umowy o wykonanie robót budowlanych uniemożliwi realizację zadań związanych z reagowaniem na zdarzenia epidemiologiczne, co ma istotne znaczenie dla interesu publicznego, a interes publiczny wyraża się przede wszystkim w bezpieczeństwie finansowym samorządu, którego zachwianie powodować będzie zagrożenie zaniechania wykonania obowiązków ciążących na samorządzie z mocy ustaw w tym ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2019 r., poz. 506 z późn. zm.) | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu