zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zp@gostynin.pl
tel: 242 360 737
fax: 242 360 712
Dane postępowania
ID postępowania: 33788020130
Data publikacji zamówienia: 2013-08-20
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.gostynin.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
90500000-2 Usługi związane z odpadami
90510000-5 Usuwanie i obróbka odpadów
90512000-9 Usługi transportu odpadów
90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90514000-3 Usługi recyklingu odpadów
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina KONSORCJUM FIRM:Przedsiębiorstwo Oczyszczania Miasta w Gostyninie Sp. zo.o.: EKO-MAZ Sp. z o.o. Płock; P.P.H.U. HATREX Krzysztof Chlewiński, Gąbin
Gostynin
720 000,00
0,33
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-08-23
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
905000002
905100005
905120009
905131007
905140003
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
720 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
720 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
720 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
720 000,00 zł


Gostynin: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina


Numer ogłoszenia: 337880 - 2013; data zamieszczenia: 21.08.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Gostynina, ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie, tel. 024 2360737, faks 024 2360712 , strona internetowa www.gostynin.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina. 1. Ogólna charakterystyka Gminy (dane liczbowe pozwalające oszacować wartość oferty): Powierzchnia Gminy Miasta Gostynina wynosi 32,40 km2. Liczba ludności wynosi 18.718 osób (dane na dzień 31.07.2013 r.), z czego ok. 11.000 to mieszkańcy zabudowy wielorodzinnej, a ok. 7.800 zabudowy jednorodzinnej. Liczbę nieruchomości stanowiących zabudowę jednorodzinną szacuje się na ok. 2000. Wg złożonych przez mieszkańców 1960 deklaracji obejmujących 16.850 osób odpady segregowane gromadzone są w około 1250 nieruchomościach w zabudowie jednorodzinnej zamieszkałej przez ok. 4.570 osób, natomiast ok. 12.280 mieszkańców(zabudowy jedno i wielorodzinnej) zadeklarowało gromadzenie odpadów niesegregowanych (dane na dzień 12.08.2013 r.). 1) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w całym okresie realizacji zamówienia odbiór z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, również o utrudnionym dostępie, i zagospodarowanie: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (200301) zgromadzonych w pojemnikach oraz w workach, b) odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny w pojemnikach (dotyczy zabudowy wielorodzinnej) lub workach (dot. zabudowy jednorodzinnej), obejmujących: - papier (150101, 200101), - szkło (150107, 200102), - tworzywa sztuczne (150102, 200139), - metal (150104, 200140), - odpady ulegające biodegradacji w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji (200108), - opakowania wielomateriałowe (150105), - przeterminowane leki i chemikalia (w szczególności 200131*, 200132, 200113*, 200125, 200127*), - zużyte baterie i akumulatory (w szczególności 200133*, 200134), - odpady zielone (200201), c) odpadów gromadzonych selektywnie w pojemnikach typu dzwony, wystawionych w zabudowie wielorodzinnej, d) odpadów komunalnych typu żużle i popioły paleniskowe (100101) zgromadzonych w pojemnikach na odpady zmieszane, 2) W ramach mobilnej zbiórki Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru z nieruchomości zgodnie z harmonogramem. a) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (w szczególności 200123*, 200135*, 200136), b) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych (200307), c) odpadów budowlanych i rozbiórkowych (170102, 170103), d) zużytych opon (160103). 3) Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą wystawioną ilość odpadów komunalnych: a) w zabudowie jednorodzinnej - częstotliwość odbioru przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - 2 razy w miesiącu; b) w zabudowie wielorodzinnej - częstotliwość odbioru przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - 2 razy w tygodniu; c) w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej częstotliwość odbioru przez Wykonawcę segregowanych odpadów komunalnych: - papieru, szkła, opakowań wielomateriałowych, tworzyw sztucznych, metali - 2 razy w miesiącu; - ulegających biodegradacji - 1 raz w tygodniu; - przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów - nie rzadziej niż 1 raz na kwartał; d) odpady zielone - nie mniej niż 1 raz na pół roku, przy czym w okresie od 1 maja do 30 listopada 2 razy w miesiącu; W przypadku okresowego zwiększenia ilości odpadów w stosunku do sugerowanych pojemności pojemników i worków - zwłaszcza w okresach Świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia oraz przy innych uzasadnionych okazjach zgłoszonych przez Zamawiającego - Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich wystawionych odpadów lub zwiększenia częstotliwości odbioru. Za odbiór okresowo zwiększonej ilości odpadów Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Odbiór odpadów komunalnych będzie odbywać się 6 dni w tygodniu, tj. od poniedziałku do soboty w godzinach 6:00 - 20:00 w zabudowie jednorodzinnej oraz od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 13:00 w zabudowie wielorodzinnej. 4) Wykonawca w celu wywiązania się z obowiązku zapewnienia osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, może zwiększyć częstotliwość odbioru odpadów, w ramach wynagrodzenia ryczałtowego określonego ofertą przetargową. 5) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje transport odebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów lub do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) bądź instalacji zastępczych. 6) Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji zamówienia zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. 7) Przedmiot zamówienia nie obejmuje dostarczenia właścicielom nieruchomości pojemników na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest zaoferować i dostarczyć swój pojemnik zainteresowanym właścicielom nieruchomości na podstawie odrębnej umowy z właścicielem nieruchomości. 8) Przedmiot zamówienia obejmuje zakup, odpowiednie oznakowanie i dostarczenie właścicielom nieruchomości jednorodzinnych odpowiednich worków do selektywnej zbiórki odpadów w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy. Kolejne nowe worki Wykonawca zobowiązany jest zostawić w ilości odpowiedniej do zapotrzebowania właścicieli nieruchomości każdorazowo w dniu odbioru odpadów segregowanych. W ofercie należy również przewidzieć dostarczanie worków do nowo powstałych nieruchomości jednorodzinnych. Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w przypadku gdy: 1) nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT; 2) w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia konieczne okaże się zwiększenie częstotliwości odbioru odpadów; 3) w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia konieczna okaże się zmiana pojemności lub kolorystyki pojemników lub worków, bądź też asortymentu odpadów; 4) nastąpi zmiana osób upoważnionych przez Strony do bieżących kontaktów; 5) nastąpią zmiany treści uchwał podjętych przez Zamawiającego dot. realizowanego przedmiotu zamówienia, mające wpływ na jego realizację; 6) nastąpią zmiany treści przepisów prawa dot. realizowanego przedmiotu zamówienia, mające wpływ na jego realizację 7) zajdzie konieczność przedłużenia okresu realizacji umowy.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
90.50.00.00-2, 90.51.00.00-5, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł przewidzieć, a wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych innych trybów udzielenia zamówienia. W związku z art. 6f ust.1 pkt 2 ustawy O utrzymaniu czystości i porządku w gminach w przypadku rozwiązania umowy na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości burmistrz jest obowiązany niezwłocznie zorganizować przetarg, o którym mowa w art. 6d ust. 1. W celu zapewnienia odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy, do czasu rozstrzygnięcia przetargu, gmina zapewnia te usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Z dniem 1 lipca 2013 r. Gminy przejęły odpowiedzialność za gospodarowanie odpadami komunalnymi z posesji zamieszkałych. Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Rada Miasta Gostynina podjęła obowiązkowe uchwały. W dniu 29 marca 2013 r. Gmina Miasta Gostynina przekazała do opublikowania w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej (numer referencyjny 2013-044339) ogłoszenia o wszczęciu postępowania pn: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina. W wyniku przeprowadzonego postępowania wyłoniono Wykonawcę tj. VEOLIA Usługi dla Środowiska S.A. Oddział w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Majowa 87/89, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, z którym w dniu 17.06.2013 r. Gmina podpisała umowę Nr ZP.271.02.2013 r. Od dnia 1 lipca 2013 r. wyłoniona firma powinna przystąpić do realizacji umowy. Z uwagi na to, że Wykonawca nie wywiązywał się w sposób rzetelny z realizowania zawartej umowy, m.in. nie przestrzegał wyznaczonych w harmonogramie terminów odbioru odpadów w miesiącu lipcu ani razu nie odebrał odpadów biodegradwalnych, nie przedstawił w wyznaczonym terminie wymaganego harmonogramu, a częściowy harmonogram został sporządzony ze znacznym opóźnieniem i zawierał braki. Wykonawca, nie dostarczył mieszkańcom odpowiedniej ilości worków, nie realizował wśród mieszkańców kampanii informacyjnej. W związku z powyższym Gmina Miasta Gostynina pismem z dnia 16.08.2013 r. odstąpiła z dniem 1.09.2013 r. od umowy zawartej z Firmą VEOLIA Usługi dla Środowiska S.A. Oddział w Tomaszowie Mazowieckim.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • KONSORCJUM FIRM:Przedsiębiorstwo Oczyszczania Miasta w Gostyninie Sp. zo.o.: EKO-MAZ Sp. z o.o. Płock; P.P.H.U. HATREX Krzysztof Chlewiński, Gąbin, Bierzewicka 32, 09-500 Gostynin, kraj/woj. mazowieckie.


Gostynin: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina


Numer ogłoszenia: 340172 - 2013; data zamieszczenia: 23.08.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 337880 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Gostynina, ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie, tel. 024 2360737, faks 024 2360712.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina. 1. Ogólna charakterystyka Gminy (dane liczbowe pozwalające oszacować wartość oferty): Powierzchnia Gminy Miasta Gostynina wynosi 32,40 km2. Liczba ludności wynosi 18.718 osób (dane na dzień 31.07.2013 r.), z czego ok. 11.000 to mieszkańcy zabudowy wielorodzinnej, a ok. 7.800 zabudowy jednorodzinnej. Liczbę nieruchomości stanowiących zabudowę jednorodzinną szacuje się na ok. 2000. Wg złożonych przez mieszkańców 1960 deklaracji obejmujących 16.850 osób odpady segregowane gromadzone są w około 1250 nieruchomościach w zabudowie jednorodzinnej zamieszkałej przez ok. 4.570 osób, natomiast ok. 12.280 mieszkańców(zabudowy jedno i wielorodzinnej) zadeklarowało gromadzenie odpadów niesegregowanych (dane na dzień 12.08.2013 r.). 1) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w całym okresie realizacji zamówienia odbiór z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, również o utrudnionym dostępie, i zagospodarowanie: a) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych (200301) zgromadzonych w pojemnikach oraz w workach, b) odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny w pojemnikach (dotyczy zabudowy wielorodzinnej) lub workach (dot. zabudowy jednorodzinnej), obejmujących: - papier (150101, 200101), - szkło (150107, 200102), - tworzywa sztuczne (150102, 200139), - metal (150104, 200140), - odpady ulegające biodegradacji w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji (200108), - opakowania wielomateriałowe (150105), - przeterminowane leki i chemikalia (w szczególności 200131*, 200132, 200113*, 200125, 200127*), - zużyte baterie i akumulatory (w szczególności 200133*, 200134), - odpady zielone (200201), c) odpadów gromadzonych selektywnie w pojemnikach typu dzwony, wystawionych w zabudowie wielorodzinnej, d) odpadów komunalnych typu żużle i popioły paleniskowe (100101) zgromadzonych w pojemnikach na odpady zmieszane, 2) W ramach mobilnej zbiórki Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru z nieruchomości zgodnie z harmonogramem. a) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego (w szczególności 200123*, 200135*, 200136), b) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych (200307), c) odpadów budowlanych i rozbiórkowych (170102, 170103), d) zużytych opon (160103). 3) Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą wystawioną ilość odpadów komunalnych: a) w zabudowie jednorodzinnej - częstotliwość odbioru przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - 2 razy w miesiącu; b) w zabudowie wielorodzinnej - częstotliwość odbioru przez Wykonawcę niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych - 2 razy w tygodniu; c) w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej częstotliwość odbioru przez Wykonawcę segregowanych odpadów komunalnych: - papieru, szkła, opakowań wielomateriałowych, tworzyw sztucznych, metali - 2 razy w miesiącu; - ulegających biodegradacji - 1 raz w tygodniu; - przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów - nie rzadziej niż 1 raz na kwartał; d) odpady zielone - nie mniej niż 1 raz na pół roku, przy czym w okresie od 1 maja do 30 listopada 2 razy w miesiącu; W przypadku okresowego zwiększenia ilości odpadów w stosunku do sugerowanych pojemności pojemników i worków - zwłaszcza w okresach Świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia oraz przy innych uzasadnionych okazjach zgłoszonych przez Zamawiającego - Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich wystawionych odpadów lub zwiększenia częstotliwości odbioru. Za odbiór okresowo zwiększonej ilości odpadów Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. Odbiór odpadów komunalnych będzie odbywać się 6 dni w tygodniu, tj. od poniedziałku do soboty w godzinach 6:00 - 20:00 w zabudowie jednorodzinnej oraz od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 13:00 w zabudowie wielorodzinnej. 4) Wykonawca w celu wywiązania się z obowiązku zapewnienia osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, może zwiększyć częstotliwość odbioru odpadów, w ramach wynagrodzenia ryczałtowego określonego ofertą przetargową. 5) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje transport odebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów lub do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) bądź instalacji zastępczych. 6) Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji zamówienia zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami. 7) Przedmiot zamówienia nie obejmuje dostarczenia właścicielom nieruchomości pojemników na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest zaoferować i dostarczyć swój pojemnik zainteresowanym właścicielom nieruchomości na podstawie odrębnej umowy z właścicielem nieruchomości. 8) Przedmiot zamówienia obejmuje zakup, odpowiednie oznakowanie i dostarczenie właścicielom nieruchomości jednorodzinnych odpowiednich worków do selektywnej zbiórki odpadów w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy. Kolejne nowe worki Wykonawca zobowiązany jest zostawić w ilości odpowiedniej do zapotrzebowania właścicieli nieruchomości każdorazowo w dniu odbioru odpadów segregowanych. W ofercie należy również przewidzieć dostarczanie worków do nowo powstałych nieruchomości jednorodzinnych. Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w przypadku gdy: 1) nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT; 2) w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia konieczne okaże się zwiększenie częstotliwości odbioru odpadów; 3) w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia konieczna okaże się zmiana pojemności lub kolorystyki pojemników lub worków, bądź też asortymentu odpadów; 4) nastąpi zmiana osób upoważnionych przez Strony do bieżących kontaktów; 5) nastąpią zmiany treści uchwał podjętych przez Zamawiającego dot. realizowanego przedmiotu zamówienia, mające wpływ na jego realizację; 6) nastąpią zmiany treści przepisów prawa dot. realizowanego przedmiotu zamówienia, mające wpływ na jego realizację 7) zajdzie konieczność przedłużenia okresu realizacji umowy.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
90.50.00.00-2, 90.51.00.00-5, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
22.08.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • KONSORCJUM FIRM:Przedsiębiorstwo Oczyszczania Miasta w Gostyninie Sp. zo.o.: EKO-MAZ Sp. z o.o. Płock; P.P.H.U. HATREX Krzysztof Chlewiński, Gąbin, ul. Bierzewicka 32, 09-500 Gostynin, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 706933,10 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    720000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    720000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    720000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł przewidzieć, a wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych innych trybów udzielenia zamówienia. W związku z art. 6f ust.1 pkt 2 ustawy O utrzymaniu czystości i porządku w gminach w przypadku rozwiązania umowy na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości burmistrz jest obowiązany niezwłocznie zorganizować przetarg, o którym mowa w art. 6d ust. 1. W celu zapewnienia odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy, do czasu rozstrzygnięcia przetargu, gmina zapewnia te usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Z dniem 1 lipca 2013 r. Gminy przejęły odpowiedzialność za gospodarowanie odpadami komunalnymi z posesji zamieszkałych. Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Rada Miasta Gostynina podjęła obowiązkowe uchwały. W dniu 29 marca 2013 r. Gmina Miasta Gostynina przekazała do opublikowania w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej (numer referencyjny 2013-044339) ogłoszenia o wszczęciu postępowania pn: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Miasta Gostynina. W wyniku przeprowadzonego postępowania wyłoniono Wykonawcę tj. VEOLIA Usługi dla Środowiska S.A. Oddział w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Majowa 87/89, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, z którym w dniu 17.06.2013 r. Gmina podpisała umowę Nr ZP.271.02.2013 r. Od dnia 1 lipca 2013 r. wyłoniona firma powinna przystąpić do realizacji umowy. Z uwagi na to, że Wykonawca nie wywiązywał się w sposób rzetelny z realizowania zawartej umowy, m.in. nie przestrzegał wyznaczonych w harmonogramie terminów odbioru odpadów w miesiącu lipcu ani razu nie odebrał odpadów biodegradwalnych, nie przedstawił w wyznaczonym terminie wymaganego harmonogramu, a częściowy harmonogram został sporządzony ze znacznym opóźnieniem i zawierał braki. Wykonawca, nie dostarczył mieszkańcom odpowiedniej ilości worków, nie realizował wśród mieszkańców kampanii informacyjnej. W związku z powyższym Gmina Miasta Gostynina pismem z dnia 16.08.2013 r. odstąpiła z dniem 1.09.2013 r. od umowy zawartej z Firmą VEOLIA Usługi dla Środowiska S.A. Oddział w Tomaszowie Mazowieckim.