zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. 3 Maja 33, 41200 Sosnowiec, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: szp@mopssosnowiec.pl
tel: 322 962 201
fax: 322 962 214
Dane postępowania
ID postępowania: 48787620120
Data publikacji zamówienia: 2012-12-03
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.mopssosnowiec.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
64121100-1 Usługi dostarczania poczty
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie powszechnych usług pocztowych polegających na realizowaniu przekazów pocztowych ze świadczeniami z zakresu działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowcu Poczta Polska S.A.
Warszawa
136 500,00
0,33
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2013-01-04
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
641211001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
136 500,00 zł
Minimalna złożona oferta:
136 500,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
136 500,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
136 500,00 zł


Sosnowiec: Świadczenie powszechnych usług pocztowych polegających na realizowaniu przekazów pocztowych ze świadczeniami z zakresu działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowcu


Numer ogłoszenia: 487876 - 2012; data zamieszczenia: 04.12.2012

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu, ul. Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 32 2962201, faks 32 2962214 , strona internetowa www.mopssosnowiec.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie powszechnych usług pocztowych polegających na realizowaniu przekazów pocztowych ze świadczeniami z zakresu działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowcu.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie powszechnych usług pocztowych polegających na realizowaniu przekazów pocztowych ze świadczeniami z zakresu działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowcu w roku 2013. Przedmiot zamówienia obejmuje przekazy pocztowe dotyczące : - świadczeń z zakresu ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2004r. nr 64, poz. 593 ze zm.), - świadczeń z zakresu ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2001r. nr 71, poz. 734 ze zm.), - świadczeń z zakresu ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006r. nr 139, poz. 992 ze zm.), - świadczeń z zakresu ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionych do alimentów (Dz. U. z 2007 Nr 192 poz. 1378 ze zm.) Zamawiający wymaga: - możliwości nadawania przekazów pocztowych z zakresu działalności MOPS, - możliwości uiszczania opłaty za nadane przekazy przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy, - opustu za nadane przekazy pocztowe..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.12.11.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Art. 67 ust. 1 pkt 1 a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. (...) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych, które zgodnie z art. 3 pkt 25 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe (tekst jednolity Dz. U. 2008r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.) polegają m.in. na realizowaniu przekazów pocztowych. Realizowanie przekazu pocztowego jest to przyjęcie przekazu pocztowego, jego przemieszczenie lub przesłanie oraz doręczenie adresatowi określonej w nim kwoty pieniężnej - art. 3 pkt 24 ww. ustawy. Przekaz pocztowy zgodnie z art. 3 pkt 15 ww. ustawy to polecenie doręczenia adresatowi określonej kwoty pieniężnej przez operatora publicznego, natomiast operatorem publicznym jest operator obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych (art. 3 pkt 12 ww. ustawy). Obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego został powierzony Poczcie Polskiej (art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe). Potwierdzeniem powyższego jest wyrok KIO z dnia 18 stycznia 2012 r. (sygn. akt KIO 70/12) zgodnie z którym KIO uznała, że prawidłowe jest udzielenia zamówienia publicznego z wolnej ręki Poczcie Polskiej w odniesieniu do usług doręczania przekazów pocztowych, pomimo zmiany treści art. 47 ustawy Prawo pocztowe. Poczta Polska zachowała wyłączność na świadczenie usług doręczania przekazów pieniężnych. KIO powołała się na orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego z dnia 25 stycznia 2011 r. (sygn. akt: P 8/08). Trybunał Konstytucyjny zwrócił wówczas uwagę, że nadal obowiązuje art. 3 pkt 15 Prawa Pocztowego, zgodnie z którym usługi związane z przekazami są świadczone przez operatora publicznego czyli Pocztę Polską. Trybunał Konstytucyjny uznał, że usunięcie przekazu pocztowego z wyliczenia w art. 47 ust. 1 Prawa Pocztowego nie doprowadziło do wyłączenia tej usługi z obszaru powszechnych usług pocztowych zastrzeżonych dla Poczty Polskiej. - (...) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, Pomoc społeczna jako instytucja polityki społecznej państwa ma na celu umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości. (art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tekst jedn. Dz. U.2009r., Nr 175, poz. 1362 ze zm.) Podstawową ideą pomocy społecznej określoną w art. 3 ustawy o pomocy społecznej jest wspieranie osoby i rodziny w wysiłkach zmierzających do zaspokajania niezbędnych potrzeb i umożliwienie im życia w warunkach odpowiadających godności człowieka. Usługa będąca przedmiotem zamówienia polega w głównej mierze na doręczeniu adresatowi określonego świadczenia pieniężnego - kwoty pieniężnej - w miejscu jego zamieszkania, bądź przebywania, a dopiero w drugiej kolejności w przypadku nie zastania adresata, pozostawieniu przekazu w placówce operatora z możliwością jego odbioru. Doręczanie przekazów pocztowych ze świadczeniami z zakresu działalności Zamawiającego musi odbywać się w sposób ciągły, terminowy, często natychmiastowy z uwagi na ściśle określone terminy w decyzjach administracyjnych przyznających ww. świadczenia. Dodatkowo należy podkreślić, iż Zamawiający kieruje przekazy pocztowe jedynie do tych podopiecznych, którzy są osobami: starszymi, z zaburzeniami osobowości, ciężko bądź długotrwale chorymi, niepełnosprawnymi, mającymi trudności z poruszaniem się, a co za tym idzie nie mogącymi odebrać świadczenia pieniężnego osobiście w kasie MOPS, również forma przelewu świadczenia pieniężnego na ewentualne konto bankowe podopiecznego w powyższych okolicznościach nie spełniłaby swej roli. Dlatego też kwestia osobistego doręczania przez listonosza do miejsc zamieszkania przebywania w tych przypadkach jest tak ważna. Poczta Polska posiada niezbędną wiedzę, doświadczenie oraz dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym - dużą ilością placówek w mieście Sosnowcu (27 placówek, niektóre czynne poza dniami roboczymi również w święta - niedziele) jak i we wszystkich miastach Polski co w dużej mierze ułatwia podopiecznym odebranie przekazu w razie niemożności dostarczenia go przez listonosza. Zarówno powszechny i łatwy dostęp do placówek operatora publicznego jest pożądany jak również przyzwyczajenie i zaufanie podopiecznych Zamawiającego (zwłaszcza tych w podeszłym wieku, ze stanami lękowymi czy osób zaburzonych psychicznie) do listonoszy ma w tym przypadku bardzo duże znaczenie. Zarządzeniem Dyrektora Generalnego Poczty Polskiej zostaje corocznie udzielony jednostkom samorządu terytorialnego zobowiązanym do udzielania pomocy społecznej opust od opłat pocztowych za przekazy pocztowe w wysokości 20%, co w dużej mierze przekłada się na oszczędności finansowe po stronie Zamawiającego. Zamawiający jako jednostka sektora finansów publicznych zobowiązany jest do gospodarowania środkami finansowymi w sposób celowy, oszczędny. Z uwagi na powyższe zasadnym jest zastosowanie dla opisywanego przedmiotu zamówienia trybu z wolnej ręki - art. 67 ust. 1 pkt 1 a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), gdyż powszechne usługi w opisywanym zakresie są świadczone tylko przez jednego Wykonawcę - Pocztę Polską.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Poczta Polska S.A. w ramach której działa Biuro Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego Rejon Sprzedaży Sosnowiec, ul. 3 Maja 24, 41-200 Sosnowiec, kraj/woj. śląskie.


Sosnowiec: Świadczenie powszechnych usług pocztowych polegających na realizowaniu przekazów pocztowych ze świadczeniami z zakresu działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowcu


Numer ogłoszenia: 6336 - 2013; data zamieszczenia: 04.01.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 487876 - 2012r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu, ul. 3 Maja 33, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 32 2962201, faks 32 2962214.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie powszechnych usług pocztowych polegających na realizowaniu przekazów pocztowych ze świadczeniami z zakresu działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowcu.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie powszechnych usług pocztowych polegających na realizowaniu przekazów pocztowych ze świadczeniami z zakresu działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sosnowcu w roku 2013. Przedmiot zamówienia obejmuje przekazy pocztowe dotyczące: - świadczeń z zakresu ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593 ze zm.), - świadczeń z zakresu ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 71, poz. 734 ze zm.), - świadczeń z zakresu ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r. nr 139, poz. 992 ze zm.), - świadczeń z zakresu ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2007 r., Nr 192 poz. 1378 ze zm.). Zamawiający wymaga: możliwości nadawania przekazów pocztowych z zakresu działalności MOPS, - możliwości uiszczania opłaty za nadane przekazy przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy, - opustu za nadane przekazy pocztowe..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.12.11.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02.01.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska S.A., ul. Stawki 2, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 136500,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    136500,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    136500,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    136500,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Art. 67 ust. 1 pkt 1 a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a)z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b)z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. - (...) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych, które zgodnie z art. 3 pkt 25 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe (tekst jednolity Dz. U. 2008r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.) polegają m.in. na realizowaniu przekazów pocztowych. Realizowanie przekazu pocztowego jest to przyjęcie przekazu pocztowego, jego przemieszczenie lub przesłanie oraz doręczenie adresatowi określonej w nim kwoty pieniężnej - art. 3 pkt 24 ww. ustawy. Przekaz pocztowy zgodnie z art. 3 pkt 15 ww. ustawy to polecenie doręczenia adresatowi określonej kwoty pieniężnej przez operatora publicznego, natomiast operatorem publicznym jest operator obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych (art. 3 pkt 12 ww. ustawy). Obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego został powierzony Poczcie Polskiej (art. 46 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe). Potwierdzeniem powyższego jest wyrok KIO z dnia 18 stycznia 2012 r. (sygn.. akt KIO 70/12) zgodnie z którym KIO uznała, że prawidłowe jest udzielenia zamówienia publicznego z wolnej ręki Poczcie Polskiej w odniesieniu do usług doręczania przekazów pocztowych, pomimo zmiany treści art. 47 ustawy Prawo pocztowe. Poczta Polska zachowała wyłączność na świadczenie usług doręczania przekazów pieniężnych. KIO powołała się na orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego z dnia 25 stycznia 2011 r. (sygn. akt: P 8/08). Trybunał Konstytucyjny zwrócił wówczas uwagę, że nadal obowiązuje art. 3 pkt 15 Prawa Pocztowego, zgodnie z którym usługi związane z przekazami są świadczone przez operatora publicznego czyli Pocztę Polską. Trybunał Konstytucyjny uznał, że usunięcie przekazu pocztowego z wyliczenia w art. 47 ust. 1 Prawa Pocztowego nie doprowadziło do wyłączenia tej usługi z obszaru powszechnych usług pocztowych zastrzeżonych dla Poczty Polskiej. - (...) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, Pomoc społeczna jako instytucja polityki społecznej państwa ma na celu umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości. (art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tekst jedn. Dz. U.2009r., Nr 175, poz. 1362 ze zm.) Podstawową ideą pomocy społecznej określoną w art. 3 ustawy o pomocy społecznej jest wspieranie osoby i rodziny w wysiłkach zmierzających do zaspokajania niezbędnych potrzeb i umożliwienie im życia w warunkach odpowiadających godności człowieka. Usługa będąca przedmiotem zamówienia polega w głównej mierze na doręczeniu adresatowi określonego świadczenia pieniężnego - kwoty pieniężnej - w miejscu jego zamieszkania, bądź przebywania, a dopiero w drugiej kolejności w przypadku nie zastania adresata, pozostawieniu przekazu w placówce operatora z możliwością jego odbioru. Doręczanie przekazów pocztowych ze świadczeniami z zakresu działalności Zamawiającego musi odbywać się w sposób ciągły, terminowy, często natychmiastowy z uwagi na ściśle określone terminy w decyzjach administracyjnych przyznających ww. świadczenia. Dodatkowo należy podkreślić, iż Zamawiający kieruje przekazy pocztowe jedynie do tych podopiecznych, którzy są osobami: starszymi, z zaburzeniami osobowości, ciężko bądź długotrwale chorymi, niepełnosprawnymi, mającymi trudności z poruszaniem się, a co za tym idzie nie mogącymi odebrać świadczenia pieniężnego osobiście w kasie MOPS, również forma przelewu świadczenia pieniężnego na ewentualne konto bankowe podopiecznego w powyższych okolicznościach nie spełniłaby swej roli. Dlatego też kwestia osobistego doręczania przez listonosza do miejsc zamieszkania przebywania w tych przypadkach jest tak ważna. Poczta Polska posiada niezbędną wiedzę, doświadczenie oraz dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym - dużą ilością placówek w mieście Sosnowcu (27 placówek, niektóre czynne poza dniami roboczymi również w święta - niedziele - wykaz placówek stanowi załącznik nr 1 do uzasadnienia) jak i we wszystkich miastach Polski co w dużej mierze ułatwia podopiecznym odebranie przekazu w razie niemożności dostarczenia go przez listonosza. Zarówno powszechny i łatwy dostęp do placówek operatora publicznego jest pożądany jak również przyzwyczajenie i zaufanie podopiecznych Zamawiającego (zwłaszcza tych w podeszłym wieku, ze stanami lękowymi czy osób zaburzonych psychicznie) do listonoszy ma w tym przypadku bardzo duże znaczenie. Zarządzeniem Dyrektora Generalnego Poczty Polskiej zostaje corocznie udzielony jednostkom samorządu terytorialnego zobowiązanym do udzielania pomocy społecznej opust od opłat pocztowych za przekazy pocztowe w wysokości 20%, co w dużej mierze przekłada się na oszczędności finansowe po stronie Zamawiającego. Zamawiający jako jednostka sektora finansów publicznych zobowiązany jest do gospodarowania środkami finansowymi w sposób celowy, oszczędny. Z uwagi na powyższe zasadnym jest zastosowanie dla opisywanego przedmiotu zamówienia trybu z wolnej ręki - art. 67 ust. 1 pkt 1 a) i b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), gdyż powszechne usługi w opisywanym zakresie są świadczone tylko przez jednego Wykonawcę - Pocztę Polską.