zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Zamawiający:
Gmina Susz
Adres: ul. Wybickiego 6, 14240 Susz, woj. warmińsko-mazurskie
Dane kontaktowe: email: susz@susz.pl
tel: 552 786 015
fax: 552 786 222
Dane postępowania
ID postępowania: 27156720130
Data publikacji zamówienia: 2013-12-12
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: http://bip.susz.pl/ Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
50232100-1 Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Susz ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o.
Sopot
722 088,00
0,33
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-01-14
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
502321001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
722 089,00 zł
Minimalna złożona oferta:
722 089,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
722 089,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
722 089,00 zł


Susz: Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Susz


Numer ogłoszenia: 271567 - 2013; data zamieszczenia: 13.12.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Susz, ul. Wybickiego 6, 14-240 Susz, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 55 2786015, faks 55 2786222 , strona internetowa http://bip.susz.pl/


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Susz.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Susz Usługa obejmuje w szczególności: dokonywania wszelkich czynności, w zakresie, w jakim będzie to niezbędne do wykonania usługi; Utrzymanie urządzeń oświetleniowych obejmuje wszystkie niezbędne czynności eksploatacyjne i konserwacyjne, a w szczególności: a) oględziny i przeglądy techniczne urządzeń aparatury zasilającej, pomiarowej i sterowniczej, b) oględziny i przeglądy tras linii napowietrznych i kablowych, c) przeglądy techniczne opraw, d) wymianę źródeł światła, e) malowanie i konserwację metalowych konstrukcji latarń, szafek i tablic rozdzielczych, f) pomiary skuteczności ochrony od porażeń z częstotliwością przewidzianą przepisami, g) wymianę wyeksploatowanych słupów i wysięgników, h) wymianę wyeksploatowanych opraw, i) wymianę wyeksploatowanych tablic i szafek, j) wymianę linii napowietrznych i kablowych, k) wymianę uszkodzonych elementów zasilania i sterowania oświetleniem, l) naprawę lub wymianę uszkodzonych kabli, m) podwieszanie zerwanych przewodów, n) wymianę opraw, oprawek, stateczników, kondensatorów, o) wymianę połamanych lub uszkodzonych słupów, p) wymianę wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupowych, drzwiczek wnękowych latarń, r) likwidację awarii w urządzeniach oświetlenia ulicznego, s) dyspozycyjność i dozór techniczny nad urządzeniami oświetleniowymi, t) prowadzenie rejestru zdarzeń. Ilość opraw objętych eksploatacją i konserwacją - 880 szt. - zgodnie z załącznikiem Nr 1 do projektu umowy - Wykaz punktów pomiaru energii elektrycznej do celów oświetleniowych. Najpóźniej do 7 dnia każdego miesiąca za wykonanie usługi w miesiącu poprzednim Wykonawca dostarczy Zamawiającemu fakturę. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w projekcie umowy. Negocjacje dotyczyć będą: 1) ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia 2) terminu płatności faktur Zamawiający żąda wskazania części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom (wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do zaproszenia do negocjacji)..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 67 stanowi, że zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny: Obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (ustawa o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990 r. (Dz. U. 2001, nr 142 poz. 1591 z późn. zm.). Właścicielem 158 opraw oświetleniowych służących do realizacji usług oświetlenia dróg i miejsc publicznych na terenie Gminy Susz jest ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie. 61 opraw i słupów należy do Gminy. Ponadto 661 opraw stanowiących własność zamawiającego, zainstalowanych jest na szafach pomiarowych ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. i nie jest instalacją wyodrębnioną w zakresie dostępności do układów sterowania. Większość szaf sterowniczych, usytuowanych jest w rozdzielniach nn stacji transformatorowych. Sytuacja ta powoduje konieczność dokonywania przez służby ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. stosownych dopuszczeń do pracy, polegających na wyłączeniu napięcia, przygotowania miejsca pracy wraz z ponownym załączeniem urządzeń do sieci, celem jej bezpiecznego wykonywania. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic gminy Susz, wystąpiliśmy (pismo nr IK.7021.5.2012 z dnia 14.05.2012 r., IK.7021.26.2012 z dnia 02.10.2013 r.) do właściciela urządzeń oświetleniowych - ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie o określenie warunków dostępu do urządzeń stanowiących własność ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. i prowadzenia prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia przez podmioty trzecie. W odpowiedzi (pismo nr EO/NS-KZ/2653/2012 z dnia 23.05.2012 r., EO/NS-KZ/7500/2012 z dnia 20.12.2012 r., EOŚ6948/SG-AC/-2013 z dnia 10.10.2013 r.) otrzymaliśmy szeroko uzasadnioną odpowiedź, że Spółka jako właściciel urządzeń oświetleniowych nie wyraża zgody na wykorzystywanie przez Gminę Susz swojej infrastruktury oświetleniowej. Gmina nie posiada więc tytułu pranego do wykorzystywania majątku będącego własnością Spółki. Zgodnie z art. 140 Ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) dotyczącym prawa własności, gmina nie będąca właścicielem infrastruktury oświetleniowej, nie może bez zgody właściciela urządzeń wszczynać postępowań o zamówienie publiczne na konserwację tej infrastruktury zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Spółka nie wyraża zatem zgody na prowadzenie prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego należącego do ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. przez podmioty trzecie. Z przepisów Kodeksu cywilnego oraz Prawa energetycznego, wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punktów oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w Kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1) a) przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i b) przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych Prawa zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy. Gmina Susz nie ma możliwości wyboru innego Wykonawcy do realizacji ww. zadania.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o., ul. Rzemieślnicza 17/19, 81-855 Sopot, kraj/woj. pomorskie.


Susz: Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Susz


Numer ogłoszenia: 7773 - 2014; data zamieszczenia: 14.01.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 271567 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Susz, ul. Wybickiego 6, 14-240 Susz, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 55 2786015, faks 55 2786222.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Susz.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Susz Usługa obejmuje w szczególności: dokonywania wszelkich czynności, w zakresie, w jakim będzie to niezbędne do wykonania usługi; Utrzymanie urządzeń oświetleniowych obejmuje wszystkie niezbędne czynności eksploatacyjne i konserwacyjne, a w szczególności: a) oględziny i przeglądy techniczne urządzeń aparatury zasilającej, pomiarowej i sterowniczej, b) oględziny i przeglądy tras linii napowietrznych i kablowych, c) przeglądy techniczne opraw, d) wymianę źródeł światła, e) malowanie i konserwację metalowych konstrukcji latarń, szafek i tablic rozdzielczych, f) pomiary skuteczności ochrony od porażeń z częstotliwością przewidzianą przepisami, g) wymianę wyeksploatowanych słupów i wysięgników, h) wymianę wyeksploatowanych opraw, i) wymianę wyeksploatowanych tablic i szafek, j) wymianę linii napowietrznych i kablowych, k) wymianę uszkodzonych elementów zasilania i sterowania oświetleniem, l) naprawę lub wymianę uszkodzonych kabli, m) podwieszanie zerwanych przewodów, n) wymianę opraw, oprawek, stateczników, kondensatorów, o) wymianę połamanych lub uszkodzonych słupów, p) wymianę wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupowych, drzwiczek wnękowych latarń, r) likwidację awarii w urządzeniach oświetlenia ulicznego, s) dyspozycyjność i dozór techniczny nad urządzeniami oświetleniowymi, t) prowadzenie rejestru zdarzeń. Ilość opraw objętych eksploatacją i konserwacją - 880 szt. - zgodnie z załącznikiem Nr 1 do projektu umowy - Wykaz punktów pomiaru energii elektrycznej do celów oświetleniowych. Najpóźniej do 7 dnia każdego miesiąca za wykonanie usługi w miesiącu poprzednim Wykonawca dostarczy Zamawiającemu fakturę. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w projekcie umowy. Negocjacje dotyczyć będą: 1) ceny za wykonanie przedmiotu zamówienia 2) terminu płatności faktur Zamawiający żąda wskazania części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom (wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do zaproszenia do negocjacji)..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.12.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o., ul. Rzemieślnicza 17/19, 81-855 Sopot, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 485760,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    722088,72


  • Oferta z najniższą ceną:
    722088,72
    / Oferta z najwyższą ceną:
    722088,72


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 67 stanowi, że zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny: Obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (ustawa o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990 r. (Dz. U. 2001, nr 142 poz. 1591 z późn. zm.). Właścicielem 158 opraw oświetleniowych służących do realizacji usług oświetlenia dróg i miejsc publicznych na terenie Gminy Susz jest ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie. 61 opraw i słupów należy do Gminy. Ponadto 661 opraw stanowiących własność zamawiającego, zainstalowanych jest na szafach pomiarowych ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. i nie jest instalacją wyodrębnioną w zakresie dostępności do układów sterowania. Większość szaf sterowniczych, usytuowanych jest w rozdzielniach nn stacji transformatorowych. Sytuacja ta powoduje konieczność dokonywania przez służby ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. stosownych dopuszczeń do pracy, polegających na wyłączeniu napięcia, przygotowania miejsca pracy wraz z ponownym załączeniem urządzeń do sieci, celem jej bezpiecznego wykonywania. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic gminy Susz, wystąpiliśmy (pismo nr IK.7021.5.2012 z dnia 14.05.2012 r., IK.7021.26.2012 z dnia 02.10.2013 r.) do właściciela urządzeń oświetleniowych - ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie o określenie warunków dostępu do urządzeń stanowiących własność ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. i prowadzenia prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia przez podmioty trzecie. W odpowiedzi (pismo nr EO/NS-KZ/2653/2012 z dnia 23.05.2012 r., EO/NS-KZ/7500/2012 z dnia 20.12.2012 r., EOŚ6948/SG-AC/-2013 z dnia 10.10.2013 r.) otrzymaliśmy szeroko uzasadnioną odpowiedź, że Spółka jako właściciel urządzeń oświetleniowych nie wyraża zgody na wykorzystywanie przez Gminę Susz swojej infrastruktury oświetleniowej. Gmina nie posiada więc tytułu pranego do wykorzystywania majątku będącego własnością Spółki. Zgodnie z art. 140 Ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) dotyczącym prawa własności, gmina nie będąca właścicielem infrastruktury oświetleniowej, nie może bez zgody właściciela urządzeń wszczynać postępowań o zamówienie publiczne na konserwację tej infrastruktury zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.). Spółka nie wyraża zatem zgody na prowadzenie prac związanych z utrzymaniem instalacji oświetlenia ulicznego należącego do ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. przez podmioty trzecie. Z przepisów Kodeksu cywilnego oraz Prawa energetycznego, wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punktów oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w Kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1) a) przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i b) przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych Prawa zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy. Gmina Susz nie ma możliwości wyboru innego Wykonawcy do realizacji ww. zadania.