zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: Aleja Słoneczna 28, 38440 Iwonicz-Zdrój, woj. podkarpackie
Dane kontaktowe: email: sekretariat@iwonicz-zdroj.pl
tel: 13 435-02-12
fax:
Dane postępowania
ID postępowania: 129520140
Data publikacji zamówienia: 2014-01-02
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.iwonicz-zdroj.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
50232100-1 Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie czynności eksploatacyjnych i konserwacyjnych urządzeń oświetlenia drogowego w celu utrzymania ich w należytym stanie technicznym PGE Dystrybucja S.A. z siedzibą w Lublinie; 20-340 Lublin, ul. Garbarska 21A Oddział
Rzeszów
93 283,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-01-14
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
502321001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
93 283,00 zł
Minimalna złożona oferta:
93 283,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
93 283,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
93 283,00 zł


Iwonicz-Zdrój: Wykonanie czynności eksploatacyjnych i konserwacyjnych urządzeń oświetlenia drogowego w celu utrzymania ich w należytym stanie technicznym.


Numer ogłoszenia: 1295 - 2014; data zamieszczenia: 03.01.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy Iwonicz-Zdrój, Aleja Słoneczna 28, 38-440 Iwonicz-Zdrój, woj. podkarpackie, tel. 13 435-02-12, faks , strona internetowa www.iwonicz-zdroj.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie czynności eksploatacyjnych i konserwacyjnych urządzeń oświetlenia drogowego w celu utrzymania ich w należytym stanie technicznym..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Konserwacja obejmuje 800 szt. opraw oświetleniowych. Konserwacja i remonty oświetlenia ulicznego znajdującego się na terenie Gminy Iwonicz-Zdrój w ilości 800 szt. opraw oświetleniowych. Prowadzenie eksploatacji urządzeń oświetleniowych zgodnie z obowiązującymi przepisami poprzez: Planowe czynności eksploatacyjne, a w szczególności: Przeglądy techniczne urządzeń, aparatury pomiarowej i sterowniczej, oględziny tras linii napowietrznych i kablowych, przeglądy techniczne opraw i wnęk latarni, malowanie i konserwacja metalowych konstrukcji latarni, szafek i tablic rozdzielczych. Wymianę opraw o złym stanie technicznym, pomiary skuteczności ochrony od porażeń, kontrolę stanu oświetlenia w porze świecenia. Awaryjne czynności, a w szczególności: Wymianę uszkodzonych elementów układu zasilania i sterowania, naprawę bądź wymianę uszkodzonych kabli, naprawę zerwanych przewodów, wymianę źródeł światła, opraw, oprawek, dławików i kondensatorów, wymianę uszkodzonych połamanych słupów, wymianę wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupów drzwiczek wnękowych latarni, likwidację awarii w urządzeniach oświetlenia drogowego, wymiana uszkodzonych opraw w wyniku wandalizmu lub kradzieży, wymiana uszkodzonych słupów oświetleniowych, wymiana niestandardowych elementów oświetlenia (projektory, lampy LED, oprawy, specjalne ). Okresowe przeglądy stanu oświetlenia wspólnie przez Strony w terminach wzajemnie uzgodnionych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Z uwagi na art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp, Zamawiający zamierza udzielić zamówienia z wolnej ręki z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, czyli ze względu na to, że usługa może być świadczona tylko przez jednego Wykonawcę, z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, co w tym przypadku dotyczy PGE Dystrybucja SA Oddział w Rzeszowie, Rejon Dystrybucji Energii Krosno, który jest w większości właścicielem urządzeń oświetlenia ulicznego. Przepisy art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz.U z 2012 r., poz. 1059 ze zm.) nakładają na Gminy, zatem i na Gminę Iwonicz-Zdrój obowiązek finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na ich terenie. Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp) przekazując Wykonawcy PGE Dystrybucja SA Oddział w Rzeszowie Rejon Dystrybucji Energii w Krośnie zaproszenie do negocjacji, gdyż jest właścicielem urządzeń oświetleniowych. Zróżnicowanie techniczne i własnościowe majątku oświetleniowego jest uzależnione od warunków lokalnych i rozwoju sieci w przyszłości. Oświetlenie jak i urządzenia sterownicze stanowi majątek PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów i nie jest instalacją wyodrębnioną w zakresie dostępności do układów sterowania. Większość szaf sterowniczych, usytuowanych jest w rozdzielniach nn stacji transformatorowych. Sytuacja ta powoduje konieczność dokonywania przez służby PGE Dystrybucja S.A. stosownych dopuszczeń do pracy, polegających na wyłączeniu napięcia, przygotowania miejsca pracy wraz z ponownym załączeniem urządzeń do sieci, celem jej bezpiecznego wykonywania. W przypadku zlecenia prac konserwacji urządzeń oświetlenia ulicznego innemu podmiotowi, niż PGE Dystrybucja SA, będzie on naliczał temu trzeciemu podmiotowi opłaty za wyłączenia prądu niezbędne dla przeprowadzenia prawidłowej realizacji usługi konserwacji. W efekcie koszty tego wyłączenia zostaną przerzucone na Gminę Iwonicz-Zdrój. Jeżeli usługę konserwacji urządzeń oświetlenia ulicznego będzie świadczyło PGE Dystrybucja na zlecenie Gminy, nie naliczy opłat za wyłączenia sieci przy takich czynnościach, to wynagrodzenie za te usługi będzie niższe, niż w przypadku gdyby zostało zlecone podmiotowi trzeciemu. Poza tym należy uwzględnić okoliczność, że prace i usługi podmiotu trzeciego na majątku zakładu energetycznego, wymagać będą jego zgody. W przypadku braku takiej zgody, konserwacja taka byłaby problematyczna ze strony organizacyjno-prawnej. Podstawą takiego stanowiska jest fakt, że wymienione urządzenia elektroenergetyczne przeznaczone są nie tylko do oświetlania dróg publicznych, ale jednocześnie stanowią ciągi elektroenergetyczne wykorzystywane do dystrybucji energii elektrycznej. Z uwagi na funkcjonalny charakter urządzeń elektroenergetycznych, ich konserwacja obejmuje zarówno ich elementy przeznaczone do realizacji funkcji oświetlenia, jak i dystrybucji energii elektrycznej. Rozdział konserwacji w/w elementów może spowodować zagrożenie ciągłości dostaw energii elektrycznej, a w skrajnych przypadkach zagrożenie utraty zdrowia lub życia. Z przepisów Kodeksu cywilnego oraz prawa energetycznego wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punków oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w kodeksie cywilnym. Gmina nie może zatem narzucić właścicielowi infrastruktury, Wykonawcy którego sama wybierze, gdyż oznaczałoby to naruszenie art. 140 Kodeksu cywilnego i rodziło po stronie PGE Dystrybucja SA roszczenie określone w art. 222 Kodeksu cywilnego. Powyższe czyni uzasadnienie zawarcia umowy konserwacji urządzeń oświetlenia ulicznego w trybie z wolnej ręki.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • PGE Dystrybucja S.A. z siedzibą w Lublinie 20-340 Lublin, ul. Garbarska 21A Oddział Rzeszów, ul. 8-go Marca 8, 35-065 Rzeszów, kraj/woj. podkarpackie.


Iwonicz-Zdrój: Wykonanie czynności eksploatacyjnych i konserwacyjnych urządzeń oświetlenia drogowego w celu utrzymania ich w należytym stanie technicznym


Numer ogłoszenia: 7993 - 2014; data zamieszczenia: 14.01.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 1295 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy Iwonicz-Zdrój, Aleja Słoneczna 28, 38-440 Iwonicz-Zdrój, woj. podkarpackie, tel. 13 435-02-12, faks.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie czynności eksploatacyjnych i konserwacyjnych urządzeń oświetlenia drogowego w celu utrzymania ich w należytym stanie technicznym.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Konserwacja obejmuje 800 szt. opraw oświetleniowych. Konserwacja i remonty oświetlenia ulicznego znajdującego się na terenie Gminy Iwonicz-Zdrój w ilości 800 szt. opraw oświetleniowych. Prowadzenie eksploatacji urządzeń oświetleniowych zgodnie z obowiązującymi przepisami poprzez: Planowe czynności eksploatacyjne, a w szczególności: Przeglądy techniczne urządzeń, aparatury pomiarowej i sterowniczej, oględziny tras linii napowietrznych i kablowych, przeglądy techniczne opraw i wnęk latarni, malowanie i konserwacja metalowych konstrukcji latarni, szafek i tablic rozdzielczych. Wymianę opraw o złym stanie technicznym, pomiary skuteczności ochrony od porażeń, kontrolę stanu oświetlenia w porze świecenia. Awaryjne czynności, a w szczególności: Wymianę uszkodzonych elementów układu zasilania i sterowania, naprawę bądź wymianę uszkodzonych kabli, naprawę zerwanych przewodów, wymianę źródeł światła, opraw, oprawek, dławików i kondensatorów, wymianę uszkodzonych połamanych słupów, wymianę wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupów drzwiczek wnękowych latarni, likwidację awarii w urządzeniach oświetlenia drogowego, wymiana uszkodzonych opraw w wyniku wandalizmu lub kradzieży, wymiana uszkodzonych słupów oświetleniowych, wymiana niestandardowych elementów oświetlenia (projektory, lampy LED, oprawy, specjalne ). Okresowe przeglądy stanu oświetlenia wspólnie przez Strony w terminach wzajemnie uzgodnionych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
09.01.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • PGE Dystrybucja S.A. z siedzibą w Lublinie; 20-340 Lublin, ul. Garbarska 21A Oddział, ul. 8-go marca, 35-065 Rzeszów, kraj/woj. podkarpackie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 76800,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    93283,20


  • Oferta z najniższą ceną:
    93283,20
    / Oferta z najwyższą ceną:
    93283,20


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Z uwagi na art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy Pzp, Zamawiający udzielił zamówienie z wolnej ręki z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, czyli ze względu na to, że usługa może być świadczona tylko przez jednego Wykonawcę, z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, co w tym przypadku dotyczy PGE Dystrybucja SA Oddział w Rzeszowie, Rejon Dystrybucji Energii Krosno, który jest w większości właścicielem urządzeń oświetlenia ulicznego. Przepisy art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r.- Prawo energetyczne (Dz.U z 2012 r., poz. 1059 z późn. zm.) nakładają na Gminy, zatem i na Gminę Iwonicz-Zdrój obowiązek finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na ich terenie. Zamawiający wszczoł postępowanie w trybie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. /a/ ustawy Pzp) przekazując Wykonawcy PGE Dystrybucja SA Oddział w Rzeszowie Rejon Dystrybucji Energii w Krośnie zaproszenie do negocjacji, gdyż jest właścicielem urządzeń oświetleniowych. Zróżnicowanie techniczne i własnościowe majątku oświetleniowego jest uzależnione od warunków lokalnych i rozwoju sieci w przyszłości. Oświetlenie jak i urządzenia sterownicze stanowi majątek PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów i nie jest instalacją wyodrębnioną w zakresie dostępności do układów sterowania. Większość szaf sterowniczych, usytuowanych jest w rozdzielniach nn stacji transformatorowych. Sytuacja ta powoduje konieczność dokonywania przez służby PGE Dystrybucja S.A. stosownych dopuszczeń do pracy, polegających na wyłączeniu napięcia, przygotowania miejsca pracy wraz z ponownym załączeniem urządzeń do sieci, celem jej bezpiecznego wykonywania. W przypadku zlecenia prac konserwacji urządzeń oświetlenia ulicznego innemu podmiotowi, niż PGE Dystrybucja SA, będzie on naliczał temu trzeciemu podmiotowi opłaty za wyłączenia prądu niezbędne dla przeprowadzenia prawidłowej realizacji usługi konserwacji. W efekcie koszty tego wyłączenia zostaną przerzucone na Gminę Iwonicz-Zdrój. Jeżeli usługę konserwacji urządzeń oświetlenia ulicznego będzie świadczyło PGE Dystrybucja na zlecenie Gminy, nie naliczy opłat za wyłączenia sieci przy takich czynnościach, to wynagrodzenie za te usługi będzie niższe, niż w przypadku gdyby zostało zlecone podmiotowi trzeciemu. Poza tym należy uwzględnić okoliczność, że prace i usługi podmiotu trzeciego na majątku zakładu energetycznego, wymagać będą jego zgody. W przypadku braku takiej zgody, konserwacja taka byłaby problematyczna ze strony organizacyjno-prawnej. Podstawą takiego stanowiska jest fakt, że wymienione urządzenia elektroenergetyczne przeznaczone są nie tylko do oświetlania dróg publicznych, ale jednocześnie stanowią ciągi elektroenergetyczne wykorzystywane do dystrybucji energii elektrycznej. Z uwagi na funkcjonalny charakter urządzeń elektroenergetycznych, ich konserwacja obejmuje zarówno ich elementy przeznaczone do realizacji funkcji oświetlenia, jak i dystrybucji energii elektrycznej. Rozdział konserwacji w/w elementów może spowodować zagrożenie ciągłości dostaw energii elektrycznej, a w skrajnych przypadkach zagrożenie utraty zdrowia lub życia. Z przepisów Kodeksu cywilnego oraz prawa energetycznego wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punków oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w kodeksie cywilnym. Gmina nie może zatem narzucić właścicielowi infrastruktury, Wykonawcy którego sama wybierze, gdyż oznaczałoby to naruszenie art. 140 Kodeksu cywilnego i rodziło po stronie PGE Dystrybucja SA roszczenie określone w art. 222 Kodeksu cywilnego. Powyższe czyni uzasadnienie zawarcia umowy konserwacji urządzeń oświetlenia ulicznego w trybie z wolnej ręki.