Informacje o przetargu
Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w podziale na następujące części: Część 1 - Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku Część 2 - Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Część 3 - Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Rzeszowie Część 4 - Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Krośnie Część 5 - Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Jaśle i Zbiornika Wodnego Klimkówka Część 6 - Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Przemyślu Część 7 - Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Stalowej Woli. Część 8 - Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Regionalnego Zarządu Zlewni w Warszawie.
Zamawiający:
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie
Adres: | Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: Halina.Lukaszyk@wody.gov.pl tel: +48 (12) 62 84 130 fax: +48 (12) 42 32 153 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 609132-N-2020 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2020-11-16 | Termin składania wniosków: | 2020-11-24 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 20 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 8 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.wody.gov.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
24960000-1 | Różne produkty chemiczne | |
33691300-3 | Środki przeciwko ekopasożytom, włączając środki przeciwświerzbowe, owadobójcze i odstraszające owady | |
33711900-6 | Mydło | |
33761000-2 | Papier toaletowy | |
33763000-6 | Ręczniki papierowe do rąk | |
39224300-1 | Miotły i szczotki i inne artykuły do sprzątania w gospodarstwie domowym | |
39514100-9 | Ręczniki | |
39800000-0 | Środki czyszczące i polerujące | |
39813000-4 | Pasty i proszki czyszczące | |
39820000-6 | Środki organiczne powierzchniowo czynne | |
39830000-9 | Środki czyszczące | |
39831240-0 | Preparaty czyszczące | |
39831250-3 | Roztwory myjące | |
39831300-9 | Środki do czyszczenia podłóg | |
39831600-2 | Środki do czyszczenia toalet |
Wyniki
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Numer:
609132-N-2020
Data:
16/11/2020
Adres strony internetowej (url): www.wody.gov.pl
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV
Punkt:
IV.6.2)
W ogłoszeniu jest:
Data:2020-11-24, godzina: 10:00
W ogłoszeniu powinno być:
Data:2020-11-26, godzina: 10:00
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 609132-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 540234759-N-2020
I. 1) NAZWA I ADRES:
Adres strony internetowej (url): www.wody.gov.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
39830000-9
Dodatkowe kody CPV:
33761000-2, 33763000-6, 33711900-6, 39514100-9, 39800000-0, 39813000-4, 39820000-6, 39830000-9, 39831000-6, 39831240-0, 39831250-3, 39831300-9, 39831600-2, 39224300-1, 33691300-3, 24960000-1, 44619000-2
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16). Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. | |
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16). Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. | |
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Rzeszowie | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16). Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. | |
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Krośnie | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16). Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. | |
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Jaśle i Zbiornika Wodnego Klimkówka | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16). Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. | |
CZĘŚĆ NR: 6 NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Przemyślu | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16). Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. | |
CZĘŚĆ NR: 7 NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Zarządu Zlewni w Stalowej Woli | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16). Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. | |
CZĘŚĆ NR: 8 NAZWA: Dostawa środków czystości, chemii gospodarczej, galanterii papierniczej oraz drobnego wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości na potrzeby Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie – Regionalnego Zarządu Zlewni w Warszawie | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Uzasadnienie faktyczne: W prowadzonym postępowaniu niemożliwa do usunięcia wada związana jest z wadliwą czynnością otwarcia oferty złożonej przez Formę METALZBYT HURT Sp. z o.o., Bardowskiego 2, 43-300 Bielsko - Biała w dniu 24.11.2020r. co zostało potwierdzone opatrzeniem formularza oferty pieczęcią wpływu z datą 24.11.2020r. przez pracownika Zamawiającego. Czynności faktycznej otwarcia oferty dokonano przed planowanym - wskazanym w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówienia - terminem otwarcia ofert tj. 26.11.2020r. godz. 10:30. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1. jest ono obarczone wadą, 2. wada jest niemożliwa do usunięcia, 3. wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Przenosząc powyższe rozważanie na grunt przedmiotowego stanu faktycznego należy wskazać, że Zamawiający otwierając kopertę z jedną ofertą przed upływem terminu otwarcia ofert naruszył przepis art. 86 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, który zezwala na zapoznanie się z treścią oferty po upływie terminu do jej złożenia lub otwarcia. Swoim działaniem Zamawiający nie zapewnił nienaruszalności oferty. Dodatkowo należy nadmienić, że przedwczesne otwarcie oferty Firmy METALZBYT – HURT Sp. z o.o. narusza podstawowe zasady udzielania zamówień publicznych: zasadę zachowania uczciwej konkurencji, bezpośrednio wyrażoną w art. 7 ust. 1 ustawy pzp oraz zasadę przejrzystości gdyż czynności polegającej na publicznym otwarciu ofert, zapewniającej transparentność postępowania nie można powtórzyć. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, że czynność otwarcia ofert stanowi czynność jednorazową, a tym samym otwarcie oferty przed wyznaczonym terminem może wpływać na potencjalny krąg podmiotów biorących udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Czynność otwarcia ofert jest jednym z podstawowych sposobów realizacji zasady jawności wyrażonej w art. 8 ust. 1 ustawy. Otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert jest dniem ich otwarcia (art. 86 ust. 2 ustawy pzp). Istotą tego przepisu jest z jednej strony zapobieżenie rozpatrywaniu przez zamawiającego ofert złożonych po terminie na ich składanie a z drugiej strony uniemożliwienie zapoznania się z treścią ofert przed ich otwarciem (por. wyrok KIO z dnia 29 czerwca 2016 sygn. Akt KIO 1069/16). Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7, w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu