Informacje o przetargu
Wykonanie systemu sygnalizacji pożarowej, oświetlenia awaryjnego oraz ewakuacyjnego w budynku Starostwa Powiatowego w Skierniewicach
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie systemu sygnalizacji pożarowej, oświetlenia awaryjnego oraz ewakuacyjnego w budynku Starostwa Powiatowego w Skierniewicach. Zamówienie podzielone jest na dwie części: Część nr 1 – wykonanie systemu sygnalizacji pożarowej w budynku Starostwa Powiatowego w Skierniewicach. System sygnalizacji pożarowej będzie realizował w szczególności: 1. Detekcję pożaru czujkami automatycznymi (optycznymi, termicznymi, multisensorowymi – w zależności od miejsca zastosowania a tym samym wymaganego sposobu detekcji pożaru), 2. Detekcję pożaru liniowymi optycznymi czujkami dymu, 3. Ręcznymi przyciskami ostrzegawczymi ROP, 4. Rozgłaszanie sygnałów ewakuacyjnych poprzez uruchomienie linii sygnalizatorów akustycznych, 5. Odłączanie (blokowanie) pojedynczych czujek, przycisków ROP, wejść, wyjść, sygnałów z monitorowanych urządzeń i systemów (uszkodzenia i alarmy zewnętrzne/techniczne), 6. Przygotowanie do podłączenia Urządzenia Transmisji Alarmu do centrum monitoringu i Jednostki Operacyjnej Państwowej Straży Pożarnej. Część nr 2 – wykonanie oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w budynku Starostwa Powiatowego w Skierniewicach. W ramach zadania nr 2 należy wykonać następujące instalacje elektryczne: 1. Instalację oświetleniową awaryjną i ewakuacyjną. Zakres robót obejmuje wykonanie instalacji elektrycznych wewnętrznych, przebudowę tablic rozdzielczych, montaż i podłączenie osprzętu elektroinstalacyjnego. 2. Pożarowe zasilanie centrali SSP. W ramach wymogu dostosowania obiektu do wymogów pożarowych obiektu należy wykonać zasilanie centrali systemu sygnalizacji pożarowej sprzed głównego wyłącznika prądu. W główny tor zasilania budynku pomiędzy układem samoczynnego załączania rezerwy SZR, a głównym wyłącznikiem prądu typ OEZ BD250 NE 305 Ust. 230, I 250A, należy dobudować rozłącznik bezpiecznikowy np. typu R 301 B16 A 1P, celem zasilania centrali SSP. Centralę SSP należy zasilić przewodem ognioodpornym bezhalogenowym np. (N)HXH FE 180/E90, HLGs PH90 lub HDGs PH90 o przekroju 3 x 2,5 mm2. Przewód należy zamontować za pomocą atestowanych uchwytów dedykowanych dla tras pożarowych systemów zasilania energii.
Zamawiający:
Starostwo Powiatowe w Skierniewicach
Adres: | ul. Konstytucji 3-go Maja 6, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowienia@powiat-skierniewice.pl tel: 46 8334637 fax: 468 336 679 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 585725-N-2020 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2020-09-16 | Termin składania wniosków: | 2020-10-01 |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 80 dni | Wadium: | 4000 ZŁ |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 2 | Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | www.powiat-skierniewice.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
31518200-2 | Oświetlenie awaryjne | |
45000000-7 | Roboty budowlane | |
45300000-0 | Roboty instalacyjne w budynkach | |
45310000-3 | Roboty instalacyjne elektryczne | |
45311000-0 | Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych |
Wyniki
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 585725-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Adres strony internetowej (url): www.powiat-skierniewice.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
31518200-2
Dodatkowe kody CPV:
45000000-7, 45300000-0, 45311000-0, 45310000-3
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Część nr 1 - wykonanie systemu sygnalizacji pożarowej w budynku Starostwa Powiatowego w Skierniewicach. | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Zamawiający, działając na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 późn. zm.) dalej zwana ,,ustawą pzp”, unieważnia postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Wykonanie systemu sygnalizacji pożarowej, oświetlenia awaryjnego oraz ewakuacyjnego w budynku Starostwa Powiatowego w Skierniewicach”. Podstawa prawna Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne i prawne W dniu 16 września 2020 r. Zamawiający wszczął postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na „Wykonanie systemu sygnalizacji pożarowej, oświetlenia awaryjnego oraz ewakuacyjnego w budynku Starostwa Powiatowego w Skierniewicach”. Po wszczęciu postępowania w dniu 21 września 2020 r. Zamawiający powziął informację (w drodze zapytań potencjalnych wykonawców), że konieczne jest pozwolenie na budowę dla zakresu przedmiotowego postępowania oraz pozwolenie Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy zabytku. Budynek stanowiący siedzibę Starostwa Powiatowego w Skierniewicach budowany był w latach 1922-1926 i został wpisany do rejestru zabytków decyzją nr 468 z dnia 11.10.1977 r. Zgodnie z art. 36 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 roku (Dz. U. 2018 r. poz. 2067, ze zmianami) prowadzenie prac przy zabytku wymaga pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. W związku z powyższym wszelkie prace niezbędne do realizacji zamówienia wymagają posiadania powyższych dokumentów. Z uwagi na fakt, iż Zamawiający nie jest w posiadaniu dokumentów niezbędnych do prowadzenia robót budowlanych na obecnym etapie postępowania, konieczne jest podjęcie czynności polegającej na unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W tym stanie rzeczy kontynuowanie przez Zamawiającego niniejszego postępowania, obarczonego wadami łączyłoby się z naruszeniem podstawowych zasad postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyrażonych w przepisach ustawy pzp. W konsekwencji zawarta w wyniku postępowania niniejszej procedury umowa jako niezgodna z prawem byłaby obarczona wadą nieważności (art. 14 ustawy pzp w związku z art. 58 § 1 KC). Powyższe znajduje potwierdzenie w orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej o sygn. Akt KIO 912/15 z dnia 18 maja 2015 r., w którym orzeczono, że:”1. Art. 93 ust. 1 pkt 7 p.z.p. przewiduje unieważnienie postępowania, jeżeli jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pomiędzy wadą a niemożnością zawarcia ważnej umowy musi istnieć normalny związek przyczynowy. Wadą w rozumieniu tego przepisu jest nieusuwalna wada postępowania o udzielenie postępowania, która wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność ab initio, a tym samym prawną bezskuteczność. Podstawy do unieważnienia ewentualnej przyszłej umowy zostały określone w art. 146 ust. 1 i 6 p.z.p., i to właśnie te przepisy muszą stanowić podstawę oceny pod kątem wypełniania przesłanki ustawowej wskazującej na konieczność unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o tzw. „wadę postępowania” (art. 93 ust. 1 pkt 7 p.z.p.)”. Orzecznictwo i doktryna przyjmuje, że Zamawiający unieważniając postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp – uprawniony jest do wzięcia pod uwagę nie tylko okoliczności opisane w art. 146 ust. 1 ustawy pzp, ale musi uwzględnić okoliczności skutkujące unieważnieniem umowy mieszczące się w klauzuli generalnej art. 146 ust. 6 ustawy pzp. Przyznanie wyłącznej kompetencji Prezesowi UZP do wzruszania na drodze sądowej zawartych już umów nie powinno powodować, że Zamawiający nie może zapobiec ich zawarciu przez unieważnienie prowadzonego postępowania, w razie stwierdzenia, że jest ono obarczone takimi poważnymi i nieusuwalnymi wadami, które negatywnie rzutują na ważność umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykładnia celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp prowadzi do wniosku, że niemożliwa do usunięcia wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego to każda niedająca się usunąć wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Brak możliwości wyeliminowania błędu przez Zamawiającego na obecnym etapie postępowania uniemożliwia podjęcie innego działania niż unieważnienie postępowania. | |
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Część nr 2 – wykonanie oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego w budynku Starostwa Powiatowego w Skierniewicach. | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Zamawiający, działając na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 późn. zm.) dalej zwana ,,ustawą pzp”, unieważnia postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.: „Wykonanie systemu sygnalizacji pożarowej, oświetlenia awaryjnego oraz ewakuacyjnego w budynku Starostwa Powiatowego w Skierniewicach”. Podstawa prawna Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie faktyczne i prawne W dniu 16 września 2020 r. Zamawiający wszczął postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na „Wykonanie systemu sygnalizacji pożarowej, oświetlenia awaryjnego oraz ewakuacyjnego w budynku Starostwa Powiatowego w Skierniewicach”. Po wszczęciu postępowania w dniu 21 września 2020 r. Zamawiający powziął informację (w drodze zapytań potencjalnych wykonawców), że konieczne jest pozwolenie na budowę dla zakresu przedmiotowego postępowania oraz pozwolenie Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy zabytku. Budynek stanowiący siedzibę Starostwa Powiatowego w Skierniewicach budowany był w latach 1922-1926 i został wpisany do rejestru zabytków decyzją nr 468 z dnia 11.10.1977 r. Zgodnie z art. 36 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 roku (Dz. U. 2018 r. poz. 2067, ze zmianami) prowadzenie prac przy zabytku wymaga pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. W związku z powyższym wszelkie prace niezbędne do realizacji zamówienia wymagają posiadania powyższych dokumentów. Z uwagi na fakt, iż Zamawiający nie jest w posiadaniu dokumentów niezbędnych do prowadzenia robót budowlanych na obecnym etapie postępowania, konieczne jest podjęcie czynności polegającej na unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W tym stanie rzeczy kontynuowanie przez Zamawiającego niniejszego postępowania, obarczonego wadami łączyłoby się z naruszeniem podstawowych zasad postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyrażonych w przepisach ustawy pzp. W konsekwencji zawarta w wyniku postępowania niniejszej procedury umowa jako niezgodna z prawem byłaby obarczona wadą nieważności (art. 14 ustawy pzp w związku z art. 58 § 1 KC). Powyższe znajduje potwierdzenie w orzeczeniu Krajowej Izby Odwoławczej o sygn. Akt KIO 912/15 z dnia 18 maja 2015 r., w którym orzeczono, że:”1. Art. 93 ust. 1 pkt 7 p.z.p. przewiduje unieważnienie postępowania, jeżeli jest ono obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pomiędzy wadą a niemożnością zawarcia ważnej umowy musi istnieć normalny związek przyczynowy. Wadą w rozumieniu tego przepisu jest nieusuwalna wada postępowania o udzielenie postępowania, która wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność ab initio, a tym samym prawną bezskuteczność. Podstawy do unieważnienia ewentualnej przyszłej umowy zostały określone w art. 146 ust. 1 i 6 p.z.p., i to właśnie te przepisy muszą stanowić podstawę oceny pod kątem wypełniania przesłanki ustawowej wskazującej na konieczność unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o tzw. „wadę postępowania” (art. 93 ust. 1 pkt 7 p.z.p.)”. Orzecznictwo i doktryna przyjmuje, że Zamawiający unieważniając postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp – uprawniony jest do wzięcia pod uwagę nie tylko okoliczności opisane w art. 146 ust. 1 ustawy pzp, ale musi uwzględnić okoliczności skutkujące unieważnieniem umowy mieszczące się w klauzuli generalnej art. 146 ust. 6 ustawy pzp. Przyznanie wyłącznej kompetencji Prezesowi UZP do wzruszania na drodze sądowej zawartych już umów nie powinno powodować, że Zamawiający nie może zapobiec ich zawarciu przez unieważnienie prowadzonego postępowania, w razie stwierdzenia, że jest ono obarczone takimi poważnymi i nieusuwalnymi wadami, które negatywnie rzutują na ważność umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykładnia celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy pzp prowadzi do wniosku, że niemożliwa do usunięcia wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego to każda niedająca się usunąć wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Brak możliwości wyeliminowania błędu przez Zamawiającego na obecnym etapie postępowania uniemożliwia podjęcie innego działania niż unieważnienie postępowania. | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu