zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Czajkowskiego 109, 51-147 Wrocław, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: zamowieniapubliczne@awl.edu.pl
tel: 261 658 666
fax: 261 658 425
Dane postępowania
ID postępowania: 2977120140
Data publikacji zamówienia: 2014-02-13
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: http.//www. wso.wroc.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45232410-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45232411-6 Roboty budowlane w zakresie rurociągów wody ściekowej
45232460-4 Roboty sanitarne
45262310-7 Zbrojenie
45262311-4 Betonowanie konstrukcji
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
WYKONANIE DODATKOWYCH ROBÓT BUDOWLANYCH W BUDYNKU NR 113/2845 Sprawa 06/ZWR/2014 SKANSKA s.a.
Warszawa
70 000,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-03-03
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
451000008
454000001
451112000
451100001
452623107
452623114
452324604
452332116
452324109
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
70 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
70 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
70 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
70 000,00 zł


Wrocław: WYKONANIE DODATKOWYCH ROBÓT BUDOWLANYCH W BUDYNKU NR 113/2845 Sprawa 06/ZWR/2014


Numer ogłoszenia: 29771 - 2014; data zamieszczenia: 14.02.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. gen. Tadeusza Kościuszki, ul. Czajkowskiego 109, 51-150 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 7658555, faks 071 7658425 , strona internetowa http.//www. wso.wroc.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
WYKONANIE DODATKOWYCH ROBÓT BUDOWLANYCH W BUDYNKU NR 113/2845 Sprawa 06/ZWR/2014.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i odbiór wszystkich robót budowlanych związanych z remontem studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej, deszczowej i ciepłowniczej oraz odcięcie zasilania wysokoparametrowego, nieużytkowanego, do węzła cieplnego. Roboty będą wykonywana na terenie budowy wokół budynku nr 113, na którym realizowane jest zadania pt. Przebudowa i termomodernizacja budynku 113, przez firmę Skanska S.A..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.40.00.00-1, 45.11.12.00-0, 45.11.00.00-1, 45.26.23.10-7, 45.26.23.11-4, 45.23.24.60-4, 45.23.24.11-6, 45.23.24.10-9.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamówienie zostanie udzielone zgodnie z art. 67 ust 1 pkt. 5 lit a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Postępowanie udzielić na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit a i b Ustawy Pzp. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy realizującemu zamówienie podstawowe, wartość zamówienia stanowi 0,26 % wartości zamówienia podstawowego. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: 1) płyty nad komorą pod drogą p.poż, 2) odcięcie zasilania wysokoparametrowego, 3) remont studzienek i wpustów opisanych 1) Po przystąpieniu do wykonania robót budowlanych zgodnie z Umową nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca stwierdził odkrycie poniemieckiej komory ciepłowniczej w ciągu drogi pożarowej pod warstwami nawierzchni drogowej. Przybliżona data wybudowania w/w studzienki: około 1932 r. Fakt istnienia w/w komory ciepłowniczej w ciągu drogi pożarowej pod warstwami nawierzchni drogowej nie był znany zarówno Zamawiającemu, Projektantowi jak i Wykonawcy. Komora ciepłownicza nie była naniesiona na mapę zasadniczą i na mapę do celów projektowych. Z tych przyczyn jej przebudowa nie mogła się znaleźć w zamówieniu podstawowym. Aktualnie konieczne jest wykonanie nowej żelbetowej płyty górnej komory i naprawa ścianek, gdyż nad nią będzie przebiegał ciąg komunikacyjny (droga p.poż.). Bez wykonania płyty górnej studzienki i naprawy ścianek studzienki dalsze roboty nie mogą być wykonywane. Stan techniczny płyty górnej studzienki i ścianek jest zły. Elementy te są skorodowane i zarysowane, stwarzając zagrożenie ich użytkowania w przypadku nie podjęcia ich naprawy lub wymiany. 2) Po przystąpieniu do wykonania robót budowlanych zgodnie z Umową nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca stwierdził obecność rury ciepłowniczej wysokoparametrowej usytuowanej pod aktualnie wykorzystywaną instalacją ciepłowniczą. Fakt istnienia w/w rury ciepłowniczej nie był znany zarówno Zamawiającemu, Projektantowi jak i Wykonawcy, tym bardziej, że odkryta rura ciepłownicza nie była wykorzystywana. Rura ciepłownicza nie była naniesiona na mapę zasadniczą i na mapę do celów projektowych. Z tych przyczyn jej przebudowa nie mogła się znaleźć w zamówieniu podstawowym. Aktualnie konieczne jest usunięcie odkrytej niewykorzystywanej rury ciepłowniczej w celu przeprowadzenia dalszych robót budowlanych oraz w celu bezpiecznego użytkowania budynku. Stan techniczny rury a w szczególności połączeń jest mierny. W przypadku prawdopodobnej awarii spowodowanej moralnym i technicznym zużyciem rury ciepłowniczej, straty i szkody byłyby niewspółmierne do kosztów jej demontażu. 3) Przed udzieleniem przez Zamawiającego zamówienia podstawowego, stan techniczny studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej był oceniany przez Zamawiającego na podstawie oględzin wewnętrznych dokonywanych w trakcie corocznych i pięcioletnich przeglądów dróg zgodnie z wymogami prawa budowlanego (zgodnie z art.62 Prawa budowlanego). Przeglądy dotyczyły następujących okresów: 2008 - 2013 r. Mając na uwadze, że w trakcie w/w przeglądów Zamawiający nie stwierdził żadnych nieprawidłowości dotyczących stanu technicznego studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, przebudowa infrastruktury podziemnej obejmującej studzienki kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, nie znalazła się w projekcie budowlanym, a w związku z tym nie została objęta zamówieniem podstawowym. Dopiero na etapie usunięciu nawierzchni drogi, usunięcia podbudowy drogi i gruntu przez Wykonawcę w ramach realizacji Umowy nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca robót stwierdził uszkodzenie studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej - w szczególności od strony zewnętrznej studzienek, gdzie widoczne były rysy, spękania i korozja ich elementów. Stan techniczny studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej wskazanych stwarza obecnie zagrożenie bezpiecznego ich użytkowania. Przesłanki formalno prawne do udzielenia zamówienia dodatkowego dotychczasowemu Wykonawcy zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 litera a) i litera b) Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 1) Roboty dodatkowe zleca się dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych. Wykonawca realizuje podstawowy zakres robót na podstawie Umowy nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r. 2) Roboty dodatkowe nie są objęte zamówieniem podstawowym. Przedmiotowy zakres robót nie został ujęty w żadnym z dokumentów przetargowych, w tym w projekcie budowlanym oraz przedmiarze robót. 3) Roboty dodatkowe nie przekraczają łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia. Planowana wartość robót objętych niniejszym protokołem konieczności wynosi 0,26% kwoty zamówienia. Do chwili obecnej w trybie z wolnej ręki dla Umowy nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r. udzielono zamówień dodatkowych na kwotę 0,00 netto. 4) Wykonanie robót dodatkowych stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia. a) remont studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej. Przed udzieleniem przez Zamawiającego zamówienia podstawowego, stan techniczny studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej był oceniany przez Zamawiającego na podstawie oględzin wewnętrznych dokonywanych w trakcie corocznych i pięcioletnich przeglądów dróg zgodnie z wymogami prawa budowlanego (zgodnie z art.62 Prawa budowlanego). Przeglądy dotyczyły następujących okresów: 2008 - 2013 r. Mając na uwadze, że w trakcie w/w przeglądów Zamawiający nie stwierdził żadnych nieprawidłowości dotyczących stanu technicznego studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, przebudowa infrastruktury podziemnej obejmującej studzienki kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, nie znalazła się w projekcie budowlanym, a w związku z tym nie została objęta zamówieniem podstawowym. Dopiero na etapie usunięciu nawierzchni drogi, usunięcia podbudowy drogi i gruntu przez Wykonawcę w ramach realizacji Umowy nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca robót stwierdził uszkodzenie studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, w szczególności od strony zewnętrznej studzienek, gdzie widoczne były rysy, spękania i korozja ich elementów. Stan techniczny studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej wskazanych twarza obecnie zagrożenie bezpiecznego ich użytkowania. b) remont studzienki ciepłowniczej odkrytej w czasie demontażu nawierzchni drogi przeciwpożarowej. Po przystąpieniu do wykonania robót budowlanych zgodnie z Umową nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca stwierdził odkrycie poniemieckiej komory ciepłowniczej w ciągu drogi pożarowej pod warstwami nawierzchni drogowej. Przybliżona data wybudowania w/w studzienki: około 1932 r. Fakt istnienia w/w komory ciepłowniczej w ciągu drogi pożarowej pod warstwami nawierzchni drogowej nie był znany zarówno Zamawiającemu, Projektantowi jak i Wykonawcy. Komora ciepłownicza nie była naniesiona na mapę zasadniczą i na mapę do celów projektowych. Z tych przyczyn jej przebudowa nie mogła się znaleźć w zamówieniu podstawowym. Aktualnie konieczne jest wykonanie nowej żelbetowej płyty górnej komory i naprawa ścianek, gdyż nad nią będzie przebiegał ciąg komunikacyjny (droga p.poż.). Bez wykonania płyty górnej studzienki i naprawy ścianek studzienki dalsze roboty nie mogą być wykonywane. Stan techniczny płyty górnej studzienki i ścianek jest zły. Elementy te są skorodowane i zarysowane, stwarzając zagrożenie ich użytkowania w przypadku nie podjęcia ich naprawy lub wymiany. c) odcięcie zasilania wysokoparametrowego, nieużytkowanego, do węzła cieplnego długości 11,0 m o śr. 80 mm i dł. 4,0 m o śr. 10 - 15 cm z demontażem izolacji, zamknięciem dopływu i odtworzeniem izolacji na króćcach. Po przystąpieniu do wykonania robót budowlanych zgodnie z Umową nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca stwierdził usytuowanie rury ciepłowniczej wysokoparametrowej usytuowanej pod aktualnie wykorzystywaną instalacją ciepłowniczą. Fakt istnienie w/w rury ciepłowniczej nie był znany zarówno Zamawiającemu, Projektantowi jak i Wykonawcy, tym bardziej, że odkryta rura ciepłownicza nie była wykorzystywana. Rura ciepłownicza nie była naniesiona na mapę zasadniczą i na mapę do celów projektowych. Z tych przyczyn jej przebudowa nie mogła się znaleźć w zamówieniu podstawowym. Aktualnie konieczne jest usunięcie odkrytej niewykorzystywanej rury ciepłowniczej w celu przeprowadzenia dalszych robót budowlanych oraz w celu bezpiecznego użytkowania budynku. Stan techniczny rury a w szczególności połączeń jest mierny. W przypadku prawdopodobnej awarii spowodowanej moralnym i technicznym zużyciem rury ciepłowniczej, straty i szkody byłyby niewspółmierne do kosztów jej demontażu. 5) Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Nie jest możliwe wykonanie remontu nawierzchni drogi pożarowej oraz ciągów pieszo - jezdnych, bez uprzedniego wykonania remontu infrastruktury podziemnej zlokalizowanej w pasie w/w drogi oraz ciągów pieszo-jezdnych. Dla uzyskania zamierzonego efektu gospodarczego w postaci m.in. wyremontowanej drogi pożarowej konieczne jest zachowanie określonej kolejności prac budowlanych, tj. uprzednie wykonanie prac podziemnych, a w dalszej kolejności - wykonanie nawierzchni drogi. 6) Z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. W związku z zaawansowaniem prac na budowie niezwłoczne wykonanie zakresu robót składających się na zamówienie dodatkowe jest konieczne do zakończenia zamówienia podstawowego przez Wykonawcę w terminie ustalonym Umową. Przeprowadzenie pełnej procedury przetargowej spowoduje perturbacje w realizacji robót i może skutkować opóźnieniem zakończenia zamówienia podstawowego, z przyczyn nie dotyczących Wykonawcy. Nie da się wykluczyć, iż skutkiem wydłużenia terminu realizacji zamówienia podstawowego będzie wzrost kosztów tegoż zamówienia co najmniej o koszty stałe ponoszone przez Wykonawcę zamówienia podstawowego, w okresie wydłużenia realizacji Umowy (utrzymanie placu budowy, utrzymanie kadry pracowniczej, ubezpieczenia, zabezpieczenie należytego wykonania umowy). Oprócz powyższych obciążeń Zamawiający ponosiłby m.in. koszty stałe generowane przez nowego wykonawcę wyłonionego w trybie przetargowym. Powyższe oznaczałoby, iż Zamawiający ponosi dwukrotnie koszty stałe obsługi budowy - co sprzeciwia się zasadzie oszczędności oraz celowości wydatkowania środków publicznych, wynikającej z ustawy o finansach publicznych.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • SKANSKA s.a., ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Wrocław: WYKONANIE DODATKOWYCH ROBÓT BUDOWLANYCH W BUDYNKU NR 113/2845 Sprawa 06/ZWR/2014


Numer ogłoszenia: 44463 - 2014; data zamieszczenia: 03.03.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 29771 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych im. gen. Tadeusza Kościuszki, ul. Czajkowskiego 109, 51-150 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 7658555, faks 071 7658425.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
WYKONANIE DODATKOWYCH ROBÓT BUDOWLANYCH W BUDYNKU NR 113/2845 Sprawa 06/ZWR/2014.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i odbiór wszystkich robót budowlanych związanych z remontem studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej, deszczowej i ciepłowniczej oraz odcięcie zasilania wysokoparametrowego, nieużytkowanego, do węzła cieplnego. Roboty będą wykonywana na terenie budowy wokół budynku nr 113, na którym realizowane jest zadania pt. Przebudowa i termomodernizacja budynku 113, przez firmę Skanska S.A..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.40.00.00-1, 45.11.12.00-0, 45.11.00.00-1, 45.26.23.10-7, 45.26.23.11-4, 45.23.24.60-4, 45.23.32.11-6, 45.23.24.10-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.03.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SKANSKA s.a., ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 57313,87 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    70000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    70000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    70000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie zostanie udzielone zgodnie z art. 67 ust 1 pkt. 5 a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy realizującemu zamówienie podstawowe, wartość zamówienia stanowi 0,26 % wartości zamówienia podstawowego. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: 1) płyty nad komorą pod drogą p.poż, 2) odcięcie zasilania wysokoparametrowego, 3) remont studzienek i wpustów opisanych 1) Po przystąpieniu do wykonania robót budowlanych zgodnie z Umową nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca stwierdził odkrycie poniemieckiej komory ciepłowniczej w ciągu drogi pożarowej pod warstwami nawierzchni drogowej. Przybliżona data wybudowania w/w studzienki: około 1932 r. Fakt istnienia w/w komory ciepłowniczej w ciągu drogi pożarowej pod warstwami nawierzchni drogowej nie był znany zarówno Zamawiającemu, Projektantowi jak i Wykonawcy. Komora ciepłownicza nie była naniesiona na mapę zasadniczą i na mapę do celów projektowych. Z tych przyczyn jej przebudowa nie mogła się znaleźć w zamówieniu podstawowym. Aktualnie konieczne jest wykonanie nowej żelbetowej płyty górnej komory i naprawa ścianek, gdyż nad nią będzie przebiegał ciąg komunikacyjny (droga p.poż.). Bez wykonania płyty górnej studzienki i naprawy ścianek studzienki dalsze roboty nie mogą być wykonywane. Stan techniczny płyty górnej studzienki i ścianek jest zły. Elementy te są skorodowane i zarysowane, stwarzając zagrożenie ich użytkowania w przypadku nie podjęcia ich naprawy lub wymiany. 2) Po przystąpieniu do wykonania robót budowlanych zgodnie z Umową nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca stwierdził obecność rury ciepłowniczej wysokoparametrowej usytuowanej pod aktualnie wykorzystywaną instalacją ciepłowniczą. Fakt istnienia w/w rury ciepłowniczej nie był znany zarówno Zamawiającemu, Projektantowi jak i Wykonawcy, tym bardziej, że odkryta rura ciepłownicza nie była wykorzystywana. Rura ciepłownicza nie była naniesiona na mapę zasadniczą i na mapę do celów projektowych. Z tych przyczyn jej przebudowa nie mogła się znaleźć w zamówieniu podstawowym. Aktualnie konieczne jest usunięcie odkrytej niewykorzystywanej rury ciepłowniczej w celu przeprowadzenia dalszych robót budowlanych oraz w celu bezpiecznego użytkowania budynku. Stan techniczny rury a w szczególności połączeń jest mierny. W przypadku prawdopodobnej awarii spowodowanej moralnym i technicznym zużyciem rury ciepłowniczej, straty i szkody byłyby niewspółmierne do kosztów jej demontażu. 3) Przed udzieleniem przez Zamawiającego zamówienia podstawowego, stan techniczny studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej był oceniany przez Zamawiającego na podstawie oględzin wewnętrznych dokonywanych w trakcie corocznych i pięcioletnich przeglądów dróg zgodnie z wymogami prawa budowlanego (zgodnie z art.62 Prawa budowlanego). Przeglądy dotyczyły następujących okresów: 2008 - 2013 r. Mając na uwadze, że w trakcie w/w przeglądów Zamawiający nie stwierdził żadnych nieprawidłowości dotyczących stanu technicznego studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, przebudowa infrastruktury podziemnej obejmującej studzienki kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, nie znalazła się w projekcie budowlanym, a w związku z tym nie została objęta zamówieniem podstawowym. Dopiero na etapie usunięciu nawierzchni drogi, usunięcia podbudowy drogi i gruntu przez Wykonawcę w ramach realizacji Umowy nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca robót stwierdził uszkodzenie studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej - w szczególności od strony zewnętrznej studzienek, gdzie widoczne były rysy, spękania i korozja ich elementów. Stan techniczny studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej wskazanych stwarza obecnie zagrożenie bezpiecznego ich użytkowania. Przesłanki formalno prawne do udzielenia zamówienia dodatkowego dotychczasowemu Wykonawcy zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 litera a) i litera b) Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 1) Roboty dodatkowe zleca się dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych. Wykonawca realizuje podstawowy zakres robót na podstawie Umowy nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r. 2) Roboty dodatkowe nie są objęte zamówieniem podstawowym. Przedmiotowy zakres robót nie został ujęty w żadnym z dokumentów przetargowych, w tym w projekcie budowlanym oraz przedmiarze robót. 3) Roboty dodatkowe nie przekraczają łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia. Planowana wartość robót objętych niniejszym protokołem konieczności wynosi 0,26% kwoty zamówienia. Do chwili obecnej w trybie z wolnej ręki dla Umowy nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r. udzielono zamówień dodatkowych na kwotę 0,00 netto. 4) Wykonanie robót dodatkowych stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia. a) remont studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej. Przed udzieleniem przez Zamawiającego zamówienia podstawowego, stan techniczny studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej był oceniany przez Zamawiającego na podstawie oględzin wewnętrznych dokonywanych w trakcie corocznych i pięcioletnich przeglądów dróg zgodnie z wymogami prawa budowlanego (zgodnie z art.62 Prawa budowlanego). Przeglądy dotyczyły następujących okresów: 2008 - 2013 r. Mając na uwadze, że w trakcie w/w przeglądów Zamawiający nie stwierdził żadnych nieprawidłowości dotyczących stanu technicznego studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, przebudowa infrastruktury podziemnej obejmującej studzienki kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, nie znalazła się w projekcie budowlanym, a w związku z tym nie została objęta zamówieniem podstawowym. Dopiero na etapie usunięciu nawierzchni drogi, usunięcia podbudowy drogi i gruntu przez Wykonawcę w ramach realizacji Umowy nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca robót stwierdził uszkodzenie studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej, w szczególności od strony zewnętrznej studzienek, gdzie widoczne były rysy, spękania i korozja ich elementów. Stan techniczny studzienek kanalizacji sanitarnej, grawitacyjnej i deszczowej wskazanych twarza obecnie zagrożenie bezpiecznego ich użytkowania. b) remont studzienki ciepłowniczej odkrytej w czasie demontażu nawierzchni drogi przeciwpożarowej. Po przystąpieniu do wykonania robót budowlanych zgodnie z Umową nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca stwierdził odkrycie poniemieckiej komory ciepłowniczej w ciągu drogi pożarowej pod warstwami nawierzchni drogowej. Przybliżona data wybudowania w/w studzienki: około 1932 r. Fakt istnienia w/w komory ciepłowniczej w ciągu drogi pożarowej pod warstwami nawierzchni drogowej nie był znany zarówno Zamawiającemu, Projektantowi jak i Wykonawcy. Komora ciepłownicza nie była naniesiona na mapę zasadniczą i na mapę do celów projektowych. Z tych przyczyn jej przebudowa nie mogła się znaleźć w zamówieniu podstawowym. Aktualnie konieczne jest wykonanie nowej żelbetowej płyty górnej komory i naprawa ścianek, gdyż nad nią będzie przebiegał ciąg komunikacyjny (droga p.poż.). Bez wykonania płyty górnej studzienki i naprawy ścianek studzienki dalsze roboty nie mogą być wykonywane. Stan techniczny płyty górnej studzienki i ścianek jest zły. Elementy te są skorodowane i zarysowane, stwarzając zagrożenie ich użytkowania w przypadku nie podjęcia ich naprawy lub wymiany. c) odcięcie zasilania wysokoparametrowego, nieużytkowanego, do węzła cieplnego długości 11,0 m o śr. 80 mm i dł. 4,0 m o śr. 10 - 15 cm z demontażem izolacji, zamknięciem dopływu i odtworzeniem izolacji na króćcach. Po przystąpieniu do wykonania robót budowlanych zgodnie z Umową nr 166/FIN/2013 z dnia 5.09.2013 r., Wykonawca stwierdził usytuowanie rury ciepłowniczej wysokoparametrowej usytuowanej pod aktualnie wykorzystywaną instalacją ciepłowniczą. Fakt istnienie w/w rury ciepłowniczej nie był znany zarówno Zamawiającemu, Projektantowi jak i Wykonawcy, tym bardziej, że odkryta rura ciepłownicza nie była wykorzystywana. Rura ciepłownicza nie była naniesiona na mapę zasadniczą i na mapę do celów projektowych. Z tych przyczyn jej przebudowa nie mogła się znaleźć w zamówieniu podstawowym. Aktualnie konieczne jest usunięcie odkrytej niewykorzystywanej rury ciepłowniczej w celu przeprowadzenia dalszych robót budowlanych oraz w celu bezpiecznego użytkowania budynku. Stan techniczny rury a w szczególności połączeń jest mierny. W przypadku prawdopodobnej awarii spowodowanej moralnym i technicznym zużyciem rury ciepłowniczej, straty i szkody byłyby niewspółmierne do kosztów jej demontażu. 5) Wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Nie jest możliwe wykonanie remontu nawierzchni drogi pożarowej oraz ciągów pieszo - jezdnych, bez uprzedniego wykonania remontu infrastruktury podziemnej zlokalizowanej w pasie w/w drogi oraz ciągów pieszo-jezdnych. Dla uzyskania zamierzonego efektu gospodarczego w postaci m.in. wyremontowanej drogi pożarowej konieczne jest zachowanie określonej kolejności prac budowlanych, tj. uprzednie wykonanie prac podziemnych, a w dalszej kolejności - wykonanie nawierzchni drogi. 6) Z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. W związku z zaawansowaniem prac na budowie niezwłoczne wykonanie zakresu robót składających się na zamówienie dodatkowe jest konieczne do zakończenia zamówienia podstawowego przez Wykonawcę w terminie ustalonym Umową. Przeprowadzenie pełnej procedury przetargowej spowoduje perturbacje w realizacji robót i może skutkować opóźnieniem zakończenia zamówienia podstawowego, z przyczyn nie dotyczących Wykonawcy. Nie da się wykluczyć, iż skutkiem wydłużenia terminu realizacji zamówienia podstawowego będzie wzrost kosztów tegoż zamówienia co najmniej o koszty stałe ponoszone przez Wykonawcę zamówienia podstawowego, w okresie wydłużenia realizacji Umowy (utrzymanie placu budowy, utrzymanie kadry pracowniczej, ubezpieczenia, zabezpieczenie należytego wykonania umowy). Oprócz powyższych obciążeń Zamawiający ponosiłby m.in. koszty stałe generowane przez nowego wykonawcę wyłonionego w trybie przetargowym. Powyższe oznaczałoby, iż Zamawiający ponosi dwukrotnie koszty stałe obsługi budowy - co sprzeciwia się zasadzie oszczędności oraz celowości wydatkowania środków publicznych, wynikającej z ustawy o finansach publicznych.