zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Prendowskiej 7, 25-384 Kielce, woj. ŚWIĘTOKRZYSKIE
Dane kontaktowe: email: zampub@mzd.kielce.pl
tel: +48 413402832
fax: +48 413621680
Dane postępowania
ID postępowania: 9361420150
Data publikacji zamówienia: 2015-04-22
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.mzd.kielce.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
50232100-1 Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego pn: Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego i iluminacji na terenie miasta Kielce w latach 2012 ÷ 2015 PKP Energetyka Spółka Akcyjna
Warszawa
171 572,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2015-05-04
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
502321001
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
171 573,00 zł
Minimalna złożona oferta:
171 573,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
171 573,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
171 573,00 zł


Kielce: Zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego pn: Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego i iluminacji na terenie miasta Kielce w latach 2012 ÷ 2015


Numer ogłoszenia: 93614 - 2015; data zamieszczenia: 23.04.2015

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kielce - Miejski Zarząd Dróg w Kielcach, ul. Prendowskiej 7, 25-384 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 34 02 802 wew. 822, 832, faks 41 3402830 , strona internetowa www.mzd.kielce.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego pn: Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego i iluminacji na terenie miasta Kielce w latach 2012 ÷ 2015.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego pn: Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego i iluminacji na terenie miasta Kielce w latach 2012 ÷ 2015.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie faktyczne: W związku z tym, ze okres rozstrzygnięcia przetargu na Konserwację i eksploatację oświetlenia ulicznego, iluminacji oraz punktów poboru energii do celów okazjonalnych na terenie miasta Kielce w latach 2015 ÷ 2018 nie zostanie zakończony do terminu zakończenia obowiązującej umowy Nr MZD/WZP/342/14/12 z dnia 30.04.2012 zachodzi konieczność ciągłości trwania usługi w zakresie konserwacji i oświetlenia ulicznego. Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006r.Nr 89, poz. 625 ze zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię należy zabezpieczenie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy. W myśl art. 3 pkt 22 ww. ustawy użyte w ustawie określenie finansowanie oświetlenia oznacza - finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Również zdaniem Sądu Apelacyjnego w Warszawie wyrażonym w wyroku z dnia 30.10.2009r, sygn. akt VI ACa464/09 punktu świetlnego w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne nie można utożsamiać ani z urządzeniami oświetleniowymi, ani z instalacjami oświetleniowymi. W świetle powyższego nie budzi żadnych wątpliwości fakt, iż na gminie spoczywa obowiązek finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych, który powinien być realizowany poprzez finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Stanowisko takie zajęły również Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wyroku z dnia17.12.2008r. sygn. akt XVII AmA 137/07 oraz Sąd Apelacyjny w ww. wyroku z dnia 30.10.2009r. stwierdzając, że z treści art. 18 ust. 1 oraz art. 3 pkt 22 ustawy Prawo energetyczne wynika, że gmina w ramach zadań własnych jest zobowiązana do budowy i utrzymania punktów świetlnych służących do oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na jej terenie. Uzasadnienie prawne: zamówienie uzupełniające zostanie udzielone w okresie 3 lat od daty udzielenia zamówienia podstawowego (zamówienie podstawowe zostało udzielone w dniu 30.04.2012 r.), zostanie udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług, nie stanowi więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegać będzie na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego (ogłoszenie o zamówieniu TED 2012 / S 39 - 063275 z dnia 25.02.2012r), a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego ( pkt. VI.3). Zachodzą zatem przesłanki do udzielenia zamówienia uzupełniającego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • PKP Energetyka S. A., ul. Hoża 63/67, 00-681 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Kielce: Zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego pn: Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego i iluminacji na terenie miasta Kielce w latach 2012 ÷ 2015


Numer ogłoszenia: 102600 - 2015; data zamieszczenia: 04.05.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 93614 - 2015r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Kielce - Miejski Zarząd Dróg w Kielcach, ul. Prendowskiej 7, 25-384 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 34 02 802 wew. 822, 832, faks 41 3402830.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego pn: Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego i iluminacji na terenie miasta Kielce w latach 2012 ÷ 2015.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamówienie uzupełniające do zamówienia podstawowego pn: Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego i iluminacji na terenie miasta Kielce w latach 2012 ÷ 2015.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-1.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.04.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • PKP Energetyka Spółka Akcyjna, ul. Hoża 63/67, 00-681 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 139837,40 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    171572,70


  • Oferta z najniższą ceną:
    171572,70
    / Oferta z najwyższą ceną:
    171572,70


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie faktyczne: W związku z tym, ze okres rozstrzygnięcia przetargu na Konserwację i eksploatację oświetlenia ulicznego, iluminacji oraz punktów poboru energii do celów okazjonalnych na terenie miasta Kielce w latach 2015 ÷ 2018 nie został zakończony do terminu zakończenia obowiązującej umowy Nr MZD/WZP/342/14/12 z dnia 30.04.2012 zaszła konieczność ciągłości trwania usługi w zakresie konserwacji i oświetlenia ulicznego. Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006r.Nr 89, poz. 625 ze zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię należy zabezpieczenie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy. W myśl art. 3 pkt 22 ww. ustawy użyte w ustawie określenie finansowanie oświetlenia oznacza - finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Również zdaniem Sądu Apelacyjnego w Warszawie wyrażonym w wyroku z dnia 30.10.2009r, sygn. akt VI ACa464/09 punktu świetlnego w rozumieniu ustawy Prawo energetyczne nie można utożsamiać ani z urządzeniami oświetleniowymi, ani z instalacjami oświetleniowymi. W świetle powyższego nie budziło żadnych wątpliwości fakt, iż na gminie spoczywa obowiązek finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych, który powinien być realizowany poprzez finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Stanowisko takie zajęły również Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w wyroku z dnia17.12.2008r. sygn. akt XVII AmA 137/07 oraz Sąd Apelacyjny w ww. wyroku z dnia 30.10.2009r. stwierdzając, że z treści art. 18 ust. 1 oraz art. 3 pkt 22 ustawy Prawo energetyczne wynika, że gmina w ramach zadań własnych jest zobowiązana do budowy i utrzymania punktów świetlnych służących do oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na jej terenie. Uzasadnienie prawne: zamówienie uzupełniające zostało udzielone w okresie 3 lat od daty udzielenia zamówienia podstawowego (zamówienie podstawowe zostało udzielone w dniu 30.04.2012 r.), zostało udzielone dotychczasowemu Wykonawcy usług, nie stanowi więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego (ogłoszenie o zamówieniu TED 2012 / S 39 - 063275 z dnia 25.02.2012r), a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Zaszły zatem przesłanki do udzielenia zamówienia uzupełniającego.