Informacje o przetargu
Wdrożenie upgrade-u do wersji AMMS obecnie posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla części medycznej szpitala oraz dzierżawa upgrade-u do wersji AMMS na okres 12 miesięcy posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla części medycznej szpitala.
ROZWIŃ
Opis przedmiotu przetargu: Wdrożenie upgrade-u do wersji AMMS obecnie posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla części medycznej szpitala oraz dzierżawa upgrade-u do wersji AMMS na okres 12 miesięcy posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla części medycznej szpitala.
Zamawiający:
Wojewódzki Szpital Zespolony w Elblągu
Adres: | ul. Królewiecka 146, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: mdudzinska@szpital.elblag.pl tel: (055) 2344111 fax: 552 345 547 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 1318620170 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2017-01-23 | Termin składania wniosków: | - brak - |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.szpital.elblag.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
72260000-5 | Usługi w zakresie oprogramowania | |
72262000-9 | Usługi rozbudowy oprogramowania | |
72263000-6 | Usługi wdrażania oprogramowania | |
72268000-1 | Usługi dostawy oprogramowania |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Wdrożenie upgrade-u do wersji AMMS obecnie posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla części medycznej szpitala oraz dzierżawa upgrade-u do wersji AMMS na okres 12 miesięcy posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla części medyczn | Asseco Poland S.A. Rzeszów | 280 476,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2017-03-01 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 72260000 72268000 72263000 72262000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 280 477,00 zł Minimalna złożona oferta: 280 477,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 280 477,00 zł Maksymalna złożona oferta: 280 477,00 zł | |
OgĹoszenie nr 13186 - 2017 z dnia 2017-01-24 r.
ElblÄ
g: WdroĹźenie upgrade-u do wersji AMMS obecnie posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala oraz dzierĹźawa upgrade-u do wersji AMMS na okres 12 miesiÄcy posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala.
OGĹOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - UsĹugi
OGĹOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - UsĹugi
ZamĂłwienie dotyczy projektu lub programu wspĂłĹfinansowanego ze ĹrodkĂłw Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu:
PostÄpowanie przeprowadza centralny zamawiajÄ cy
nie
PostÄpowanie przeprowadza podmiot, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli przeprowadzenie postÄpowania
nie
Informacje na temat podmiotu, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli prowadzenie postÄpowania:
PostÄpowanie jest przeprowadzane wspĂłlnie przez zamawiajÄ cych
nie
PostÄpowanie jest przeprowadzane wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postÄpowania wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej â majÄ ce zastosowanie krajowe prawo zamĂłwieĹ publicznych:
Informacje dodatkowe:Â
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
WojewĂłdzki Szpital Zespolony w ElblÄ gu, krajowy numer identyfikacyjny 17074593000000, ul. ul. KrĂłlewiecka 146, 82300  ElblÄ g, paĹstwo Polska, woj. warmiĹsko-mazurskie, tel. (055) 2344111, faks 552 345 547, e-mail mdudzinska@szpital.elblag.pl Adres strony internetowej (URL): www.szpital.elblag.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPĂLNE UDZIELANIE ZAMĂWIENIA
(jeĹźeli dotyczy):
PodziaĹ obowiÄ
zkĂłw miÄdzy zamawiajÄ
cymi w przypadku wspĂłlnego przeprowadzania postÄpowania, w tym w przypadku wspĂłlnego przeprowadzania postÄpowania z zamawiajÄ
cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej (ktĂłry z zamawiajÄ
cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postÄpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postÄpowania odpowiadajÄ
pozostali zamawiajÄ
cy, czy zamĂłwienie bÄdzie udzielane przez kaĹźdego z zamawiajÄ
cych indywidualnie, czy zamĂłwienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostaĹych zamawiajÄ
cych):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMĂWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ cego:Â
WdroĹźenie upgrade-u do wersji AMMS obecnie posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala oraz dzierĹźawa upgrade-u do wersji AMMS na okres 12 miesiÄcy posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala.
Numer referencyjnyÂ
5/2017
Przed wszczÄciem postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamĂłwienia
UsĹugi
II.3) Informacja o moĹźliwoĹci skĹadania ofert czÄĹciowych:
ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
Nie
II.4) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia
(wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ):
OkreĹlenie wielkoĹci lub zakresu zamĂłwienia: WdroĹźenie upgrade-u do wersji AMMS obecnie posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala oraz dzierĹźawa upgrade-u do wersji AMMS na okres 12 miesiÄcy posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala.
II.5) GĹĂłwny kod CPV):
72260000-5,
Dodatkowe kody CPV: 72268000-1, 72263000-6, 72262000-9
II.6) CaĹkowita wartoĹÄ zamĂłwienia
(jeĹźeli zamawiajÄ cy podaje informacje o wartoĹci zamĂłwienia):
WartoĹÄ bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamĂłwienia:
ZamĂłwienie z wolnej rÄki
III.2) Podstawa prawna
PostÄpowanie wszczÄte zostaĹo na podstawie 67 ust 1 pkt 1 lit. b) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
NaleĹźy podaÄ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaĹniÄ, dlaczego udzielenie zamĂłwienia jest zgodne z przepisami:
ObowiÄ zujÄ ca ustawa o systemie informacji w ochronie zdrowia wprowadza obowiÄ zek prowadzenia dokumentacji medycznej w formie elektronicznej od dnia 1 sierpnia 2017 r. Obecnie funkcjonujÄ cy system HIS InfoMedica, ze wzglÄdu na przestarzaĹÄ architekturÄ nie umoĹźliwia prowadzenia dokumentacji w formie stricte elektronicznej, a jedynie ogranicza siÄ do tworzenia dokumentacji formularzowej (wypeĹnianie przygotowanego elektronicznego formularza i wydruk wypeĹnionego dokumentu). Aby speĹniÄ wymagania ww. ustawy firma Asseco Poland S.A. przygotowaĹa nowÄ wersjÄ systemu InfoMedica o nazwie AMMS BiorÄ c pod uwagÄ, Ĺźe: ⢠Ĺrednia iloĹÄ pacjentĂłw przyjmowanych rocznie w WSZ w ElblÄ gu, dla ktĂłrych tworzona jest w systemie dokumentacja medyczna, to okoĹo 30 tys. pacjentĂłw, a system funkcjonuje od 2003 r., ⢠system AMMS wykorzystuje ten sam silnik bazodanowy oraz caĹÄ zgromadzonÄ bazÄ danych, co system InfoMedica (dziÄki czemu moĹźliwe jest wprowadzanie danych jednego pacjenta na dwĂłch róşnych stacjach roboczych z wykorzystaniem zarĂłwno nowego jak i poprzedniego systemu HIS, majÄ c peĹnÄ informacjÄ o pacjencie i jego wszystkich danych), ⢠powyĹźszy punkt eliminuje koniecznoĹÄ prowadzenia podwĂłjnej ewidencji (praca rĂłwnolegĹa w dwĂłch róşnych systemach, wymagajÄ ca dodatkowych nakĹadĂłw pracy i dodatkowych zasobĂłw ludzkich, ktĂłra moĹźe doprowadziÄ do bĹÄdĂłw zwiÄ zanych z niespĂłjnoĹciÄ danych w obu systemach oraz zwiÄkszyÄ ryzyko utraty lub rozprzestrzenienia siÄ danych medycznych pacjentĂłw), ⢠wdroĹźenie AMMS umoĹźliwi pĹynnÄ âmigracjÄ" systemu HIS wykorzystywanego w WSZ W ElblÄ gu do zgodnego z ustawÄ o systemie informacji medycznej, w terminie znacznie bliĹźszym od wskazanego w ustawie, co pozwoli takĹźe na wprowadzenie zmian organizacyjnych (JeĹźeli bÄdÄ wymagane), ⢠mamy gwarancjÄ zachowania i dostÄpnoĹci do zgromadzonych danych, zapewnienia ciÄ gĹoĹci pracy Szpitala w medycznym systemie informatycznym, oraz ciÄ gĹoĹci rozliczeĹ z NFZ, ⢠koszty aktualizacji ograniczajÄ siÄ do wizyt wdroĹźeniowych oraz dzierĹźawy licencji, w przeciwieĹstwie do ogromnych nakĹadĂłw finansowych wymaganych do caĹkowitej wymiany systemu HIS, ⢠wdroĹźenie systemu HIS do wersji AMMS w Szpitalu WojewĂłdzkim w ElblÄ gu zostaĹo rozpoczÄte w roku 2016, kontynuowanie wdroĹźenia systemu AMMS w WSZ w ElblÄ gu jest zatem zasadne ze wzglÄdĂłw praktycznych i ekonomicznych. WdroĹźenie aktualizacji systemu medycznego do AMMS stworzonego przez firmÄ Asseco Poland S.A. moĹźe byÄ realizowane wyĹÄ cznie przez producenta ww. systemu ze wzglÄdu na fakt, iĹź binaria systemu objÄte sÄ prawem autorskim, jakakolwiek wiÄc ingerencja w nie przez podmiot inny, niĹź producent systemu byĹaby rĂłwnoznaczna ze zĹamaniem przepisĂłw chroniÄ cych wĹasnoĹÄ intelektualnÄ . Ponadto w Ĺwietle ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamĂłwieĹ publicznych zamawiajÄ cy jest uprawniony do udzielenia zamĂłwienia publicznego z wolnej rÄki jeĹźeli zachodzi przynajmniej jedna spoĹrĂłd przesĹanek wymienionych w art. 67 ustawy. Zgodnie z art. 67. ust. 1 zamawiajÄ cy moĹźe udzieliÄ zamĂłwienia z wolnej rÄki, jeĹźeli zachodzi co najmniej jedna z nastÄpujÄ cych okolicznoĹci: 1) dostawy, usĹugi lub roboty budowlane mogÄ byÄ Ĺwiadczone tylko przez jednego WykonawcÄ z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze, b) zwiÄ zanych z ochronÄ praw wyĹÄ cznych, wynikajÄ cych z odrÄbnych przepisĂłw, - jeĹźeli nie istnieje rozsÄ dne rozwiÄ zanie alternatywne lub rozwiÄ zanie zastÄpcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawÄĹźenia parametrĂłw zamĂłwienia DopuszczalnoĹÄ udzielenia zamĂłwienia z wolnej rÄki na podstawie wskazanego przepisu ustawy uzaleĹźniona jest od istnienia na rynku w danym miejscu i czasie faktycznie jednego Wykonawcy, ktĂłry moĹźe wykonaÄ okreĹlone zamĂłwienie. Niezwykle istotnÄ kwestiÄ jest wiÄc istnienie obiektywnego monopolu podmiotu do wykonania zamĂłwienia. Taki stan rzeczy musi mieÄ przy tym charakter trwaĹy i nieprzezwyciÄĹźalny. Dla zastosowania przepisu art. 67 ust 1 pkt .1 lit b) konieczne jest stwierdzenie, ze istnieje tylko jeden Wykonawca zdolny do zrealizowania zamĂłwienia ze wzglÄdu na ochronÄ uregulowanych w odrÄbnych przepisach praw wyĹÄ cznych. Z treĹci cyt. przepisu przyczyny zwiÄ zane z ochronÄ praw wyĹÄ cznych muszÄ wynikaÄ z odrÄbnych przepisĂłw (prawa autorskie, patent). Jak wielokrotnie podkreĹlaĹ Departament Prawny UZP w swoich opiniach, o istnieniu przesĹanki praw wyĹÄ cznych nie moĹźe ĹwiadczyÄ wyĹÄ cznoĹÄ Ĺwiadczenia zagwarantowana sobie przez dostawcÄ lub WykonawcÄ poprzez czynnoĹÄ prawna. Ponadto przyczyny zwiÄ zane z ochronÄ praw wyĹÄ cznych wynikajÄ cych z odrÄbnych przepisĂłw uzasadniajÄ ce udzielenie zamĂłwienia bez przeprowadzenia procedury konkurencyjnej okreĹlonemu Wykonawcy muszÄ mieÄ zasadniczy charakter, tak by moĹźna byĹo wykazaÄ, Ĺźe podjecie prac przez innego WykonawcÄ lub dostawa towaru jest ze wzglÄdu na ochronÄ praw, wyĹÄ cznych rzeczywiĹcie jest niemoĹźliwa, a nie tylko utrudniona Do udzielenia zamĂłwienia z wolnej rÄki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt .1 lit b) ustawy nie wystarczy zatem, by przedmiot zamĂłwienia objÄty byĹ ochronÄ prawa wyĹÄ cznego (prawem autorskim, patentem). ZamawiajÄ cy musi wykazaÄ, iĹź na rynku nie istnieje produkt rĂłwnowaĹźny, a wykonywanie zamĂłwienia przez innego WykonawcÄ jest niemoĹźliwe. W przypadku programĂłw komputerowych istotÄ praw autorskich sÄ kody ĹşrĂłdĹowe i moĹźliwoĹÄ ich przekazania Oprogramowanie okreĹlane mianem Open Source, czyli tzw otwarte oprogramowanie, to element szerszej kategorii tzw. wolnego i otwartego oprogramowania - oprogramowania licencjonowanego na szczegĂłlnych warunkach, ktĂłrych wspĂłlnym mianownikiem jest zagwarantowanie licencjobiorcy dostÄpu do kodu ĹşrĂłdĹowego. Drugim wspĂłlnym mianownikiem jest to, ze oba modele licencjonowania (udostÄpniania) oprogramowania dotyczÄ programĂłw komputerowych, ktĂłre sÄ z perspektywy prawa autorskiego traktowane jak wszystkie inne programy komputerowe chronione prawnie - sÄ one utworami w rozumieniu prawa autorskiego, zaĹ to od decyzji podmiotu tych praw zaleĹźy, na jakich warunkach to oprogramowanie bÄdzie udostÄpniane podmiotom trzecim, czyli licencjonowane. Jednym z najwaĹźniejszych uprawnieĹ przyznawanych przez licencje jest to, Ĺźe kaĹźdy moĹźe kopiowaÄ i rozpowszechniaÄ na dowolnych polach eksploatacji wierne kopie kodu ĹşrĂłdĹowego W przypadku oprogramowania zamkniÄtego - z jakim mamy do czynienia w przedmiotowej sprawie - sytuacja dostÄpu do kodĂłw jest objÄta restrykcjami dotyczÄ cymi uĹźywania, kopiowania i modyfikacji bez prawa dostÄpu do kodu ĹşrĂłdĹowego. Asseco Poland S.A. jest typowym dostawcÄ zamkniÄtego Oprogramowania Aplikacyjnego a jednoczeĹnie ich jedynym autorem, a tym samym wĹaĹcicielem autorskich praw majÄ tkowych ktĂłry na bazie zawieranych umĂłw nie udostÄpniĹ kodĂłw ĹşrĂłdĹowych. Kody takie czÄsto (z wyĹÄ czeniem tzw. oprogramowania wolnego, otwartego) nie sÄ udostÄpniane uĹźytkownikowi programu, poniewaĹź stanowiÄ one pracÄ twĂłrcy chronionÄ przepisami prawa autorskiego jako utwĂłr. Korzystanie wĂłwczas z takiego kodu ĹşrĂłdĹowego i dostÄp do niego zaleĹźny jest od udzielonej licencji. Licencja jako umowa zezwalajÄ ca na korzystanie z utworu jakim jest program komputerowy powinna okreĹlaÄ pola eksploatacji czyli warunki na jakich licencjobiorca jest uprawniony do korzystania z danego programu komputerowego. W analizowanych umowach licencyjnych Asseco Poland S.A. udzieliĹo ZamawiajÄ cemu jedynie prawo do korzystania z licencji swojego Oprogramowania przy jednoczesnym wyĹÄ czeniu praw do udzielania przez ZamawiajÄ cego licencji i sublicencji dla podmiotĂłw trzecich, jak rĂłwnieĹź bez prawa dostÄpu do kodĂłw ĹşrĂłdĹowych. Brak kodĂłw rodzi szereg komplikacji zwiÄ zanych np. z prawidĹowym serwisowaniem danego oprogramowania. Nie jest bowiem moĹźliwe wykonywanie prac serwisowych w tym systemie bez prawa dostÄpu do kodĂłw, ktĂłre stanowiÄ wyĹÄ cznoĹÄ Asseco Poland S.A. ktĂłre to stanowiÄ istotÄ ochrony praw autorskich w obszarze programĂłw komputerowych. Zatem, podjÄcie prac przez innego WykonawcÄ ze wzglÄdu na ochronÄ praw wyĹÄ cznych (brak moĹźliwoĹci dostÄpu do kodĂłw ĹşrĂłdĹowych) jest nie tylko utrudnione, ale i rzeczywiĹcie niemoĹźliwe, by inny Wykonawca mĂłgĹ bez naruszeĹ praw autorskich Oprogramowania Aplikacyjnego Asseco Poland S.A. wykonywaÄ zlecane - w ramach umowy prace serwisowe. W zwiÄ zku z powyĹźszym uprawnia to ZamawiajÄ cego do udzielenia zamĂłwienia z wolnej rÄki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt.1 lit. b). Nadto warto zauwaĹźyÄ, iĹź podjÄcie prĂłby przez ZamawiajÄ cego i ogĹoszenie przetargu w trybie zamĂłwieĹ publicznych spowoduje naruszenie wszelkich praw Asseco Poland S.A. zawartych w Ustawie z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24 poz.83), ktĂłrego to art. 1 ust. 1 prawa autorskiego, stanowi, Ĺźe âPrzedmiotem prawa autorskiego jest kaĹźdy przejaw dziaĹalnoĹci twĂłrczej o indywidualnych charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezaleĹźnie od wartoĹci, przeznaczenia i sposobu wyraĹźania (utwĂłr)". DziaĹalnoĹciÄ twĂłrczÄ w niniejszym przypadku jest Oprogramowanie Aplikacyjne tj. program komputerowy firmy Asseco Poland S.A., ktĂłry podlega ochronie jak utwĂłr literacki [art. 74 Pr.aut.i pokrewne] a w razie naruszenia autorskich praw osobistych przewidujÄ miÄdzy innymi [art. 78 Pr.aut.i pokrewne] roszczenie o zobowiÄ zanie sprawcy do dopeĹnienia czynnoĹci potrzebnych do usuniÄcia jego skutkĂłw, w szczegĂłlnoĹci zĹoĹźenia publicznego oĹwiadczenia o odpowiedniej formie i treĹci, nadto o zasÄ dzenie od sprawcy naruszenia, odpowiedniej sumy pieniÄĹźnej, co wiÄ Ĺźe to ĹźÄ danie z uprawdopodobnieniem przez uprawnionego wysokoĹci korzyĹci odniesionych przez sprawcÄ z dokonanego naruszenia [patrz Wyrok SÄ du NajwyĹźszego z dnia 11 grudnia 2003 r., w sprawie o sygn.akt. I CK 353/02]. WskazujÄ c na powyĹźsze tylko jeden Wykonawca tj. Asseco Poland S.A. jest zdolny do zrealizowania zamĂłwienia ze wzglÄdu na ochronÄ praw wyĹÄ cznych, a co za tym idzie zapewnienia ciÄ gĹoĹci i nieprzerwalnoĹci dziaĹania systemu. ZamawiajÄ cy jednoznacznie stwierdza, iĹź nie istniejÄ rozwiÄ zania rĂłwnowaĹźne do autorskiego Oprogramowania Aplikacyjnego Asseco Poland S.A., a jeĹźeli tak, to uprawnia to ZamawiajÄ cego do ogĹoszenia w trybie z wolnej rÄki okreĹlonej w art. 67 ust. 1 pkt.1 lit. b) Prawo ZamĂłwieĹ Publicznych.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMĂWIENIA
Nazwa
WdroĹźenie upgrade-u do wersji AMMS obecnie posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala oraz dzierĹźawa upgrade-u do wersji AMMS na okres 12 miesiÄcy posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala.
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTĂREMU ZAMAWIAJÄCY ZAMIERZA UDZIELIÄ ZAMĂWIENIA:
Asseco Poland S.A. , , ul. Olchowa 14, 35-322, Rzeszów, kraj/woj. podkarpackie
OgĹoszenie nr 34101 - 2017 z dnia 2017-03-01 r.
ElblÄ
g: WdroĹźenie upgrade-u do wersji AMMS obecnie posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala oraz dzierĹźawa upgrade-u do wersji AMMS na okres 12 miesiÄcy posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala.
OGĹOSZENIE O UDZIELENIU ZAMĂWIENIA -
OGĹOSZENIE O UDZIELENIU ZAMĂWIENIA -
Zamieszczanie ogĹoszenia:
obowiÄ zkowe.
OgĹoszenie dotyczy:
zamĂłwienia publicznego
ZamĂłwienie dotyczy projektu lub programu wspĂłĹfinansowanego ze ĹrodkĂłw Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu
ZamĂłwienie byĹo przedmiotem ogĹoszenia w Biuletynie ZamĂłwieĹ Publicznych:
tak
Numer ogĹoszenia: 13186-2017
OgĹoszenie o zmianie ogĹoszenia zostaĹo zamieszczone w Biuletynie ZamĂłwieĹ Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄCY
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone przez centralnego zamawiajÄ cego
nie
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone przez podmiot, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli przeprowadzenie postÄpowania
nie
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone wspĂłlnie przez zamawiajÄ cych
nie
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postÄpowania wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej â majÄ ce zastosowanie krajowe prawo zamĂłwieĹ publicznych::
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
WojewĂłdzki Szpital Zespolony w ElblÄ gu, krajowy numer identyfikacyjny 17074593000000, ul. ul. KrĂłlewiecka 146, 82300  ElblÄ g, paĹstwo Polska, woj. warmiĹsko-mazurskie, tel. (055) 2344111, faks 552 345 547, e-mail mdudzinska@szpital.elblag.pl
Adres strony internetowej (URL): www.szpital.elblag.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄCEGO:
Podmiot prawa publicznego
I.3) WSPĂLNE UDZIELANIE ZAMĂWIENIA (jeĹźeli dotyczy):
PodziaĹ obowiÄ
zkĂłw miÄdzy zamawiajÄ
cymi w przypadku wspĂłlnego udzielania zamĂłwienia, w tym w przypadku wspĂłlnego przeprowadzania postÄpowania z zamawiajÄ
cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej (jeĹźeli zamĂłwienie zostaĹo udzielone przez kaĹźdego z zamawiajÄ
cych indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez kaĹźdego z zamawiajÄ
cych, jeĹźeli zamĂłwienie zostaĹo udzielone w imieniu i na rzecz pozostaĹych zamawiajÄ
cych w sekcji I naleĹźy wskazaÄ ktĂłry z zamawiajÄ
cych zawarĹ umowÄ):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMĂWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ cego:
WdroĹźenie upgrade-u do wersji AMMS obecnie posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala oraz dzierĹźawa upgrade-u do wersji AMMS na okres 12 miesiÄcy posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala.
Numer referencyjny (jeĹźeli dotyczy):
5/2017
II.2) Rodzaj zamĂłwienia:
UsĹugi
II.3) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia (wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okreĹlenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usĹugÄ lub roboty budowlane:
WdroĹźenie upgrade-u do wersji AMMS obecnie posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala oraz dzierĹźawa upgrade-u do wersji AMMS na okres 12 miesiÄcy posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala.
II.4) Informacja o czÄĹciach zamĂłwienia:
ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
Nie
II.5) GĹĂłwny Kod CPV: 72260000-5
Dodatkowe kody CPV: 72268000-1, 72263000-6, 72262000-9
Dodatkowe kody CPV: 72268000-1, 72263000-6, 72262000-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMĂWIENIA
ZamĂłwienie z wolnej rÄki
III.2) OgĹoszenie dotyczy zakoĹczenia dynamicznego systemu zakupĂłw
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMĂWIENIA
NAZWA: WdroĹźenie upgrade-u do wersji AMMS obecnie posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala oraz dzierĹźawa upgrade-u do wersji AMMS na okres 12 miesiÄcy posiadanego oprogramowania aplikacyjnego InfoMedica dla czÄĹci medycznej szpitala. | |
PostÄpowanie/czÄĹÄ zostaĹo uniewaĹźnione nie NaleĹźy podaÄ podstawÄ i przyczynÄ uniewaĹźnienia postÄpowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMĂWIENIA: 07/02/2017 IV.2 CaĹkowita wartoĹÄ zamĂłwienia WartoĹÄ bez VAT 228030 Waluta IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert 1 w tym Liczba otrzymanych ofert od maĹych i Ĺrednich przedsiÄbiorstw: 0 Liczba otrzymanych ofert od wykonawcĂłw z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej: 0 Liczba otrzymanych ofert od wykonawcĂłw z paĹstw niebÄdÄ cych czĹonkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogÄ elektronicznÄ : 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTĂREMU UDZIELONO ZAMĂWIENIA ZamĂłwienie zostaĹo udzielone wykonawcom wspĂłlnie ubiegajÄ
cym siÄ o udzielenie: nie Asseco Poland S.A., , ul. Olchowa 14, 35-322, RzeszĂłw, kraj/woj. podkarpackie Wykonawca jest maĹym/Ĺrednim przedsiÄbiorcÄ : nie Wykonawca pochodzi z innego paĹstwa czĹonkowskiego Unii Europejskiej: nie SkrĂłt literowy nazwy paĹstwa: Wykonawca pochodzi z innego paĹstwa nie bÄdÄ cego czĹonkiem Unii Europejskiej: nie SkrĂłt literowy nazwy paĹstwa: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOĹCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIĹťSZÄ I NAJWYĹťSZÄ CENÄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartoĹÄ umowy 280476,90 Oferta z najniĹźszÄ cenÄ /kosztem 280476,90 > Oferta z najwyĹźszÄ cenÄ /kosztem 280476,90 Waluta: zĹ IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czÄĹci zamĂłwienia podwykonawcy/podwykonawcom WartoĹÄ lub procentowa czÄĹÄ zamĂłwienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMĂWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGĹOSZENIA, ZAMĂWIENIA Z WOLNEJ RÄKI ALBO ZAPYTANIA O CENÄ
IV.9.1) Podstawa prawna
PostÄpowanie prowadzone jest w trybie z wolnej rÄki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt.1 lit. b)  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
NaleĹźy podaÄ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaĹniÄ, dlaczego udzielenie zamĂłwienia jest zgodne z przepisami.
ObowiÄ zujÄ ca ustawa o systemie informacji w ochronie zdrowia wprowadza obowiÄ zek prowadzenia dokumentacji medycznej w formie elektronicznej od dnia 1 sierpnia 2017 r. Obecnie funkcjonujÄ cy system HIS InfoMedica, ze wzglÄdu na przestarzaĹÄ architekturÄ nie umoĹźliwia prowadzenia dokumentacji w formie stricte elektronicznej, a jedynie ogranicza siÄ do tworzenia dokumentacji formularzowej (wypeĹnianie przygotowanego elektronicznego formularza i wydruk wypeĹnionego dokumentu). Aby speĹniÄ wymagania ww. ustawy firma Asseco Poland S.A. przygotowaĹa nowÄ wersjÄ systemu InfoMedica o nazwie AMMS. BiorÄ c pod uwagÄ, Ĺźe: ⢠Ĺrednia iloĹÄ pacjentĂłw przyjmowanych rocznie w WSZ w ElblÄ gu, dla ktĂłrych tworzona jest w systemie dokumentacja medyczna, to okoĹo 30 tys. pacjentĂłw, a system funkcjonuje od 2003 r., ⢠system AMMS wykorzystuje ten sam silnik bazodanowy oraz caĹÄ zgromadzonÄ bazÄ danych, co system InfoMedica (dziÄki czemu moĹźliwe jest wprowadzanie danych jednego pacjenta na dwĂłch róşnych stacjach roboczych z wykorzystaniem zarĂłwno nowego jak i poprzedniego systemu HIS, majÄ c peĹnÄ informacjÄ o pacjencie i jego wszystkich danych), ⢠powyĹźszy punkt eliminuje koniecznoĹÄ prowadzenia podwĂłjnej ewidencji (praca rĂłwnolegĹa w dwĂłch róşnych systemach, wymagajÄ ca dodatkowych nakĹadĂłw pracy i dodatkowych zasobĂłw ludzkich, ktĂłra moĹźe doprowadziÄ do bĹÄdĂłw zwiÄ zanych z niespĂłjnoĹciÄ danych w obu systemach oraz zwiÄkszyÄ ryzyko utraty lub rozprzestrzenienia siÄ danych medycznych pacjentĂłw), ⢠wdroĹźenie AMMS umoĹźliwi pĹynnÄ âmigracjÄ" systemu HIS wykorzystywanego w WSZ W ElblÄ gu do zgodnego z ustawÄ o systemie informacji medycznej, w terminie znacznie bliĹźszym od wskazanego w ustawie, co pozwoli takĹźe na wprowadzenie zmian organizacyjnych (JeĹźeli bÄdÄ wymagane), ⢠mamy gwarancjÄ zachowania i dostÄpnoĹci do zgromadzonych danych, zapewnienia ciÄ gĹoĹci pracy Szpitala w medycznym systemie informatycznym, oraz ciÄ gĹoĹci rozliczeĹ z NFZ, ⢠koszty aktualizacji ograniczajÄ siÄ do wizyt wdroĹźeniowych oraz dzierĹźawy licencji, w przeciwieĹstwie do ogromnych nakĹadĂłw finansowych wymaganych do caĹkowitej wymiany systemu HIS, ⢠wdroĹźenie systemu HIS do wersji AMMS w Szpitalu WojewĂłdzkim w ElblÄ gu zostaĹo rozpoczÄte w roku 2016, kontynuowanie wdroĹźenia systemu AMMS w WSZ w ElblÄ gu jest zatem zasadne ze wzglÄdĂłw praktycznych i ekonomicznych. WdroĹźenie aktualizacji systemu medycznego do AMMS stworzonego przez firmÄ Asseco Poland S.A. moĹźe byÄ realizowane wyĹÄ cznie przez producenta ww. systemu ze wzglÄdu na fakt, iĹź binaria systemu objÄte sÄ prawem autorskim, jakakolwiek wiÄc ingerencja w nie przez podmiot inny, niĹź producent systemu byĹaby rĂłwnoznaczna ze zĹamaniem przepisĂłw chroniÄ cych wĹasnoĹÄ intelektualnÄ . Ponadto w Ĺwietle ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamĂłwieĹ publicznych zamawiajÄ cy jest uprawniony do udzielenia zamĂłwienia publicznego z wolnej rÄki jeĹźeli zachodzi przynajmniej jedna spoĹrĂłd przesĹanek wymienionych w art. 67 ustawy. Zgodnie z art. 67. ust. 1 zamawiajÄ cy moĹźe udzieliÄ zamĂłwienia z wolnej rÄki, jeĹźeli zachodzi co najmniej jedna z nastÄpujÄ cych okolicznoĹci: 1) dostawy, usĹugi lub roboty budowlane mogÄ byÄ Ĺwiadczone tylko przez jednego WykonawcÄ z przyczyn: a) technicznych o obiektywnym charakterze, b) zwiÄ zanych z ochronÄ praw wyĹÄ cznych, wynikajÄ cych z odrÄbnych przepisĂłw, - jeĹźeli nie istnieje rozsÄ dne rozwiÄ zanie alternatywne lub rozwiÄ zanie zastÄpcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawÄĹźenia parametrĂłw zamĂłwienia DopuszczalnoĹÄ udzielenia zamĂłwienia z wolnej rÄki na podstawie wskazanego przepisu ustawy uzaleĹźniona jest od istnienia na rynku w danym miejscu i czasie faktycznie jednego Wykonawcy, ktĂłry moĹźe wykonaÄ okreĹlone zamĂłwienie. Niezwykle istotnÄ kwestiÄ jest wiÄc istnienie obiektywnego monopolu podmiotu do wykonania zamĂłwienia. Taki stan rzeczy musi mieÄ przy tym charakter trwaĹy i nieprzezwyciÄĹźalny. Dla zastosowania przepisu art. 67 ust 1 pkt .1 lit b) konieczne jest stwierdzenie, ze istnieje tylko jeden Wykonawca zdolny do zrealizowania zamĂłwienia ze wzglÄdu na ochronÄ uregulowanych w odrÄbnych przepisach praw wyĹÄ cznych. Z treĹci cyt. przepisu przyczyny zwiÄ zane z ochronÄ praw wyĹÄ cznych muszÄ wynikaÄ z odrÄbnych przepisĂłw (prawa autorskie, patent). Jak wielokrotnie podkreĹlaĹ Departament Prawny UZP w swoich opiniach, o istnieniu przesĹanki praw wyĹÄ cznych nie moĹźe ĹwiadczyÄ wyĹÄ cznoĹÄ Ĺwiadczenia zagwarantowana sobie przez dostawcÄ lub WykonawcÄ poprzez czynnoĹÄ prawna. Ponadto przyczyny zwiÄ zane z ochronÄ praw wyĹÄ cznych wynikajÄ cych z odrÄbnych przepisĂłw uzasadniajÄ ce udzielenie zamĂłwienia bez przeprowadzenia procedury konkurencyjnej okreĹlonemu Wykonawcy muszÄ mieÄ zasadniczy charakter, tak by moĹźna byĹo wykazaÄ, Ĺźe podjecie prac przez innego WykonawcÄ lub dostawa towaru jest ze wzglÄdu na ochronÄ praw, wyĹÄ cznych rzeczywiĹcie jest niemoĹźliwa, a nie tylko utrudniona Do udzielenia zamĂłwienia z wolnej rÄki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt .1 lit b) ustawy nie wystarczy zatem, by przedmiot zamĂłwienia objÄty byĹ ochronÄ prawa wyĹÄ cznego (prawem autorskim, patentem). ZamawiajÄ cy musi wykazaÄ, iĹź na rynku nie istnieje produkt rĂłwnowaĹźny, a wykonywanie zamĂłwienia przez innego WykonawcÄ jest niemoĹźliwe. W przypadku programĂłw komputerowych istotÄ praw autorskich sÄ kody ĹşrĂłdĹowe i moĹźliwoĹÄ ich przekazania Oprogramowanie okreĹlane mianem Open Source, czyli tzw otwarte oprogramowanie, to element szerszej kategorii tzw. wolnego i otwartego oprogramowania - oprogramowania licencjonowanego na szczegĂłlnych warunkach, ktĂłrych wspĂłlnym mianownikiem jest zagwarantowanie licencjobiorcy dostÄpu do kodu ĹşrĂłdĹowego. Drugim wspĂłlnym mianownikiem jest to, ze oba modele licencjonowania (udostÄpniania) oprogramowania dotyczÄ programĂłw komputerowych, ktĂłre sÄ z perspektywy prawa autorskiego traktowane jak wszystkie inne programy komputerowe chronione prawnie - sÄ one utworami w rozumieniu prawa autorskiego, zaĹ to od decyzji podmiotu tych praw zaleĹźy, na jakich warunkach to oprogramowanie bÄdzie udostÄpniane podmiotom trzecim, czyli licencjonowane. Jednym z najwaĹźniejszych uprawnieĹ przyznawanych przez licencje jest to, Ĺźe kaĹźdy moĹźe kopiowaÄ i rozpowszechniaÄ na dowolnych polach eksploatacji wierne kopie kodu ĹşrĂłdĹowego W przypadku oprogramowania zamkniÄtego - z jakim mamy do czynienia w przedmiotowej sprawie - sytuacja dostÄpu do kodĂłw jest objÄta restrykcjami dotyczÄ cymi uĹźywania, kopiowania i modyfikacji bez prawa dostÄpu do kodu ĹşrĂłdĹowego. Asseco Poland S.A. jest typowym dostawcÄ zamkniÄtego Oprogramowania Aplikacyjnego a jednoczeĹnie ich jedynym autorem, a tym samym wĹaĹcicielem autorskich praw majÄ tkowych ktĂłry na bazie zawieranych umĂłw nie udostÄpniĹ kodĂłw ĹşrĂłdĹowych. Kody takie czÄsto (z wyĹÄ czeniem tzw. oprogramowania wolnego, otwartego) nie sÄ udostÄpniane uĹźytkownikowi programu, poniewaĹź stanowiÄ one pracÄ twĂłrcy chronionÄ przepisami prawa autorskiego jako utwĂłr. Korzystanie wĂłwczas z takiego kodu ĹşrĂłdĹowego i dostÄp do niego zaleĹźny jest od udzielonej licencji. Licencja jako umowa zezwalajÄ ca na korzystanie z utworu jakim jest program komputerowy powinna okreĹlaÄ pola eksploatacji czyli warunki na jakich licencjobiorca jest uprawniony do korzystania z danego programu komputerowego. W analizowanych umowach licencyjnych Asseco Poland S.A. udzieliĹo ZamawiajÄ cemu jedynie prawo do korzystania z licencji swojego Oprogramowania przy jednoczesnym wyĹÄ czeniu praw do udzielania przez ZamawiajÄ cego licencji i sublicencji dla podmiotĂłw trzecich, jak rĂłwnieĹź bez prawa dostÄpu do kodĂłw ĹşrĂłdĹowych. Brak kodĂłw rodzi szereg komplikacji zwiÄ zanych np. z prawidĹowym serwisowaniem danego oprogramowania. Nie jest bowiem moĹźliwe wykonywanie prac serwisowych w tym systemie bez prawa dostÄpu do kodĂłw, ktĂłre stanowiÄ wyĹÄ cznoĹÄ Asseco Poland S.A. ktĂłre to stanowiÄ istotÄ ochrony praw autorskich w obszarze programĂłw komputerowych. Zatem, podjÄcie prac przez innego WykonawcÄ ze wzglÄdu na ochronÄ praw wyĹÄ cznych (brak moĹźliwoĹci dostÄpu do kodĂłw ĹşrĂłdĹowych) jest nie tylko utrudnione, ale i rzeczywiĹcie niemoĹźliwe, by inny Wykonawca mĂłgĹ bez naruszeĹ praw autorskich Oprogramowania Aplikacyjnego Asseco Poland S.A. wykonywaÄ zlecane - w ramach umowy prace serwisowe. W zwiÄ zku z powyĹźszym uprawnia to ZamawiajÄ cego do udzielenia zamĂłwienia z wolnej rÄki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt.1 lit. b). Nadto warto zauwaĹźyÄ, iĹź podjÄcie prĂłby przez ZamawiajÄ cego i ogĹoszenie przetargu w trybie zamĂłwieĹ publicznych spowoduje naruszenie wszelkich praw Asseco Poland S.A. zawartych w Ustawie z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24 poz.83), ktĂłrego to art. 1 ust. 1 prawa autorskiego, stanowi, Ĺźe âPrzedmiotem prawa autorskiego jest kaĹźdy przejaw dziaĹalnoĹci twĂłrczej o indywidualnych charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezaleĹźnie od wartoĹci, przeznaczenia i sposobu wyraĹźania (utwĂłr)". DziaĹalnoĹciÄ twĂłrczÄ w niniejszym przypadku jest Oprogramowanie Aplikacyjne tj. program komputerowy firmy Asseco Poland S.A., ktĂłry podlega ochronie jak utwĂłr literacki [art. 74 Pr.aut.i pokrewne] a w razie naruszenia autorskich praw osobistych przewidujÄ miÄdzy innymi [art. 78 Pr.aut.i pokrewne] roszczenie o zobowiÄ zanie sprawcy do dopeĹnienia czynnoĹci potrzebnych do usuniÄcia jego skutkĂłw, w szczegĂłlnoĹci zĹoĹźenia publicznego oĹwiadczenia o odpowiedniej formie i treĹci, nadto o zasÄ dzenie od sprawcy naruszenia, odpowiedniej sumy pieniÄĹźnej, co wiÄ Ĺźe to ĹźÄ danie z uprawdopodobnieniem przez uprawnionego wysokoĹci korzyĹci odniesionych przez sprawcÄ z dokonanego naruszenia [patrz Wyrok SÄ du NajwyĹźszego z dnia 11 grudnia 2003 r., w sprawie o sygn.akt. I CK 353/02]. WskazujÄ c na powyĹźsze tylko jeden Wykonawca tj. Asseco Poland S.A. jest zdolny do zrealizowania zamĂłwienia ze wzglÄdu na ochronÄ praw wyĹÄ cznych, a co za tym idzie zapewnienia ciÄ gĹoĹci i nieprzerwalnoĹci dziaĹania systemu. ZamawiajÄ cy jednoznacznie stwierdza, iĹź nie istniejÄ rozwiÄ zania rĂłwnowaĹźne do autorskiego Oprogramowania Aplikacyjnego Asseco Poland S.A., a jeĹźeli tak, to uprawnia to ZamawiajÄ cego do ogĹoszenia w trybie z wolnej rÄki okreĹlonej w art. 67 ust. 1 pkt.1 lit. b) Prawo ZamĂłwieĹ Publicznych.