zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Lema 7, 31-571 Kraków, woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: board@arm.krakow.pl, przetargi@arm.krakow.pl
tel: 12 3491103
fax: 12 2909960
Dane postępowania
ID postępowania: 9622820110
Data publikacji zamówienia: 2011-04-28
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.arm.krakow.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Opracowanie kompletnej dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia Konsorcjum Firm: 1. PERBO-PROJEKT Sp.z o.o.
Kraków
119 925,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-06-15
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
710000008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
2
Kwota oferty w PLN:
239 850,00 zł
Minimalna złożona oferta:
239 850,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
239 850,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
239 850,00 zł
Nazwa części Wykonawca Wartość
Opracowanie kompletnej dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 2. Modern Construction Systems Sp. z o.o
Poznań
119 925,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-06-15
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
710000008
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
2
Kwota oferty w PLN:
239 850,00 zł
Minimalna złożona oferta:
239 850,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
239 850,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
239 850,00 zł


Kraków: Opracowanie kompletnej dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 10.01.2011r. Oznaczenie sprawy: ARM/01/2011


Numer ogłoszenia: 96228 - 2011; data zamieszczenia: 29.04.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Rozwoju Miasta S.A., ul. Floriańska 31, 31-019 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4292513, faks (012) 429 10 40 , strona internetowa www.arm.krakow.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Spółka prawa handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie kompletnej dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 10.01.2011r. Oznaczenie sprawy: ARM/01/2011.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zamawiający zleca Wykonawcy wykonanie kompletnej (tj. wykonanej zgodnie z zapisami §1 ust.5 Umowy podstawowej z dnia 4.06.2008 r.) dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w pełnym zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 10.01.2011r., obejmującym w szczególności: 1. system telewizji dozorowej, a w tym: - weryfikację lokalizacji punktów obserwacji, - wykonanie obliczeń pola obserwacji kamer, - wykonanie obliczeń dotyczących rejestracji i pojemności dysków, - dostosowanie systemu CCTV do technologii cyfrowej, - prowadzenie konsultacji z KW Policji w Krakowie; 2. okablowanie strukturalne z infrastrukturą kablową dla systemu telewizji dozorowej, a w tym: - weryfikację okablowania strukturalnego dla systemu telewizji dozorowej z uwzględnieniem długości torów transmisji, - opracowanie sieci szkieletowej okablowania dla systemu telewizji dozorowej, - wykonanie obliczeń przepustowości torów transmisji, - weryfikację rozmieszczenia lokalnych punktów dystrybucyjnych i ich wielkości; 3. instalacje elektryczne wewnętrzne i zewnętrzne, a w tym: - weryfikację zasilania dodatkowych odbiorów wynikających z projektów instalacji telewizji dozorowej, - weryfikację oświetlenia wewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - weryfikację oświetlenia zewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - weryfikację rozwiązań w serwerowniach, - weryfikację zasilania odbiorów elektrycznych wynikłych z telewizji dozorowej, - opracowanie i uzgodnienie nowej planszy zagospodarowania terenu (ZUDP), uwzględniającej dodatkowe sieci, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej na terenie działki dla telewizji dozorowej, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej zewnętrznej dla monitoringu z KW Policji, - analizę projektów stacji transformatorowych ST1 i ST2 w zakresie wzrostu mocy dla telewizji dozorowej, oraz wpływu na dobór UPS-ów, oraz agregatów prądotwórczych; 4. opracowanie wszystkich projektów dodatkowych i zamiennych, wynikających z dokonanej weryfikacji dotychczasowych rozwiązań, a wymaganych zgodnie z obowiązującymi przepisami w celu spełnienia warunku kompletności dokumentacji dla budowy Hali Widowiskowo - Sportowej w Krakowie; 5. opracowanie różnicowych i nowych przedmiarów robót; 6. opracowanie różnicowych i nowych kosztorysów inwestorskich (w oparciu o dane z publikacji SECOCENBUD); 7. opracowanie zamiennych STWiORB; 8. uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień i decyzji (w tym nowej lub zamiennej decyzji o pozwoleniu na budowę - jeżeli będzie wymagana, lub złożenie oświadczenia Projektanta o braku konieczności występowania o takie dokumenty).


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.00.00.00-8.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Projekt wykonywany w ramach zamówienia podstawowego zrealizowany został i odebrany przez Zamawiającego w następujących terminach: Projekt budowlany - 3 marca 2009 r. Projekt wykonawczy - 24 listopada 2009 r., kiedy to obowiązywało Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprezy masowej - z dnia 28 października 2004 r. A zatem w momencie odbioru wykonana dokumentacja spełniała wymogi obowiązujących przepisów także w tym zakresie - §1 pkt. 1.6 umowy podstawowej. Zmiana przepisów dotyczących organizowania i zabezpieczenia imprez masowych tj. wyjście w życie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011 r. w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprezy masowej, stanowiącego akt wykonawczy do Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r.): nastąpiła po wykonaniu i odbiorze opracowań projektowych i była sytuacją niemożliwą do przewidzenia przez Zamawiającego, a zatem nie było możliwe również zaprojektowanie obiektu zgodnie z wymogami ww. aktu prawnego. Okoliczność ta spowodowała konieczność wykonania usługi dodatkowej nie objętej umową podstawową, a niezbędnej do wykonania zamówienia podstawowego. W szczególności wykonanie przedmiotowych usług dodatkowych nie mieści się w ramach nadzoru autorskiego, który zgodnie z §1 pkt. 4.4 umowy podstawowej w związku z art. 20 prawa budowlanego ma być realizowany w okresie wykonywania robót budowlanych i w zakresie: a) stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem, b) uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego. Z uwagi na wejście w życie nowego Rozporządzenia wymagane jest wykonanie w szczególności następujących dodatkowych czynności w obszarze projektowania: a) w zakresie systemu telewizji dozorowej (art.11 Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych): - weryfikacja lokalizacji punktów obserwacji, (§ 2 § 4, § 9 Rozporządzenia), - wykonanie obliczeń pola obserwacji kamer (§ 2 Rozporządzenia), - wykonanie obliczeń dotyczących rejestracji i pojemności dysków (§ 5, § 6 Rozporządzenia), - prowadzenie konsultacji z KW Policji w Krakowie; b) w zakresie okablowania strukturalnego z infrastrukturą kablową dla systemu telewizji dozorowej: - weryfikacja okablowania strukturalnego dla systemu telewizji dozorowej z uwzględnieniem długości torów transmisji, - opracowanie sieci szkieletowej okablowania dla systemu telewizji dozorowej, - wykonanie obliczeń przepustowości torów transmisji, - weryfikacja rozmieszczenia lokalnych punktów dystrybucyjnych i ich wielkości; c) w zakresie instalacji elektrycznych wewnętrznych i zewnętrznych - wykonanie projektu zamiennego instalacji elektrycznych wewnętrznych uwzględniającego: - zasilanie dodatkowych odbiorów wynikających z projektów instalacji telewizji dozorowej, - zmiany oświetlenia wewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - zmianę oświetlenia zewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - zmiany w serwerowniach, nowe serwerownie, - zmiany w zasilaniu odbiorów elektrycznych wynikłych z telewizji dozorowej, - sporządzenie nowej planszy ZUDP uwzględniającej dodatkowe sieci, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej na terenie działki dla telewizji dozorowej, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej zewnętrznej dla monitoringu z KW Policji, - analizę projektów stacji transformatorowych ST1 i ST2 w zakresie wzrostu mocy dla telewizji dozorowej, oraz wpływ na dobór UPS-ów, oraz agregatów prądotwórczych, oraz opracowanie projektów wykonawczych zamiennych tych stacji. W ramach omawianego zadania niezbędne jest również wykonanie nowych przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich dla ww. zakresu robót. Systemy rejestrujące obraz i dźwięk, do których odnosi się i opisuje przedmiotowe Rozporządzenie Ministra, są elementami ogółu instalacji słaboprądowych i tak też zostały umiejscowione w opracowanej dokumentacji Hali. Wobec powyższego oddzielenie zamówienia na doprojektowanie niezbędnych urządzeń oraz dostosowanie ich funkcjonowania do wcześniej zaprojektowanych instalacji i zlecenie wykonania dodatkowych projektów Wykonawcy innemu niż dotychczasowy, jest niecelowe z uwagi na fakt, że konieczne stało by się rozdzielenie poszczególnych projektów, co wiązało by się niewątpliwie z poniesieniem niewspółmiernie wysokich kosztów, a także groziło utratą rękojmi i gwarancji na całość opracowań projektowych udzieloną w umowie podstawowej. Ponadto wykonanie przedmiotowego zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego jakim jest wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wymaganej do wykonania robót budowlanych, która powinna umożliwiać uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Bez wykonania dokumentacji zgodniej z zapisami Rozporządzenia z dnia 10 stycznia 2011 r. i zrealizowania zgodnie z nią robót budowlanych nie jest możliwe uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Zapisy podstawowej umowy (§ 1) stanowią: 5. Dokumentacja projektowa, objęta przedmiotem umowy powinna być kompletna punku widzenia celu, jakiemu ma służyć, spójna i skoordynowana we wszystkich specjalnościach (branżach) wchodzących w jej skład, w tym w szczególności powinna umożliwiać: 5.4. uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Biorąc powyższe pod uwagę stwierdza się, że zachodzą przesłanki wymienione przez Ustawodawcę w art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy pzp, tj. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Konsorcjum Firm: 1. PERBO-PROJEKT Sp.z o.o., ul. Mazowiecka 4/6, 30-036 Kraków, kraj/woj. małopolskie.

  • 2. Modern Construction Systems Sp. z o.o., ul. Promienista 78, 60-289 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


Kraków: Opracowanie kompletnej dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 10.01.2011r. Oznaczenie sprawy: ARM/01/2011


Numer ogłoszenia: 159732 - 2011; data zamieszczenia: 15.06.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 96228 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Rozwoju Miasta S.A., ul. Floriańska 31, 31-019 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 4292513, faks (012) 429 10 40.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Spółka prawa handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie kompletnej dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 10.01.2011r. Oznaczenie sprawy: ARM/01/2011.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający zleca Wykonawcy wykonanie kompletnej (tj. wykonanej zgodnie z zapisami §1 ust.5 Umowy podstawowej z dnia 4.06.2008 r.) dodatkowej dokumentacji projektowo - kosztorysowej w pełnym zakresie wynikającym ze zmiany przepisów związanych z wejściem w życie Rozporządzenia MSWiA w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych Dz. U Nr 16 poz. 73 z dnia 10.01.2011r., obejmującym w szczególności: 1. system telewizji dozorowej, a w tym: - weryfikację lokalizacji punktów obserwacji, - wykonanie obliczeń pola obserwacji kamer, - wykonanie obliczeń dotyczących rejestracji i pojemności dysków, - dostosowanie systemu CCTV do technologii cyfrowej, - prowadzenie konsultacji z KW Policji w Krakowie; 2. okablowanie strukturalne z infrastrukturą kablową dla systemu telewizji dozorowej, a w tym: - weryfikację okablowania strukturalnego dla systemu telewizji dozorowej z uwzględnieniem długości torów transmisji, - opracowanie sieci szkieletowej okablowania dla systemu telewizji dozorowej, - wykonanie obliczeń przepustowości torów transmisji, - weryfikację rozmieszczenia lokalnych punktów dystrybucyjnych i ich wielkości; 3. instalacje elektryczne wewnętrzne i zewnętrzne, a w tym: - weryfikację zasilania dodatkowych odbiorów wynikających z projektów instalacji telewizji dozorowej, - weryfikację oświetlenia wewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - weryfikację oświetlenia zewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - weryfikację rozwiązań w serwerowniach, - weryfikację zasilania odbiorów elektrycznych wynikłych z telewizji dozorowej, - opracowanie i uzgodnienie nowej planszy zagospodarowania terenu (ZUDP), uwzględniającej dodatkowe sieci, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej na terenie działki dla telewizji dozorowej, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej zewnętrznej dla monitoringu z KW Policji, - analizę projektów stacji transformatorowych ST1 i ST2 w zakresie wzrostu mocy dla telewizji dozorowej, oraz wpływu na dobór UPS-ów, oraz agregatów prądotwórczych; 4. opracowanie wszystkich projektów dodatkowych i zamiennych, wynikających z dokonanej weryfikacji dotychczasowych rozwiązań, a wymaganych zgodnie z obowiązującymi przepisami w celu spełnienia warunku kompletności dokumentacji dla budowy Hali Widowiskowo - Sportowej w Krakowie; 5. opracowanie różnicowych i nowych przedmiarów robót; 6. opracowanie różnicowych i nowych kosztorysów inwestorskich (w oparciu o dane z publikacji SECOCENBUD); 7. opracowanie zamiennych STWiORB; 8. uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień i decyzji (w tym nowej lub zamiennej decyzji o pozwoleniu na budowę - jeżeli będzie wymagana, lub złożenie oświadczenia Projektanta o braku konieczności występowania o takie dokumenty).


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.00.00.00-8.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.05.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum Firm: 1. PERBO-PROJEKT Sp.z o.o., ul. Mazowiecka 4/6,, 30-036 Kraków, kraj/woj. małopolskie.
  • 2. Modern Construction Systems Sp. z o.o, ul. Promienista 78, 60-289 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 231667,8 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    239850,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    239850,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    239850,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Projekt wykonywany w ramach zamówienia podstawowego zrealizowany został i odebrany przez Zamawiającego w następujących terminach: Projekt budowlany - 3 marca 2009 r. Projekt wykonawczy - 24 listopada 2009 r., kiedy to obowiązywało Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprezy masowej - z dnia 28 października 2004 r. A zatem w momencie odbioru wykonana dokumentacja spełniała wymogi obowiązujących przepisów także w tym zakresie - §1 pkt. 1.6 umowy podstawowej. Zmiana przepisów dotyczących organizowania i zabezpieczenia imprez masowych tj. wyjście w życie Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011 r. w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprezy masowej, stanowiącego akt wykonawczy do Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r.): nastąpiła po wykonaniu i odbiorze opracowań projektowych i była sytuacją niemożliwą do przewidzenia przez Zamawiającego, a zatem nie było możliwe również zaprojektowanie obiektu zgodnie z wymogami ww. aktu prawnego. Okoliczność ta spowodowała konieczność wykonania usługi dodatkowej nie objętej umową podstawową, a niezbędnej do wykonania zamówienia podstawowego. W szczególności wykonanie przedmiotowych usług dodatkowych nie mieści się w ramach nadzoru autorskiego, który zgodnie z §1 pkt. 4.4 umowy podstawowej w związku z art. 20 prawa budowlanego ma być realizowany w okresie wykonywania robót budowlanych i w zakresie: a) stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem, b) uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego. Z uwagi na wejście w życie nowego Rozporządzenia wymagane jest wykonanie w szczególności następujących dodatkowych czynności w obszarze projektowania: a) w zakresie systemu telewizji dozorowej (art.11 Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych): - weryfikacja lokalizacji punktów obserwacji, (§ 2 § 4, § 9 Rozporządzenia), - wykonanie obliczeń pola obserwacji kamer (§ 2 Rozporządzenia), - wykonanie obliczeń dotyczących rejestracji i pojemności dysków (§ 5, § 6 Rozporządzenia), - prowadzenie konsultacji z KW Policji w Krakowie; b) w zakresie okablowania strukturalnego z infrastrukturą kablową dla systemu telewizji dozorowej: - weryfikacja okablowania strukturalnego dla systemu telewizji dozorowej z uwzględnieniem długości torów transmisji, - opracowanie sieci szkieletowej okablowania dla systemu telewizji dozorowej, - wykonanie obliczeń przepustowości torów transmisji, - weryfikacja rozmieszczenia lokalnych punktów dystrybucyjnych i ich wielkości; c) w zakresie instalacji elektrycznych wewnętrznych i zewnętrznych - wykonanie projektu zamiennego instalacji elektrycznych wewnętrznych uwzględniającego: - zasilanie dodatkowych odbiorów wynikających z projektów instalacji telewizji dozorowej, - zmiany oświetlenia wewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - zmianę oświetlenia zewnętrznego pod kątem telewizji dozorowej, - zmiany w serwerowniach, nowe serwerownie, - zmiany w zasilaniu odbiorów elektrycznych wynikłych z telewizji dozorowej, - sporządzenie nowej planszy ZUDP uwzględniającej dodatkowe sieci, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej na terenie działki dla telewizji dozorowej, - opracowanie nowego projektu kanalizacji teletechnicznej zewnętrznej dla monitoringu z KW Policji, - analizę projektów stacji transformatorowych ST1 i ST2 w zakresie wzrostu mocy dla telewizji dozorowej, oraz wpływ na dobór UPS-ów, oraz agregatów prądotwórczych, oraz opracowanie projektów wykonawczych zamiennych tych stacji. W ramach omawianego zadania niezbędne jest również wykonanie nowych przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich dla ww. zakresu robót. Systemy rejestrujące obraz i dźwięk, do których odnosi się i opisuje przedmiotowe Rozporządzenie Ministra, są elementami ogółu instalacji słaboprądowych i tak też zostały umiejscowione w opracowanej dokumentacji Hali. Wobec powyższego oddzielenie zamówienia na doprojektowanie niezbędnych urządzeń oraz dostosowanie ich funkcjonowania do wcześniej zaprojektowanych instalacji i zlecenie wykonania dodatkowych projektów Wykonawcy innemu niż dotychczasowy, jest niecelowe z uwagi na fakt, że konieczne stało by się rozdzielenie poszczególnych projektów, co wiązało by się niewątpliwie z poniesieniem niewspółmiernie wysokich kosztów, a także groziło utratą rękojmi i gwarancji na całość opracowań projektowych udzieloną w umowie podstawowej. Ponadto wykonanie przedmiotowego zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego jakim jest wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wymaganej do wykonania robót budowlanych, która powinna umożliwiać uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Bez wykonania dokumentacji zgodniej z zapisami Rozporządzenia z dnia 10 stycznia 2011 r. i zrealizowania zgodnie z nią robót budowlanych nie jest możliwe uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Zapisy podstawowej umowy (§ 1) stanowią: 5. Dokumentacja projektowa, objęta przedmiotem umowy powinna być kompletna punku widzenia celu, jakiemu ma służyć, spójna i skoordynowana we wszystkich specjalnościach (branżach) wchodzących w jej skład, w tym w szczególności powinna umożliwiać: 5.4. uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Biorąc powyższe pod uwagę stwierdza się, że zachodzą przesłanki wymienione przez Ustawodawcę w art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy pzp, tj. Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.