zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: awiercioch@gddkia.gov.pl,
tel: 22 2092500, 22 2092360,
fax: -
Dane postępowania
ID postępowania: 6457220120
Data publikacji zamówienia: 2012-03-01
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.gddkia.gov.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie zamówienia uzupełniającego do umowy nr 137/2009 z dnia 10.08.2009r. Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79), Etap II/1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lo TEERAG- ASDAG Polska Sp. z o.o.
Warszawa
397 700,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-04-23
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
3
Kwota oferty w PLN:
1 193 100,00 zł
Minimalna złożona oferta:
1 193 100,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
1 193 100,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
1 193 100,00 zł
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie zamówienia uzupełniającego do umowy nr 137/2009 z dnia 10.08.2009r. Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79), Etap II/1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lo TEERAG ASDAG Aktiengesellschaft
Wiedeń
397 700,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-04-23
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
3
Kwota oferty w PLN:
1 193 100,00 zł
Minimalna złożona oferta:
1 193 100,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
1 193 100,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
1 193 100,00 zł
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie zamówienia uzupełniającego do umowy nr 137/2009 z dnia 10.08.2009r. Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79), Etap II/1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lo INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o.
Tarnobrzeg
397 700,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2012-04-23
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
450000007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
3
Kwota oferty w PLN:
1 193 100,00 zł
Minimalna złożona oferta:
1 193 100,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
1 193 100,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
1 193 100,00 zł


Warszawa: Wykonanie zamówienia uzupełniającego do umowy nr 137-2009 z dnia 10.08.2009r. Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79),Etap II-1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska, Etap II-2:Droga ekspresowa S-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska


Numer ogłoszenia: 64572 - 2012; data zamieszczenia: 02.03.2012

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie, ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8103984, 022 8706549, faks 022 8190412, 022 3231117 , strona internetowa www.gddkia.gov.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie zamówienia uzupełniającego do umowy nr 137-2009 z dnia 10.08.2009r. Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79),Etap II-1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska, Etap II-2:Droga ekspresowa S-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Wykonanie zamówienia uzupełniającego do umowy nr 137-2009 z dnia 10.08.2009r. Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79),Etap II-1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska, Etap II-2:Droga ekspresowa S-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia uzupełniającego do umowy nr 137-2009 z dnia 10.08.2009r. Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79),Etap II-1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska, Etap II-2:Droga ekspresowa S-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska obejmującego następujące roboty: 1)Wykonanie ogrodzenia panelowego na granicy ogródków działkowych i pasa drogowego o wysokości 2,25 m; lokalizacja: Trasa N-S - węzeł Marynarska, ROD Sasanka - działka 14;1 obręb 2-04-05, ROD Zbarż - działka 3;1 obręb 2-06-01 2)Wykonanie odwodnienia terenu wokół budynku ekspedycji tramwajowej Służewiec Przemysłowy; lokalizacja: Trasa N-S - węzeł Marynarska 3)Wykonanie odwodnienia terenu wokół stacji transformatorowej wraz z drogą dojazdową do stacji; lokalizacja: Trasa N-S - węzeł Okęcie 4)Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni ul. Puławskiej; lokalizacja: Trasa S-2 - węzeł Puławska 5)Wykonanie dodatkowego odwodnienia ul. Mazura; lokalizacja: Trasa S-2 - ul. Mazura 6)Rozbiórka stacji transformatorowej nr 2067; lokalizacja: Trasa N-S - węzeł Okęcie 7)Przebudowa sieci telekomunikacyjnej NETIA do budynku LUXMED; lokalizacja: Trasa S-2 - węzeł Puławska 8)Przebudowa kabla 10x4x0,8 Metro; lokalizacja: Trasa S-2 9)Wykonanie robót na działkach 85;1, 85;2 i 84;2; lokalizacja: Trasa S-2 - węzeł Puławska 10)Montaż dodatkowych sworzni na wiadukcie WA-29 nad ul. Puławską Ad 1) Ogrodzenie ogródków działkowych. Konieczność wykonania ogrodzenia wynika z porozumienia zawartego w dniu 17.08.2006 r. pomiędzy Okręgowym Zarządem Mazowieckim Polskiego Związku Działkowców a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddziałem w Warszawie. W przedmiotowym porozumieniu GDDKiA Oddział WA zobowiązała się do wykonania ogrodzenia wzdłuż linii rozgraniczających inwestycji. Projektant przedstawił przebieg ogrodzenia w Projekcie Wykonawczym o łącznej długości 1171,0 m, a typ ogrodzenia został ustalony z Okręgowym Zarządem Mazowieckim Polskiego Związku Działkowców. Z uwagi na wysokość ogrodzenia 2,25 m Zamawiający zgłosił wykonanie ogrodzenia do Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. W dniu 26.05.2011 r. został przekazany Wykonawcy obszar objęty ZRID Marynarska co umożliwia wykonanie przedmiotowego ogrodzenia. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II-1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 848 Ad 2) Projekt Budowlany Odwodnienie jezdni Trasy N-S będący załącznikiem do Pozwolenia na Budowę, wskazywał na odprowadzenie wód opadowych z rejonu budynku spedycji tramwajowej do kanalizacji deszczowej przy pomocy wpustu deszczowego, a nadmiar wody miał być retencjonowany na tereny zielone przylegające do budynku. Przedmiotowe rozwiązanie spełniało swoje założenia do czasu wystąpienia licznych, obfitych i ponadnormowych opadów atmosferycznych jakie miały miejsce w lipcu 2011 r.. W wyniku powyższych opadów poziom wód gruntowych uległ znacznemu podwyższeniu, a tym samym zmniejszyła się chłonność gruntu wokół budynku spedycji. W wyniku powyższego jedyne odprowadzenie w okresie intensywnych opadów deszczu następowało poprzez wpust deszczowy, który nie był w stanie przejąć całości wód opadowych. Koniecznosć wykonania dodatkowego systemu odwodnienia została potwierdzona przez Projektanta wpisem do Dziennika Budowy oraz w korespondencji napływającej z Tramwajów Warszawskich. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II-1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 49,546,549, 544,545 - Etap II/2, dział odwodnienie, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 418 - Polecenie Inżyniera nr 18 Ad 3) Wykonawca po zakończeniu robót związanych z budową stacji trafo zgłosił w RWE Stoen gotowość stacji do odbioru i załączenia pod napięcie. Po wykonaniu wizji na budowie przedstawiciele RWE Stoen stwierdzili, że stacja jest zlokalizowana w miejscu narażonym na zalewanie przez wody opadowe. W związku z tym odmówili odbioru stacji do czasu takiego wykonania ukształtowania terenu, które uniemożliwi zalewanie stacji lub do czasu wykonania kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody z terenu wokół stacji. Stanowisko RWE Stoen potwierdziło wcześniejsze spostrzeżenia Inżyniera, że stacja transformatorowa zlokalizowana jest w miejscu narażonym na zalewanie wodą opadową (wpis Inspektora Nadzoru do Dziennika Budowy). W czasie opadów stacja transformatorowa i aparatura rozdzielcza wraz z transformatorami została zalana wodą (slad poziomu wody widać na ścianach stacji). Po zalaniu stacja została osuszona i oczyszczona. Po analizie dokumentacji stwierdzono, że należy wykonać odwodnienie terenu wokół stacji transformatorowej oraz drogi dojazdowej do stacji, poprzez wykonanie wpustu ulicznego i przykanalików do najbliższych studni. Projektant sporządził Projekt Wykonawczy niezbędny do wykonania przedmiotowych robót. Konieczność wykonania przedmiotowych robót wynika z tego, że ponowne zalanie wodą stacji transformatorowej spowoduje bardzo duże straty z tytułu nieodwracalnego uszkodzenia transformatorów i rozdzielnic średniego i niskiego napięcia. Bez odwodnienia terenu wokół stacji niemożliwe jest jej odebranie przez RWE Stoen. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II-1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 546,549, 544,545 - Etap II-2, dział odwodnienie, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 418 Ad 4) Z uwagi na płytkie posadowienie rur O800 jak i przykanalików wpustów deszczowych zachodziło ryzyko wystąpienia spękań odbitych. W związku z powyższym przyjęto wzmocnienie konstrukcji drogi poprzez wykonanie zbrojenia nawierzchni za pomocą siatek stalowych oraz siatek z tworzywa sztucznego, zgodnie z dokonanym wpisem Projektanta do Dziennika Budowy Projektant zaproponował rozwiązanie przedmiotowego problemu polegające na zastosowaniu dodatkowej siatki stalowej szerokości 2x150cm i siatki z tworzywa sztucznego do warstw asfaltowych o wytrzymałości na rozciąganie >=100kN/m i szerokości 400cm. Powyższe rozwiązanie ma na celu zabezpieczenie konstrukcji drogi przed wystąpieniem spękań odbitych, wynikających z nieciągłości warstw w materiale podbudowy. Wzmocnienie nawierzchni przed spękaniami odbitymi jest ujęte w kontrakcie (SST D-05.03.26a). Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II-2, dział drogi, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego:55 Ad 5) Inżynier w dniu 06.07.2011 r. wraz z Wykonawcą zaobserwował gromadzenie się znacznej ilości wody pochodzącej z opadów atmosferycznych w rejonie włączenia ul. Mazura w ul. Poloneza, wykonanego zgodnie z projektem. Ze względu na brak odwodnienia, które umożliwiałoby odprowadzenie wód opadowych z pasa drogi oraz skarpy nasypu najazdu na obiekt WD-28, Inżynier w dniu 06.07.2011 r. wystąpił do Projektanta o skorygowanie projektu w zakresie drogowym i odwodnieniowym dla przedmiotowego zakresu robót. Po dokonaniu wizji lokalnej przy udziale Projektanta, Inżyniera i Wykonawcy Projektant dostarczył w dniu 01.09.2011 r. kompletne rozwiązanie projektowe obejmujące wykonanie dwóch dodatkowych wpustów ściekowych, ścieku liniowego oraz studni rewizyjnej wraz z przykanalikami. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II-1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 55,549,13, 699 - Etap II-2, dział drogi, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 54,2,13,84,83,32,35, 40; dział odwodnienie, nr pozycji Kosztorysu ofertowego: 418,294,295,314 Ad 6) W ramach przebudowy urządzeń elektroenergetycznych na trasie N-S zarówno w Projekcie Budowlanym jak i Kosztorysie Ofertowym przewidziano demontaż transformatora 400 kVA w istniejącej stacji transformatorowej nr 2067 na węźle Okęcie oraz jego ponowny montaż w nowowybudowanej stacji. Wykonawca podczas realizacji robót związanych z demontażem aparatury w istniejącej stacji transformatorowej stwierdził brak usunięcia rozbiórki samego budynku stacji kolidującego z robotami drogowymi uwzględnionymi w Projekcie Budowlanym. W związku z powyższym Inżynier wystąpił do Projektanta z prośbą o potwierdzenie konieczności rozbiórki stacji. Projektant przekazał dokumentację uzupełniającą - Tom 7.7.Projekt Rozbiórek wraz z przedmiarem, zgodnie z którą budynek jest przeznaczony do wyburzenia. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 28,29,30,31 Ad 7) Podczas wykonania przebudowy kabli sieci Netia na węźle Puławska Wykonawca natrafił na niezidentyfikowany kabel światłowodowy. Trasa kabla prowadzi od istniejącej studni (przeznaczonej do likwidacji) zlokalizowanej na wysokości posesji Puławska 354/356 w poprzek ul. Puławskiej. Zgodnie z informacją uzyskaną od operatora sieci jest to kabel WARSD 978K-01 (XOTKtsdp 12j) należący do firmy LUXMED mieszczącej się przy ul. Puławskiej 455. Przedmiotowy kabel światłowodowy został wykonany w okresie po opracowaniu dokumentacji projektowej w związku z czym nie mógł być uwzględniony w Projekcie Przebudowy Urządzeń Telekomunikacyjnych. Biorąc powyższe pod uwagę Inżynier zwrócił się do Projektanta z prośbą o przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej na przebudowę przedmiotowego kabla światłowodowego. W dniu 14.10.2011 r. Projektant przekazał Inżynierowi przedmiotowy projekt. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 257, - Etap II/2, dział przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 27a,26,107,108,109,112,113,117,122,123,124,125,126, 127,128; dział przebudowa linii telekomunikacyjnych PKP II, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 46,47,45, Ad 8) Podczas prowadzenia robót został odkryty miedziany kabel 10x4 biegnący wzdłuż istniejącego toru bocznicy Warszawa Okęcie - Stacja Postojowa Metro Kabaty, który nie został ujęty w dokumentacji projektowej do przebudowy. Trasa kabla przebiega w zbliżeniu do trasy kabla sieci Netia pomiędzy przejazdem kolejowym w ul. Hołubcowej a przejazdem w ul. Karnawał i koliduje z budową obiektu Wanna Szczelna. Przedmiotowy kabel jest własnością Metra Warszawskiego. Aby umożliwić prowadzenie prac na obiekcie Wanna Szczelna Inżynier wystąpił do projektanta z prośbą o przygotowanie dokumentacji projektowej na przebudowę przedmiotowego kabla. W dniu 07.11.2011 r. Projektant przekazał wymaganą kompletną dokumentację. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/2, dział przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym SRK I, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 12,13,20; dział przebudowa linii telekomunikacyjnych PKP II, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 50; dział przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego:48, 49,66,74; dział przebudowa linii telekomunikacyjnych PKP I, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 13,17 Ad 9) Zgodnie z Projektem Budowlanym na działce 85/2 przewidziano wykonanie robót drogowych, odwodnieniowych, elektrycznych oraz ekranów akustycznych. W zawartym w dniu 01.10.2007 r. porozumieniu pomiędzy właścicielem działki 85/2 a GDDKiA O/WA, Zamawiający zobowiązał się do wykonania czynności związanych z przeniesieniem istniejących urządzeń z działki 85/2 na działkę 85/1 oraz wykonania na niej prac budowlanych określonych w przedmiotowym porozumieniu. Zakres prac koniecznych do wykonania na działce 85/1 znajdującej się poza pasem drogowym (likwidacja zbiornika retencyjnego, przeniesienie masztów flagowych, zabrukowanie terenu do ekranu akustycznego) nie został uwzględniony w Projekcie Budowlanym i Projekcie Wykonawczym. Dodatkowo podczas wizji lokalnej stwierdzono konieczność zasypania części rowu odparowującego zlokalizowanego na działce 84/2, co warunkuje możliwość rozpoczęcia robót na działce 85/2. Dla w/w zakresu robót Projektant przekazał dokumentację w dniu 27.12.2011 r. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 49,56,528,526,531, - Etap II/2, dział zabezpieczenia ekologiczne, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 23; dział drogi, nr pozycji Kosztorysu ofertowego: 5,31,54,78,57; dział oświetlenie, nr pozycji Kosztorysu ofertowego: 1,91,29 Ad 10) Dnia 25.03.2011r. Inżynier otrzymał od Projektanta pierwszą wersję aktualizacji Projektu Wykonawczego, która była wynikiem dokonania ponownych obliczeń i oceny zastosowanych rozwiązań oraz ze względu na wymaganą przepisami trwałość konstrukcji. W związku z przyjętymi przez Projektanta średnicami sworzni zespalających zdecydowanie utrudnione było wykonanie ich na placu budowy. Po konsultacji Projektant przedstawił dwa warianty usztywnienia konstrukcji wiaduktu, z których zarekomendowany przez Inżyniera został wariant pierwszy - bardziej korzystny pod względem łatwości wykonania na budowie oraz pod względem ekonomicznym - montaż 15 696 dodatkowych sworzni. W zakres robót dodatkowych koniecznych do wykonania wchodzą roboty związane z usunięciem warstw malarskich w miejscach zgrzewania sworzni z konstrukcją stalową. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/2, dział wiadukt WA-29, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 13 Z uwagi na to, że wszystkie wyżej wymienione rodzaje robót występują w zamówieniu podstawowym, przedmiotowe roboty będą powtórzeniem tego samego rodzaju zamówienia. Jest to przesłanka do udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki w oparciu o art. 67 ustawy Prawo Zamówień Publicznych jako zamówienie uzupełniające po negocjacjach z dotychczasowym wykonawca robót. Przesłanki do przeprowadzenia przedmiotowego postępowania w rozumieniu PZP: Źródłem zamówień uzupełniających jest dyrektywa 2004/18/WE w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (dalej: dyrektywa 2004/18/WE). Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE stanowi, że instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w odniesieniu do nowych robót polegających na powtarzaniu podobnych robót lub usług powierzonych wykonawcy, któremu te same instytucje zamawiające udzieliły pierwotnego zamówienia, pod warunkiem, że takie roboty lub usługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną. Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE nie wymaga, aby roboty budowlane lub usługi objęte zamówieniem uzupełniającym były identyczne, lecz stanowi, że ich przedmiot ma być podobny do robót/usług objętych zamówieniem podstawowym. Wykładnię tę potwierdza wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE (dawniej Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości) z 14 września 2004r. wydany w sprawie C-385/02 Komisja v. Włochy (Zb.Orz. 2004, s. I-08121). Trybunał stwierdził w nim (akapit 33 wyroku), że dyrektywa dopuszcza możliwość zastosowania procedury negocjacyjnej dla nowych robót budowlanych polegających na powtórzeniu robót budowlanych podobnych do tych, które zostały powierzone wykonawcy pierwotnego kontraktu. W krajowej literaturze europejskiego prawa zamówień publicznych również dostrzeżono, że przedmiot zamówienia uzupełniającego nie musi być identyczny z przedmiotem zamówienia podstawowego, lecz powinien być jedynie podobny do niego. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp Zamawiający może udzielić w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Ponieważ przywołane unormowanie implementuje do krajowego porządku prawnego artykuł 31 ust. 4 lit. (b) dyrektywy 2004/18/WE to powinno być ono interpretowane zgodnie z dyrektywą, a jeżeli ta dyrektywa poddana została interpretacji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej - to zgodnie z tą interpretacją (por. w tej mierze m.in. Sąd Najwyższy w uchwale z 19 listopada 2010r., III CZP 79/10, OSNC 2011, nr 4, poz. 41 oraz postanowienie Sądu Najwyższego z 27 czerwca 2008r., III CZP 25/08, OSNC 2009, nr 9, poz. 127). W konsekwencji, przy wykładni art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp należy uwzględniać zarówno treść dyrektywy 2004/18/WE, jak i wyrok Trybunału w sprawie C-385/02. Wymaganie jedynie podobieństwa, a nie tożsamości robót objętych zamówieniem podstawowym i uzupełniającym zaprezentowano tak w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, orzecznictwie Głównych Komisji Orzekających w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych oraz w literaturze przedmiotu. Reasumując, na gruncie prawa zamówień publicznych zarówno orzecznictwo, jak i piśmiennictwo zgodnie przyjmują, że roboty objęte zamówieniem uzupełniającym powinny być jedynie podobne (nie te same, a takie same) do wykonywanych w ramach zamówienia podstawowego. Kluczowe znaczenie dla stwierdzenia występującego w sprawie -podobieństwa oraz zgodności między przedmiotem zamówienia uzupełniającego a przedmiotem zamówienia podstawowego ma okoliczność, że wykonanie zamówienia uzupełniającego polegać będzie na powtarzaniu podobnych robót powierzonych wykonawcy, któremu udzielono pierwotnego zamówienia, a roboty te pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą ograniczoną. W rezultacie, przedmiot zamówienia na roboty budowlane w rozumieniu art. 2 pkt 8 Pzp - w niniejszym zamówieniu uzupełniającym jest tego samego rodzaju co przedmiot zamówienia podstawowego oraz jest zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego. Pozostałe przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp są również spełnione. - Zamawiający przewidział możliwość udzielania zamówień uzupełniających w ogłoszeniu o zamówieniu. Punkt VI.3) Ogłoszenia 2008/S 198-261999 z 2008r. r. Informacje dodatkowe stanowi, że: Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 6 Pzp Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 50 % wartości zamówienia podstawowego. -Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego. -Zamówienie uzupełniające zostaje udzielone w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego. Umowę w przedmiocie zamówienia podstawowego zawarto 10.08.2009 r. -Zamówienie uzupełniające udzielane jest wykonawcy zamówienia podstawowego. - Wartość udzielonych dotychczas zamówień uzupełniających wynosi 883.418,18 PLN. co stanowi 0,096% wartości zamówienia podstawowego. Wartość przedmiotowego zamówienia uzupełniającego wynosi 893.039,77 PLN netto, co stanowi 0,097% wartości zamówienia podstawowego tym samym 50% próg wartości zamówień uzupełniających nie zostaje przekroczony.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • TEERAG- ASDAG POLSKA Sp. z o.o., 00-531 Warszawa konsorcjum firm; TEERAG- ASDAG POLSKA Sp. z o.o., TEERAG- ASDAG Aktiengesellschaft,, ul. Osmańska róg Hołubcowej, 00-531 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Warszawa: Wykonanie zamówienia uzupełniającego do umowy nr 137/2009 z dnia 10.08.2009r. Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79), Etap II/1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska, Etap II/2:Droga ekspresowa S-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska


Numer ogłoszenia: 128022 - 2012; data zamieszczenia: 23.04.2012

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 64572 - 2012r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie, ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 8103984, 022 8706549, faks 022 8190412, 022 3231117.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie zamówienia uzupełniającego do umowy nr 137/2009 z dnia 10.08.2009r. Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79), Etap II/1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska, Etap II/2:Droga ekspresowa S-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie zamówienia uzupełniającego do umowy nr 137/2009 z dnia 10.08.2009r. Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79), Etap II/1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska, Etap II/2:Droga ekspresowa S-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05.04.2012.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • TEERAG- ASDAG Polska Sp. z o.o., ul. Poleczki 35, 02-822 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
  • TEERAG ASDAG Aktiengesellschaft, Absberggasse 47, Wiedeń, kraj/woj. Austria.
  • INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o., ul. Sienkiewicza 145M, 39-400 Tarnobrzeg, kraj/woj. podkarpackie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 893039,77 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    1193100,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    1193100,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1193100,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zamówienia uzupełniającego do umowy nr 137/2009 z dnia 10.08.2009r. Budowa drogi ekspresowej S-2 odc. Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79),Etap II/1:Droga ekspresowa S-79 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Marynarska, Etap II/2:Droga ekspresowa S-2 na odc. od węzła Lotnisko do węzła Puławska obejmującego następujące roboty: 1)Wykonanie ogrodzenia panelowego na granicy ogródków działkowych i pasa drogowego o wysokości 2,25 m; lokalizacja: Trasa N-S - węzeł Marynarska, ROD Sasanka - działka 14/1 obręb 2-04-05, ROD Zbarż - działka 3/1 obręb 2-06-01 2) Wykonanie odwodnienia terenu wokół budynku ekspedycji tramwajowej Służewiec Przemysłowy; lokalizacja: Trasa N-S - węzeł Marynarska 3) Wykonanie odwodnienia terenu wokół stacji transformatorowej wraz z drogą dojazdową do stacji; lokalizacja: Trasa N-S - węzeł Okęcie 4) Wzmocnienie konstrukcji nawierzchni ul. Puławskiej; lokalizacja: Trasa S-2 - węzeł Puławska 5) Wykonanie dodatkowego odwodnienia ul. Mazura; lokalizacja: Trasa S-2 - ul. Mazura 6) Rozbiórka stacji transformatorowej nr 2067; lokalizacja: Trasa N-S - węzeł Okęcie 7) Przebudowa sieci telekomunikacyjnej NETIA do budynku LUXMED; lokalizacja: Trasa S-2 - węzeł Puławska 8) Przebudowa kabla 10x4x0,8 Metro; lokalizacja: Trasa S-2 9) Wykonanie robót na działkach 85/1, 85/2 i 84/2; lokalizacja: Trasa S-2 - węzeł Puławska 10) Montaż dodatkowych sworzni na wiadukcie WA-29 nad ul. Puławską Ad 1) Ogrodzenie ogródków działkowych. Konieczność wykonania ogrodzenia wynika z porozumienia zawartego w dniu 17.08.2006 r. pomiędzy Okręgowym Zarządem Mazowieckim Polskiego Związku Działkowców a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddziałem w Warszawie. W przedmiotowym porozumieniu GDDKiA O/WA zobowiązała się do wykonania ogrodzenia wzdłuż linii rozgraniczających inwestycji. Projektant przedstawił przebieg ogrodzenia w Projekcie Wykonawczym o łącznej długości 1171,0 m, a typ ogrodzenia został ustalony z Okręgowym Zarządem Mazowieckim Polskiego Związku Działkowców. Z uwagi na wysokość ogrodzenia 2,25 m Zamawiający zgłosił wykonanie ogrodzenia do Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. W dniu 26.05.2011 r. został przekazany Wykonawcy obszar objęty ZRID Marynarska co umożliwia wykonanie przedmiotowego ogrodzenia. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 848 Ad 2) Projekt Budowlany Odwodnienie jezdni Trasy N-S będący załącznikiem do Pozwolenia na Budowę, wskazywał na odprowadzenie wód opadowych z rejonu budynku spedycji tramwajowej do kanalizacji deszczowej przy pomocy wpustu deszczowego, a nadmiar wody miał być retencjonowany na tereny zielone przylegające do budynku. Przedmiotowe rozwiązanie spełniało swoje założenia do czasu wystąpienia licznych, obfitych i ponadnormowych opadów atmosferycznych jakie miały miejsce w lipcu 2011 r. W wyniku powyższych opadów poziom wód gruntowych uległ znacznemu podwyższeniu, a tym samym zmniejszyła się chłonność gruntu wokół budynku spedycji. W wyniku powyższego jedyne odprowadzenie w okresie intensywnych opadów deszczu następowało poprzez wpust deszczowy, który nie był w stanie przejąć całości wód opadowych. Koniecznosć wykonania dodatkowego systemu odwodnienia została potwierdzona przez Projektanta wpisem do Dziennika Budowy oraz w korespondencji napływającej z Tramwajów Warszawskich. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 49,546,549, 544,545 - Etap II/2, dział odwodnienie, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 418 - Polecenie Inżyniera nr 18 Ad 3) Wykonawca po zakończeniu robót związanych z budową stacji trafo zgłosił w RWE Stoen gotowość stacji do odbioru i załączenia pod napięcie. Po wykonaniu wizji na budowie przedstawiciele RWE Stoen stwierdzili, że stacja jest zlokalizowana w miejscu narażonym na zalewanie przez wody opadowe. W związku z tym odmówili odbioru stacji do czasu takiego wykonania ukształtowania terenu, które uniemożliwi zalewanie stacji lub do czasu wykonania kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody z terenu wokół stacji. Stanowisko RWE Stoen potwierdziło wcześniejsze spostrzeżenia Inżyniera, że stacja transformatorowa zlokalizowana jest w miejscu narażonym na zalewanie wodą opadową (wpis Inspektora Nadzoru do Dziennika Budowy). W czasie opadów stacja transformatorowa i aparatura rozdzielcza wraz z transformatorami została zalana wodą (slad poziomu wody widać na ścianach stacji). Po zalaniu stacja została osuszona i oczyszczona. Po analizie dokumentacji stwierdzono, że należy wykonać odwodnienie terenu wokół stacji transformatorowej oraz drogi dojazdowej do stacji, poprzez wykonanie wpustu ulicznego i przykanalików do najbliższych studni. Projektant sporządził Projekt Wykonawczy niezbędny do wykonania przedmiotowych robót. Konieczność wykonania przedmiotowych robót wynika z tego, że ponowne zalanie wodą stacji transformatorowej spowoduje bardzo duże straty z tytułu nieodwracalnego uszkodzenia transformatorów i rozdzielnic średniego i niskiego napięcia. Bez odwodnienia terenu wokół stacji niemożliwe jest jej odebranie przez RWE Stoen. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 546,549, 544,545 - Etap II/2, dział odwodnienie, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 418 Ad 4) Z uwagi na płytkie posadowienie rur O800 jak i przykanalików wpustów deszczowych zachodziło ryzyko wystąpienia spękań odbitych. W związku z powyższym przyjęto wzmocnienie konstrukcji drogi poprzez wykonanie zbrojenia nawierzchni za pomocą siatek stalowych oraz siatek z tworzywa sztucznego, zgodnie z dokonanym wpisem Projektanta do Dziennika Budowy Projektant zaproponował rozwiązanie przedmiotowego problemu polegające na zastosowaniu dodatkowej siatki stalowej szerokości 2x150cm i siatki z tworzywa sztucznego do warstw asfaltowych o wytrzymałości na rozciąganie >=100kN/m i szerokości 400cm. Powyższe rozwiązanie ma na celu zabezpieczenie konstrukcji drogi przed wystąpieniem spękań odbitych, wynikających z nieciągłości warstw w materiale podbudowy. Wzmocnienie nawierzchni przed spękaniami odbitymi jest ujęte w kontrakcie (SST D-05.03.26a). Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/2, dział drogi, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego:55 Ad 5) Inżynier w dniu 06.07.2011 r. wraz z Wykonawcą zaobserwował gromadzenie się znacznej ilości wody pochodzącej z opadów atmosferycznych w rejonie włączenia ul. Mazura w ul. Poloneza, wykonanego zgodnie z projektem. Ze względu na brak odwodnienia, które umożliwiałoby odprowadzenie wód opadowych z pasa drogi oraz skarpy nasypu najazdu na obiekt WD-28, Inżynier w dniu 06.07.2011 r. wystąpił do Projektanta o skorygowanie projektu w zakresie drogowym i odwodnieniowym dla przedmiotowego zakresu robót. Po dokonaniu wizji lokalnej przy udziale Projektanta, Inżyniera i Wykonawcy Projektant dostarczył w dniu 01.09.2011 r. kompletne rozwiązanie projektowe obejmujące wykonanie dwóch dodatkowych wpustów ściekowych, ścieku liniowego oraz studni rewizyjnej wraz z przykanalikami. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 55,549,13, 699 - Etap II/2, dział drogi, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 54,2,13,84,83,32,35, 40; dział odwodnienie, nr pozycji Kosztorysu ofertowego: 418,294,295,314 Ad 6) W ramach przebudowy urządzeń elektroenergetycznych na trasie N-S zarówno w Projekcie Budowlanym jak i Kosztorysie Ofertowym przewidziano demontaż transformatora 400 kVA w istniejącej stacji transformatorowej nr 2067 na węźle Okęcie oraz jego ponowny montaż w nowowybudowanej stacji. Wykonawca podczas realizacji robót związanych z demontażem aparatury w istniejącej stacji transformatorowej stwierdził brak usunięcia rozbiórki samego budynku stacji kolidującego z robotami drogowymi uwzględnionymi w Projekcie Budowlanym. W związku z powyższym Inżynier wystąpił do Projektanta z prośbą o potwierdzenie konieczności rozbiórki stacji. Projektant przekazał dokumentację uzupełniającą - Tom 7.7. Projekt Rozbiórek wraz z przedmiarem, zgodnie z którą budynek jest przeznaczony do wyburzenia. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 28,29,30,31 Ad 7) Podczas wykonania przebudowy kabli sieci Netia na węźle Puławska Wykonawca natrafił na niezidentyfikowany kabel światłowodowy. Trasa kabla prowadzi od istniejącej studni (przeznaczonej do likwidacji) zlokalizowanej na wysokości posesji Puławska 354/356 w poprzek ul. Puławskiej. Zgodnie z informacją uzyskaną od operatora sieci jest to kabel WARSD 978K-01 (XOTKtsdp 12j) należący do firmy LUXMED mieszczącej się przy ul. Puławskiej 455. Przedmiotowy kabel światłowodowy został wykonany w okresie po opracowaniu dokumentacji projektowej w związku z czym nie mógł być uwzględniony w Projekcie Przebudowy Urządzeń Telekomunikacyjnych. Biorąc powyższe pod uwagę Inżynier zwrócił się do Projektanta z prośbą o przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej na przebudowę przedmiotowego kabla światłowodowego. W dniu 14.10.2011 r. Projektant przekazał Inżynierowi przedmiotowy projekt. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 257, - Etap II/2, dział przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 27a,26,107,108,109,112,113,117,122,123,124,125,126, 127,128; dział przebudowa linii telekomunikacyjnych PKP II, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 46,47,45, Ad 8) Podczas prowadzenia robót został odkryty miedziany kabel 10x4 biegnący wzdłuż istniejącego toru bocznicy Warszawa Okęcie - Stacja Postojowa Metro Kabaty, który nie został ujęty w dokumentacji projektowej do przebudowy. Trasa kabla przebiega w zbliżeniu do trasy kabla sieci Netia pomiędzy przejazdem kolejowym w ul. Hołubcowej a przejazdem w ul. Karnawał i koliduje z budową obiektu Wanna Szczelna. Przedmiotowy kabel jest własnością Metra Warszawskiego. Aby umożliwić prowadzenie prac na obiekcie Wanna Szczelna Inżynier wystąpił do projektanta z prośbą o przygotowanie dokumentacji projektowej na przebudowę przedmiotowego kabla. W dniu 07.11.2011 r. Projektant przekazał wymaganą kompletną dokumentację. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/2, dział przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym SRK I, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 12,13,20; dział przebudowa linii telekomunikacyjnych PKP II, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 50; dział przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego:48, 49,66,74; dział przebudowa linii telekomunikacyjnych PKP I, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 13,17 Ad 9) Zgodnie z Projektem Budowlanym na działce 85/2 przewidziano wykonanie robót drogowych, odwodnieniowych, elektrycznych oraz ekranów akustycznych. W zawartym w dniu 01.10.2007 r. porozumieniu pomiędzy właścicielem działki 85/2 a GDDKiA O/WA, Zamawiający zobowiązał się do wykonania czynności związanych z przeniesieniem istniejących urządzeń z działki 85/2 na działkę 85/1 oraz wykonania na niej prac budowlanych określonych w przedmiotowym porozumieniu. Zakres prac koniecznych do wykonania na działce 85/1 znajdującej się poza pasem drogowym (likwidacja zbiornika retencyjnego, przeniesienie masztów flagowych, zabrukowanie terenu do ekranu akustycznego) nie został uwzględniony w Projekcie Budowlanym i Projekcie Wykonawczym. Dodatkowo podczas wizji lokalnej stwierdzono konieczność zasypania części rowu odparowującego zlokalizowanego na działce 84/2, co warunkuje możliwość rozpoczęcia robót na działce 85/2. Dla w/w zakresu robót Projektant przekazał dokumentację w dniu 27.12.2011 r. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/1, dział roboty drogowe, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 49,56,528,526,531, - Etap II/2, dział zabezpieczenia ekologiczne, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 23; dział drogi, nr pozycji Kosztorysu ofertowego: 5,31,54,78,57; dział oświetlenie, nr pozycji Kosztorysu ofertowego: 1,91,29 Ad 10) Dnia 25.03.2011r. Inżynier otrzymał od Projektanta pierwszą wersję aktualizacji Projektu Wykonawczego, która była wynikiem dokonania ponownych obliczeń i oceny zastosowanych rozwiązań oraz ze względu na wymaganą przepisami trwałość konstrukcji. W związku z przyjętymi przez Projektanta średnicami sworzni zespalających zdecydowanie utrudnione było wykonanie ich na placu budowy. Po konsultacji Projektant przedstawił dwa warianty usztywnienia konstrukcji wiaduktu, z których zarekomendowany przez Inżyniera został wariant pierwszy - bardziej korzystny pod względem łatwości wykonania na budowie oraz pod względem ekonomicznym - montaż 15 696 dodatkowych sworzni. W zakres robót dodatkowych koniecznych do wykonania wchodzą roboty związane z usunięciem warstw malarskich w miejscach zgrzewania sworzni z konstrukcją stalową. Przedmiotowe roboty odpowiadają swoim rodzajem robotom występującym w zamówieniu podstawowym w następujących pozycjach: - Etap II/2, dział wiadukt WA-29, nr pozycji Kosztorysu Ofertowego: 13 Z uwagi na to, że wszystkie wyżej wymienione rodzaje robót występują w zamówieniu podstawowym, przedmiotowe roboty będą powtórzeniem tego samego rodzaju zamówienia. Jest to przesłanka do udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki w oparciu o art. 67 ustawy Prawo Zamówień Publicznych jako zamówienie uzupełniające po negocjacjach z dotychczasowym wykonawca robót. Przesłanki do przeprowadzenia przedmiotowego postępowania w rozumieniu PZP: Źródłem zamówień uzupełniających jest dyrektywa 2004/18/WE w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (dalej: dyrektywa 2004/18/WE). Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE stanowi, że instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w odniesieniu do nowych robót polegających na powtarzaniu podobnych robót lub usług powierzonych wykonawcy, któremu te same instytucje zamawiające udzieliły pierwotnego zamówienia, pod warunkiem, że takie roboty lub usługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną. Artykuł 31 ust. 4 lit. b) dyrektywy 2004/18/WE nie wymaga, aby roboty budowlane lub usługi objęte zamówieniem uzupełniającym były identyczne, lecz stanowi, że ich przedmiot ma być podobny do robót/usług objętych zamówieniem podstawowym. Wykładnię tę potwierdza wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE (dawniej Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości) z 14 września 2004r. wydany w sprawie C-385/02 Komisja v. Włochy (Zb.Orz. 2004, s. I-08121). Trybunał stwierdził w nim (akapit 33 wyroku), że dyrektywa dopuszcza możliwość zastosowania procedury negocjacyjnej dla nowych robót budowlanych polegających na powtórzeniu robót budowlanych podobnych do tych, które zostały powierzone wykonawcy pierwotnego kontraktu. W krajowej literaturze europejskiego prawa zamówień publicznych również dostrzeżono, że przedmiot zamówienia uzupełniającego nie musi być identyczny z przedmiotem zamówienia podstawowego, lecz powinien być jedynie podobny do niego. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp Zamawiający może udzielić w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Ponieważ przywołane unormowanie implementuje do krajowego porządku prawnego artykuł 31 ust. 4 lit. (b) dyrektywy 2004/18/WE to powinno być ono interpretowane zgodnie z dyrektywą, a jeżeli ta dyrektywa poddana została interpretacji Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej - to zgodnie z tą interpretacją (por. w tej mierze m.in. Sąd Najwyższy w uchwale z 19 listopada 2010r., III CZP 79/10, OSNC 2011, nr 4, poz. 41 oraz postanowienie Sądu Najwyższego z 27 czerwca 2008r., III CZP 25/08, OSNC 2009, nr 9, poz. 127). W konsekwencji, przy wykładni art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp należy uwzględniać zarówno treść dyrektywy 2004/18/WE, jak i wyrok Trybunału w sprawie C-385/02. Wymaganie jedynie podobieństwa, a nie tożsamości robót objętych zamówieniem podstawowym i uzupełniającym zaprezentowano tak w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej, orzecznictwie Głównych Komisji Orzekających w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych oraz w literaturze przedmiotu. Reasumując, na gruncie prawa zamówień publicznych zarówno orzecznictwo, jak i piśmiennictwo zgodnie przyjmują, że roboty objęte zamówieniem uzupełniającym powinny być jedynie podobne (nie te same, a takie same) do wykonywanych w ramach zamówienia podstawowego. Kluczowe znaczenie dla stwierdzenia występującego w sprawie podobieństwa/ oraz /zgodności/ między przedmiotem zamówienia uzupełniającego a przedmiotem zamówienia podstawowego ma okoliczność, że wykonanie zamówienia uzupełniającego polegać będzie na powtarzaniu podobnych robót powierzonych wykonawcy, któremu udzielono pierwotnego zamówienia, a roboty te pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą ograniczoną. W rezultacie, przedmiot zamówienia na roboty budowlane w rozumieniu art. 2 pkt 8 Pzp - w niniejszym zamówieniu uzupełniającym jest tego samego rodzaju co przedmiot zamówienia podstawowego oraz jest zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego. Pozostałe przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp są również spełnione. -Zamawiający przewidział możliwość udzielania zamówień uzupełniających w ogłoszeniu o zamówieniu. -Punkt VI.3) Ogłoszenia 2008/S 198-261999 z 2008r. r. Informacje dodatkowe stanowi, że: Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 6 Pzp Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 50 % wartości zamówienia podstawowego. -Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu ograniczonego. -Zamówienie uzupełniające zostaje udzielone w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego. Umowę w przedmiocie zamówienia podstawowego zawarto 10.08.2009 r. -Zamówienie uzupełniające udzielane jest wykonawcy zamówienia podstawowego. -Wartość udzielonych dotychczas zamówień uzupełniających wynosi 883.418,18 PLN. co stanowi 0,096% wartości zamówienia podstawowego. Wartość przedmiotowego zamówienia uzupełniającego wynosi 893.039,77 PLN netto, co stanowi 0,097% wartości zamówienia podstawowego tym samym 50% próg wartości zamówień uzupełniających nie zostaje przekroczony.