zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Zamawiający:
Gmina Ujsoły
Adres: ul. Gminna 1, 34-371 Ujsoły, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: ugujsoly@ujsoly.com.pl
tel: 0-33 8647350
fax: 0-33 8647354
Dane postępowania
ID postępowania: 10513520150
Data publikacji zamówienia: 2015-07-15
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www. ujsoly.com.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45262310-7 Zbrojenie
45262311-4 Betonowanie konstrukcji
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Remont mostu Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna PBT - Grzegorz Bryja
Ujsoły
194 851,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2015-07-31
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
452623114
452623107
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
194 852,00 zł
Minimalna złożona oferta:
194 852,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
194 852,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
194 852,00 zł


Ujsoły: Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Remont mostu Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna


Numer ogłoszenia: 105135 - 2015; data zamieszczenia: 15.07.2015

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Ujsoły, ul. Gminna 1, 34-371 Ujsoły, woj. śląskie, tel. 0-33 8647350, faks 0-33 8647354 , strona internetowa www. ujsoly.com.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Remont mostu Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. W ramach przedmiotu zamówienia, Wykonawca wykona roboty budowlane oraz usunie ewentualne wady w wykonanych robotach budowlanych, wchodzących w zakres zadania inwestycyjnego pn.: Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Remont mostu Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna. 2. Zakres robót obejmuje w szczególności wykonanie: - nowej płyty żelbetowej mostu, - dodatkowego zbrojenia powiązanego z istniejącą płytą mostu, - odwodnienia płyty mostu uwzględniającego całą szerokość płyty, - ograniczenia do minimum możliwości uszkodzenia istniejącego zbrojenia mostu, poprzez dobranie odpowiedniej wielkości wpustów ściekowych, - odtworzenie ścian czołowych przyczółków ze względu na brak możliwości wykonania prawidłowej dylatacji mostu. 3. W ramach przedmiotu niniejszej umowy Wykonawca zobowiązany będzie również do wybudowania tymczasowej drogi przejazdowej wynikającej ze zmiany technologii przeprowadzenia remontu mostu (roboty prowadzone będą na całej szerokości mostu). 4. Przedmiot niniejszej umowy należy wykonać zgodnie z; a) Dokumentacją techniczną obejmującą roboty dodatkowe; b) Wytycznymi Zamawiającego i Inspektora Nadzoru; c) z należytą starannością, z zasadami sztuki budowlanej, współczesnej wiedzy technicznej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i normami polskimi, w szczególności zawartymi w Prawie budowlanym, a w dalszej kolejności normami wspólnymi Unii Europejskiej, zgodnie ze złożoną w toku negocjacji ofertą, warunkami przetargu oraz zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zamawiającym, z zastrzeżeniem, iż ustalenia te nie mogą wykraczać poza przedmiot umowy oraz nie mogą być sprzeczne z dokumentacją projektową oraz zasadami wiedzy technicznej lub sztuką budowlaną..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.26.23.11-4, 45.26.23.10-7.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    I. Uzasadnienie faktyczne: W okresie realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Remont mostu Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna doszło do zaistnienia niemożliwych wcześniej do przewidzenia okoliczności negatywnie rzutujących na możliwość prawidłowego wykonawstwa robót oraz na możliwość bezpiecznej i bezawaryjnej eksploatacji remontowanego mostu w miejscowości Złatna. W toku robót podczas remontu mostu na drodze gminnej Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna, Wykonawca robót zgłosił Zamawiającemu konieczność pilnego zwołania narady roboczej, z uwagi na odkrycie wcześniej niewidocznych pęknięć płyty mostu, które wymagały fachowej oceny Inspektora Nadzoru. Inspektor Nadzoru, po przeprowadzonej w dniu 6.07.2015 roku wizji w terenie stwierdził występowanie rys poprzecznych płyty mostu widocznych od dołu konstrukcji w wyniku rozmrożenia uszkodzeniu uległy ścinki przyczółków podtrzymujących dylatacje mostu. Z uwagi na istniejący stan konstrukcji płyty mostu uniemożliwiający bezpieczny przejazd pojazdów ciężarowych oraz zabudowania przewidywanych barier, wstrzymano realizację robót wchodzących w zakres zamówienia podstawowego. Mając na względzie powyższe ustalono, że dla prawidłowego zrealizowania remontu mostu na drodze gminnej Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna, Inspektor Nadzoru stwierdził konieczność: - wykonania wzmocnienia istniejącej konstrukcji płyty mostu przez wykonanie nowej płyty żelbetowej mostu, zbrojenie powiązać z istniejącą płytą mostu, nadać spadki poprzeczne dla odwodnienia płyty, - wykonać korektę odwodnienia płyty mostu z uwzględnieniem braku wykonania nowych otworów pod wpusty ściekowe, aby ograniczyć możliwość uszkodzenia istniejącego zbrojenia płyty mostu, - z uwagi na konieczność przeprowadzenia robót na całej szerokości nie jest możliwe prowadzenie robót na części płyty mostu, zatem konieczne staje się wybudowanie tymczasowej drogi z płyt drogowych przez koryto i skarpy potoku, aby zapewnić dojazd mieszkańcom i pracownikom leśnym, - odbudowy zniszczonych ścian czołowych przyczółków ze względu na brak możliwości zamocowania dylatacji mostu. Opisane powyżej zmiany są jedynym możliwym i racjonalnym sposobem realizacji robót pozwalającym na pełną realizację celów zamierzenia inwestycyjnego. Wykonanie robót dodatkowych w wyżej wymienionych ilościach jest niezbędne do prawidłowego wykonania oraz późniejszego funkcjonowania obiektu i pozwoli na jego prawidłowe użytkowanie. Wykonanie całości robót wskazanych powyżej pozwoli na pełną realizację zakresu rzeczowego wynikającego z dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Remont mostu Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna. Określenie zakresu wykonanych prac, uzasadnienie ich konieczności oraz szacunkowy koszt zostały szczegółowo opisane w Protokole konieczności wykonania robót dodatkowych z dnia 8.07.2015 roku oraz w załącznikach do niego. II. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z brzmieniem art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) - dalej jako ustawa Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Tak więc dla prawidłowego udzielenia zamówienia uzupełniającego w trybie art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, konieczne jest kumulatywne spełnienie następujących przesłanek; 1) zamówienie dodatkowe udzielane jest temu samemu wykonawcy; 2) zamówienie dodatkowe dotyczy usług lub robót budowlanych; 3) wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia; 4) zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia; 5) zamówienie dodatkowe stało się konieczne na wskutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; 6) zamówienie podstawowe zostało udzielone w procedurze konkurencyjnej (przetarg nieograniczony lub ograniczony); Uzasadnienie przesłanek do udzielenia zamówienia z wolnej ręki (art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp)): 1) Zamawiający zamierza udzielić zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy - PBT - Grzegorz Bryja. 2) Przesłanka wskazana w pkt 2) powyżej jest spełniona, ponieważ zamówienie dodatkowe dotyczy robót budowlanych. 3) Wartość zamówienia dodatkowego wynosi 196.359,89 PLN brutto (słownie: sto dziewięćdziesiąt sześć tysięcy trzysta pięćdziesiąt dziewięć złotych 89/100), tak więc nie przekracza 50 % wartości zamówienia podstawowego, którego wartość wynosi 410.098,88 PLN brutto (słownie: czterysta dziesięć tysięcy dziewięćdziesiąt osiem złotych 88/100), a stanowi 47,88 % tejże wartości. 4) Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zakresem zamówienia podstawowego. Roboty dodatkowe obejmują zadania, które nie były objęte pierwotnym zamówieniem podstawowym, tj. nie zostały ujęte w dokumentacji technicznej dla tego zamówienia. 5) Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, albowiem bez wykonania zamówienia dodatkowego, Wykonawca nie mógłby wykonać w pełnym zakresie zamówienia podstawowego. Wykonanie robót dodatkowych pozwoli na prawidłowe, pod względem technicznym i funkcjonalnym, wykonanie całości inwestycji przy zachowaniu wymogów jakościowych oraz w zgodzie z celem i zasadami zawartymi w dokumentacji dotyczącej zamówienia podstawowego. W tym kontekście należy wskazać, iż odkryte w wyniku prowadzenia przez Wykonawcę prac rozbiórkowych uszkodzenia płyty mostu, których przy dochowaniu należytej staranności nie można było obiektywnie przewidywać i nie mogły być one widoczne na etapie projektowania robot, zmuszają Zamawiającego do udzielenia Wykonawca zamówienia dodatkowego we wskazanym powyżej zakresie, celem całościowego wykonania inwestycji. Ponadto, wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, bowiem w przypadku niewykonania robót dodatkowych, niemożliwe jest wykonanie zamówienia podstawowego w sposób prawidłowy, zgodnie ze sztuką budowlaną oraz założonym opisem. Wykonanie robót dodatkowych jest warunkiem koniecznym do realizacji zamówienia podstawowego, bowiem bez wykonania w szczególności: nowej płyty żelbetowej mostu, dodatkowego zbrojenia powiązanego z istniejącą płytą mostu, odwodnienia płyty mostu uwzględniającego całą szerokość płyty, ograniczenia do minimum możliwości uszkodzenia istniejącego zbrojenia mostu, poprzez dobranie odpowiedniej wielkości wpustów ściekowych oraz odtworzenie ścian czołowych przyczółków ze względu na brak możliwości wykonania prawidłowej dylatacji mostu, a więc, w przypadku niewykonania robót dodatkowych, niemożliwym jest prawidłowe ukończenie realizacji inwestycji. W tym miejscu podkreślenia wymaga, iż ze względu na stopień zaawansowania robót, (roboty znajdują się w połowie realizacji), ze względów logistycznych oraz bezpieczeństwo publiczne, realizacja robót dodatkowych dopiero po przeprowadzeniu odrębnej procedury udzielenia zamówienia publicznego jest praktycznie niemożliwa. Oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego, a co za tym idzie znacząco oddalona w czasie realizacja robót dodatkowych, przez innego wykonawcę, naraża Zamawiającego na dodatkowe koszty związane m.in. z dodatkową organizacją zaplecza budowy przez inny podmiot, koszty związane z rozmyciem odpowiedzialności za prawidłową realizację remontu mostu pomiędzy dwa różne podmioty (koszt usuwania napraw sieci częstokroć mógłby obciążać Zamawiającego). Co więcej, wstrzymanie wykonania robót w ramach zamówienia podstawowego, do czasu realizacji robót dodatkowych (w ramach odrębnego postępowania), mogło by stanowić istotne zagrożenia dla bezpieczeństwa użytkowników ciągu komunikacyjnego drogi gminnej nr 17659 w miejscowości Złatna, jak również narazić Zamawiającego na odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu nieszczęśliwych wypadków doznanych przez tych użytkowników. W takim stanie sprawy, stwierdzić, należy, iż z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przez Zamawiającego. Wobec powyższego, uczestnicy procesu budowlanego w składzie: Zamawiający, Wykonawca i Inspektor Nadzoru zgodnie uznali, że ze względu na wymagania techniczne i zabezpieczenie wykonanych już prac oraz możliwość kontynuacji i możliwość całościowej realizacji zamówienia podstawowego, konieczne jest wykonanie robót dodatkowych, w zakresie wskazanym powyżej. 6) Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, ponieważ na etapie wykonywania dokumentacji projektowej dla niniejszego zadania oraz wszczynania postępowania przetargowego niemożliwym było przewidzenia, że na remontowanym moście wystąpi pęknięcie podłużne wspornika chodnikowego na całej długości oraz ujawnią się rysy poprzeczne płyty mostu. Podczas wykonywania dokumentacji technicznej oraz dokumentacji przetargowej dla zamówienia podstawowego, projektant wykonywał kilka miejscowych odwiertów, mających na celu dokładne ustalenie stanu technicznego remontowanego mostu, jednakże odwierty te nie ujawniły wyżej wskazanego pęknięcia. Dopiero na etapie realizacji robót przez Wykonawcę i to po dokonaniu czyszczenia odkrytej płyty mostu, możliwe było wykrycie wad wspornika chodnikowego i płyty mostu. Warto również wskazać, iż niemożność przewidzenia powyższych uszkodzeń przez Zamawiającego, wynikała również z faktu powstanie tych rys i pęknięcia jest nietypowe dla skutków zwykłej eksploatacji mostu. Umiejscowienie i charakter głównego uszkodzenia obiektu (wzdłużne pęknięcie na całej długości płyty od strony tylnej) wskazują jako najbardziej prawdopodobną przyczynę podmycie przez powódź przyczółków i podpory mostu, co spowodowało utratę ich stabilności, w następstwie czego doszło do wadliwego przenoszenia obciążeń, jakim obiekt był poddawany w trakcie użytkowania. Istotnym również czynnikiem, który w tym stanie rzeczy należy również wziąć pod uwagę jest fakt niewłaściwego, z punktu widzenia ochrony przeciwpowodziowej mostu, usytuowania zapory przeciwrumoszowej (ok. 70 metrów ponad mostem), co skutkowało nasileniem zjawiska podmywania konstrukcji obiektu. Z powyższego wynika więc, iż nieprzewidywalna sytuacja, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania przedmiotowego zamówienia dodatkowego, niewątpliwie ma charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynika z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. Argumentem dla powyższej tezy jest fakt, że Zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania specyfikacji zamówienia podstawowego nie mógł przewidzieć konieczności wykonania robót budowlanych, w powyżej wskazany zakresie. Wykonanie zamówienia dodatkowego niemożliwe było do przewidzenia, pomimo zachowania należytej staranności przez Zamawiającego. 7) Zamówienie podstawowe zostało udzielone w wyniku zastosowania procedury konkurencyjnej, tj. po przeprowadzeniu procedury przetargu nieograniczonego. Tym samym zostały spełnione przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp, pozwalające na udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, zgodnie z art. 66 i nast. ustawy Pzp.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • PBT - Grzegorz Bryja, Złatna 282, 34-371 Ujsoły, kraj/woj. śląskie.


Ujsoły: Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Remont mostu Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna


Numer ogłoszenia: 115061 - 2015; data zamieszczenia: 31.07.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 105135 - 2015r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Ujsoły, ul. Gminna 1, 34-371 Ujsoły, woj. śląskie, tel. 0-33 8647350, faks 0-33 8647354.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Remont mostu Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. W ramach przedmiotu zamówienia, Wykonawca wykona roboty budowlane oraz usunie ewentualne wady w wykonanych robotach budowlanych, wchodzących w zakres zadania inwestycyjnego pn.: Wykonanie robót dodatkowych, niezbędnych do zrealizowania inwestycji: Remont mostu Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna. 2. Zakres robót obejmuje w szczególności wykonanie: - nowej płyty żelbetowej mostu, - dodatkowego zbrojenia powiązanego z istniejącą płytą mostu, - odwodnienia płyty mostu uwzględniającego całą szerokość płyty, - ograniczenia do minimum możliwości uszkodzenia istniejącego zbrojenia mostu, poprzez dobranie odpowiedniej wielkości wpustów ściekowych, - odtworzenie ścian czołowych przyczółków ze względu na brak możliwości wykonania prawidłowej dylatacji mostu. 3. W ramach przedmiotu niniejszej umowy Wykonawca zobowiązany będzie również do wybudowania tymczasowej drogi przejazdowej wynikającej ze zmiany technologii przeprowadzenia remontu mostu (roboty prowadzone będą na całej szerokości mostu). 4. Przedmiot niniejszej umowy należy wykonać zgodnie z; a) Dokumentacją techniczną obejmującą roboty dodatkowe; b) Wytycznymi Zamawiającego i Inspektora Nadzoru; c) z należytą starannością, z zasadami sztuki budowlanej, współczesnej wiedzy technicznej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i normami polskimi, w szczególności zawartymi w Prawie budowlanym, a w dalszej kolejności normami wspólnymi Unii Europejskiej, zgodnie ze złożoną w toku negocjacji ofertą, warunkami przetargu oraz zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zamawiającym, z zastrzeżeniem, iż ustalenia te nie mogą wykraczać poza przedmiot umowy oraz nie mogą być sprzeczne z dokumentacją projektową oraz zasadami wiedzy technicznej lub sztuką budowlaną.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.26.23.11-4, 45.26.23.10-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
31.07.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • PBT - Grzegorz Bryja, Złatna 282, 34-371 Ujsoły, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 159642,19 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    194851,66


  • Oferta z najniższą ceną:
    194851,66
    / Oferta z najwyższą ceną:
    194851,66


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    I. Uzasadnienie faktyczne: W okresie realizacji zadania inwestycyjnego pn.: Remont mostu Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna doszło do zaistnienia niemożliwych wcześniej do przewidzenia okoliczności negatywnie rzutujących na możliwość prawidłowego wykonawstwa robót oraz na możliwość bezpiecznej i bezawaryjnej eksploatacji remontowanego mostu w miejscowości Złatna. W toku robót podczas remontu mostu na drodze gminnej Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna, Wykonawca robót zgłosił Zamawiającemu konieczność pilnego zwołania narady roboczej, z uwagi na odkrycie wcześniej niewidocznych pęknięć płyty mostu, które wymagały fachowej oceny Inspektora Nadzoru. Inspektor Nadzoru, po przeprowadzonej w dniu 6.07.2015 roku wizji w terenie stwierdził występowanie rys poprzecznych płyty mostu widocznych od dołu konstrukcji w wyniku rozmrożenia uszkodzeniu uległy ścinki przyczółków podtrzymujących dylatacje mostu. Z uwagi na istniejący stan konstrukcji płyty mostu uniemożliwiający bezpieczny przejazd pojazdów ciężarowych oraz zabudowania przewidywanych barier, wstrzymano realizację robót wchodzących w zakres zamówienia podstawowego. Mając na względzie powyższe ustalono, że dla prawidłowego zrealizowania remontu mostu na drodze gminnej Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna, Inspektor Nadzoru stwierdził konieczność: - wykonania wzmocnienia istniejącej konstrukcji płyty mostu przez wykonanie nowej płyty żelbetowej mostu, zbrojenie powiązać z istniejącą płytą mostu, nadać spadki poprzeczne dla odwodnienia płyty, - wykonać korektę odwodnienia płyty mostu z uwzględnieniem braku wykonania nowych otworów pod wpusty ściekowe, aby ograniczyć możliwość uszkodzenia istniejącego zbrojenia płyty mostu, - z uwagi na konieczność przeprowadzenia robót na całej szerokości nie jest możliwe prowadzenie robót na części płyty mostu, zatem konieczne staje się wybudowanie tymczasowej drogi z płyt drogowych przez koryto i skarpy potoku, aby zapewnić dojazd mieszkańcom i pracownikom leśnym, - odbudowy zniszczonych ścian czołowych przyczółków ze względu na brak możliwości zamocowania dylatacji mostu. Opisane powyżej zmiany są jedynym możliwym i racjonalnym sposobem realizacji robót pozwalającym na pełną realizację celów zamierzenia inwestycyjnego. Wykonanie robót dodatkowych w wyżej wymienionych ilościach jest niezbędne do prawidłowego wykonania oraz późniejszego funkcjonowania obiektu i pozwoli na jego prawidłowe użytkowanie. Wykonanie całości robót wskazanych powyżej pozwoli na pełną realizację zakresu rzeczowego wynikającego z dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Remont mostu Na Jastrzębie w km 0+012-0+062 w miejscowości Złatna. Określenie zakresu wykonanych prac, uzasadnienie ich konieczności oraz szacunkowy koszt zostały szczegółowo opisane w Protokole konieczności wykonania robót dodatkowych z dnia 8.07.2015 roku oraz w załącznikach do niego. II. Uzasadnienie prawne: Zgodnie z brzmieniem art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.) - dalej jako ustawa Pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50 % wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Tak więc dla prawidłowego udzielenia zamówienia uzupełniającego w trybie art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, konieczne jest kumulatywne spełnienie następujących przesłanek; 1) zamówienie dodatkowe udzielane jest temu samemu wykonawcy; 2) zamówienie dodatkowe dotyczy usług lub robót budowlanych; 3) wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia; 4) zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia; 5) zamówienie dodatkowe stało się konieczne na wskutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; 6) zamówienie podstawowe zostało udzielone w procedurze konkurencyjnej (przetarg nieograniczony lub ograniczony); Uzasadnienie przesłanek do udzielenia zamówienia z wolnej ręki (art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp)): 1) Zamawiający zamierza udzielić zamówienia dotychczasowemu Wykonawcy - PBT - Grzegorz Bryja. 2) Przesłanka wskazana w pkt 2) powyżej jest spełniona, ponieważ zamówienie dodatkowe dotyczy robót budowlanych. 3) Wartość zamówienia dodatkowego wynosi 196.359,89 PLN brutto (słownie: sto dziewięćdziesiąt sześć tysięcy trzysta pięćdziesiąt dziewięć złotych 89/100), tak więc nie przekracza 50 % wartości zamówienia podstawowego, którego wartość wynosi 410.098,88 PLN brutto (słownie: czterysta dziesięć tysięcy dziewięćdziesiąt osiem złotych 88/100), a stanowi 47,88 % tejże wartości. 4) Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zakresem zamówienia podstawowego. Roboty dodatkowe obejmują zadania, które nie były objęte pierwotnym zamówieniem podstawowym, tj. nie zostały ujęte w dokumentacji technicznej dla tego zamówienia. 5) Zamówienie dodatkowe jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego, albowiem bez wykonania zamówienia dodatkowego, Wykonawca nie mógłby wykonać w pełnym zakresie zamówienia podstawowego. Wykonanie robót dodatkowych pozwoli na prawidłowe, pod względem technicznym i funkcjonalnym, wykonanie całości inwestycji przy zachowaniu wymogów jakościowych oraz w zgodzie z celem i zasadami zawartymi w dokumentacji dotyczącej zamówienia podstawowego. W tym kontekście należy wskazać, iż odkryte w wyniku prowadzenia przez Wykonawcę prac rozbiórkowych uszkodzenia płyty mostu, których przy dochowaniu należytej staranności nie można było obiektywnie przewidywać i nie mogły być one widoczne na etapie projektowania robot, zmuszają Zamawiającego do udzielenia Wykonawca zamówienia dodatkowego we wskazanym powyżej zakresie, celem całościowego wykonania inwestycji. Ponadto, wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, bowiem w przypadku niewykonania robót dodatkowych, niemożliwe jest wykonanie zamówienia podstawowego w sposób prawidłowy, zgodnie ze sztuką budowlaną oraz założonym opisem. Wykonanie robót dodatkowych jest warunkiem koniecznym do realizacji zamówienia podstawowego, bowiem bez wykonania w szczególności: nowej płyty żelbetowej mostu, dodatkowego zbrojenia powiązanego z istniejącą płytą mostu, odwodnienia płyty mostu uwzględniającego całą szerokość płyty, ograniczenia do minimum możliwości uszkodzenia istniejącego zbrojenia mostu, poprzez dobranie odpowiedniej wielkości wpustów ściekowych oraz odtworzenie ścian czołowych przyczółków ze względu na brak możliwości wykonania prawidłowej dylatacji mostu, a więc, w przypadku niewykonania robót dodatkowych, niemożliwym jest prawidłowe ukończenie realizacji inwestycji. W tym miejscu podkreślenia wymaga, iż ze względu na stopień zaawansowania robót, (roboty znajdują się w połowie realizacji), ze względów logistycznych oraz bezpieczeństwo publiczne, realizacja robót dodatkowych dopiero po przeprowadzeniu odrębnej procedury udzielenia zamówienia publicznego jest praktycznie niemożliwa. Oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego, a co za tym idzie znacząco oddalona w czasie realizacja robót dodatkowych, przez innego wykonawcę, naraża Zamawiającego na dodatkowe koszty związane m.in. z dodatkową organizacją zaplecza budowy przez inny podmiot, koszty związane z rozmyciem odpowiedzialności za prawidłową realizację remontu mostu pomiędzy dwa różne podmioty (koszt usuwania napraw sieci częstokroć mógłby obciążać Zamawiającego). Co więcej, wstrzymanie wykonania robót w ramach zamówienia podstawowego, do czasu realizacji robót dodatkowych (w ramach odrębnego postępowania), mogło by stanowić istotne zagrożenia dla bezpieczeństwa użytkowników ciągu komunikacyjnego drogi gminnej nr 17659 w miejscowości Złatna, jak również narazić Zamawiającego na odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu nieszczęśliwych wypadków doznanych przez tych użytkowników. W takim stanie sprawy, stwierdzić, należy, iż z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przez Zamawiającego. Wobec powyższego, uczestnicy procesu budowlanego w składzie: Zamawiający, Wykonawca i Inspektor Nadzoru zgodnie uznali, że ze względu na wymagania techniczne i zabezpieczenie wykonanych już prac oraz możliwość kontynuacji i możliwość całościowej realizacji zamówienia podstawowego, konieczne jest wykonanie robót dodatkowych, w zakresie wskazanym powyżej. 6) Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, ponieważ na etapie wykonywania dokumentacji projektowej dla niniejszego zadania oraz wszczynania postępowania przetargowego niemożliwym było przewidzenia, że na remontowanym moście wystąpi pęknięcie podłużne wspornika chodnikowego na całej długości oraz ujawnią się rysy poprzeczne płyty mostu. Podczas wykonywania dokumentacji technicznej oraz dokumentacji przetargowej dla zamówienia podstawowego, projektant wykonywał kilka miejscowych odwiertów, mających na celu dokładne ustalenie stanu technicznego remontowanego mostu, jednakże odwierty te nie ujawniły wyżej wskazanego pęknięcia. Dopiero na etapie realizacji robót przez Wykonawcę i to po dokonaniu czyszczenia odkrytej płyty mostu, możliwe było wykrycie wad wspornika chodnikowego i płyty mostu. Warto również wskazać, iż niemożność przewidzenia powyższych uszkodzeń przez Zamawiającego, wynikała również z faktu powstanie tych rys i pęknięcia jest nietypowe dla skutków zwykłej eksploatacji mostu. Umiejscowienie i charakter głównego uszkodzenia obiektu (wzdłużne pęknięcie na całej długości płyty od strony tylnej) wskazują jako najbardziej prawdopodobną przyczynę podmycie przez powódź przyczółków i podpory mostu, co spowodowało utratę ich stabilności, w następstwie czego doszło do wadliwego przenoszenia obciążeń, jakim obiekt był poddawany w trakcie użytkowania. Istotnym również czynnikiem, który w tym stanie rzeczy należy również wziąć pod uwagę jest fakt niewłaściwego, z punktu widzenia ochrony przeciwpowodziowej mostu, usytuowania zapory przeciwrumoszowej (ok. 70 metrów ponad mostem), co skutkowało nasileniem zjawiska podmywania konstrukcji obiektu. Z powyższego wynika więc, iż nieprzewidywalna sytuacja, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania przedmiotowego zamówienia dodatkowego, niewątpliwie ma charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynika z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. Argumentem dla powyższej tezy jest fakt, że Zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania specyfikacji zamówienia podstawowego nie mógł przewidzieć konieczności wykonania robót budowlanych, w powyżej wskazany zakresie. Wykonanie zamówienia dodatkowego niemożliwe było do przewidzenia, pomimo zachowania należytej staranności przez Zamawiającego. 7) Zamówienie podstawowe zostało udzielone w wyniku zastosowania procedury konkurencyjnej, tj. po przeprowadzeniu procedury przetargu nieograniczonego. Tym samym zostały spełnione przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt. 5) ustawy Pzp, pozwalające na udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, zgodnie z art. 66 i nast. ustawy Pzp.