zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. 3 Maja 33, 41200 Sosnowiec, woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: szp@mopssosnowiec.pl
tel: 322 962 201
fax: 322 962 214
Dane postępowania
ID postępowania: 10998420100
Data publikacji zamówienia: 2010-04-19
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: dostawy
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.mopssosnowiec.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
15894210-6 Posiłki szkolne
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010 Zakład Leczniczo-Wychowawczy dla Dzieci Zgromadzenia C.B.M. Wojska
Tworóg
1 743,00
0,33
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2010-04-30
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
158942106
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
1 743,00 zł
Minimalna złożona oferta:
1 743,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
1 743,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
1 743,00 zł


Sosnowiec: Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010r.


Numer ogłoszenia: 109984 - 2010; data zamieszczenia: 19.04.2010

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Dostawy

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu, ul. Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 032 3680601, faks 032 3680614 , strona internetowa www.mopssosnowiec.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010r..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010r- śniadania, obiadu, kolacji..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
15.89.42.10-6.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 66 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z przepisem art. 17 ust. 1 pkt 3 oraz art. 48 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy zapewnienie posiłku osobom tego pozbawionym, które własnym staraniem nie mogą go sobie zapewnić , z tym że dzieciom i młodzieży w okresie nauki w szkole pomoc ta może być realizowana w formie zakupu posiłków. Świadczenia te, po przeprowadzeniu stosownego postępowania, przyznawane są poszczególnym osobom na podstawie decyzji administracyjnej. W związku z tym, iż gmina jest zobowiązana do udzielenia pomocy w postaci posiłku a nie w postaci przyznania środków finansowych z przeznaczeniem na zakup posiłku, w sytuacji gdy gmina tej pomocy bezpośrednio nie realizuje, powstaje zagadnienie dotyczące stosowania trybu przewidzianego ustawą Prawo Zamówień Publicznych celem zakupu posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie nauki w szkole. Podstawowym trybem udzielania zamówienia publicznego zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych jest przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony natomiast udzielenie zamówienia w innym trybie możliwe jest wyłącznie w okolicznościach określonych w Ustawie. Rozpatrując możliwości zastosowania danego trybu realizacji zamówienia zasadnym jest podkreślenie specyfiki tegoż zamówienia. Z tej formy pomocy korzystają przede wszystkim uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów, sporadycznie szkół zawodowych, techników i liceum. Są to zatem głównie dzieci w wieku od 7 do 13 lat. Gorący posiłek winien być wydany w trakcie przerwy pomiędzy zajęciami szkolnymi. W konsekwencji powyższego zasadnym jest przyjęcie, iż posiłki winny być sporządzane na terenie szkoły przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Uzasadnionym jest przyjęcie, iż w każdej szkole winny być wydawane posiłki a w szczególności w przypadkach szkół podstawowych oraz gimnazjów. Niewątpliwie istnieje w tym przypadku możliwość postawienia zarzutu podziału zamówienia - określonego w art. 32 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości. Zarzut ten byłby jednak moim zdaniem nieuzasadniony. Mając na uwadze ilość szkół, ilość uczniów korzystających z pomocy w tej postaci, obszar gminy - całkowicie uzasadnionym jest moim zdaniem dokonanie podziału przedmiotowego zamówienia. Ze względów bezpieczeństwa i ekonomicznych najbardziej uzasadnionym jest realizacja tegoż zamówienia tj. przygotowanie i wydawanie posiłków o ile jest to możliwe ze względów technicznych i sanitarnych przez poszczególne szkoły. Stąd też wybór w jakimkolwiek trybie konkurencyjnym nawet kilku oferentów celem realizacji przedmiotowego zamówienia nie spełniłoby swego zadania, a wręcz powstałaby konieczność codziennego odprowadzania i przyprowadzania dzieci, zapewnienia transportu i bezpieczeństwa, co w konsekwencji mogłoby generować dalsze koszty. Mając powyższe zastrzeżenia na uwadze stoję na stanowisku, iż w rozpatrywanym przypadku zasadnym jest zastosowanie trybu wyboru Wykonawcy z wolnej ręki przewidzianego w art. 67 ust.1 pkt. 1 a ustawy Prawo Zamówień Publicznych z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze dostawy mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę. Ustawodawca użył co prawda pojęcia przyczyny techniczne jednakże pojęcie to należy moim zdaniem interpretować rozszerzająco i objąć jego stosowaniem sytuacje, gdy szczególne okoliczności powodują, iż w danym przypadku dostawę mogą wykonać jedyni Wykonawcy. W rozpatrywanym przypadku taka sytuacja moim zdaniem zachodzi, gdyż z przyczyn ekonomicznych, mając na względzie bezpieczeństwo zasadnym jest dokonanie podziału zamówienia i uznanie poszczególnych szkół jako jedynych wykonawców.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Zakład Leczniczo Wychowawczy dla Dzieci Zgromadzenia C.B.M, Wojska, ul. Zakładowa 8, 42-690 Tworóg, kraj/woj. śląskie.


Sosnowiec: Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010


Numer ogłoszenia: 106193 - 2010; data zamieszczenia: 30.04.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 109984 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu, ul. Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 032 3680601, faks 032 3680614.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zakup posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie przedszkolnym oraz nauki w szkole w roku 2010 - śniadania, obiadu, kolacji.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
15.89.42.10-6.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
26.04.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zakład Leczniczo-Wychowawczy dla Dzieci Zgromadzenia C.B.M. Wojska, ul. Zakładowa 8, 42-690 Tworóg, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1743,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    1743,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    1743,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1743,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z przepisem art. 17 ust. 1 pkt 3 oraz art. 48 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej do zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym należy zapewnienie posiłku osobom tego pozbawionym, które własnym staraniem nie mogą go sobie zapewnić, z tym że dzieciom i młodzieży w okresie nauki w szkole pomoc ta może być realizowana w formie zakupu posiłków. Świadczenia te, po przeprowadzeniu stosownego postępowania, przyznawane są poszczególnym osobom na podstawie decyzji administracyjnej. W związku z tym, iż gmina jest zobowiązana do udzielenia pomocy w postaci posiłku a nie w postaci przyznania środków finansowych z przeznaczeniem na zakup posiłku, w sytuacji gdy gmina tej pomocy bezpośrednio nie realizuje, powstaje zagadnienie dotyczące stosowania trybu przewidzianego ustawą Prawo Zamówień Publicznych, celem zakupu posiłków dla dzieci i młodzieży w okresie nauki w szkole. Podstawowym trybem udzielania zamówienia publicznego zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych jest przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony natomiast udzielenie zamówienia w innym trybie możliwe jest wyłącznie w okolicznościach określonych w Ustawie. Rozpatrując możliwości zastosowania danego trybu realizacji zamówienia zasadnym jest podkreślenie specyfiki tegoż zamówienia. Z tej formy pomocy korzystają przede wszystkim uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów, sporadycznie szkół zawodowych, techników i liceum. Są to zatem głównie dzieci w wieku od 7 do 13 lat. Gorący posiłek winien być wydany w trakcie przerwy pomiędzy zajęciami szkolnymi. W konsekwencji powyższego zasadnym jest przyjęcie, iż posiłki winny być sporządzane na terenie szkoły przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Uzasadnionym jest moim zdaniem przyjęcie, iż w każdej szkole winny być wydawane posiłki a w szczególności w przypadkach szkół podstawowych oraz gimnazjów. Niewątpliwie istnieje w tym przypadku możliwość postawienia zarzutu podziału zamówienia - określonego w art. 32 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj. Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości. Zarzut ten byłby jednak moim zdaniem nieuzasadniony. Mając na uwadze ilość szkół, ilość uczniów korzystających z pomocy w tej postaci, obszar gminy - całkowicie uzasadnionym jest moim zdaniem dokonanie podziału przedmiotowego zamówienia. Ze względów bezpieczeństwa i ekonomicznych najbardziej uzasadnionym jest realizacja tegoż zamówienia tj. przygotowanie i wydawanie posiłków o ile jest to możliwe ze względów technicznych i sanitarnych przez poszczególne szkoły. Stąd też wybór w jakimkolwiek trybie konkurencyjnym nawet kilku oferentów celem realizacji przedmiotowego zamówienia nie spełniłoby swego zadania, a wręcz powstałaby konieczność codziennego odprowadzania i przyprowadzania dzieci, zapewnienia transportu i bezpieczeństwa, co w konsekwencji mogłoby generować dalsze koszty. Mając powyższe zastrzeżenia na uwadze stoję na stanowisku, iż w rozpatrywanym przypadku zasadnym jest zastosowanie trybu wyboru Wykonawcy z wolnej ręki przewidzianego w art. 67 ust 1 pkt 1a ustawy Prawo Zamówień Publicznych z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze dostawy mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę. Ustawodawca użył co prawda pojęcia przyczyny techniczne jednakże pojęcie to należy moim zdaniem interpretować rozszerzająco i objąć jego stosowaniem sytuacje, gdy szczególne okoliczności powodują, iż w danym przypadku dostawę mogą wykonać jedyni Wykonawcy. W rozpatrywanym przypadku taka sytuacja moim zdaniem zachodzi, gdyż z przyczyn ekonomicznych, mając na względzie bezpieczeństwo zasadnym jest dokonanie podziału zamówienia i uznanie poszczególnych szkół jako jedynych wykonawców.