zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: Bagatela, 00-585 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: dorota.laskowska@paiz.gov.pl
tel: 22 3349800, 3349966
fax: 223 349 999
Dane postępowania
ID postępowania: 11740220140
Data publikacji zamówienia: 2014-04-07
Termin składania wniosków: 2014-04-23   
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 60 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.paiz.gov.pl Informacja dostępna pod: Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. w Warszawie ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
79300000-7 Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej. EU-CONSULT Sp. z o.o.
Gdańsk
87 330,00
0,30
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-10-06
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
793000007
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
87 330,00 zł
Minimalna złożona oferta:
87 330,00 zł
Ilość złożonych ofert:
8
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
1
Minimalna złożona oferta:
87 330,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
420 660,00 zł


Warszawa: Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej


Numer ogłoszenia: 117402 - 2014; data zamieszczenia: 07.04.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. , ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 3349800, 3349966, faks 22 3349999.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.paiz.gov.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ) 1. INFORMACJE OGÓLNE Makroregion Polska Wschodnia to obszar obejmujący pięć województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie. Obszar ten zajmuje 31,6% powierzchni całego kraju. Według Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR), który regularnie przeprowadza badania na temat atrakcyjności inwestycyjnej polskich regionów, województwa Polski Wschodniej to regiony o niskiej atrakcyjności w większości analizowanych czynników atrakcyjności. Ponadto w przytoczonych wcześniej badaniach wykazano, iż Polska Wschodnia jest Makroregionem o niskim poziomie rozwoju przemysłu, nieefektywnej strukturze gospodarki, niskiej innowacyjności oraz o małych zasobach wykwalifikowanych pracowników. Na sytuację Makroregionu negatywnie wpływa również jego peryferyjne położenie w stosunku do krajowych i europejskich centrów gospodarczych. Makroregion cechuje wciąż m.in.: niska stopa inwestycji i niewielki napływ inwestycji zagranicznych. Jest to spowodowane przede wszystkim słabą infrastrukturą gospodarczą i społeczną, niewielką chłonnością rynku oraz niewystarczającą aktywnością województw w przyciąganiu inwestorów oraz promocji eksportu. Jednak ostatnie lata, to również czas wzmożonych działań, mających na celu zmniejszenie występujących zapóźnień i barier w rozwoju makroregionu. Jednym z dedykowanych instrumentów, które mają temu służyć jest Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, realizowany w pierwszej I osi priorytetowej Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej (działania I.4 Promocja i współpraca, poddziałanie 1.4.1 promocja gospodarcza). Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej jest pierwszym projektem, który swym zasięgiem obejmuje jednocześnie wszystkie województwa Makroregionu oraz w sposób przemyślany i spójny prezentuje potencjał gospodarczy całego obszaru. Projekt realizowany jest od 2009 roku a jego zakończenie zaplanowano w połowie 2015 r. Głównym celem Programu, realizowanego przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. we współpracy z pięcioma województwami Polski Wschodnie jest wzrost zainteresowania ofertą gospodarczą Polski Wschodniej. Główne założenia Programu obejmują: - zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Makroregionu, - zainteresowanie polskich firm inwestycjami w Polsce Wschodniej, - pobudzenie eksportu produktów oraz usług z Polski Wschodniej, - rozwój turystyki biznesowej w Makroregionie. Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej składa się z dwóch komponentów: 1) promocji wizerunkowej Makroregionu Polski Wschodniej oraz poszczególnych województw pod kątem biznesowym (Eastern Poland - Macroregion - Macrofuture). Głównym założeniem promocji wizerunkowej jest wypromowanie Makroregionu Polski Wschodniej jako dobrego miejsca do inwestycji oraz atrakcyjnego partnera handlowego. Zadania promocji wizerunkowej służą wsparciu promocji bezpośredniej. Promocja wizerunkowa obejmie działania o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym: - opracowano system identyfikacji wizualnej, - opracowano materiały promocyjne i informacyjne oraz publikacje, - zrealizowano kampanię medialną w mediach krajowych i zagranicznych, obecnie trwa realizacja dodatkowej kampanii w mediach zagranicznych, - prowadzone są działania Public Relations: wizyty studyjne dziennikarzy zagranicznych, których celem jest obiektywna prezentacja Polski Wschodniej w mediach zagranicznych, przeprowadzono cykl konferencji prasowych w trakcie wydarzeń z zakresu badań bezpośrednich, seminaria oraz fora ekonomiczne, których zadaniem jest przedstawienie Programu, efektów jego realizacji oraz przekazanie informacji o możliwościach współpracy gospodarczej z Makroregionem Polska Wschodnia. 2) promocji bezpośredniej wiodących sektorów Polski Wschodnie wśród potencjalnych inwestorów (polskich i zagranicznych) oraz firm zainteresowanych intensyfikacją współpracy handlowej (promocja typu Business to Business). Działania promocji bezpośredniej polegają na organizacji udziału przedsiębiorców z Polski Wschodniej w handlowych misjach gospodarczych, targach i wystawach międzynarodowych, natomiast w przypadku jednostek samorządu terytorialnego - misjach inwestycyjnych oraz wizytach studyjnych. Bezpośrednie działania marketingowe są istotnym element Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, ze względu na: - możliwość dokładnego dopasowania oferty inwestycyjnej i eksportowej do poszczególnych odbiorców, - potencjalnie większe zainteresowanie ofertą, która jest adresowana do pojedynczych odbiorców lub małej ich grupy, - możliwość dopasowania narzędzi marketingu pod kątem potrzeb poszczególnych województw (udział w określonych targach, misjach itp.). Działania promocji bezpośredniej wspierane są narzędziem elektronicznym - portalem gospodarczym www.whyeasternpoland.eu zawierającym zarówno aktualne dane makroekonomiczne, bieżące informacje z Makroregionu, bazę ofert inwestycyjnych oraz aktualną listę planowanych wydarzeń z zakresu działań promocji bezpośredniej (misje, targi). 2. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej. 3. UZASADNIENIE, CEL ORAZ ZAKRES BADANIA Realizacja badania wynika z potrzeby weryfikacji trafności, skuteczności oraz efektywności narzędzi promocji bezpośredniej wykorzystywanych w obecnym Projekcie w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej przy realizacji podobnego programu w nowej perspektywie 2014-2020. Bezpośredni wpływ działań promocyjnych na liczbę lokowanych inwestycji w Makroregionie, jest siłą rzeczy ograniczony przez wiele czynników zewnętrznych. Inicjatywy o charakterze promocyjnym stanowią zazwyczaj element wspomagający, nie będąc prawdopodobnie ani warunkiem koniecznym, ani wystarczającym do podjęcia przez inwestorów decyzji o lokacji konkretnej inwestycji na danym obszarze. Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia z realizacji Projektu oraz pierwsze efekty interwencji, należy zbadać czy zastosowane formy promocji bezpośredniej w aktualnej postaci są wystarczające i czy odpowiadają potrzebom przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej. Udzielenie odpowiedzi w tym zakresie powinno pomóc w kształtowaniu ram i założeń podobnych interwencji w przyszłości. Zakres badania koncentrować się będzie na zweryfikowaniu czy zastosowane działania promocji bezpośredniej w Projekcie odpowiadają potrzebom przedsiębiorstw w kontekście internacjonalizacji produktów i/lub usług. W ocenie badania będą brane pod uwagę trzy kryteria: 1) Trafność - kryterium trafności ma na celu zbadanie czy cele Projektu, w kontekście samej konstrukcji, są możliwe do osiągnięcia przy pomocy realizowanych działań. Rolą Wykonawcy będzie konfrontacja realizacji celów Projektu za pomocą przyjętych działań, przede wszystkim promocji bezpośredniej, z uwzględnieniem czynników zewnętrznych, które warunkują osiągnięcie założonych celów, z realnymi potrzebami przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji. Z uwagi na fakt, iż Projekt jest w trakcie realizacji, zadaniem badania będzie propozycja modyfikacji zaplanowanych działań pod kątem osiągnięcia założonych celów oraz pomoc w kształtowaniu ram i założeń podobnych interwencji w przyszłości. W przypadku zaistnienia ostatniej z okoliczności, Wykonawca przedstawi własną, przykładową propozycję modyfikacji celów Projektu na potrzeby analogicznych działań realizowanych w kolejnym okresie programowania. 2) Skuteczność - kryterium skuteczności wymaga sporządzenia bilansu zamierzonych i osiągniętych efektów Projektu oraz sprawdzenia czy prowadzone działania promocji bezpośredniej (przede wszystkim ich forma i kierunki promocji) spełniają oczekiwania przedsiębiorców Polski Wschodniej. Ważne będzie ustalenie związków pomiędzy przyjętymi działaniami i ich konstrukcją, a powodzeniami i niepowodzeniami w zakresie zaplanowanych rezultatów i oddziaływania w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw. 3) Efektywność - w ramach tego kryterium istotne będzie ustalenie jak efektywnie nakłady zostały przekształcone w poszczególne produkty, rezultaty i oddziaływanie. Analizą efektywności objęte będą działania z obszaru promocji bezpośredniej, tj. misje wyjazdowe i przyjazdowe, targi, wystawy oraz wizyty studyjne. 4. PROBLEMY I OBSZARY BADAWCZE W związku z tym, iż zakres badania koncentrować się będzie na zweryfikowaniu czy zastosowane działania promocji bezpośredniej w Projekcie odpowiadają potrzebom przedsiębiorstw w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej, koniecznym będzie znalezienie odpowiedzi na pytania sformułowane w dwóch obszarach badawczych. Poniższe pytania mają charakter poglądowy, w celu ukierunkowania Wykonawcy przy przygotowaniu szczegółowych pytań, które zostaną przedstawione do akceptacji Zamawiającego po podpisaniu umowy. Przykłady zagadnień: 1) Ocena działań z zakresu promocji bezpośredniej oraz dotychczasowych efektów realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, w tym oceny jakości jego realizacji oraz osiągniętych wskaźników w kontekście realizacji podobnego Programu w nowej perspektywie 2014-2020: - czy promocja Programu dociera do potencjalnych i faktycznych przedsiębiorców? - w jakim stopniu promocja bezpośrednia Projektu jest skuteczna, tj. w jakim stopniu zachęca potencjalnych przedsiębiorców (w tym inwestorów krajowych i zagranicznych) do: a. ulokowania swojej inwestycji na terenie Polski Wschodniej? b. zwiększenia udziału eksportu w ogólnej wartości sprzedaży? - które elementy realizowanego Programu są najbardziej skuteczne z punktu widzenia przedsiębiorców? Jak oceniana i postrzegana jest skuteczność poszczególnych rodzajów przedsięwzięć promocji bezpośredniej (z listy zawartej w tabeli 1, stanowiącej załącznik nr 1 do SOPZ) w zakresie nawiązania i realizacji kontaktów handlowych? - jaka jest ocena najbardziej efektywnych kierunków (rynków) współpracy gospodarczej z punktu widzenia przedsiębiorców z poszczególnych branż wiodących z Polski Wschodniej? - jak oceniana jest skuteczność prowadzonych działań promocyjnych pod kątem rozwoju przedsiębiorczości i wymiany handlowej wśród przedsiębiorców Polski Wschodniej? - jaki jest deklaratywny poziom zainteresowania handlem z rynkiem Polski Wschodniej? - jakie są opinie dotyczące kanałów i narzędzi promocji Polski Wschodniej? 2) Ocena trafności oraz skuteczności zastosowanych działań promocji bezpośredniej Projektu w stosunku do potrzeb przedsiębiorców Polski Wschodniej, w szczególności w kontekście internacjonalizacji: - które z poszczególnych rodzajów przedsięwzięć promocji bezpośredniej Projektu są najbardziej, a które najmniej trafne z punktu widzenia potrzeb przedsiębiorców Polski Wschodniej? - w jakim stopniu działania promocji bezpośredniej Projektu (misje/targi/wizyty studyjne) odpowiadają potrzebom przedsiębiorców Polski Wschodniej? - czy można porównać skuteczność i efektywność (koszty do efektów) misji/targów/ wizyt studyjnych organizowanych w ramach Projektu z analogicznymi przedsięwzięciami, organizowanymi w ramach innych inicjatyw? - czy zastosowane formy promocji (misje/targi/wizyty) są wystarczające z punktu widzenia przedsiębiorców, w szczególności w kontekście internacjonalizacji? Jeżeli nie, to które formy promocji powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020? - czy dobór kierunków (rynków) współpracy gospodarczej odpowiada potrzebom przedsiębiorców z poszczególnych branż wiodących z Polski Wschodniej? Jeżeli nie, to które kierunki współpracy gospodarczej powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020? - czy zastosowane formy wsparcia są wystarczające i odpowiadają potrzebom przedsiębiorców? Jeżeli nie, to jakie formy wsparcia powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020? 5. WYMAGANIA DOTYCZĄCE METODOLOGII BADANIA Wykonawca przeprowadzi wszystkie niezbędne czynności związane z powierzonym mu zadaniem zgodnie z powszechnie respektowanymi regułami metodologicznymi obowiązującymi w naukach społecznych. Wielowymiarowość celów badania oraz wielość zagadnień sugeruje zastosowanie hybrydowej metodologii badań społecznych, bazującej na integracji metod kwantyfikacyjnych z treściowymi. Zamawiający przewidział następujące elementy badania: I. DESK RESEARCH Pierwszym etapem badań będzie analiza źródeł zastanych. Istotne będzie zapoznanie się Wykonawcy z dokumentacją programową oraz materiałami wypracowanymi do tej pory w postaci analizy gospodarczej, raportów oraz badań ewaluacyjnych. Na tym etapie Wykonawca powinien również przeprowadzić szereg rozmów z osobami zaangażowanymi w realizację Projektu, w tym z przedstawicielami Zamawiającego, MRR i PARP. Celem przeprowadzonych rozmów powinno być poszerzenie wiedzy na temat analizowanej interwencji oraz identyfikacja danych, które mogą okazać się użyteczne z punktu widzenia postawionych pytań badawczych. Konsekwencją realizacji tego etapu, będzie opracowanie i zaakceptowanie raportu metodologicznego, w tym przygotowanie narzędzi badawczych w postaci kwestionariuszy wywiadu dla badań ilościowych oraz scenariuszy wywiadu na potrzeby badań jakościowych. II. BADANIA TERENOWE ILOŚCIOWE I JAKOŚCIOWE Badanie będzie miało na celu umożliwić udzielenie odpowiedzi przede wszystkim na pytania wskazane powyżej, w ramach pierwszego i drugiego obszaru badawczego. 1) Pierwszy obszar badawczy - główne założenia: - Wykonawca zrealizuje badanie z wykorzystaniem jednej z wybranych technik badawczych: CAPI, PAPI lub CATI. Istotne jest, iż Zamawiający dysponuje bazą adresową do podmiotów gospodarczych (w bazie znajdują się dodatkowo numery NIP/REGON, które w razie potrzeby pozwolą na zintegrowanie wykazu z innymi bazami danych kontaktowych, w szczególności z bazą telefoniczną). - Zamawiający po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy wykaz podmiotów do badania liczący 3 000 jednostek, z których Wykonawca wylosuje próbę badawczą nie mniejszą niż 1 000 respondentów. - Wymagany, minimalny poziom zwrotu (respose rate) w badaniu wynosi 50% (500 podmiotów, z którymi zrealizowany został pełen wywiad). Każde odstępstwo od tej wielkości będzie skutkowało naliczeniem kar umownych, o których mowa w par. 16 umowy). - Realizacja badania będzie miała charakter badania wyczerpującego - tzn. Zamawiający wymaga podjęcia kontaktu i próbę realizacji wywiadu z każdym respondentem w przekazanej próbie badawczej. - Wszystkie wywiady zostaną przeprowadzone z przedstawicielem Zarządu przedsiębiorstwa lub osobą na stanowisku kierowniczym, posiadającym niezbędną wiedzę w zakresie prowadzonego badania. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli poprawności zrealizowanych wywiadów w ramach kontroli własnej PAIiIZ S.A. 2) Drugi obszar badawczy - główne założenia: - Wykonawca przeprowadzi wywiady jakościowe w formule Indywidualnych Wywiadów Pogłębionych (IDI) oraz 3 wywiady grupowe (grupy fokusowe) z krajowymi podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą, zarejestrowanymi na terenie województw Polski Wschodniej (411 podmiotów), uczestniczącymi w dotychczasowych wydarzeniach z zakresu promocji bezpośredniej. Istotne jest, iż Zamawiający posiada jedynie bazę adresową podmiotów gospodarczych (w bazie znajdują się dodatkowo numery NIP/REGON, które w razie potrzeby pozwolą na zintegrowanie wykazu z innymi bazami danych kontaktowych, w szczególności z bazą telefoniczną). - Zamawiający po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy wykaz podmiotów do badania liczący 411 jednostek. - Wymagany, minimalny poziom zwrotu (respose rate) dla IDI wynosi 25% (103 podmioty, z którymi zrealizowany został pełen wywiad). Natomiast próba badawcza dla grup fokusowych to nie mniej niż 8 uczestników wylosowanych z wykazu podmiotów do badania liczącego 411 jednostek. Każde odstępstwo od tej wielkości będzie skutkowało naliczeniem kar umownych, o których mowa w par. 16 umowy). - Na potrzeby wywiadów Wykonawca opracuje odpowiednie kwestionariusze/scenariusze. - Wszystkie wywiady zostaną przeprowadzone z przedstawicielem Zarządu przedsiębiorstwa lub osobą na stanowisku kierowniczym, posiadającym niezbędną wiedzę w zakresie udziału podmiotu w danym wydarzeniu. - Z każdego wywiadu sporządzone zostanie szczegółowe sprawozdanie, zawierające zestawienie pytań zawartych w scenariuszu wywiadu i uzyskanych na nie odpowiedzi. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli poprawności zrealizowanych wywiadów w ramach kontroli własnej PAIiIZ S.A. 6. ZAKRES RAPORTU METODOLOGICZNEGO Raport metodologiczny powinien zawierać następujące elementy: 1) szczegółowy opis koncepcji i metodologii (metod, technik, narzędzi) realizacji badania, 2) kwestionariusze wywiadu do badań ilościowych; 3) scenariusze wywiadów - zgodnie ze wskazanymi założeniami; 4) listę osób, z którymi zostaną przeprowadzone wywiady IDI i grupy fokusowe; 5) szczegółowy harmonogram realizacji badań i analiz; 6) propozycję spisu treści raportu końcowego; 7) zakresy odpowiedzialności poszczególnych ekspertów, w ramach zespołu badawczego. 7. ZAKRES RAPORTU KOŃCOWEGO 1) Wykonawca przygotuje raport końcowy prezentujący wyniki badań. Otrzymane wyniki powinny zostać omówione w sposób syntetyczny i przekrojowy. Raport nie może sprowadzać się do zreferowania (streszczenia) uzyskanych danych i odpowiedzi pochodzących z badań, lecz powinien być syntezą wyników uzyskanych na różnych etapach realizacji badania. 2) Do zaprezentowania materiału empirycznego Wykonawca powinien wybrać takie przekroje analityczne (typologie), które będą zapewniały prawidłowe wnioskowanie (będą istotne z punktu widzenia zaobserwowanych prawidłowości). 3) Raport końcowy będzie zawierał co najmniej następujące elementy: - streszczenie, - kontekst realizacji badania, - opis metodologii badania, - wnioski z badania i rekomendacje, - syntetyczne odpowiedzi na wszystkie postawione pytania ewaluacyjne. 4) Do raportu końcowego będą dołączone aneksy, tworzone przez Wykonawcę na bieżąco w toku realizacji niniejszego Zamówienia, w szczególności: - szczegółowy opis metodologii zastosowanej w badaniu, - lista jednostek, z którymi przeprowadzono wywiady, - lista dokumentów, publikacji i innych materiałów źródłowych, wykorzystanych przy ewaluacji, - Aneks statystyczny zawierający tabelaryczną prezentację wyników badań ilościowych, w wyznaczonych po konsultacji z Zamawiającym przekrojach analitycznych, - narzędzia badawcze zastosowane w wywiadach, - informacja dla prasy streszczająca najważniejsze wnioski i wyniki badania (maksymalnie dwie strony maszynopisu, około 1 800 znaków na stronę). 5) Raport powinien zawierać nie więcej niż 100 stron maszynopisu, w tym streszczenie (nie więcej 5-10 str.), około 1 800 znaków na stronę. Oba raporty (metodologiczny i końcowy) będą przygotowane w języku polskim. W raporcie końcowym Wykonawca powinien zamieścić logo Projektu, Unii Europejskiej i PO RPW oraz informację, że raport powstał w ramach projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 6) Prezentowane w raporcie informacje powinny zachować spójny wygląd i treść (w szczególności tabele i wykresy). Ponadto, szata graficzna obu raportów powinna być zgodna z Poradnikiem Beneficjenta - Zasady promocji projektów dla Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 oraz Księgą Identyfikacji Wizualnej Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013. Ponadto, raporty oraz prezentacje przygotowane w ramach zamówienia będą zgodne z zasadami wizualizacji Projektu. 7) Wykonawca dostarczy oba raporty (końcowy i metodologiczny) w wersji elektronicznej (CD/DVD/pendrive oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej; formaty: .doc, docx oraz PDF) oraz papierowej (zbindowane, wydruk w kolorze) w liczbie pięciu egzemplarzy (dotyczy wersji finalnej). Wersja robocza raportu końcowego zostanie dostarczona w wersji elektronicznej (CD/DVD/pendrive oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej; formaty: doc, docx oraz PDF) oraz papierowej (zbindowane, wydruk w kolorze) w liczbie trzech egzemplarzy. 8) Załącznikiem do raportu będą bazy danych pochodzące z badań ilościowych zapisane w programie Excel. 9) Wykonawca przedstawi dodatkowo do raportu prezentację w programie Power Point, w której w sposób obrazowy i atrakcyjny pokaże wyniki badania. Prezentacja od 25 do 30 slajdów w wersji polskiej i angielskiej..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.30.00.00-7.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 60.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Na mocy art. 45 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełnienia warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonali co najmniej 5 usług odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, w tym co najmniej: a) dwie usługi polegające na przeprowadzeniu badania ewaluacyjnego lub marketingowego, każde o wartości brutto min. 150.000,00 zł. (a w przypadku, jeśli wartość usługi była w umowie wyrażona w walucie obcej - równowartość 150.000,00 złotych ustala się w. średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy o wykonanie usługi); b) dwie usługi polegające na realizacji badań na próbie przedsiębiorstw, z wykorzystaniem jednej z następujących technik badawczych: CAPI (wspomagane komputerowo wywiady osobiste), PAPI (ankieterskie wywiady osobiste) lub CATI (wspomagane komputerowo wywiady telefoniczne). Próba badawcza w każdym z badań była nie mniejsza niż 700 jednostek badawczych; c) badanie fokusowe lub równoważne jakościowe.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełnienia warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponować: a) Kierownikiem, który: - posiada wyższe wykształcenie, - w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert pełnił funkcję kierownika w co najmniej 3 (trzech) projektach badawczych, przy czym: - przedmiotem co najmniej 2 (dwóch) projektów było przeprowadzenie ewaluacji interwencji publicznych (programów, działań lub projektów), - wartość co najmniej 1 (jednego) projektu wynosiła co najmniej 150.000 zł brutto (a w przypadku, jeżeli wartość projektu została w umowie wyrażona w walucie innej niż złoty przeliczenie nastąpi wg średniego kursu złotego ogłoszonego przez Prezesa NBP i obowiązującego w dniu podpisania umowy na realizację usługi). b) Ekspertem do spraw badań ilościowych, który: - posiada wyższe wykształcenie oraz, - w ciągu 3 lat przed upływem terminu składnia ofert, realizował co najmniej 3 projekty badawcze, w których odpowiedzialny był za przygotowanie kwestionariuszy dla badań ilościowych, w których respondentami były przedstawiciele przedsiębiorstw, - w ciągu 3 lat przed upływem terminu składnia ofert, realizował co najmniej 4 projekty badawcze, w których odpowiedzialny był za analizę statystyczną i interpretację danych pochodzących z badań ilościowych; projekty mogą powtarzać się z projektami wymaganymi w poprzednim punkcie. c) Dwoma ekspertami do spraw badań jakościowych, z których: - każdy posiada wyższe wykształcenie; - każdy w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert realizował co najmniej 4 (cztery) projekty badawcze, w których był odpowiedzialny za prowadzenie wywiadów osobistych (IDI) oraz interpretację danych pochodzących ze zrealizowanych wywiadów, - co najmniej jeden w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert realizował co najmniej 1 (jeden) projekt badawczy, w którym odpowiedzialny był za realizację wywiadów osobistych (IDI) z przedstawicielami kadry zarządzającej przedsiębiorstw (przedstawicielami zarządu) lub kadry kierowniczej (przedstawicielami dyrekcji); projekty mogą powtarzać się z projektami wymaganymi w poprzednim punkcie, - co najmniej jeden w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert prowadził co najmniej 2 (dwie) grupy fokusowe w zakresie odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia. Wyżej wymienionych funkcji w zespole nie można łączyć ze sobą.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 150.000,00 zł.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Umowy, w rozumieniu art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, w sytuacji: 1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia; 2) rozwiązania lub zmiany treści umowy o dofinansowanie Projektu Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, z której finansowane jest zamówienie; 3) nieotrzymania przez Zamawiającego płatności okresowej z Instytucji Pośredniczącej, przeznaczonej na zapłatę wynagrodzenia wynikającego z umowy.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.paiz.gov.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. w Warszawie ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
23.04.2014 godzina 11:00, miejsce: Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. w Warszawie, ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa - Kancelaria Ogólna PAIiIZ, I piętro, p. 111. Kancelaria działa w godz. 9:00-16:00..


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 Osi priorytetowej I Nowoczesna Gospodarka Działanie I.4 Promocja i Współpraca, komponent Promocja..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Numer ogłoszenia: 84847 - 2014; data zamieszczenia: 17.04.2014


OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA


Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.


Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
117402 - 2014 data 07.04.2014 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A., ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 3349800, 3349966, fax. 22 3349999.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU


II.1) Tekst, który należy zmienić:


  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
    IV.4.4.

  • W ogłoszeniu jest:
    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.04.2014 godzina 11:00, miejsce: Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. w Warszawie, ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa - Kancelaria Ogólna PAIiIZ, I piętro, p. 111. Kancelaria działa w godz. 9:00-16:00...

  • W ogłoszeniu powinno być:
    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.04.2014 godzina 11:00, miejsce: Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. w Warszawie, ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa - Kancelaria Ogólna PAIiIZ, I piętro, p. 111. Kancelaria działa w godz. 9:00-16:00...


Warszawa: Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej.


Numer ogłoszenia: 329708 - 2014; data zamieszczenia: 06.10.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 117402 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A., ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 3349800, 3349966, faks 22 3349999.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ) 1. INFORMACJE OGÓLNE Makroregion Polska Wschodnia to obszar obejmujący pięć województw: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie. Obszar ten zajmuje 31,6% powierzchni całego kraju. Według Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR), który regularnie przeprowadza badania na temat atrakcyjności inwestycyjnej polskich regionów, województwa Polski Wschodniej to regiony o niskiej atrakcyjności w większości analizowanych czynników atrakcyjności. Ponadto w przytoczonych wcześniej badaniach wykazano, iż Polska Wschodnia jest Makroregionem o niskim poziomie rozwoju przemysłu, nieefektywnej strukturze gospodarki, niskiej innowacyjności oraz o małych zasobach wykwalifikowanych pracowników. Na sytuację Makroregionu negatywnie wpływa również jego peryferyjne położenie w stosunku do krajowych i europejskich centrów gospodarczych. Makroregion cechuje wciąż m.in.: niska stopa inwestycji i niewielki napływ inwestycji zagranicznych. Jest to spowodowane przede wszystkim słabą infrastrukturą gospodarczą i społeczną, niewielką chłonnością rynku oraz niewystarczającą aktywnością województw w przyciąganiu inwestorów oraz promocji eksportu. Jednak ostatnie lata, to również czas wzmożonych działań, mających na celu zmniejszenie występujących zapóźnień i barier w rozwoju makroregionu. Jednym z dedykowanych instrumentów, które mają temu służyć jest Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, realizowany w pierwszej I osi priorytetowej Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej (działania I.4 Promocja i współpraca, poddziałanie 1.4.1 promocja gospodarcza). Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej jest pierwszym projektem, który swym zasięgiem obejmuje jednocześnie wszystkie województwa Makroregionu oraz w sposób przemyślany i spójny prezentuje potencjał gospodarczy całego obszaru. Projekt realizowany jest od 2009 roku a jego zakończenie zaplanowano w połowie 2015 r. Głównym celem Programu, realizowanego przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. we współpracy z pięcioma województwami Polski Wschodnie jest wzrost zainteresowania ofertą gospodarczą Polski Wschodniej. Główne założenia Programu obejmują: - zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Makroregionu, - zainteresowanie polskich firm inwestycjami w Polsce Wschodniej, - pobudzenie eksportu produktów oraz usług z Polski Wschodniej, - rozwój turystyki biznesowej w Makroregionie. Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej składa się z dwóch komponentów: 1) promocji wizerunkowej Makroregionu Polski Wschodniej oraz poszczególnych województw pod kątem biznesowym (Eastern Poland - Macroregion - Macrofuture). Głównym założeniem promocji wizerunkowej jest wypromowanie Makroregionu Polski Wschodniej jako dobrego miejsca do inwestycji oraz atrakcyjnego partnera handlowego. Zadania promocji wizerunkowej służą wsparciu promocji bezpośredniej. Promocja wizerunkowa obejmie działania o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym: - opracowano system identyfikacji wizualnej, - opracowano materiały promocyjne i informacyjne oraz publikacje, - zrealizowano kampanię medialną w mediach krajowych i zagranicznych, obecnie trwa realizacja dodatkowej kampanii w mediach zagranicznych, - prowadzone są działania Public Relations: wizyty studyjne dziennikarzy zagranicznych, których celem jest obiektywna prezentacja Polski Wschodniej w mediach zagranicznych, przeprowadzono cykl konferencji prasowych w trakcie wydarzeń z zakresu badań bezpośrednich, seminaria oraz fora ekonomiczne, których zadaniem jest przedstawienie Programu, efektów jego realizacji oraz przekazanie informacji o możliwościach współpracy gospodarczej z Makroregionem Polska Wschodnia. 2) promocji bezpośredniej wiodących sektorów Polski Wschodnie wśród potencjalnych inwestorów (polskich i zagranicznych) oraz firm zainteresowanych intensyfikacją współpracy handlowej (promocja typu Business to Business). Działania promocji bezpośredniej polegają na organizacji udziału przedsiębiorców z Polski Wschodniej w handlowych misjach gospodarczych, targach i wystawach międzynarodowych, natomiast w przypadku jednostek samorządu terytorialnego - misjach inwestycyjnych oraz wizytach studyjnych. Bezpośrednie działania marketingowe są istotnym element Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, ze względu na: - możliwość dokładnego dopasowania oferty inwestycyjnej i eksportowej do poszczególnych odbiorców, - potencjalnie większe zainteresowanie ofertą, która jest adresowana do pojedynczych odbiorców lub małej ich grupy, - możliwość dopasowania narzędzi marketingu pod kątem potrzeb poszczególnych województw (udział w określonych targach, misjach itp.). Działania promocji bezpośredniej wspierane są narzędziem elektronicznym - portalem gospodarczym www.whyeasternpoland.eu zawierającym zarówno aktualne dane makroekonomiczne, bieżące informacje z Makroregionu, bazę ofert inwestycyjnych oraz aktualną listę planowanych wydarzeń z zakresu działań promocji bezpośredniej (misje, targi). 2. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest Przeprowadzenie badania potrzeb przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej w ramach Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej. 3. UZASADNIENIE, CEL ORAZ ZAKRES BADANIA Realizacja badania wynika z potrzeby weryfikacji trafności, skuteczności oraz efektywności narzędzi promocji bezpośredniej wykorzystywanych w obecnym Projekcie w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej przy realizacji podobnego programu w nowej perspektywie 2014-2020. Bezpośredni wpływ działań promocyjnych na liczbę lokowanych inwestycji w Makroregionie, jest siłą rzeczy ograniczony przez wiele czynników zewnętrznych. Inicjatywy o charakterze promocyjnym stanowią zazwyczaj element wspomagający, nie będąc prawdopodobnie ani warunkiem koniecznym, ani wystarczającym do podjęcia przez inwestorów decyzji o lokacji konkretnej inwestycji na danym obszarze. Biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia z realizacji Projektu oraz pierwsze efekty interwencji, należy zbadać czy zastosowane formy promocji bezpośredniej w aktualnej postaci są wystarczające i czy odpowiadają potrzebom przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej. Udzielenie odpowiedzi w tym zakresie powinno pomóc w kształtowaniu ram i założeń podobnych interwencji w przyszłości. Zakres badania koncentrować się będzie na zweryfikowaniu czy zastosowane działania promocji bezpośredniej w Projekcie odpowiadają potrzebom przedsiębiorstw w kontekście internacjonalizacji produktów i/lub usług. W ocenie badania będą brane pod uwagę trzy kryteria: 1) Trafność - kryterium trafności ma na celu zbadanie czy cele Projektu, w kontekście samej konstrukcji, są możliwe do osiągnięcia przy pomocy realizowanych działań. Rolą Wykonawcy będzie konfrontacja realizacji celów Projektu za pomocą przyjętych działań, przede wszystkim promocji bezpośredniej, z uwzględnieniem czynników zewnętrznych, które warunkują osiągnięcie założonych celów, z realnymi potrzebami przedsiębiorców w kontekście internacjonalizacji. Z uwagi na fakt, iż Projekt jest w trakcie realizacji, zadaniem badania będzie propozycja modyfikacji zaplanowanych działań pod kątem osiągnięcia założonych celów oraz pomoc w kształtowaniu ram i założeń podobnych interwencji w przyszłości. W przypadku zaistnienia ostatniej z okoliczności, Wykonawca przedstawi własną, przykładową propozycję modyfikacji celów Projektu na potrzeby analogicznych działań realizowanych w kolejnym okresie programowania. 2) Skuteczność - kryterium skuteczności wymaga sporządzenia bilansu zamierzonych i osiągniętych efektów Projektu oraz sprawdzenia czy prowadzone działania promocji bezpośredniej (przede wszystkim ich forma i kierunki promocji) spełniają oczekiwania przedsiębiorców Polski Wschodniej. Ważne będzie ustalenie związków pomiędzy przyjętymi działaniami i ich konstrukcją, a powodzeniami i niepowodzeniami w zakresie zaplanowanych rezultatów i oddziaływania w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw. 3) Efektywność - w ramach tego kryterium istotne będzie ustalenie jak efektywnie nakłady zostały przekształcone w poszczególne produkty, rezultaty i oddziaływanie. Analizą efektywności objęte będą działania z obszaru promocji bezpośredniej, tj. misje wyjazdowe i przyjazdowe, targi, wystawy oraz wizyty studyjne. 4. PROBLEMY I OBSZARY BADAWCZE W związku z tym, iż zakres badania koncentrować się będzie na zweryfikowaniu czy zastosowane działania promocji bezpośredniej w Projekcie odpowiadają potrzebom przedsiębiorstw w kontekście internacjonalizacji przedsiębiorstw Polski Wschodniej, koniecznym będzie znalezienie odpowiedzi na pytania sformułowane w dwóch obszarach badawczych. Poniższe pytania mają charakter poglądowy, w celu ukierunkowania Wykonawcy przy przygotowaniu szczegółowych pytań, które zostaną przedstawione do akceptacji Zamawiającego po podpisaniu umowy. Przykłady zagadnień: 1) Ocena działań z zakresu promocji bezpośredniej oraz dotychczasowych efektów realizacji Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, w tym oceny jakości jego realizacji oraz osiągniętych wskaźników w kontekście realizacji podobnego Programu w nowej perspektywie 2014-2020: - czy promocja Programu dociera do potencjalnych i faktycznych przedsiębiorców? - w jakim stopniu promocja bezpośrednia Projektu jest skuteczna, tj. w jakim stopniu zachęca potencjalnych przedsiębiorców (w tym inwestorów krajowych i zagranicznych) do: a. ulokowania swojej inwestycji na terenie Polski Wschodniej? b. zwiększenia udziału eksportu w ogólnej wartości sprzedaży? - które elementy realizowanego Programu są najbardziej skuteczne z punktu widzenia przedsiębiorców? Jak oceniana i postrzegana jest skuteczność poszczególnych rodzajów przedsięwzięć promocji bezpośredniej (z listy zawartej w tabeli 1, stanowiącej załącznik nr 1 do SOPZ) w zakresie nawiązania i realizacji kontaktów handlowych? - jaka jest ocena najbardziej efektywnych kierunków (rynków) współpracy gospodarczej z punktu widzenia przedsiębiorców z poszczególnych branż wiodących z Polski Wschodniej? - jak oceniana jest skuteczność prowadzonych działań promocyjnych pod kątem rozwoju przedsiębiorczości i wymiany handlowej wśród przedsiębiorców Polski Wschodniej? - jaki jest deklaratywny poziom zainteresowania handlem z rynkiem Polski Wschodniej? - jakie są opinie dotyczące kanałów i narzędzi promocji Polski Wschodniej? 2) Ocena trafności oraz skuteczności zastosowanych działań promocji bezpośredniej Projektu w stosunku do potrzeb przedsiębiorców Polski Wschodniej, w szczególności w kontekście internacjonalizacji: - które z poszczególnych rodzajów przedsięwzięć promocji bezpośredniej Projektu są najbardziej, a które najmniej trafne z punktu widzenia potrzeb przedsiębiorców Polski Wschodniej? - w jakim stopniu działania promocji bezpośredniej Projektu (misje/targi/wizyty studyjne) odpowiadają potrzebom przedsiębiorców Polski Wschodniej? - czy można porównać skuteczność i efektywność (koszty do efektów) misji/targów/ wizyt studyjnych organizowanych w ramach Projektu z analogicznymi przedsięwzięciami, organizowanymi w ramach innych inicjatyw? - czy zastosowane formy promocji (misje/targi/wizyty) są wystarczające z punktu widzenia przedsiębiorców, w szczególności w kontekście internacjonalizacji? Jeżeli nie, to które formy promocji powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020? - czy dobór kierunków (rynków) współpracy gospodarczej odpowiada potrzebom przedsiębiorców z poszczególnych branż wiodących z Polski Wschodniej? Jeżeli nie, to które kierunki współpracy gospodarczej powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020? - czy zastosowane formy wsparcia są wystarczające i odpowiadają potrzebom przedsiębiorców? Jeżeli nie, to jakie formy wsparcia powinny być uwzględnione w nowej perspektywie 2014-2020? 5. WYMAGANIA DOTYCZĄCE METODOLOGII BADANIA Wykonawca przeprowadzi wszystkie niezbędne czynności związane z powierzonym mu zadaniem zgodnie z powszechnie respektowanymi regułami metodologicznymi obowiązującymi w naukach społecznych. Wielowymiarowość celów badania oraz wielość zagadnień sugeruje zastosowanie hybrydowej metodologii badań społecznych, bazującej na integracji metod kwantyfikacyjnych z treściowymi. Zamawiający przewidział następujące elementy badania: I. DESK RESEARCH Pierwszym etapem badań będzie analiza źródeł zastanych. Istotne będzie zapoznanie się Wykonawcy z dokumentacją programową oraz materiałami wypracowanymi do tej pory w postaci analizy gospodarczej, raportów oraz badań ewaluacyjnych. Na tym etapie Wykonawca powinien również przeprowadzić szereg rozmów z osobami zaangażowanymi w realizację Projektu, w tym z przedstawicielami Zamawiającego, MRR i PARP. Celem przeprowadzonych rozmów powinno być poszerzenie wiedzy na temat analizowanej interwencji oraz identyfikacja danych, które mogą okazać się użyteczne z punktu widzenia postawionych pytań badawczych. Konsekwencją realizacji tego etapu, będzie opracowanie i zaakceptowanie raportu metodologicznego, w tym przygotowanie narzędzi badawczych w postaci kwestionariuszy wywiadu dla badań ilościowych oraz scenariuszy wywiadu na potrzeby badań jakościowych. II. BADANIA TERENOWE ILOŚCIOWE I JAKOŚCIOWE Badanie będzie miało na celu umożliwić udzielenie odpowiedzi przede wszystkim na pytania wskazane powyżej, w ramach pierwszego i drugiego obszaru badawczego. 1) Pierwszy obszar badawczy - główne założenia: - Wykonawca zrealizuje badanie z wykorzystaniem jednej z wybranych technik badawczych: CAPI, PAPI lub CATI. Istotne jest, iż Zamawiający dysponuje bazą adresową do podmiotów gospodarczych (w bazie znajdują się dodatkowo numery NIP/REGON, które w razie potrzeby pozwolą na zintegrowanie wykazu z innymi bazami danych kontaktowych, w szczególności z bazą telefoniczną). - Zamawiający po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy wykaz podmiotów do badania liczący 3 000 jednostek, z których Wykonawca wylosuje próbę badawczą nie mniejszą niż 1 000 respondentów. - Wymagany, minimalny poziom zwrotu (respose rate) w badaniu wynosi 50% (500 podmiotów, z którymi zrealizowany został pełen wywiad). Każde odstępstwo od tej wielkości będzie skutkowało naliczeniem kar umownych, o których mowa w par. 16 umowy). - Realizacja badania będzie miała charakter badania wyczerpującego - tzn. Zamawiający wymaga podjęcia kontaktu i próbę realizacji wywiadu z każdym respondentem w przekazanej próbie badawczej. - Wszystkie wywiady zostaną przeprowadzone z przedstawicielem Zarządu przedsiębiorstwa lub osobą na stanowisku kierowniczym, posiadającym niezbędną wiedzę w zakresie prowadzonego badania. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli poprawności zrealizowanych wywiadów w ramach kontroli własnej PAIiIZ S.A. 2) Drugi obszar badawczy - główne założenia: - Wykonawca przeprowadzi wywiady jakościowe w formule Indywidualnych Wywiadów Pogłębionych (IDI) oraz 3 wywiady grupowe (grupy fokusowe) z krajowymi podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą, zarejestrowanymi na terenie województw Polski Wschodniej (411 podmiotów), uczestniczącymi w dotychczasowych wydarzeniach z zakresu promocji bezpośredniej. Istotne jest, iż Zamawiający posiada jedynie bazę adresową podmiotów gospodarczych (w bazie znajdują się dodatkowo numery NIP/REGON, które w razie potrzeby pozwolą na zintegrowanie wykazu z innymi bazami danych kontaktowych, w szczególności z bazą telefoniczną). - Zamawiający po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy wykaz podmiotów do badania liczący 411 jednostek. - Wymagany, minimalny poziom zwrotu (respose rate) dla IDI wynosi 25% (103 podmioty, z którymi zrealizowany został pełen wywiad). Natomiast próba badawcza dla grup fokusowych to nie mniej niż 8 uczestników wylosowanych z wykazu podmiotów do badania liczącego 411 jednostek. Każde odstępstwo od tej wielkości będzie skutkowało naliczeniem kar umownych, o których mowa w par. 16 umowy). - Na potrzeby wywiadów Wykonawca opracuje odpowiednie kwestionariusze/scenariusze. - Wszystkie wywiady zostaną przeprowadzone z przedstawicielem Zarządu przedsiębiorstwa lub osobą na stanowisku kierowniczym, posiadającym niezbędną wiedzę w zakresie udziału podmiotu w danym wydarzeniu. - Z każdego wywiadu sporządzone zostanie szczegółowe sprawozdanie, zawierające zestawienie pytań zawartych w scenariuszu wywiadu i uzyskanych na nie odpowiedzi. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli poprawności zrealizowanych wywiadów w ramach kontroli własnej PAIiIZ S.A. 6. ZAKRES RAPORTU METODOLOGICZNEGO Raport metodologiczny powinien zawierać następujące elementy: 1) szczegółowy opis koncepcji i metodologii (metod, technik, narzędzi) realizacji badania, 2) kwestionariusze wywiadu do badań ilościowych; 3) scenariusze wywiadów - zgodnie ze wskazanymi założeniami; 4) listę osób, z którymi zostaną przeprowadzone wywiady IDI i grupy fokusowe; 5) szczegółowy harmonogram realizacji badań i analiz; 6) propozycję spisu treści raportu końcowego; 7) zakresy odpowiedzialności poszczególnych ekspertów, w ramach zespołu badawczego. 7. ZAKRES RAPORTU KOŃCOWEGO 1) Wykonawca przygotuje raport końcowy prezentujący wyniki badań. Otrzymane wyniki powinny zostać omówione w sposób syntetyczny i przekrojowy. Raport nie może sprowadzać się do zreferowania (streszczenia) uzyskanych danych i odpowiedzi pochodzących z badań, lecz powinien być syntezą wyników uzyskanych na różnych etapach realizacji badania. 2) Do zaprezentowania materiału empirycznego Wykonawca powinien wybrać takie przekroje analityczne (typologie), które będą zapewniały prawidłowe wnioskowanie (będą istotne z punktu widzenia zaobserwowanych prawidłowości). 3) Raport końcowy będzie zawierał co najmniej następujące elementy: - streszczenie, - kontekst realizacji badania, - opis metodologii badania, - wnioski z badania i rekomendacje, - syntetyczne odpowiedzi na wszystkie postawione pytania ewaluacyjne. 4) Do raportu końcowego będą dołączone aneksy, tworzone przez Wykonawcę na bieżąco w toku realizacji niniejszego Zamówienia, w szczególności: - szczegółowy opis metodologii zastosowanej w badaniu, - lista jednostek, z którymi przeprowadzono wywiady, - lista dokumentów, publikacji i innych materiałów źródłowych, wykorzystanych przy ewaluacji, - Aneks statystyczny zawierający tabelaryczną prezentację wyników badań ilościowych, w wyznaczonych po konsultacji z Zamawiającym przekrojach analitycznych, - narzędzia badawcze zastosowane w wywiadach, - informacja dla prasy streszczająca najważniejsze wnioski i wyniki badania (maksymalnie dwie strony maszynopisu, około 1 800 znaków na stronę). 5) Raport powinien zawierać nie więcej niż 100 stron maszynopisu, w tym streszczenie (nie więcej 5-10 str.), około 1 800 znaków na stronę. Oba raporty (metodologiczny i końcowy) będą przygotowane w języku polskim. W raporcie końcowym Wykonawca powinien zamieścić logo Projektu, Unii Europejskiej i PO RPW oraz informację, że raport powstał w ramach projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. 6) Prezentowane w raporcie informacje powinny zachować spójny wygląd i treść (w szczególności tabele i wykresy). Ponadto, szata graficzna obu raportów powinna być zgodna z Poradnikiem Beneficjenta - Zasady promocji projektów dla Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 oraz Księgą Identyfikacji Wizualnej Narodowej Strategii Spójności na lata 2007-2013. Ponadto, raporty oraz prezentacje przygotowane w ramach zamówienia będą zgodne z zasadami wizualizacji Projektu. 7) Wykonawca dostarczy oba raporty (końcowy i metodologiczny) w wersji elektronicznej (CD/DVD/pendrive oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej; formaty: .doc, docx oraz PDF) oraz papierowej (zbindowane, wydruk w kolorze) w liczbie pięciu egzemplarzy (dotyczy wersji finalnej). Wersja robocza raportu końcowego zostanie dostarczona w wersji elektronicznej (CD/DVD/pendrive oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej; formaty: doc, docx oraz PDF) oraz papierowej (zbindowane, wydruk w kolorze) w liczbie trzech egzemplarzy. 8) Załącznikiem do raportu będą bazy danych pochodzące z badań ilościowych zapisane w programie Excel. 9) Wykonawca przedstawi dodatkowo do raportu prezentację w programie Power Point, w której w sposób obrazowy i atrakcyjny pokaże wyniki badania. Prezentacja od 25 do 30 slajdów w wersji polskiej i angielskiej.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.30.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Zamówienie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 Osi priorytetowej I Nowoczesna Gospodarka Działanie I.4 Promocja i Współpraca, komponent Promocja.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.07.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
8.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • EU-CONSULT Sp. z o.o., ul. Wały Piastowskie 1, 80-855 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 162601,63 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    87330,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    87330,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    420660,00


  • Waluta:
    PLN.