Informacje o przetargu
Dostawa platformy e-learningowej, udzielenie licencji na jej wykorzystanie dla 800 użytkowników z 20 szkół oraz przeprowadzenie szkolenia dla administratorów i nauczycieli biorących udział w projekcie pn.: Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia.
Opis przedmiotu przetargu: 1. Dostawa platformy e-learningowej, udzielenie licencji na jej wykorzystanie dla 800 użytkowników z 20 szkół oraz przeprowadzenie szkolenia dla administratorów i nauczycieli biorących udział w projekcie pn.: Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia - projekty konkursowe. Opis przedmiotu zamówienia: Dostawa oprogramowania i udzielenie licencji na jego wykorzystanie, na którą składają się: - dostawa platformy e-learningowej dla 800 użytkowników, - szkolenie dla nauczycieli i administratorów - dostawa systemu rejestracji ocen i obecności uczniów dla 20 szkół wraz z urządzeniami do wprowadzania danych odpowiadających przedmiotowi zamówienia, Szczegółowe wymagania dotyczące platformy e-learningowej oraz dokumentacja funkcjonalności platformy Grupa I - funkcjonalności obligatoryjne, wymagane we wdrożeniach referencyjnych Lp. Nazwa funkcjonalności Opis funkcjonalności 1. ADL SCORM (Sharable Content Object Reference Model = model odwołań do dzielonych obiektów treści) Możliwość osadzenia na platformie pakietów kursów zgodnych ze standardem SCORM 1.2 lub SCORM 2004. Platforma winna umożliwiać prezentację w portfolio użytkownika informacji o wykorzystaniu kursu. Opis standardu: http://www.adlnet.gov/Technologies/scorm/default.aspx 2 IMS QTI (question and test interoperabity = interoperatywność pytań i testów) Możliwość importu pytań testowych przygotowanych zgodnie ze standardem IMS QTI 1.2 lub IMS QTI 2.0. Wymagana jest obsługa przynajmniej pytań testów z jedną lub wieloma poprawnymi odpowiedziami. Opis standardu: www.imsglobal.org/question 3. IMS Enterprise Możliwość importu za pomocą pliku XML przygotowanego zgodnie ze standardem IMS Enterprise następujących informacji o szkole: - listy nauczycieli, - listy zajęć prowadzonych przez nauczycieli, - listy uczestników tych zajęć. Platforma winna na podstawie tych informacji założyć odpowiednią strukturę szkoły, tak aby nauczyciele mieli utworzone kursy odpowiadające wszystkim prowadzonym przez nich zajęciom z odpowiednio przypisanymi uczniami. Opis standardu: www.imsglobal.org/enterprise 4. Common Cartridge Systemu musi zapewniać odtwarzanie materiałów edukacyjnych przygotowanych zgodnie ze standardem Common Cartridge Opis standardu: www.imsglobal.org/cc 5. AICC CMI001 System musi zapewniać odtwarzanie materiałów edukacyjnych przygotowanych zgodnie ze wytycznymi komunikacyjnym AICC CMI001 Opis wytycznych: http://www.aicc.org/pages/down-docs-index.htm 6. IEEE LOM (learning object metadata = metadane obiektów edukacyjnych) System musi zapewniać wyszukiwanie obiektów edukacyjnych umieszczonych na platformie zgodnie ze standardem IEEE LOM. Opis stadnardu: http://ltsc.ieee.org/wg12/ 7. SSL (secure socket layer=warstwa bezpiecznych łączy) Komunikacja pomiędzy serwerem a przeglądarką u klienta winna odbywać się za pomocą szyfrowanego połączenia zgodnie z protokołem SSL 3.0 RC4 z 12b bitowym szyfrowaniem. 8. RSS/Atom (Really Simple Syndication= bardzo prosta syndykacja) System musi zapewniać odtwarzanie materiałów publikowanych przez dowolnych dostawców treści w standardzie RSS/Atom. Opis standardu: http://www.ietf.org/rfc/rfc4287.txt 9. Dokumenty on-line System ma umożliwiać tworzenie dokumentów on-line tworzonych za pomocą edytora HTML posiadającego cechy WYSIWYG. Edytor ten w szczególności winien umożliwiać wykorzystanie w tekście różnych styli akapitowych i podstawowych styli znakowych (kursywa, pismo półgrube, frakcje, podkreślenie). Edytor winien umożliwiać osadzanie grafik oraz animacji flash. Edytor winien umożliwiać osadzanie w dokumencie wzorów matematycznych - co najmniej w zakresie: - ułamków zwykłych i piętrowych, - pierwiastków, - całki oznaczonej i nieoznaczonej. Edytor winien umożliwiać wprowadzanie odsyłaczy do dowolnych umieszczonych materiałów na platformie oraz zewnętrznych stron WWW. Edytor winien umożliwiać przełączenie do trybu edycji kodu HTML. 10. Publikowanie zasobów Każdy nauczyciel winien mieć możliwość utworzenie folderów on-line o dowolnie rozbudowanej strukturze, określenia praw dostępu do tych folderów dla wszystkich swoich uczniów lub wybranych grup, określanie czasu dostępu do poszczególnych podfolderów oraz sprawdzanie czy opublikowane tam materiały były wykorzystywane przez poszczególnych uczniów. W folderach nauczyciel może umieszczać dowolne pliki o wielkości do 50 MB. Winna istnieć możliwość wersjonowania wgrywanych plików - w szczególności odczytu jego wersji archiwalnej. W folderach mogą też być tworzone dokumenty on-line (zobacz punkt 11). Usunięcie dowolnego dokumentu winno prowadzić do umieszczenia go w koszu, z którego dopiero można go ostatecznie usunąć lub odtworzyć. Mechanizm ten winien być dostępny bezpośrednio dla osoby, która usunęła dokument. 11. Zadania Mechanizmy zadawania i oceny zadań domowych. Nauczyciel winien móc określić grupę dla której przeznaczone jest zadanie, czas jego udostępnienia i realizacji. Po udostępnieniu zadania nauczyciel winien móc sprawdzać który z uczniów nadesłał zadanie. Zadania mogą być rozwiązywane przez dołączenie dowolnego pliku (system musi dopuszczać pliki o wielkości do 20 MB) lub utworzenie dokumentu on-line na platformie (zobacz punkt 11) Nauczyciel winien móc ocenić zadanie oraz wysłać do każdego ucznia indywidualny komentarz. 12. Testy Mechanizmy definiowania, przeprowadzania i oceny testów obejmujących szereg pytań testowych. Pytania testowe mogą być importowane (zobacz punkt 2) lub tworzone za pomocą wewnętrznego edytora. Wymagane są co najmniej pytania wyboru oraz pytania wymagające podania tekstu. Po przygotowaniu zestawu pytań nauczyciel winien móc określić czas dostępności testu a także sposób jego rozwiązywania obejmujący co najmniej: - liczbę możliwych prób rozwiązań testy, - możliwość permutowania zadań, - możliwość permutowania odpowiedzi w zadaniach z wieloma odpowiedziami. Po rozwiązaniu testów nauczyciel winien mieć dostęp do wyników każdego z uczestników oraz do statystyk dla całej grupy. 13. Fora dyskusyjne Możliwość prowadzenia za pomocą platformy moderowanych forów dyskusyjnych wielowątkowych oraz o prostej strukturze. Moderowanie ma umożliwiać upoważnionym użytkownikom edycję lub usunięcie dowolnego wpisu. 14. Fora eksperckie Możliwość prowadzenia forum w którym każdy z uczestników może wprowadzić własny wpis - pytanie, na które odpowiadać może jedynie wskazany ekspert. 15. E-portfolio Funkcjonalność umożliwiająca gromadzenie wyników prac uczestników. Winno ono automatycznie gromadzić wszystkie zadania (zobacz punkt 11.) oraz testy (zobacz punkt 12.) zrealizowane przez uczniów. W e-portfolio winny być też gromadzone podstawowe informacje o aktywności ucznia na platformie (liczba wizyt, czas ostatniej wizyty, liczba pobranych dokumentów) E-portfolio winno być dostępne w kontekście poszczególnych kursów oraz całej pracy ucznia na platformie. 16. Komunikacja wewnętrzna Wbudowany mechanizm poczty wewnętrznej umożliwiający wysłanie wiadomości tekstowej między dowolnymi użytkownikami, którzy mają dostęp jeden do drugiego. 17. Wielopoziomowe ogłoszenia Możliwość tworzenia na platformie ogłoszeń przeznaczonych dla poszczególnych grup odbiorców. Ogłoszenia te mogą publikować jedynie upoważnieniu użytkownicy (nauczyciele, dyrektorzy, administratorzy). Każdy z odbiorców może otrzymywać wiele ogłoszeń od różnych autorów. Np. uczeń może otrzymać komunikaty od kilku nauczycieli, od dyrektora szkoły i od administratora całej platformy. 18. Klient pocztowy Możliwość obsługi (odbierania i wysyłania) za pomocą systemu poczty utrzymywanej na wielu zewnętrznych serwerach poprzez mechanizmy POP3 IMAP. 19. Strony WWW Możliwość tworzenia za pomocą platformy ogólnodostępnych stron internetowych. 20. Wspólne dokumenty Wewnętrzne dokumenty platformy pozwalające na wspólne tworzenie ich przez wielu użytkowników. W szczególności każdy z uprawnionych użytkowników winien móc utworzyć lub pobrać do edycji paragraf dokumentu i samodzielnie nad nim pracować. Po oddaniu paragrafu może on być następnie edytowany przez innych użytkowników. Edycja poszczególnych paragrafów winna odbywać się za pomocą edytora on-line o cechach WYSIWYG. 21. Prywatny dysk sieciowy Możliwość określenia dla każdego użytkownika miejsca na platformie, w którym może tworzyć folder do przechowywania własnych dokumentów, do których tylko on będzie miał dostęp. Dokumenty takie mogą być potem kopiowane do folderów przeznaczonych do publikowania zasobów (zobacz punkt 12) 22. Konfiguracja narzędzi platformy Platforma winna umożliwić stworzenie dla każdej z placówki ją wykorzystującej odrębnego szablonu do zajęć prowadzonych na platformie. Szablon taki winien pozwalać na dobór narzędzi omówionych w punktach (11-22), dowolne ich nazwanie i przypisanie do nich wymaganych uprawnień. 23. Logotyp placówek Każda z placówek winna móc dostosować interfejs platformy poprzez umieszczenie swojego logotypu. 24. Dostosowanie wyglądu interfejsu do różnych grup wiekowych Możliwość modyfikowania interfejsu programu dla różnych grup wiekowych odbiorców. Grupa II - funkcjonalności obligatoryjne, które nie muszą występować we wdrożeniach referencyjnych Lp. Nazwa funkcjonalności Opis funkcjonalności 25. Program domyślnie w języku polskim Dla ucznia i nauczyciela system winien uruchamiać się domyślnie w języku polskim. Pełny interfejs użytkownika programu oraz pomoc on-line winny być w języku polskim. 26. Dostępność programu w języku czeskim i niemieckim Ze względu na możliwą współpracę regionalną oczekiwana jest możliwość wyboru pracy z interfejsem programu w wersji niemieckiej i czeskiej. 27. VoIP System musi zapewniać możliwość równoczesnej komunikacji audio wielu (do 50) grupom użytkowników, z których każda może obejmować do 40 użytkowników platformy. Komunikacja ta winna być wzbogacona o funkcje: - czatu, - mechanizm głosowania - wspólną internetową tablicą umożliwiającą każdemu uczestnikowi umieszczanie i tworzenie ilustracji i tekstów Komunikacja musi być moderowana - co oznacza, że uprawniony użytkownik może udzielać lub odbierać głos oraz dostęp do innych wymienionych wyżej narzędzi. 28. Wielopoziomowe zarządzanie grupami użytkowników Możliwość wielopoziomowego zarządzania grupami użytkowników. Przypisywanie praw zarządzania grupami z możliwością dziedziczenia z wyższego poziomu. Odrębne pakiety narzędzi indywidualnych dla różnych grup. Określanie wielkości dostępnego miejsca dla różnych grup dla prywatnych dysków sieciowych (zobacz punkt 23) oraz publikowanych zasobów (zobacz punkt 12),. 29. Wprowadzanie danych z oferowanych urządzeń do portfolio Współpraca z oferowanymi wspólnie z platformą urządzeniami do wprowadzania przez nauczycieli na platformę danych o obecności i ocenach ucznia. System winien umożliwiać wprowadzania danych na o ocenach i obecności na urządzeniach pracujących w trybie off-line, a następne automatyczne synchronizowanie tych danych z danymi gromadzonymi w portfolio platformy. 30. Tworzenie i ocena projektów Narzędzia do tworzenia przez użytkowników (nauczycieli, szkoły, samorządy) opisów miniprojektów edukacyjnych, weryfikacji opisu przez upoważnionych użytkowników platformy oraz oceny przez być może inną grupę użytkowników. Oferent winien określić sposób wykorzystania narzędzi platformy do realizacji tego mechanizmu. 31. Prowadzenie i rozliczania projektów Narzędzia do dokumentowania, raportowania i rozliczania miniprojektów edukacyjnych. W szczególności muszą umożliwiać tworzenie listy uczestników miniprojektów, ich obecności na zajęciach, publikacji wytworzonych dokumentów, przedkładania rozliczeń i uzyskiwanie ich aprobaty. 32. Import danych przygotowanych w arkuszu kalkulacyjnym Możliwość zaimportowania danych o organizacji placówek przygotowanych w arkuszu kalkulacyjnym. Import powinien obejmować dane omówione w funkcjonalności IMS Enterprise (zobacz punkt 3) 33. Mechanizm promocji Mechanizm umożliwiający przeniesienie struktur klas w obrębie szkoły w związku z końcem roku szkolnego umożliwiające udostępnienie kursów z poprzednich klas nowym klasom z czyszczeniem danych wytworzonych przez uczniów wcześniej uczestniczących w kursie.. Grupa III - dokumentacja funkcjonalności platformy Lp. Nazwa funkcjonalności Opis funkcjonalności 34. Kontrola oryginalności Możliwość współpracy z zewnętrznymi systemami kontroli oryginalności, które zapewniają możliwość porównania zadań uczniów (zobacz punkt 13) z zasobami Internetu oraz innymi zadaniami użytkowników platformy pod kontem wyszukiwania plagiatów. 35. Polska podstawa programowa Możliwość obsługi polskiej podstawy poprzez możliwość przypisania treści kształcenia z podstawy programowej poszczególnym zasobom, zadaniom, i testom. 36. Ocena końcowa w portfolio Możliwość zdefiniowania wyliczanej na podstawie ocen wprowadzanych do portfolio oceny końcowej. Propozycja takiej oceny może być zatwierdzona lub zmieniona przez nauczyciela. 37. Rezerwacja zasobów Mechanizm umożliwiający zdefiniowanie zasobów dostępnych dla różnych grup użytkowników i dokonywania ich rezerwacji różnych zasobów (np. sal. sprzętu komputerowego itp.). Zasoby do rezerwacji winny być definiowanie na poziomie pojedynczej placówki lub wszystkich placówek uczestniczących we wdrożeniu. 38. Organizacja spotkań Wspólny kalendarz umożliwiający organizację spotkań dla grup osób, obejmujące sprawdzanie dostępności terminów, zapraszanie oraz potwierdzenie uczestnictwa 39. Newsy Możliwość tworzenia wewnętrznych dokumentów, przez wielu użytkowników, które po zatwierdzeniu przez moderatora mogą być dostępne dowolnie zdefiniowanym grupom użytkowników platformy. Newsy winny być opatrzone datami w których mają być prezentowane. Newsy mogą być również elementem zewnętrznych stron internetowych tworzonych na platformie (zobacz punkt 21) 40. Przypomnienia Mechanizm przypominający użytkownikowi i przypisanych mu zadaniach i testach (zobacz punkty 11 i 12). 41. Strona domowa na platformie Możliwość zdefiniowania na platformie strony domowej, w której użytkownik po zalogowaniu dostanie informacje o wszystkich przydzielonych mu zasobach zadaniach, testach i ogłoszeniach (zobacz punkty 12, 13, 14 i 19). 42. Raport mailowy Możliwość zamówienia newslettera kierowanego na pocztę zewnętrzną użytkownika z informacjami o wszystkich przydzielonych mu zasobach zadaniach, testach i ogłoszeniach (zobacz punkty 12, 13, 14 i 19). 43. Zdjęcia uczestników Możliwość przypisania dla każdego uczestnika zdjęcia przez administratora w szkole i wykorzystanie tych zdjęć w przeglądzie grup uczestników poszczególnych kursów na platformie 44. Obsługa dokumentów pakietu MS Office i Open Office Możliwość otwierania i edycji oraz zapisu bezpośrednio z platformy (bez konieczności zapisu na dysku twardym) plików pakietu MS Office (pakiet musi posiadać klient) 45. Komentowanie zasobów Możliwość dodania przez użytkowników komentarza tekstowego do każdego z udostępnionych im zasobów 46. Współpracy ze szkołami objętymi innymi wdrożeniami Możliwość przeglądania udostępnionych zasobów z innych wdrożeń platformy oraz udostępniania części zasobów do przeglądu w innych instalacjach platformy 1. Szkolenia dla nauczycieli a) Szkolenia dla nauczycieli odbywać się będą w wymiarze dzień/8 godzin lekcyjnych (6 zegarowych) w trzech grupach: - I grupa: Gmina Gorlice - 27 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Ropicy Polskiej - II grupa: Gminy Wolbrom i Klucze - 17 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Dłużcu - III grupa: Gminy Jasło, Tarnowiec, Jedlicze, Skołyszyn - 17 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Warzycach. b) Wykonawca zapewni drobny poczęstunek uczestnikom szkolenia (napoje zimne, gorące, ciasteczka itp.). 2. Szkolenia dla administratorów platform a) Szkolenia dla administratorów platform odbywać się będą w wymiarze dzień/8 godzin lekcyjnych (6 zegarowych) w trzech grupach: - I grupa: Gmina Gorlice - 9 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Ropicy Polskiej - II grupa: Gminy Wolbrom i Klucze - 6 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Dłużcu - III grupa: Gminy Jasło, Tarnowiec, Jedlicze, Skołyszyn - 6 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Warzycach. b) Wykonawca zapewni drobny poczęstunek uczestnikom szkolenia (napoje zimne, gorące, ciasteczka itp.). 3. Wykonawca przedstawi materiały szkoleniowe dostępne w języku polskim. Przedłożenie materiałów wymienionych w tabeli jest niezbędne do rozpatrywania oferty. Materiały szkoleniowe składać się będą z następujących elementów: biuletyn dla administratorów, biuletyn dla nauczycieli, opisy aktualizacji. Materiały szkoleniowe dostarczone będą każdemu uczestnikowi szkolenia. 4. W Dokumentacji funkcjonalności platformy zaleca się aby każda z opcjonalnych funkcjonalności opisana była na jednej stronie A4. Wszystkie opisy muszą być zilustrowane. Każdy z opisów winien zawierać informacje o miejscu w dołączonych do oferty materiałach szkoleniowych, w których znajduje się pełniejszy opis omawianej opcjonalnej funkcjonalności. Wszystkie strony opisujące poszczególne opcjonalne funkcjonalności muszą mieć w nagłówku numer i nazwę opisywanej funkcjonalności. 5. Dostawa systemu rejestracji ocen i obecności uczniów dla 20 szkół wraz z urządzeniami do wprowadzania danych odpowiadających przedmiotowi zamówienia. Urządzenia muszą być wyspecyfikowane. 6. Wykonawca bierze na siebie odpowiedzialność za zrekompensowanie szkód wynikających z wypadków lub wszelkiego rodzaju zdarzeń, które będą miały miejsce w związku z realizacją umowy, przy czym wysokość rekompensaty ograniczona jest wartością umowy. 7. Wykonawca zapewni bezpieczeństwo i właściwą organizację przetwarzania danych osobowych, a w szczególności zapewni: a) spełnienie przez wszystkie osoby, mające dostęp do zbioru danych osobowych oraz zajmujące się ich przetwarzaniem, wymagań określonych w art. 37 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz, U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.); b) spełnienie przez wykorzystywane w procesie przetwarzania danych osobowych systemy informatyczne wymogów rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 29 kwietnia 2004 w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U. z 2004 r. Nr 100, poz. 1024); c) Zamawiającemu możliwość nadzoru i kontroli nad przetwarzaniem i ochroną danych osobowych, w tym kontroli w miejscu ich przetwarzania. 8. Wykonawca zapewni utrzymanie oprogramowania na serwerach własnych przez okres 36 miesięcy od momentu podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy. 9. Wykonawca przekaże Zamawiającemu platformę i pełne oprogramowanie na stosownych nośnikach, lub umożliwi pobranie jej w wersji elektronicznej ze swoich serwerów. 10. Wykonawca zapewni instalację oprogramowania. 11. Wykonawca zapewni wsparcie dla administratorów/użytkowników platformy, szkolenia. Cała korespondencja pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym odbywać się będzie w języku polskim. 12. Wykonawca od dnia podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy, przez okres 36 miesięcy udostępni system umożliwiający równoczesne prowadzenie konferencji dla użytkowników platformy. 13. Wykonawca w dniu podpisania umowy przekaże scenariusze testów sprawdzających zgodność funkcjonalności z opisem przedmiotu zamówienia oraz przeprowadzi stosowne testy w dniu odbioru przedmiotu zamówienia w obecności zainteresowanych przedstawicieli szkół i placówek biorących udział w projekcie. 14. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wszelkie niezbędne licencje dotyczące środowiska systemowego niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania zakupionego oprogramowania platformy edukacyjnej, przy czym ewentualny koszt z tym związany nie wpłynie na zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wskazanego w § 5 ust. 1 wzoru umowy. 15. Wykonawca wyraża zgodę na zwiększenie liczby użytkowników w granicach do 5 % w szczególności w przypadku konieczności wprowadzenia nowych użytkowników przed coroczną ich aktualizacją.
Adres: | ul. Łukasiewicza 6, 38-300 Gorlice, woj. małopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zeasgor@poczta.onet.pl tel: 18 353 77 66 fax: 18 353 77 66 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 12494220110 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2011-05-23 | Termin składania wniosków: | 2011-05-31 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 30 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.gmina.gorlice.pl | Informacja dostępna pod: | OŚWIATOWY ZESPÓŁ EKONOMICZNO - ADMINISTRACYJNY GMINY GORLICE, 38-300 Gorlice, ul. Łukasiewicza 6 - I piętro |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
30211300-4 | Platformy komputerowe | |
48190000-6 | Pakiety oprogramowania edukacyjnego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Dostawa platformy e-learningowej, udzielenie licencji na jej wykorzystanie dla 800 użytkowników z 20 szkół oraz przeprowadzenie szkolenia dla administratorów i nauczycieli biorących udział w projekcie pn.: Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem | VULCAN sp. z o.o. Wrocław, | 54 500,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2011-06-08 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 481900006 302113004 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 54 500,00 zł Minimalna złożona oferta: 54 500,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 54 500,00 zł Maksymalna złożona oferta: 54 500,00 zł | |
Gorlice: Dostawa platformy e-learningowej, udzielenie licencji na jej wykorzystanie dla 800 użytkowników z 20 szkół oraz przeprowadzenie szkolenia dla administratorów i nauczycieli biorących udział w projekcie pn.: Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia.
Numer ogłoszenia: 124942 - 2011; data zamieszczenia: 23.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Oświatowy Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Gminy Gorlice , ul. Łukasiewicza 6, 38-300 Gorlice, woj. małopolskie, tel. 18 353 77 66, faks 18 353 77 66.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa platformy e-learningowej, udzielenie licencji na jej wykorzystanie dla 800 użytkowników z 20 szkół oraz przeprowadzenie szkolenia dla administratorów i nauczycieli biorących udział w projekcie pn.: Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia..
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Dostawa platformy e-learningowej, udzielenie licencji na jej wykorzystanie dla 800 użytkowników z 20 szkół oraz przeprowadzenie szkolenia dla administratorów i nauczycieli biorących udział w projekcie pn.: Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia - projekty konkursowe. Opis przedmiotu zamówienia: Dostawa oprogramowania i udzielenie licencji na jego wykorzystanie, na którą składają się: - dostawa platformy e-learningowej dla 800 użytkowników, - szkolenie dla nauczycieli i administratorów - dostawa systemu rejestracji ocen i obecności uczniów dla 20 szkół wraz z urządzeniami do wprowadzania danych odpowiadających przedmiotowi zamówienia, Szczegółowe wymagania dotyczące platformy e-learningowej oraz dokumentacja funkcjonalności platformy Grupa I - funkcjonalności obligatoryjne, wymagane we wdrożeniach referencyjnych Lp. Nazwa funkcjonalności Opis funkcjonalności 1. ADL SCORM (Sharable Content Object Reference Model = model odwołań do dzielonych obiektów treści) Możliwość osadzenia na platformie pakietów kursów zgodnych ze standardem SCORM 1.2 lub SCORM 2004. Platforma winna umożliwiać prezentację w portfolio użytkownika informacji o wykorzystaniu kursu. Opis standardu: http://www.adlnet.gov/Technologies/scorm/default.aspx 2 IMS QTI (question and test interoperabity = interoperatywność pytań i testów) Możliwość importu pytań testowych przygotowanych zgodnie ze standardem IMS QTI 1.2 lub IMS QTI 2.0. Wymagana jest obsługa przynajmniej pytań testów z jedną lub wieloma poprawnymi odpowiedziami. Opis standardu: www.imsglobal.org/question 3. IMS Enterprise Możliwość importu za pomocą pliku XML przygotowanego zgodnie ze standardem IMS Enterprise następujących informacji o szkole: - listy nauczycieli, - listy zajęć prowadzonych przez nauczycieli, - listy uczestników tych zajęć. Platforma winna na podstawie tych informacji założyć odpowiednią strukturę szkoły, tak aby nauczyciele mieli utworzone kursy odpowiadające wszystkim prowadzonym przez nich zajęciom z odpowiednio przypisanymi uczniami. Opis standardu: www.imsglobal.org/enterprise 4. Common Cartridge Systemu musi zapewniać odtwarzanie materiałów edukacyjnych przygotowanych zgodnie ze standardem Common Cartridge Opis standardu: www.imsglobal.org/cc 5. AICC CMI001 System musi zapewniać odtwarzanie materiałów edukacyjnych przygotowanych zgodnie ze wytycznymi komunikacyjnym AICC CMI001 Opis wytycznych: http://www.aicc.org/pages/down-docs-index.htm 6. IEEE LOM (learning object metadata = metadane obiektów edukacyjnych) System musi zapewniać wyszukiwanie obiektów edukacyjnych umieszczonych na platformie zgodnie ze standardem IEEE LOM. Opis stadnardu: http://ltsc.ieee.org/wg12/ 7. SSL (secure socket layer=warstwa bezpiecznych łączy) Komunikacja pomiędzy serwerem a przeglądarką u klienta winna odbywać się za pomocą szyfrowanego połączenia zgodnie z protokołem SSL 3.0 RC4 z 12b bitowym szyfrowaniem. 8. RSS/Atom (Really Simple Syndication= bardzo prosta syndykacja) System musi zapewniać odtwarzanie materiałów publikowanych przez dowolnych dostawców treści w standardzie RSS/Atom. Opis standardu: http://www.ietf.org/rfc/rfc4287.txt 9. Dokumenty on-line System ma umożliwiać tworzenie dokumentów on-line tworzonych za pomocą edytora HTML posiadającego cechy WYSIWYG. Edytor ten w szczególności winien umożliwiać wykorzystanie w tekście różnych styli akapitowych i podstawowych styli znakowych (kursywa, pismo półgrube, frakcje, podkreślenie). Edytor winien umożliwiać osadzanie grafik oraz animacji flash. Edytor winien umożliwiać osadzanie w dokumencie wzorów matematycznych - co najmniej w zakresie: - ułamków zwykłych i piętrowych, - pierwiastków, - całki oznaczonej i nieoznaczonej. Edytor winien umożliwiać wprowadzanie odsyłaczy do dowolnych umieszczonych materiałów na platformie oraz zewnętrznych stron WWW. Edytor winien umożliwiać przełączenie do trybu edycji kodu HTML. 10. Publikowanie zasobów Każdy nauczyciel winien mieć możliwość utworzenie folderów on-line o dowolnie rozbudowanej strukturze, określenia praw dostępu do tych folderów dla wszystkich swoich uczniów lub wybranych grup, określanie czasu dostępu do poszczególnych podfolderów oraz sprawdzanie czy opublikowane tam materiały były wykorzystywane przez poszczególnych uczniów. W folderach nauczyciel może umieszczać dowolne pliki o wielkości do 50 MB. Winna istnieć możliwość wersjonowania wgrywanych plików - w szczególności odczytu jego wersji archiwalnej. W folderach mogą też być tworzone dokumenty on-line (zobacz punkt 11). Usunięcie dowolnego dokumentu winno prowadzić do umieszczenia go w koszu, z którego dopiero można go ostatecznie usunąć lub odtworzyć. Mechanizm ten winien być dostępny bezpośrednio dla osoby, która usunęła dokument. 11. Zadania Mechanizmy zadawania i oceny zadań domowych. Nauczyciel winien móc określić grupę dla której przeznaczone jest zadanie, czas jego udostępnienia i realizacji. Po udostępnieniu zadania nauczyciel winien móc sprawdzać który z uczniów nadesłał zadanie. Zadania mogą być rozwiązywane przez dołączenie dowolnego pliku (system musi dopuszczać pliki o wielkości do 20 MB) lub utworzenie dokumentu on-line na platformie (zobacz punkt 11) Nauczyciel winien móc ocenić zadanie oraz wysłać do każdego ucznia indywidualny komentarz. 12. Testy Mechanizmy definiowania, przeprowadzania i oceny testów obejmujących szereg pytań testowych. Pytania testowe mogą być importowane (zobacz punkt 2) lub tworzone za pomocą wewnętrznego edytora. Wymagane są co najmniej pytania wyboru oraz pytania wymagające podania tekstu. Po przygotowaniu zestawu pytań nauczyciel winien móc określić czas dostępności testu a także sposób jego rozwiązywania obejmujący co najmniej: - liczbę możliwych prób rozwiązań testy, - możliwość permutowania zadań, - możliwość permutowania odpowiedzi w zadaniach z wieloma odpowiedziami. Po rozwiązaniu testów nauczyciel winien mieć dostęp do wyników każdego z uczestników oraz do statystyk dla całej grupy. 13. Fora dyskusyjne Możliwość prowadzenia za pomocą platformy moderowanych forów dyskusyjnych wielowątkowych oraz o prostej strukturze. Moderowanie ma umożliwiać upoważnionym użytkownikom edycję lub usunięcie dowolnego wpisu. 14. Fora eksperckie Możliwość prowadzenia forum w którym każdy z uczestników może wprowadzić własny wpis - pytanie, na które odpowiadać może jedynie wskazany ekspert. 15. E-portfolio Funkcjonalność umożliwiająca gromadzenie wyników prac uczestników. Winno ono automatycznie gromadzić wszystkie zadania (zobacz punkt 11.) oraz testy (zobacz punkt 12.) zrealizowane przez uczniów. W e-portfolio winny być też gromadzone podstawowe informacje o aktywności ucznia na platformie (liczba wizyt, czas ostatniej wizyty, liczba pobranych dokumentów) E-portfolio winno być dostępne w kontekście poszczególnych kursów oraz całej pracy ucznia na platformie. 16. Komunikacja wewnętrzna Wbudowany mechanizm poczty wewnętrznej umożliwiający wysłanie wiadomości tekstowej między dowolnymi użytkownikami, którzy mają dostęp jeden do drugiego. 17. Wielopoziomowe ogłoszenia Możliwość tworzenia na platformie ogłoszeń przeznaczonych dla poszczególnych grup odbiorców. Ogłoszenia te mogą publikować jedynie upoważnieniu użytkownicy (nauczyciele, dyrektorzy, administratorzy). Każdy z odbiorców może otrzymywać wiele ogłoszeń od różnych autorów. Np. uczeń może otrzymać komunikaty od kilku nauczycieli, od dyrektora szkoły i od administratora całej platformy. 18. Klient pocztowy Możliwość obsługi (odbierania i wysyłania) za pomocą systemu poczty utrzymywanej na wielu zewnętrznych serwerach poprzez mechanizmy POP3 IMAP. 19. Strony WWW Możliwość tworzenia za pomocą platformy ogólnodostępnych stron internetowych. 20. Wspólne dokumenty Wewnętrzne dokumenty platformy pozwalające na wspólne tworzenie ich przez wielu użytkowników. W szczególności każdy z uprawnionych użytkowników winien móc utworzyć lub pobrać do edycji paragraf dokumentu i samodzielnie nad nim pracować. Po oddaniu paragrafu może on być następnie edytowany przez innych użytkowników. Edycja poszczególnych paragrafów winna odbywać się za pomocą edytora on-line o cechach WYSIWYG. 21. Prywatny dysk sieciowy Możliwość określenia dla każdego użytkownika miejsca na platformie, w którym może tworzyć folder do przechowywania własnych dokumentów, do których tylko on będzie miał dostęp. Dokumenty takie mogą być potem kopiowane do folderów przeznaczonych do publikowania zasobów (zobacz punkt 12) 22. Konfiguracja narzędzi platformy Platforma winna umożliwić stworzenie dla każdej z placówki ją wykorzystującej odrębnego szablonu do zajęć prowadzonych na platformie. Szablon taki winien pozwalać na dobór narzędzi omówionych w punktach (11-22), dowolne ich nazwanie i przypisanie do nich wymaganych uprawnień. 23. Logotyp placówek Każda z placówek winna móc dostosować interfejs platformy poprzez umieszczenie swojego logotypu. 24. Dostosowanie wyglądu interfejsu do różnych grup wiekowych Możliwość modyfikowania interfejsu programu dla różnych grup wiekowych odbiorców. Grupa II - funkcjonalności obligatoryjne, które nie muszą występować we wdrożeniach referencyjnych Lp. Nazwa funkcjonalności Opis funkcjonalności 25. Program domyślnie w języku polskim Dla ucznia i nauczyciela system winien uruchamiać się domyślnie w języku polskim. Pełny interfejs użytkownika programu oraz pomoc on-line winny być w języku polskim. 26. Dostępność programu w języku czeskim i niemieckim Ze względu na możliwą współpracę regionalną oczekiwana jest możliwość wyboru pracy z interfejsem programu w wersji niemieckiej i czeskiej. 27. VoIP System musi zapewniać możliwość równoczesnej komunikacji audio wielu (do 50) grupom użytkowników, z których każda może obejmować do 40 użytkowników platformy. Komunikacja ta winna być wzbogacona o funkcje: - czatu, - mechanizm głosowania - wspólną internetową tablicą umożliwiającą każdemu uczestnikowi umieszczanie i tworzenie ilustracji i tekstów Komunikacja musi być moderowana - co oznacza, że uprawniony użytkownik może udzielać lub odbierać głos oraz dostęp do innych wymienionych wyżej narzędzi. 28. Wielopoziomowe zarządzanie grupami użytkowników Możliwość wielopoziomowego zarządzania grupami użytkowników. Przypisywanie praw zarządzania grupami z możliwością dziedziczenia z wyższego poziomu. Odrębne pakiety narzędzi indywidualnych dla różnych grup. Określanie wielkości dostępnego miejsca dla różnych grup dla prywatnych dysków sieciowych (zobacz punkt 23) oraz publikowanych zasobów (zobacz punkt 12),. 29. Wprowadzanie danych z oferowanych urządzeń do portfolio Współpraca z oferowanymi wspólnie z platformą urządzeniami do wprowadzania przez nauczycieli na platformę danych o obecności i ocenach ucznia. System winien umożliwiać wprowadzania danych na o ocenach i obecności na urządzeniach pracujących w trybie off-line, a następne automatyczne synchronizowanie tych danych z danymi gromadzonymi w portfolio platformy. 30. Tworzenie i ocena projektów Narzędzia do tworzenia przez użytkowników (nauczycieli, szkoły, samorządy) opisów miniprojektów edukacyjnych, weryfikacji opisu przez upoważnionych użytkowników platformy oraz oceny przez być może inną grupę użytkowników. Oferent winien określić sposób wykorzystania narzędzi platformy do realizacji tego mechanizmu. 31. Prowadzenie i rozliczania projektów Narzędzia do dokumentowania, raportowania i rozliczania miniprojektów edukacyjnych. W szczególności muszą umożliwiać tworzenie listy uczestników miniprojektów, ich obecności na zajęciach, publikacji wytworzonych dokumentów, przedkładania rozliczeń i uzyskiwanie ich aprobaty. 32. Import danych przygotowanych w arkuszu kalkulacyjnym Możliwość zaimportowania danych o organizacji placówek przygotowanych w arkuszu kalkulacyjnym. Import powinien obejmować dane omówione w funkcjonalności IMS Enterprise (zobacz punkt 3) 33. Mechanizm promocji Mechanizm umożliwiający przeniesienie struktur klas w obrębie szkoły w związku z końcem roku szkolnego umożliwiające udostępnienie kursów z poprzednich klas nowym klasom z czyszczeniem danych wytworzonych przez uczniów wcześniej uczestniczących w kursie.. Grupa III - dokumentacja funkcjonalności platformy Lp. Nazwa funkcjonalności Opis funkcjonalności 34. Kontrola oryginalności Możliwość współpracy z zewnętrznymi systemami kontroli oryginalności, które zapewniają możliwość porównania zadań uczniów (zobacz punkt 13) z zasobami Internetu oraz innymi zadaniami użytkowników platformy pod kontem wyszukiwania plagiatów. 35. Polska podstawa programowa Możliwość obsługi polskiej podstawy poprzez możliwość przypisania treści kształcenia z podstawy programowej poszczególnym zasobom, zadaniom, i testom. 36. Ocena końcowa w portfolio Możliwość zdefiniowania wyliczanej na podstawie ocen wprowadzanych do portfolio oceny końcowej. Propozycja takiej oceny może być zatwierdzona lub zmieniona przez nauczyciela. 37. Rezerwacja zasobów Mechanizm umożliwiający zdefiniowanie zasobów dostępnych dla różnych grup użytkowników i dokonywania ich rezerwacji różnych zasobów (np. sal. sprzętu komputerowego itp.). Zasoby do rezerwacji winny być definiowanie na poziomie pojedynczej placówki lub wszystkich placówek uczestniczących we wdrożeniu. 38. Organizacja spotkań Wspólny kalendarz umożliwiający organizację spotkań dla grup osób, obejmujące sprawdzanie dostępności terminów, zapraszanie oraz potwierdzenie uczestnictwa 39. Newsy Możliwość tworzenia wewnętrznych dokumentów, przez wielu użytkowników, które po zatwierdzeniu przez moderatora mogą być dostępne dowolnie zdefiniowanym grupom użytkowników platformy. Newsy winny być opatrzone datami w których mają być prezentowane. Newsy mogą być również elementem zewnętrznych stron internetowych tworzonych na platformie (zobacz punkt 21) 40. Przypomnienia Mechanizm przypominający użytkownikowi i przypisanych mu zadaniach i testach (zobacz punkty 11 i 12). 41. Strona domowa na platformie Możliwość zdefiniowania na platformie strony domowej, w której użytkownik po zalogowaniu dostanie informacje o wszystkich przydzielonych mu zasobach zadaniach, testach i ogłoszeniach (zobacz punkty 12, 13, 14 i 19). 42. Raport mailowy Możliwość zamówienia newslettera kierowanego na pocztę zewnętrzną użytkownika z informacjami o wszystkich przydzielonych mu zasobach zadaniach, testach i ogłoszeniach (zobacz punkty 12, 13, 14 i 19). 43. Zdjęcia uczestników Możliwość przypisania dla każdego uczestnika zdjęcia przez administratora w szkole i wykorzystanie tych zdjęć w przeglądzie grup uczestników poszczególnych kursów na platformie 44. Obsługa dokumentów pakietu MS Office i Open Office Możliwość otwierania i edycji oraz zapisu bezpośrednio z platformy (bez konieczności zapisu na dysku twardym) plików pakietu MS Office (pakiet musi posiadać klient) 45. Komentowanie zasobów Możliwość dodania przez użytkowników komentarza tekstowego do każdego z udostępnionych im zasobów 46. Współpracy ze szkołami objętymi innymi wdrożeniami Możliwość przeglądania udostępnionych zasobów z innych wdrożeń platformy oraz udostępniania części zasobów do przeglądu w innych instalacjach platformy 1. Szkolenia dla nauczycieli a) Szkolenia dla nauczycieli odbywać się będą w wymiarze dzień/8 godzin lekcyjnych (6 zegarowych) w trzech grupach: - I grupa: Gmina Gorlice - 27 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Ropicy Polskiej - II grupa: Gminy Wolbrom i Klucze - 17 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Dłużcu - III grupa: Gminy Jasło, Tarnowiec, Jedlicze, Skołyszyn - 17 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Warzycach. b) Wykonawca zapewni drobny poczęstunek uczestnikom szkolenia (napoje zimne, gorące, ciasteczka itp.). 2. Szkolenia dla administratorów platform a) Szkolenia dla administratorów platform odbywać się będą w wymiarze dzień/8 godzin lekcyjnych (6 zegarowych) w trzech grupach: - I grupa: Gmina Gorlice - 9 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Ropicy Polskiej - II grupa: Gminy Wolbrom i Klucze - 6 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Dłużcu - III grupa: Gminy Jasło, Tarnowiec, Jedlicze, Skołyszyn - 6 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Warzycach. b) Wykonawca zapewni drobny poczęstunek uczestnikom szkolenia (napoje zimne, gorące, ciasteczka itp.). 3. Wykonawca przedstawi materiały szkoleniowe dostępne w języku polskim. Przedłożenie materiałów wymienionych w tabeli jest niezbędne do rozpatrywania oferty. Materiały szkoleniowe składać się będą z następujących elementów: biuletyn dla administratorów, biuletyn dla nauczycieli, opisy aktualizacji. Materiały szkoleniowe dostarczone będą każdemu uczestnikowi szkolenia. 4. W Dokumentacji funkcjonalności platformy zaleca się aby każda z opcjonalnych funkcjonalności opisana była na jednej stronie A4. Wszystkie opisy muszą być zilustrowane. Każdy z opisów winien zawierać informacje o miejscu w dołączonych do oferty materiałach szkoleniowych, w których znajduje się pełniejszy opis omawianej opcjonalnej funkcjonalności. Wszystkie strony opisujące poszczególne opcjonalne funkcjonalności muszą mieć w nagłówku numer i nazwę opisywanej funkcjonalności. 5. Dostawa systemu rejestracji ocen i obecności uczniów dla 20 szkół wraz z urządzeniami do wprowadzania danych odpowiadających przedmiotowi zamówienia. Urządzenia muszą być wyspecyfikowane. 6. Wykonawca bierze na siebie odpowiedzialność za zrekompensowanie szkód wynikających z wypadków lub wszelkiego rodzaju zdarzeń, które będą miały miejsce w związku z realizacją umowy, przy czym wysokość rekompensaty ograniczona jest wartością umowy. 7. Wykonawca zapewni bezpieczeństwo i właściwą organizację przetwarzania danych osobowych, a w szczególności zapewni: a) spełnienie przez wszystkie osoby, mające dostęp do zbioru danych osobowych oraz zajmujące się ich przetwarzaniem, wymagań określonych w art. 37 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz, U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.); b) spełnienie przez wykorzystywane w procesie przetwarzania danych osobowych systemy informatyczne wymogów rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 29 kwietnia 2004 w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U. z 2004 r. Nr 100, poz. 1024); c) Zamawiającemu możliwość nadzoru i kontroli nad przetwarzaniem i ochroną danych osobowych, w tym kontroli w miejscu ich przetwarzania. 8. Wykonawca zapewni utrzymanie oprogramowania na serwerach własnych przez okres 36 miesięcy od momentu podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy. 9. Wykonawca przekaże Zamawiającemu platformę i pełne oprogramowanie na stosownych nośnikach, lub umożliwi pobranie jej w wersji elektronicznej ze swoich serwerów. 10. Wykonawca zapewni instalację oprogramowania. 11. Wykonawca zapewni wsparcie dla administratorów/użytkowników platformy, szkolenia. Cała korespondencja pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym odbywać się będzie w języku polskim. 12. Wykonawca od dnia podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy, przez okres 36 miesięcy udostępni system umożliwiający równoczesne prowadzenie konferencji dla użytkowników platformy. 13. Wykonawca w dniu podpisania umowy przekaże scenariusze testów sprawdzających zgodność funkcjonalności z opisem przedmiotu zamówienia oraz przeprowadzi stosowne testy w dniu odbioru przedmiotu zamówienia w obecności zainteresowanych przedstawicieli szkół i placówek biorących udział w projekcie. 14. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wszelkie niezbędne licencje dotyczące środowiska systemowego niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania zakupionego oprogramowania platformy edukacyjnej, przy czym ewentualny koszt z tym związany nie wpłynie na zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wskazanego w § 5 ust. 1 wzoru umowy. 15. Wykonawca wyraża zgodę na zwiększenie liczby użytkowników w granicach do 5 % w szczególności w przypadku konieczności wprowadzenia nowych użytkowników przed coroczną ich aktualizacją..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
48.19.00.00-6, 30.21.13.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.06.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku- za spełnienie powyższego warunku Zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę aktualnego odpisu z właściwego rejestru jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych - oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy; - W celu potwierdzenia spełniania opisanych przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia obowiązani są przedłożyć: - statut w przypadku publicznej placówki doskonalenia nauczycieli lub w przypadku niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli zaświadczenie o wpisie do ewidencji niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy - załącznik Nr 5 do SIWZ oraz w/w dokumentów dołączonych do oferty, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku- za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna pisemne oświadczenie Wykonawcy w tym zakresie - załącznik Nr 4 do SIWZ; - Wykonawca posiada doświadczenie zawodowe rozumiane jako należyte zrealizowanie co najmniej 2 tożsamych usług polegających na wdrożeniu w co najmniej 20 szkołach lub dla co najmniej 800 użytkowników oprogramowania platformy e-learningowej, o minimalnej funkcjonalności zgodnej z wymaganiami obligatoryjnymi przedmiotu niniejszego zamówienia, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, o wartości nie mniejszej niż cena usługi zaoferowana w ofercie; - Wykonawca, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia ich działalności jest krótszy - w tym okresie - zrealizował co najmniej 2 usługi polegające na prowadzeniu przez okres co najmniej roku wsparcia technicznego oprogramowania platformy e-learningowej, o minimalnej funkcjonalności zgodnej z wymaganiami obligatoryjnymi przedmiotu niniejszego zamówienia (Załącznik nr 6 do SIWZ) w 20 szkołach lub dla 800 użytkowników; - Wykonawca posiada Certyfikat ISO 9001; Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy oraz dokumentów dołączonych do oferty, na zasadzie spełnia/nie spełnia - załącznik Nr 6 do SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku- za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna pisemne oświadczenie Wykonawcy w tym zakresie - załącznik Nr 4 do SIWZ. - Wykonawca zapewnia, że dysponuje osobami które uczestniczyły we wdrożeniach oprogramowania platformy e-learninigowej oraz w szkoleniach użytkowników tych platform. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy oraz dokumentów dołączonych do oferty, na zasadzie spełnia/nie spełnia - załącznik Nr 7 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku- za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna pisemne oświadczenie Wykonawcy w tym zakresie - załącznik Nr 4 do SIWZ). - Wykonawca dysponuje minimum 2 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą odpowiedzialne m.in. za prawidłową realizację zamówienia i kontrolę jakości jego wykonania. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami zawiera załącznik Nr 7 do SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy oraz dokumentów dołączonych do oferty, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku- za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna pisemne oświadczenie Wykonawcy w tym zakresie - załącznik Nr 4 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Statut w przypadku publicznej placówki doskonalenia nauczycieli lub w przypadku niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli zaświadczenie o wpisie do ewidencji niepublicznych placówek doskonalenia nauczycieli.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.gmina.gorlice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
OŚWIATOWY ZESPÓŁ EKONOMICZNO - ADMINISTRACYJNY GMINY GORLICE, 38-300 Gorlice, ul. Łukasiewicza 6 - I piętro.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
31.05.2011 godzina 09:00, miejsce: OŚWIATOWY ZESPÓŁ EKONOMICZNO - ADMINISTRACYJNY GMINY GORLICE, 38-300 Gorlice, ul. Łukasiewicza 6 - I piętro (dziennik podawczy).
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia - projekty konkursowe..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Gorlice: Dostawa platformy e-learningowej, udzielenie licencji na jej wykorzystanie dla 800 użytkowników z 20 szkół oraz przeprowadzenie szkolenia dla administratorów i nauczycieli biorących udział w projekcie pn.: Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia
Numer ogłoszenia: 149276 - 2011; data zamieszczenia: 08.06.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 124942 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Oświatowy Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Gminy Gorlice, ul. Łukasiewicza 6, 38-300 Gorlice, woj. małopolskie, tel. 18 353 77 66, faks 18 353 77 66.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa platformy e-learningowej, udzielenie licencji na jej wykorzystanie dla 800 użytkowników z 20 szkół oraz przeprowadzenie szkolenia dla administratorów i nauczycieli biorących udział w projekcie pn.: Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Dostawa platformy e-learningowej, udzielenie licencji na jej wykorzystanie dla 800 użytkowników z 20 szkół oraz przeprowadzenie szkolenia dla administratorów i nauczycieli biorących udział w projekcie pn.: Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia - projekty konkursowe. Opis przedmiotu zamówienia: Dostawa oprogramowania i udzielenie licencji na jego wykorzystanie, na którą składają się: - dostawa platformy e-learningowej dla 800 użytkowników, - szkolenie dla nauczycieli i administratorów - dostawa systemu rejestracji ocen i obecności uczniów dla 20 szkół wraz z urządzeniami do wprowadzania danych odpowiadających przedmiotowi zamówienia, Szczegółowe wymagania dotyczące platformy e-learningowej oraz dokumentacja funkcjonalności platformy: Grupa I - funkcjonalności obligatoryjne, wymagane we wdrożeniach referencyjnych Lp. Nazwa funkcjonalności Opis funkcjonalności 1. ADL SCORM (Sharable Content Object Reference Model = model odwołań do dzielonych obiektów treści) Możliwość osadzenia na platformie pakietów kursów zgodnych ze standardem SCORM 1.2 lub SCORM 2004. Platforma winna umożliwiać prezentację w portfolio użytkownika informacji o wykorzystaniu kursu. Opis standardu: http://www.adlnet.gov/Technologies/scorm/default.aspx 2 IMS QTI (question and test interoperabity = interoperatywność pytań i testów) Możliwość importu pytań testowych przygotowanych zgodnie ze standardem IMS QTI 1.2 lub IMS QTI 2.0. Wymagana jest obsługa przynajmniej pytań testów z jedną lub wieloma poprawnymi odpowiedziami. Opis standardu: www.imsglobal.org/question 3. IMS Enterprise Możliwość importu za pomocą pliku XML przygotowanego zgodnie ze standardem IMS Enterprise następujących informacji o szkole: - listy nauczycieli, - listy zajęć prowadzonych przez nauczycieli, - listy uczestników tych zajęć. Platforma winna na podstawie tych informacji założyć odpowiednią strukturę szkoły, tak aby nauczyciele mieli utworzone kursy odpowiadające wszystkim prowadzonym przez nich zajęciom z odpowiednio przypisanymi uczniami. Opis standardu: www.imsglobal.org/enterprise 4. Common Cartridge Systemu musi zapewniać odtwarzanie materiałów edukacyjnych przygotowanych zgodnie ze standardem Common Cartridge Opis standardu: www.imsglobal.org/cc 5. AICC CMI001 Systemu musi zapewniać odtwarzanie materiałów edukacyjnych przygotowanych zgodnie ze wytycznymi komunikacyjnym AICC CMI001 Opis wytycznych: http://www.aicc.org/pages/down-docs-index.htm 6. IEEE LOM (learning object metadata = metadane obiektów edukacyjnych) System musi zapewniać wyszukiwanie obiektów edukacyjnych umieszczonych na platformie zgodnie ze standardem IEEE LOM. Opis stadnardu: http://ltsc.ieee.org/wg12/ 7. SSL (secure socket layer=warstwa bezpiecznych łączy) Komunikacja pomiędzy serwerem a przeglądarką u klienta winna odbywać się za pomocą szyfrowanego połączenia zgodnie z protokołem SSL 3.0 RC4 z 12b bitowym szyfrowaniem. 8. RSS/Atom (Really Simple Syndication= bardzo prosta syndykacja) System musi zapewniać odtwarzanie materiałów publikowanych przez dowolnych dostawców treści w standardzie RSS/Atom. Opis standardu: http://www.ietf.org/rfc/rfc4287.txt 9. Dokumenty on-line System ma umożliwiać tworzenie dokumentów on-line tworzonych za pomocą edytora HTML posiadającego cechy WYSIWYG. Edytor ten w szczególności winien umożliwiać wykorzystanie w tekście różnych styli akapitowych i podstawowych styli znakowych (kursywa, pismo półgrube, frakcje, podkreślenie). Edytor winien umożliwiać osadzanie grafik oraz animacji flash. Edytor winien umożliwiać osadzanie w dokumencie wzorów matematycznych - co najmniej w zakresie: - ułamków zwykłych i piętrowych, - pierwiastków, - całki oznaczonej i nieoznaczonej. Edytor winien umożliwiać wprowadzanie odsyłaczy do dowolnych umieszczonych materiałów na platformie oraz zewnętrznych stron WWW. Edytor winien umożliwiać przełączenie do trybu edycji kodu HTML. 10. Publikowanie zasobów Każdy nauczyciel winien mieć możliwość utworzenie folderów on-line o dowolnie rozbudowanej strukturze, określenia praw dostępu do tych folderów dla wszystkich swoich uczniów lub wybranych grup, określanie czasu dostępu do poszczególnych podfolderów oraz sprawdzanie czy opublikowane tam materiały były wykorzystywane przez poszczególnych uczniów. W folderach nauczyciel może umieszczać dowolne pliki o wielkości do 50 MB. Winna istnieć możliwość wersjonowania wgrywanych plików - w szczególności odczytu jego wersji archiwalnej. W folderach mogą też być tworzone dokumenty on-line (zobacz punkt 11). Usunięcie dowolnego dokumentu winno prowadzić do umieszczenia go w koszu, z którego dopiero można go ostatecznie usunąć lub odtworzyć. Mechanizm ten winien być dostępny bezpośrednio dla osoby, która usunęła dokument. 11. Zadania Mechanizmy zadawania i oceny zadań domowych. Nauczyciel winien móc określić grupę dla której przeznaczone jest zadanie, czas jego udostępnienia i realizacji. Po udostępnieniu zadania nauczyciel winien móc sprawdzać który z uczniów nadesłał zadanie. Zadania mogą być rozwiązywane przez dołączenie dowolnego pliku (system musi dopuszczać pliki o wielkości do 20 MB) lub utworzenie dokumentu on-line na platformie (zobacz punkt 11) Nauczyciel winien móc ocenić zadanie oraz wysłać do każdego ucznia indywidualny komentarz. 12. Testy Mechanizmy definiowania, przeprowadzania i oceny testów obejmujących szereg pytań testowych. Pytania testowe mogą być importowane (zobacz punkt 2) lub tworzone za pomocą wewnętrznego edytora. Wymagane są co najmniej pytania wyboru oraz pytania wymagające podania tekstu. Po przygotowaniu zestawu pytań nauczyciel winien móc określić czas dostępności testu a także sposób jego rozwiązywania obejmujący co najmniej: - liczbę możliwych prób rozwiązań testy, - możliwość permutowania zadań, - możliwość permutowania odpowiedzi w zadaniach z wieloma odpowiedziami. Po rozwiązaniu testów nauczyciel winien mieć dostęp do wyników każdego z uczestników oraz do statystyk dla całej grupy. 13. Fora dyskusyjne Możliwość prowadzenia za pomocą platformy moderowanych forów dyskusyjnych wielowątkowych oraz o prostej strukturze. Moderowanie ma umożliwiać upoważnionym użytkownikom edycję lub usunięcie dowolnego wpisu. 14. Fora eksperckie Możliwość prowadzenia forum w którym każdy z uczestników może wprowadzić własny wpis - pytanie, na które odpowiadać może jedynie wskazany ekspert. 15. E-portfolio Funkcjonalność umożliwiająca gromadzenie wyników prac uczestników. Winno ono automatycznie gromadzić wszystkie zadania (zobacz punkt 13.) oraz testy (zobacz punkt 14.) zrealizowane przez uczniów. W e-portfolio winny być też gromadzone podstawowe informacje o aktywności ucznia na platformie (liczba wizyt, czas ostatniej wizyty, liczba pobranych dokumentów) E-portfolio winno być dostępne w kontekście poszczególnych kursów oraz całej pracy ucznia na platformie. 16. Komunikacja wewnętrzna Wbudowany mechanizm poczty wewnętrznej umożliwiający wysłanie wiadomości tekstowej między dowolnymi użytkownikami, którzy mają dostęp jeden do drugiego. 17. Wielopoziomowe ogłoszenia Możliwość tworzenia na platformie ogłoszeń przeznaczonych dla poszczególnych grup odbiorców. Ogłoszenia te mogą publikować jedynie upoważnieniu użytkownicy (nauczyciele, dyrektorzy, administratorzy). Każdy z odbiorców może otrzymywać wiele ogłoszeń od różnych autorów. Np. uczeń może otrzymać komunikaty od kilku nauczycieli, od dyrektora szkoły i od administratora całej platformy. 18. Klient pocztowy Możliwość obsługi (odbierania i wysyłania) za pomocą systemu poczty utrzymywanej na wielu zewnętrznych serwerach poprzez mechanizmy POP3 IMAP. 19. Strony WWW Możliwość tworzenia za pomocą platformy ogólnodostępnych stron internetowych. 20. Wspólne dokumenty Wewnętrzne dokumenty platformy pozwalające na wspólne tworzenie ich przez wielu użytkowników. W szczególności każdy z uprawnionych użytkowników winien móc utworzyć lub pobrać do edycji paragraf dokumentu i samodzielnie nad nim pracować. Po oddaniu paragrafu może on być następnie edytowany przez innych użytkowników. Edycja poszczególnych paragrafów winna odbywać się za pomocą edytora on-line o cechach WYSIWYG. 21. Prywatny dysk sieciowy Możliwość określenia dla każdego użytkownika miejsca na platformie, w którym może tworzyć folder do przechowywania własnych dokumentów, do których tylko on będzie miał dostęp. Dokumenty takie mogą być potem kopiowane do folderów przeznaczonych do publikowania zasobów (zobacz punkt 12) 22. Konfiguracja narzędzi platformy Platforma winna umożliwić stworzenie dla każdej z placówki ją wykorzystującej odrębnego szablonu do zajęć prowadzonych na platformie. Szablon taki winien pozwalać na dobór narzędzi omówionych w punktach (11-22), dowolne ich nazwanie i przypisanie do nich wymaganych uprawnień. 23. Logotyp placówek Każda z placówek winna móc dostosować interfejs platformy poprzez umieszczenie swojego logotypu. 24. Dostosowanie wyglądu interfejsu do różnych grup wiekowych Możliwość modyfikowania interfejsu programu dla różnych grup wiekowych odbiorców. Grupa II - funkcjonalności obligatoryjne, które nie muszą występować we wdrożeniach referencyjnych Lp. Nazwa funkcjonalności Opis funkcjonalności 25. Program domyślnie w języku polskim Dla ucznia i nauczyciela system winien uruchamiać się domyślnie w języku polskim. Pełny interfejs użytkownika programu oraz pomoc on-line winny być w języku polskim. 26. Dostępność programu w języku czeskim i niemieckim Ze względu na możliwą współpracę regionalną oczekiwana jest możliwość wyboru pracy z interfejsem programu w wersji niemieckiej i czeskiej. 27. VoIP System musi zapewniać możliwość równoczesnej komunikacji audio wielu (do 50) grupom użytkowników, z których każda może obejmować do 40 użytkowników platformy. Komunikacja ta winna być wzbogacona o funkcje: - czatu, - mechanizm głosowania - wspólną internetową tablicą umożliwiającą każdemu uczestnikowi umieszczanie i tworzenie ilustracji i tekstów Komunikacja musi być moderowana - co oznacza, że uprawniony użytkownik może udzielać lub odbierać głos oraz dostęp do innych wymienionych wyżej narzędzi. 28. Wielopoziomowe zarządzanie grupami użytkowników Możliwość wielopoziomowego zarządzania grupami użytkowników. Przypisywanie praw zarządzania grupami z możliwością dziedziczenia z wyższego poziomu. Odrębne pakiety narzędzi indywidualnych dla różnych grup. Określanie wielkości dostępnego miejsca dla różnych grup dla prywatnych dysków sieciowych (zobacz punkt 23) oraz publikowanych zasobów (zobacz punkt 12),. 29. Wprowadzanie danych z oferowanych urządzeń do portfolio Współpraca z oferowanymi wspólnie z platformą urządzeniami do wprowadzania przez nauczycieli na platformę danych o obecności i ocenach ucznia. System winien umożliwiać wprowadzania danych na o ocenach i obecności na urządzeniach pracujących w trybie off-line, a następne automatyczne synchronizowanie tych danych z danymi gromadzonymi w portfolio platformy. 30. Tworzenie i ocena projektów Narzędzia do tworzenia przez użytkowników (nauczycieli, szkoły, samorządy) opisów miniprojektów edukacyjnych, weryfikacji opisu przez upoważnionych użytkowników platformy oraz oceny przez być może inną grupę użytkowników. Oferent winien określić sposób wykorzystania narzędzi platformy do realizacji tego mechanizmu. 31. Prowadzenie i rozliczania projektów Narzędzia do dokumentowania, raportowania i rozliczania miniprojektów edukacyjnych. W szczególności muszą umożliwiać tworzenie listy uczestników miniprojektów, ich obecności na zajęciach, publikacji wytworzonych dokumentów, przedkładania rozliczeń i uzyskiwanie ich aprobaty. 32. Import danych przygotowanych w arkuszu kalkulacyjnym Możliwość zaimportowania danych o organizacji placówek przygotowanych w arkuszu kalkulacyjnym. Import powinien obejmować dane omówione w funkcjonalności IMS Enterprise (zobacz punkt 3) 33. Mechanizm promocji Mechanizm umożliwiający przeniesienie struktur klas w obrębie szkoły w związku z końcem roku szkolnego umożliwiające udostępnienie kursów z poprzednich klas nowym klasom z czyszczeniem danych wytworzonych przez uczniów wcześniej uczestniczących w kursie.. Grupa III - dokumentacja funkcjonalności platformy Lp. Nazwa funkcjonalności Opis funkcjonalności 34. Kontrola oryginalności Możliwość współpracy z zewnętrznymi systemami kontroli oryginalności, które zapewniają możliwość porównania zadań uczniów (zobacz punkt 13) z zasobami Internetu oraz innymi zadaniami użytkowników platformy pod kontem wyszukiwania plagiatów. 35. Polska podstawa programowa Możliwość obsługi polskiej podstawy poprzez możliwość przypisania treści kształcenia z podstawy programowej poszczególnym zasobom, zadaniom, i testom. 36. Ocena końcowa w portfolio Możliwość zdefiniowania wyliczanej na podstawie ocen wprowadzanych do portfolio oceny końcowej. Propozycja takiej oceny może być zatwierdzona lub zmieniona przez nauczyciela. 37. Rezerwacja zasobów Mechanizm umożliwiający zdefiniowanie zasobów dostępnych dla różnych grup użytkowników i dokonywania ich rezerwacji różnych zasobów (np. sal. sprzętu komputerowego itp.). Zasoby do rezerwacji winny być definiowanie na poziomie pojedynczej placówki lub wszystkich placówek uczestniczących we wdrożeniu. 38. Organizacja spotkań Wspólny kalendarz umożliwiający organizację spotkań dla grup osób, obejmujące sprawdzanie dostępności terminów, zapraszanie oraz potwierdzenie uczestnictwa 39. Newsy Możliwość tworzenia wewnętrznych dokumentów, przez wielu użytkowników, które po zatwierdzeniu przez moderatora mogą być dostępne dowolnie zdefiniowanym grupom użytkowników platformy. Newsy winny być opatrzone datami w których mają być prezentowane. Newsy mogą być również elementem zewnętrznych stron internetowych tworzonych na platformie (zobacz punkt 21) 40. Przypomnienia Mechanizm przypominający użytkownikowi i przypisanych mu zadaniach i testach (zobacz punkty 13 i 14). 41. Strona domowa na platformie Możliwość zdefiniowania na platformie strony domowej, w której użytkownik po zalogowaniu dostanie informacje o wszystkich przydzielonych mu zasobach zadaniach, testach i ogłoszeniach (zobacz punkty 12, 13, 14 i 19). 42. Raport mailowy Możliwość zamówienia newslettera kierowanego na pocztę zewnętrzną użytkownika z informacjami o wszystkich przydzielonych mu zasobach zadaniach, testach i ogłoszeniach (zobacz punkty 12, 13, 14 i 19). 43. Zdjęcia uczestników Możliwość przypisania dla każdego uczestnika zdjęcia przez administratora w szkole i wykorzystanie tych zdjęć w przeglądzie grup uczestników poszczególnych kursów na platformie 44. Obsługa dokumentów pakietu MS Office i Open Office Możliwość otwierania i edycji oraz zapisu bezpośrednio z platformy (bez konieczności zapisu na dysku twardym) plików pakietu MS Office (pakiet musi posiadać klient) 45. Komentowanie zasobów Możliwość dodania przez użytkowników komentarza tekstowego do każdego z udostępnionych im zasobów 46. Współpracy ze szkołami objętymi innymi wdrożeniami Możliwość przeglądania udostępnionych zasobów z innych wdrożeń platformy oraz udostępniania części zasobów do przeglądu w innych instalacjach platformy 1. Szkolenia dla nauczycieli a) Szkolenia dla nauczycieli odbywać się będą w wymiarze dzień/8 godzin lekcyjnych (6 zegarowych) w trzech grupach: - I grupa: Gmina Gorlice - 27 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Ropicy Polskiej - II grupa: Gminy Wolbrom i Klucze - 17 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Dłużcu - III grupa: Gminy Jasło, Tarnowiec, Jedlicze, Skołyszyn - 17 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Warzycach. b) Wykonawca zapewni drobny poczęstunek uczestnikom szkolenia (napoje zimne, gorące, ciasteczka itp.). 2. Szkolenia dla administratorów platform a) Szkolenia dla administratorów platform odbywać się będą w wymiarze dzień/8 godzin lekcyjnych (6 zegarowych) w trzech grupach: - I grupa: Gmina Gorlice - 9 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Ropicy Polskiej - II grupa: Gminy Wolbrom i Klucze - 6 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Dłużcu - III grupa: Gminy Jasło, Tarnowiec, Jedlicze, Skołyszyn - 6 osób, miejsce szkolenia Zespół Szkół w Warzycach. b) Wykonawca zapewni drobny poczęstunek uczestnikom szkolenia (napoje zimne, gorące, ciasteczka itp.). 3. Wykonawca przedstawi materiały szkoleniowe dostępne w języku polskim. Przedłożenie materiałów wymienionych w tabeli jest niezbędne do rozpatrywania oferty. Materiały szkoleniowe składać się będą z następujących elementów: biuletyn dla administratorów, biuletyn dla nauczycieli, opisy aktualizacji. Materiały szkoleniowe dostarczone będą każdemu uczestnikowi szkolenia. 4. W Dokumentacji funkcjonalności platformy zaleca się aby każda z opcjonalnych funkcjonalności opisana była na jednej stronie A4. Wszystkie opisy muszą być zilustrowane. Każdy z opisów winien zawierać informacje o miejscu w dołączonych do oferty materiałach szkoleniowych, w których znajduje się pełniejszy opis omawianej opcjonalnej funkcjonalności. Wszystkie strony opisujące poszczególne opcjonalne funkcjonalności muszą mieć w nagłówku numer i nazwę opisywanej funkcjonalności. 5. Dostawa systemu rejestracji ocen i obecności uczniów dla 20 szkół wraz z urządzeniami do wprowadzania danych odpowiadających przedmiotowi zamówienia. Urządzenia muszą być wyspecyfikowane. 6. Wykonawca bierze na siebie odpowiedzialność za zrekompensowanie szkód wynikających z wypadków lub wszelkiego rodzaju zdarzeń, które będą miały miejsce w związku z realizacją umowy, przy czym wysokość rekompensaty ograniczona jest wartością umowy. 7. Wykonawca zapewni bezpieczeństwo i właściwą organizację przetwarzania danych osobowych, a w szczególności zapewni: a) spełnienie przez wszystkie osoby, mające dostęp do zbioru danych osobowych oraz zajmujące się ich przetwarzaniem, wymagań określonych w art. 37 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz, U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.); b) spełnienie przez wykorzystywane w procesie przetwarzania danych osobowych systemy informatyczne wymogów rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 29 kwietnia 2004 w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz.U. z 2004 r. Nr 100, poz. 1024); c) Zamawiającemu możliwość nadzoru i kontroli nad przetwarzaniem i ochroną danych osobowych, w tym kontroli w miejscu ich przetwarzania. 8. Wykonawca zapewni utrzymanie oprogramowania na serwerach własnych przez okres 36 miesięcy od momentu podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy. 9. Wykonawca przekaże Zamawiającemu platformę i pełne oprogramowanie na stosownych nośnikach, lub umożliwi pobranie jej w wersji elektronicznej ze swoich serwerów. 10. Wykonawca zapewni instalację oprogramowania. 11. Wykonawca zapewni wsparcie dla administratorów/użytkowników platformy, szkolenia. Cała korespondencja pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym odbywać się będzie w języku polskim. 12. Wykonawca od dnia podpisania protokołu odbioru przedmiotu umowy, przez okres 36 miesięcy udostępni system umożliwiający równoczesne prowadzenie konferencji dla użytkowników platformy. 13. Wykonawca w dniu podpisania umowy przekaże scenariusze testów sprawdzających zgodność funkcjonalności z opisem przedmiotu zamówienia oraz przeprowadzi stosowne testy w dniu odbioru przedmiotu zamówienia w obecności zainteresowanych przedstawicieli szkół i placówek biorących udział w projekcie. 14. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wszelkie niezbędne licencje dotyczące środowiska systemowego niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania zakupionego oprogramowania platformy edukacyjnej, przy czym ewentualny koszt z tym związany nie wpłynie na zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wskazanego w § 5 ust. 1 wzoru umowy. 15. Wykonawca wyraża zgodę na zwiększenie liczby użytkowników w granicach do 5 % w szczególności w przypadku konieczności wprowadzenia nowych użytkowników przed coroczną ich aktualizacją..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
48.19.00.00-6, 30.21.13.00-4.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Model pracy pozalekcyjnej z wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz współczesnych technik informatycznych, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia - projekty konkursowe..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.06.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- VULCAN sp. z o.o., ul. Wołowska 6, 51-116 Wrocław,, kraj/woj. dolnośląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 54500,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
54500,00
Oferta z najniższą ceną:
54500,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
54500,00
Waluta:
PLN.