zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: Piastowska 24, 66-620 Gubin, woj. lubuskie
Dane kontaktowe: email: ki@gubin.pl, umgubin@zetozg.pl
tel: 068 4558100, 4558128, 4558145,
fax: 684 558 102
Dane postępowania
ID postępowania: 16969120130
Data publikacji zamówienia: 2013-08-26
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.gubin.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
50232100-1 Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego


Gubin: Konserwacja oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina


Numer ogłoszenia: 169691 - 2013; data zamieszczenia: 26.08.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Gubin o statusie miejskim, ul. Piastowska 24, 66-620 Gubin, woj. lubuskie, tel. 068 4558100, 4558128, 4558145, faks 068 4558102 , strona internetowa www.gubin.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Konserwacja oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Wykonanie usługi w zakresie utrzymania i konserwacji oświetlenia drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z: a)Ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. 2006r. nr 89 poz.625 z późniejszymi zmianami) b)Instrukcją organizacji bezpiecznej pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych w ENEA Operator Sp. z o.o. c)Instrukcją ruchu i eksploatacji sieci dystrybucyjnej ENEA Operator Sp. z o.o. oraz z zaleceniami i wytycznymi Zleceniodawcy. Eksploatacją zostają objęte urządzenia oświetlenia drogowego będące własnością Grupy ENEA S.A. w obszarze administrowanym przez Gminę Gubin o statusie miejskim oraz urządzenia pozostające własnością Gminy Gubin o statusie miejskim..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy (ustawa o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990 r. Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ze zmianami). Na terenie miasta Gubina znajduje się oświetlenie drogowe, którego właścicielami są: Gmina Gubin o statusie miejskim, ENEA Operator Sp. z o.o. oraz ENEA S.A. Część oświetlenia drogowego stanowi własność wspólną tj. na słupach ENEA Operator Sp. z o.o. i ENEA S.A. umieszczone są oprawy Gminy Gubin o statusie miejskim. Stan własności potwierdza inwentaryzacja instalacji oświetlenia drogowego wykonanego przez ENEA S.A. Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic miasta Gubin, gmina musi posiadać zgodę właściciela sieci oświetleniowej - ENEA Operator Sp. z o.o. i ENEA S.A. na świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego, na ich urządzeniach oraz na urządzeniach wspólnych przez innego wykonawcę niż ENEA Operator Sp. z o.o. i ENEA S.A. Takiej zgody Gmina Gubin o statusie miejskim nie uzyskała do dnia dzisiejszego. Prowadzenie konserwacji oświetlenia drogowego na terenie miasta Gubin będącego na majątku ENEA przez inne podmioty bez stosownych uzgodnień z Grupą ENEA, traktowane są jako niezgodne z prawem, a ponadto stanowią naruszenie prawa własności Grupy ENEA. Na terenie miasta znajdują się 23 szafki sterujące oświetleniem drogowym, które załączają oświetlenie uliczne na zasadzie kaskadowej. Układy sterowania są ze sobą powiązane. Szafki te są własnością Grupy ENEA. Punkty świetlne będące własnością Gminy Gubin o statusie miejskim włączone do tych szafek nie mogą być zasilane osobno. Specyfika i funkcjonalne powiązania sieci energetycznych nie pozwalają na prowadzenie na nich prac eksploatacyjnych i ruchowych przez podmioty zewnętrzne. Ponieważ sieci abonenckie Grupy ENEA (dostarczające energię elektryczną na potrzeby komunalne i gospodarcze) są integralnie powiązane z sieciami oświetlenia ulicznego (np. przewody zasilające i sterujące oświetlenia są prowadzone jako wspólne) usuwanie awarii, wyłączenia, zabiegi eksploatacyjne urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego mają bezpośredni wpływ na dostawy energii elektrycznej w sieciach abonenckich Grupy ENEA dla indywidualnego odbiorcy, za które odpowiada dostawca. Prowadzenie prac eksploatacyjnych i ruchowych (w tym konserwacyjnych) w infrastrukturze energetycznej obejmującej linie energetyczne, urządzenia automatyki i urządzenia oświetlenia ulicznego, zabezpieczenia jest działalnością wymagającą ścisłej koordynacji i zapewnienia bezpieczeństwa oraz jakości dostaw energii elektrycznej dla odbiorców przewidzianych przepisami prawa. Ponadto z przepisów Kodeksu cywilnego oraz prawa energetycznego wynika prawo zakładu będącego właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z utrzymaniem (konserwacją) punków oświetleniowych w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust.1 pkt 1 a (przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i b (przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych) Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy. Ponadto Gmina Gubin o statusie miejskim w listopadzie 2012 roku wystosowała zapytanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych czy Gmina może powierzyć usługę polegającą na konserwacji i eksploatacji oświetlenia drogowego w granicach administracyjnych miasta Gubina firmie: ENEA na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907). Do dnia dzisiejszego Gmina nie otrzymała odpowiedzi na zadane pytanie.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • ENEA S.A. Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego, KRS: 0000012483, ul. Górecka 1, 60-201 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.