Informacje o przetargu
Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno - usługowego przy ul. 3-go Maja 14 w Gostyninie - roboty dodatkowe związane z wymianą dachu
Opis przedmiotu przetargu: Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno - usługowego przy ul. 3-go Maja 14 w Gostyninie - roboty dodatkowe związane z wymianą dachu
Zamawiający:
Gmina Miasta Gostynina
Adres: | ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zp@gostynin.pl tel: 242 360 737 fax: 242 360 712 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 17273320160 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2016-08-03 | Termin składania wniosków: | - brak - |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane | Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.gostynin.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
45000000-7 | Roboty budowlane | |
45261210-9 | Wykonywanie pokryć dachowych |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno - usługowego przy ul. 3-go maja 14 w Gostyninie - roboty dodatkowe związane z wymianą dachu | Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe BUDMONT Włocławek | 16 700,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2016-08-10 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 450000007 452612109 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 16 700,00 zł Minimalna złożona oferta: 16 700,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 16 700,00 zł Maksymalna złożona oferta: 16 700,00 zł | |
Gostynin: Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno - usługowego przy ul. 3-go Maja 14 w Gostyninie - roboty dodatkowe związane z wymianą dachu
Numer ogłoszenia: 172733 - 2016; data zamieszczenia: 03.08.2016
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Gostynina, ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie, tel. 024 2360737, faks 024 2360712 , strona internetowa www.gostynin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno - usługowego przy ul. 3-go Maja 14 w Gostyninie - roboty dodatkowe związane z wymianą dachu.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno - usługowego przy ul. 3-go Maja 14 w Gostyninie - roboty dodatkowe związane z wymianą dachu.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.26.12.10-9.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuUdzielenie zamówienia dodatkowego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 Prawa zamówień publicznych jest możliwe, jeśli usługi lub roboty budowlane nim objęte są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: 1) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub 2) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Wartość zamówienia dodatkowego nie może przekraczać 50 % wartości zamówienia. Zamówienia dodatkowego można udzielić tylko dotychczasowemu Wykonawcy. Zgodnie z art. 647 k.c. do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie robót zgodnie z projektem, za umówione wynagrodzenie ryczałtowe. Mając powyższe na uwadze za roboty dodatkowe można uznać tylko takie roboty, które nie były przewidziane projektem stanowiącym podstawę określenia przedmiotu zamówienia. Ponieważ zamówieniem i projektem budowlanym objęta była wymiana tylko część krokwi połaci dachowych w ilości 30%, to zmiana ilości wymiany krokwi na 100% w trybie nieistotnej zmiany projektu budowlanego przez Projektanta ewidentnie nie została przewidziana projektem budowlanym. Zgodnie z oświadczeniem Projektanta, który opracował dokumentację budowlaną na podstawie, której realizowana jest niniejsza inwestycja, wykonanie robót dodatkowych polegających na wymianie 100% krokwi więźby dachowej budynku pomimo zachowania należytej staranności przy opracowaniu projektu budowlanego było niemożliwe do przewidzenia wcześniej. Zatem nieuwzględnienie dodatkowych robót budowlanych w zamówieniu podstawowym nastąpiło wskutek nieprzewidywalnej sytuacji, o charakterze obiektywnym i wynikło z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. Nie ulega wątpliwości również fakt, że wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Ponieważ krokwie stanowią podstawowy element konstrukcyjny przenoszący wszystkie obciążenia z połaci dachowej to stanowią one element podpierający wszystkie inne elementy połaci dachowej takie jak: folie, łaty, kontrłaty, blachodachówkę czy wewnętrzne warstwy podsufitki lokali mieszkalnych. Pozostawienie starych krokwi groziłoby doprowadzeniem co najmniej do awarii budowlanej. Zatem wymiana skorodowanych biologicznie krokwi stała się niezbędna dla prawidłowego wykonania całości zadania inwestycyjnego. Bardzo istotną okolicznością jest również fakt, iż budynek objęty pracami jest zamieszkały i zwłoka w robotach zagraża m.in. zalaniem lub uszkodzeniem pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów związanych z przerwaniem dotychczas wykonanych robót budowlanych na bliżej nieokreślony czas (rozstrzygnięcie postępowania w trybie konkurencyjnym na dostawę i montaż nowych krokwi) i uniemożliwienie użytkowania lokali mieszkalnych znajdujących się bezpośrednio pod rozebraną połacią dachową w tym czasie. Dodatkowo wystąpiłby problem z rozliczeniem umowy na realizowane roboty budowlane z uwagi na konieczność zmiany terminów realizacji i wprowadzenia na przekazany plac budowy dodatkowego wykonawcy robót
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe BUDMONT - Jarosław Zieliński, ul. Miodowa 8, 87-800 Włocławek, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.
Gostynin: Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno - usługowego przy ul. 3-go maja 14 w Gostyninie - roboty dodatkowe związane z wymianą dachu
Numer ogłoszenia: 178497 - 2016; data zamieszczenia: 10.08.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 172733 - 2016r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Gostynina, ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin, woj. mazowieckie, tel. 024 2360737, faks 024 2360712.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno - usługowego przy ul. 3-go maja 14 w Gostyninie - roboty dodatkowe związane z wymianą dachu.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Termomodernizacja i remont komunalnego budynku mieszkalno - usługowego przy ul. 3-go maja 14 w Gostyninie - roboty dodatkowe związane z wymianą dachu.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7, 45.26.12.10-9.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
10.08.2016.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe BUDMONT, ul. Miodowa 8, 87-800 Włocławek, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 15463,80 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
16700,00
Oferta z najniższą ceną:
16700,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
16700,00
Waluta:
PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Udzielenie zamówienia dodatkowego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 Prawa zamówień publicznych jest możliwe, jeśli usługi lub roboty budowlane nim objęte są niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: 1) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub 2) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Wartość zamówienia dodatkowego nie może przekraczać 50 % wartości zamówienia. Zamówienia dodatkowego można udzielić tylko dotychczasowemu Wykonawcy. Zgodnie z art. 647 k.c. do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie robót zgodnie z projektem, za umówione wynagrodzenie ryczałtowe. Mając powyższe na uwadze za roboty dodatkowe można uznać tylko takie roboty, które nie były przewidziane projektem stanowiącym podstawę określenia przedmiotu zamówienia. Ponieważ zamówieniem i projektem budowlanym objęta była wymiana tylko część krokwi połaci dachowych w ilości 30%, to zmiana ilości wymiany krokwi na 100% w trybie nieistotnej zmiany projektu budowlanego przez Projektanta ewidentnie nie została przewidziana projektem budowlanym. Zgodnie z oświadczeniem Projektanta, który opracował dokumentację budowlaną na podstawie, której realizowana jest niniejsza inwestycja, wykonanie robót dodatkowych polegających na wymianie 100% krokwi więźby dachowej budynku pomimo zachowania należytej staranności przy opracowaniu projektu budowlanego było niemożliwe do przewidzenia wcześniej. Zatem nieuwzględnienie dodatkowych robót budowlanych w zamówieniu podstawowym nastąpiło wskutek nieprzewidywalnej sytuacji, o charakterze obiektywnym i wynikło z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. Nie ulega wątpliwości również fakt, że wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Ponieważ krokwie stanowią podstawowy element konstrukcyjny przenoszący wszystkie obciążenia z połaci dachowej to stanowią one element podpierający wszystkie inne elementy połaci dachowej takie jak: folie, łaty, kontrłaty, blachodachówkę czy wewnętrzne warstwy podsufitki lokali mieszkalnych. Pozostawienie starych krokwi groziłoby doprowadzeniem co najmniej do awarii budowlanej. Zatem wymiana skorodowanych biologicznie krokwi stała się niezbędna dla prawidłowego wykonania całości zadania inwestycyjnego. Bardzo istotną okolicznością jest również fakt, iż budynek objęty pracami jest zamieszkały i zwłoka w robotach zagraża m.in. zalaniem lub uszkodzeniem pomieszczeń znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów związanych z przerwaniem dotychczas wykonanych robót budowlanych na bliżej nieokreślony czas (rozstrzygnięcie postępowania w trybie konkurencyjnym na dostawę i montaż nowych krokwi) i uniemożliwienie użytkowania lokali mieszkalnych znajdujących się bezpośrednio pod rozebraną połacią dachową w tym czasie. Dodatkowo wystąpiłby problem z rozliczeniem umowy na realizowane roboty budowlane z uwagi na konieczność zmiany terminów realizacji i wprowadzenia na przekazany plac budowy dodatkowego wykonawcy robót