Informacje o przetargu
Usługi doradcze w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia, składającego się z trzech części, jest opracowanie projektów sektorowych ram kwalifikacji (SRK) dla następujących sektorów/branż :1. Przetwórstwo żywności (SRK PŻ)2. Komunikacja marketingowa (SRK KM)3. Cyberbezpieczeństwo (SRK CB)Każda z części zamówienia dotyczy opracowania SRK dla jednego z wyżej wymienionych sektorów. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę (także jako członek konsorcjum) – dotyczącą realizacji jednej części zamówienia, czyli opracowania SRK dla jednego sektora. Złożenie więcej niż jednej oferty skutkować będzie odrzuceniem wszystkich ofert Wykonawcy złożonych w postępowaniu.
Zamawiający:
Instytut Badań Edukacyjnych
Adres: | ul. Górczewska 8, 01180 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowienia@ibe.edu.pl tel: 22 241 71 00 fax: 22 241 71 11 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 2022/S 081-218626 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2022-04-26 | Termin składania wniosków: | 2022-05-25 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 228 dni | Wadium: | 9000 ZŁ |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 3 | Kryterium ceny: | 10% |
WWW ogłoszenia: | Informacja dostępna pod: | www.ibe.edu.pl | |
Okres związania ofertą: | 57 dni |
Kody CPV
79414000-9 | Usługi doradcze w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi | |
79630000-9 | Usługi dotyczące personelu, z wyjątkiem rekrutacji i pozyskiwania personelu |
Polska-Warszawa: Usługi doradcze w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
2022/S 081-218626
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Adres pocztowy: ul. Górczewska 8
Miejscowość: Warszawa
Kod NUTS: PL911 Miasto Warszawa
Kod pocztowy: 01-180
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Zbigniew Obłoza
E-mail: zamowienia@ibe.edu.pl
Tel.: +48 222417131
Faks: +48 222417111
Adresy internetowe:
Główny adres: www.ibe.edu.pl
Sekcja II: Przedmiot
Wykonanie trzech projektów Sektorowych Ram Kwalifikacji
Przedmiotem zamówienia, składającego się z trzech części, jest opracowanie projektów sektorowych ram kwalifikacji (SRK) dla następujących sektorów/branż :
1. Przetwórstwo żywności (SRK PŻ)
2. Komunikacja marketingowa (SRK KM)
3. Cyberbezpieczeństwo (SRK CB)
Każda z części zamówienia dotyczy opracowania SRK dla jednego z wyżej wymienionych sektorów.
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę (także jako członek konsorcjum) – dotyczącą realizacji jednej części zamówienia, czyli opracowania SRK dla jednego sektora. Złożenie więcej niż jednej oferty skutkować będzie odrzuceniem wszystkich ofert Wykonawcy złożonych w postępowaniu.
Przetwórstwo żywności (SRK PŻ)
Sektorowe ramy kwalifikacji to opis poziomów kwalifikacji funkcjonujących w danym sektorze lub branży. Dzięki temu, iż poszczególne składniki opisu owych poziomów uwzględniają konteksty właściwe dla danej dziedziny, charakterystyki poziomów w SRK są mniej ogólne niż w PRK. Sektorowe ramy kwalifikacji są odniesione do PRK, co ułatwia włączanie kwalifikacji funkcjonujących w danej dziedzinie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (por. Sławiński, 2016).
Przedmiotem zamówienia, składającego się z trzech części, jest opracowanie projektów sektorowych ram kwalifikacji (SRK) dla następujących sektorów/branż :
1. Przetwórstwo żywności (SRK PŻ)
2. Komunikacja marketingowa (SRK KM)
3. Cyberbezpieczeństwo (SRK CB)
Każda z części zamówienia dotyczy opracowania SRK dla jednego z wyżej wymienionych sektorów. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę (także jako członek konsorcjum) – dotyczącą realizacji jednej części zamówienia, czyli opracowania SRK dla jednego sektora. Złożenie więcej niż jednej oferty skutkować będzie odrzuceniem wszystkich ofert Wykonawcy złożonych w postępowaniu.
Każda z Sektorowych Ram Kwalifikacji dla przedstawionych powyżej branż zostanie opracowana przez zespół ekspertów posiadający specjalistyczną wiedzę na temat danego sektora (funkcjonujących w nim podmiotów oraz występujących pomiędzy nimi relacji, kompetencji pracowników sektora oraz najważniejszych nadawanych kwalifikacji w branży itd.), a także wiedzę z zakresu tworzenia kwalifikacji, programów kształcenia i szkolenia na potrzeby danego działu gospodarki w kraju i za granicą oraz podstawową wiedzę na temat PRK i założeń ZSK w Polsce.
W Opisie Przedmiotu Zamówienia przedstawiono ogólne założenia i wymagania wobec Wykonawców wspólne dla całego zamówienia. Z uwagi na specyfikę każdego sektora, a tym samym każdego projektu ramy, opisano odrębne wymagania dotyczące: założeń opracowania ramy, zespołu ekspertów i terminu realizacji.
1. Definicja sektora – w porozumieniu z Zamawiającym – może zostać zmodyfikowana lub doprecyzowana w trakcie realizacji Zamówienia.
2. Prace nad SRK dla wskazanych sektorów odbywać się będą z udziałem przedstawicieli kluczowych podmiotów oraz grup interesariuszy występujących w branży, którzy powinni uczestniczyć w weryfikacji wypracowanych przez ekspertów rozwiązań.
3. Projekt SRK dla danego sektora będzie zgodny z założeniami ZSK i zapisami ustawy o ZSK dotyczącymi SRK.
4. Charakterystyki poziomów SRK dla danego sektora będą adekwatne do specyfiki tego sektora.
5. Charakterystyki SRK dla danego sektora powinny uwzględniać m.in. kluczowe grupy kompetencji wymaganych do pracy w sektorze oraz powinny odnosić się do kwalifikacji w nim nadawanych.
6. Charakterystyki poziomów SRK dla danego sektora nie powinny być kopią lub opracowaniem już istniejących ram. Za pisemną zgodą zamawiającego dopuszcza się uwzględnienie w opracowywanej SRK części charakterystyk poziomów zawartych we wcześniej opracowanych ramach, w przypadku gdy obszary kompetencji są wspólne dla tych ram i jednocześnie są charakterystyczne dla opracowywanej SRK.
Szczegółowe informacje dot. przedmiotu zamówienia zawarte są w Załączniku nr 7 - Opis Przedmiotu Zamówienia
„Wspieranie funkcjonowania i doskonalenie ZSK na rzecz wykorzystania oferowanych w nim rozwiązań do realizacji celów strategii rozwoju kraju” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój POWR.02.13.00-00-0001/20
Komunikacja marketingowa (SRK KM)
Sektorowe ramy kwalifikacji to opis poziomów kwalifikacji funkcjonujących w danym sektorze lub branży. Dzięki temu, iż poszczególne składniki opisu owych poziomów uwzględniają konteksty właściwe dla danej dziedziny, charakterystyki poziomów w SRK są mniej ogólne niż w PRK. Sektorowe ramy kwalifikacji są odniesione do PRK, co ułatwia włączanie kwalifikacji funkcjonujących w danej dziedzinie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (por. Sławiński, 2016).
Przedmiotem zamówienia, składającego się z trzech części, jest opracowanie projektów sektorowych ram kwalifikacji (SRK) dla następujących sektorów/branż :
1. Przetwórstwo żywności (SRK PŻ)
2. Komunikacja marketingowa (SRK KM)
3. Cyberbezpieczeństwo (SRK CB)
Każda z części zamówienia dotyczy opracowania SRK dla jednego z wyżej wymienionych sektorów. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę (także jako członek konsorcjum) – dotyczącą realizacji jednej części zamówienia, czyli opracowania SRK dla jednego sektora. Złożenie więcej niż jednej oferty skutkować będzie odrzuceniem wszystkich ofert Wykonawcy
złożonych w postępowaniu.
Każda z Sektorowych Ram Kwalifikacji dla przedstawionych powyżej branż zostanie opracowana przez zespół ekspertów posiadający specjalistyczną wiedzę na temat danego sektora (funkcjonujących w nim podmiotów oraz występujących pomiędzy nimi relacji, kompetencji pracowników sektora oraz najważniejszych nadawanych kwalifikacji w branży itd.), a także wiedzę z zakresu tworzenia kwalifikacji, programów kształcenia i szkolenia na potrzeby danego działu gospodarki w kraju i za granicą oraz podstawową wiedzę na temat PRK i założeń ZSK w Polsce.
W Opisie Przedmiotu Zamówienia przedstawiono ogólne założenia i wymagania wobec Wykonawców wspólne dla całego zamówienia. Z uwagi na specyfikę każdego sektora, a tym samym każdego projektu ramy, opisano odrębne wymagania dotyczące: założeń opracowania ramy, zespołu ekspertów i terminu realizacji.
1. Definicja sektora – w porozumieniu z Zamawiającym – może zostać zmodyfikowana lub doprecyzowana w trakcie realizacji Zamówienia.
2. Prace nad SRK dla wskazanych sektorów odbywać się będą z udziałem przedstawicieli kluczowych podmiotów oraz grup interesariuszy występujących w branży, którzy powinni uczestniczyć w weryfikacji wypracowanych przez ekspertów rozwiązań.
3. Projekt SRK dla danego sektora będzie zgodny z założeniami ZSK i zapisami ustawy o ZSK dotyczącymi SRK.
4. Charakterystyki poziomów SRK dla danego sektora będą adekwatne do specyfiki tego sektora.
5. Charakterystyki SRK dla danego sektora powinny uwzględniać m.in. kluczowe grupy kompetencji wymaganych do pracy w sektorze oraz powinny odnosić się do kwalifikacji w nim nadawanych.
6. Charakterystyki poziomów SRK dla danego sektora nie powinny być kopią lub opracowaniem już istniejących ram. Za pisemną zgodą zamawiającego dopuszcza się uwzględnienie w opracowywanej SRK części charakterystyk poziomów zawartych we wcześniej opracowanych ramach, w przypadku gdy obszary kompetencji są wspólne dla tych ram i jednocześnie są charakterystyczne dla opracowywanej SRK.
Szczegółowe informacje dot. przedmiotu zamówienia zawarte są w Załączniku nr 7 - Opis Przedmiotu Zamówienia
„Wspieranie funkcjonowania i doskonalenie ZSK na rzecz wykorzystania oferowanych w nim rozwiązań do realizacji celów strategii rozwoju kraju” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój POWR.02.13.00-00-0001/20
Cyberbezpieczeństwo (SRK CB)
Sektorowe ramy kwalifikacji to opis poziomów kwalifikacji funkcjonujących w danym sektorze lub branży. Dzięki temu, iż poszczególne składniki opisu owych poziomów uwzględniają konteksty właściwe dla danej dziedziny, charakterystyki poziomów w SRK są mniej ogólne niż w PRK. Sektorowe ramy kwalifikacji są odniesione do PRK, co ułatwia włączanie kwalifikacji funkcjonujących w danej dziedzinie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji (por. Sławiński, 2016).
Przedmiotem zamówienia, składającego się z trzech części, jest opracowanie projektów sektorowych ram kwalifikacji (SRK) dla następujących sektorów/branż :
1. Przetwórstwo żywności (SRK PŻ)
2. Komunikacja marketingowa (SRK KM)
3. Cyberbezpieczeństwo (SRK CB)
Każda z części zamówienia dotyczy opracowania SRK dla jednego z wyżej wymienionych sektorów. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę (także jako członek konsorcjum) – dotyczącą realizacji jednej części zamówienia, czyli opracowania SRK dla jednego sektora. Złożenie więcej niż jednej oferty skutkować będzie odrzuceniem wszystkich ofert Wykonawcy
złożonych w postępowaniu.
Każda z Sektorowych Ram Kwalifikacji dla przedstawionych powyżej branż zostanie opracowana przez zespół ekspertów posiadający specjalistyczną wiedzę na temat danego sektora (funkcjonujących w nim podmiotów oraz występujących pomiędzy nimi relacji, kompetencji pracowników sektora oraz najważniejszych nadawanych kwalifikacji w branży itd.), a także wiedzę z zakresu tworzenia kwalifikacji, programów kształcenia i szkolenia na potrzeby danego działu gospodarki w kraju i za granicą oraz podstawową wiedzę na temat PRK i założeń ZSK w Polsce.
W Opisie Przedmiotu Zamówienia przedstawiono ogólne założenia i wymagania wobec Wykonawców wspólne dla całego zamówienia. Z uwagi na specyfikę każdego sektora, a tym samym każdego projektu ramy, opisano odrębne wymagania dotyczące: założeń opracowania ramy, zespołu ekspertów i terminu realizacji.
1. Definicja sektora – w porozumieniu z Zamawiającym – może zostać zmodyfikowana lub doprecyzowana w trakcie realizacji Zamówienia.
2. Prace nad SRK dla wskazanych sektorów odbywać się będą z udziałem przedstawicieli kluczowych podmiotów oraz grup interesariuszy występujących w branży, którzy powinni uczestniczyć w weryfikacji wypracowanych przez ekspertów rozwiązań.
3. Projekt SRK dla danego sektora będzie zgodny z założeniami ZSK i zapisami ustawy o ZSK dotyczącymi SRK.
4. Charakterystyki poziomów SRK dla danego sektora będą adekwatne do specyfiki tego sektora.
5. Charakterystyki SRK dla danego sektora powinny uwzględniać m.in. kluczowe grupy kompetencji wymaganych do pracy w sektorze oraz powinny odnosić się do kwalifikacji w nim nadawanych.
6. Charakterystyki poziomów SRK dla danego sektora nie powinny być kopią lub opracowaniem już istniejących ram. Za pisemną zgodą zamawiającego dopuszcza się uwzględnienie w opracowywanej SRK części charakterystyk poziomów zawartych we wcześniej opracowanych ramach, w przypadku gdy obszary kompetencji są wspólne dla tych ram i jednocześnie są charakterystyczne dla opracowywanej SRK.
Szczegółowe informacje dot. przedmiotu zamówienia zawarte są w Załączniku nr 7 - Opis Przedmiotu Zamówienia
„Wspieranie funkcjonowania i doskonalenie ZSK na rzecz wykorzystania oferowanych w nim rozwiązań do realizacji celów strategii rozwoju kraju” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój POWR.02.13.00-00-0001/20
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
Zamawiający nie ma szczególnych wymagań w tym zakresie. Ocena spełnienia tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczeń zawartych w JEDZ (załącznik nr 1 do SWZ).
Zamawiający nie ma szczególnych wymagań w tym zakresie. Ocena spełnienia tego warunku odbędzie się na podstawie oświadczeń zawartych w JEDZ (załącznik nr 1 do SWZ).
A) w zakresie doświadczenia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), należycie wykonał:
a) co najmniej 1 usługę analizy kompetencji i/lub kwalifikacji w sektorze wskazanym w ofercie (np. sporządzenie „bilansu” kwalifikacji nadawanych
w wybranym sektorze, rozpoznanie kluczowych kompetencji wymaganych wobec pracowników zatrudnionych w tym sektorze, lub w branżach analiza popytu i podaży na kompetencje i kwalifikacje, opracowanie ram kwalifikacji, „map” kwalifikacji, itp.);
b) co najmniej 2 usługi dotyczące kształcenia lub szkolenia na potrzeby sektora wskazanego w ofercie;
Za równoznaczne z wykonywaniem usług, o których mowa wyżej, Zamawiający uzna identyczne zadania wykonywane w ramach działalności własnej (statutowej) Wykonawcy. W takim przypadku, za dokumenty potwierdzające należyte wykonanie tych zadań Zamawiający uzna poświadczenia uczestników szkoleń (np. ankiety uczestnika) lub podmiotów korzystających z przeprowadzonych analiz lub innych dokumentów odnoszących się do jakości wykonanych zadań.
B. W zakresie kwalifikacji personelu
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, spełniającymi poniższe wymagania:
a) osobą pełniącą funkcję kierownika merytorycznego projektu, posiadającą specjalistyczną wiedzę na temat kompetencji wykorzystywanych w sektorze którego dotyczy złożona oferta) oraz kwalifikacji funkcjonujących w tym sektorze, a także udokumentowane doświadczenie zawodowe na poziomie krajowym lub europejskim w tym obszarze. Za wystarczające kompetencje
i doświadczenie Zamawiający uzna udział w ostatnich 5 latach w pracach nad identyfikacją i analizą kluczowych kompetencji w sektorze, którego dotyczy złożona oferta, udział w pracach związanych z certyfikacją kompetencji osób działających we wskazanym przez Wykonawcę w ofercie sektorze prac dotyczących opracowywania programów kształcenia w sektorze zgodnych
z PRK,
b) osobą pełniącą funkcję koordynatora projektu, posiadającą doświadczenie w zarządzaniu lub koordynacji, co najmniej 2 projektami o minimalnej wartości 100 tys. złotych każdy (lub równowartość tej kwoty, obliczona zgodnie ze średnim kursem NBP z dnia zawarcia umowy na realizację projektu).
Funkcje kierownika i koordynatora może pełnić jedna osoba, jeżeli spełnia wszystkie powyższe wymagania.
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 9 000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert określonego w SWZ w odniesieniu do każdej z części.
Warunki płatności
Możliwość zaliczki do 20% (jeżeli powyżej 100tys niezbędna jest gwarancja zabezpieczająca zwrot pełnej kwoty zaliczki). Zaliczka rozliczana proporcjonalnie w ramach każdej transzy.
1) I rata – w kwocie ......................., 30% wartości umowy (słownie: ………………………) brutto, płatna po odebraniu i zaakceptowaniu wstępnego projektu SRK,
2) II rata – w kwocie ......................., 30% wartości umowy (słownie: ………………………) brutto, płatna po odebraniu i zaakceptowaniu ostatecznego projektu SRK,
3) III rata – w pozostałej wartości umowy, płatna po wykonaniu i rozliczeniu całości umowy.
Sekcja IV: Procedura
Otwarcie niepubliczne.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Poza ofertą formalną, Zamawiający wymaga:
7. Oferty merytorycznej, na użytek oceny oferty przez pryzmat kryteriów wskazanych w §16, składającej się z:
1. Koncepcji merytorycznej tworzenia SRK, w której Wykonawca przedstawi:
a) Propozycję modyfikacji określenia zakresu sektora przedstawionego w rozdziale 4 lub uzasadnienie braku konieczności wprowadzania modyfikacji;
b) W jaki sposób wyodrębni wyznaczniki sektorowe w wybranym sektorze stanowiącym przedmiot zamówienia;
c) Przedstawienie założeń dotyczących tworzenia charakterystyk poziomów SRK dla danego sektora;
d) Koncepcję wykorzystania innych materiałów/opracowań, pomocnych w tworzeniu charakterystyk poziomów SRK (np. sektorowych ram kwalifikacji w innych krajach, klasyfikacji celów nauczania, ogłoszeń o pracę, ofert i programów kursów i szkoleń itp.).
2. Wykazu zespołu ekspertów, w którym Wykonawca przedstawi:
a) Wykaz osób, które wejdą w skład zespołu ekspertów i będą brać udział w realizacji zamówienia;
b) Krótkie biogramy ekspertów, maksymalnie jedna strona A4 dla każdego, potwierdzające ich, zgodne z rozdziałem 2, predyspozycje do uczestniczenia w projekcie;
c) Podpisane przez wskazywanych ekspertów oświadczenia, potwierdzające ich zgodę na udział w pracach nad wykonaniem zamówienia oraz wskazujące typ podmiotu, który reprezentują;
d) Opis sposobów motywowania ekspertów do aktywnego udziału w przedsięwzięciu;
e) Zakres zadań członków zespołu eksperckiego oraz tryb i organizację prac zespołu (ze wskazaniem obszarów odpowiedzialności).
Przedstawienie przez wykonawcę wspomnianego wykazu, biogramów i oświadczeń ekspertów będzie miało na celu ocenę, czy w jakim zakresie Wykonawca dysponuje zasobami umożliwiającymi należyte wykonanie zamówienia.
Podobnie jak w przypadku pozostałych elementów projektu wykonawca, w kontekście przedkładanych wykazów i oświadczeń, jest zobowiązany do stosowania procedur RODO.
3. Planu i harmonogramu realizacji zamówienia, w którym Wykonawca przedstawi:
a) Koncepcję wdrożenia członków zespołu merytorycznego i eksperckiego w założenia PRK i sektorowych ram kwalifikacji, z uwzględnieniem organizowanego przez Zamawiającego w początkowym etapie projektu, seminarium wprowadzającego w te zagadnienia;
b) Etapy prac nad SRK, określając ich formę (np. prace warsztatowe, eksperckie panele dyskusyjne, konsultacje, prace badawcze);
c) Planowane produkty kolejnych etapów prac;
d) Harmonogram prac w ujęciu tygodniowym, z uwzględnieniem:
i. Opracowania koncepcji merytorycznej stworzenia projektu SRK dla danego sektora,
ii. Prowadzenia prac zespołu opracowującego wstępny projekt SRK,
iii. Dostarczenia wstępnego projektu zgodnie z terminem realizacji określonym dla każdej ramy,
iv. Stworzenia koncepcji weryfikacji, a następnie przeprowadzenia procesu konsultacji i weryfikacji wstępnego projektu SRK,
v. Uwzględnienia uwag zgłoszonych w trakcie weryfikacji projektu SRK ze środowiskiem branżowym,
vi. Przekazania szczegółowego konspektu raportu końcowego oraz jego konsultacji z Zamawiającym na wspólnym seminarium nie później niż 45 dni przed terminem zakończenia zamówienia.,
vii. Dostarczenia wszystkich ostatecznych produktów po konsultacjach z Zamawiającym 15 dni przed zakończeniem umowy zgodnie z terminami określonymi dla każdej ramy w rozdziale 7. W okresie 15 dni przed końcem realizacji zamówienie Zamawiający może przekazać dodatkowe uwagi do przygotowanych finalnych produktów.
Opracowania (projekty) wskazane w pkt 7 są niezbędne do merytorycznej oceny oferty zgodnie z kryteriami wskazanymi w § 16. Brak któregokolwiek opracowania stanowi o niezgodnością treści oferty z warunkami zamówienia i spowoduje, z uwzględnieniem możliwości zawartych w art. 223 ustawy, odrzucenie oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy pzp.
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Miejscowość: n/d
Państwo: Polska
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Art. 515. (Termin wniesienia odwołania)
1. Odwołanie wnosi się:
1) w przypadku zamówień, których wartość jest równa albo przekracza progi unijne, w terminie:
a) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
b) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a;
2) w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż progi unijne, w terminie:
a) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
b) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a.
2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub konkurs lub wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie:
1) 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej, w przypadku zamówień, których wartość jest równa albo przekracza progi unijne;
2) 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub dokumentów zamówienia na stronie internetowej, w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż progi unijne.
3. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w ust. 1 i 2 wnosi się w terminie:
1) 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia, w przypadku zamówień, których wartość jest równa albo przekracza progi unijne;
2) 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia, w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż progi unijne.
4. Jeżeli zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty lub nie zaprosił wykonawcy do złożenia oferty w ramach dynamicznego systemu zakupów lub umowy ramowej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
1) 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o wyniku postępowania albo 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, a w przypadku udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki - ogłoszenia o wyniku postępowania albo ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, zawierającego uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki;
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający:
a) nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia albo
b) opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki;
3) miesiąca od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający:
a) nie zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o wyniku postępowania albo
b) zamieścił w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o wyniku postępowania, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki.
Miejscowość: Warszawa
Państwo: Polska