zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Generała Andersa 48, 58-304 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
Dane kontaktowe: email: mzb@mzbwalbrzych.pl
tel: 748 870 505
fax: 748 477 477
Dane postępowania
ID postępowania: 22820220100
Data publikacji zamówienia: 2010-07-28
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.mzbwalbrzych.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
79110000-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej


Wałbrzych: Obsługa prawna


Numer ogłoszenia: 228202 - 2010; data zamieszczenia: 28.07.2010

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Zarząd Budynków Sp. z o.o. w Wałbrzychu, ul. Generała Andersa 48, 58-304 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 074 8870505, faks 074 8477477 , strona internetowa www.mzbwalbrzych.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: sp. z o.o..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Obsługa prawna w zakresie:: 1. Udzielania porad i sporządzanie opinii prawnych w zakresie prawa pracy związanych z działalnością Zleceniodawcy, w tym opiniowania projektów umów zawieranych przez Zleceniodawcę, udzielania wyjaśnień co do treści obowiązujących przepisów prawa oraz zwyczajów i praktyk sądów, organów administracji państwowej i samorządowej. 2. Udzielania porad i sporządzanie opinii prawnych w zakresie bieżącej obsługi Spółki, w tym opiniowania projektów umów zawieranych przez Zleceniodawcę, udzielania wyjaśnień co do treści obowiązujących przepisów prawa oraz zwyczajów i praktyk sądów, organów administracji państwowej i samorządowej. 3. Reprezentowania Zleceniodawcy przed organami wymiaru sprawiedliwości oraz organami ścigania w zakresie prawa pracy. 4. Wykonywania na rzecz Zleceniodawcy czynności nadzoru prawnego w postępowaniach egzekucyjnych. 5. Udziału w prowadzonych przez Zleceniodawcę rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, 6. Informowanie na bieżąco o zmianach przepisów i orzecznictwa w zakresie prawa pracy..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    1. Tryb wyboru wykonawcy jest ściśle związany ze szczegółowymi warunkami zamówienia. Specyfika działania Spółki wymaga wykonania także innej usługi niż tylko przygotowywanie opinii prawnych w zakresie zastępstwa procesowego, czy też wykonywania zastępstwa procesowego. Obsługa prawna Spółki polegać także będzie na przygotowywaniu opinii i stanowisk w sprawach poza procesowych, a ich liczba nie jest możliwa do przewidzenia. Usługi te są powiązane ze specyfiką działalności spółki. Z tych względów niecelowe jest dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną Spółki, tj. na obsługę w zakresie zastępstwa procesowego oraz na obsługę prawną w pozostałym zakresie. Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych nie zakazuje łączenia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wystawianie opinii, pisanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi (art. 5 ust.3 ustawy), jednakże połączenie to musi być uzasadnione celowością takiego działania (racjonalnością). W opisywanym przypadku, ze względu na specyfikę działań spółki, niecelowe jest oddzielanie usług prawniczych od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. 2. Poza powyższymi czynnościami, odnoszonymi bezpośrednio do zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi specyfika funkcjonowania Spółki w obrocie prawnym wymaga podejmowania szeregu innych działań i czynności związanych z rozstrzyganiem pojawiających się kwestii prawnych. W związku z toczącymi się postępowaniami zachodzi niejednokrotnie konieczność sporządzania opinii prawnych, zajmowania uzasadnionych prawnie stanowisk, czy też prowadzenia negocjacji. Przy czym rozmiar i zakres spraw i zagadnień nie jest możliwy do ustalenia, ani też do przewidzenia. Należy ponadto uznać, iż profesjonalna obsługa prawna obejmująca swym zasięgiem ponadto sprawy pracownicze i socjalne, czy też związane z funkcjonowaniem zarządu oraz rady nadzorczej, opiniowaniem zawieranych umów, jest niezbędna z uwagi na szeroki zakres działalności Spółki. Poza powyższymi działaniami dotychczasowy wykonawca usług prawniczych, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz Spółki usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację procesów sądowych. Co więcej zlecenie obsługi prawnej fachowemu prawnikowi w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli rozwiązać problemy prawne w ich pierwszym etapie bez potrzeby bezcelowego kontynuowania spraw, których negatywny wynik można przewidzieć. Pozwoli to zaoszczędzić czas, który musiałby zostać przeznaczony na rozwiązania problemów o znacznym ciężarze gatunkowym, a jednocześnie uchroni to środki Spółki przed ich utratą. Na podstawie doświadczenia z lat ubiegłych jest natomiast bezsporne, że obsługa radcy prawnego jest niezbędna w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania spółki i realizacji jej zadań. 3. Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek trybu wyboru zamówienia z wolnej ręki. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a - zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym - do usług o charakterze niepriorytetowym zalicza się usługi prawnicze - kategoria nr 21), zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 ustawy, w szczególności (ale nie tylko), jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. 4. Wybór trybu z wolnej ręki uzasadnia konieczność bezpośredniego kontaktu z przyszłym wykonawcą. Poza doświadczeniem, które może być potwierdzone odpowiednią dokumentacją, bardzo ważna jest bezpośrednia rozmowa z potencjalnym wykonawcą usługi. Tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na przeprowadzenie negocjacji, podczas których możliwy jest bezpośredni kontakt z wykonawcą, możliwa jest także negocjacja ceny usługi. Inne tryby są nazbyt długotrwałe i wymagają przygotowania określonych warunków. W związku z powyższym wybór innego trybu może nie doprowadzić do wyboru wykonawcy we właściwym dla prawidłowego funkcjonowania Spółki i realizacji zadań terminie.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Radcy Prawnego Maria Majewska, ul. Kopernika 5/3, 58-310 Szczawno-Zdrój, kraj/woj. dolnośląskie.