Informacje o przetargu
Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej dla nauczycieli polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci, posiadającego co najmniej trzy moduły realizujące różne treści na trzech poziomach zaawansowania: dla dzieci 3-4 letnich, 5 letnich i 6 letnich. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach trzech projektów: nr WND-POKL.09.05.00-24-523_11 pn. Poszukiwacze przygód, nr WND-POKL.09.05.00-24-585_11 pn. Wesołe przedszkolaki, nr WND-POKL.09.05.00-24-529_11 pn. Zaczarowane przedszkole. W/w przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Kod CPV: 39.16.21.00-6 pomoce dydaktyczne, 39.16.21.10-9 sprzęt dydaktyczny. 80.50.00.00-9 - usługi szkoleniowe. Adresaci szkolenia: 8 - osobowa grupa nauczycieli. Cel podstawowy: Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi tj. wyposażenie ich w wiadomości z zakresu nowoczesnych metod pracy z dzieckiem w tym, podstaw rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym, wzrostu poziomu poczucia własnej wartości i poczucia pewności siebie jak również umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i emocji u dzieci, treningu pamięci i koncentracji, nauki czytania metodą globalną Glenna Domana. Ponadto szkolenie ma obejmować szczegółowe omówienie metodyki prowadzenia zajęć z dziećmi ze szczególnym zwróceniem uwagi na eksperymenty naukowe wykonywane w programie. Ogółem liczba szkoleń wynosi: 3, z tym, że dwa szkolenia obejmują pracę na poziomie zaawansowanym i treści szkolenia mają obejmować tematykę: 1. Uwarunkowania genetyczne a wychowanie. 2. Prawdy i mity na temat genialności. 3. Jak kształtować inteligencję. 4. Teoria inteligencji wielorakich i wynikające z niej przesłania dla rodziców. 5. Analiza transakcyjna: - deficyt uwagi, - bierna i otwarta agresja, - skrypty poboru energii i wymuszania uwagi przez dzieci w przedszkolu, - trójkąt dramatyczny - klasyczny schemat skryptowy. 6. Co to są emocje: - jakość życia zależy od jakości emocji, które przeżywamy, - procedura - praktyczna pomoc w pacy z emocjami, - bajka somatoterapeutyczna - procedura pracy z lękiem dla Dziecka. 7. Zabawa - rola i znaczenie zabawy w kształtowaniu gotowości szkolnej u dzieci przedszkolnych. 8. Zabawy fundamentalne - cel i zasady działania programu. 9. Zabawy rozwijające inteligencję językową. 10. Zabawy z liczbami. 11. Zabawy rozwijające inteligencję ruchową. 12. Zabawy rozwijające inteligencję muzyczną. 13. Zabawy rozwijające kreatywność i wyobraźnię. 14. Praktyczny warsztat z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych. 15. Przegląd skryptów trenerskich. 16. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnegoi jedno na poziomie podstawowym 12 godzin - 2 dni po 6 godzin. Z następującej tematyki: Dzień pierwszy: 1. Cele i założenia Programu Edukacyjnego. 2. Fenomenologia mózgu ludzkiego. 3. Niezwykłe możliwości uczenia się małych dzieci. 4. Czytanie. 5. Co to jest czytanie. 6. Społeczeństwo Wiedzy i czytanie w XXI wieku. 7. Społeczeństwo w Erze Informacji. 8. Słowo pisane - podstawowy nośnik informacji. 9. Czy czytanie może być funkcją, rozwijającą się od urodzenia? 10. Odzwierciedlenie otoczenia w postaci reprezentacji semantycznych i syntaktycznych w mózgu małego dziecka. 11. Jak małe dziecko uczy się czytać - naturalne czytanie. 12. Błędy popełniane w szkole, które są źródłem problemów z czytaniem. 13. Dlaczego TRZEBA zacząć naukę czytania już w Przedszkolu. 14. Warsztat podnoszący sprawność czytania dla nauczycieli. 15. Fizjologia pracy oka podczas czytania. 16. Metody czytania dzieciom. 17. Realizacja Programu Edukacyjnego: - omówienie materiałów trenerskich, - rozpisanie ważnych elementów zajęć, - kąpiel wyrazowa, wprowadzanie tablic z wyrazami - zasady ekspozycji, - zabawy utrwalające wyrazy na zajęciach, 18. Gry utrwalające dla rodziców. Dzień drugi: 1. Wzorce Myślenia i indywidualne style poznawcze: - fizjologia procesu uczenia się, - schemat obiegu informacji w mózgu, - mózg, ciało i informacja (percepcja), - zmysły i ciało w procesie uczenia się dzieci, - wzorce myślenia w relacjach (rodzic - dziecko; nauczyciel - dziecko), 2. Problemy z czytaniem, pisaniem i ortografią w świetle Indywidualnych Wzorców Myślenia: - 6 Indywidualnych Wzorców Myślenia, - skłonności do problemów w szkole, w zależności od Wzorca Myślenia którym posługuje się dziecko, - metody radzenia sobie z problemami poprzez aktywizację Indywidualnego Wzorca Myślenia. 3. Cykle życia: - inspiracja, - kryzys, - stabilizacja. 4. Kary i nagrody w procesie wychowania dziecka. 5. Potrzeba dotyku: - zaspokajanie podstawowych potrzeb dziecka poprzez dotyk i ruch. Metoda Weroniki Sherborne, - metoda Weroniki Sherborne jako sposób na likwidowanie napięcia i stresu u dziecka i rodzica, - rozruch i ruch rozwijający w Programie. 6. Warsztat z dramy: co to jest drama, etapy dramy, praktyczny warsztat, metody realizacji dramy w Programie. 7. Rola pacynki w realizacji Programu. 8. List i eksperymenty: - rola eksperymentu w Programie, - listy i zaangażowanie dzieci w zadania, - listy i wprowadzenie dzieci w rolę. 9. Plastrony - teoria i praktyka. 10. Jak wprowadzamy książeczki dla dzieci. 11. Informacje, których potrzebują rodzice. 12. Przegląd skryptów trenerskich. 13. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnego. Jedną godzinę szkolenia Zamawiający rozumie jako godzinę zegarową tj. 60 minut: w tym godzina edukacyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. Zamówienie obejmuje również warsztaty dla 147 rodziców w wymiarze 6 spotkań po 2 godziny, oraz konsultacje metodyczne tj. 2 spotkania superwizyjne w czasie realizacji zajęć z dziećmi mające na celu wsparcie metodyczne nauczycieli. Spotkania superwizyjne obywać się powinny raz na dwa miesiące w każdej z 8 grup w wymiarze 1 godziny lekcyjnej. Ponadto wsparcie metodyczne ma obejmować codzienną możliwość kontaktu mailowego i telefonicznego nauczycieli z metodykiem. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć słuchaczom dostęp do przygotowanych materiałów dydaktycznych wykorzystanych w szkoleniu : 1. dla nauczycieli: - kompleksowe scenariusze prowadzenia zajęć, - skrypt zawierający zagadnienia teoretyczne ze szkolenia, - wzorcowy zestaw materiałów taki jak w przypadku dzieci( bez teczki), - wzory testów wiedzy dla każdego nauczyciela jeden wzorcowy odpowiedni do grupy wiekowej w jakiej będzie prowadzić zajęcia, - dostęp do interaktywnej internetowej platformy treningowej. Do wykorzystania w indywidualnej pracy jak i do prowadzenia zajęć w formie e-lekcji, z możliwością tworzenia przez szkoleniowca statystyk zbiorczych dokumentujących postępy uczestników w grupie. Ćwiczenia czytania, gry i zabawy usprawniające zapamiętywanie i koncentrację, dostępne na platformie mają zawierać treści uzupełniające do tematyki zajęć oraz dawać możliwość utrwalania dokładnie tych samych wyrazów i pojęć, które są zawarte w książeczkach dla dzieci, - wykaz materiałów, pomocy edukacyjnych i dydaktycznych, przyrządów i materiałów do eksperymentów ze szczegółowym rozpisaniem potrzeb na poszczególne zajęcia 2. dla rodziców - zestawy materiałów do warsztatów, materiały obejmują dwa dziesięciostronicowe skrypty oprawione na trwałe, opisujące zagadnienia omawiane w trakcie warsztatów: pierwszy warsztat jest zatytułowany: Karać czy nagradzać, przekazane wtedy zostaną informacje na temat psychologii wychowawczej, z naciskiem na zagadnienia komunikacji z dzieckiem w oparciu o zagadnienia psychologiczne: asertywność, analizę transakcyjną i porozumienie bez przemocy. Drugi warsztat nosi tytuł: Baw się i ucz - rodzice poznają zasady i metody rozwoju dziecka poprzez zabawę, poruszone zostaną tu zagadnienia rozwoju inteligencji wielorakich i wskazane pomoce dydaktyczne oraz praktyczne ćwiczenia, kluczowe dla rozwoju dziecka. Warsztaty stanowią kontynuację i rozwinięcie zagadnień które rodzice poznali w trakcie realizacji pierwszych projektów unijnych. Rodzice którzy nie uczestniczyli w poprzedniej edycji warsztatów mają mieć możliwość uczestniczenia w warsztatach w pt.: Genialny umysł dziecka oraz Indywidualne wzorce myślenia 3. dla każdego dziecka: - 10 kolorowych 16 - stronicowych książeczek wydanych na papierze offsetowym gramatura co najmniej 70 g_m2, w kredowych okładkach o gramaturze co najmniej150g_m2 z oznaczeniem w systemie ISBN lub innym równoważnym znormalizowanym systemie oznaczania książek, zawierających wierszowaną treść zilustrowaną obrazkami. Treści i wyrazy zawarte w książeczkach mają zawierać dokładnie te same wyrazy co pozostałe pomoce dydaktyczne zarówno do pracy dla dzieci jak i dla nauczyciela w przedszkolu, ponadto mają stanowić spójną całość z pozostałymi elementami wykorzystanymi do realizacji programu edukacyjnego - 60 kolorowych formularzy które wspomagają naukę czytania i pisania, zawierających treści spójne z książeczkami i programem edukacyjnym drukowane na papierze co najmniej 80 g_m2, - 10 zestawów kart do pracy w domu, z kolorowym nadrukiem, karty wydane na papierze stompack o gramaturze co najmniej 250 g_m2, papier jednostronnie powlekany, w układzie, który pozwala na ich pocięcie i stworzenie 12 kart do gier w tym: Czarny Piotruś, Bingo. Każdy zestaw kart ma zawierać w treści wyrazy takie jak w zastosowane książeczkach, przy czym jeden zestaw kart służy do utrwalenia wyrazów z jednej książeczki. Ponadto każdy zestaw ma zawierać graficzne znaki i symbole pozwalające na stymulację matematyczną. Każdy z 10 zestawów powinien się składać z co najmniej czterech kart. - formularze i zestawy kart mają posiadać przynajmniej jedno wspólne oznaczenie ISBN lub innego równoważnego znormalizowanego systemu oznaczania książek, - kolorowa teczka wielkości co najmniej A4 wykonana z tektury introligatorskiej o gramaturze 1200 g_m2 oklejona dwustronnie papierem kredowym foliowanym o gramaturze 135 g_m2 z plastikową rączką pozwalającą na jej przenoszenie, zamykana na przylepce, - zestawy plastyczne zawierające materiały plastyczne pozwalające na realizację prac plastycznych przewidzianych w scenariuszach zajęć m.in.: plastelina do wykorzystania na każdych zajęciach (kinestetyczna nauka wyrazów), glina, kredki pastelowe, kredki akwarelowe, farby plakatowe, farby akwarelowe, kleje, brokaty, papier kolorowy, blok techniczny, brystole, bibuła karbowana i gładka, blok z brystolem kolorowym, duże arkusze szarego papieru, piórka itp. materiały mają spełniać założenia, że dzieci mają się uczyć w sposób wykorzystujący różnorodne formy aktywizacji m.in. przez twórczość. Do pracy dla nauczyciela dla każdej grupy zajęciowej (8 zestawów): 1. Zestaw nauczycielski do prowadzenia zajęć. W skład zestawu wchodzi: - 300 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic z wyrazami, - 70 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic obrazujących omawiane zjawiska, - 150 plastronów do zabawy z wyrazami, zawierających wyrazy takie jak w książeczkach z zestawu dla dzieci (gramatura co najmniej 70 g/m2), - 100 tablic z literkami z całego alfabetu odpowiednich do wycięcia gramatura co najmniej 70 g_m2 Zestawy mają być komplementarne z programem i przekazywać w sposób spójny treści zawarte w programach dopasowanych do przedziałów wiekowych. 2. Zestaw naczyń i pomocy laboratoryjnych obejmujący m.in. takie przedmioty jak: - szkło laboratoryjne - probówki, menzurki itp., - termometry, lupy, strzykawki, spławik, kompas, wata, gaza Każdy zestaw ma umożliwiać przeprowadzenie eksperymentów naukowych w odpowiedniej grupie wiekowej 3. Zestaw odczynników chemicznych i substancji do eksperymentów obejmuje m.in: - substancje chemiczne, - artykuły spożywcze, - nasiona. Zestawy odczynników są dopasowane do poszczególnych programów. Odczynników używane na zajęciach mają nie zagrażać życiu i zdrowiu dzieci. 4. Zestaw atlasów, encyklopedii i książek - służący do zobrazowania zjawisk omawianych na zajęciach, i budowania kultury słownej wśród najmłodszych. Zestaw ma też obejmować pozycje z zakresu psychologii. 5. Mikroskop optyczny o powiększeniu do 640x, wys. 27 cm, funkcjonujący na baterie AA w ilości 2 zestawów. W skład zestawu powinny wchodzić: - okular 10x 16x, - mikrowylęgarnia, - przyrząd do ciecia preparatów - 2 szkiełka z 6 preparatami - 4 fiolki - 2 menzurki 10 ml - 12 szkiełek podstawowych - 12 szkiełek nakrywkowych - lupa o powiększeniu 3x 6x - szalka Petriego ze szkłem powiększającym - 12 etykiet do znakowania preparatów, - pęseta - igła - szpatułka, - mieszadełko, - skalpel - nożyczki, - pipetka, - pojemnik na akcesoria, - instrukcja, - zestaw 4 baterii AA do ładowania i odpowiednie do nich urządzenie do ładowania baterii. Zastosowany program edukacyjny w celu stwierdzenia jego zgodności z przedszkolną podstawą programową ma posiadać do wglądu szczegółowo rozpisane treści programowe z określeniem tematów, celów głównych, aktywności i działalności dziecka, a także celów operacyjnych i zajęć ruchowych w programie.
Zamawiający:
Wójt Gminy Kamienica Polska
Adres: | ul. M. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: ugkamienicapolska_zamowienia@op.pl tel: 034 3273338 w. 33, 3273524 fax: 034 3273149 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 22830920120 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2012-10-26 | Termin składania wniosków: | 2012-11-05 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 207 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | http://www.kamienicapolska.bip-gov.info.pl | Informacja dostępna pod: | Urząd Gminy Kamienica Polska, ul. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
39162100-6 | Pomoce dydaktyczne | |
80500000-9 | Usługi szkoleniowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat. | Ośrodek Szkoleniowy LOGOS Kuźnicka Marianna Częstochowa | 69 806,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-11-27 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 391621006 391621109 805000009 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 69 806,00 zł Minimalna złożona oferta: 69 806,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 69 806,00 zł Maksymalna złożona oferta: 69 806,00 zł | |
Kamienica Polska: Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.
Numer ogłoszenia: 228309 - 2012; data zamieszczenia: 26.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wójt Gminy Kamienica Polska , ul. M. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska, woj. śląskie, tel. 034 3273338 w. 33, 3273524, faks 034 3273149.
Adres strony internetowej zamawiającego:
http://www.kamienicapolska.bip-gov.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat..
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej dla nauczycieli polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci, posiadającego co najmniej trzy moduły realizujące różne treści na trzech poziomach zaawansowania: dla dzieci 3-4 letnich, 5 letnich i 6 letnich. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach trzech projektów: nr WND-POKL.09.05.00-24-523_11 pn. Poszukiwacze przygód, nr WND-POKL.09.05.00-24-585_11 pn. Wesołe przedszkolaki, nr WND-POKL.09.05.00-24-529_11 pn. Zaczarowane przedszkole. W/w przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Kod CPV: 39.16.21.00-6 pomoce dydaktyczne, 39.16.21.10-9 sprzęt dydaktyczny. 80.50.00.00-9 - usługi szkoleniowe. Adresaci szkolenia: 8 - osobowa grupa nauczycieli. Cel podstawowy: Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi tj. wyposażenie ich w wiadomości z zakresu nowoczesnych metod pracy z dzieckiem w tym, podstaw rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym, wzrostu poziomu poczucia własnej wartości i poczucia pewności siebie jak również umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i emocji u dzieci, treningu pamięci i koncentracji, nauki czytania metodą globalną Glenna Domana. Ponadto szkolenie ma obejmować szczegółowe omówienie metodyki prowadzenia zajęć z dziećmi ze szczególnym zwróceniem uwagi na eksperymenty naukowe wykonywane w programie. Ogółem liczba szkoleń wynosi: 3, z tym, że dwa szkolenia obejmują pracę na poziomie zaawansowanym i treści szkolenia mają obejmować tematykę: 1. Uwarunkowania genetyczne a wychowanie. 2. Prawdy i mity na temat genialności. 3. Jak kształtować inteligencję. 4. Teoria inteligencji wielorakich i wynikające z niej przesłania dla rodziców. 5. Analiza transakcyjna: - deficyt uwagi, - bierna i otwarta agresja, - skrypty poboru energii i wymuszania uwagi przez dzieci w przedszkolu, - trójkąt dramatyczny - klasyczny schemat skryptowy. 6. Co to są emocje: - jakość życia zależy od jakości emocji, które przeżywamy, - procedura - praktyczna pomoc w pacy z emocjami, - bajka somatoterapeutyczna - procedura pracy z lękiem dla Dziecka. 7. Zabawa - rola i znaczenie zabawy w kształtowaniu gotowości szkolnej u dzieci przedszkolnych. 8. Zabawy fundamentalne - cel i zasady działania programu. 9. Zabawy rozwijające inteligencję językową. 10. Zabawy z liczbami. 11. Zabawy rozwijające inteligencję ruchową. 12. Zabawy rozwijające inteligencję muzyczną. 13. Zabawy rozwijające kreatywność i wyobraźnię. 14. Praktyczny warsztat z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych. 15. Przegląd skryptów trenerskich. 16. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnegoi jedno na poziomie podstawowym 12 godzin - 2 dni po 6 godzin. Z następującej tematyki: Dzień pierwszy: 1. Cele i założenia Programu Edukacyjnego. 2. Fenomenologia mózgu ludzkiego. 3. Niezwykłe możliwości uczenia się małych dzieci. 4. Czytanie. 5. Co to jest czytanie. 6. Społeczeństwo Wiedzy i czytanie w XXI wieku. 7. Społeczeństwo w Erze Informacji. 8. Słowo pisane - podstawowy nośnik informacji. 9. Czy czytanie może być funkcją, rozwijającą się od urodzenia? 10. Odzwierciedlenie otoczenia w postaci reprezentacji semantycznych i syntaktycznych w mózgu małego dziecka. 11. Jak małe dziecko uczy się czytać - naturalne czytanie. 12. Błędy popełniane w szkole, które są źródłem problemów z czytaniem. 13. Dlaczego TRZEBA zacząć naukę czytania już w Przedszkolu. 14. Warsztat podnoszący sprawność czytania dla nauczycieli. 15. Fizjologia pracy oka podczas czytania. 16. Metody czytania dzieciom. 17. Realizacja Programu Edukacyjnego: - omówienie materiałów trenerskich, - rozpisanie ważnych elementów zajęć, - kąpiel wyrazowa, wprowadzanie tablic z wyrazami - zasady ekspozycji, - zabawy utrwalające wyrazy na zajęciach, 18. Gry utrwalające dla rodziców. Dzień drugi: 1. Wzorce Myślenia i indywidualne style poznawcze: - fizjologia procesu uczenia się, - schemat obiegu informacji w mózgu, - mózg, ciało i informacja (percepcja), - zmysły i ciało w procesie uczenia się dzieci, - wzorce myślenia w relacjach (rodzic - dziecko; nauczyciel - dziecko), 2. Problemy z czytaniem, pisaniem i ortografią w świetle Indywidualnych Wzorców Myślenia: - 6 Indywidualnych Wzorców Myślenia, - skłonności do problemów w szkole, w zależności od Wzorca Myślenia którym posługuje się dziecko, - metody radzenia sobie z problemami poprzez aktywizację Indywidualnego Wzorca Myślenia. 3. Cykle życia: - inspiracja, - kryzys, - stabilizacja. 4. Kary i nagrody w procesie wychowania dziecka. 5. Potrzeba dotyku: - zaspokajanie podstawowych potrzeb dziecka poprzez dotyk i ruch. Metoda Weroniki Sherborne, - metoda Weroniki Sherborne jako sposób na likwidowanie napięcia i stresu u dziecka i rodzica, - rozruch i ruch rozwijający w Programie. 6. Warsztat z dramy: co to jest drama, etapy dramy, praktyczny warsztat, metody realizacji dramy w Programie. 7. Rola pacynki w realizacji Programu. 8. List i eksperymenty: - rola eksperymentu w Programie, - listy i zaangażowanie dzieci w zadania, - listy i wprowadzenie dzieci w rolę. 9. Plastrony - teoria i praktyka. 10. Jak wprowadzamy książeczki dla dzieci. 11. Informacje, których potrzebują rodzice. 12. Przegląd skryptów trenerskich. 13. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnego. Jedną godzinę szkolenia Zamawiający rozumie jako godzinę zegarową tj. 60 minut: w tym godzina edukacyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. Zamówienie obejmuje również warsztaty dla 147 rodziców w wymiarze 6 spotkań po 2 godziny, oraz konsultacje metodyczne tj. 2 spotkania superwizyjne w czasie realizacji zajęć z dziećmi mające na celu wsparcie metodyczne nauczycieli. Spotkania superwizyjne obywać się powinny raz na dwa miesiące w każdej z 8 grup w wymiarze 1 godziny lekcyjnej. Ponadto wsparcie metodyczne ma obejmować codzienną możliwość kontaktu mailowego i telefonicznego nauczycieli z metodykiem. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć słuchaczom dostęp do przygotowanych materiałów dydaktycznych wykorzystanych w szkoleniu : 1. dla nauczycieli: - kompleksowe scenariusze prowadzenia zajęć, - skrypt zawierający zagadnienia teoretyczne ze szkolenia, - wzorcowy zestaw materiałów taki jak w przypadku dzieci( bez teczki), - wzory testów wiedzy dla każdego nauczyciela jeden wzorcowy odpowiedni do grupy wiekowej w jakiej będzie prowadzić zajęcia, - dostęp do interaktywnej internetowej platformy treningowej. Do wykorzystania w indywidualnej pracy jak i do prowadzenia zajęć w formie e-lekcji, z możliwością tworzenia przez szkoleniowca statystyk zbiorczych dokumentujących postępy uczestników w grupie. Ćwiczenia czytania, gry i zabawy usprawniające zapamiętywanie i koncentrację, dostępne na platformie mają zawierać treści uzupełniające do tematyki zajęć oraz dawać możliwość utrwalania dokładnie tych samych wyrazów i pojęć, które są zawarte w książeczkach dla dzieci, - wykaz materiałów, pomocy edukacyjnych i dydaktycznych, przyrządów i materiałów do eksperymentów ze szczegółowym rozpisaniem potrzeb na poszczególne zajęcia 2. dla rodziców - zestawy materiałów do warsztatów, materiały obejmują dwa dziesięciostronicowe skrypty oprawione na trwałe, opisujące zagadnienia omawiane w trakcie warsztatów: pierwszy warsztat jest zatytułowany: Karać czy nagradzać, przekazane wtedy zostaną informacje na temat psychologii wychowawczej, z naciskiem na zagadnienia komunikacji z dzieckiem w oparciu o zagadnienia psychologiczne: asertywność, analizę transakcyjną i porozumienie bez przemocy. Drugi warsztat nosi tytuł: Baw się i ucz - rodzice poznają zasady i metody rozwoju dziecka poprzez zabawę, poruszone zostaną tu zagadnienia rozwoju inteligencji wielorakich i wskazane pomoce dydaktyczne oraz praktyczne ćwiczenia, kluczowe dla rozwoju dziecka. Warsztaty stanowią kontynuację i rozwinięcie zagadnień które rodzice poznali w trakcie realizacji pierwszych projektów unijnych. Rodzice którzy nie uczestniczyli w poprzedniej edycji warsztatów mają mieć możliwość uczestniczenia w warsztatach w pt.: Genialny umysł dziecka oraz Indywidualne wzorce myślenia 3. dla każdego dziecka: - 10 kolorowych 16 - stronicowych książeczek wydanych na papierze offsetowym gramatura co najmniej 70 g_m2, w kredowych okładkach o gramaturze co najmniej150g_m2 z oznaczeniem w systemie ISBN lub innym równoważnym znormalizowanym systemie oznaczania książek, zawierających wierszowaną treść zilustrowaną obrazkami. Treści i wyrazy zawarte w książeczkach mają zawierać dokładnie te same wyrazy co pozostałe pomoce dydaktyczne zarówno do pracy dla dzieci jak i dla nauczyciela w przedszkolu, ponadto mają stanowić spójną całość z pozostałymi elementami wykorzystanymi do realizacji programu edukacyjnego - 60 kolorowych formularzy które wspomagają naukę czytania i pisania, zawierających treści spójne z książeczkami i programem edukacyjnym drukowane na papierze co najmniej 80 g_m2, - 10 zestawów kart do pracy w domu, z kolorowym nadrukiem, karty wydane na papierze stompack o gramaturze co najmniej 250 g_m2, papier jednostronnie powlekany, w układzie, który pozwala na ich pocięcie i stworzenie 12 kart do gier w tym: Czarny Piotruś, Bingo. Każdy zestaw kart ma zawierać w treści wyrazy takie jak w zastosowane książeczkach, przy czym jeden zestaw kart służy do utrwalenia wyrazów z jednej książeczki. Ponadto każdy zestaw ma zawierać graficzne znaki i symbole pozwalające na stymulację matematyczną. Każdy z 10 zestawów powinien się składać z co najmniej czterech kart. - formularze i zestawy kart mają posiadać przynajmniej jedno wspólne oznaczenie ISBN lub innego równoważnego znormalizowanego systemu oznaczania książek, - kolorowa teczka wielkości co najmniej A4 wykonana z tektury introligatorskiej o gramaturze 1200 g_m2 oklejona dwustronnie papierem kredowym foliowanym o gramaturze 135 g_m2 z plastikową rączką pozwalającą na jej przenoszenie, zamykana na przylepce, - zestawy plastyczne zawierające materiały plastyczne pozwalające na realizację prac plastycznych przewidzianych w scenariuszach zajęć m.in.: plastelina do wykorzystania na każdych zajęciach (kinestetyczna nauka wyrazów), glina, kredki pastelowe, kredki akwarelowe, farby plakatowe, farby akwarelowe, kleje, brokaty, papier kolorowy, blok techniczny, brystole, bibuła karbowana i gładka, blok z brystolem kolorowym, duże arkusze szarego papieru, piórka itp. materiały mają spełniać założenia, że dzieci mają się uczyć w sposób wykorzystujący różnorodne formy aktywizacji m.in. przez twórczość. Do pracy dla nauczyciela dla każdej grupy zajęciowej (8 zestawów): 1. Zestaw nauczycielski do prowadzenia zajęć. W skład zestawu wchodzi: - 300 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic z wyrazami, - 70 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic obrazujących omawiane zjawiska, - 150 plastronów do zabawy z wyrazami, zawierających wyrazy takie jak w książeczkach z zestawu dla dzieci (gramatura co najmniej 70 g/m2), - 100 tablic z literkami z całego alfabetu odpowiednich do wycięcia gramatura co najmniej 70 g_m2 Zestawy mają być komplementarne z programem i przekazywać w sposób spójny treści zawarte w programach dopasowanych do przedziałów wiekowych. 2. Zestaw naczyń i pomocy laboratoryjnych obejmujący m.in. takie przedmioty jak: - szkło laboratoryjne - probówki, menzurki itp., - termometry, lupy, strzykawki, spławik, kompas, wata, gaza Każdy zestaw ma umożliwiać przeprowadzenie eksperymentów naukowych w odpowiedniej grupie wiekowej 3. Zestaw odczynników chemicznych i substancji do eksperymentów obejmuje m.in: - substancje chemiczne, - artykuły spożywcze, - nasiona. Zestawy odczynników są dopasowane do poszczególnych programów. Odczynników używane na zajęciach mają nie zagrażać życiu i zdrowiu dzieci. 4. Zestaw atlasów, encyklopedii i książek - służący do zobrazowania zjawisk omawianych na zajęciach, i budowania kultury słownej wśród najmłodszych. Zestaw ma też obejmować pozycje z zakresu psychologii. 5. Mikroskop optyczny o powiększeniu do 640x, wys. 27 cm, funkcjonujący na baterie AA w ilości 2 zestawów. W skład zestawu powinny wchodzić: - okular 10x 16x, - mikrowylęgarnia, - przyrząd do ciecia preparatów - 2 szkiełka z 6 preparatami - 4 fiolki - 2 menzurki 10 ml - 12 szkiełek podstawowych - 12 szkiełek nakrywkowych - lupa o powiększeniu 3x 6x - szalka Petriego ze szkłem powiększającym - 12 etykiet do znakowania preparatów, - pęseta - igła - szpatułka, - mieszadełko, - skalpel - nożyczki, - pipetka, - pojemnik na akcesoria, - instrukcja, - zestaw 4 baterii AA do ładowania i odpowiednie do nich urządzenie do ładowania baterii. Zastosowany program edukacyjny w celu stwierdzenia jego zgodności z przedszkolną podstawą programową ma posiadać do wglądu szczegółowo rozpisane treści programowe z określeniem tematów, celów głównych, aktywności i działalności dziecka, a także celów operacyjnych i zajęć ruchowych w programie..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
39.16.21.00-6, 39.16.21.00-9, 80.50.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.05.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuPosiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonych przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie odpisu z właściwego rejestru, oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia stanowiącego załącznik nr 3 do specyfikacji, zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub KRUS.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuPosiadają wiedzę i doświadczenie związane z przedmiotowym zamówieniem. Wykonawca winien przedstawić wykonane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 (jednej) dostawy materiałów i pomocy związanych z przeprowadzeniem usługi grupowego szkolenia dla nauczycieli oraz co najmniej 1 (jednej) usługi obejmującej szkolenie grupowe w zakresie przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi będące przedmiotem zamówienia lub tożsame swoim tematem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie. Wykonawca winien udokumentować, że wykonana dostawa jest powiązana z usługą szkoleniową. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie wykazu wykonanych dostaw i usług stanowiący załącznik nr 4 do specyfikacji i dokumentów potwierdzających należyte wykonanie usługi.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuDysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Zamawiający w tym zakresie nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuDysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do prowadzenia szkolenia, które posiadają wykształcenie wyższe, co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe związane z tematyką szkolenia i przeprowadziły nie mniej niż2 szkolenia grupowe w zakresie prowadzonej przez siebie tematyki zajęć, wskazanej przez Wykonawcę. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług stanowiącego załącznik nr 5 do specyfikacji oraz oświadczenia potwierdzającego, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZnajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Zamawiający w tym zakresie nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełniania tego warunku nastąpi na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji. Ocena spełniania warunków będzie dokonywana na podstawie złożonych dokumentów, wymienionych w SIWZ, metodą spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach: - konieczność wprowadzenia zmian, które będą następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym, a instytucją nadzorującą realizację zadania, - wynikają z rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony (nie dotyczy wynagrodzenia), - nastąpi konieczność zmiany osób wykonujących zamówienie (personelu kluczowego) z następujących powodów: a) śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osób wykonujących zamówienie, b) niewywiązywania się osób wykonujących zamówienie z obowiązków wynikających z powierzonych im zadań, c) jeżeli zmiana osoby wykonującej zamówienie stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji), d) zmiana jest możliwa jedynie na nowe osoby o kwalifikacjach i doświadczeniu nie niższych niż zaproponowane przez Wykonawcę w ofercie, - w zakresie zmiany terminów realizacji umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://www.kamienicapolska.bip-gov.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Kamienica Polska, ul. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
05.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Kamienica Polska, ul. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Numer ogłoszenia: 229013 - 2012; data zamieszczenia: 29.10.2012
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
228309 - 2012 data 26.10.2012 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Wójt Gminy Kamienica Polska, ul. M. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska, woj. śląskie, tel. 034 3273338 w. 33, 3273524, fax. 034 3273149.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
II.1.3).
W ogłoszeniu jest:
Przedmiotem zamówienia jest na dostawę sprzętu komputerowego i projekcyjnego w celu realizacji usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektów: nr WND-POKL.09.05.00-24-523_11 pn. Poszukiwacze przygód, nr WND-POKL.09.05.00-24-585_11 pn. Wesołe przedszkolaki. W/w przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Kod CPV: 30.21.31.00-6 - komputery przenośne, 38.65.21.00-1 - projektory, 38.65.34.00-1 - ekrany projekcyjne. Dostawa obejmuje: 1. 2 szt. laptopów o następujących parametrach: Intel Core i3-2370M (2,4 GHz), 3 MB cache; 4 GB DDRAM3; 500 GB SATA 7200 obr.; DVD+-RW DualLayer; przekątna ekranu 15.6; nominalna rozdzielczość 1366x768; Intel HD Graphics 3000 (do 768 MB - pamięć współdzielona); Touchpad; bateria litowo-jonowa; zintegrowana karta dźwiękowa zgodna z Intel High Definition Audio; karta sieciowa 10-100-1000 Mbps; rodzaje wejść: HDMI, RJ-45, USB 2.0, VGA, wejście mikrofonowe, wyjście słuchawkowe_głośnikowe, 2xUSB 3.0; system operacyjny Microsoft Windows 7 Home Premium PL 64bit OEM, 2. 1 szt. projektor mobilny w technologii DLP, obsługa HDTV: 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p, wejścia: D-Sub 15pin i HDMI, 3. 1 szt. ekran projekcyjny ręcznie rozwijany, format 16:9, materiał Matt White, grubość powierzchni nie mniej niż 0,30 mm, ramka i tył ekranu w kolorze czarnym, współczynnik G1:1, wymiary: 208 cm (wysokość) x 300 cm (szerokość), z możliwością mocowania na: trójnogu, ścianie, suficie..
W ogłoszeniu powinno być:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu komputerowego i projekcyjnego w celu realizacji usługi szkoleniowej usługi szkoleniowej dla nauczycieli polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci, posiadającego co najmniej trzy moduły realizujące różne treści na trzech poziomach zaawansowania: dla dzieci 3-4 letnich, 5 letnich i 6 letnich. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektów: nr WND-POKL.09.05.00-24-523_11 pn. Poszukiwacze przygód, nr WND-POKL.09.05.00-24-585_11 pn. Wesołe przedszkolaki. W/w przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Kod CPV: 30.21.31.00-6 - komputery przenośne, 38.65.21.00-1 - projektory, 38.65.34.00-1 - ekrany projekcyjne. Dostawa obejmuje: 1. 2 szt. laptopów o następujących parametrach: Intel Core i3-2370M (2,4 GHz), 3 MB cache; 4 GB DDRAM3; 500 GB SATA 7200 obr.; DVD+-RW DualLayer; przekątna ekranu 15.6; nominalna rozdzielczość 1366x768; Intel HD Graphics 3000 (do 768 MB - pamięć współdzielona); Touchpad; bateria litowo-jonowa; zintegrowana karta dźwiękowa zgodna z Intel High Definition Audio; karta sieciowa 10-100-1000 Mbps; rodzaje wejść: HDMI, RJ-45, USB 2.0, VGA, wejście mikrofonowe, wyjście słuchawkowe_głośnikowe, 2xUSB 3.0; system operacyjny Microsoft Windows 7 Home Premium PL 64bit OEM, 2. 1 szt. projektor mobilny w technologii DLP, obsługa HDTV: 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p, wejścia: D-Sub 15pin i HDMI, 3. 1 szt. ekran projekcyjny ręcznie rozwijany, format 16:9, materiał Matt White, grubość powierzchni nie mniej niż 0,30 mm, ramka i tył ekranu w kolorze czarnym, współczynnik G1:1, wymiary: 208 cm (wysokość) x 300 cm (szerokość), z możliwością mocowania na: trójnogu, ścianie, suficie..
Kamienica Polska: Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.
Numer ogłoszenia: 250181 - 2012; data zamieszczenia: 27.11.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 228309 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Wójt Gminy Kamienica Polska, ul. M. Konopnickiej 12, 42-260 Kamienica Polska, woj. śląskie, tel. 034 3273338 w. 33, 3273524, faks 034 3273149.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia w ramach programu edukacyjnego dla dzieci w wieku od trzech do sześciu lat..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów i pomocy dydaktycznych wraz z realizacją usługi szkoleniowej dla nauczycieli polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia wramach programu edukacyjnego dla dzieci, posiadającego co najmniej trzy moduły realizujące różne treści na trzech poziomach zaawansowania: dla dzieci 3-4 letnich, 5 letnich i 6 letnich. Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach trzech projektów: nr WND-POKL.09.05.00-24-52_11 pn. Poszukiwacze przygód, nr WND-POKL.09.05.00-24-585_11 pn. Wesołe przedszkolaki, nr WND-POKL.09.05.00-24-529_11 pn. Zaczarowane przedszkole. W/w przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Kod CPV: 39.16.21.00-6 pomoce dydaktyczne, 39.16.21.10-9 sprzęt dydaktyczny. 80.50.00.00-9 - usługi szkoleniowe. Adresaci szkolenia: 8 - osobowa grupa nauczycieli. Cel podstawowy: Celem szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi tj. wyposażenie ich w wiadomości z zakresu nowoczesnych metod pracy z dzieckiem w tym, podstaw rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym, wzrostu poziomu poczucia własnej wartości i poczucia pewności siebie jak również umiejętności rozpoznawania własnych uczuć i emocji u dzieci, treningu pamięci i koncentracji, nauki czytania metodą globalną Glenna Domana. Ponadto szkolenie ma obejmować szczegółowe omówienie metodyki prowadzenia zajęć z dziećmi ze szczególnym zwróceniem uwagi na eksperymenty naukowe wykonywane w programie. Ogółem liczba szkoleń wynosi: 3, z tym, że dwa szkolenia obejmują pracę na poziomie zaawansowanym i treści szkolenia mają obejmować tematykę: 1. Uwarunkowania genetyczne a wychowanie. 2. Prawdy i mity na temat genialności. 3. Jak kształtować inteligencję. 4. Teoria inteligencji wielorakich i wynikające z niej przesłania dla rodziców. 5. Analiza transakcyjna: - deficyt uwagi, - bierna i otwarta agresja, - skrypty poboru energii i wymuszania uwagi przez dzieci w przedszkolu, - trójkąt dramatyczny - klasyczny schemat skryptowy. 6. Co to są emocje: - jakość życia zależy od jakości emocji, które przeżywamy, - procedura - praktyczna pomoc w pacy z emocjami, - bajka somatoterapeutyczna - procedura pracy z lękiem dla Dziecka. 7. Zabawa - rola i znaczenie zabawy w kształtowaniu gotowości szkolnej u dzieci przedszkolnych. 8. Zabawy fundamentalne - cel i zasady działania programu. 9. Zabawy rozwijające inteligencję językową. 10. Zabawy z liczbami. 11. Zabawy rozwijające inteligencję ruchową. 12. Zabawy rozwijające inteligencję muzyczną. 13. Zabawy rozwijające kreatywność i wyobraźnię. 14. Praktyczny warsztat z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych. 15. Przegląd skryptów trenerskich. 16. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnegoi jedno na poziomie podstawowym 12 godzin - 2 dni po 6 godzin. Z następującej tematyki: Dzień pierwszy: 1. Cele i założenia Programu Edukacyjnego. 2. Fenomenologia mózgu ludzkiego. 3. Niezwykłe możliwości uczenia się małych dzieci. 4. Czytanie. 5. Co to jest czytanie. 6. Społeczeństwo Wiedzy i czytanie w XXI wieku. 7. Społeczeństwo w Erze Informacji. 8. Słowo pisane - podstawowy nośnik informacji. 9. Czy czytanie może być funkcją, rozwijającą się od urodzenia? 10. Odzwierciedlenie otoczenia w postaci reprezentacji semantycznych i syntaktycznych w mózgu małego dziecka. 11. Jak małe dziecko uczy się czytać - naturalne czytanie. 12. Błędy popełniane w szkole, które są źródłem problemów z czytaniem. 13. Dlaczego TRZEBA zacząć naukę czytania już w Przedszkolu. 14. Warsztat podnoszący sprawność czytania dla nauczycieli. 15. Fizjologia pracy oka podczas czytania. 16. Metody czytania dzieciom. 17. Realizacja Programu Edukacyjnego: - omówienie materiałów trenerskich, - rozpisanie ważnych elementów zajęć, - kąpiel wyrazowa, wprowadzanie tablic z wyrazami - zasady ekspozycji, - zabawy utrwalające wyrazy na zajęciach, 18. Gry utrwalające dla rodziców. Dzień drugi: 1. Wzorce Myślenia i indywidualne style poznawcze: - fizjologia procesu uczenia się, - schemat obiegu informacji w mózgu, - mózg, ciało i informacja (percepcja), - zmysły i ciało w procesie uczenia się dzieci, - wzorce myślenia w relacjach (rodzic - dziecko; nauczyciel - dziecko), 2. Problemy z czytaniem, pisaniem i ortografią w świetle Indywidualnych Wzorców Myślenia: - 6 Indywidualnych Wzorców Myślenia, - skłonności do problemów w szkole, w zależności od Wzorca Myślenia którym posługuje się dziecko, - metody radzenia sobie z problemami poprzez aktywizację Indywidualnego Wzorca Myślenia. 3. Cykle życia: - inspiracja, - kryzys, - stabilizacja. 4. Kary i nagrody w procesie wychowania dziecka. 5. Potrzeba dotyku: - zaspokajanie podstawowych potrzeb dziecka poprzez dotyk i ruch. Metoda Weroniki Sherborne, - metoda Weroniki Sherborne jako sposób na likwidowanie napięcia i stresu u dziecka i rodzica, - rozruch i ruch rozwijający w Programie. 6. Warsztat z dramy: co to jest drama, etapy dramy, praktyczny warsztat, metody realizacji dramy w Programie. 7. Rola pacynki w realizacji Programu. 8. List i eksperymenty: - rola eksperymentu w Programie, - listy i zaangażowanie dzieci w zadania, - listy i wprowadzenie dzieci w rolę. 9. Plastrony - teoria i praktyka. 10. Jak wprowadzamy książeczki dla dzieci. 11. Informacje, których potrzebują rodzice. 12. Przegląd skryptów trenerskich. 13. Omówienie i realizacja eksperymentów z programu edukacyjnego. Jedną godzinę szkolenia Zamawiający rozumie jako godzinę zegarową tj. 60 minut: w tym godzina edukacyjna = 45 minut i 15 minut przerwy. Zamówienie obejmuje również warsztaty dla 147 rodziców w wymiarze 6 spotkań po 2 godziny, oraz konsultacje metodyczne tj. 2 spotkania superwizyjne w czasie realizacji zajęć z dziećmi mające na celu wsparcie metodyczne nauczycieli. Spotkania superwizyjne obywać się powinny raz na dwa miesiące w każdej z 8 grup w wymiarze 1 godziny lekcyjnej. Ponadto wsparcie metodyczne ma obejmować codzienną możliwość kontaktu mailowego i telefonicznego nauczycieli z metodykiem. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć słuchaczom dostęp do przygotowanych materiałów dydaktycznych wykorzystanych w szkoleniu : 1. dla nauczycieli: - kompleksowe scenariusze prowadzenia zajęć, - skrypt zawierający zagadnienia teoretyczne ze szkolenia, - wzorcowy zestaw materiałów taki jak w przypadku dzieci( bez teczki), - wzory testów wiedzy dla każdego nauczyciela jeden wzorcowy odpowiedni do grupy wiekowej w jakiej będzie prowadzić zajęcia, - dostęp do interaktywnej internetowej platformy treningowej. Do wykorzystania w indywidualnej pracy jak i do prowadzenia zajęć w formie e-lekcji, z możliwością tworzenia przez szkoleniowca statystyk zbiorczych dokumentujących postępy uczestników w grupie. Ćwiczenia czytania, gry i zabawy usprawniające zapamiętywanie i koncentrację, dostępne na platformie mają zawierać treści uzupełniające do tematyki zajęć oraz dawać możliwość utrwalania dokładnie tych samych wyrazów i pojęć, które są zawarte w książeczkach dla dzieci, - wykaz materiałów, pomocy edukacyjnych i dydaktycznych, przyrządów i materiałów do eksperymentów ze szczegółowym rozpisaniem potrzeb na poszczególne zajęcia 2. dla rodziców - zestawy materiałów do warsztatów, materiały obejmują dwa dziesięciostronicowe skrypty oprawione na trwałe, opisujące zagadnienia omawiane w trakcie warsztatów: pierwszy warsztat jest zatytułowany: Karać czy nagradzać, przekazane wtedy zostaną informacje na temat psychologii wychowawczej, z naciskiem na zagadnienia komunikacji z dzieckiem w oparciu o zagadnienia psychologiczne: asertywność, analizę transakcyjną i porozumienie bez przemocy. Drugi warsztat nosi tytuł: Baw się i ucz - rodzice poznają zasady i metody rozwoju dziecka poprzez zabawę, poruszone zostaną tu zagadnienia rozwoju inteligencji wielorakich i wskazane pomoce dydaktyczne oraz praktyczne ćwiczenia, kluczowe dla rozwoju dziecka. Warsztaty stanowią kontynuację i rozwinięcie zagadnień które rodzice poznali w trakcie realizacji pierwszych projektów unijnych. Rodzice którzy nie uczestniczyli w poprzedniej edycji warsztatów mają mieć możliwość uczestniczenia w warsztatach w pt.: Genialny umysł dziecka oraz Indywidualne wzorce myślenia 3. dla każdego dziecka: - 10 kolorowych 16 - stronicowych książeczek wydanych na papierze offsetowym gramatura co najmniej 70 g_m2, w kredowych okładkach o gramaturze co najmniej150g_m2 z oznaczeniem w systemie ISBN lub innym równoważnym znormalizowanym systemie oznaczania książek, zawierających wierszowaną treść zilustrowaną obrazkami. Treści i wyrazy zawarte w książeczkach mają zawierać dokładnie te same wyrazy co pozostałe pomoce dydaktyczne zarówno do pracy dla dzieci jak i dla nauczyciela w przedszkolu, ponadto mają stanowić spójną całość z pozostałymi elementami wykorzystanymi do realizacji programu edukacyjnego - 60 kolorowych formularzy które wspomagają naukę czytania i pisania, zawierających treści spójne z książeczkami i programem edukacyjnym drukowane na papierze co najmniej 80 g_m2, - 10 zestawów kart do pracy w domu, z kolorowym nadrukiem, karty wydane na papierze stompack o gramaturze co najmniej 250 g_m2, papier jednostronnie powlekany, w układzie, który pozwala na ich pocięcie i stworzenie 12 kart do gier w tym: Czarny Piotruś, Bingo. Każdy zestaw kart ma zawierać w treści wyrazy takie jak w zastosowane książeczkach, przy czym jeden zestaw kart służy do utrwalenia wyrazów z jednej książeczki. Ponadto każdy zestaw ma zawierać graficzne znaki i symbole pozwalające na stymulację matematyczną. Każdy z 10 zestawów powinien się składać z co najmniej czterech kart. - formularze i zestawy kart mają posiadać przynajmniej jedno wspólne oznaczenie ISBN lub innego równoważnego znormalizowanego systemu oznaczania książek, - kolorowa teczka wielkości co najmniej A4 wykonana z tektury introligatorskiej o gramaturze 1200 g_m2 oklejona dwustronnie papierem kredowym foliowanym o gramaturze 135 g_m2 z plastikową rączką pozwalającą na jej przenoszenie, zamykana na przylepce, - zestawy plastyczne zawierające materiały plastyczne pozwalające na realizację prac plastycznych przewidzianych w scenariuszach zajęć m.in.: plastelina do wykorzystania na każdych zajęciach (kinestetyczna nauka wyrazów), glina, kredki pastelowe, kredki akwarelowe, farby plakatowe, farby akwarelowe, kleje, brokaty, papier kolorowy, blok techniczny, brystole, bibuła karbowana i gładka, blok z brystolem kolorowym, duże arkusze szarego papieru, piórka itp. materiały mają spełniać założenia, że dzieci mają się uczyć w sposób wykorzystujący różnorodne formy aktywizacji m.in. przez twórczość. Do pracy dla nauczyciela dla każdej grupy zajęciowej (8 zestawów): 1. Zestaw nauczycielski do prowadzenia zajęć. W skład zestawu wchodzi: - 300 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic z wyrazami, - 70 kolorowych kartonowych (gramatura co najmniej 200 g_m2) tablic obrazujących omawiane zjawiska, - 150 plastronów do zabawy z wyrazami, zawierających wyrazy takie jak w książeczkach z zestawu dla dzieci (gramatura co najmniej 70 g_m2), - 100 tablic z literkami z całego alfabetu odpowiednich do wycięcia gramatura co najmniej 70 g_m2 Zestawy mają być komplementarne z programem i przekazywać w sposób spójny treści zawarte w programach dopasowanych do przedziałów wiekowych. 2. Zestaw naczyń i pomocy laboratoryjnych obejmujący m.in. takie przedmioty jak: - szkło laboratoryjne - probówki, menzurki itp., - termometry, lupy, strzykawki, spławik, kompas, wata, gaza Każdy zestaw ma umożliwiać przeprowadzenie eksperymentów naukowych w odpowiedniej grupie wiekowej 3. Zestaw odczynników chemicznych i substancji do eksperymentów obejmuje m.in: - substancje chemiczne, - artykuły spożywcze, - nasiona. Zestawy odczynników są dopasowane do poszczególnych programów. Odczynników używane na zajęciach mają nie zagrażać życiu i zdrowiu dzieci. 4. Zestaw atlasów, encyklopedii i książek - służący do zobrazowania zjawisk omawianych na zajęciach, i budowania kultury słownej wśród najmłodszych. Zestaw ma też obejmować pozycje z zakresu psychologii. 5. Mikroskop optyczny o powiększeniu do 640x, wys. 27 cm, funkcjonujący na baterie AA w ilości 2 zestawów. W skład zestawu powinny wchodzić: - okular 10x 16x, - mikrowylęgarnia, - przyrząd do ciecia preparatów - 2 szkiełka z 6 preparatami - 4 fiolki - 2 menzurki 10 ml - 12 szkiełek podstawowych - 12 szkiełek nakrywkowych - lupa o powiększeniu 3x 6x - szalka Petriego ze szkłem powiększającym - 12 etykiet do znakowania preparatów, - pęseta - igła - szpatułka, - mieszadełko, - skalpel - nożyczki, - pipetka, - pojemnik na akcesoria, - instrukcja, - zestaw 4 baterii AA do ładowania i odpowiednie do nich urządzenie do ładowania baterii. Zastosowany program edukacyjny w celu stwierdzenia jego zgodności z przedszkolną podstawą programową ma posiadać do wglądu szczegółowo rozpisane treści programowe z określeniem tematów, celów głównych, aktywności i działalności dziecka, a także celów operacyjnych i zajęć ruchowych w programie..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
39.16.21.00-6, 39.16.21.10-9, 80.50.00.00-9.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Przedmiot zamówienia jest finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.11.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Ośrodek Szkoleniowy LOGOS Kuźnicka Marianna, Al. NMP 71, 42-217 Częstochowa, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 69508,39 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
69806,00
Oferta z najniższą ceną:
69806,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
69806,00
Waluta:
PLN.