zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Władysława Szafera 7, 71-245 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
Dane kontaktowe: email: jmatw@mosrir.szczecin.pl
tel: 914 223 427
fax: 914 221 952
Dane postępowania
ID postępowania: 23726020130
Data publikacji zamówienia: 2013-06-20
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.mosrir.szczecin.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
71631300-3 Usługi technicznego nadzoru budowlanego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz nadzoru inwestorskiego w tym tj. swiadczenie usług związanych z zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją robót budowlanych na zadaniu inwestycyjnym: Budowa Hali Widowiskowo-Sportowej w Szczecinie Dom Inżynierski PROMIS SA
Szczecin
985 000,00
0,28
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-01-14
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
716313003
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
985 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
985 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
985 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
985 000,00 zł


Szczecin: pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz nadzoru inwestorskiego, w tym tj. świadczenie usług związanych z zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją robót budowlanych na zadaniu inwestycyjnym: Budowa Hali Widowiskowo-Sportowej w Szczecinie przy ul. Szafera


Numer ogłoszenia: 237260 - 2013; data zamieszczenia: 20.06.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Sportu Rekreacji i Rehabilitacji, ul. Jarowita 2, 70-501 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4223427, faks 091 4221952 , strona internetowa www.mosrir.szczecin.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz nadzoru inwestorskiego, w tym tj. świadczenie usług związanych z zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją robót budowlanych na zadaniu inwestycyjnym: Budowa Hali Widowiskowo-Sportowej w Szczecinie przy ul. Szafera.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz nadzoru inwestorskiego, w tym tj. świadczenie usług związanych z zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją robót budowlanych na zadaniu inwestycyjnym: Budowa Hali Widowiskowo-Sportowej w Szczecinie przy ul. Szafera, które realizowane będzie wg warunków FIDIC określonych w umowie. 2. Inżynier Kontraktu będzie działał zgodnie z rolą, jaką przypisano Inżynierowi w Warunkach kontraktu na budowę dla robót budowlanych i inżynieryjnych projektowanych przez Zamawiającego Międzynarodowej Federacji Inżynierów Konsultantów FIDIC, 1999, w zakresie uprawnień i obowiązków określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia stanowiących załącznik umowy Nr C R U-09-0004283 zawartej w dniu 18.08.2009 r. oraz wynikających z aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane. 3. Zamawiający przewiduje również zawieranie umów na roboty budowlane, dostawy na warunkach nie FIDIC owskich, wówczas Inżynier będzie pełnił nadzór inwestorski na warunkach określonych w Polskim Prawie, w szczególności aktualnym Prawie Budowlanym. 4. Przedmiotem zamówienia jest również wykonanie robót dodatkowych związanych z nadzorem inwestorskim oraz rozliczeniem robót wykonawcy, wraz ze skompletowaniem dokumentacji do pozwolenia na użytkowanie w szczególności w zakresie: 1) Instalacji iluminacji zewnętrzna hali, 2) Instalacji systemu biletowego, 3) Instalacji rozwiązań akustycznych - dla obiektu hali, 4) Instalacji zamiennego systemu CCTV, 5) Zmian projektu pod względem nowego układu pomieszczeń, 6) Wykonania strefy vip, 7) Sprawdzenia kompletu nowego zestawu uaktualnionej dokumentacji projektowej- pod względem merytorycznym oraz formalno-prawnym, będącej również podstawą zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę, 8) Monitoringu przemieszczeń konstrukcji dachu, 9) Robót dodatkowych i zamiennych niezbędnych do uzyskania funkcjonalności obiektu oraz determinujące uzyskanie pozwolenia na użytkowanie - aneksy wykonawcy robót-.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.63.13.00-3.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Konieczność zlecenia zamówienia dodatkowego dla Inżyniera Kontraktu wynika z koniecznych zmian przedmiotu Zamówienia określonego w Umowie o Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu Nr CRU-09-0004283 z dnia 18.08.2009. Celem uzyskania zgodności z obowiązującymi przepisami,wprowadzonym po rozstrzygnięiu przetargu na inwestycje Budowa Hali Sportowo-Widowiskowej w Szczecinie i uzyskania pełnej funkcjonalności obiektu, OHWS, determinującej uzyskanie pozwolenia na użytkowanie Zamawiający zlecił lub zleci Wykonawcy Robót szereg robót dodatkowych oraz zamiennych. Zmiany te obejmują: zmiany wynikające ze zmiany przepisów, koniecznych zmian funkcjonalności niektórych pomieszczeń, koniecznych udoskonaleń w zakresie konstrukcji obiektów, koniecznych robót podnoszących funkcjonalność akustyczną hali, koniecznych zmian instalacji elektrycznej oraz sanitarnej, zgodnie z odpowiednimi protokołami konieczności oraz aneksami - wchodzącymi w skład Dokumentacji Kontraktowej. Ponadto Zamawiający w celu polepszenia walorów estetycznych i użytkowych obiektu, zleci do wykonania kolejne roboty na drodze przetargów publicznych, które będą ingerować w roboty budowlane Generalnego Wykonawcy, tak, aby wszystkie te dodatkowe roboty zakończyć w kontraktowym terminie zakończenia robót przez Generalnego Wykonawcę. Konieczność wprowadzanych robót dodatkowych i zamiennych,celem uzyskania pozwolenia na użytkowanie, oraz zmian, zmienia i zwiększa zakres pracy dla Inżyniera Kontraktu. Poniżej wykaz istotnych robót do wykonania przez dotychczasowe Wykonawcę Robót budowlanych lub innego wykonawcę wyłonionego w innych trybach zamówień publicznych , które mają wpływ na zwiększenie nakładu pracy przez zespół Inżyniera Kontraktu: 1. Wykonanie robót dodatkowych w zakresie zmiany iluminacji zewnętrznej obiektów Hali Widowiskowo Sportowej. Zmiana iluminacji przewidzianej w istniejącej dokumentacji projektowej, jest inicjatywą Inwestora i ma na celu podniesienia walorów estetycznych i eksploatacyjnych (zmniejszenie kosztów eksploatacji, z wykorzystaniem aktualnych możliwości technologicznych i technicznych. W związku z tym, iż system ingeruje w instalacje elektryczne oraz niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektorów, którzy biorą pełną odpowiedzialność za nadzór nad całym systemem elektrycznym i niskoprądowym obiektu, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu. 2. Wg. istniejącej dokumentacji projektowej, przekazanej Wykonawcy Robót do realizacji, w obiekcie nie przewidywano wykonania instalacji systemu dystrybucji biletów i monitorowania napełnienia obiektu podczas imprez. Zamawiający uznał, że istniejący system dystrybucji biletów, należy rozbudować o elektroniczną instalację wspierającą sprzedaż biletów. Potrzeba wykonania projektu tego systemu a następnie jego realizacja,w drodze odrębnego przetargu nieograniczonego, wynika z aktualnych zasad i praktyk eksploatacyjnych i potrzeb rynkowych oraz jest związana z programem stworzenia ogólno- miejskiego systemu informacji o imprezach i dystrybucji biletów. W związku z tym, iż system ingeruje w instalacje niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektora nadzoru, który bierze pełną odpowiedzialność za nadzór nad całym systemem, niskich prądów , w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu. 3. Konieczność wykonania robót dotyczących przeprowadzenia kontrolnej analizy modelowej akustyki hali, a następnie instalacji odpowiednich rozwiązań akustycznych oraz ustrojów akustycznych, wynika z wprowadzenia w trakcie realizacji inwestycji zmian projektowych - architektonicznych oraz zmian wyposażenia wnętrza obiektu, wynikłych z przyczyn niezależnych od Inżyniera Kontraktu i Wykonawcy Robót, a dotyczących m.in.: wprowadzenie strefy VIP, zamierzanej zmiany siedzisk i inne. Wyżej wymienione zmiany mają wpływ na warunki propagacji fal dźwiękowych, w związku z powyższym zachodzi konieczność dokonania kontrolnej analizy akustyki obiektu, zaprojektowanie i wykonanie robót związanych z wykonaniem ustrojów akustycznych oraz robót budowlanych. Należy również dostosować instalację nagłośnieniową do wymagań wynikających z przepisów ochrony przeciwpożarowej w tym Rozporządzenia MSWiA w sprawie ochrony p.poż. budynków, innych obiektów i terenów,Dz.U. 2010 nr 109 poz. 719, normy PN-EN 60849:2001 Dźwiękowe systemy ostrzegawcze. W związku z tym, iż system DSO ingeruje w instalacje niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektora nadzoru, który bierze pełną odpowiedzialność za nadzór nad całym systemem, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu. To samo również dotyczy nadzoru nad robotami budowlanymi koniecznymi do wykonania na hali, aby uzyskać odpowiednią propagację fal dźwiękowych. 4. W wyniku wejścia w życie z dniem 16.02.2011 r. przepisów dotyczących utrwalania przebiegu imprezy masowej,Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011 r. w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprezy masowej; Dz. U. z 2011 r. Nr 16, poz. 73, oraz w związku z przewidywanym organizowaniem w budowanym obiekcie imprez masowych w rozumieniu ustawy - konieczne jest dostosowanie instalacji dozoru telewizyjnego CCTV, do aktualnych wymogów prawnych. Zakres robót kontraktowych realizowanych przez Wykonawcę Robót obejmuje m.in. wykonanie instalacji CCTV wg projektu wykonanego przed wejściem w życie ww rozporządzenia, nie spełniającego aktualnych wymogów dotyczących jakości obrazu, ilości i lokalizacji kamer oraz przechowywania zarejestrowanych danych. W związku z tym, iż system CCTV ingeruje w instalacje niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektora, który bierze pełną odpowiedzialność za nadzór nad całym systemem, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu. To samo również dotyczy nadzorowania robót budowlanych koniecznych do wykonania na hali, aby wykonać odpowiednie rozmieszczenie kamer monitorujących. 5. Konieczność wprowadzenia zmiany układu ścianek działowych oraz zmiany instalacji elektrycznych i sanitarnych spowodowana jest uzyskaniem decyzji dotyczącej umieszczenia biur MOSRIR w budynku B. w związku z tym powierzchnia biurowa ulega rearanżacji dostosowując jej funkcjonalność do ilości pracowników Najemcy i jego indywidualnych potrzeb. Dokonano również drobnych zmian w budynku C oraz A poprawiając przez to funkcjonalność tych obiektów. W związku z tym, roboty z tym związane ingerują w instalacje elektryczne, sanitarne, niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektorów nadzoru, którzy biorą pełną odpowiedzialność za nadzór nad swoimi branżami, w kontekście całości systemów, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu Inżyniera Kontraktu. To samo również dotyczy nadzorowania robót konstrukcyjno-budowlanych koniecznych do wykonania na obiektach. 6. Konieczność wykonania strefy vip, wynika bezpośrednio z wytycznych międzynarodowych związków sportowych, z których wynika, że jednym z elementów determinujących uzyskanie homologacji na organizowanie mistrzostw o randze międzynarodowej jest dostępność strefy vip w obiekcie. W związku z wykonywaniem strefy vip, roboty z tym związane ingerują w instalacje elektryczne, sanitarne, niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektorów nadzoru, którzy biorą pełną odpowiedzialność za nadzór nad swoimi branżami, w kontekście całości systemów, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu Inżyniera Kontraktu. To samo również dotyczy nadzorowania robót konstrukcyjno-budowlanych koniecznych do wykonania na obiekcie. 7. Sprawdzenie kompletu nowego zestawu uaktualnionej dokumentacji projektowej- pod względem merytorycznym oraz formalno-prawnym, będącej również podstawą zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę, powinno się odbyć przez inspektorów nadzoru biorących udział w aktualnie trwającej inwestycji. Dokumentacja ta będzie funkcjonować, jako dokumentacja powykonawcza, czyli będzie wchodzić w skład dokumentacji odbiorowej- kompletowanej przez Inżyniera Kontraktu. 8. Konieczność wykonania monitoringu przemieszczeń konstrukcji stalowej dachu wynika z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 marca 2009r. w sprawie zmiany Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, Dz. U. Nr 56, Poz. 461 z 2009r. § 204, ust. 7. Rozporządzenie uprawomocniło się po dacie odbioru projektu Ogólnomiejskiej Hali Widowiskowo Sportowej przy ulicy Szafera przez Zamawiającego. Obecnie, należy przystosować obiekt użyteczności publicznej, do postanowień niniejszego rozporządzenia, czyli zaprojektować i wykonać System Monitoringu Konstrukcji Budowlanych SMKB. W związku z tym, iż system SMKB ingeruje w instalacje niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektora nadzoru, który bierze pełną odpowiedzialność za nadzór nad całością robót niskoprądowych w tym nad systemem BMS,Building Management System - System Zarządzania Budynkiem, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu, na ten zakres robót,Instalacje Niskoprądowe. 9. Konieczność wykonania robót dodatkowych i zamiennych przez Wykonawcę Robót, zgodnie z PZP, które są niezbędne do uzyskania funkcjonalności obiektu oraz determinują uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, wynika między innymi z dokumentacji projektowej, przekazanej Wykonawcy Robót do realizacji. Pierwotna część dokumentacji projektowej została zlecona Projektantowi w 2001 roku, a co za tym idzie nie uwzględniała nowoczesnych rozwiązań technicznych i materiałowych, które finalnie mają wpływ na obniżenie kosztów użytkowania obiektu oraz obniżenie kosztów usuwania usterek po okresie gwarancyjnym. Ponadto stopień szczegółowości dokumentacji nie zawierał detalicznych rozwiązań wykonawczych, które skutkują podwyższeniem kosztu inwestycji. Kolejnym aspektem dotyczącym robót dodatkowych i zamiennych są zmiany w ustawodawstwie, na podstawie, których obiekty dopuszczane są do użytkowania. Wszelkie roboty dodatkowe i zamienne zostały szczegółowo opisane w protokołach konieczności, które stanowią część dokumentacji kontraktowej. Nawiązując do powyższego roboty dodatkowe oraz zamienne ingerują we wszystkie branże na obiekcie. Roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektorów nadzoru, branżowych, będących w składzie zespołu Inżyniera Kontraktu, inspektorów, którzy biorą pełną odpowiedzialność za nadzór i koordynację nad odpowiednimi branżami, w kontekście całości systemów, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikających z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu. Na gruncie przepisów Prawo zamówień publicznych udzielenie zamowienia dodatkowego musi pozostawać w ścisłym związku z wykonaniem zamowienia podstawowego, wyrażającym się w tym, że wykonanie zamowienia dodatkowego jest warunkiem koniecznym prawidłowego wykonania zamowienia podstawowego. Zamówienie z wolnej reki jest trybem szczególnym, stosowanym w sytuacjach, gdy zastosowanie przetargu lub innego konkurencyjnego trybu postepowania nie jest możliwe. Naczelny Sąd Administracyjny np. wyrok z dnia 11 wrzesnia 2000 r., sygn. akt II S.A. 2074/00 w swych orzeczeniach podkreslał, iż przepisy zezwalajace na odstapienie od stosowania trybu podstawowego muszą byc zawsze interpretowane ściśle, a lista przesłanek umożliwiajacych zastosowanie poszczególnych trybów jest zamknieta. Podobnie w swoich orzeczeniach wywodził Europejski Trybunał Sprawiedliwosci,wyrok z dnia 10 kwietnia 2003 roku, C-20-01, C-2801 oraz wyrok z dnia 18 listopada 2004 roku, C-126-03. Przepis art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawo zamowień publicznych umożliwia udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług lub robot budowlanych zamowień dodatkowych, nieobjętych zamowieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamowienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, ktorych wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeśeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamowienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspołmiernie wysokich kosztow lub b) wykonanie zamowienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamowienia dodatkowego. Udzielenie zamowienia dodatkowego musi być ściśle powiązane z prawidłowym wykonaniem zamowienia podstawowego, tzn. takim wykonaniem tego zamówienia, aby spełniało ono podstawowe wymagania funkcjonalne, zgodne z potrzebami zamawiającego. Konieczność jego udzielenia musi wynikać z sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, czyli takiej, ktorej nie można było stwierdzić na etapie przygotowania specyfikacji podstawowego zamowienia przy dochowaniu należytej staranności przez zamawiającego. Zamowienie dodatkowe będzie występowało zawsze wtedy, kiedy bez jego wykonania niemożliwym będzie zrealizowanie zamowienia podstawowego. Sytuacja ta nie powinna być jednak wynikiem zaniedbań lub niestaranności zamawiającego. Nie będzie zatem zamowieniem dodatkowym, zamowienie, ktorego należy udzielić w wyniku źle przeprowadzonego przez zamawiającego procesu inwestycyjnego. W umowie z Inżynierem Kontraktu istotne jest to, że w wyniku zmian wprowadzanych w trakcie realizacji inwestycji doszło lub dojdzie do zmiany zakresu wykonania inwestycji dla wykonawcy,wykonawców, robót budowlanych oraz do zmiany terminu wykonania inwestycji. W tym stanie faktycznym niemożliwe było wykonanie umowy przez Inżyniera Kontraktu w założonym początkowo zakresie i czasie, umowa z Inżynierem Kontraku w swojej końcowej fazie obejmowała m.in. przeprowadzenie wszystkich odbiorów i uczestnictwo w procedurze uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu, co po zmianach w umowie z Wykonawcą Robót. Po zmianach w umowie z Wykonawcą Robót budowlanych, które zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego nadal wymagają nadzorów oraz przesunięciem terminów odbiorów konieczny jest udział w tych zadaniach Inżyniera Kontraktu. Zamowienie dodatkowe jest konieczne, gdyż bez jego wykonania niemożliwym będzie zrealizowanie zamowienia podstawowego Mając na uwadze powyższe zatosowanie przepisu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy jest uzasadnione.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Dom Inzynierski PROMIS , ul. Stoisława2, 70-223 Szczecin, kraj/woj. zachodniopomorskie.

  • Spółdzielnia Projektowania i Usług Inwestycyjnych INWESTPROJEKT -ŚLĄSK, 3 Maja 18, 40-096 Katowice, kraj/woj. śląskie.


Szczecin: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz nadzoru inwestorskiego w tym tj. swiadczenie usług związanych z zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją robót budowlanych na zadaniu inwestycyjnym: Budowa Hali Widowiskowo-Sportowej w Szczecinie przy ul. szafera


Numer ogłoszenia: 14182 - 2014; data zamieszczenia: 14.01.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 237260 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Sportu Rekreacji i Rehabilitacji, ul. Jarowita 2, 70-501 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4223427, faks 091 4221952.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz nadzoru inwestorskiego w tym tj. swiadczenie usług związanych z zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją robót budowlanych na zadaniu inwestycyjnym: Budowa Hali Widowiskowo-Sportowej w Szczecinie przy ul. szafera.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz nadzoru inwestorskiego, w tym tj. świadczenie usług związanych z zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją robót budowlanych na zadaniu inwestycyjnym: Budowa Hali Widowiskowo-Sportowej w Szczecinie przy ul. Szafera - które realizowane będzie wg warunków FIDIC określonych w umowie. 2. Inżynier Kontraktu będzie działał zgodnie z rolą, jaką przypisano Inżynierowi w Warunkach kontraktu na budowę dla robót budowlanych i inżynieryjnych projektowanych przez Zamawiającego Międzynarodowej Federacji Inżynierów Konsultantów FIDIC (1999), w zakresie uprawnień i obowiązków określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) stanowiących załącznik umowy Nr C R U -09 -0004283 zawartej w dniu 18.08.2009 r. oraz wynikających z aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane. 3. Zamawiający przewiduje również zawieranie umów na roboty budowlane, dostawy na warunkach nie FIDIC owskich, wówczas Inżynier będzie pełnił nadzór inwestorski na warunkach określonych w Polskim Prawie, w szczególności aktualnym Prawie Budowlanym. 4. Przedmiotem zamówienia jest również wykonanie robót dodatkowych związanych z nadzorem inwestorskim oraz rozliczeniem robót wykonawcy, wraz ze skompletowaniem dokumentacji do pozwolenia na użytkowanie w szczególności w zakresie: 1) Instalacji iluminacji zewnętrzna hali, 2) Instalacji systemu biletowego, 3) Instalacji rozwiązań akustycznych - dla obiektu hali, 4) Instalacji zamiennego systemu CCTV, 5) Zmian projektu pod względem nowego układu pomieszczeń, 6) Wykonania strefy vip, 7) Sprawdzenia kompletu nowego zestawu uaktualnionej dokumentacji projektowej- pod względem merytorycznym oraz formalno-prawnym, będącej również podstawą zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę, 8) Monitoringu przemieszczeń konstrukcji dachu, 9) Robót dodatkowych i zamiennych niezbędnych do uzyskania funkcjonalności obiektu oraz determinujące uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (aneksy wykonawcy robót).


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.63.13.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
25.07.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Dom Inżynierski PROMIS SA, ul. Stoisława 2, 70-223 Szczecin, kraj/woj. zachodniopomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 363823,33 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    985000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    985000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    985000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Konieczność zlecenia zamówienia dodatkowego dla Inżyniera Kontraktu wynika z koniecznych zmian przedmiotu Zamówienia określonego w Umowie o Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu Nr CRU-09-0004283 z dnia 18.08.2009. Celem uzyskania zgodności z obowiązującymi przepisami wprowadzonym po rozstrzygnięiu przetargu na inwestycje Budowa Hali Sportowo-Widowiskowej w Szczecinie i uzyskania pełnej funkcjonalności obiektu OHWS, determinującej uzyskanie pozwolenia na użytkowanie Zamawiający zlecił lub zleci Wykonawcy Robót szereg robót dodatkowych oraz zamiennych. Zmiany te obejmują: zmiany wynikające ze zmiany przepisów, koniecznych zmian funkcjonalności niektórych pomieszczeń, koniecznych udoskonaleń w zakresie konstrukcji obiektów, koniecznych robót podnoszących funkcjonalność akustyczną hali, koniecznych zmian instalacji elektrycznej oraz sanitarnej, zgodnie z odpowiednimi protokołami konieczności oraz aneksami - wchodzącymi w skład Dokumentacji Kontraktowej. Ponadto Zamawiający w celu polepszenia walorów estetycznych i użytkowych obiektu, zleci do wykonania kolejne roboty na drodze przetargów publicznych, które będą ingerować w roboty budowlane Generalnego Wykonawcy, tak, aby wszystkie te dodatkowe roboty zakończyć w kontraktowym terminie zakończenia robót przez Generalnego Wykonawcę. Konieczność wprowadzanych robót dodatkowych i zamiennych celem uzyskania pozwolenia na użytkowanie oraz zmian, zmienia i zwiększa zakres pracy dla Inżyniera Kontraktu. Poniżej wykaz istotnych robót do wykonania przez dotychczasowe Wykonawcę Robót budowlanych lub innego wykonawcę wyłonionego w innych trybach zamówień publicznych , które mają wpływ na zwiększenie nakładu pracy przez zespół Inżyniera Kontraktu: 1. Wykonanie robót dodatkowych w zakresie zmiany iluminacji zewnętrznej obiektów Hali Widowiskowo Sportowej. Zmiana iluminacji przewidzianej w istniejącej dokumentacji projektowej, jest inicjatywą Inwestora i ma na celu podniesienia walorów estetycznych i eksploatacyjnych zmniejszenie kosztów eksploatacji, z wykorzystaniem aktualnych możliwości technologicznych i technicznych. W związku z tym, iż system ingeruje w instalacje elektryczne oraz niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektorów, którzy biorą pełną odpowiedzialność za nadzór nad całym systemem elektrycznym i niskoprądowym obiektu, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu. 2. Wg. istniejącej dokumentacji projektowej, przekazanej Wykonawcy Robót do realizacji, w obiekcie nie przewidywano wykonania instalacji systemu dystrybucji biletów i monitorowania napełnienia obiektu podczas imprez. Zamawiający uznał, że istniejący system dystrybucji biletów, należy rozbudować o elektroniczną instalację wspierającą sprzedaż biletów. Potrzeba wykonania projektu tego systemu a następnie jego realizacja w drodze odrębnego przetargu nieograniczonego wynika z aktualnych zasad i praktyk eksploatacyjnych i potrzeb rynkowych oraz jest związana z programem stworzenia ogólno- miejskiego systemu informacji o imprezach i dystrybucji biletów. W związku z tym, iż system ingeruje w instalacje niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektora nadzoru, który bierze pełną odpowiedzialność za nadzór nad całym systemem niskich prądów , w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu. 3. Konieczność wykonania robót dotyczących przeprowadzenia kontrolnej analizy modelowej akustyki hali, a następnie instalacji odpowiednich rozwiązań akustycznych oraz ustrojów akustycznych, wynika z wprowadzenia w trakcie realizacji inwestycji zmian projektowych - architektonicznych oraz zmian wyposażenia wnętrza obiektu, wynikłych z przyczyn niezależnych od Inżyniera Kontraktu i Wykonawcy Robót, a dotyczących m.in.: wprowadzenie strefy VIP, zamierzanej zmiany siedzisk i inne. Wyżej wymienione zmiany mają wpływ na warunki propagacji fal dźwiękowych, w związku z powyższym zachodzi konieczność dokonania kontrolnej analizy akustyki obiektu, zaprojektowanie i wykonanie robót związanych z wykonaniem ustrojów akustycznych oraz robót budowlanych. Należy również dostosować instalację nagłośnieniową do wymagań wynikających z przepisów ochrony przeciwpożarowej w tym Rozporządzenia MSWiA w sprawie ochrony p.poż. budynków, innych obiektów i terenów Dz.U. 2010 nr 109 poz. 719, normy PN-EN 60849:2001 Dźwiękowe systemy ostrzegawcze. W związku z tym, iż system DSO ingeruje w instalacje niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektora nadzoru, który bierze pełną odpowiedzialność za nadzór nad całym systemem, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu. To samo również dotyczy nadzoru nad robotami budowlanymi koniecznymi do wykonania na hali, aby uzyskać odpowiednią propagację fal dźwiękowych. 4.W wyniku wejścia w życie z dniem 16.02.2011 r. przepisów dotyczących utrwalania przebiegu imprezy masowej Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011 r. w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprezy masowej; Dz. U. z 2011 r. Nr 16, poz. 73, oraz w związku z przewidywanym organizowaniem w budowanym obiekcie imprez masowych w rozumieniu ustawy - konieczne jest dostosowanie instalacji dozoru telewizyjnego CCTV, do aktualnych wymogów prawnych. Zakres robót kontraktowych realizowanych przez Wykonawcę Robót obejmuje m.in. wykonanie instalacji CCTV wg projektu wykonanego przed wejściem w życie ww rozporządzenia, nie spełniającego aktualnych wymogów dotyczących jakości obrazu, ilości i lokalizacji kamer oraz przechowywania zarejestrowanych danych. W związku z tym, iż system CCTV ingeruje w instalacje niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektora, który bierze pełną odpowiedzialność za nadzór nad całym systemem, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu. To samo również dotyczy nadzorowania robót budowlanych koniecznych do wykonania na hali, aby wykonać odpowiednie rozmieszczenie kamer monitorujących. 5.Konieczność wprowadzenia zmiany układu ścianek działowych oraz zmiany instalacji elektrycznych i sanitarnych spowodowana jest uzyskaniem decyzji dotyczącej umieszczenia biur MOSRIR w budynku B. w związku z tym powierzchnia biurowa ulega rearanżacji dostosowując jej funkcjonalność do ilości pracowników Najemcy i jego indywidualnych potrzeb. Dokonano również drobnych zmian w budynku C oraz A poprawiając przez to funkcjonalność tych obiektów. W związku z tym, roboty z tym związane ingerują w instalacje elektryczne, sanitarne, niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektorów nadzoru, którzy biorą pełną odpowiedzialność za nadzór nad swoimi branżami w kontekście całości systemów, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu Inżyniera Kontraktu. To samo również dotyczy nadzorowania robót konstrukcyjno-budowlanych koniecznych do wykonania na obiektach. 6. Konieczność wykonania strefy vip, wynika bezpośrednio z wytycznych międzynarodowych związków sportowych, z których wynika, że jednym z elementów determinujących uzyskanie homologacji na organizowanie mistrzostw o randze międzynarodowej jest dostępność strefy vip w obiekcie. W związku z wykonywaniem strefy vip, roboty z tym związane ingerują w instalacje elektryczne, sanitarne, niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektorów nadzoru, którzy biorą pełną odpowiedzialność za nadzór nad swoimi branżami w kontekście całości systemów, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu Inżyniera Kontraktu. To samo również dotyczy nadzorowania robót konstrukcyjno-budowlanych koniecznych do wykonania na obiekcie. 7. Sprawdzenie kompletu nowego zestawu uaktualnionej dokumentacji projektowej- pod względem merytorycznym oraz formalno-prawnym, będącej również podstawą zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę, powinno się odbyć przez inspektorów nadzoru biorących udział w aktualnie trwającej inwestycji. Dokumentacja ta będzie funkcjonować, jako dokumentacja powykonawcza, czyli będzie wchodzić w skład dokumentacji odbiorowej- kompletowanej przez Inżyniera Kontraktu. 8. Konieczność wykonania monitoringu przemieszczeń konstrukcji stalowej dachu wynika z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 marca 2009r. w sprawie zmiany Rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, Dz. U. Nr 56, Poz. 461 z 2009r. § 204, ust. 7. Rozporządzenie uprawomocniło się po dacie odbioru projektu Ogólnomiejskiej Hali Widowiskowo Sportowej przy ulicy Szafera przez Zamawiającego. Obecnie, należy przystosować obiekt użyteczności publicznej, do postanowień niniejszego rozporządzenia, czyli zaprojektować i wykonać System Monitoringu Konstrukcji Budowlanych SMKB. W związku z tym, iż system SMKB ingeruje w instalacje niskoprądowe obiektu, roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektora nadzoru, który bierze pełną odpowiedzialność za nadzór nad całością robót niskoprądowych w tym nad systemem BMS Building Management System - System Zarządzania Budynkiem, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikającą z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu, na ten zakres robót Instalacje Niskoprądowe. 9. Konieczność wykonania robót dodatkowych i zamiennych przez Wykonawcę Robót zgodnie z PZP, które są niezbędne do uzyskania funkcjonalności obiektu oraz determinują uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, wynika między innymi z dokumentacji projektowej, przekazanej Wykonawcy Robót do realizacji. Pierwotna część dokumentacji projektowej została zlecona Projektantowi w 2001 roku, a co za tym idzie nie uwzględniała nowoczesnych rozwiązań technicznych i materiałowych, które finalnie mają wpływ na obniżenie kosztów użytkowania obiektu oraz obniżenie kosztów usuwania usterek po okresie gwarancyjnym. Ponadto stopień szczegółowości dokumentacji nie zawierał detalicznych rozwiązań wykonawczych, które skutkują podwyższeniem kosztu inwestycji. Kolejnym aspektem dotyczącym robót dodatkowych i zamiennych są zmiany w ustawodawstwie, na podstawie, których obiekty dopuszczane są do użytkowania. Wszelkie roboty dodatkowe i zamienne zostały szczegółowo opisane w protokołach konieczności, które stanowią część dokumentacji kontraktowej. Nawiązując do powyższego roboty dodatkowe oraz zamienne ingerują we wszystkie branże na obiekcie. Roboty niniejsze muszą być koordynowane przez inspektorów nadzoru, branżowych, będących w składzie zespołu Inżyniera Kontraktu, inspektorów, którzy biorą pełną odpowiedzialność za nadzór i koordynację nad odpowiednimi branżami w kontekście całości systemów, w innym przypadku, Zamawiający straci gwarancję i rękojmię wynikających z Umowy Na Pełnienie Funkcji Inżyniera Kontraktu. Na gruncie przepisów Prawo zamówień publicznych udzielenie zamowienia dodatkowego musi pozostawać w ścisłym związku z wykonaniem zamowienia podstawowego, wyrażającym się w tym, że wykonanie zamowienia dodatkowego jest warunkiem koniecznym prawidłowego wykonania zamowienia podstawowego. Zamówienie z wolnej reki jest trybem szczególnym, stosowanym w sytuacjach, gdy zastosowanie przetargu lub innego konkurencyjnego trybu postepowania nie jest możliwe. Naczelny Sąd Administracyjny np. wyrok z dnia 11 wrzesnia 2000 r., sygn. akt II S.A. 2074/00 w swych orzeczeniach podkreslał, iż przepisy zezwalajace na odstapienie od stosowania trybu podstawowego muszą byc zawsze interpretowane ściśle, a lista przesłanek umożliwiajacych zastosowanie poszczególnych trybów jest zamknieta. Podobnie w swoich orzeczeniach wywodził Europejski Trybunał Sprawiedliwosci wyrok z dnia 10 kwietnia 2003 roku, C-20/01, C-28/01 oraz wyrok z dnia 18 listopada 2004 roku, C-126/03. Przepis art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawo zamowień publicznych umożliwia udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy usług lub robot budowlanych zamowień dodatkowych, nieobjętych zamowieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamowienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, ktorych wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeśeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamowienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspołmiernie wysokich kosztow lub b) wykonanie zamowienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamowienia dodatkowego. Udzielenie zamowienia dodatkowego musi być ściśle powiązane z prawidłowym wykonaniem zamowienia podstawowego, tzn. takim wykonaniem tego zamówienia, aby spełniało ono podstawowe wymagania funkcjonalne, zgodne z potrzebami zamawiającego. Konieczność jego udzielenia musi wynikać z sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, czyli takiej, ktorej nie można było stwierdzić na etapie przygotowania specyfikacji podstawowego zamowienia przy dochowaniu należytej staranności przez zamawiającego. Zamowienie dodatkowe będzie występowało zawsze wtedy, kiedy bez jego wykonania niemożliwym będzie zrealizowanie zamowienia podstawowego. Sytuacja ta nie powinna być jednak wynikiem zaniedbań lub niestaranności zamawiającego. Nie będzie zatem zamowieniem dodatkowym, zamowienie, ktorego należy udzielić w wyniku źle przeprowadzonego przez zamawiającego procesu inwestycyjnego. W umowie z Inżynierem Kontraktu istotne jest to, że w wyniku zmian wprowadzanych w trakcie realizacji inwestycji doszło lub dojdzie do zmiany zakresu wykonania inwestycji dla wykonawcy (wykonawców) robót budowlanych oraz do zmiany terminu wykonania inwestycji. W tym stanie faktycznym niemożliwe było wykonanie umowy przez Inżyniera Kontraktu w założonym początkowo zakresie i czasie (umowa z Inżynierem Kontraku w swojej końcowej fazie obejmowała m.in. przeprowadzenie wszystkich odbiorów i uczestnictwo w procedurze uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu, co po zmianach w umowie z Wykonawcą Robót). Po zmianach w umowie z Wykonawcą Robót budowlanych, które zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego nadal wymagają nadzorów oraz przesunięciem terminów odbiorów konieczny jest udział w tych zadaniach Inżyniera Kontraktu. Zamowienie dodatkowe jest konieczne, gdyż bez jego wykonania niemożliwym będzie zrealizowanie zamowienia podstawowego Mając na uwadze powyższe zatosowanie przepisu art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy jest uzasadnione.