Informacje o przetargu
Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn. Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 2. Zamówienie obejmuje: 2.1. Pomoc techniczną w zakresie przygotowania Jednostki Realizującej Projekt (JRP), działającej w jego strukturze organizacyjnej, do prawidłowego zarządzania, koordynowania i monitorowania wszelkich działań i zadań związanych z realizacją Projektu, zgodnego z obowiązującym prawem i Wytycznymi Instytucji Zarządzających. 2.2. Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi pomoc techniczna w zakresie: - pomocy w zarządzaniu i wdrażaniu Projektu polegającej w szczególności na: prowadzeniu stałego audytu wewnętrznego Jednostki Realizującej Projekt pod kątem zgodności z przepisami prawa, w szczególności wytycznymi oraz zapisami umowy o dofinansowanie, - bieżące doradztwo w prowadzeniu inwestycji z dofinansowaniem unijnym w oparciu o RED FIDIC, - pomocy w zarządzaniu i wdrażaniu Projektu polegającej na działaniach mediacyjnych. 3. Główny przedmiot zamówienia według CPV: 71356200-0. 4. Informacje o Projekcie 4.1. Informacje o zadaniach inwestycyjnych, jakie będą realizowane w ramach Projektu Zamawiający planuje przeprowadzić pięć postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane: na sołectwa Gierałtowice, Przyszowice, Paniówki Chudów oraz budowę oczyszczalni ścieków. W sumie ma powstać 88 km nowej sieci kanalizacyjnej oraz oczyszczalnia ścieków o przepustowości Qd = 1820 m³/d. 4.2. Zarządzanie Projektem 4.2.1. Beneficjent, Podmiot odpowiedzialny za realizację Projektu, Operator Beneficjentem pomocy w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ul. K. Miarki 1, 44-178 Przyszowice Beneficjent jest Zamawiającym w postępowaniach o zamówienia na roboty i usługi, będzie też pełnił funkcje Podmiotu odpowiedzialnego za realizację Projektu (POZR). Beneficjent będzie Operatorem (eksploatatorem) majątku, jaki powstanie w wyniku realizacji Projektu. W ramach swojej struktury organizacyjnej Zamawiający powołał Jednostkę Realizującą Projekt (dalej JRP), która będzie realizowała zadania związane z wdrożeniem Projektu. Powołany został też MAO (Measure Authorising Officer), czyli Pełnomocnik ds. realizacji Projektu. W trakcie realizacji Projektu Zamawiający będzie potrzebował doradztwa spoza swoich struktur organizacyjnych. Taką pomoc będzie świadczył Wykonawca Pomocy Technicznej. 4.2.2 Struktura zarządzania Projektem Zarządzanie Projektem należy do zadań MAO i JRP. Zamawiający zobowiązany jest stosować się do instrukcji i Wytycznych IZ i IPZ, i podlega kontroli prowadzonej przez te Instytucje, przez Komisję Europejską oraz inne właściwe polskie i unijne (wspólnotowe) instytucje kontrolujące. W celu kontrolowania zarządzania, ale również dla wsparcia i pomocy zamawiającym w procesie zarządzania, utworzony został Komitet Monitorujący, w skład którego wchodzą przedstawiciele Komisji Europejskiej, Instytucji Płatniczej (Ministerstwo Finansów), Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczących i Zamawiającego. 4.2.3 Cel bezpośredni Umowy Celem bezpośrednim Umowy, jaki musi osiągnąć Wykonawca Usług Pomocy Technicznej, jest prawidłowe funkcjonowanie JRP w zakresie efektywnego zarządzania Projektem w tym zarządzania finansowego, oraz koordynowania i monitorowania umów / kontraktów zawartych w ramach Projektu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Wytycznymi Instytucji Zarządzających. Cel ten Wykonawca może osiągnąć min poprzez: - opracowanie procedur, ścieżki audytu, które winien stosować personel JRP w procesie koordynacji, monitorowania i zarządzania Projektem; - przegląd i ocenę struktury organizacyjnej JRP w odniesieniu do zadań nałożonych na JRP, a także obowiązków Zamawiającego związanych z realizacją Projektu, a następnie zaproponowanie i wprowadzenie stosownych zmian; - szkolenia personelu JRP i Zamawiającego, min. w zakresie zarządzania Projektami i kontraktami, zarządzania i monitorowania finansowego umów / kontraktów i Projektu, monitorowania procesu inwestycyjnego, stosowania PZP; - bieżącą pomoc i doradztwo dla JRP podczas realizacji Projektu, - bieżący audyt działań finansowych, przygotowanie działań naprawczych dla JRP. 4.2.4 Wyniki, jakie winien osiągnąć Wykonawca - Analiza i uzupełnienie funkcjonujących procedur dla JRP których stosowanie w procesie koordynacji, monitorowania i zarządzania Projektem (w tym, wszystkimi umowami / kontraktami zawartymi w ramach Projektu) zapewni wykonanie i wdrożenie Projektu w planowanym terminie i w ramach określonego budżetu - Ustanowienie efektywnych ram operacyjnych JRP dla realizacji zadań wynikających z wdrażania Projektu - Przygotowanie personelu JRP i Zamawiającego do prawidłowego i skutecznego wykonywania zadań związanych z realizacją Projektu, w tym dotyczących zarządzania finansowego, działań nadzorczych i monitorowania procesu inwestycyjnego - Wdrożenie personelu JRP i MAO. 5. ZAKRES USŁUG 5.1 Informacje ogólne Przedmiotem zamówienia są Usługi Pomocy Technicznej w zakresie przygotowania JRP do prawidłowego, skutecznego i zgodnego z obowiązującym prawem i Wytycznymi zarządzania, koordynowania i monitorowania zadań w ramach Projektu z realizacją i wdrożeniem Projektu, jak również prowadzenie stałego audytu i inicjowanie działań naprawczych w sytuacji wystąpienia nieprawidłowości. JRP jest odpowiedzialna za koordynację działań wszystkich stron zaangażowanych w realizację Projektu oraz za ostateczne wdrożenie Projektu zgodnie z: - wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie Projektu ze środków Funduszu Spójności; - warunkami umów o świadczenie usług i kontraktów na roboty, zawartymi w ramach Projektu; - obowiązującym prawem i Wytycznymi. Wykonawca niniejszej Umowy będzie w pełni odpowiedzialny za zapewnienie prawidłowego funkcjonowania JRP w zakresie efektywnego koordynowania i monitorowania umów / kontraktów zawartych w ramach Projektu oraz właściwego zarządzania finansowego Projektem, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi i przepisami prawa oraz przygotowanie personelu JRP i Zamawiającego do prawidłowego i sprawnego wykonywania wszystkich zadań i obowiązków związanych z realizacją i wdrożeniem Projektu. W szczególności Wykonawca będzie odpowiedzialny za: (a) świadczenie Usług zgodnie z postanowieniami Umowy, terminowo, z należytą troską, skutecznością i starannością, kierując się interesem Zamawiającego, obowiązującymi przepisami i Wytycznymi, oraz zgodnie z przyjętymi zasadami najlepszej praktyki zawodowej oraz wiedzy technicznej, ekonomicznej, prawniczej i innej, które dotyczą przedmiotu Umowy; (b) wykonywanie Usług przez należycie wykwalifikowanych Ekspertów, posiadających odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje; (c) zapewnienie na czas wykonywania Umowy odpowiedniego wsparcia dla Kluczowych Ekspertów, pozwalającego na osiągnięcie celów określonych w Umowie; (d) zatrudnienie wystarczającej liczby tłumaczy w przypadku braku znajomości języka polskiego przez Kluczowych Ekspertów, w stopniu umożliwiającym komunikowanie się z personelem JRP; (e) zapewnienie zakwaterowania, wynagradzanie Personelu i pokrywanie wszelkich kosztów związanych z transportem Personelu, w tym ewentualnych delegacji polecanych przez Zamawiającego na spotkania z przedstawicielami IZ i/lub IPZ; (f) wyposażenie Personelu Wykonawcy w narzędzia niezbędne dla wykonania Usług objętych niniejszą Umową; (g) świadczenie profesjonalnego doradztwa Zamawiającemu; (h) zachowanie poufności informacji wynikających z wykonywania Umowy, objętych tajemnicą handlową lub zawodową. 5.2. Działania i zadania Wykonawcy Opisane w tym punkcie działania i zadania Wykonawcy nie będą ograniczone tylko do wymienionych poniżej. O ile nie zostało określone inaczej, podane poniżej terminy liczone są od daty rozpoczęcia Usług przez Wykonawcę w ramach Umowy, a słowa użyte w liczbie pojedynczej oznaczać mogą liczbę mnogą i odwrotnie, w zależności od kontekstu. 5.2.1 Podstawowe działania i zadania Wykonawcy: (a) przeanalizowanie dla JRP rozwiązań organizacyjnych oraz procedur zarządzania Projektem i przedstawienie wniosków; (b) opracowanie zaleceń w zakresie ścieżki audytu, procedur generowania, przepływu, przetwarzania informacji i danych zawartych w raportach oraz gromadzenia informacji niezbędnych do podejmowania decyzji przez Zamawiającego; (c) przygotowanie JRP do prawidłowego zarządzania finansowego Projektem; (d) przygotowanie JRP do prawidłowego koordynowania procesu inwestycyjnego (wykonywania robót budowlanych) i działań nadzorczych w ramach procedur wynikających ze stosowania zapisów kontraktowych FIDIC; (e) szkolenie personelu JRP, min w zakresie: zarządzania i monitorowania finansowego umów / kontraktów i Projektu; monitorowania procesu inwestycyjnego; stosowania prawa, w szczególności Prawa budowlanego, procedur FIDIC, podatkowego i Pzp; ubezpieczeń, w szczególności w odniesieniu do kontraktów na roboty budowlane; rozwiązywania sporów z wykonawcami; (f) przeprowadzenie stałego audytu wewnętrznego, przygotowanie JRP do audytu zewnętrznego, (g) opracowanie i wdrożenie działań naprawczych wobec wykrytych nieprawidłowości przy prowadzeniu projektu. 5.2.2 Szczegółowe działania Wykonawcy: 5.2.2.1 Analiza struktury organizacyjnej JRP i stosowanych procedur (a) dokonanie - na podstawie wymagań określonych w obowiązujących dokumentach, w tym w wymienionych w p. 4.1, oraz wymagań charakterystycznych dla Projektu - przeglądu i oceny: - struktury organizacyjnej JRP; - wyposażenia JRP; - procedur stosowanych przez JRP i Zamawiającego, jeśli takie procedury JRP i Zamawiający posiadają; (b) identyfikacja procedur, jakie mają zastosowanie do prawidłowego funkcjonowania JRP i efektywnej realizacji zadań związanych z realizacją Projektu; (c) przygotowanie - na podstawie wyników uzyskanych z przeprowadzonego przeglądu i oceny wymienionych powyżej w podpunktach (a) i (b) - i przedstawienie JRP i Zamawiającemu zaleceń do dokonania zmian w zakresie: struktury organizacyjnej JRP, kwalifikacji i kompetencji personelu JRP, wyposażenia oraz procedur, jakie winny być stosowane przez JRP. (d) opracowanie ścieżki audytu wewnętrznego dla JRP Termin wykonania analizy: 28 dni. Analiza winna zostać przedłożona wraz z raportem początkowym, o którym mowa poniżej w p. 7. Termin wykonania ścieżki audytu: 21 dni od podpisania umowy. 5.2.2.2 Szkolenia (a) Wykonawca opracuje szczegółowy harmonogram szkoleń opisanych poniżej w podpunkcie (b) oraz materiały szkoleniowe, o których mowa poniżej w podpunkcie (c) i przedłoży Zamawiającemu do akceptacji w terminie 28 dni. Zamawiający ma prawo zgłosić uwagi do przedłożonych harmonogramów szkoleń, jak i do materiałów szkoleniowych w terminie 21 dni od ich otrzymania. Ostateczne wersje harmonogramu szkoleń (3 egzemplarze) zatwierdzone przez Zamawiającego, oraz materiały szkoleniowe (po 3 egzemplarze z każdego obszaru szkolenia) zostaną przedłożone Zamawiającemu nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia. (b) Szkolenia personelu JRP w liczbie maksymalnie 12 osób przeprowadzone zostaną w zakresie: - zarządzania finansowego Projektem i monitorowania finansowego postępu we wdrażaniu Projektu, zgodnie z wymaganiami IZ i IPZ, z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania dla koordynacji i monitorowania umów / kontraktów; Czas trwania: min. 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego. - monitorowania rzeczowego postępu we wdrażaniu Projektu, zgodnie z wymaganiami IZ, IPZ i KE, z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania dla koordynacji i monitorowania umów / kontraktów; Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego - procedur, jakie winny być stosowane przez JRP w procesie koordynowania, monitorowania i zarządzania Projektem; Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego - zarządzania kontraktami na roboty opartymi o Warunki Kontraktowe FIDIC, w szczególności w odniesieniu do: zarządzania ryzykiem, zapewnienia jakości, dostosowania Warunków Kontraktowych FIDIC do przepisów prawa polskiego; Czas trwania: min. 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego - stosowania właściwych systemów i technik w procesie zarządzania projektem, obejmujących: A. System kontroli zarządzania; B. Schemat programu zarządzania projektem; C. Zarządzanie informacyjne; D. System kontroli finansowej. Czas trwania: min. 24 godziny. Miejsce: siedziba Zamawiającego - ubezpieczeń w budownictwie, w szczególności: standardów międzynarodowych stosowanych w tym obszarze; ubezpieczenia Robót, personelu i Sprzętu Wykonawcy według Warunków Kontraktowych FIDIC; wymagań Zamawiającego w odniesieniu do wartości i zakresu ubezpieczenia i polis ubezpieczeniowych; powodowanie szkód w wyniku prowadzenia robót budowlanych (co najmniej 2 analizy przypadku [case study]); Czas trwania: min. 8 godziny. Miejsce: siedziba Zamawiającego - prawa podatkowego obowiązującego w UE i w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem podatków pośrednich; Czas trwania: min 6 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego - sporządzania raportu końcowego po zakończeniu Projektu, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi do przygotowania raportu końcowego Projektu Funduszu Spójności opracowanymi przez Instytucję Zarządzającą; Czas trwania: min 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego - procedur rozwiązywania sporów powstałych w wyniku realizacji umów o świadczenie usług i kontraktów na roboty, w tym rozjemstwo i arbitraż według prawa polskiego (co najmniej 2 analizy przypadku); Czas trwania: min 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego - stosowania Prawa zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem warunków udziału w postępowaniach przetargowych na roboty budowlane i usługi, oraz wyroków Krajowej Izby Odwoławczej; Czas trwania: min. 24 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego. Raporty ze szkolenia włączone zastaną do właściwego czasowo raportu kwartalnego Wykonawcy. (c) opracowanie materiałów szkoleniowych dla każdego z wymienionych powyżej w podpunkcie (b) obszarów szkolenia; Termin przekazania materiałów szkoleniowych uczestnikom szkolenia: w dniu sesji szkoleniowej. Liczba podręczników szkoleniowych: równa liczbie osób zgłoszonych do szkolenia. 5.2.2.3 Pomoc i doradztwo dla JRP w procesie planowania, organizacji i zarządzania (a) w zakresie współpracy z Inżynierem i realizacji Kontraktów na Roboty w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDIC: - opracowanie, w terminie 70 dni, wytycznych i zaleceń dotyczących zarządzania i administrowania Kontraktem na Roboty oraz opracowanie skutecznego systemu identyfikacji i kontroli ryzyka; - opracowanie procedur do zastosowania przez JRP przy zatwierdzaniu Raportu Końcowego z zakończenia Kontraktu na Roboty składanego przez Inżyniera, i przedłożenie ich Zamawiającemu wraz z drugim raportem kwartalnym Wykonawcy; - pomoc i doradztwo dla JRP i Zamawiającego w zakresie spraw bieżących związanych z realizacją Projektu; - pomoc i doradztwo dla JRP i Zamawiającego w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych związanych z realizacją Projektu, obejmujące m.in. opracowanie - na żądanie Zamawiającego - opinii i/lub analiz technicznych, prawnych, finansowych i innych. (b) w zakresie monitoringu i sprawozdawczości: - analiza istniejących procedur monitorowania, sprawozdawczości (raportowania) i planowania niezbędnych dla właściwego wykonywania zadań przez JRP i Zamawiającego i odpowiednie przeszkolenie personelu JRP w tym zakresie, naniesienie stosownych poprawek; - bieżące wsparcie JRP i Zamawiającego w sprawozdawczości (raportowaniu) i planowaniu rzeczowego i finansowego postępu we wdrażaniu Projektu. Analiza z działań, o których mowa w podpunktach (i) - (ii), sporządzona zostanie przez Wykonawcę w terminie 42 dni i dołączona do pierwszego po tym terminie raportu kwartalnego Wykonawcy. (c) w zakresie zarządzania finansowego Projektem: dokonanie przeglądu i oceny istniejącego systemu księgowości w celu stwierdzenia jego zgodności z wymaganiami IZ i IPZ; - opracowanie zaleceń, jakie winny być wprowadzone do stosowanego systemu księgowości jako rezultat wspomnianego w podpunkcie (i) przeglądu oraz obowiązujących procedur księgowości do stosowania przez JRP; - bieżące doradztwo i pomoc dla JRP w zakresie zarządzania finansowego i księgowości, obejmujące m.in.: - kwalifikowanie wydatków w ramach Projektu, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi; - weryfikacje przez JRP Przejściowych Świadectw Płatności i faktur; - przygotowanie wniosków o płatności pośrednie; - weryfikacje i aktualizacje harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz planu płatności. - identyfikowanie (potencjalnych i występujących) zagrożeń dla właściwego wdrażania Projektu w obszarze mechanizmów finansowych, ale także kontrolnych, sprawozdawczości (raportowania) i monitorowania, oraz systemu księgowości dla zadań realizowanych w ramach Projektu; Analiza z działań, o których mowa w podpunktach c) jw., sporządzona zostanie przez Wykonawcę w terminie 84 dni i dołączona do pierwszego po tym terminie raportu kwartalnego Wykonawcy. - prowadzenie bieżącego i stałego audytu wewnętrznego projektu w tym w szczególności prowadzenie list sprawdzających z zakresu działań finansowych, przetargowych, monitoringu i sprawozdawczości i innych niezbędnych dla prawidłowego prowadzenia projektu. (d) w zakresie innych działań: - opracowanie opinii prawnych oraz analiz technicznych i finansowych związanych z realizacją Projektu stanowiących podstawę podejmowanych decyzji przez Zamawiającego - każdorazowo na życzenie Zamawiającego; - doradztwo w zakresie zarządzania zmianami w realizowanych kontraktach na roboty i zmniejszenia oddziaływania niekorzystnych czynników w tym potencjalnych zagrożeniach dotyczących jakości, kosztów i terminów realizacji Projektu, - pomoc w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wynikłych we współpracy JRP z Inżynierem Kontraktu lub Wykonawcą robót budowlanych, - pomoc w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wynikłych na skutek wejścia Wykonawców robót budowlanych na działki prywatne, - udział (w roli eksperta) w naradach koordynacyjnych (naradach technicznych) na Terenie Budowy, w okresowych spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w związku z realizacją Projektu, czy w okresowych spotkaniach instytucji kontrolujących realizację Projektu, każdorazowo na życzenie Zamawiającego. - prowadzanie mediacji w sytuacjach spornych w kontekście działania Inżyniera Kontraktu i Wykonawców robót budowlanych, - wsparcie merytoryczne JRP w zakresie znajomości prowadzenia inwestycji wg. Warunków Kontraktowych RED FIDIC 5.3 Inne obowiązki Wykonawcy Niezależnie od zakresu obowiązków określonych powyżej w p. 5.1 i 5.2, do zadań Wykonawcy należy: (a) znajomość wszelkich dokumentów programowych, przepisów, zasad, Wytycznych i ich aktualizacji w zakresie dotyczącym realizacji Projektu współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko; (b) śledzenie na bieżąco publikacji na stronach internetowych KE, Instytucji Zarządzającej i Instytucji Pośredniczących, Urzędu Zamówień Publicznych i innych instytucji, mających związek z wykonywaniem Usług objętych niniejszą Umową; (c) monitorowanie i stosowanie się na bieżąco do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, Wytycznych i dokumentów związanych z realizacją Projektu, oraz bezzwłoczne przekazywanie Zamawiającemu, w formie pisemnej, niezbędnych informacji, opinii i dokumentów dotyczących tych zmian, a także wprowadzanie na bieżąco stosownych zmian do przygotowywanych raportów i innych dokumentów; 5.4 Dodatkowe informacje dotyczące wykonywania Usług (a) Wykonawca zorganizuje prace swojego Personelu w taki sposób, aby zostały osiągnięte cele bezpośrednie określone w Umowie. (b) Wykonawca musi informować bezpośrednio i na bieżąco Zamawiającego o problemach, jakie napotyka w trakcie wykonywania Usług. (c) Każdorazowo na żądanie Zamawiającego i w ustalonym z nim terminie, Wykonawca opracuje potrzebne Zamawiającemu opracowania, opinie i/lub analizy prawne, techniczne i finansowe związane z realizacją Projektu. (d) Konsultacje i doradztwo dla Zamawiającego odbywać się będą na wezwanie Zamawiającego w miejscu przez niego wskazanym. (e) Pomoc Techniczna powinna być świadczona w taki sposób, aby umożliwić personelowi JRP sprostanie wszelkim wymogom, zadaniom i obowiązkom nałożonym przez Zamawiającego, IZ i IPZ w celu prawidłowego i efektywnego wdrożenia Projektu i osiągnięcia założonych celów. (f) Cała korespondencja i dokumentacja będą sporządzane w języku polskim. Dokumenty powstałe w wyniku działań i zadań Wykonawcy będą dostarczone w wersji papierowej (drukowanej) i w wersji elektronicznej. Dokumenty w wersji elektronicznej będą dostarczone: - grafika - w formacie JPG lub TIF; - pozostałe dokumenty - zgodnie z najnowszym pakietem Microsoft Office. (g) Wykonawca ma prawo: - proponowania uzasadnionych zmian w strukturze organizacyjnej JRP; - proponowania uzasadnionych zmian w składzie personelu JRP; - proponowania uzasadnionych zmian dotyczących wszystkich procedur zweryfikowanych przez Wykonawcę w ramach Umowy; - dostępu do wszystkich dokumentów składających się na wniosek o dofinansowanie Projektu. 6. SPRAWOZDAWCZOŚĆ 6.1. Wymagania dotyczące raportów, analiz, opinii i innych opracowań Raporty, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy i terminy, w jakich ma je przedłożyć Zamawiającemu, określone zostały poniżej w p. 6.2. Informacje o analizach, opiniach i innych opracowaniach, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy i terminy, w jakich ma je przedłożyć Zamawiającemu, określone zostały powyżej w p. 5. Wszystkie raporty będą przedkładane do zatwierdzenia przez Zamawiającego jako projekty raportów. Projekty raportów będą przedkładane w jednym egzemplarzu. Raporty będą sporządzone w formie uzgodnionej z Zamawiającym, a na pierwszych stronach będzie wyraźne stwierdzenie, że Umowa jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności. Wszystkie raporty będą sporządzone w języku polskim. Powyższe wymagania stosuje się także do analiz, opinii i innych opracowań. Każdy raport zatwierdzony przez Zamawiającego będzie dostarczony przez Wykonawcę Zamawiającemu w wersji ostatecznej, w czterech egzemplarzach oraz dodatkowo w wersji elektronicznej, w formie zgodnej z wymaganiami Zamawiającego i wytycznymi IZ i IPZ. Każdy raport będzie istniał tylko w jednej ostatecznej wersji. Do raportów i dołączonych do nich dokumentów, oraz do analiz, opinii i innych opracowań, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy, stosuje się postanowienia Artykułu 9 Umowy. 6.2. Przedkładanie i zatwierdzanie raportów W ramach niniejszej Umowy Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące raporty: (a) raport początkowy w terminie 28 dni po dacie rozpoczęcia Usług; raport ten winien zawierać min: - szczegółową organizację i metodykę wykonywania Usług; - szczegółowy harmonogram usług, o którym mowa w Artykule 3.2 Umowy. Sposób zatwierdzania raportu początkowego będzie taki, jak przyjęty dla raportów kwartalnych i opisany w podpunkcie (b) poniżej. (b) raporty kwartalne z wykonanych Usług wraz z wymaganymi dokumentami, o których mowa w p.5 powyżej; Każdy raport kwartalny zostanie przedłożony Zamawiającemu do zatwierdzenia w terminie 7 dni po zakończeniu kwartału kalendarzowego, i będzie zawierał w szczególności: krótki opis wykonanych Usług, liczbę dni pracy każdego Kluczowego Eksperta i innych ekspertów i personelu wspierającego Kluczowych Ekspertów wraz z krótkim opisem działań lub zadań, jakie wykonali, oraz spis sporządzonych przez Wykonawcę opinii, analiz i opracowań dołączonych do raportu. Zamawiający w terminie 7 dni od otrzymania projektu raportu kwartalnego zatwierdzi go lub zgłosi uwagi. Raport kwartalny zostanie przedłożony Zamawiającemu w ostatecznej wersji nie później niż 7 dni po zatwierdzeniu lub zgłoszeniu uwag przez Zamawiającego do projektu tego raportu. Uwagi Zamawiającego muszą zostać uwzględnione w ostatecznej wersji raportu kwartalnego. (c) sprawozdania ad hoc, jeżeli zajdzie taka potrzeba lub na żądanie Zamawiającego; (d) Raport Końcowy z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy, zawierający w szczególności: - krótki opis wykonanych Usług; - krytyczną analizę napotkanych problemów technicznych, finansowych, prawnych i innych, oraz zastosowanych rozwiązań; - podsumowanie liczby dni pracy każdego Kluczowego Eksperta i innych ekspertów i personelu wspierającego Kluczowych Ekspertów z krótkim opisem działań lub zadań, jakie wykonali; - opisanie działań najważniejszych z punktu widzenia celów określonych w Umowie (tzw milestones) w sposób opisany w Organizacji i metodyce; - uzyskane wyniki; oraz - spis wszystkich sporządzonych przez Wykonawcę opinii, analiz i opracowań. Projekt Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zostanie przedłożony Zamawiającemu na 28 dni przed planowanym zakończeniem świadczenia Usług przez Wykonawcę. Zamawiający w terminie 14 dni od otrzymania projektu Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zatwierdzi go lub zgłosi uwagi. Raport Końcowy z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zostanie przedłożony Zamawiającemu w ostatecznej wersji nie później niż 14 dni po zatwierdzeniu lub zgłoszeniu uwag przez Zamawiającego do projektu tego Raportu. Uwagi Zamawiającego muszą zostać uwzględnione w ostatecznej wersji Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy
Adres: | ul. K. Miarki 1, 44-178 Przyszowice, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: pgk.maria@popczta.onet.pl tel: 0-32 3011521 fax: 0-32 3011526 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 24470020100 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2010-08-10 | Termin składania wniosków: | 2010-08-19 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 1595 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.pgk-przyszowice.biuletyn.info.pl | Informacja dostępna pod: | W siedzibie Zamawiającego Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. ul. Karola Miarki 1, 44-178 Przyszowice |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
71356200-0 | Usługi pomocy technicznej |
Przyszowice: Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn. Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Numer ogłoszenia: 244700 - 2010; data zamieszczenia: 10.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. , ul. K. Miarki 1, 44-178 Przyszowice, woj. śląskie, tel. 0-32 3011521, faks 0-32 3011526.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.pgk-przyszowice.biuletyn.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: spółka prawa handlowego ze 100% udziałem gminy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn. Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest Pomoc Techniczna dla JRP realizującej projekt pn Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 2. Zamówienie obejmuje: 2.1. Pomoc techniczną w zakresie przygotowania Jednostki Realizującej Projekt (JRP), działającej w jego strukturze organizacyjnej, do prawidłowego zarządzania, koordynowania i monitorowania wszelkich działań i zadań związanych z realizacją Projektu, zgodnego z obowiązującym prawem i Wytycznymi Instytucji Zarządzających. 2.2. Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi pomoc techniczna w zakresie: - pomocy w zarządzaniu i wdrażaniu Projektu polegającej w szczególności na: prowadzeniu stałego audytu wewnętrznego Jednostki Realizującej Projekt pod kątem zgodności z przepisami prawa, w szczególności wytycznymi oraz zapisami umowy o dofinansowanie, - bieżące doradztwo w prowadzeniu inwestycji z dofinansowaniem unijnym w oparciu o RED FIDIC, - pomocy w zarządzaniu i wdrażaniu Projektu polegającej na działaniach mediacyjnych. 3. Główny przedmiot zamówienia według CPV: 71356200-0. 4. Informacje o Projekcie 4.1. Informacje o zadaniach inwestycyjnych, jakie będą realizowane w ramach Projektu Zamawiający planuje przeprowadzić pięć postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane: na sołectwa Gierałtowice, Przyszowice, Paniówki Chudów oraz budowę oczyszczalni ścieków. W sumie ma powstać 88 km nowej sieci kanalizacyjnej oraz oczyszczalnia ścieków o przepustowości Qd = 1820 m3/d. 4.2. Zarządzanie Projektem 4.2.1. Beneficjent, Podmiot odpowiedzialny za realizację Projektu, Operator Beneficjentem pomocy w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ul. K. Miarki 1, 44-178 Przyszowice Beneficjent jest Zamawiającym w postępowaniach o zamówienia na roboty i usługi, będzie też pełnił funkcje Podmiotu odpowiedzialnego za realizację Projektu (POZR). Beneficjent będzie Operatorem (eksploatatorem) majątku, jaki powstanie w wyniku realizacji Projektu. W ramach swojej struktury organizacyjnej Zamawiający powołał Jednostkę Realizującą Projekt (dalej JRP), która będzie realizowała zadania związane z wdrożeniem Projektu. Powołany został też MAO (Measure Authorising Officer), czyli Pełnomocnik ds. realizacji Projektu. W trakcie realizacji Projektu Zamawiający będzie potrzebował doradztwa spoza swoich struktur organizacyjnych. Taką pomoc będzie świadczył Wykonawca Pomocy Technicznej. 4.2.2 Struktura zarządzania Projektem Zarządzanie Projektem należy do zadań MAO i JRP. Zamawiający zobowiązany jest stosować się do instrukcji i Wytycznych IZ i IPZ, i podlega kontroli prowadzonej przez te Instytucje, przez Komisję Europejską oraz inne właściwe polskie i unijne (wspólnotowe) instytucje kontrolujące. W celu kontrolowania zarządzania, ale również dla wsparcia i pomocy zamawiającym w procesie zarządzania, utworzony został Komitet Monitorujący, w skład którego wchodzą przedstawiciele Komisji Europejskiej, Instytucji Płatniczej (Ministerstwo Finansów), Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczących i Zamawiającego. 4.2.3 Cel bezpośredni Umowy Celem bezpośrednim Umowy, jaki musi osiągnąć Wykonawca Usług Pomocy Technicznej, jest prawidłowe funkcjonowanie JRP w zakresie efektywnego zarządzania Projektem w tym zarządzania finansowego, oraz koordynowania i monitorowania umów / kontraktów zawartych w ramach Projektu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i Wytycznymi Instytucji Zarządzających. Cel ten Wykonawca może osiągnąć min poprzez: - opracowanie procedur, ścieżki audytu, które winien stosować personel JRP w procesie koordynacji, monitorowania i zarządzania Projektem; - przegląd i ocenę struktury organizacyjnej JRP w odniesieniu do zadań nałożonych na JRP, a także obowiązków Zamawiającego związanych z realizacją Projektu, a następnie zaproponowanie i wprowadzenie stosownych zmian; - szkolenia personelu JRP i Zamawiającego, min. w zakresie zarządzania Projektami i kontraktami, zarządzania i monitorowania finansowego umów / kontraktów i Projektu, monitorowania procesu inwestycyjnego, stosowania PZP; - bieżącą pomoc i doradztwo dla JRP podczas realizacji Projektu, - bieżący audyt działań finansowych, przygotowanie działań naprawczych dla JRP. 4.2.4 Wyniki, jakie winien osiągnąć Wykonawca - Analiza i uzupełnienie funkcjonujących procedur dla JRP których stosowanie w procesie koordynacji, monitorowania i zarządzania Projektem (w tym, wszystkimi umowami / kontraktami zawartymi w ramach Projektu) zapewni wykonanie i wdrożenie Projektu w planowanym terminie i w ramach określonego budżetu - Ustanowienie efektywnych ram operacyjnych JRP dla realizacji zadań wynikających z wdrażania Projektu - Przygotowanie personelu JRP i Zamawiającego do prawidłowego i skutecznego wykonywania zadań związanych z realizacją Projektu, w tym dotyczących zarządzania finansowego, działań nadzorczych i monitorowania procesu inwestycyjnego - Wdrożenie personelu JRP i MAO. 5. ZAKRES USŁUG 5.1 Informacje ogólne Przedmiotem zamówienia są Usługi Pomocy Technicznej w zakresie przygotowania JRP do prawidłowego, skutecznego i zgodnego z obowiązującym prawem i Wytycznymi zarządzania, koordynowania i monitorowania zadań w ramach Projektu z realizacją i wdrożeniem Projektu, jak również prowadzenie stałego audytu i inicjowanie działań naprawczych w sytuacji wystąpienia nieprawidłowości. JRP jest odpowiedzialna za koordynację działań wszystkich stron zaangażowanych w realizację Projektu oraz za ostateczne wdrożenie Projektu zgodnie z: - wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie Projektu ze środków Funduszu Spójności; - warunkami umów o świadczenie usług i kontraktów na roboty, zawartymi w ramach Projektu; - obowiązującym prawem i Wytycznymi. Wykonawca niniejszej Umowy będzie w pełni odpowiedzialny za zapewnienie prawidłowego funkcjonowania JRP w zakresie efektywnego koordynowania i monitorowania umów / kontraktów zawartych w ramach Projektu oraz właściwego zarządzania finansowego Projektem, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi i przepisami prawa oraz przygotowanie personelu JRP i Zamawiającego do prawidłowego i sprawnego wykonywania wszystkich zadań i obowiązków związanych z realizacją i wdrożeniem Projektu. W szczególności Wykonawca będzie odpowiedzialny za: (a) świadczenie Usług zgodnie z postanowieniami Umowy, terminowo, z należytą troską, skutecznością i starannością, kierując się interesem Zamawiającego, obowiązującymi przepisami i Wytycznymi, oraz zgodnie z przyjętymi zasadami najlepszej praktyki zawodowej oraz wiedzy technicznej, ekonomicznej, prawniczej i innej, które dotyczą przedmiotu Umowy; (b) wykonywanie Usług przez należycie wykwalifikowanych Ekspertów, posiadających odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje; (c) zapewnienie na czas wykonywania Umowy odpowiedniego wsparcia dla Kluczowych Ekspertów, pozwalającego na osiągnięcie celów określonych w Umowie; (d) zatrudnienie wystarczającej liczby tłumaczy w przypadku braku znajomości języka polskiego przez Kluczowych Ekspertów, w stopniu umożliwiającym komunikowanie się z personelem JRP; (e) zapewnienie zakwaterowania, wynagradzanie Personelu i pokrywanie wszelkich kosztów związanych z transportem Personelu, w tym ewentualnych delegacji polecanych przez Zamawiającego na spotkania z przedstawicielami IZ i/lub IPZ; (f) wyposażenie Personelu Wykonawcy w narzędzia niezbędne dla wykonania Usług objętych niniejszą Umową; (g) świadczenie profesjonalnego doradztwa Zamawiającemu; (h) zachowanie poufności informacji wynikających z wykonywania Umowy, objętych tajemnicą handlową lub zawodową. 5.2. Działania i zadania Wykonawcy Opisane w tym punkcie działania i zadania Wykonawcy nie będą ograniczone tylko do wymienionych poniżej. O ile nie zostało określone inaczej, podane poniżej terminy liczone są od daty rozpoczęcia Usług przez Wykonawcę w ramach Umowy, a słowa użyte w liczbie pojedynczej oznaczać mogą liczbę mnogą i odwrotnie, w zależności od kontekstu. 5.2.1 Podstawowe działania i zadania Wykonawcy: (a) przeanalizowanie dla JRP rozwiązań organizacyjnych oraz procedur zarządzania Projektem i przedstawienie wniosków; (b) opracowanie zaleceń w zakresie ścieżki audytu, procedur generowania, przepływu, przetwarzania informacji i danych zawartych w raportach oraz gromadzenia informacji niezbędnych do podejmowania decyzji przez Zamawiającego; (c) przygotowanie JRP do prawidłowego zarządzania finansowego Projektem; (d) przygotowanie JRP do prawidłowego koordynowania procesu inwestycyjnego (wykonywania robót budowlanych) i działań nadzorczych w ramach procedur wynikających ze stosowania zapisów kontraktowych FIDIC; (e) szkolenie personelu JRP, min w zakresie: zarządzania i monitorowania finansowego umów / kontraktów i Projektu; monitorowania procesu inwestycyjnego; stosowania prawa, w szczególności Prawa budowlanego, procedur FIDIC, podatkowego i Pzp; ubezpieczeń, w szczególności w odniesieniu do kontraktów na roboty budowlane; rozwiązywania sporów z wykonawcami; (f) przeprowadzenie stałego audytu wewnętrznego, przygotowanie JRP do audytu zewnętrznego, (g) opracowanie i wdrożenie działań naprawczych wobec wykrytych nieprawidłowości przy prowadzeniu projektu. 5.2.2 Szczegółowe działania Wykonawcy: 5.2.2.1 Analiza struktury organizacyjnej JRP i stosowanych procedur (a) dokonanie - na podstawie wymagań określonych w obowiązujących dokumentach, w tym w wymienionych w p. 4.1, oraz wymagań charakterystycznych dla Projektu - przeglądu i oceny: - struktury organizacyjnej JRP; - wyposażenia JRP; - procedur stosowanych przez JRP i Zamawiającego, jeśli takie procedury JRP i Zamawiający posiadają; (b) identyfikacja procedur, jakie mają zastosowanie do prawidłowego funkcjonowania JRP i efektywnej realizacji zadań związanych z realizacją Projektu; (c) przygotowanie - na podstawie wyników uzyskanych z przeprowadzonego przeglądu i oceny wymienionych powyżej w podpunktach (a) i (b) - i przedstawienie JRP i Zamawiającemu zaleceń do dokonania zmian w zakresie: struktury organizacyjnej JRP, kwalifikacji i kompetencji personelu JRP, wyposażenia oraz procedur, jakie winny być stosowane przez JRP. (d) opracowanie ścieżki audytu wewnętrznego dla JRP Termin wykonania analizy: 28 dni. Analiza winna zostać przedłożona wraz z raportem początkowym, o którym mowa poniżej w p. 7. Termin wykonania ścieżki audytu: 21 dni od podpisania umowy. 5.2.2.2 Szkolenia (a) Wykonawca opracuje szczegółowy harmonogram szkoleń opisanych poniżej w podpunkcie (b) oraz materiały szkoleniowe, o których mowa poniżej w podpunkcie (c) i przedłoży Zamawiającemu do akceptacji w terminie 28 dni. Zamawiający ma prawo zgłosić uwagi do przedłożonych harmonogramów szkoleń, jak i do materiałów szkoleniowych w terminie 21 dni od ich otrzymania. Ostateczne wersje harmonogramu szkoleń (3 egzemplarze) zatwierdzone przez Zamawiającego, oraz materiały szkoleniowe (po 3 egzemplarze z każdego obszaru szkolenia) zostaną przedłożone Zamawiającemu nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia. (b) Szkolenia personelu JRP w liczbie maksymalnie 12 osób przeprowadzone zostaną w zakresie: - zarządzania finansowego Projektem i monitorowania finansowego postępu we wdrażaniu Projektu, zgodnie z wymaganiami IZ i IPZ, z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania dla koordynacji i monitorowania umów / kontraktów; Czas trwania: min. 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego. - monitorowania rzeczowego postępu we wdrażaniu Projektu, zgodnie z wymaganiami IZ, IPZ i KE, z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania dla koordynacji i monitorowania umów / kontraktów; Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego - procedur, jakie winny być stosowane przez JRP w procesie koordynowania, monitorowania i zarządzania Projektem; Czas trwania: min. 8 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego - zarządzania kontraktami na roboty opartymi o Warunki Kontraktowe FIDIC, w szczególności w odniesieniu do: zarządzania ryzykiem, zapewnienia jakości, dostosowania Warunków Kontraktowych FIDIC do przepisów prawa polskiego; Czas trwania: min. 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego - stosowania właściwych systemów i technik w procesie zarządzania projektem, obejmujących: A. System kontroli zarządzania; B. Schemat programu zarządzania projektem; C. Zarządzanie informacyjne; D. System kontroli finansowej. Czas trwania: min. 24 godziny. Miejsce: siedziba Zamawiającego - ubezpieczeń w budownictwie, w szczególności: standardów międzynarodowych stosowanych w tym obszarze; ubezpieczenia Robót, personelu i Sprzętu Wykonawcy według Warunków Kontraktowych FIDIC; wymagań Zamawiającego w odniesieniu do wartości i zakresu ubezpieczenia i polis ubezpieczeniowych; powodowanie szkód w wyniku prowadzenia robót budowlanych (co najmniej 2 analizy przypadku [case study]); Czas trwania: min. 8 godziny. Miejsce: siedziba Zamawiającego - prawa podatkowego obowiązującego w UE i w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem podatków pośrednich; Czas trwania: min 6 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego - sporządzania raportu końcowego po zakończeniu Projektu, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi do przygotowania raportu końcowego Projektu Funduszu Spójności opracowanymi przez Instytucję Zarządzającą; Czas trwania: min 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego - procedur rozwiązywania sporów powstałych w wyniku realizacji umów o świadczenie usług i kontraktów na roboty, w tym rozjemstwo i arbitraż według prawa polskiego (co najmniej 2 analizy przypadku); Czas trwania: min 16 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego - stosowania Prawa zamówień publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem warunków udziału w postępowaniach przetargowych na roboty budowlane i usługi, oraz wyroków Krajowej Izby Odwoławczej; Czas trwania: min. 24 godzin. Miejsce: siedziba Zamawiającego. Raporty ze szkolenia włączone zastaną do właściwego czasowo raportu kwartalnego Wykonawcy. (c) opracowanie materiałów szkoleniowych dla każdego z wymienionych powyżej w podpunkcie (b) obszarów szkolenia; Termin przekazania materiałów szkoleniowych uczestnikom szkolenia: w dniu sesji szkoleniowej. Liczba podręczników szkoleniowych: równa liczbie osób zgłoszonych do szkolenia. 5.2.2.3 Pomoc i doradztwo dla JRP w procesie planowania, organizacji i zarządzania (a) w zakresie współpracy z Inżynierem i realizacji Kontraktów na Roboty w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDIC: - opracowanie, w terminie 70 dni, wytycznych i zaleceń dotyczących zarządzania i administrowania Kontraktem na Roboty oraz opracowanie skutecznego systemu identyfikacji i kontroli ryzyka; - opracowanie procedur do zastosowania przez JRP przy zatwierdzaniu Raportu Końcowego z zakończenia Kontraktu na Roboty składanego przez Inżyniera, i przedłożenie ich Zamawiającemu wraz z drugim raportem kwartalnym Wykonawcy; - pomoc i doradztwo dla JRP i Zamawiającego w zakresie spraw bieżących związanych z realizacją Projektu; - pomoc i doradztwo dla JRP i Zamawiającego w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych związanych z realizacją Projektu, obejmujące m.in. opracowanie - na żądanie Zamawiającego - opinii i/lub analiz technicznych, prawnych, finansowych i innych. (b) w zakresie monitoringu i sprawozdawczości: - analiza istniejących procedur monitorowania, sprawozdawczości (raportowania) i planowania niezbędnych dla właściwego wykonywania zadań przez JRP i Zamawiającego i odpowiednie przeszkolenie personelu JRP w tym zakresie, naniesienie stosownych poprawek; - bieżące wsparcie JRP i Zamawiającego w sprawozdawczości (raportowaniu) i planowaniu rzeczowego i finansowego postępu we wdrażaniu Projektu. Analiza z działań, o których mowa w podpunktach (i) - (ii), sporządzona zostanie przez Wykonawcę w terminie 42 dni i dołączona do pierwszego po tym terminie raportu kwartalnego Wykonawcy. (c) w zakresie zarządzania finansowego Projektem: dokonanie przeglądu i oceny istniejącego systemu księgowości w celu stwierdzenia jego zgodności z wymaganiami IZ i IPZ; - opracowanie zaleceń, jakie winny być wprowadzone do stosowanego systemu księgowości jako rezultat wspomnianego w podpunkcie (i) przeglądu oraz obowiązujących procedur księgowości do stosowania przez JRP; - bieżące doradztwo i pomoc dla JRP w zakresie zarządzania finansowego i księgowości, obejmujące m.in.: - kwalifikowanie wydatków w ramach Projektu, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi; - weryfikacje przez JRP Przejściowych Świadectw Płatności i faktur; - przygotowanie wniosków o płatności pośrednie; - weryfikacje i aktualizacje harmonogramu rzeczowo-finansowego oraz planu płatności. - identyfikowanie (potencjalnych i występujących) zagrożeń dla właściwego wdrażania Projektu w obszarze mechanizmów finansowych, ale także kontrolnych, sprawozdawczości (raportowania) i monitorowania, oraz systemu księgowości dla zadań realizowanych w ramach Projektu; Analiza z działań, o których mowa w podpunktach c) jw., sporządzona zostanie przez Wykonawcę w terminie 84 dni i dołączona do pierwszego po tym terminie raportu kwartalnego Wykonawcy. - prowadzenie bieżącego i stałego audytu wewnętrznego projektu w tym w szczególności prowadzenie list sprawdzających z zakresu działań finansowych, przetargowych, monitoringu i sprawozdawczości i innych niezbędnych dla prawidłowego prowadzenia projektu. (d) w zakresie innych działań: - opracowanie opinii prawnych oraz analiz technicznych i finansowych związanych z realizacją Projektu stanowiących podstawę podejmowanych decyzji przez Zamawiającego - każdorazowo na życzenie Zamawiającego; - doradztwo w zakresie zarządzania zmianami w realizowanych kontraktach na roboty i zmniejszenia oddziaływania niekorzystnych czynników w tym potencjalnych zagrożeniach dotyczących jakości, kosztów i terminów realizacji Projektu, - pomoc w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wynikłych we współpracy JRP z Inżynierem Kontraktu lub Wykonawcą robót budowlanych, - pomoc w rozwiązywaniu konfliktów i problemów wynikłych na skutek wejścia Wykonawców robót budowlanych na działki prywatne, - udział (w roli eksperta) w naradach koordynacyjnych (naradach technicznych) na Terenie Budowy, w okresowych spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego w związku z realizacją Projektu, czy w okresowych spotkaniach instytucji kontrolujących realizację Projektu, każdorazowo na życzenie Zamawiającego. - prowadzanie mediacji w sytuacjach spornych w kontekście działania Inżyniera Kontraktu i Wykonawców robót budowlanych, - wsparcie merytoryczne JRP w zakresie znajomości prowadzenia inwestycji wg. Warunków Kontraktowych RED FIDIC 5.3 Inne obowiązki Wykonawcy Niezależnie od zakresu obowiązków określonych powyżej w p. 5.1 i 5.2, do zadań Wykonawcy należy: (a) znajomość wszelkich dokumentów programowych, przepisów, zasad, Wytycznych i ich aktualizacji w zakresie dotyczącym realizacji Projektu współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko; (b) śledzenie na bieżąco publikacji na stronach internetowych KE, Instytucji Zarządzającej i Instytucji Pośredniczących, Urzędu Zamówień Publicznych i innych instytucji, mających związek z wykonywaniem Usług objętych niniejszą Umową; (c) monitorowanie i stosowanie się na bieżąco do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, Wytycznych i dokumentów związanych z realizacją Projektu, oraz bezzwłoczne przekazywanie Zamawiającemu, w formie pisemnej, niezbędnych informacji, opinii i dokumentów dotyczących tych zmian, a także wprowadzanie na bieżąco stosownych zmian do przygotowywanych raportów i innych dokumentów; 5.4 Dodatkowe informacje dotyczące wykonywania Usług (a) Wykonawca zorganizuje prace swojego Personelu w taki sposób, aby zostały osiągnięte cele bezpośrednie określone w Umowie. (b) Wykonawca musi informować bezpośrednio i na bieżąco Zamawiającego o problemach, jakie napotyka w trakcie wykonywania Usług. (c) Każdorazowo na żądanie Zamawiającego i w ustalonym z nim terminie, Wykonawca opracuje potrzebne Zamawiającemu opracowania, opinie i/lub analizy prawne, techniczne i finansowe związane z realizacją Projektu. (d) Konsultacje i doradztwo dla Zamawiającego odbywać się będą na wezwanie Zamawiającego w miejscu przez niego wskazanym. (e) Pomoc Techniczna powinna być świadczona w taki sposób, aby umożliwić personelowi JRP sprostanie wszelkim wymogom, zadaniom i obowiązkom nałożonym przez Zamawiającego, IZ i IPZ w celu prawidłowego i efektywnego wdrożenia Projektu i osiągnięcia założonych celów. (f) Cała korespondencja i dokumentacja będą sporządzane w języku polskim. Dokumenty powstałe w wyniku działań i zadań Wykonawcy będą dostarczone w wersji papierowej (drukowanej) i w wersji elektronicznej. Dokumenty w wersji elektronicznej będą dostarczone: - grafika - w formacie JPG lub TIF; - pozostałe dokumenty - zgodnie z najnowszym pakietem Microsoft Office. (g) Wykonawca ma prawo: - proponowania uzasadnionych zmian w strukturze organizacyjnej JRP; - proponowania uzasadnionych zmian w składzie personelu JRP; - proponowania uzasadnionych zmian dotyczących wszystkich procedur zweryfikowanych przez Wykonawcę w ramach Umowy; - dostępu do wszystkich dokumentów składających się na wniosek o dofinansowanie Projektu. 6. SPRAWOZDAWCZOŚĆ 6.1. Wymagania dotyczące raportów, analiz, opinii i innych opracowań Raporty, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy i terminy, w jakich ma je przedłożyć Zamawiającemu, określone zostały poniżej w p. 6.2. Informacje o analizach, opiniach i innych opracowaniach, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy i terminy, w jakich ma je przedłożyć Zamawiającemu, określone zostały powyżej w p. 5. Wszystkie raporty będą przedkładane do zatwierdzenia przez Zamawiającego jako projekty raportów. Projekty raportów będą przedkładane w jednym egzemplarzu. Raporty będą sporządzone w formie uzgodnionej z Zamawiającym, a na pierwszych stronach będzie wyraźne stwierdzenie, że Umowa jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności. Wszystkie raporty będą sporządzone w języku polskim. Powyższe wymagania stosuje się także do analiz, opinii i innych opracowań. Każdy raport zatwierdzony przez Zamawiającego będzie dostarczony przez Wykonawcę Zamawiającemu w wersji ostatecznej, w czterech egzemplarzach oraz dodatkowo w wersji elektronicznej, w formie zgodnej z wymaganiami Zamawiającego i wytycznymi IZ i IPZ. Każdy raport będzie istniał tylko w jednej ostatecznej wersji. Do raportów i dołączonych do nich dokumentów, oraz do analiz, opinii i innych opracowań, jakie Wykonawca jest zobowiązany sporządzić w ramach Umowy, stosuje się postanowienia Artykułu 9 Umowy. 6.2. Przedkładanie i zatwierdzanie raportów W ramach niniejszej Umowy Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące raporty: (a) raport początkowy w terminie 28 dni po dacie rozpoczęcia Usług; raport ten winien zawierać min: - szczegółową organizację i metodykę wykonywania Usług; - szczegółowy harmonogram usług, o którym mowa w Artykule 3.2 Umowy. Sposób zatwierdzania raportu początkowego będzie taki, jak przyjęty dla raportów kwartalnych i opisany w podpunkcie (b) poniżej. (b) raporty kwartalne z wykonanych Usług wraz z wymaganymi dokumentami, o których mowa w p.5 powyżej; Każdy raport kwartalny zostanie przedłożony Zamawiającemu do zatwierdzenia w terminie 7 dni po zakończeniu kwartału kalendarzowego, i będzie zawierał w szczególności: krótki opis wykonanych Usług, liczbę dni pracy każdego Kluczowego Eksperta i innych ekspertów i personelu wspierającego Kluczowych Ekspertów wraz z krótkim opisem działań lub zadań, jakie wykonali, oraz spis sporządzonych przez Wykonawcę opinii, analiz i opracowań dołączonych do raportu. Zamawiający w terminie 7 dni od otrzymania projektu raportu kwartalnego zatwierdzi go lub zgłosi uwagi. Raport kwartalny zostanie przedłożony Zamawiającemu w ostatecznej wersji nie później niż 7 dni po zatwierdzeniu lub zgłoszeniu uwag przez Zamawiającego do projektu tego raportu. Uwagi Zamawiającego muszą zostać uwzględnione w ostatecznej wersji raportu kwartalnego. (c) sprawozdania ad hoc, jeżeli zajdzie taka potrzeba lub na żądanie Zamawiającego; (d) Raport Końcowy z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy, zawierający w szczególności: - krótki opis wykonanych Usług; - krytyczną analizę napotkanych problemów technicznych, finansowych, prawnych i innych, oraz zastosowanych rozwiązań; - podsumowanie liczby dni pracy każdego Kluczowego Eksperta i innych ekspertów i personelu wspierającego Kluczowych Ekspertów z krótkim opisem działań lub zadań, jakie wykonali; - opisanie działań najważniejszych z punktu widzenia celów określonych w Umowie (tzw milestones) w sposób opisany w Organizacji i metodyce; - uzyskane wyniki; oraz - spis wszystkich sporządzonych przez Wykonawcę opinii, analiz i opracowań. Projekt Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zostanie przedłożony Zamawiającemu na 28 dni przed planowanym zakończeniem świadczenia Usług przez Wykonawcę. Zamawiający w terminie 14 dni od otrzymania projektu Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zatwierdzi go lub zgłosi uwagi. Raport Końcowy z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy zostanie przedłożony Zamawiającemu w ostatecznej wersji nie później niż 14 dni po zatwierdzeniu lub zgłoszeniu uwag przez Zamawiającego do projektu tego Raportu. Uwagi Zamawiającego muszą zostać uwzględnione w ostatecznej wersji Raportu Końcowego z wykonania Usług Pomocy Technicznej w ramach Umowy.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.35.62.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 9 000,00 zł (słownie złotych: dziewięć tysięcy 00:100) przed upływem terminu składania ofert na warunkach określonych w art. 45 i 46 ustawy Pzp. Wadium może być wniesione w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego, nr: 48845400012073003366040005 z informacją na przelewie - wadium przetargowe na: Pomoc techniczna dla Jednostki Realizującej Projekt w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. realizującego projekt pn.: Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice - JRP/ZP-PNP/ZOP-U/07/2010. Wadium w formie niepieniężnej należy złożyć w sekretariacie JRP zamawiającego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. ul. Karola Miarki 1, 44-178 Przyszowice w godz. 800 - 1400, uzyskując potwierdzenie złożenia na kserokopii dokumentów.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuW postępowaniu mogą brać udział wykonawcy nie wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy PZP, spełniający warunki art. 22 ust. 1 ustawy PZP, podpisane przez uprawnioną osobę - załącznik nr V do SIWZ - IDW i załącznik nr VI do SIWZ -IDW, złożą ofertę zgodnie z wymaganiami Zamawiającego określonymi w treści SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia. W szczególności o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed dniem upływu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali, lub wykonują: - co najmniej jedną usługę której przedmiotem było prowadzenie stałego audytu wewnętrznego lub zewnętrznego projektu infrastrukturalnego z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, którego wartość nie była mniejsza niż 40 000 000zł - co najmniej jedną usługę której przedmiotem było świadczenie doradztwa w zakresie prowadzenia inwestycji w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC (czerwony) dla projektu infrastrukturalnego z zakresu gospodarki wodno-ściekowej, którego wartość nie jest mniejsza niż 40 000 000 zł. Jako usługi dotyczące realizacji z ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający uzna takie, które: - w przypadku zrealizowanych dotyczą usług jw., których realizacja miała miejsce nie wcześniej jak 3 lata przed upływem terminu składania ofert, - w przypadku realizowanych dotyczą usług jw., których realizacja zakończyła się do dnia upływu terminu składania ofert, a zrealizowany do tego czasu zakres finansowy projektu objętego świadczeniem usług jw. wyniósł 40 000 000 zł, co winno wynikać z wykazu wykonanych lub wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, zgodnie z wymaganiami jw., o treści załącznika nr III do siwz -IDW
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują, lub będą dysponować potencjałem technicznym niezbędnym dla prowadzenia usług, w szczególności: - posiadać sprzęt komputerowy, telefony komórkowe, i sprzęt niezbędny do prowadzenia usług, w tym co najmniej 3 laptopy wraz z niezbędnym oprogramowaniem, co należy udokumentować poprzez przedstwienie w ofercie wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami o treści załącznika nr IV do siwz - IDW, z uwzględnieniem wymogu jw., wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami Warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż na czas realizacji zamówienia będzie dysponował wskazanymi zasobami.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować odpowiednio wykwalifikowanymi osobami w odpowiednich specjalnościach (Wykonawca nie może zaproponować tej samej osoby do pełnienia różnych funkcji): a) Kierownik Zespołu: Ekspert z zakresu zarządzania projektami, posiadający: - wykształcenie wyższe techniczne - co najmniej 3-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami infrastrukturalnymi; - doświadczenie w zarządzaniu co najmniej dwoma projektami o wartości nie mniejszej niż 40 000 000 PLN każdy, (zakończonymi na dzień składania ofert) infrastrukturalnym z zakresu gospodarki wodno-ściekowej na stanowisku kierowniczym (jako Kierownik Projektu, lub Kierownik zespołu zarządzającego); - dobrą znajomość języka polskiego, w mowie i w piśmie, lub zapewnienie tłumacza. b) Ekspert finansowy, posiadający: - wykształcenie wyższe ekonomiczne, - co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w księgowości; - kwalifikacje i doświadczenie w zarządzaniu finansowym, co najmniej jednym kontraktem lub projektem infrastrukturalnym. - uprawnienia biegłego rewidenta, - dobrą znajomość języka polskiego, w mowie i w piśmie, lub zapewnienie tłumacza. c) Ekspert ds. audytu wewnętrznego i zewnętrznego posiadający: - wykształcenie wyższe ekonomiczne - uprawnienia biegłego rewidenta, - spełnienie wymagań o których mowa w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.), posiadający uprawniania do wykonywania zawodowo funkcji audytora zewnętrznego) - dobrą znajomość języka polskiego, w mowie i w piśmie, lub zapewnienie tłumacza, co winno wynikać z wykazu osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie pomocy technicznej, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, z uwzględnieniem spełnienia wymogów jw., o treści załącznika nr II do siwz - IDW,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, których sytuacja ekonomiczna i finansowa pozwoli na wykonanie zamówienia, w szczególności o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. dysponują środkami finansowymi wystarczającymi do realizacji przedmiotu zamówienia, określonymi na sumę 100 000,00 zł, co winno wynikać z, informacji banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy; wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, z uwzględnieniem wymogu jw. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej 3 miesiące przed terminem składania ofert. 2. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 300 000,00 zł co powinno wynikać z opłaconej polisy, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, z uwzględnieniem wymogu jw. w pkt.2 (wraz z kserokopiami z potwierdzenia zapłaty składki o ile wpłata nie została potwierdzona w polisie lub w przypadku rozłożenia na raty - potwierdzenia wpłaty wszystkich dotychczas wymagalnych składek); Wykonawca, który nie dysponuje polisą obejmującą pełny okres realizacji zamówienia, winien złożyć oświadczenie, iż zobowiązuje się do wznowienia polisy jw. na cały okres realizacji zamówienia przed wygaśnięciem posiadanej polisy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wycena ofertowa (ryczałtowa) - należy podać cenę ryczałtową za świadczenie pomocy technicznej dla Jednostki Realizującej Projekt w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o realizującego projekt pn.: Kanalizacja sanitarna wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, poprzez sporządzenie i wypełnienie harmonogramu rzeczowo - finansowego czynności w zakresie świadczenia pomocy technicznej, 2) Zaparafowany na dowód akceptacji przez osobę (osoby) upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy projekt umowy. 3) Dowód wniesienia wadium.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany do umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Uzgodnienia w tym zakresie wymagają dla swej ważności zatwierdzenia przez Zamawiającego, a zmiana umowy może nastąpić jedynie na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących okolicznościach: (a) odmowy udzielenia dofinansowania Projektu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko; (b) opóźnienia w wykonywaniu Usług z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, skutkującego przedłużeniem czasu trwania Umowy; (c) zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu Umowy wskazanych przez Wykonawcę w ofercie, jeżeli nastąpią z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy; (d) zmiany uwarunkowań prawnych lub administarcyjnych wykonywanej Umowy spowodowanych działaniami osób trzecich; (e) wystąpienia siły wyższej. (f) rezygnacji z wykonania części usług, z jednoczesnym ograniczeniem (obniżeniem) wynagrodzenia wykonawcy, wówczas zmiana umowy może nastąpić również w zakresie terminu i harmonogramu realizacji, O ile zaistnieją przypadki, o których mowa w podpunktach (b), (c), (d) i (e), Zamawiający zastrzega sobie prawo odpowiedniego przedłużenia czasu trwania Umowy i/lub dostosowania/zmiany innych istotnych warunków Umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.pgk-przyszowice.biuletyn.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
W siedzibie Zamawiającego Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. ul. Karola Miarki 1, 44-178 Przyszowice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
19.08.2010 godzina 09:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. ul. Karola Miarki 1, 44-178 Przyszowice.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zadanie jest współfinansowane z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie