Informacje o przetargu
Świadczenie kompleksowej usługi oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie Gminy Orneta
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie Gminy Orneta urządzeniami oświetleniowymi w porze od zmierzchu do świtu. Zakres świadczenia kompleksowej usługi oświetlenia obejmuje: - utrzymanie urządzeń oświetleniowych tzn prowadzenie ruchu, eksploatację, konserwację i remonty w zakresie niezbędnym do utrzymania w należytym stanie technicznym wynikającym z obowiązujących przepisów i zasad obowiązujących u wykonawcy - zakup i dystrybucję energii elektrycznej na cele oświetlenia..
Zamawiający:
Gmina Orneta
Adres: | pl. Wolności 26, 11-130 Orneta, woj. warmińsko-mazurskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: umig@orneta.net tel: 552 421 116 fax: 552 422 990 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 2508320170 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2017-02-13 | Termin składania wniosków: | - brak - |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.orneta.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
09300000-2 | Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa | |
50232100-1 | Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego | |
65310000-9 | Przesył energii elektrycznej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie kompleksowej usługi oświetlenia ulic, dróg i innych otwartych terenów publicznych na terenie Gminy Orneta | ENERGA - Oświetlenie Spółka z o.o. Sopot | 468 151,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2017-03-09 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 50232100 65310000 09300000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 468 152,00 zł Minimalna złożona oferta: 468 152,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 468 152,00 zł Maksymalna złożona oferta: 468 152,00 zł | |
OGĹOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - UsĹugi
ZamĂłwienie dotyczy projektu lub programu wspĂłĹfinansowanego ze ĹrodkĂłw Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu:
PostÄpowanie przeprowadza centralny zamawiajÄ cy
PostÄpowanie przeprowadza podmiot, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli przeprowadzenie postÄpowania
Informacje na temat podmiotu, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli prowadzenie postÄpowania:
PostÄpowanie jest przeprowadzane wspĂłlnie przez zamawiajÄ cych
PostÄpowanie jest przeprowadzane wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej
W przypadku przeprowadzania postÄpowania wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej â majÄ ce zastosowanie krajowe prawo zamĂłwieĹ publicznych:
Informacje dodatkowe:Â
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Orneta, krajowy numer identyfikacyjny 52649800000, ul. pl. WolnoĹci 26, 11130  Orneta, paĹstwo Polska, woj. warmiĹsko-mazurskie, tel. 552 421 116, faks 552 422 990, e-mail umig@orneta.net Adres strony internetowej (URL): www.orneta.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄCEGO:
I.3) WSPĂLNE UDZIELANIE ZAMĂWIENIA
(jeĹźeli dotyczy):
II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ cego:Â
Ĺwiadczenie kompleksowej usĹugi oĹwietlenia ulic, drĂłg i innych otwartych terenĂłw publicznych na terenie Gminy Orneta
Numer referencyjnyÂ
ZP 271.2.2017
Przed wszczÄciem postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamĂłwienia
II.3) Informacja o moĹźliwoĹci skĹadania ofert czÄĹciowych:
ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
II.4) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia
(wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ):
OkreĹlenie wielkoĹci lub zakresu zamĂłwienia: Przedmiotem zamĂłwienia jest Ĺwiadczenie kompleksowej usĹugi oĹwietlenia ulic, drĂłg i innych otwartych terenĂłw publicznych na terenie Gminy Orneta urzÄ dzeniami oĹwietleniowymi w porze od zmierzchu do Ĺwitu. Zakres Ĺwiadczenia kompleksowej usĹugi oĹwietlenia obejmuje: - utrzymanie urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych tzn prowadzenie ruchu, eksploatacjÄ, konserwacjÄ i remonty w zakresie niezbÄdnym do utrzymania w naleĹźytym stanie technicznym wynikajÄ cym z obowiÄ zujÄ cych przepisĂłw i zasad obowiÄ zujÄ cych u wykonawcy - zakup i dystrybucjÄ energii elektrycznej na cele oĹwietlenia..
II.5) GĹĂłwny kod CPV):
50232100-1,
Dodatkowe kody CPV: 65310000-9, 09300000-2
II.6) CaĹkowita wartoĹÄ zamĂłwienia
(jeĹźeli zamawiajÄ cy podaje informacje o wartoĹci zamĂłwienia):
WartoĹÄ bez VAT:
Waluta:
III.1) Tryb udzielenia zamĂłwienia:
ZamĂłwienie z wolnej rÄki
III.2) Podstawa prawna
PostÄpowanie wszczÄte zostaĹo na podstawie 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) i b) ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
NaleĹźy podaÄ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaĹniÄ, dlaczego udzielenie zamĂłwienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z treĹciÄ art. 18 ust 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 220) do zadaĹ wĹasnych gmin w zakresie zaopatrzenia w energiÄ elektrycznÄ naleĹźy finansowanie oĹwietlenia ulic, placĂłw i drĂłg publicznych znajdujÄ cych siÄ na terenie gminy. ObowiÄ zek ten wynika rĂłwnieĹź z art. 7 ust.1 pkt 3 ustawy z 8 marca 1990 o samorzÄ dzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446) w szczegĂłlnoĹci przepis ten stanowi, Ĺźe zadania wĹasne gminy obejmujÄ m.in. sprawy zaopatrzenia w energiÄ elektrycznÄ . Poprzez finansowanie oĹwietlenia zgodnie art. 3 pkt 22 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r Prawo energetyczne naleĹźy rozumieÄ finansowanie kosztĂłw energii elektrycznej pobranej przez punkty Ĺwietlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. NiezaleĹźnie od tego kto jest wĹaĹcicielem urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych na terenie gminy - zawsze gmina realizujÄ c zadania wĹasne jest zobowiÄ zana do finansowania kosztĂłw energii elektrycznej pobranej przez punkty Ĺwietlne oraz kosztĂłw ich i utrzymania a wiec eksploatacji i konserwacji urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych. Przepisy prawa nie nakĹadajÄ na wĹaĹcicieli majÄ tku oĹwietleniowego innych niĹź Gminy obowiÄ zku nieodpĹatnego udostÄpniania takiego majÄ tku na potrzeby wykonania zadaĹ wĹasnych gminy. Gmina Orneta (dalej Gmina) pismem znak ROĹ.7031.1.2016 z dnia 27.12.2016r. wystÄ piĹa do ENERGA OĹwietlenie SpĂłĹka z o.o. w Sopocie (dalej SpĂłĹka) z wnioskiem o wyraĹźenie zgody na dokonanie wyboru wykonawcy na usĹugÄ konserwacji oĹwietlenia oraz dostawÄ energii elektrycznej do urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych na terenie Gminy Orneta w drodze postÄpowania konkurencyjnego zgodnie z ustawÄ Prawo zamĂłwieĹ publicznych (dalej ustawa Pzp). SpĂłĹka pismem znak EOĹ-28/SP- ĹP/2017 z dnia 04.01.2017r nie wyraziĹa zgody na Ĺwiadczenie przez podmioty trzecie usĹugi utrzymania, konserwacji i eksploatacji oĹwietlenia oraz dostawy energii elektrycznej do urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych bÄdÄ cych wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki oraz urzÄ dzeĹ powiÄ zanych z infrastrukturÄ oĹwietleniowÄ SpĂłĹki Z przepisĂłw Kodeksu cywilnego oraz Prawa energetycznego, wynika prawo zakĹadu bÄdÄ cego wĹaĹcicielem urzÄ dzeĹ do podejmowania decyzji odnoĹnie podmiotu, ktĂłra prowadziÄ bÄdzie prace zwiÄ zane z utrzymaniem punktĂłw oĹwietleniowych w naleĹźytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzglÄdnym i jego naruszenie rodzi po stronie wĹaĹciciela roszczenia okreĹlone w Kodeksie cywilnym. Zgodnie z decyzjÄ Prezesa UrzÄdu Ochrony Konkurencji i KonsumentĂłw w Katowicach (decyzja z dnia 14 lipca 2006 r., sygn. Akt RKT-411-25/06/MF) odmowa przedsiÄbiorstwa energetycznego udostÄpnienia swoich urzÄ dzeĹ do eksploatacji osobom trzecim, nie stanowi praktyki ograniczajÄ cej konkurencjÄ. W przypadku, gdy przedsiÄbiorstwo jest wĹaĹcicielem caĹoĹci urzÄ dzeĹ, realizacja zadaĹ w zakresie oĹwietlenia ulic, placĂłw i drĂłg powinna nastÄ piÄ poprzez zlecenie usĹugi oĹwietleniowej przedsiÄbiorstwu dysponujÄ cemu takÄ infrastrukturÄ . Zgodnie z art. 4j ustawy Prawo energetyczne odbiorcy paliw gazowych lub energii elektrycznej majÄ prawo zakupu paliw lub energii od wybranego przez siebie sprzedawcy. Oznacza to, Ĺźe kaĹźdy odbiorca jest uprawniony do wyboru dowolnego sprzedawcy energii elektrycznej. JednakĹźe w tym przypadku, Gmina nie jest wĹaĹcicielem ani dzierĹźawcÄ instalacji oĹwietleniowej naleĹźÄ cej do SpĂłĹki, a wiÄc w Ĺwietle art. 3 pkt 13 cytowanej wyĹźej ustawy nie jest odbiorcÄ energii. W takich okolicznoĹciach nie moĹźe korzystaÄ z przywilejĂłw, ktĂłre w Ĺwietle art. 7 ust. 3 ustawy Prawo energetyczne przysĹugujÄ jedynie podmiotom, ktĂłre posiadajÄ tytuĹ prawny do korzystania z obiektĂłw, do ktĂłrych energia ma byÄ dostarczana. Przedmiot zamĂłwienia obejmuje usĹugÄ utrzymania urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych (eksploatacjÄ i konserwacjÄ urzÄ dzeĹ oĹwietlenia ulicznego) i dystrybucji energii elektrycznej oraz dostawÄ energii elektrycznej na cele oĹwietlenia. Pod pojÄciem urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych (infrastruktury oĹwietleniowej), rozumie siÄ rozdzielnie oĹwietleniowe, linie oĹwietleniowe (kablowe i napowietrzne), sĹupy, urzÄ dzenia aparatury zasilajÄ cej, pomiarowej i sterowniczej, oprawy oĹwietleniowe itp Struktura opraw oĹwietleniowych: Na 1031 opraw oĹwietleniowych bÄdÄ cych przedmiotem zamĂłwienia: a)634 opraw oĹwietleniowych stanowi wĹasnoĹÄ SpĂłĹki b)397 opraw oĹwietleniowych stanowi wĹasnoĹÄ Gminy z czego: - 298 opraw oĹwietleniowych Gminy zasilanych jest w poĹÄ czeniu z urzÄ dzeniami oĹwietleniowymi bÄdÄ cymi wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki i nie jest wyodrÄbnionÄ instalacjÄ w zakresie dostÄpnoĹci do ukĹadĂłw zasilania i sterowania. - 99 opraw oĹwietleniowych Gminy sterowanych jest kaskadowo w poĹÄ czeniu z urzÄ dzeniami bÄdÄ cymi wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki i nie jest wyodrÄbnionÄ instalacjÄ w zakresie dostÄpnoĹci do ukĹadĂłw sterowania. Na 1031 opraw oĹwietleniowych bÄdÄ cych przedmiotem zamĂłwienia tylko do 182 opraw oĹwietleniowych Gminy dostawcÄ energii elektrycznej moĹźe byÄ inny podmiot. Dla 849 opraw oĹwietleniowych punkty poboru energii bÄdÄ ce wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki sÄ wspĂłlne (powiÄ zane) dla opraw oĹwietleniowych Gminy i SpĂłĹki ZamĂłwienia na Ĺwiadczenie kompleksowej usĹugi, Gmina zamierza udzieliÄ w trybie z wolnej rÄki. PodstawÄ do udzielenia SpĂłĹce w/w zamĂłwienia z wolnej rÄki jest art. 67 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, zaĹ w okolicznoĹciach przedmiotowej sprawy speĹnione sÄ kumulatywnie dwie niezaleĹźne od siebie przesĹanki udzielenia zamĂłwienia w tymĹźe trybie tj okreĹlone w art. 67 ust.1 pkt1 lit. a) oraz lit. b) ustawy Pzp. Zgodnie z przepisami art. 67 ust 1 pkt 1 lit a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamĂłwieĹ Publicznych, ZamawiajÄ cy moĹźe udzieliÄ zamĂłwienia z wolnej rÄki, jeĹźeli dostawy, usĹugi lub roboty budowlane mogÄ byÄ Ĺwiadczone tylko przez jednego wykonawcÄ z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze â przy jednoczesnym nieistnieniu rozsÄ dnego rozwiÄ zania alternatywnego lub rozwiÄ zania zastÄpczego, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawÄĹźania parametrĂłw zamĂłwienia. Ze wzglÄdu na istniejÄ cy monopol brak jest moĹźliwoĹci wyboru przedsiÄbiorstwa energetycznego zajmujÄ cego siÄ Ĺwiadczeniem usĹug dystrybucji energii elektrycznej. UrzÄ dzenia oĹwietleniowe znajdujÄ ce siÄ na terenie Gminy sÄ w wiÄkszoĹci wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki , ktĂłra nie wyraĹźa zgody na dostawÄ energii elektrycznej oraz utrzymanie, konserwacjÄ i eksploatacjÄ urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych na terenie Gminy bÄdÄ cych wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki przez inny podmiot, a w stosunku do urzÄ dzeĹ Gminy nie zezwala na zmianÄ eksploatatora i dostawcy bez zmiany warunkĂłw przyĹÄ czenia i odĹÄ czenia sieci Gminy od sieci SpĂłĹki poprzez dobudowanie osobnych ukĹadĂłw zasilania i sterowania. OĹwietlenie uliczne w Gminie stanowi spĂłjnÄ caĹoĹÄ, jest systemem urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych poĹÄ czonych ĹciĹle ze sobÄ . Sterowanie oĹwietleniem (niezaleĹźnie od tytuĹu wĹasnoĹci) odbywa siÄ poprzez system kaskadowy SpĂłĹki. UrzÄ dzenia oĹwietleniowe bÄdÄ ce wĹasnoĹciÄ Gminy sÄ powiÄ zane pod wzglÄdem technicznym i funkcjonalnym z pozostaĹÄ infrastrukturÄ oĹwietleniowÄ bÄdÄ cÄ wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki tj. sÄ zasilane i sterowane w poĹÄ czeniu z urzÄ dzeniami bÄdÄ cymi wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki, podĹÄ czone do szaf oĹwietleniowych (PBE) bÄdÄ cych wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki wspĂłlnych dla oĹwietlenia Gminy i SpĂłĹki itp. UrzÄ dzenia oĹwietleniowe stanowiÄ ce wĹasnoĹÄ Gminy tracÄ jakÄ kolwiek uĹźytecznoĹÄ w oderwaniu od pozostaĹych elementĂłw infrastruktury oĹwietleniowej, stanowiÄ cych wĹasnoĹÄ SpĂłĹki. KaĹźda prĂłba czynienia z tych urzÄ dzeĹ uĹźytku wymaga uruchomienia pozostaĹych elementĂłw infrastruktury oĹwietleniowej, co w przypadku braku zgody wĹaĹciciela na taki rozruch, stanowiĹoby naruszenie prawa wyĹÄ cznego wĹaĹciciela â SpĂłĹki. Nierozerwalna wiÄĹş pomiÄdzy obiema czÄĹciami jest na tyle ĹcisĹa, iĹź funkcjonowanie elementĂłw infrastruktury oĹwietleniowej stanowiÄ cych wĹasnoĹÄ Gminy nie jest z technicznego punktu widzenia moĹźliwe bez istnienia pozostaĹej czÄĹci infrastruktury oĹwietleniowej stanowiÄ cej wĹasnoĹÄ SpĂłĹki. Funkcjonalne powiÄ zanie poszczegĂłlnych elementĂłw infrastruktury oĹwietleniowej Gminy i SpĂłĹki czyniÄ technicznie i technologicznie niemoĹźliwym czynienie uĹźytku z infrastruktury oĹwietleniowej Gminy bez wykorzystania infrastruktury oĹwietleniowej SpĂłĹki, albowiem faktem notoryjnym jest niemoĹźliwoĹÄ pobierania przez GminÄ energii elektrycznej do wĹasnej czÄĹci infrastruktury oĹwietleniowej, bez wykorzystania infrastruktury oĹwietleniowej SpĂłĹki ( np linie zasilajÄ ce, punkty poboru energii itp). Analogicznie wszelkie konserwacje infrastruktury oĹwietleniowej Gminy nie mogÄ odbywaÄ siÄ bez ingerencji w infrastrukturÄ oĹwietleniowÄ SpĂłĹki W zwiÄ zku z brakiem technicznej, a zarazem obiektywnej moĹźliwoĹci, aby inny podmiot na ktĂłrego wybĂłr nie ma Ĺźadnego wpĹywu wĹaĹciciel urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych mĂłgĹ ĹwiadczyÄ dostawy energii elektrycznej oraz usĹugÄ dystrybucji i utrzymania urzÄ dzeĹ oĹwietlenia ulicznego na ich majÄ tku, jedynym wykonawcÄ mogÄ cym ĹwiadczyÄ dostawy energii elektrycznej oraz usĹugi utrzymania urzÄ dzeĹ oĹwietlenia ulicznego jest SpĂłĹka Zgodnie z przepisami art. 67 ust 1 pkt 1 lit b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamĂłwieĹ publicznych, ZamawiajÄ cy moĹźe udzieliÄ zamĂłwienia z wolnej rÄki, jeĹźeli dostawy, usĹugi lub roboty budowlane mogÄ byÄ Ĺwiadczone tylko przez jednego wykonawcÄ z przyczyn zwiÄ zanych z ochronÄ praw wyĹÄ cznych, wynikajÄ cych z odrÄbnych przepisĂłw â przy jednoczesnym nieistnieniu rozsÄ dnego rozwiÄ zania alternatywnego lub rozwiÄ zania zastÄpczego, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawÄĹźania parametrĂłw zamĂłwienia. Na obszarze Gminy, SpĂłĹka jest wĹaĹcicielem przewaĹźajÄ cej czÄĹci urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych tj. jest wĹaĹcicielem rozdzielni oĹwietleniowych, linii oĹwietleniowych kablowych i napowietrznych, sĹupĂłw, szafek zasilajÄ cych i sterowniczych, PBE oraz wĹaĹcicielem 634 opraw oĹwietleniowych. Jest rĂłwnoczeĹnie jedynym uprawnionym do dostaw energii i prowadzenia prac na swoim majÄ tku w postaci infrastruktury oĹwietleniowej. W Ĺwietle postanowieĹ art.140 Kodeksu cywilnego Gmina nie posiada tytuĹu prawnego do dysponowania, ani korzystania z urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych SpĂłĹki. Co prawda z ustawy Prawo energetyczne nie wynika, aby Gmina dla zawarcia umowy z innym podmiotem dla Ĺwiadczenia przedmiotowych usĹug musiaĹa siÄ legitymowaÄ wĹasnoĹciÄ oĹwietlenia, to jednak ustawa Prawo energetyczne w Ĺźadnej mierze nie uchyla granic prawa wĹasnoĹci, gdyĹź nie uchybia zasadom okreĹlonym w Konstytucji RP. O tym, Ĺźe ograniczenia prawa wĹasnoĹci mogÄ byÄ wprowadzone tylko w drodze ustawy i pod warunkiem, Ĺźe nie godzÄ w âistotÄ prawa wĹasnoĹciâ stanowi art. 64 ust.3 Konstytucji RP. Zgodnie z treĹciÄ art. 140 Kodeksu cywilnego, kaĹźdy wĹaĹciciel moĹźe korzystaÄ ze swojej rzeczy z wyĹÄ czeniem innych osĂłb. Gmina nie moĹźe zatem narzuciÄ wĹaĹcicielowi infrastruktury oĹwietleniowej, wykonawcy, ktĂłrego sama wybierze, gdyĹź oznaczaĹoby to naruszenie art. 140 Kodeksu cywilnego i rodziĹo po stronie SpĂłĹki roszczenie okreĹlone w art. 222 kodeksu cywilnego W obecnym stanie faktycznym nie istnieje rozsÄ dne rozwiÄ zanie alternatywne lub rozwiÄ zanie zastÄpcze, zaĹ brak konkurencji nie jest wynikiem sztucznego zawÄĹźania parametrĂłw zamĂłwienia. RozwiÄ zaniem alternatywnym lub zastÄpczym , ktĂłre spowodowaĹoby, Ĺźe dostawy energii lub usĹuga konserwacji mogĹyby byÄ Ĺwiadczone rĂłwnieĹź przez innych WykonawcĂłw, byĹoby wybudowanie przez potencjalnych WykonawcĂłw albo przez GminÄ infrastruktury oĹwietleniowej alternatywnej, co pozwoliĹoby na wykonywanie przez GminÄ zadaĹ wĹasnych z zakresu oĹwietlenia miejsc publicznych bez korzystania z infrastruktury oĹwietleniowej SpĂłĹki. WskazaÄ naleĹźy jednak , Ĺźe nie jest to rozwiÄ zania wykonalne, albowiem proces budowy wĹasnej infrastruktury oĹwietleniowej wymagaĹby nie tylko duĹźych nakĹadĂłw finansowych, ale rĂłwnieĹź czasu na jego realizacjÄ. W przedmiotowej sprawie brak jest rozsÄ dnego rozwiÄ zania alternatywnego lub zastÄpczego, ktĂłre uniezaleĹźniĹoby GminÄ od koniecznoĹci posĹuĹźenia siÄ infrastrukturÄ oĹwietleniowÄ SpĂłĹki, co z kolei wymusza respektowanie prawa wĹasnoĹci SpĂłĹki do tej infrastruktury oĹwietleniowej. Nie dochodzi rĂłwnieĹź do sztucznego zawÄĹźania parametrĂłw, ktĂłre miaĹyby wyeliminowaÄ pozostaĹych potencjalnych wykonawcĂłw usĹugi, dostaw, gdyĹź takowi na rynku po prostu nie wystÄpujÄ - Ĺźaden bowiem inny podmiot nie jest wĹaĹcicielem alternatywnej infrastruktury oĹwietleniowej, jak rĂłwnieĹź Ĺźaden inny podmiot nie posiada i nie bÄdzie posiadaĹ tytuĹu prawnego do infrastruktury oĹwietleniowej, ktĂłrej wĹaĹcicielem jest SpĂłĹka Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na speĹnienie przesĹanek okreĹlonych w art. 67 ust.1 pkt 1) lit. a) przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i lit. b) przyczyny zwiÄ zane z ochronÄ praw wyĹÄ cznych ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamĂłwieĹ publicznych (t.j. Dz. U. z 2015r., poz. 2164 ze zm..) dla udzielenia przedmiotowego zamĂłwienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania wĹasnego gminy. Jedynym wykonawcÄ mogÄ cym ĹwiadczyÄ usĹugÄ utrzymania urzÄ dzeĹ oĹwietlenia ulicznego i dystrybucji energii oraz dostawy energii elektrycznej na cele oĹwietlenia jest ENERGA OĹwietlenie Sp. z o.o. w Sopocie , ul. RzemieĹlnicza 17/19
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTĂREMU ZAMAWIAJÄCY ZAMIERZA UDZIELIÄ ZAMĂWIENIA:
OGĹOSZENIE O UDZIELENIU ZAMĂWIENIA -
Zamieszczanie ogĹoszenia:
obowiÄ zkowe.
OgĹoszenie dotyczy:
zamĂłwienia publicznego
ZamĂłwienie dotyczy projektu lub programu wspĂłĹfinansowanego ze ĹrodkĂłw Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu
ZamĂłwienie byĹo przedmiotem ogĹoszenia w Biuletynie ZamĂłwieĹ Publicznych:
tak
Numer ogĹoszenia: 25083
OgĹoszenie o zmianie ogĹoszenia zostaĹo zamieszczone w Biuletynie ZamĂłwieĹ Publicznych:
nie
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone przez centralnego zamawiajÄ cego
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone przez podmiot, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli przeprowadzenie postÄpowania
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone wspĂłlnie przez zamawiajÄ cych
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej
W przypadku przeprowadzania postÄpowania wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej â majÄ ce zastosowanie krajowe prawo zamĂłwieĹ publicznych::
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Orneta, krajowy numer identyfikacyjny 52649800000, ul. pl. WolnoĹci 26, 11130  Orneta, paĹstwo Polska, woj. warmiĹsko-mazurskie, tel. 552 421 116, faks 552 422 990, e-mail umig@orneta.net
Adres strony internetowej (URL): www.orneta.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄCEGO:
I.3) WSPĂLNE UDZIELANIE ZAMĂWIENIA (jeĹźeli dotyczy):
II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ cego:
Numer referencyjny (jeĹźeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamĂłwienia:
II.3) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia (wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okreĹlenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usĹugÄ lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o czÄĹciach zamĂłwienia:
ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
Dodatkowe kody CPV: 65310000-9, 09300000-2
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMĂWIENIA
III.2) OgĹoszenie dotyczy zakoĹczenia dynamicznego systemu zakupĂłw
III.3) Informacje dodatkowe:
PostÄpowanie/czÄĹÄ zostaĹo uniewaĹźnione nie NaleĹźy podaÄ podstawÄ i przyczynÄ uniewaĹźnienia postÄpowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMĂWIENIA: 01/03/2017 IV.2 CaĹkowita wartoĹÄ zamĂłwienia WartoĹÄ bez VAT 406380.24 Waluta IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert 1 w tym Liczba otrzymanych ofert od maĹych i Ĺrednich przedsiÄbiorstw: 1 Liczba otrzymanych ofert od wykonawcĂłw z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej: 0 Liczba otrzymanych ofert od wykonawcĂłw z paĹstw niebÄdÄ cych czĹonkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogÄ elektronicznÄ : 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTĂREMU UDZIELONO ZAMĂWIENIA ZamĂłwienie zostaĹo udzielone wykonawcom wspĂłlnie ubiegajÄ
cym siÄ o udzielenie: nie ENERGA - OĹwietlenie SpĂłĹka z o.o., kancelaria.oswietlenie@energa.pl, ul. RzemieĹlnicza 17/19, 81-855, Sopot, kraj/woj. pomorskie Wykonawca jest maĹym/Ĺrednim przedsiÄbiorcÄ : tak Wykonawca pochodzi z innego paĹstwa czĹonkowskiego Unii Europejskiej: nie SkrĂłt literowy nazwy paĹstwa: Wykonawca pochodzi z innego paĹstwa nie bÄdÄ cego czĹonkiem Unii Europejskiej: nie SkrĂłt literowy nazwy paĹstwa: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOĹCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIĹťSZÄ I NAJWYĹťSZÄ CENÄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartoĹÄ umowy 468151,53 Oferta z najniĹźszÄ cenÄ /kosztem 468151,53 > Oferta z najwyĹźszÄ cenÄ /kosztem 468151,53 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czÄĹci zamĂłwienia podwykonawcy/podwykonawcom WartoĹÄ lub procentowa czÄĹÄ zamĂłwienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMĂWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGĹOSZENIA, ZAMĂWIENIA Z WOLNEJ RÄKI ALBO ZAPYTANIA O CENÄ
IV.9.1) Podstawa prawna
PostÄpowanie prowadzone jest w trybie zamĂłwienia z wolnej rÄki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a) i b)  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
NaleĹźy podaÄ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaĹniÄ, dlaczego udzielenie zamĂłwienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z treĹciÄ art. 18 ust 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 220) do zadaĹ wĹasnych gmin w zakresie zaopatrzenia w energiÄ elektrycznÄ naleĹźy finansowanie oĹwietlenia ulic, placĂłw i drĂłg publicznych znajdujÄ cych siÄ na terenie gminy. ObowiÄ zek ten wynika rĂłwnieĹź z art. 7 ust.1 pkt 3 ustawy z 8 marca 1990 o samorzÄ dzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446) w szczegĂłlnoĹci przepis ten stanowi, Ĺźe zadania wĹasne gminy obejmujÄ m.in. sprawy zaopatrzenia w energiÄ elektrycznÄ . Poprzez finansowanie oĹwietlenia zgodnie art. 3 pkt 22 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r Prawo energetyczne naleĹźy rozumieÄ finansowanie kosztĂłw energii elektrycznej pobranej przez punkty Ĺwietlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. NiezaleĹźnie od tego kto jest wĹaĹcicielem urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych na terenie gminy - zawsze gmina realizujÄ c zadania wĹasne jest zobowiÄ zana do finansowania kosztĂłw energii elektrycznej pobranej przez punkty Ĺwietlne oraz kosztĂłw ich i utrzymania a wiec eksploatacji i konserwacji urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych. Przepisy prawa nie nakĹadajÄ na wĹaĹcicieli majÄ tku oĹwietleniowego innych niĹź Gminy obowiÄ zku nieodpĹatnego udostÄpniania takiego majÄ tku na potrzeby wykonania zadaĹ wĹasnych gminy. Gmina Orneta (dalej Gmina) pismem znak ROĹ.7031.1.2016 z dnia 27.12.2016r. wystÄ piĹa do ENERGA OĹwietlenie SpĂłĹka z o.o. w Sopocie (dalej SpĂłĹka) z wnioskiem o wyraĹźenie zgody na dokonanie wyboru wykonawcy na usĹugÄ konserwacji oĹwietlenia oraz dostawÄ energii elektrycznej do urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych na terenie Gminy Orneta w drodze postÄpowania konkurencyjnego zgodnie z ustawÄ Prawo zamĂłwieĹ publicznych (dalej ustawa Pzp). SpĂłĹka pismem znak EOĹ-28/SP- ĹP/2017 z dnia 04.01.2017r nie wyraziĹa zgody na Ĺwiadczenie przez podmioty trzecie usĹugi utrzymania, konserwacji i eksploatacji oĹwietlenia oraz dostawy energii elektrycznej do urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych bÄdÄ cych wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki oraz urzÄ dzeĹ powiÄ zanych z infrastrukturÄ oĹwietleniowÄ SpĂłĹki. Z przepisĂłw Kodeksu cywilnego oraz Prawa energetycznego, wynika prawo zakĹadu bÄdÄ cego wĹaĹcicielem urzÄ dzeĹ do podejmowania decyzji odnoĹnie podmiotu, ktĂłra prowadziÄ bÄdzie prace zwiÄ zane z utrzymaniem punktĂłw oĹwietleniowych w naleĹźytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzglÄdnym i jego naruszenie rodzi po stronie wĹaĹciciela roszczenia okreĹlone w Kodeksie cywilnym. Zgodnie z decyzjÄ Prezesa UrzÄdu Ochrony Konkurencji i KonsumentĂłw w Katowicach (decyzja z dnia 14 lipca 2006 r., sygn. Akt RKT-411-25/06/MF) odmowa przedsiÄbiorstwa energetycznego udostÄpnienia swoich urzÄ dzeĹ do eksploatacji osobom trzecim, nie stanowi praktyki ograniczajÄ cej konkurencjÄ. W przypadku, gdy przedsiÄbiorstwo jest wĹaĹcicielem caĹoĹci urzÄ dzeĹ, realizacja zadaĹ w zakresie oĹwietlenia ulic, placĂłw i drĂłg powinna nastÄ piÄ poprzez zlecenie usĹugi oĹwietleniowej przedsiÄbiorstwu dysponujÄ cemu takÄ infrastrukturÄ . Zgodnie z art. 4j ustawy Prawo energetyczne odbiorcy paliw gazowych lub energii elektrycznej majÄ prawo zakupu paliw lub energii od wybranego przez siebie sprzedawcy. Oznacza to, Ĺźe kaĹźdy odbiorca jest uprawniony do wyboru dowolnego sprzedawcy energii elektrycznej. JednakĹźe w tym przypadku, Gmina nie jest wĹaĹcicielem ani dzierĹźawcÄ instalacji oĹwietleniowej naleĹźÄ cej do SpĂłĹki, a wiÄc w Ĺwietle art. 3 pkt 13 cytowanej wyĹźej ustawy nie jest odbiorcÄ energii. W takich okolicznoĹciach nie moĹźe korzystaÄ z przywilejĂłw, ktĂłre w Ĺwietle art. 7 ust. 3 ustawy Prawo energetyczne przysĹugujÄ jedynie podmiotom, ktĂłre posiadajÄ tytuĹ prawny do korzystania z obiektĂłw, do ktĂłrych energia ma byÄ dostarczana. Przedmiot zamĂłwienia obejmuje usĹugÄ utrzymania urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych (eksploatacjÄ i konserwacjÄ urzÄ dzeĹ oĹwietlenia ulicznego) i dystrybucji energii elektrycznej oraz dostawÄ energii elektrycznej na cele oĹwietlenia. Pod pojÄciem urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych (infrastruktury oĹwietleniowej), rozumie siÄ rozdzielnie oĹwietleniowe, linie oĹwietleniowe (kablowe i napowietrzne), sĹupy, urzÄ dzenia aparatury zasilajÄ cej, pomiarowej i sterowniczej, oprawy oĹwietleniowe itp Struktura opraw oĹwietleniowych: Na 1031 opraw oĹwietleniowych bÄdÄ cych przedmiotem zamĂłwienia: a) 634 opraw oĹwietleniowych stanowi wĹasnoĹÄ SpĂłĹki b) 397 opraw oĹwietleniowych stanowi wĹasnoĹÄ Gminy z czego: - 298 opraw oĹwietleniowych Gminy zasilanych jest w poĹÄ czeniu z urzÄ dzeniami oĹwietleniowymi bÄdÄ cymi wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki i nie jest wyodrÄbnionÄ instalacjÄ w zakresie dostÄpnoĹci do ukĹadĂłw zasilania i sterowania. - 99 opraw oĹwietleniowych Gminy sterowanych jest kaskadowo w poĹÄ czeniu z urzÄ dzeniami bÄdÄ cymi wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki i nie jest wyodrÄbnionÄ instalacjÄ w zakresie dostÄpnoĹci do ukĹadĂłw sterowania. Na 1031 opraw oĹwietleniowych bÄdÄ cych przedmiotem zamĂłwienia tylko do 182 opraw oĹwietleniowych Gminy dostawcÄ energii elektrycznej moĹźe byÄ inny podmiot. Dla 849 opraw oĹwietleniowych punkty poboru energii bÄdÄ ce wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki sÄ wspĂłlne (powiÄ zane) dla opraw oĹwietleniowych Gminy i SpĂłĹki ZamĂłwienia na Ĺwiadczenie kompleksowej usĹugi, Gmina zamierza udzieliÄ w trybie z wolnej rÄki. PodstawÄ do udzielenia SpĂłĹce w/w zamĂłwienia z wolnej rÄki jest art. 67 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, zaĹ w okolicznoĹciach przedmiotowej sprawy speĹnione sÄ kumulatywnie dwie niezaleĹźne od siebie przesĹanki udzielenia zamĂłwienia w tymĹźe trybie tj okreĹlone w art. 67 ust.1 pkt1 lit. a) oraz lit. b) ustawy Pzp. Zgodnie z przepisami art. 67 ust 1 pkt 1 lit a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamĂłwieĹ Publicznych, ZamawiajÄ cy moĹźe udzieliÄ zamĂłwienia z wolnej rÄki, jeĹźeli dostawy, usĹugi lub roboty budowlane mogÄ byÄ Ĺwiadczone tylko przez jednego wykonawcÄ z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze â przy jednoczesnym nieistnieniu rozsÄ dnego rozwiÄ zania alternatywnego lub rozwiÄ zania zastÄpczego, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawÄĹźania parametrĂłw zamĂłwienia. Ze wzglÄdu na istniejÄ cy monopol brak jest moĹźliwoĹci wyboru przedsiÄbiorstwa energetycznego zajmujÄ cego siÄ Ĺwiadczeniem usĹug dystrybucji energii elektrycznej. UrzÄ dzenia oĹwietleniowe znajdujÄ ce siÄ na terenie Gminy sÄ w wiÄkszoĹci wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki , ktĂłra nie wyraĹźa zgody na dostawÄ energii elektrycznej oraz utrzymanie, konserwacjÄ i eksploatacjÄ urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych na terenie Gminy bÄdÄ cych wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki przez inny podmiot, a w stosunku do urzÄ dzeĹ Gminy nie zezwala na zmianÄ eksploatatora i dostawcy bez zmiany warunkĂłw przyĹÄ czenia i odĹÄ czenia sieci Gminy od sieci SpĂłĹki poprzez dobudowanie osobnych ukĹadĂłw zasilania i sterowania. OĹwietlenie uliczne w Gminie stanowi spĂłjnÄ caĹoĹÄ, jest systemem urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych poĹÄ czonych ĹciĹle ze sobÄ . Sterowanie oĹwietleniem (niezaleĹźnie od tytuĹu wĹasnoĹci) odbywa siÄ poprzez system kaskadowy SpĂłĹki. UrzÄ dzenia oĹwietleniowe bÄdÄ ce wĹasnoĹciÄ Gminy sÄ powiÄ zane pod wzglÄdem technicznym i funkcjonalnym z pozostaĹÄ infrastrukturÄ oĹwietleniowÄ bÄdÄ cÄ wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki tj. sÄ zasilane i sterowane w poĹÄ czeniu z urzÄ dzeniami bÄdÄ cymi wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki, podĹÄ czone do szaf oĹwietleniowych (PBE) bÄdÄ cych wĹasnoĹciÄ SpĂłĹki wspĂłlnych dla oĹwietlenia Gminy i SpĂłĹki itp. UrzÄ dzenia oĹwietleniowe stanowiÄ ce wĹasnoĹÄ Gminy tracÄ jakÄ kolwiek uĹźytecznoĹÄ w oderwaniu od pozostaĹych elementĂłw infrastruktury oĹwietleniowej, stanowiÄ cych wĹasnoĹÄ SpĂłĹki. KaĹźda prĂłba czynienia z tych urzÄ dzeĹ uĹźytku wymaga uruchomienia pozostaĹych elementĂłw infrastruktury oĹwietleniowej, co w przypadku braku zgody wĹaĹciciela na taki rozruch, stanowiĹoby naruszenie prawa wyĹÄ cznego wĹaĹciciela â SpĂłĹki. Nierozerwalna wiÄĹş pomiÄdzy obiema czÄĹciami jest na tyle ĹcisĹa, iĹź funkcjonowanie elementĂłw infrastruktury oĹwietleniowej stanowiÄ cych wĹasnoĹÄ Gminy nie jest z technicznego punktu widzenia moĹźliwe bez istnienia pozostaĹej czÄĹci infrastruktury oĹwietleniowej stanowiÄ cej wĹasnoĹÄ SpĂłĹki. Funkcjonalne powiÄ zanie poszczegĂłlnych elementĂłw infrastruktury oĹwietleniowej Gminy i SpĂłĹki czyniÄ technicznie i technologicznie niemoĹźliwym czynienie uĹźytku z infrastruktury oĹwietleniowej Gminy bez wykorzystania infrastruktury oĹwietleniowej SpĂłĹki, albowiem faktem notoryjnym jest niemoĹźliwoĹÄ pobierania przez GminÄ energii elektrycznej do wĹasnej czÄĹci infrastruktury oĹwietleniowej, bez wykorzystania infrastruktury oĹwietleniowej SpĂłĹki ( np linie zasilajÄ ce, punkty poboru energii itp). Analogicznie wszelkie konserwacje infrastruktury oĹwietleniowej Gminy nie mogÄ odbywaÄ siÄ bez ingerencji w infrastrukturÄ oĹwietleniowÄ SpĂłĹki W zwiÄ zku z brakiem technicznej, a zarazem obiektywnej moĹźliwoĹci, aby inny podmiot na ktĂłrego wybĂłr nie ma Ĺźadnego wpĹywu wĹaĹciciel urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych mĂłgĹ ĹwiadczyÄ dostawy energii elektrycznej oraz usĹugÄ dystrybucji i utrzymania urzÄ dzeĹ oĹwietlenia ulicznego na ich majÄ tku, jedynym wykonawcÄ mogÄ cym ĹwiadczyÄ dostawy energii elektrycznej oraz usĹugi utrzymania urzÄ dzeĹ oĹwietlenia ulicznego jest SpĂłĹka Zgodnie z przepisami art. 67 ust 1 pkt 1 lit b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamĂłwieĹ publicznych, ZamawiajÄ cy moĹźe udzieliÄ zamĂłwienia z wolnej rÄki, jeĹźeli dostawy, usĹugi lub roboty budowlane mogÄ byÄ Ĺwiadczone tylko przez jednego wykonawcÄ z przyczyn zwiÄ zanych z ochronÄ praw wyĹÄ cznych, wynikajÄ cych z odrÄbnych przepisĂłw â przy jednoczesnym nieistnieniu rozsÄ dnego rozwiÄ zania alternatywnego lub rozwiÄ zania zastÄpczego, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawÄĹźania parametrĂłw zamĂłwienia. Na obszarze Gminy, SpĂłĹka jest wĹaĹcicielem przewaĹźajÄ cej czÄĹci urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych tj. jest wĹaĹcicielem rozdzielni oĹwietleniowych, linii oĹwietleniowych kablowych i napowietrznych, sĹupĂłw, szafek zasilajÄ cych i sterowniczych, PBE oraz wĹaĹcicielem 634 opraw oĹwietleniowych. Jest rĂłwnoczeĹnie jedynym uprawnionym do dostaw energii i prowadzenia prac na swoim majÄ tku w postaci infrastruktury oĹwietleniowej. W Ĺwietle postanowieĹ art.140 Kodeksu cywilnego Gmina nie posiada tytuĹu prawnego do dysponowania, ani korzystania z urzÄ dzeĹ oĹwietleniowych SpĂłĹki. Co prawda z ustawy Prawo energetyczne nie wynika, aby Gmina dla zawarcia umowy z innym podmiotem dla Ĺwiadczenia przedmiotowych usĹug musiaĹa siÄ legitymowaÄ wĹasnoĹciÄ oĹwietlenia, to jednak ustawa Prawo energetyczne w Ĺźadnej mierze nie uchyla granic prawa wĹasnoĹci, gdyĹź nie uchybia zasadom okreĹlonym w Konstytucji RP. O tym, Ĺźe ograniczenia prawa wĹasnoĹci mogÄ byÄ wprowadzone tylko w drodze ustawy i pod warunkiem, Ĺźe nie godzÄ w âistotÄ prawa wĹasnoĹciâ stanowi art. 64 ust.3 Konstytucji RP. Zgodnie z treĹciÄ art. 140 Kodeksu cywilnego, kaĹźdy wĹaĹciciel moĹźe korzystaÄ ze swojej rzeczy z wyĹÄ czeniem innych osĂłb. Gmina nie moĹźe zatem narzuciÄ wĹaĹcicielowi infrastruktury oĹwietleniowej, wykonawcy, ktĂłrego sama wybierze, gdyĹź oznaczaĹoby to naruszenie art. 140 Kodeksu cywilnego i rodziĹo po stronie SpĂłĹki roszczenie okreĹlone w art. 222 kodeksu cywilnego W obecnym stanie faktycznym nie istnieje rozsÄ dne rozwiÄ zanie alternatywne lub rozwiÄ zanie zastÄpcze, zaĹ brak konkurencji nie jest wynikiem sztucznego zawÄĹźania parametrĂłw zamĂłwienia. RozwiÄ zaniem alternatywnym lub zastÄpczym , ktĂłre spowodowaĹoby, Ĺźe dostawy energii lub usĹuga konserwacji mogĹyby byÄ Ĺwiadczone rĂłwnieĹź przez innych WykonawcĂłw, byĹoby wybudowanie przez potencjalnych WykonawcĂłw albo przez GminÄ infrastruktury oĹwietleniowej alternatywnej, co pozwoliĹoby na wykonywanie przez GminÄ zadaĹ wĹasnych z zakresu oĹwietlenia miejsc publicznych bez korzystania z infrastruktury oĹwietleniowej SpĂłĹki. WskazaÄ naleĹźy jednak , Ĺźe nie jest to rozwiÄ zania wykonalne, albowiem proces budowy wĹasnej infrastruktury oĹwietleniowej wymagaĹby nie tylko duĹźych nakĹadĂłw finansowych, ale rĂłwnieĹź czasu na jego realizacjÄ. W przedmiotowej sprawie brak jest rozsÄ dnego rozwiÄ zania alternatywnego lub zastÄpczego, ktĂłre uniezaleĹźniĹoby GminÄ od koniecznoĹci posĹuĹźenia siÄ infrastrukturÄ oĹwietleniowÄ SpĂłĹki, co z kolei wymusza respektowanie prawa wĹasnoĹci SpĂłĹki do tej infrastruktury oĹwietleniowej. Nie dochodzi rĂłwnieĹź do sztucznego zawÄĹźania parametrĂłw, ktĂłre miaĹyby wyeliminowaÄ pozostaĹych potencjalnych wykonawcĂłw usĹugi, dostaw, gdyĹź takowi na rynku po prostu nie wystÄpujÄ - Ĺźaden bowiem inny podmiot nie jest wĹaĹcicielem alternatywnej infrastruktury oĹwietleniowej, jak rĂłwnieĹź Ĺźaden inny podmiot nie posiada i nie bÄdzie posiadaĹ tytuĹu prawnego do infrastruktury oĹwietleniowej, ktĂłrej wĹaĹcicielem jest SpĂłĹka Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na speĹnienie przesĹanek okreĹlonych w art. 67 ust.1 pkt 1) lit. a) przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i lit. b) przyczyny zwiÄ zane z ochronÄ praw wyĹÄ cznych ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamĂłwieĹ publicznych (t.j. Dz. U. z 2015r., poz. 2164 ze zm..) dla udzielenia przedmiotowego zamĂłwienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania wĹasnego gminy. Jedynym wykonawcÄ mogÄ cym ĹwiadczyÄ usĹugÄ utrzymania urzÄ dzeĹ oĹwietlenia ulicznego i dystrybucji energii oraz dostawy energii elektrycznej na cele oĹwietlenia jest ENERGA OĹwietlenie Sp. z o.o. w Sopocie , ul. RzemieĹlnicza 17/19