zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Zglenickiego 42, 09-411 Płock, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: przetarg@zgrp.pl
tel: 24 366 03 00
fax: 24 366 03 00
Dane postępowania
ID postępowania: 26310320140
Data publikacji zamówienia: 2014-12-22
Termin składania wniosków: 2015-01-09   
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 279 dni
Wadium: 1 ZŁ
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 95%
WWW ogłoszenia: http://zgrp.bip.org.pl/ Informacja dostępna pod: Związek Gmin Regionu Płockiego ul. Zglenickiego 42,09-411 Płock
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
48610000-7 Systemy baz danych
71240000-2 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
80500000-9 Usługi szkoleniowe
90731300-3 Usługi ochrony powietrza przed zanieczyszczeniem


Płock: Opracowanie planów gospodarki niskoemisyjnej dla gmin Związku Gmin Regionu Płockiego


Numer ogłoszenia: 263103 - 2014; data zamieszczenia: 22.12.2014

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Związek Gmin Regionu Płockiego , ul. Zglenickiego 42, 09-411 Płock, woj. mazowieckie, tel. 24 366 03 00, faks 24 366 03 00.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: związek międzygminny.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie planów gospodarki niskoemisyjnej dla gmin Związku Gmin Regionu Płockiego.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
CZĘŚĆ A WSTĘP Przedmiotem zamówienia jest wykonanie opracowań i czynności, których zakres obejmuje Opracowanie Planów Gospodarki Niskoemisyjnej 6 szt. dla każdego z partnerów projektu pn. Opracowanie planów gospodarki niskoemisyjnej dla gmin Związku Gmin Regionu Płockiego Miasta i Gminy Gąbin, Gminy Staroźreby i Gminy Bulkowo zwanych w dalszej części PGN Stworzenie baz danych, dla każdego z partnerów projektu 3 szt. pn. Opracowanie planów gospodarki niskoemisyjnej dla gmin Związku Gmin Regionu Płockiego Miasta i Gminy Gąbin, Gminy Staroźreby i Gminy Bulkowo, zawierających wyselekcjonowane i usystematyzowane informacje pozwalające na ocenę stanu oraz monitorowanie zmian gospodarki energią w mieście gminie i w jego jej poszczególnych sektorach i obiektach oraz inwentaryzację emisji gazów cieplarnianych. Bazy danych zostaną stworzone na podstawie przeprowadzonych ankiet dla wszystkich budynków na terenie gmin partnerów, w ankietach znajdą się m.in. dane dotyczące źródła ciepła oraz ilości używanego paliwa oraz orientacyjnych kosztów eksploatacji. Dla budynków, w których prowadzona jest działalność gospodarcza, w ankietach zostaną dodatkowo ujęte dane dotyczące innych źródeł emisji wynikających z charakteru prowadzonej działalności Przeprowadzenie szkoleń dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego, na temat obsługi bazy danych, monitoringu wdrażanych PGN oraz możliwości finansowania inwestycji wskazanych w PGN i obsługi projektów inwestycyjnych i nie inwestycyjnych wskazanych w PGN Przeprowadzanie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących udziału dofinansowania POIiŚ w utworzeniu planów gospodarki niskoemisyjnej oraz upublicznianie informacji o podjętych w ramach projektu pracach. Wszelkie dokumenty dotyczące realizacji projektu oznaczone zostaną odpowiednimi logotypami oraz informacją o dofinansowaniu ze środków UE Opracowanie elementów wykorzystywanych w opracowywanych bądź aktualizowanych planach zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i gaz (bądź ich założeń) Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko PGN (niezbędnej przed zatwierdzeniem PGN przez Rady Gmin partnerów projektu i wprowadzeniem zawartych w nich działań do Wieloletniej Prognozy Finansowej WPF Zakres objęty w niniejszym punkcie objęty jest prawem opcji. Ponadto opracowania wchodzące w skład przedmiotu zamówienia powinny być spójne z dokumentami lokalnymi, a w szczególności z Aktualizacją założeń do planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i gaz dla partnerów projektu Miasta i Gminy Gąbin, Gminy Staroźreby i Bulkowo Programem ochrony środowiska województwa mazowieckiego na lata 2011-2014 z uwzględnieniem perspektywy do 2018 r. przyjęty przez Sejmik Województwa Mazowieckiego uchwałą Nr 104 12 z 13 kwietnia 2012 r. Programem ochrony środowiska w powiecie płockim na lata 2011 2015 z perspektywą do roku 2018 (przyjęty przez Radę Powiatu w Płocku uchwałą nr 312XXXVIII2010 z dnia 22 września 2010 r. Innymi dokumentami programowymi przyjętymi w okresie do uchwalenia PGN, a mogącymi w istotny sposób wpłynąć na spójność programową dokumentów gmin partnerów. CZĘŚĆ B OPIS ZADAŃ Opracowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla każdego z partnerów projektu 6 szt.pn Opracowanie planów gospodarki niskoemisyjnej dla gmin Związku Gmin Regionu Płockiego Miasta i Gminy Gąbin, Gminy Staroźreby i Gminy Bulkowo powinien zawierać w szczególności PGN powinien być opracowany w sposób kompleksowy i obejmować: Streszczenie w języku niespecjalistycznym Ogólną strategię zawierającą charakterystykę stanu istniejącego opis stanu istniejącego powinien obejmować: zidentyfikowanie obiektów i rządzeń emitujących CO2, wykonanie inwentaryzacji emisji CO2 wraz z wyznaczeniem jej wartości. Dla obliczenia emisji CO2 należy określić zużycie poszczególnych nośników na podstawie przeprowadzonej identyfikacji. Przez nośniki energii rozumie się paliwa konwekcyjne lub energię odnawialną zużyte do produkcji energii elektrycznej lub ciepła, wyznaczenie wartości: niskiej emisji, w tym pyły PM10, PM2, 5, emisji NOx, So2, CO, benzo(a)pirenu z wyszczególnieniem gminnego transportu publicznego. identyfikację obszarów problemowych w sektorach. Kierując się ustawą o efektywności energetycznej i przewidzianą w niej wzorcową rolą sektora publicznego musi zostać zaproponowany podział na dwa sektory: gminny i pozagminny. cele strategiczne i szczegółowe (ograniczenie emisji CO2, ograniczenie niskiej emisji, rozwój odnawialnych źródeł energii (OZE), poprawa efektywności energetycznej, zwiększenie oszczędności energii), określenie działań dla osiągnięcia założonych celów sposób finansowania planowanych działań. Wykonawca musi wyliczyć koszty poszczególnych elementów określonych w pkt. I.2.d wraz ze wskazaniem źródeł ich finansowania, oszacowanie przewidywanego efektu energetycznego i ekologicznego, harmonogram rzeczowo finansowy realizacji działań, analizę ryzyk. Sposób monitorowania i raportowania efektów realizacji celów Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla gmin partnerów. AdI.2b Rozdział musi zawierać identyfikację obszarów problemowych w sektorach: gminnym obejmującym budynki użyteczności publicznej, w szczególności oświaty, administracji, kultury, zdrowia, sportu, opieki społecznej w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów budynki mieszkalne komunalne w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów transport publiczny w zakresie użytkowania paliw i energii elektrycznej, zagospodarowania odpadów oświetlenie uliczne zużycie energii elektrycznej i zagospodarowanie odpadów obiekty gospodarki komunalnej, a w szczególności zakłady uzdatniania wody, oczyszczalnie ścieków, zakłady i punkty gospodarowania odpadami, sieć ciepłownicza w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów), pojazdy transportu związanego z gospodarką komunalną: Urzędu Gminy, Miejskie Gminne Jednostki Organizacyjne, spółki gminne użytkowanie paliw i energii elektrycznej, zagospodarowanie odpadów komunalne rozproszone źródła produkcji ciepła i energii elektrycznej. pozagminnym obejmującym: budynki użyteczności publicznej, w szczególności: oświaty, administracji, kultury, zdrowia, sportu, opieki społecznej w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów transport pozostały użytkowanie paliw i energii elektrycznej, zagospodarowanie odpadów obiekty mieszkaniowe w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów obiekty handlowe i usługowe w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów obiekty przemysłowe w zakresie użytkowania nośników energetycznych, zagospodarowania odpadów Niezbędne jest wyznaczenie w opracowaniu linii granicznej minimalnego jednostkowego zużycia energii obiektów i urządzeń opisanych w pkt Ad I2c AdI2d Określenie działań dla osiągnięcia założonych celów Rozdział musi zawierać katalog działań w tym zadania inwestycyjne wraz z określeniem podmiotów odpowiedzialnych za ich realizację dla Sektora gminnego, dla którego należy: określić zadania oraz sposób ich realizacji. Zakres zadań musi obejmować działania inwestycyjne, modernizacyjne, oszczędnościowe i efektywnościowe w tym wynikające z ustawy o efektywności energetycznej, dyrektyw oraz aktów prawa krajowego i lokalnego. Uwzględnić możliwości i efekty związane z rozwojem rozproszonych kogeneracyjnych źródeł produkcji energii elektrycznej i ciepła oraz wprowadzania nowych technologii zarządzania energią z zastosowaniem inteligentnych sieci i systemów pomiarowych. Sektora pozagminnego, dla którego należy: opisać zasady zrównoważonego żytkowania energii, kierunki zmian w zakresie gospodarowania energią i propozycje działań naprawczych, przedstawić możliwości i sposoby oddziaływania gminy na ten sektor wynikające z aktów prawa krajowego i lokalnego. Współpracy z sąsiadującymi gminami, dla której należy określić obszary wspólnych działań w zakresie gospodarki niskoemisyjnej, zrównoważonego transportu, efektywności energetycznej i rozwoju odnawialnych źródeł energii. AdI2f Oszacowanie przewidywanego efektu energetycznego i ekologicznego. Należy określić poziom zużycia energii finalnej dla roku bazowego tj 1990 lub innego, najbliższego możliwego do inwentaryzacji, dla różnych obiektów i urządzeń opisanych w pkt. AdI2c Poziom ten będzie stanowił punkt odniesienia dla zużycia, które możemy osiągnąć w roku docelowym tj. do roku 2020. Należy oszacować korzyści energetyczne, ekonomiczne i środowiskowe wynikające ze zmniejszenia energochłonności urządzeń, wdrażania nowych technologii, zwiększania efektywności energetycznej, wprowadzania rozwoju OZE dla poszczególnych obszarów problemowych wskazanych w PGN dla gmin partnerów. Bilans zużycia energii w poszczególnych obszarach należy obliczyć z uwzględnieniem wartości granicznych jednostkowego zużycia energii przez obiekty i urządzenia dla założonego poziomu konsumpcji i efektywności energetycznej. Na podstawie uzyskanych danych wyliczyć efekt energetyczny jakim jest oszacowanie strumienia zaoszczędzonej energii oraz efekt ekologiczny jakim jest oszacowanie redukcji emisji CO2 i niskiej emisji w kolejnych latach do roku 2020. Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji działań. Rozdział musi zawierać harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji działań określonych w punkcie Ad. I.2.d. uwzględniający możliwości uzyskania największego (niezbędnego efektu ekologicznego i energetycznego. Analiza ryzyk. Wykonawca powinien zidentyfikować i opisać zagrożenia technologiczne, finansowe i organizacyjne mogące wpłynąć na realizację zadań wynikających z opracowanego PGN dla gmin partnerów. Sposób monitorowania i raportowania efektów realizacji celów PGN dla gmin partnerów. Należy określić wielkości oraz sposób monitorowania w kolejnych latach do roku 2022 następujących wskaźników Poziom redukcji emisji CO2 w stosunku do roku bazowego, Poziom redukcji zużycia energii finalnej w stosunku do roku bazowego, Udział zużytej energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych w stosunku do całościowego zużycia energii. Monitorowanie wskaźników należy zaproponować w oparciu o metodologię opracowaną przez Wspólne Centrum Badawcze (JRC) Komisji Europejskiej we współpracy z dyrekcją Generalną ds. Energii (DG ENERG) Biurem Porozumienia Burmistrzów, zawartą w poradniku Jak opracować plan działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP). Ponadto Wykonawca PGN powinien przewidzieć uwzględnienie w dokumencie danych zebranych na potrzeby aktualizacji Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Miasto Płock w tym w szczególności bilans paliw, ocenę efektywności wykorzystania energii, ocenę wykorzystania lokalnych zasobów energii, ocenę jednostek wytwórczych i sieci na terenie gmin partnerów pod względem bezpieczeństwa energetycznego. Stworzenie baz danych dla każdego z partnerów projektu 3 szt. pn Opracowanie planów gospodarki niskoemisyjnej dla gmin Związku Gmin Regionu Płockiego Miasta i Gminy Gąbin, Gminy Staroźreby i Gminy Bulkowo, zawierających wyselekcjonowane i usystematyzowane informacje pozwalające na ocenę stanu oraz monitorowanie zmian gospodarki energią w mieście/gminie i w jego/jej poszczególnych sektorach i obiektach oraz inwentaryzację emisji gazów cieplarnianych. Wykonawca utworzy bazy danych w formie arkusza kalkulacyjnego w oparciu o przeprowadzoną w szczegółowy sposób ankietę w każdym z budynków na terenie gmin partnerów. Baza danych musi być utworzona oddzielnie dla każdej z gmin partnerów projektu Opracowana baza danych powinna zawierać w swojej strukturze co najmniej następujące dane Kategoria Rodzaj danych Budynki użyteczności publicznej powierzchnia użytkowa i kubatura budynku, ścian zewnętrznych i dachów średnioroczne zużycie i koszt paliwa węgiel, gaz, olej, inne średnioroczne zużycie i koszt mediów energia elektryczna, ciepło, woda rodzaj i stan ocieplenia ściany, strop, stolarka źródło ciepła dostępne parametry do zapotrzebowania na energię rok budowy określenie stanu budynku. Budynki mieszkalne dane zbiorcze zarządca (spółdzielnia mieszkaniowa, wspólnota, prywatne powierzchnia użytkowa i kubatura średnioroczne zużycie i koszt paliw węgiel, olej, gaz, inne średnioroczne zużycie i koszt mediów energia elektryczna, woda) rodzaj i stan ocieplenia ściany, strop, stolarka źródło ciepła dostępne parametry do zapotrzebowania na energię, rok budowy określenie stanu budynku budynki usługowe dane zbiorcze zarządca spółdzielnia mieszkaniowa, wspólnota, prywatne powierzchnia użytkowa i kubatura średnioroczne zużycie i koszt paliw węgiel, gaz, olej, inne średnioroczne zużycie i koszt mediów energia elektryczna, ciepło, woda rodzaj i stan ocieplenia ściany, strop, stolarka źródło ciepła dostępne parametry do zapotrzebowania na energię rok budowy określenie stanu budynku. Instalacja oświetlenia ulicznego rodzaj punktów oświetlenia wraz z określeniem źródła zasilania, moc zainstalowana opraw, obwodów i szafek zużycie i koszty energii elektrycznej w okresach rozliczeniowych. Transport publiczny i prywatny właściciel środków transportu rodzaj środków transportu liczba pojazdów, średnioroczne zużycie paliwa roczna liczba wozokilometrów Przemysł rodzaj prowadzonej działalności średnioroczne zużycie i koszt paliw węgiel, gaz, olej, inne średnioroczne zużycie i koszt mediów energia elektryczna, ciepło i woda Energetyka konwencjonalne i OZE właściciel instalacji, lokalizacja instalacji rodzaj paliwa moc zainstalowana wielkość produkcji energii Rolnictwo i leśnictwo powierzchnia rodzaj upraw średnioroczne zużycie nawozów, środków ochrony roślin, itp. Gospodarka odpadami ilość odpadów, rodzaj odpadów sposób zagospodarowania Ponadto, w przypadku zawierania danych osobowych w bazie danych, powinna być ona zgodna z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych. Dla budynków, w których prowadzona jest działalność gospodarcza, w ankietach dodatkowo należy ująć dane dotyczące innych źródeł emisji wynikających z prowadzonej działalności. Należy opracować wyniki ankiet i wykonać szczegółową bazę obszarów zidentyfikowanych jako problemowe, z naciskiem położonym na obiekty, będące własnością jednostek samorządu terytorialnego (gmin partnerów). Zgodnie z wytycznymi PO IiŚ (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej) na etapie opracowywania bazy przyjęty zostanie rok bazowy, dla którego możliwe będzie uzyskanie wszystkich niezbędnych danych. Pozyskiwanie danych będzie opierało się m.in. na ankietyzacji budynków komunalnych, fakturach za zużycie energii oraz danych wynikających z obecnie posiadanych przez gminy partnerów audytów energetycznych budynków fakturach zużycia energii na oświetlenie uliczne oraz inwentaryzacji oświetlenia ulicznego uwzględniającej strukturę własnościową oszacowaniu zużycia energii w transporcie, innymi metodami o ile będzie to konieczne z punktu widzenia ich dostępności i jakości powstałej bazy Dodatkowe wytyczne do opracowywanej w ramach zamówienia bazy. Powinna ona: być wykonana w formacie arkusza kalkulacyjnego z rozszerzeniem pliku *.xls zawierającego formuły pozwalające na wyznaczenie aktualnej emisji zanieczyszczeń powietrza i zużycia energii oraz zmian w poszczególnych latach wynikłych w skutek realizacji PGN zawierać otwarte formuły obliczeniowe oraz podstawowe informacje odnośnie przyjętej metodologii wskazywać jednolite źródła danych niezbędnych do pozyskania w celu obliczeń emisji zanieczyszczeń i zużycia energii, umożliwiać automatyczne generowanie wymaganych zestawień i raportów, sposób opracowania bazy danych ma umożliwiać Zamawiającemu bieżącą aktualizację o dane zawarte w wykonywanych audytach energetycznych, a także o dane otrzymywane z zakładów przemysłowych zlokalizowanych na terenie Miasta uwzględniające również szacunkowe emisje zanieczyszczeń uwzględniać proponowane działania i rozwiązania oraz wskazywać źródła ich finansowania uwzględniać inwentaryzację źródeł emisji w układzie zgodnym z wytycznymi NFOŚiGW, grupy źródeł: budynki użyteczności publicznej, budownictwo mieszkaniowe, budynki usługowe, oświetlenie publiczne, przemysł, transport publiczny, transport prywatny, gospodarka odpadami, lokalna produkcja energii uwzględnienie zużycia energii elektryczna, cieplna, paliwa oraz wielkości emisji gazów cieplarnianych. Przeprowadzenie szkoleń dla pracowników samorządowych. Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla wybranych pracowników urzędów oraz miejskich gminnych jednostek organizacyjnych (zajmujących stanowiska bezpośrednio związane z ochroną środowiska, gospodarką komunalną oraz inne związane z realizacją PGN)w trzech blokach tematycznych: obsługa bazy danych dla około 10 osób, min. 12 godzin szkolenia w ciągu dwóch dni monitoring wdrożenia planów gospodarki niskoemisyjnej dla około 12 osób, min 6 godzin szkolenia możliwości finansowania inwestycji wskazanych w planach gospodarki niskoemisyjnej oraz obsługi projektów inwestycyjnych i nie inwestycyjnych wskazanych w PGN dla około 10 osób, min. 5 godzin szkolenia. Wykonawca przygotuje dedykowane materiały szkoleniowe, obejmujące skrótowe informacje dot. istoty PGN, hierarchii ważności oraz spójności i kolejności wdrażania działań przewidzianych w PGN, a także instrukcji użytkowania bazy danych Wykonawca udokumentuje przeprowadzenie szkoleń poprzez przekazanie Zamawiającemu: listy obecności, materiałów szkoleniowych, kopii zaświadczeń o ukończeniu szkolenia, Dodatkowo w/w materiały należy przekazać w formie elektronicznej w formacie jpg lub pdf Zamawiający zapewnieni nieodpłatnie na czas szkoleń salę szkoleniową wyposażoną w urządzenia multimedialne dostosowane do prowadzenia szkoleń. Wykonawca zapewni obsługę techniczną spotkania w postaci przedstawiciela Wykonawcy, który będzie sprawował nadzór nad realizacją zamówienia zgodnego z umową Przeprowadzanie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących udziału POIiŚ w stworzeniu PGN. Działania informacyjno-promocyjne dotyczące dofinansowania PO IiŚ Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej) w utworzeniu PGN oraz upublicznianie informacji o podjętych w ramach projektu pracach będą obejmować: zaprojektowanie, wydruk i dostarczenie ulotek informacyjnych format A4, bigowane i składane do DL, wydruk kolorowy dwustronny, nakład 1500 szt. po 500 szt. na każdą gminę zaprojektowanie, wydruk i dostarczenie plakatów informacyjnych format A4, wydruk kolorowy jednostronny, nakład 30 szt., po 10 szt. na każdą gminę przygotowanie i wykonanie zestawów promocyjnych (notes, długopis) na spotkania informacyjne z mieszkańcami 150 szt., po 50szt. na każdą gminę opracowanie i zamieszczenie w prasie regionalnej trzech artykułów. Zredagować informację, która zostanie umieszczona na stronie internetowej wnioskodawcy i partnerów projektu. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu wersji artykułów przygotowanych do druku, przed ich publikacją w prasie, w celu zatwierdzenia. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca przygotuje na potrzeby Zamawiającego streszczenie oraz prezentacje o charakterze edukacyjnym, przedstawiające założenia i istotę ostatecznej wersji Planu oraz założenia i zasady funkcjonowania bazy danych, w wersjach specjalistycznej i niespecjalistycznej, w języku polskim, przedłoży Zamawiającemu w wersji papierowej wraz z zapisem na nośniku elektronicznym w formacie doc i pdf oraz ppt dla prezentacji w 9 egzemplarzach po 2 egzemplarze dla każdej z gmin oraz po 1 egzemplarzu z każdej gminy dla Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do oznakowania wszystkich przygotowanych materiałów, dokumentów i publikacji wytworzonych w ramach niniejszego zlecenia (w wersji papierowej, elektronicznej, na płytach CD) zgodne z wytycznymi określonymi w dokumencie Zasady promocji projektów dla beneficjentów Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, z dnia 26 kwietnia 2012r, wersja 2 Opracowanie elementów wykorzystywanych w opracowywanych bądź aktualizowanych planach zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i gaz (bądź ich założeń). W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać Opracowanie założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i gaz dla Miasta i Gminy Gąbin, zgodnie z art. 19 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne tj. Dz.U. z 2012roku poz.1059 ze zmianami, Aktualizację założeń do planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla gmin: Staroźreby i Bulkowo, zgodnie z art. 19 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne (tj. Dz.U. z 2012roku poz.1059 ze zmianami), Czynności warunkujące zakończenie i odbiór opracowania uwzględnienie w opracowywanym dokumencie wniosków z konsultacji społecznych, zaakceptowanych przez Zamawiającego. zaprezentowanie Zamawiającemu opracowanego materiału przed skierowaniem go do wymaganych prawem uzgodnień. uzyskanie pozytywnej opinii samorządu województwa w zakresie koordynacji współpracy z innymi gminami oraz w zakresie zgodności z założeniami polityki energetycznej państwa. dokonanie analizy wnoszonych do opracowania wniosków i uwag w czasie wyłożenia aktualizowanego projektu Założeń do publicznego wglądu art. 19 ust. 6 ustawy Prawo energetyczne, przedstawienie propozycji ich rozpatrzenia, wprowadzenie korekt do projektu opracowania będącego przedmiotem zamówienia w przypadku uzgodnionej z Zamawiającym zasadności. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko PGN i Założeń. Wskazane w tej części OPZ informacje, ustalenia, działania i dokumenty będące wynikiem uzgodnienia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym mają na celu uzyskanie stanu zgodnego z prawem polskim i regulacjami prawnymi UE umożliwiające przyjęcie PGN i Założeń mogących być dokumentami wykorzystanymi do ubiegania się o środki finansowe w ramach perspektywy programowania finansowej UE 2014-2020 i wdrożeniem zasad zrównoważonego rozwoju. Wykonawca opracuje prognozę oddziaływania na środowisko dla PGN i Założeń oraz pozostałych dokumentów stworzonych w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko oraz przeprowadzi konsultacje społeczne zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa tj. ustawą z dnia 3.10.2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko Dz.U. z 2013r, poz. 1235, z późn. zm. Wykonawca opracuje projekt Prognozy oddziaływania na środowisko PGN i Założeń, uwzględniając uzgodnienia właściwych w sprawie organów biorących udział w strategicznej ocenie oddziaływania na środowisko, określonych w ww. ustawie i przedłoży Zamawiającemu celem uzyskania akceptacji jego treści. Po wprowadzeniu do ww. opracowania korekt i uzupełnień w oparciu o opinie właściwych w sprawie organów oraz po jego ostatecznej akceptacji, wykonawca przygotuje prezentację multimedialną Prognozy oraz dostarczy Zamawiającemu 4 egzemplarze opracowanych Prognoz w wersji papierowej. Wykonawca ma obowiązek organizacyjnego i logistycznego wsparcia Zamawiającego w przeprowadzeniu każdego z etapów procedury strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla PGN i Założeń. Wykonawca między innymi ma obowiązek przygotować propozycję sposobu rozpatrzenia uwag i wniosków zgłoszonych do projektów przygotowywanych dokumentów, przygotowania odpowiedzi na zadane pytania, uzupełnienia dokumentów przesłanych organom opiniującym, jeśli zajdzie taka potrzeba oraz opisania w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę w dokumentach uwagi i wnioski wniesione w ramach udziału społeczeństwa, a także sporządzania protokołów z przeprowadzonych konsultacji. Wykonawca ma obowiązek uwzględnienia i uzgodnienia opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska oraz Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego do projektu PGN i Założeń wraz z Prognozami wydanych zgodnie z art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 3.10.2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2013r, poz. 1235, z późn. zm.) oraz przestawienia Zamawiającemu propozycji ewentualnego uwzględnienia w opracowaniach uwag zawartych w tych opiniach. Wykonawca ma obowiązek przygotowania pisemnego podsumowania i informacji, o których mowa w art. 55 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. CZĘŚĆ C TERMIN I FORMA PRZEKAZANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZAKRES BĘDĄCY PRZEDMIOTEM ODBIORU Wykonanie kompletnego przedmiotu zamówienia nastąpi najpóźniej do 15.10.2015 r., przy czym w okresie od 16.08.2015 do 15.09.2015 r. będzie miało miejsce przeprowadzenie konsultacji społecznych i w efekcie przyjęcie w drodze uchwał przez Rady Gmin partnerów opracowanych dokumentów oraz wprowadzenie zawartych w nich działań do WPF. Podpisany protokół odbioru końcowego będzie podstawą do wypłacenia wynagrodzenia. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć do akceptacji, najpóźniej pięć 5 dni po podpisaniu umowy harmonogram rzeczowy realizacji zadania z terminami wykonania poszczególnych elementów oraz z uwzględnieniem terminów w pkt1, który powinien zawierać termin przekazania Zamawiającemu 6 egzemplarzy w postaci papierowej oraz w postaci elektronicznej wstępnej wersji PGN i Założeń wraz ze wstępną wersją Prognoz oraz strukturą bazy danych w celu dokonania wstępnej oceny przedmiotu zamówienia i sporządzenia ewentualnych uwag oraz poprawek przez Zamawiającego do przedstawionych opracowań termin przekazania Zamawiającemu 6 egzemplarzy (w postaci papierowej oraz w postaci elektronicznej, ostatecznej wersji dokumentów, kierowanych do uzgodnień, a następnie do konsultacji publicznych uwzględniających wynik uzgodnienia, uwagi i uzupełnienia termin organizacji i przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami i zainteresowanymi podmiotami Gmin partnerów na zasadach określonych prawem polskim termin przekazania projektów uchwał w sprawie przyjęcia PGN i Założeń wraz z Prognozami, w ilości 6 egzemplarzy (w postaci papierowej oraz w postaci elektronicznej, w których uwzględniono wnioski z konsultacji społecznych, o których mowa w ppkt c zaakceptowane przez Zamawiającego termin przekazania dokumentów końcowych zgodnych z podjętymi uchwałami Rad gmin partnerów w ilości 6 egzemplarzy (w postaci papierowej oraz w postaci elektronicznej . Termin ten musi być zgodny z terminem wskazanym w ofercie Wykonawcy..


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
90.73.13.00-3, 71.24.00.00-2, 48.61.00.00-7, 80.50.00.00-9.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 15.10.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
1. Wykonawca przystępując do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 5000,00 zł (słownie: pięciu tysięcy złotych) do upływu terminu składania ofert. 2. Wadium można wnieść w: a. pieniądzu, b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. gwarancjach bankowych, d. gwarancjach ubezpieczeniowych, e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6B ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 4. Wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej lub w formie poręczenia, powinno być ustanowione jako bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze żądanie. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy - 32 1060 00 76 0000 3310 0018 6189 - kopie dowodu wpłaty załączyć do oferty. 6. Oferta jest skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdują się na koncie Zamawiającego w terminie /godzina/ składania ofert. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 7. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Dowód wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna należy załączyć do oferty w formie oryginału. 15. Jeżeli oferta jest zabezpieczona wadium w formie innej niż pieniężna, Wykonawca winien uwzględnić wszystkie zapisy dotyczące zatrzymania wadium.


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy tj. dotyczące: 1.1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia; Zamawiający nie definiuje szczegółowego opisu oceny spełniania tego warunku. Ocena spełnienia postawionych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach (wg Rozdziału VI), zgodnie z formułą spełnia nie spełnia.


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 1. O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy tj. dotyczące: 1.2. Posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: 1.2.1. Opracowanie co najmniej 2 planów gospodarki niskoemisyjnej lub 2 opracowań z zakresu planów działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP), obejmującego co najmniej 2 gminy wiejskie lub miejsko-wiejskie oraz 1.2.2. Opracowanie co najmniej 1 planu lub założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, dla co najmniej 1 gminy wiejskiej lub miejsko-wiejskiej oraz 1.2.3. Przeprowadzenie procesu strategicznej oceny oddziaływania na środowisko wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dla któregoś z wyżej wymienionych opracowań lub opracowania o podobnym charakterze, tj.: programu ograniczenia niskiej emisji. Ocena spełnienia postawionych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach (wg Rozdziału VI), zgodnie z formułą spełnia nie spełnia.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy tj. dotyczące: 1.3. Dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. zespołem składającym się z: 1.3.1. Eksperta wiodącego - Koordynatora - odpowiedzialnego za merytoryczną stronę projektu i nadzór nad pracą całego zespołu. Osoba ta musi: 1.3.1.1. posiadać wykształcenie wyższe techniczne o kierunku energetyka lub inżynieria środowiska lub ochrona środowiska oraz 1.3.1.2. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert uczestniczyć w realizacji jako ekspert lub kierownik w opracowywaniu co najmniej 1 planu gospodarki niskoemisyjnej lub planu działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP) oraz 1.3.1.3. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert opracować co najmniej 1 strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dla opracowań z zakresu ograniczenia niskiej emisji lub efektywności energetycznej 1.3.2. co najmniej 1 eksperta, który posiada wykształcenie wyższe oraz doświadczenie zawodowe polegające na uczestnictwie w realizacji, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 2 projektów obejmujących swoim zakresem opracowanie założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe 1.3.3. co najmniej 1 eksperta który posiada wykształcenie wyższe oraz doświadczenie zawodowe polegające na opracowywaniu i realizowaniu minimum 3 projektów inwestycyjnych z zakresu efektywności energetycznej Ocena spełnienia postawionych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach (wg Rozdziału VI), zgodnie z formułą spełnia nie spełnia.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy tj. dotyczące: 1.3. Dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. zespołem składającym się z: 1.3.1. Eksperta wiodącego - Koordynatora - odpowiedzialnego za merytoryczną stronę projektu i nadzór nad pracą całego zespołu. Osoba ta musi: 1.3.1.1. posiadać wykształcenie wyższe techniczne o kierunku energetyka lub inżynieria środowiska lub ochrona środowiska oraz 1.3.1.2. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert uczestniczyć w realizacji jako ekspert lub kierownik w opracowywaniu co najmniej 1 planu gospodarki niskoemisyjnej lub planu działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP) oraz 1.3.1.3. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert opracować co najmniej 1 strategiczną ocenę oddziaływania na środowisko wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dla opracowań z zakresu ograniczenia niskiej emisji lub efektywności energetycznej 1.3.2. co najmniej 1 eksperta, który posiada wykształcenie wyższe oraz doświadczenie zawodowe polegające na uczestnictwie w realizacji, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 2 projektów obejmujących swoim zakresem opracowanie założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe 1.3.3. co najmniej 1 eksperta który posiada wykształcenie wyższe oraz doświadczenie zawodowe polegające na opracowywaniu i realizowaniu minimum 3 projektów inwestycyjnych z zakresu efektywności energetycznej Ocena spełnienia postawionych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach (wg Rozdziału VI), zgodnie z formułą spełnia nie spełnia.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O zamówienie publiczne mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy tj. dotyczące: 1.4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej - warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca będzie posiadał opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 100.000,00 zł. Ocena spełnienia postawionych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach (wg Rozdziału VI), zgodnie z formułą spełnia nie spełnia.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. W przypadku złożenia oferty wspólnej przedsiębiorcy występujący wspólnie muszą upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych - lidera do zaciągania i rozporządzania prawem w sprawach związanych z przedmiotem postępowania, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez pozostałych przedsiębiorców lub ich uprawnionych przedstawicieli. 2. Oferta przedstawiona przez dwóch lub więcej partnerów wchodzących w skład konsorcjum lub spółki cywilnej musi być przedstawiona jako jedna oferta, od jednego Wykonawcy i spełniać następujące wymagania: a) oświadczenie Wykonawcy potwierdzające spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 pkt 1- 4 ustawy składają wszyscy partnerzy podpisując się na jednym formularzu lub pełnomocnik (lider) w imieniu wszystkich; w nagłówku oświadczenia należy wpisać nazwę wykonawcy tj. konsorcjum, spółki cywilnej itp.; b) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia w trybie art. 24. ust. 1 ustawy składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub pełnomocnik umocowany do składania oświadczeń wiedzy w imieniu każdego z Wykonawców osobno; c) każdy z partnerów oddzielnie musi złożyć dokumenty wymienione w Rozdziale VI podrozdział II pkt 1-7; d) dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o których mowa w Rozdziale VI podrozdział IV składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub pełnomocnik umocowany do składania oświadczeń wiedzy w imieniu każdego z wykonawców osobno. e) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. V. Inne dokumenty 1. Formularz ofertowy - Załącznik nr 1 do SIWZ 2. Informacje dotyczące podwykonawców - Załącznik nr 7 do SIWZ 3. Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę - jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów. 4. Dowód wniesienia wadium. 5. W przypadku złożenia oferty wspólnej - pełnomocnictwo udzielone liderowi. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa wyżej została wybrana Zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Ocena spełnienia postawionych warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w złożonych dokumentach (wg Rozdziału VI), zgodnie z formułą spełnia nie spełnia.

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - termin - 5


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://zgrp.bip.org.pl/

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Związek Gmin Regionu Płockiego ul. Zglenickiego 42,09-411 Płock.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
09.01.2015 godzina 10:00, miejsce: Związek Gmin Regionu Płockiego ul. Zglenickiego 42,09-411 Płock.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie jest realizowane w ramach projektu pn. Opracowanie planów gospodarki niskoemisyjnej dla gmin Związku Gmin Regionu Płockiego i współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Działania 9.3 Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
tak