Informacje o przetargu
ZP-35/FRSE/2012
Opis przedmiotu przetargu: Świadczenie usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej na rzecz FRSE
Zamawiający:
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Adres: | Al. Jerozolimskie 142A, 00-551 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: dzp@frse.org.pl tel: 22 46-31-000 fax: 22 46 31 025 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 27357320120 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2012-12-28 | Termin składania wniosków: | - brak - |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.frse.org.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79110000-8 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
ZP-35/FRSE/2012 | Adwokat Szymon Kubacki Kancelaria Adwokacka Warszawa | 4 305,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2013-01-15 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791100008 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 4 305,00 zł Minimalna złożona oferta: 4 305,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 4 305,00 zł Maksymalna złożona oferta: 4 305,00 zł | |
Warszawa: ZP-35/FRSE/2012
Numer ogłoszenia: 273573 - 2012; data zamieszczenia: 28.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, ul. Mokotowska 43, 00-551 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 46 31 000, faks 22 46 31 025 , strona internetowa www.frse.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Fundacja korzystająca ze środków publicznych.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZP-35/FRSE/2012.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Świadczenie usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej na rzecz FRSE.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuFundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) wspiera działania związane z reformą i rozwojem edukacji w Polsce. FRSE jest administratorem największych programów Unii Europejskiej z zakresu edukacji. Do końca 2006 r. swój cel realizowała przede wszystkim poprzez koordynację dwóch programów UE - SOCRATESA II i MŁODZIEŻY. Od 2007 r. zajmuje się koordynacją programów: Uczenie się przez całe życie (w tym Comenius, Erasmus, Leonardo da Vinci, Grundtvig) oraz Młodzież w działaniu, FRSE prowadzi także Krajowe Punkty Kontaktowe ds. programów UE ERASMUS MUNDUS i TEMPUS, Krajowe Biuro Programu Eurodesk, Centrum Współpracy z Europą Wschodnią i Krajami Kaukazu SALTO EECA. FRSE realizuje w Polsce inicjatywę European Language Label oraz program eTwinning. Przy FRSE działa także Polskie Biuro Eurydice oraz Krajowe Centrum Europass. Od 2007 FRSE realizuje Polsko-Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży, od 2008 r. Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy, od 2009 r. Szwajcarski Fundusz Stypendialny. A zatem, w ramach FRSE działa kilkanaście niezależnych programów edukacyjnych. Co do zasady każdy z programów dysponuje własnym budżetem, biurem i pracownikami. FRSE zapewnia i koordynuje wszelkie działania wspierające programy, w tym nabywanie usług, dostaw i robót budowlanych. Specyficzny charakter FRSE, w tym charakter zamówień publicznych, wymaga zabezpieczenia dla FRSE usług zastępstwa procesowego oraz obsługi prawnej w tym zakresie. Pomoc prawna dla FRSE będzie polegała na przygotowywaniu opinii prawnych w zakresie zastępstwa procesowego, czy też wsparcia prawnego w zakresie związanym z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w tym udział w pracach komisji przetargowych oraz analizę dokumentów związanych z postępowaniami o udzielenie zamówienia publicznego pod względem formalno - prawnym uwzględniającym charakter FRSE. Wykonawca świadczy usługi prawne zastępstwa procesowego oraz pomocy prawnej w zakresie prawa zamówień publicznych dla FRSE od 2006 roku. Współpraca ta obejmuje przede wszystkim reprezentację FRSE w postępowaniach przed Krajową Izbą Odwoławczą (opcjonalnie przed Sądami Powszechnymi i Administracyjnymi), a także pomocniczo doradztwo w zakresie zastępstwa procesowego. Usługi prawne świadczone przez Wykonawcę polegają również na doradztwie prawnym w zakresie związanym z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w tym udział w pracach komisji przetargowych oraz analizę dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pod względem formalno - prawnym dla postępowań szczególnie skomplikowanych, wymagających znajomości specyfiki FRSE i prowadzonych programów. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi prawne w zakresie zastępstwa procesowego oraz szeroko rozumianej pomocy prawnej w zakresie prawa zamówień publicznych, nie wyłączając wydawania opinii prawnych, udział w przygotowywaniu pism i wystąpień do urzędów oraz instytucji państwowych, opracowywanie pism procesowych w postępowaniach odwoławczych dotyczących prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych, a także postępowań, które będą prowadzone w przyszłości. Zaznajomienie innych osób ze specyfiką wszczętych lub udzielonych zamówień wiązałoby się z koniecznością ponoszenia niewspółmiernie wysokich kosztów, podyktowanych potrzebą zaznajomienia z każdym aspektem bieżących zagadnień, a także zaistniałych w przeszłości. Takie rozwiązanie prowadziłoby też do opóźnień w podjęciu działań ze strony FRSE i stanowiłoby jedno z dodatkowych ryzyk, których wystąpienie z uwagi na specyfikę działań FRSE powinno być ograniczone do minimum. W przypadku nowych postępowań okolicznością wpływającą na oszczędność i efektywność dokonywanych wydatków będzie miał fakt znajomości specyfiki zadań i sposobu ich realizacji, struktury, uwarunkowań wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, przez osobę dotychczas w nie zaangażowaną. W tym zakresie należy mieć na uwadze kilka kluczowych postępowań w toku i udzielonych już zamówień, które determinują aktualne lub planowane w przyszłości zamówienia. Niezależnie, niecelowym i nieefektywnym rozwiązaniem wdaje się podział usług związanych z zastępstwem procesowym FRSE od usług doradztwa w dziedzinie zamówień publicznych. Także w tym zakresie podział taki stanowiłoby zagrożenie dla terminowego wykonywania zadań. Dotyczy to zarówno przypadków wszczętych już postępowań, jak również planowanych do wszczęcia w przyszłości. W tym stanie zachowanie kontynuacji świadczenia usług przez ten sam podmiot pozwala na terminowe wykonanie zadań, nie ponoszenie dodatkowych kosztów i strat czasowych, a także wpisuje się w zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, oraz ogranicza ryzyka naruszenie dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, jak i też umożliwia terminową realizację zadań przez FRSE. Istotne znaczenie przy realizowaniu czynności prawnych dla FRSE w zakresie zamówień publicznych poza znajomością zagadnień prawnych, ma praktyczna znajomość sposobu realizacji statutowych zadań przez FRSE, w tym sposób realizacji zadań i inwestycji jak i ich przeznaczenie. W związku z powyższym celowym, zasadnym i koniecznym jest zabezpieczenie zarówno usługi prawnej polegającej na zastępstwie procesowym, jak i wsparcia prawnego na etapie realizowanych postępowań, w których ze względu na złożoność i konieczność zabezpieczenia interesu zamawiającego wymagany jest udział Wykonawcy jako biegłego. Uwzględniając, iż Wykonawca świadczy obecnie usługę ze względu na zawansowanie poszczególnych spraw, konieczność zabezpieczenia zastępstwa procesowego i wsparcia prawnego w przyszłości, a zwłaszcza dla zapewnienia kontynuacji już prowadzonych spraw zdecydowanie niezasadnym naruszającym zasadę celowego, terminowego i efektywnego ich realizowania oraz efektywnego wydatkowania środków na ich realizację jest zmiana Wykonawcy na tym etapie ich zaawansowania. Uwzględniając powyższe niezasadnym z punktu widzenia celowego i efektywnego wydatkowania środków publicznych jak i konieczności zapewnienia terminowej realizacji usług w zakresie zastępstwa procesowego jest udzielenie zamówienia innemu wykonawcy niż adw. Szymon Kubacki Kancelaria Adwokacka ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku 21/149, 02-366 Warszawa. Uzasadnienie prawne. art. 5 ust. 1a pkt 1 ustawy PZP, stanowi, że w przypadku zamówień niepriorytetowych, o których mowa w ust. 1 powyższego artykułu, w tym usług prawniczych, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62ust. 1 lub 67 ust. 1, a w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Art. 5 ust. 1b ustawy PZP, stanowi, że w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W przypadku niniejszego postępowania przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej określone w załączniku II B do dyrektywy 2004 18 WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. dlatego też Zamawiający podjął decyzję o zastosowaniu do udzielenia niniejszego zamówienia trybu z wolnej ręki. Nazwa i adres wykonawcy któremu zamawiający zamierza udzielić zamówienia: Adw. Szymon Kubacki Kancelaria Adwokacka, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku 21 149, 02-366 Warszawa
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Szymon Kubacki Kancelaria Adwokacka, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku 21/149, 02-366 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
Warszawa: ZP-35/FRSE/2012
Numer ogłoszenia: 8719 - 2013; data zamieszczenia: 15.01.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 273573 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, ul. Mokotowska 43, 00-551 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 46 31 000, faks 22 46 31 025.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Fundacja korzystająca ze środków publicznych.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZP-35/FRSE/2012.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej na rzecz FRSE.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Zamówienie jest finansowane z Programu Uczenie się przez całe życie, Programu Młodzież w działaniu, Programu eTwinning oraz Krajowego Centrum Europass.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
03.01.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Adwokat Szymon Kubacki Kancelaria Adwokacka, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku 21/149, 02-366 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 126000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
4305,00
Oferta z najniższą ceną:
4305,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
4305,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) wspiera działania związane z reformą i rozwojem edukacji w Polsce. FRSE jest administratorem największych programów Unii Europejskiej z zakresu edukacji. Do końca 2006 r. swój cel realizowała przede wszystkim poprzez koordynację dwóch programów UE - SOCRATESA II i MŁODZIEŻY. Od 2007 r. zajmuje się koordynacją programów: Uczenie się przez całe życie (w tym Comenius, Erasmus, Leonardo da Vinci, Grundtvig) oraz Młodzież w działaniu, FRSE prowadzi także Krajowe Punkty Kontaktowe ds. programów UE ERASMUS MUNDUS i TEMPUS, Krajowe Biuro Programu Eurodesk, Centrum Współpracy z Europą Wschodnią i Krajami Kaukazu SALTO EECA. FRSE realizuje w Polsce inicjatywę European Language Label oraz program eTwinning. Przy FRSE działa także Polskie Biuro Eurydice oraz Krajowe Centrum Europass. Od 2007 FRSE realizuje Polsko-Litewski Fundusz Wymiany Młodzieży, od 2008 r. Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy, od 2009 r. Szwajcarski Fundusz Stypendialny. A zatem, w ramach FRSE działa kilkanaście niezależnych programów edukacyjnych. Co do zasady każdy z programów dysponuje własnym budżetem, biurem i pracownikami. FRSE zapewnia i koordynuje wszelkie działania wspierające programy, w tym nabywanie usług, dostaw i robót budowlanych. Specyficzny charakter FRSE, w tym charakter zamówień publicznych, wymaga zabezpieczenia dla FRSE usług zastępstwa procesowego oraz obsługi prawnej w tym zakresie. Pomoc prawna dla FRSE będzie polegała na przygotowywaniu opinii prawnych w zakresie zastępstwa procesowego, czy też wsparcia prawnego w zakresie związanym z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w tym udział w pracach komisji przetargowych oraz analizę dokumentów związanych z postępowaniami o udzielenie zamówienia publicznego pod względem formalno - prawnym uwzględniającym charakter FRSE. Wykonawca świadczy usługi prawne zastępstwa procesowego oraz pomocy prawnej w zakresie prawa zamówień publicznych dla FRSE od 2006 roku. Współpraca ta obejmuje przede wszystkim reprezentację FRSE w postępowaniach przed Krajową Izbą Odwoławczą (opcjonalnie przed Sądami Powszechnymi i Administracyjnymi), a także pomocniczo doradztwo w zakresie zastępstwa procesowego. Usługi prawne świadczone przez Wykonawcę polegają również na doradztwie prawnym w zakresie związanym z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w tym udział w pracach komisji przetargowych oraz analizę dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pod względem formalno - prawnym dla postępowań szczególnie skomplikowanych, wymagających znajomości specyfiki FRSE i prowadzonych programów. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi prawne w zakresie zastępstwa procesowego oraz szeroko rozumianej pomocy prawnej w zakresie prawa zamówień publicznych, nie wyłączając wydawania opinii prawnych, udział w przygotowywaniu pism i wystąpień do urzędów oraz instytucji państwowych, opracowywanie pism procesowych w postępowaniach odwoławczych dotyczących prowadzonych postępowań o udzielenie zamówień publicznych, a także postępowań, które będą prowadzone w przyszłości. Zaznajomienie innych osób ze specyfiką wszczętych lub udzielonych zamówień wiązałoby się z koniecznością ponoszenia niewspółmiernie wysokich kosztów, podyktowanych potrzebą zaznajomienia z każdym aspektem bieżących zagadnień, a także zaistniałych w przeszłości. Takie rozwiązanie prowadziłoby też do opóźnień w podjęciu działań ze strony FRSE i stanowiłoby jedno z dodatkowych ryzyk, których wystąpienie z uwagi na specyfikę działań FRSE powinno być ograniczone do minimum. W przypadku nowych postępowań okolicznością wpływającą na oszczędność i efektywność dokonywanych wydatków będzie miał fakt znajomości specyfiki zadań i sposobu ich realizacji, struktury, uwarunkowań wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, przez osobę dotychczas w nie zaangażowaną. W tym zakresie należy mieć na uwadze kilka kluczowych postępowań w toku i udzielonych już zamówień, które determinują aktualne lub planowane w przyszłości zamówienia. Niezależnie, niecelowym i nieefektywnym rozwiązaniem wdaje się podział usług związanych z zastępstwem procesowym FRSE od usług doradztwa w dziedzinie zamówień publicznych. Także w tym zakresie podział taki stanowiłoby zagrożenie dla terminowego wykonywania zadań. Dotyczy to zarówno przypadków wszczętych już postępowań, jak również planowanych do wszczęcia w przyszłości. W tym stanie zachowanie kontynuacji świadczenia usług przez ten sam podmiot pozwala na terminowe wykonanie zadań, nie ponoszenie dodatkowych kosztów i strat czasowych, a także wpisuje się w zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, oraz ogranicza ryzyka naruszenie dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, jak i też umożliwia terminową realizację zadań przez FRSE. Istotne znaczenie przy realizowaniu czynności prawnych dla FRSE w zakresie zamówień publicznych poza znajomością zagadnień prawnych, ma praktyczna znajomość sposobu realizacji statutowych zadań przez FRSE, w tym sposób realizacji zadań i inwestycji jak i ich przeznaczenie. W związku z powyższym celowym, zasadnym i koniecznym jest zabezpieczenie zarówno usługi prawnej polegającej na zastępstwie procesowym, jak i wsparcia prawnego na etapie realizowanych postępowań, w których ze względu na złożoność i konieczność zabezpieczenia interesu zamawiającego wymagany jest udział Wykonawcy jako biegłego. Uwzględniając, iż Wykonawca świadczy obecnie usługę ze względu na zawansowanie poszczególnych spraw, konieczność zabezpieczenia zastępstwa procesowego i wsparcia prawnego w przyszłości, a zwłaszcza dla zapewnienia kontynuacji już prowadzonych spraw zdecydowanie niezasadnym naruszającym zasadę celowego, terminowego i efektywnego ich realizowania oraz efektywnego wydatkowania środków na ich realizację jest zmiana Wykonawcy na tym etapie ich zaawansowania. Uwzględniając powyższe niezasadnym z punktu widzenia celowego i efektywnego wydatkowania środków publicznych jak i konieczności zapewnienia terminowej realizacji usług w zakresie zastępstwa procesowego jest udzielenie zamówienia innemu wykonawcy niż adw. Szymon Kubacki Kancelaria Adwokacka ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku 21/149, 02-366 Warszawa. Uzasadnienie prawne. art. 5 ust. 1a pkt 1 ustawy PZP, stanowi, że w przypadku zamówień niepriorytetowych, o których mowa w ust. 1 powyższego artykułu, w tym usług prawniczych, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62ust. 1 lub 67 ust. 1, a w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Art. 5 ust. 1b ustawy PZP, stanowi, że w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W przypadku niniejszego postępowania przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej określone w załączniku II B do dyrektywy 2004 18 WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. dlatego też Zamawiający podjął decyzję o zastosowaniu do udzielenia niniejszego zamówienia trybu z wolnej ręki. Nazwa i adres wykonawcy któremu zamawiający zamierza udzielić zamówienia: Adw. Szymon Kubacki Kancelaria Adwokacka, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku 21 149, 02-366 Warszawa