zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: Al. Jerozolimskie 142A, 00-551 Warszawa, woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: dzp@frse.org.pl
tel: 22 46-31-000
fax: 22 46 31 025
Dane postępowania
ID postępowania: 27667920130
Data publikacji zamówienia: 2013-12-18
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.frse.org.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
55100000-1 Usługi hotelarskie
55120000-7 Usługi hotelarskie w zakresie spotkań i konferencji
55300000-3 Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
80000000-4 Usługi edukacyjne i szkoleniowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
ZP-42/FRSE/2013 Academy for Peace and Development
Tbilisi
506 988,00
0,06
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2014-03-14
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
800000004
551000001
551200007
553000003
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
506 988,00 zł
Minimalna złożona oferta:
506 988,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
506 988,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
506 988,00 zł


Warszawa: ZP-42/FRSE/2013


Numer ogłoszenia: 276679 - 2013; data zamieszczenia: 19.12.2013

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, ul. Mokotowska 43, 00-551 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 46 31 000, faks 22 46 31 025 , strona internetowa www.frse.org.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Fundacja korzystająca ze środków publicznych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZP-42/FRSE/2013.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Organizacja szkoleń w Gruzji dla wolontariuszy EVS pracujących na terenie Kaukazu (w krajach:Armenia, Azerbejdżan, Gruzja).


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 55.10.00.00-1, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Powody zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki: Za następującym sposobem udzielania zamówienia przemawiają następujące argumenty: Zgodnie z opublikowanymi przez Komisję Europejską nowymi, ważnymi od 1 stycznia 2011 roku, edycjami Przewodnika Wspólnotowego Programu Erasmus+ oraz Przewodnika dla Narodowych Agencji programu Erasmus+, Centrum Współpracy SALTO z krajami Europy Wschodniej i Kaukazu (SALTO EECA) jest odpowiedzialne za organizacje wsparcia szkoleniowego dla wolontariuszy realizujących projekty Wolontariatu Europejskiego (EVS) w krajach Partnerstwa Wschodniego i Rosji. Jest to skutek trzyletnich przygotowań i negocjacji pomiędzy Centrum SALTO EECA i Komisją Europejską. Wsparcie szkoleniowe powinno mieć charakter regularny i odpowiadać kryteriom jakościowym ustalonymi przez program Erasmus+. Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju współpracuje z Centrum SALTO EECA od 2007 roku w ramach Sieci Multiplikatorów programu Młodzież w działaniu oraz począwszy od 2011 roku jako organizacja świadcząca usługi szkoleń dla wolontariuszy EVS goszczonych w Armenii, Azerbejdżanie i Gruzji. Dzięki tym doświadczeniom Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju jest w pełni przygotowana żeby odpowiadać za następujące zadania związane z organizacją szkoleń: a)przygotowanie materiałów na temat warunków funkcjonowania wolontariuszy EVS w danym regionie oraz sytuacji prawnej wolontariuszy EVS w krajach Zakaukazia; b)zorganizowanie poza miejscem zakwaterowania uczestników zajęć o tematyce wolontariackiej w danym regionie. Opracowanie tematyki zajęć, przygotowanie materiałów; c)przygotowanie i przedstawienie materiałów o specyfice projektów EVS, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii ubezpieczenia wolontariuszy EVS i kwestii wizowych; d)zorganizowanie miejsca przeprowadzenia szkolenia; e)przygotowanie informacji dla uczestników szkolenia na temat zasad szkolenia, f)koordynacja dojazdu uczestników do miejsca szkolenia; przeprowadzenie wszelkich formalności związanych ze zwrotem kosztów podróży dla uczestników i trenerów; g)zapewnienie uzgodnionych wcześniej z trenerami i przedstawicielem Centrum Współpracy SALTO EECA w FRSE materiałów potrzebnych na szkolenie. 1.usługa może być świadczona tylko przez wyżej wymienioną instytucję albowiem: a)instytucja prowadząca szkolenia zna doskonale zasady Programu Erasmus+, w szczególności Kluczowej Akcji 1 - Mobilność pracowników młodzieżowych; b)instytucja prowadząca szkolenia posiada doświadczenie w prowadzeniu międzynarodowych szkoleń dla wolontariuszy w ramach Wolontariatu Europejskiego we współpracy z Centrum Współpracy SALTO z krajami Europy Wschodniej i Kaukazu; c)instytucja prowadząca szkolenia posiada doświadczenie goszczenia co najmniej 20 wolontariuszy w ramach Wolontariatu Europejskiego; d)instytucja prowadząca szkolenia bardzo dobrze orientuje się w zagadnieniach sektora pozarządowego zarówno na poziomie regionalnym jak i europejskim; e)instytucja prowadząca szkolenia zna najnowsze decyzje legislacyjne dotyczące krótko- i długo- terminowego pobytu wolontariuszy zagranicznych w krajach Zakaukazia; f)instytucja prowadząca szkolenia posiada praktyczną i teoretyczną znajomość zagadnień międzykulturowych w kontekście projektów wolontariatu Europejskiego w krajach Zakaukazia; g)reprezentanci instytucji prowadząca szkolenia posiadają biegłą znajomość języka angielskiego, który jest roboczym językiem szkoleń dla wolontariuszy EVS. 2. W Regionie Partnerstwa Wschodniego i Rosji zostały wyodrębnione przez Centrum Współpracy SALTO EECA trzy subregiony - (1) Federacja Rosyjska, (2) Kaukaz (tzn. Armenia, Azerbejdżan, Gruzja) oraz (3) region Europy Wschodniej (tzn. Białoruś, Mołdowa i Ukraina). Wyodrębnienie każdego subregionu, jest uzasadnione jak przyczynami o charakterze organizacyjno-logistycznym, tak i przyczynami wynikającymi ze specyfiki poszczególnego subregionu. Region Kaukazu jest stosunkowo niedużym regionem z bardzo wysokim poziomem różnorodności kulturowej. Wszystkie kraje Zakaukazia są w stanie zamrożonych konfliktów terytorialnych - w przypadku Armenii i Azerbejdżanu jest to konflikt o Górski Karabach, w przypadku Gruzji jest to konflikt z dwoma regionami - Abchazją oraz Osetią Południową. Sytuacja ta w znaczącym stopniu rzutuje na kształtowanie polityki w krajach regionu oraz na kontakty międzyludzkie. W ciągu ostatniej dekady wyrosło całe pokolenie Ormian i Azerów nie posiadających żadnej obiektywnej wiedzy na temat kraju sąsiedzkiego. Sytuacja polityczna z bardzo znaczącym stopniu utrudnia mobilność pomiędzy Azerbejdżanem i Armenią.. W tej sytuacji Gruzja jest traktowana jako neutralny kraj, który może być miejscem spotkań wolontariuszy EVS goszczonych tak przez gruzińskie, jak i ormiańskie oraz azerskie organizacje. Specyfika krajów Zakaukazia wymaga od instytucji prowadzącej szkolenia dla wolontariuszy EVS goszczonych przez organizacje kaukaskie dużej wiedzy oraz różnorodnych doświadczenia o specyficznych wyzwaniach charakterystycznych dla projektów EVS w różnych regionach krajów Zakaukazia (wśród najbardziej charakterystycznych wyzwań możemy wymienić następujące: (1) bardzo słaba znajomość języków obcych; (2) izolacja międzynarodowa oraz regionalna - Armenia nie utrzymuje relacji dyplomatycznych z Azerbejdżanem ani z Turcją; z tymi krajami ma również zamknięte granice; Gruzja nie utrzymuje relacji dyplomatycznych z Rosją, z która także ma zamkniętą granice. Tym samym mobilność na Kaukazie ma bardzo poważne ograniczenia z powodów geopolitycznych; (3) duża liczba przybyszów z terenów ogarniętych konfliktami; (4) konserwatywność obyczajowa szczególnie w kontekście relacji międzypłciowych oraz w kontekście mniejszości seksualnych; (5) różnice kulturowo-obyczajowe pomiędzy mieszkańcami różnych regionów krajów Zakaukazia wynikające z tradycji lokalnych grup etnicznych i narodowościowych; (6) różny poziom zaawansowania transformacji ustrojowej w krajach Zakaukazia; Udzielenie zamówienia innym instytucjom może spowodować poważne zakłócenia w procesie szkoleniowym Wolontariatu Europejskiego na terenie krajów Zakaukazia, np: wstrzymanie szkoleń dla wolontariuszy. Zgodnie z zapisami Przewodnika po Programie oraz Przewodnika dla Narodowych Agencji, Komisja Europejska nakłada na Centrum Współpracy SALTO z krajami Europy Wschodniej i Kaukazu obowiązek stałej, ciągłej działalności szkoleniowej w zakresie cyklu szkoleniowego Wolontariatu Europejskiego w Federacji Rosyjskiej prowadzonej przez przygotowaną instytucje spełniającej powyższe kryteria. Dlatego też należy udzielić zamówienie publiczne w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1) i 4) w związku z art. 67 ust.1 p.1a i . ustawy Prawo zamówień publicznych z następującą instytucją: Pozarządowa organizacja młodzieżowa pt. Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju (adres: 77 Kostava Ave., Tbilisi 0171, Gruzja) Specjalizacja: Międzynarodowe Programy Wolontariackie, Program Erasmus+, Wolontariat Europejski, organizacja szkoleń międzynarodowych we współpracy z Centrum Współpracy SALTO z krajami Europy Wschodniej i Kaukazu. Powyższa instytucja jako jedyna posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie w szczególnym zakresie Wolontariatu Europejskiego, znajomością specyfiki realizacji projektów Wolontariatu Europejskiego na Kaukazie oraz doświadczeniem współpracy z Centrum SALTO EECA przy organizacji międzynarodowych szkoleń dla wolontariuszy EVS w krajach Zakaukazia. Wyłonienie Wykonawcy w wyniku zastosowania procedury otwartej spowodowałoby powstanie dodatkowych i niewspółmiernych kosztów związanych z zaznajomieniem Wykonawcy z charakterystyką Wolontariatu Europejskiego. A zatem powierzenie zamówienia tej instytucji pozwoli zaoszczędzić wydatki na szkolenie innej instytucji w zakresie organizacji wsparcia szkoleniowego dla wolontariuszy realizujących projekty Wolontariatu Europejskiego (EVS). Ponadto proces zapoznania Wykonawcy, który nie posiada doświadczenia zająłby niewspółmiernie dużo czasu i spowodował konieczność zaangażowania pracowników Zamawiającego w wykonywanie i kontrolę zadań, które zostały pominięte w przypadku udzielenia zamówienia wskazanemu Wykonawcy. Dotychczasowy koszt przeszkolenia pracowników pozarządowej organizacji młodzieżowej pt. Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju wyniósł ok. 25.000 EURO. Powierzenie tego zamówienia tej instytucji pozwoli na oszczędność w tym zakresie. Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju jest pozarządową organizacją niedochodową, której zaangażowanie we wspieranie jakości projektów wolontariatu wynika z założeń statutowych. W wyniku udzielenia tego zamówienia Wykonawca otrzymać wynagrodzenie max. 300 EURO za zorganizowanie jednego szkolenia. Rocznie planuje się organizowanie ok. 20 szkoleń, zatem wynagrodzenie wykonawcy nie będzie większe niż 6.000 EURO. Pozostałe koszty związane z organizacją szkoleń tj: wynajęciem sal konferencyjnych, noclegami, wyżywieniem i kosztami dojazdu uczestników każdorazowo odbywającego się w innym regionie kraju pokrywa zamawiający w wysokości rzeczywistych wydatków poniesionych na ten cel przez Wykonawcę

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju, 77 Kostava Ave, Tbilisi, kraj/woj. Gruzja.


Warszawa: ZP-42/FRSE/2013


Numer ogłoszenia: 54265 - 2014; data zamieszczenia: 14.03.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 276679 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, ul. Mokotowska 43, 00-551 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 46 31 000, faks 22 46 31 025.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Fundacja korzystająca ze środków publicznych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZP-42/FRSE/2013.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Organizacja szkoleń w Gruzji dla wolontariuszy EVS pracujących na terenie Kaukazu (w krajach:Armenia, Azerbejdżan, Gruzja).


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 55.10.00.00-1, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Zamówienie jest finansowane z programów edukacyjnych Unii Europejskiej obsługiwanych przez FRSE.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.01.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Academy for Peace and Development, Vazha Pshavela Ave 45, Tbilisi, kraj/woj. Gruzja.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 503304,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    120000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    120000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    120000,00


  • Waluta:
    EUR.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z opublikowanymi przez Komisję Europejską nowymi, ważnymi od 1 stycznia 2011 roku, edycjami Przewodnika Wspólnotowego Programu Erasmus+ oraz Przewodnika dla Narodowych Agencji programu Erasmus+, Centrum Współpracy SALTO z krajami Europy Wschodniej i Kaukazu (SALTO EECA) jest odpowiedzialne za organizacje wsparcia szkoleniowego dla wolontariuszy realizujących projekty Wolontariatu Europejskiego (EVS) w krajach Partnerstwa Wschodniego i Rosji. Jest to skutek trzyletnich przygotowań i negocjacji pomiędzy Centrum SALTO EECA i Komisją Europejską. Wsparcie szkoleniowe powinno mieć charakter regularny i odpowiadać kryteriom jakościowym ustalonymi przez program Erasmus+. Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju współpracuje z Centrum SALTO EECA od 2007 roku w ramach Sieci Multiplikatorów programu Młodzież w działaniu oraz począwszy od 2011 roku jako organizacja świadcząca usługi szkoleń dla wolontariuszy EVS goszczonych w Armenii, Azerbejdżanie i Gruzji. Dzięki tym doświadczeniom Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju jest w pełni przygotowana żeby odpowiadać za następujące zadania związane z organizacją szkoleń: a)przygotowanie materiałów na temat warunków funkcjonowania wolontariuszy EVS w danym regionie oraz sytuacji prawnej wolontariuszy EVS w krajach Zakaukazia; b)zorganizowanie poza miejscem zakwaterowania uczestników zajęć o tematyce wolontariackiej w danym regionie. Opracowanie tematyki zajęć, przygotowanie materiałów; c)przygotowanie i przedstawienie materiałów o specyfice projektów EVS, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii ubezpieczenia wolontariuszy EVS i kwestii wizowych; d)zorganizowanie miejsca przeprowadzenia szkolenia; e)przygotowanie informacji dla uczestników szkolenia na temat zasad szkolenia, f)koordynacja dojazdu uczestników do miejsca szkolenia; przeprowadzenie wszelkich formalności związanych ze zwrotem kosztów podróży dla uczestników i trenerów; g)zapewnienie uzgodnionych wcześniej z trenerami i przedstawicielem Centrum Współpracy SALTO EECA w FRSE materiałów potrzebnych na szkolenie. 1.usługa może być świadczona tylko przez wyżej wymienioną instytucję albowiem: a)instytucja prowadząca szkolenia zna doskonale zasady Programu Erasmus+, w szczególności Kluczowej Akcji 1 - Mobilność pracowników młodzieżowych; b)instytucja prowadząca szkolenia posiada doświadczenie w prowadzeniu międzynarodowych szkoleń dla wolontariuszy w ramach Wolontariatu Europejskiego we współpracy z Centrum Współpracy SALTO z krajami Europy Wschodniej i Kaukazu; c)instytucja prowadząca szkolenia posiada doświadczenie goszczenia co najmniej 20 wolontariuszy w ramach Wolontariatu Europejskiego; d)instytucja prowadząca szkolenia bardzo dobrze orientuje się w zagadnieniach sektora pozarządowego zarówno na poziomie regionalnym jak i europejskim; e)instytucja prowadząca szkolenia zna najnowsze decyzje legislacyjne dotyczące krótko- i długo- terminowego pobytu wolontariuszy zagranicznych w krajach Zakaukazia; f)instytucja prowadząca szkolenia posiada praktyczną i teoretyczną znajomość zagadnień międzykulturowych w kontekście projektów wolontariatu Europejskiego w krajach Zakaukazia; g)reprezentanci instytucji prowadząca szkolenia posiadają biegłą znajomość języka angielskiego, który jest roboczym językiem szkoleń dla wolontariuszy EVS. 2. W Regionie Partnerstwa Wschodniego i Rosji zostały wyodrębnione przez Centrum Współpracy SALTO EECA trzy subregiony - (1) Federacja Rosyjska, (2) Kaukaz (tzn. Armenia, Azerbejdżan, Gruzja) oraz (3) region Europy Wschodniej (tzn. Białoruś, Mołdowa i Ukraina). Wyodrębnienie każdego subregionu, jest uzasadnione jak przyczynami o charakterze organizacyjno-logistycznym, tak i przyczynami wynikającymi ze specyfiki poszczególnego subregionu. Region Kaukazu jest stosunkowo niedużym regionem z bardzo wysokim poziomem różnorodności kulturowej. Wszystkie kraje Zakaukazia są w stanie zamrożonych konfliktów terytorialnych - w przypadku Armenii i Azerbejdżanu jest to konflikt o Górski Karabach, w przypadku Gruzji jest to konflikt z dwoma regionami - Abchazją oraz Osetią Południową. Sytuacja ta w znaczącym stopniu rzutuje na kształtowanie polityki w krajach regionu oraz na kontakty międzyludzkie. W ciągu ostatniej dekady wyrosło całe pokolenie Ormian i Azerów nie posiadających żadnej obiektywnej wiedzy na temat kraju sąsiedzkiego. Sytuacja polityczna z bardzo znaczącym stopniu utrudnia mobilność pomiędzy Azerbejdżanem i Armenią.. W tej sytuacji Gruzja jest traktowana jako neutralny kraj, który może być miejscem spotkań wolontariuszy EVS goszczonych tak przez gruzińskie, jak i ormiańskie oraz azerskie organizacje. Specyfika krajów Zakaukazia wymaga od instytucji prowadzącej szkolenia dla wolontariuszy EVS goszczonych przez organizacje kaukaskie dużej wiedzy oraz różnorodnych doświadczenia o specyficznych wyzwaniach charakterystycznych dla projektów EVS w różnych regionach krajów Zakaukazia (wśród najbardziej charakterystycznych wyzwań możemy wymienić następujące: (1) bardzo słaba znajomość języków obcych; (2) izolacja międzynarodowa oraz regionalna - Armenia nie utrzymuje relacji dyplomatycznych z Azerbejdżanem ani z Turcją; z tymi krajami ma również zamknięte granice; Gruzja nie utrzymuje relacji dyplomatycznych z Rosją, z która także ma zamkniętą granice. Tym samym mobilność na Kaukazie ma bardzo poważne ograniczenia z powodów geopolitycznych; (3) duża liczba przybyszów z terenów ogarniętych konfliktami; (4) konserwatywność obyczajowa szczególnie w kontekście relacji międzypłciowych oraz w kontekście mniejszości seksualnych; (5) różnice kulturowo-obyczajowe pomiędzy mieszkańcami różnych regionów krajów Zakaukazia wynikające z tradycji lokalnych grup etnicznych i narodowościowych; (6) różny poziom zaawansowania transformacji ustrojowej w krajach Zakaukazia; Udzielenie zamówienia innym instytucjom może spowodować poważne zakłócenia w procesie szkoleniowym Wolontariatu Europejskiego na terenie krajów Zakaukazia, np: wstrzymanie szkoleń dla wolontariuszy. Zgodnie z zapisami Przewodnika po Programie oraz Przewodnika dla Narodowych Agencji, Komisja Europejska nakłada na Centrum Współpracy SALTO z krajami Europy Wschodniej i Kaukazu obowiązek stałej, ciągłej działalności szkoleniowej w zakresie cyklu szkoleniowego Wolontariatu Europejskiego w Federacji Rosyjskiej prowadzonej przez przygotowaną instytucje spełniającej powyższe kryteria. Dlatego też zamówienie zostało udzielone w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1) i 4) w związku z art. 67 ust.1 p.1a i . ustawy Prawo zamówień publicznych z następującą instytucją: Pozarządowa organizacja młodzieżowa pt. Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju (adres: 77 Kostava Ave., Tbilisi 0171, Gruzja) Specjalizacja: Międzynarodowe Programy Wolontariackie, Program Erasmus+, Wolontariat Europejski, organizacja szkoleń międzynarodowych we współpracy z Centrum Współpracy SALTO z krajami Europy Wschodniej i Kaukazu. Powyższa instytucja jako jedyna posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie w szczególnym zakresie Wolontariatu Europejskiego, znajomością specyfiki realizacji projektów Wolontariatu Europejskiego na Kaukazie oraz doświadczeniem współpracy z Centrum SALTO EECA przy organizacji międzynarodowych szkoleń dla wolontariuszy EVS w krajach Zakaukazia. Wyłonienie Wykonawcy w wyniku zastosowania procedury otwartej spowodowałoby powstanie dodatkowych i niewspółmiernych kosztów związanych z zaznajomieniem Wykonawcy z charakterystyką Wolontariatu Europejskiego. A zatem powierzenie zamówienia tej instytucji pozwoliło zaoszczędzić wydatki na szkolenie innej instytucji w zakresie organizacji wsparcia szkoleniowego dla wolontariuszy realizujących projekty Wolontariatu Europejskiego (EVS). Ponadto proces zapoznania Wykonawcy, który nie posiada doświadczenia zająłby niewspółmiernie dużo czasu i spowodował konieczność zaangażowania pracowników Zamawiającego w wykonywanie i kontrolę zadań, które zostały pominięte w przypadku udzielenia zamówienia wskazanemu Wykonawcy. Dotychczasowy koszt przeszkolenia pracowników pozarządowej organizacji młodzieżowej pt. Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju wyniósł ok. 25.000 EURO. Powierzenie tego zamówienia tej instytucji pozwoli na oszczędność w tym zakresie. Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju jest pozarządową organizacją niedochodową, której zaangażowanie we wspieranie jakości projektów wolontariatu wynika z założeń statutowych. W wyniku udzielenia tego zamówienia Wykonawca otrzymać wynagrodzenie max. 300 EURO za zorganizowanie jednego szkolenia. Rocznie planuje się organizowanie ok. 20 szkoleń, zatem wynagrodzenie wykonawcy nie będzie większe niż 6.000 EURO. Pozostałe koszty związane z organizacją szkoleń tj: wynajęciem sal konferencyjnych, noclegami, wyżywieniem i kosztami dojazdu uczestników każdorazowo odbywającego się w innym regionie kraju pokrywa zamawiający w wysokości rzeczywistych wydatków poniesionych na ten cel przez Wykonawcę


Warszawa: ZP-42/FRSE/2013


Numer ogłoszenia: 54265 - 2014; data zamieszczenia: 14.03.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 276679 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, ul. Mokotowska 43, 00-551 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 46 31 000, faks 22 46 31 025.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Fundacja korzystająca ze środków publicznych.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZP-42/FRSE/2013.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Organizacja szkoleń w Gruzji dla wolontariuszy EVS pracujących na terenie Kaukazu (w krajach:Armenia, Azerbejdżan, Gruzja).


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 55.10.00.00-1, 55.12.00.00-7, 55.30.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Zamówienie jest finansowane z programów edukacyjnych Unii Europejskiej obsługiwanych przez FRSE.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.01.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Academy for Peace and Development, Vazha Pshavela Ave 45, Tbilisi, kraj/woj. Gruzja.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 503304,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    120000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    120000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    120000,00


  • Waluta:
    EUR.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z opublikowanymi przez Komisję Europejską nowymi, ważnymi od 1 stycznia 2011 roku, edycjami Przewodnika Wspólnotowego Programu Erasmus+ oraz Przewodnika dla Narodowych Agencji programu Erasmus+, Centrum Współpracy SALTO z krajami Europy Wschodniej i Kaukazu (SALTO EECA) jest odpowiedzialne za organizacje wsparcia szkoleniowego dla wolontariuszy realizujących projekty Wolontariatu Europejskiego (EVS) w krajach Partnerstwa Wschodniego i Rosji. Jest to skutek trzyletnich przygotowań i negocjacji pomiędzy Centrum SALTO EECA i Komisją Europejską. Wsparcie szkoleniowe powinno mieć charakter regularny i odpowiadać kryteriom jakościowym ustalonymi przez program Erasmus+. Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju współpracuje z Centrum SALTO EECA od 2007 roku w ramach Sieci Multiplikatorów programu Młodzież w działaniu oraz począwszy od 2011 roku jako organizacja świadcząca usługi szkoleń dla wolontariuszy EVS goszczonych w Armenii, Azerbejdżanie i Gruzji. Dzięki tym doświadczeniom Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju jest w pełni przygotowana żeby odpowiadać za następujące zadania związane z organizacją szkoleń: a)przygotowanie materiałów na temat warunków funkcjonowania wolontariuszy EVS w danym regionie oraz sytuacji prawnej wolontariuszy EVS w krajach Zakaukazia; b)zorganizowanie poza miejscem zakwaterowania uczestników zajęć o tematyce wolontariackiej w danym regionie. Opracowanie tematyki zajęć, przygotowanie materiałów; c)przygotowanie i przedstawienie materiałów o specyfice projektów EVS, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii ubezpieczenia wolontariuszy EVS i kwestii wizowych; d)zorganizowanie miejsca przeprowadzenia szkolenia; e)przygotowanie informacji dla uczestników szkolenia na temat zasad szkolenia, f)koordynacja dojazdu uczestników do miejsca szkolenia; przeprowadzenie wszelkich formalności związanych ze zwrotem kosztów podróży dla uczestników i trenerów; g)zapewnienie uzgodnionych wcześniej z trenerami i przedstawicielem Centrum Współpracy SALTO EECA w FRSE materiałów potrzebnych na szkolenie. 1.usługa może być świadczona tylko przez wyżej wymienioną instytucję albowiem: a)instytucja prowadząca szkolenia zna doskonale zasady Programu Erasmus+, w szczególności Kluczowej Akcji 1 - Mobilność pracowników młodzieżowych; b)instytucja prowadząca szkolenia posiada doświadczenie w prowadzeniu międzynarodowych szkoleń dla wolontariuszy w ramach Wolontariatu Europejskiego we współpracy z Centrum Współpracy SALTO z krajami Europy Wschodniej i Kaukazu; c)instytucja prowadząca szkolenia posiada doświadczenie goszczenia co najmniej 20 wolontariuszy w ramach Wolontariatu Europejskiego; d)instytucja prowadząca szkolenia bardzo dobrze orientuje się w zagadnieniach sektora pozarządowego zarówno na poziomie regionalnym jak i europejskim; e)instytucja prowadząca szkolenia zna najnowsze decyzje legislacyjne dotyczące krótko- i długo- terminowego pobytu wolontariuszy zagranicznych w krajach Zakaukazia; f)instytucja prowadząca szkolenia posiada praktyczną i teoretyczną znajomość zagadnień międzykulturowych w kontekście projektów wolontariatu Europejskiego w krajach Zakaukazia; g)reprezentanci instytucji prowadząca szkolenia posiadają biegłą znajomość języka angielskiego, który jest roboczym językiem szkoleń dla wolontariuszy EVS. 2. W Regionie Partnerstwa Wschodniego i Rosji zostały wyodrębnione przez Centrum Współpracy SALTO EECA trzy subregiony - (1) Federacja Rosyjska, (2) Kaukaz (tzn. Armenia, Azerbejdżan, Gruzja) oraz (3) region Europy Wschodniej (tzn. Białoruś, Mołdowa i Ukraina). Wyodrębnienie każdego subregionu, jest uzasadnione jak przyczynami o charakterze organizacyjno-logistycznym, tak i przyczynami wynikającymi ze specyfiki poszczególnego subregionu. Region Kaukazu jest stosunkowo niedużym regionem z bardzo wysokim poziomem różnorodności kulturowej. Wszystkie kraje Zakaukazia są w stanie zamrożonych konfliktów terytorialnych - w przypadku Armenii i Azerbejdżanu jest to konflikt o Górski Karabach, w przypadku Gruzji jest to konflikt z dwoma regionami - Abchazją oraz Osetią Południową. Sytuacja ta w znaczącym stopniu rzutuje na kształtowanie polityki w krajach regionu oraz na kontakty międzyludzkie. W ciągu ostatniej dekady wyrosło całe pokolenie Ormian i Azerów nie posiadających żadnej obiektywnej wiedzy na temat kraju sąsiedzkiego. Sytuacja polityczna z bardzo znaczącym stopniu utrudnia mobilność pomiędzy Azerbejdżanem i Armenią.. W tej sytuacji Gruzja jest traktowana jako neutralny kraj, który może być miejscem spotkań wolontariuszy EVS goszczonych tak przez gruzińskie, jak i ormiańskie oraz azerskie organizacje. Specyfika krajów Zakaukazia wymaga od instytucji prowadzącej szkolenia dla wolontariuszy EVS goszczonych przez organizacje kaukaskie dużej wiedzy oraz różnorodnych doświadczenia o specyficznych wyzwaniach charakterystycznych dla projektów EVS w różnych regionach krajów Zakaukazia (wśród najbardziej charakterystycznych wyzwań możemy wymienić następujące: (1) bardzo słaba znajomość języków obcych; (2) izolacja międzynarodowa oraz regionalna - Armenia nie utrzymuje relacji dyplomatycznych z Azerbejdżanem ani z Turcją; z tymi krajami ma również zamknięte granice; Gruzja nie utrzymuje relacji dyplomatycznych z Rosją, z która także ma zamkniętą granice. Tym samym mobilność na Kaukazie ma bardzo poważne ograniczenia z powodów geopolitycznych; (3) duża liczba przybyszów z terenów ogarniętych konfliktami; (4) konserwatywność obyczajowa szczególnie w kontekście relacji międzypłciowych oraz w kontekście mniejszości seksualnych; (5) różnice kulturowo-obyczajowe pomiędzy mieszkańcami różnych regionów krajów Zakaukazia wynikające z tradycji lokalnych grup etnicznych i narodowościowych; (6) różny poziom zaawansowania transformacji ustrojowej w krajach Zakaukazia; Udzielenie zamówienia innym instytucjom może spowodować poważne zakłócenia w procesie szkoleniowym Wolontariatu Europejskiego na terenie krajów Zakaukazia, np: wstrzymanie szkoleń dla wolontariuszy. Zgodnie z zapisami Przewodnika po Programie oraz Przewodnika dla Narodowych Agencji, Komisja Europejska nakłada na Centrum Współpracy SALTO z krajami Europy Wschodniej i Kaukazu obowiązek stałej, ciągłej działalności szkoleniowej w zakresie cyklu szkoleniowego Wolontariatu Europejskiego w Federacji Rosyjskiej prowadzonej przez przygotowaną instytucje spełniającej powyższe kryteria. Dlatego też zamówienie zostało udzielone w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1) i 4) w związku z art. 67 ust.1 p.1a i . ustawy Prawo zamówień publicznych z następującą instytucją: Pozarządowa organizacja młodzieżowa pt. Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju (adres: 77 Kostava Ave., Tbilisi 0171, Gruzja) Specjalizacja: Międzynarodowe Programy Wolontariackie, Program Erasmus+, Wolontariat Europejski, organizacja szkoleń międzynarodowych we współpracy z Centrum Współpracy SALTO z krajami Europy Wschodniej i Kaukazu. Powyższa instytucja jako jedyna posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie w szczególnym zakresie Wolontariatu Europejskiego, znajomością specyfiki realizacji projektów Wolontariatu Europejskiego na Kaukazie oraz doświadczeniem współpracy z Centrum SALTO EECA przy organizacji międzynarodowych szkoleń dla wolontariuszy EVS w krajach Zakaukazia. Wyłonienie Wykonawcy w wyniku zastosowania procedury otwartej spowodowałoby powstanie dodatkowych i niewspółmiernych kosztów związanych z zaznajomieniem Wykonawcy z charakterystyką Wolontariatu Europejskiego. A zatem powierzenie zamówienia tej instytucji pozwoliło zaoszczędzić wydatki na szkolenie innej instytucji w zakresie organizacji wsparcia szkoleniowego dla wolontariuszy realizujących projekty Wolontariatu Europejskiego (EVS). Ponadto proces zapoznania Wykonawcy, który nie posiada doświadczenia zająłby niewspółmiernie dużo czasu i spowodował konieczność zaangażowania pracowników Zamawiającego w wykonywanie i kontrolę zadań, które zostały pominięte w przypadku udzielenia zamówienia wskazanemu Wykonawcy. Dotychczasowy koszt przeszkolenia pracowników pozarządowej organizacji młodzieżowej pt. Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju wyniósł ok. 25.000 EURO. Powierzenie tego zamówienia tej instytucji pozwoli na oszczędność w tym zakresie. Akademia na rzecz Pokoju i Rozwoju jest pozarządową organizacją niedochodową, której zaangażowanie we wspieranie jakości projektów wolontariatu wynika z założeń statutowych. W wyniku udzielenia tego zamówienia Wykonawca otrzymać wynagrodzenie max. 300 EURO za zorganizowanie jednego szkolenia. Rocznie planuje się organizowanie ok. 20 szkoleń, zatem wynagrodzenie wykonawcy nie będzie większe niż 6.000 EURO. Pozostałe koszty związane z organizacją szkoleń tj: wynajęciem sal konferencyjnych, noclegami, wyżywieniem i kosztami dojazdu uczestników każdorazowo odbywającego się w innym regionie kraju pokrywa zamawiający w wysokości rzeczywistych wydatków poniesionych na ten cel przez Wykonawcę