Informacje o przetargu
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy
Opis przedmiotu przetargu: W ramach usług
Zamawiający:
Gmina Łazy
Adres: | ul. Traugutta 15, 42-450 Łazy, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: wirum@lazy.pl tel: 32 6729326 fax: 32 6729448 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 27843120130 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2013-12-19 | Termin składania wniosków: | - brak - |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.lazy.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. | Kancelaria Adwokacka Kania, Bartoszewska, Baron spółka partnerska Katowice | 88 560,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2014-01-09 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 88 560,00 zł Minimalna złożona oferta: 88 560,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 88 560,00 zł Maksymalna złożona oferta: 88 560,00 zł | |
Łazy: Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r.
Numer ogłoszenia: 278431 - 2013; data zamieszczenia: 20.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łazy, ul. Traugutta 15, 42-450 Łazy, woj. śląskie, tel. 32 6729326, faks 32 67 29 326 , strona internetowa www.bip.lazy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
W ramach usług Wykonawca zobowiązany jest do: - reprezentowania Zamawiającego w postępowaniach przed sądami i organami administracji publicznej, - reprezentowania zamawiającego przed organami egzekucyjnymi, - reprezentowania zamawiającego przed organami nadzoru, - nadzorowania postępowań administracyjnych prowadzonych przez Zamawiającego, - udzielania porad prawnych, - sporządzania opinii prawnych, - sporządzania projektów uchwał, zarządzeń, decyzji, - kontrolowania przedkładanych projektów dokumentów w oparciu o kryterium legalności, - kontrolowanie kierowanych przez Zamawiającego do Sądu lub organów wyższej instancji akt postępowań administracyjnych i innych,.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuUzasadnienie prawne: Usługi prawnicze, na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. z dnia 28.01.2010r.) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 907) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 przesłanek. Na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki , co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1 jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust 1b ustawy Pzp. Uzasadnienie faktyczne: Działania polegające na reprezentacji Gminy Łazy przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią bardzo ważny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Zatem, stosownie do wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust. 1B ustawy Pzp normy, Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki osobie, która dotychczas prowadziła obsługę prawną Zamawiającego. Osoba ta reprezentuje Gminę w trwających aktualnie kilkudziesięciu sporach sądowych, postępowaniach windykacyjnych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw. W związku z powyższym zmiana reprezentacji prawnej na tym etapie byłaby niekorzystna i niecelowa. Ponadto, dotychczasowy reprezentant w sposób należyty i bardzo sumienny wywiązuje się z powierzonych mu zleceń, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów w których występuje Gmina Łazy. W odniesieniu do pozostałych usług prawniczych zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanej osobie, zastosowanie znajduje art. 5 ust. 1A ustawy Pzp , z którego wynika, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 ustawy Pzp. We wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego, w tym trybu z wolnej ręki. Nadto, Gmina prowadzi wiele postępowań administracyjnych i sądowych, które od strony prawnej nadzoruje wskazana osoba. Warto zaznaczyć, że postępowania muszą oznaczać się pewną systematyką i niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłaby bardzo negatywnie wpłynąć na pracę Urzędu, a w szczególności uniemożliwiałoby terminowe załatwienie wielu spraw. Długotrwałe procesy przed sądami administracyjnymi dotyczące studium kierunków i uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego Gminy oraz zwrotu mienia, którym Gmina została uwłaszczona wymagają szczególnej precyzji i obrony ustalonego stanowiska procesowego i zmiana pełnomocnika w tym zakresie mogłaby negatywnie wpłynąć na tok tych procesów. W ocenie Zamawiającego okolicznością przemawiającą za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące Zamawiającego z Wykonawcą. Wskazać należy, że osoba, która aktualnie zajmuje się obsługą prawną Zamawiającego, cieszy się jego pełnym zaufaniem, co ułatwia wzajemne kontakty i przyspiesza załatwienie wielu spraw. Adwokat będący obecnie wspólnikiem Wykonawcy w toku wykonywania swoich obowiązków w ciągu pięciu lat nawiązał więzi ze społecznością lokalną, która jest bardzo przydatna w toku postępowań o zasiedzenie oraz procesów o nieruchomości. Kontakty ze społecznością lokalną pozwalają na precyzyjne ustalanie faktów, a zwłaszcza dotarcie do świadków zdarzeń które miały miejsce wiele lat temu. Wykonawca od ponad pięciu lat zajmuje się także pełną obsługą Rady Miejskiej w Łazach jako organu stanowiącego. Wypracowany w tym czasie dorobek w postaci kilkuset uchwał oraz umiejętność rozstrzygania sporów przed organami nadzoru oraz sądami administracyjnymi są oceniane przez Zamawiającego bardzo pozytywnie. Przygotowywane projekty uchwał zawsze podążają za licznymi zmianami w prawie. Zmiana w tym zakresie mogłaby źle wpłynąć na terminową realizację zadań gminy w związku ze zmianami ustaw upoważniającymi organ stanowiący do podejmowania uchwał.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
1
Nazwa:
Świadczenie usług prawniczych
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Kancelaria Adwokacka Kania, Bartoszewska, Baron spółka partnerska, ul. Skłodowskiej - Curie 25/4, 40-058 Katowice, kraj/woj. śląskie.
Łazy: Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r.
Numer ogłoszenia: 5055 - 2014; data zamieszczenia: 09.01.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 278431 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łazy, ul. Traugutta 15, 42-450 Łazy, woj. śląskie, tel. 32 6729326, faks 32 67 29 326.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
W ramach usług Wykonawca zobowiązany jest do: - reprezentowania Zamawiającego w postępowaniach przed sądami i organami administracji publicznej, - reprezentowania zamawiającego przed organami egzekucyjnymi, - reprezentowania zamawiającego przed organami nadzoru, - nadzorowania postępowań administracyjnych prowadzonych przez Zamawiającego, - udzielania porad prawnych, - sporządzania opinii prawnych, - sporządzania projektów uchwał, zarządzeń, decyzji, - kontrolowania przedkładanych projektów dokumentów w oparciu o kryterium legalności, - kontrolowanie kierowanych przez Zamawiającego do Sądu lub organów wyższej instancji akt postępowań administracyjnych i innych.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
1
Nazwa:
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2014r. do 31.12.2014r.
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.12.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Adwokacka Kania, Bartoszewska, Baron spółka partnerska, ul. Skłodowskiej - Curie 25/4, 40-058 Katowice, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 72000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
88560,00
Oferta z najniższą ceną:
88560,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
88560,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie prawne: Usługi prawnicze, na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. z dnia 28.01.2010r.) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 907) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 przesłanek. Na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki , co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1 jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust 1b ustawy Pzp. Uzasadnienie faktyczne: Działania polegające na reprezentacji Gminy Łazy przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią bardzo ważny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Zatem, stosownie do wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust. 1B ustawy Pzp normy, Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki osobie, która dotychczas prowadziła obsługę prawną Zamawiającego. Osoba ta reprezentuje Gminę w trwających aktualnie kilkudziesięciu sporach sądowych, postępowaniach windykacyjnych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw. W związku z powyższym zmiana reprezentacji prawnej na tym etapie byłaby niekorzystna i niecelowa. Ponadto, dotychczasowy reprezentant w sposób należyty i bardzo sumienny wywiązuje się z powierzonych mu zleceń, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów w których występuje Gmina Łazy. W odniesieniu do pozostałych usług prawniczych zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanej osobie, zastosowanie znajduje art. 5 ust. 1A ustawy Pzp , z którego wynika, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 ustawy Pzp. We wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego, w tym trybu z wolnej ręki. Nadto, Gmina prowadzi wiele postępowań administracyjnych i sądowych, które od strony prawnej nadzoruje wskazana osoba. Warto zaznaczyć, że postępowania muszą oznaczać się pewną systematyką i niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłaby bardzo negatywnie wpłynąć na pracę Urzędu, a w szczególności uniemożliwiałoby terminowe załatwienie wielu spraw. Długotrwałe procesy przed sądami administracyjnymi dotyczące studium kierunków i uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego Gminy oraz zwrotu mienia, którym Gmina została uwłaszczona wymagają szczególnej precyzji i obrony ustalonego stanowiska procesowego i zmiana pełnomocnika w tym zakresie mogłaby negatywnie wpłynąć na tok tych procesów. W ocenie Zamawiającego okolicznością przemawiającą za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące Zamawiającego z Wykonawcą. Wskazać należy, że osoba, która aktualnie zajmuje się obsługą prawną Zamawiającego, cieszy się jego pełnym zaufaniem, co ułatwia wzajemne kontakty i przyspiesza załatwienie wielu spraw. Adwokat będący obecnie wspólnikiem Wykonawcy w toku wykonywania swoich obowiązków w ciągu pięciu lat nawiązał więzi ze społecznością lokalną, która jest bardzo przydatna w toku postępowań o zasiedzenie oraz procesów o nieruchomości. Kontakty ze społecznością lokalną pozwalają na precyzyjne ustalanie faktów, a zwłaszcza dotarcie do świadków zdarzeń które miały miejsce wiele lat temu. Wykonawca od ponad pięciu lat zajmuje się także pełną obsługą Rady Miejskiej w Łazach jako organu stanowiącego. Wypracowany w tym czasie dorobek w postaci kilkuset uchwał oraz umiejętność rozstrzygania sporów przed organami nadzoru oraz sądami administracyjnymi są oceniane przez Zamawiającego bardzo pozytywnie. Przygotowywane projekty uchwał zawsze podążają za licznymi zmianami w prawie. Zmiana w tym zakresie mogłaby źle wpłynąć na terminową realizację zadań gminy w związku ze zmianami ustaw upoważniającymi organ stanowiący do podejmowania uchwał.