Informacje o przetargu
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia
ROZWIŃ
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. Szczegółowy zakres określa wzór umowy stanowiący załącznik do zaproszenia do negocjacji.
Zamawiający:
Gmina Miasto Golub-Dobrzyń
Adres: | Pl. Tysiąclecia 25, 87-400 Golub-Dobrzyń, woj. kujawsko-pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: wigum@golub-dobrzyn.pl tel: 0-56 683-54-10 fax: 0-56 683-54-15 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 31521520160 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2016-09-29 | Termin składania wniosków: | - brak - |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.golub-dobrzyn.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
90500000-2 | Usługi związane z odpadami | |
90511000-2 | Usługi wywozu odpadów | |
90512000-9 | Usługi transportu odpadów | |
90513100-7 | Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych | |
90513200-8 | Usługi wywozu stałych odpadów miejskich | |
90514000-3 | Usługi recyklingu odpadów | |
90533000-2 | Usługi gospodarki odpadami |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia | Przedsiębiorstwo Inwestycyjno-Handlowe Inwest-Satelit ul. bp. Dominika 5 81-402 Gdynia Odział Golub-Dobrzyń Golub-Dobrzyń | 604 800,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2016-10-03 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 90500000 90511000 90512000 90513100 90513200 90514000 90533000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 604 800,00 zł Minimalna złożona oferta: 604 800,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 604 800,00 zł Maksymalna złożona oferta: 604 800,00 zł | |
OgĹoszenie nr 315215 - 2016 z dnia 2016-09-29 r.
Golub-DobrzyĹ: OdbiĂłr i zagospodarowanie staĹych odpadĂłw komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia
OGĹOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - UsĹugi
OGĹOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - UsĹugi
ZamĂłwienie dotyczy projektu lub programu wspĂłĹfinansowanego ze ĹrodkĂłw Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu:
PostÄpowanie przeprowadza centralny zamawiajÄ cy
nie
PostÄpowanie przeprowadza podmiot, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli przeprowadzenie postÄpowania
nie
Informacje na temat podmiotu, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli prowadzenie postÄpowania:
PostÄpowanie jest przeprowadzane wspĂłlnie przez zamawiajÄ cych
nie
PostÄpowanie jest przeprowadzane wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postÄpowania wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej â majÄ ce zastosowanie krajowe prawo zamĂłwieĹ publicznych:
Informacje dodatkowe:Â
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Golub-DobrzyĹ, krajowy numer identyfikacyjny 52346500000, ul. Pl. TysiÄ clecia 25, 87400  Golub-DobrzyĹ, paĹstwo , woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-56 683-54-10, faks 0-56 683-54-15, e-mail Adres strony internetowej (URL): www.golub-dobrzyn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄCEGO:
Administracja samorzÄ
dowa
I.3) WSPĂLNE UDZIELANIE ZAMĂWIENIA
(jeĹźeli dotyczy):
PodziaĹ obowiÄ
zkĂłw miÄdzy zamawiajÄ
cymi w przypadku wspĂłlnego przeprowadzania postÄpowania, w tym w przypadku wspĂłlnego przeprowadzania postÄpowania z zamawiajÄ
cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej (ktĂłry z zamawiajÄ
cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postÄpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postÄpowania odpowiadajÄ
pozostali zamawiajÄ
cy, czy zamĂłwienie bÄdzie udzielane przez kaĹźdego z zamawiajÄ
cych indywidualnie, czy zamĂłwienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostaĹych zamawiajÄ
cych):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMĂWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ cego:Â
OdbiĂłr i zagospodarowanie staĹych odpadĂłw komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia
Przed wszczÄciem postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamĂłwienia
UsĹugi
II.3) Informacja o moĹźliwoĹci skĹadania ofert czÄĹciowych:
ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
Nie
II.4) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia
(wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ):
OkreĹlenie wielkoĹci lub zakresu zamĂłwienia: Przedmiotem zamĂłwienia jest odbiĂłr i zagospodarowanie staĹych odpadĂłw komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia ze wszystkich nieruchomoĹci zamieszkaĹych i niezamieszkaĹych. SzczegĂłĹowy zakres okreĹla wzĂłr umowy stanowiÄ cy zaĹÄ cznik do zaproszenia do negocjacji.
II.5) GĹĂłwny kod CPV):
90500000-2,
Dodatkowe kody CPV: 90511000-2, 90512000-9, 90513100-7, 90513200-8, 90514000-3, 90533000-2
II.6) CaĹkowita wartoĹÄ zamĂłwienia
(jeĹźeli zamawiajÄ cy podaje informacje o wartoĹci zamĂłwienia):
WartoĹÄ bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamĂłwienia:
ZamĂłwienie z wolnej rÄki
III.2) Podstawa prawna
PostÄpowanie wszczÄte zostaĹo na podstawie 67 ust.1 pkt 3 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
NaleĹźy podaÄ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaĹniÄ, dlaczego udzielenie zamĂłwienia jest zgodne z przepisami:
KoniecznoĹÄ wszczÄcia postÄpowania w trybie zamĂłwienia z wolnej rÄki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp., dla przedmiotowego zadania wynika z faktu, iĹź ustawodawca na podstawie art. 3 ust. 2 oraz art. 6c i 6f ustawy z dnia 13 wrzeĹnia 1996 r. o utrzymaniu czystoĹci i porzÄ dku w gminach (Dz.U. z 2016 poz. 25 z późn.zm.), zwana w dalszej treĹci ustawÄ ucpg, naĹoĹźyĹ na gminy obowiÄ zek zapewnienia czystoĹci i porzÄ dku na swoim terenie oraz obowiÄ zek zorganizowania odbierania odpadĂłw komunalnych od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci, ktĂłrzy zamieszkujÄ na terenie gminy, z jednoczesnÄ moĹźliwoĹciÄ ustanowienia w drodze aktu prawa miejscowego, moĹźliwoĹci odbierania odpadĂłw komunalnych od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci, na ktĂłrych nie zamieszkujÄ mieszkaĹcy, a powstajÄ odpady komunalne. ZamawiajÄ cy informuje, iĹź stosowny przetarg nieograniczony pn. âOdbiĂłr i zagospodarowanie staĹych odpadĂłw komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzyniaâ zostaĹ wszczÄty w dniu 28 lipca 2015 r., a ogĹoszenie o zamĂłwieniu zostaĹo opublikowane w Dzienniku UrzÄdowym Unii Europejskiej 2016/S 147-266743 z dnia 2 sierpnia 2016 r., z pierwotnym terminem skĹadania i otwarcia ofert na dzieĹ 7 wrzeĹnia 2016 r. W wyznaczonym terminie zostaĹy zĹoĹźone trzy oferty. W dniu 19 wrzeĹnia 2016 r. na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r - Prawo zamĂłwieĹ publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn.zm.) postÄpowanie zostaĹo uniewaĹźnione. PostÄpowanie o udzielenie zamĂłwienia publicznego zostaĹo przeprowadzone na podstawie ustawy prawo zamĂłwieĹ publicznych (p.z.p.) nieuwzglÄdniajÄ cej obszernej nowelizacji wprowadzonej ustawÄ o zmianie ustawy - Prawo zamĂłwieĹ publicznych oraz niektĂłrych innych ustaw z dnia 22 czerwca 2016 r., ktĂłra weszĹa w Ĺźycie 28 lipca 2016 r. ZamawiajÄ cy nie byĹ uprawniony do zastosowania przepisĂłw przejĹciowych zawartych w art. 16 o zmianie ustawy - Prawo zamĂłwieĹ publicznych oraz niektĂłrych innych ustaw z dnia 22 czerwca 2016 r., zgodnie z ktĂłrymi do postÄpowaĹ o udzielenie zamĂłwienia publicznego wszczÄtych i niezakoĹczonych przed dniem wejĹcia w Ĺźycie tej ustawy (tj.28 lipca 2016 r.) stosuje siÄ przepisy dotychczasowe. ZamawiajÄ cy przekazaĹ ogĹoszenie o zamĂłwieniu UrzÄdowi Publikacji Unii Europejskiej do publikacji w Dzienniku UrzÄdowym Unii Europejskiej dnia 28 lipca 2016 r., czyli w dniu obowiÄ zywania znowelizowanej ustawy prawo zamĂłwieĹ publicznych. Zgodnie z art. 2 ust. 7a, w zw. z art. 40 ust. 3 i 42 p.z.p. za datÄ wszczÄcia postÄpowania naleĹźy przyjÄ Ä dzieĹ ukazania siÄ ogĹoszenia o zamĂłwieniu, co w niniejszym postÄpowaniu miaĹo miejsce dnia 2 sierpnia 2016 r., kiedy ogĹoszenie ukazaĹo siÄ w Dzienniku UrzÄdowym Unii Europejskiej. Niezastosowanie znowelizowanych przepisĂłw p.z.p. spowodowaĹo, iĹź postÄpowanie dotkniÄte byĹo nieusuwalnymi wadami, w stopniu uniemoĹźliwiajÄ cym zawarcie niepodlegajÄ cej uniewaĹźnieniu umowy, ktĂłre opisane sÄ poniĹźej. ZamawiajÄ cy nie zastosowaĹ obowiÄ zujÄ cego formularza jednolitego europejskiego dokumentu zamĂłwienia, sporzÄ dzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza okreĹlonego w rozporzÄ dzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE. W Specyfikacji Istotnych WarunkĂłw ZamĂłwienia ZamawiajÄ cy ĹźÄ daĹ od WykonawcĂłw dokumentĂłw wymienionych w uchylonym brzmieniu art. 24 p.z.p., zamiast dokumentĂłw wskazanych w art. 25 p.z.p. i wydanym na podstawie art. 25 ust. 2 p.z.p. rozporzÄ dzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., ktĂłre obowiÄ zywaĹo od dnia 28 lipca 2016 r. Najbardziej istotnÄ i nieusuwalnÄ wadÄ postÄpowania byĹo okreĹlenie w Specyfikacji Istotnych WarunkĂłw ZamĂłwienia kryteriĂłw oceny ofert z naruszeniem art. 91 ust. 2 i 2a p.z.p. poprzez zastosowanie, jako kryterium ceny o wadze przekraczajÄ cej 60%, bez okreĹlenia w opisie przedmiotu zamĂłwienia standardĂłw jakoĹciowych odnoszÄ cych siÄ do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamĂłwienia oraz wykazania w zaĹÄ czniku do protokoĹu, w jaki sposĂłb zostaĹy uwzglÄdnione w opisie przedmiotu zamĂłwienia koszty cyklu Ĺźycia, w rozumieniu art. 2 ust.1a p.z.p. OceniajÄ c powyĹźsze wady postÄpowania stanowiÄ ce przesĹankÄ jego uniewaĹźnienia, naleĹźaĹo mieÄ na wzglÄdzie, iĹź miaĹy one charakter nieusuwalny, zaĹ caĹe postÄpowanie zostaĹo przeprowadzone bez zastosowania m.in. znowelizowanego art. 7 p.z.p. wprowadzajÄ cego poza dotychczasowÄ zasadÄ zachowania uczciwej konkurencji dodatkowe zasady udzielania zamĂłwienia, tj. rĂłwnego traktowania WykonawcĂłw oraz zasadÄ proporcjonalnoĹci i przejrzystoĹci. Na danym etapie postÄpowania nie byĹo moĹźliwe powtĂłrzenie wadliwych czynnoĹci, w szczegĂłlnoĹci zmiana kryteriĂłw oceny ofert. Dalsze prowadzenie postÄpowania, wybĂłr najkorzystniejszej oferty oraz zawarcie umowy stanowiĹoby naruszenie zasady okreĹlonej w art. 7 ust. 3 p.z.p., zgodnie z ktĂłrÄ zamĂłwienia udziela siÄ wyĹÄ cznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy. Wskazane powyĹźej uchybienia postÄpowania powodowaĹy, iĹź byĹo ono obarczone istotnymi i nieusuwalnymi wadami uniemoĹźliwiajÄ cymi zawarcie niepodlegajÄ cej uniewaĹźnieniu umowy, a co najmniej stwarzajÄ cymi realne ryzyko zawarcia umowy w wyniku postÄpowania przeprowadzonego z tak daleko idÄ cym naruszeniem przepisĂłw p.z.p., ktĂłre mogĹy powodowaÄ uniewaĹźnienie zawartej w jego wyniku umowy. W zaistniaĹej sytuacji, nie jest moĹźliwe rozstrzygniecie przetargu nieograniczonego na odbieranie odpadĂłw komunalnych od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci w terminie do dnia 1 paĹşdziernika 2016 r. (obecnie obowiÄ zujÄ ca umowa upĹywa z dniem 30.09.2016 r.). Zgodnie z treĹciÄ art. 6f ust.2 ustawy z dnia 13 wrzeĹnia 1996 r. o utrzymaniu czystoĹci i porzÄ dku w gminach w przypadku rozwiÄ zania umowy na odbieranie odpadĂłw komunalnych od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci wĂłjt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiÄ zany niezwĹocznie zorganizowaÄ przetarg, o ktĂłrym mowa w art. 6d ust. 1. W celu zapewnienia odbierania odpadĂłw komunalnych z terenu gminy, do czasu rozstrzygniÄcia przetargu, gmina zapewnia te usĹugi w trybie zamĂłwienia z wolnej rÄki zgodnie z ustawÄ z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamĂłwieĹ publicznych. JednÄ z okolicznoĹci rozwiÄ zania umowy jest upĹyw terminu jej obowiÄ zywania co w naszym przypadku ma miejsce. A zatem do czasu rozstrzygniÄcia kolejnego przetargu na odbiĂłr i zagospodarowanie staĹych odpadĂłw komunalnych jest moĹźliwoĹÄ udzielenia zamĂłwienia w trybie z wolnej rÄki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy (por. Komentarz do art.6(f) ustawy o utrzymaniu czystoĹci i porzÄ dku w gminach Wojciech Radecki â ĹşrĂłdĹo Lex). âZamĂłwienie z wolnej rÄki to tryb udzielenia zamĂłwienia, w ktĂłrym zamawiajÄ cy udziela zamĂłwienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcÄ . Udzielenie zamĂłwienia z wolnej rÄki musi byÄ uzasadnione ktĂłrÄ Ĺ z okolicznoĹci wskazanych w art. 67 p.z.p. Sytuacji regulowanej przez art. 6f ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystoĹci i porzÄ dku w gminach w odpowiada art. 67 ust. 1 pkt 3 p.z.p., ktĂłry dopuszcza zamĂłwienie z wolnej rÄki, jeĹźeli ze wzglÄdu na wyjÄ tkowÄ sytuacjÄ niewynikajÄ cÄ z przyczyn leĹźÄ cych po stronie zamawiajÄ cego, ktĂłrej nie mĂłgĹ on przewidzieÄ, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamĂłwienia, a nie moĹźna zachowaÄ terminĂłw okreĹlonych dla innych trybĂłw udzielania zamĂłwienia. ZrozumiaĹe jest, Ĺźe rozwiÄ zanie umowy rodzi takÄ wyjÄ tkowÄ sytuacjÄ, ktĂłrej zamawiajÄ cy nie mĂłgĹ przewidzieÄ, a odpady komunalne nie mogÄ czekaÄ, muszÄ byÄ odebraneâ. W zwiÄ zku z powyĹźszym, celem realizacji obowiÄ zku ustawowego, zapewnienia bezpieczeĹstwa sanitarnego i prawnego mieszkaĹcĂłw Miasta Golub-DobrzyĹ a przede wszystkim zagwarantowania wydatkowania ĹrodkĂłw publicznych zgodnie z zasadami wyraĹźonymi w art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.), zasadnym jest dokonanie wyboru wykonawcy na okres od dnia 1 paĹşdziernika 2016 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., w trybie zamĂłwienia z wolnej rÄki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp., ze wzglÄdu na wyjÄ tkowÄ sytuacjÄ niewynikajÄ cÄ z przyczyn leĹźÄ cych po stronie ZamawiajÄ cego, ktĂłrej nie mĂłgĹ on przewidzieÄ, a wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamĂłwienia dla zapewnienia bezpieczeĹstwa sanitarnego mieszkaĹcĂłw Miasta Golub-DobrzyĹ, poniewaĹź nie moĹźna zachowaÄ ustawowych terminĂłw okreĹlonych dla przetargu nieograniczonego, o ktĂłrym mowa w ustawie Pzp. NaleĹźy podkreĹliÄ, Ĺźe brak wyboru w terminie wykonawcy rodzi takÄ wyjÄ tkowÄ sytuacjÄ, ktĂłrej ZamawiajÄ cy nie mĂłgĹ przewidzieÄ, a odpady komunalne muszÄ byÄ odbierane, gdyĹź nie wykonywanie przez GminÄ obowiÄ zkĂłw w postaci odbierania odpadĂłw od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci, na ktĂłrych zamieszkujÄ mieszkaĹcy oraz od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci, na ktĂłrych nie zamieszkujÄ mieszkaĹcy, a powstajÄ odpady komunalne, spowoduje naruszenie przepisĂłw ustawy ucpg oraz aktu prawa miejscowego w postaci UchwaĹy NR XXXI/162/2012 Rady Miasta Golubia-Dobrzynia z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie odbierania odpadĂłw komunalnych od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci, na ktĂłrych nie zamieszkujÄ mieszkaĹcy, a powstajÄ odpady komunalne. ZamawiajÄ cy przewidziaĹ wybĂłr wykonawcy tymczasowego na minimalny okres, niezbÄdny do przeprowadzenia kolejnego postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia publicznego zgodnie z ustawÄ Pzp, zachowujÄ c ustawowe terminy okreĹlone dla przetargu nieograniczonego. Do negocjacji w sprawie zamĂłwienia publicznego w przedmiotowym postÄpowaniu zostaĹo zaproszone PrzedsiÄbiorstwo Inwestycyjno-Handlowe Inwest-Satelit, ul. bp. Dominika, 581-402 Gdynia, OdziaĹ Golub-DobrzyĹ, ul. Rynek 17. Jest to przedsiÄbiorca posiadajÄ cy wpis do rejestru dziaĹalnoĹci regulowanej w zakresie odbierania odpadĂłw komunalnych od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci prowadzonego przez Burmistrza Miasta Golubia-Dobrzynia, ktĂłry na podstawie przeprowadzonego w 2014 r. postÄpowania w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z umowÄ Nr 31/2015 r., obecnie obsĹuguje, w zakresie odbioru odpadĂłw komunalnych, miasto Golub-DobrzyĹ do 30.09.2016 r., W zwiÄ zku powyĹźszym zaistniaĹy przesĹanki do zastosowania trybu zamĂłwienia z wolnej rÄki w oparciu o przepis art. 67 ust.1 pkt 3 Pzp poniewaĹź jednoczeĹnie wystÄ piĹy nastÄpujÄ ce okolicznoĹci: - wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamĂłwienia; - wymaganie to wynika z zaistnienia wyjÄ tkowej sytuacji, z przyczyn nieleĹźÄ cych po stronie zamawiajÄ cego; - zamawiajÄ cy nie mĂłgĹ tej wyjÄ tkowej sytuacji przewidzieÄ; - a niemoĹźliwe jest zachowanie terminĂłw okreĹlonych dla innych trybĂłw udzielenia zamĂłwienia.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMĂWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTĂREMU ZAMAWIAJÄCY ZAMIERZA UDZIELIÄ ZAMĂWIENIA:
PrzedsiÄbiorstwo Inwestycyjno-Handlowe Inwest-Satelit , , ul. bp. Dominika 5 81-402 Gdynia OdziaĹ Golub-DobrzyĹ ul. Rynek 17, 87-400, Golub-DobrzyĹ, kraj/woj. kujawsko-pomorskie
OgĹoszenie nr 316862 - 2016 z dnia 2016-10-03 r.
Golub-DobrzyĹ: OdbiĂłr i zagospodarowanie staĹych odpadĂłw komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia
OGĹOSZENIE O UDZIELENIU ZAMĂWIENIA -
OGĹOSZENIE O UDZIELENIU ZAMĂWIENIA -
Zamieszczanie ogĹoszenia:
obowiÄ zkowe.
OgĹoszenie dotyczy:
zamĂłwienia publicznego
ZamĂłwienie dotyczy projektu lub programu wspĂłĹfinansowanego ze ĹrodkĂłw Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu
ZamĂłwienie byĹo przedmiotem ogĹoszenia w Biuletynie ZamĂłwieĹ Publicznych:
tak
Numer ogĹoszenia: 315215-2016
OgĹoszenie o zmianie ogĹoszenia zostaĹo zamieszczone w Biuletynie ZamĂłwieĹ Publicznych:
SEKCJA I: ZAMAWIAJÄCY
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone przez centralnego zamawiajÄ cego
nie
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone przez podmiot, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli przeprowadzenie postÄpowania
nie
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone wspĂłlnie przez zamawiajÄ cych
nie
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postÄpowania wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej â majÄ ce zastosowanie krajowe prawo zamĂłwieĹ publicznych::
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Golub-DobrzyĹ, krajowy numer identyfikacyjny 52346500000, ul. Pl. TysiÄ clecia 25, 87400  Golub-DobrzyĹ, paĹstwo , woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-56 683-54-10, faks 0-56 683-54-15, e-mail
Adres strony internetowej (URL): www.golub-dobrzn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄCEGO:
Administracja samorzÄ
dowa
I.3) WSPĂLNE UDZIELANIE ZAMĂWIENIA (jeĹźeli dotyczy):
PodziaĹ obowiÄ
zkĂłw miÄdzy zamawiajÄ
cymi w przypadku wspĂłlnego udzielania zamĂłwienia, w tym w przypadku wspĂłlnego przeprowadzania postÄpowania z zamawiajÄ
cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej (jeĹźeli zamĂłwienie zostaĹo udzielone przez kaĹźdego z zamawiajÄ
cych indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez kaĹźdego z zamawiajÄ
cych, jeĹźeli zamĂłwienie zostaĹo udzielone w imieniu i na rzecz pozostaĹych zamawiajÄ
cych w sekcji I naleĹźy wskazaÄ ktĂłry z zamawiajÄ
cych zawarĹ umowÄ):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMĂWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ cego:
OdbiĂłr i zagospodarowanie staĹych odpadĂłw komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia
Numer referencyjny (jeĹźeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamĂłwienia:
UsĹugi
II.3) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia (wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okreĹlenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usĹugÄ lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamĂłwienia jest odbiĂłr i zagospodarowanie staĹych odpadĂłw komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia ze wszystkich nieruchomoĹci zamieszkaĹych i niezamieszkaĹych. SzczegĂłĹowy zakres okreĹla wzĂłr umowy stanowiÄ
cy zaĹÄ
cznik do zaproszenia do negocjacji.
II.4) Informacja o czÄĹciach zamĂłwienia:
ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
Nie
II.5) GĹĂłwny Kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV: 90511000-2, 90512000-9, 90513100-7, 90513200-8, 90514000-3, 90533000-2
Dodatkowe kody CPV: 90511000-2, 90512000-9, 90513100-7, 90513200-8, 90514000-3, 90533000-2
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMĂWIENIA
ZamĂłwienie z wolnej rÄki
III.2) OgĹoszenie dotyczy zakoĹczenia dynamicznego systemu zakupĂłw
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMĂWIENIA
PostÄpowanie/czÄĹÄ zostaĹo uniewaĹźnione nie NaleĹźy podaÄ podstawÄ i przyczynÄ uniewaĹźnienia postÄpowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMĂWIENIA: 30/09/2016 IV.2 Szacunkowa caĹkowita wartoĹÄ zamĂłwienia WartoĹÄ bez VAT 593928.00 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert 1 w tym Liczba otrzymanych ofert od maĹych i Ĺrednich przedsiÄbiorstw: Liczba otrzymanych ofert od wykonawcĂłw z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej: Liczba otrzymanych ofert od wykonawcĂłw z paĹstw niebÄdÄ cych czĹonkami Unii Europejskiej: liczba ofert otrzymanych drogÄ elektronicznÄ : IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTĂREMU UDZIELONO ZAMĂWIENIA ZamĂłwienie zostaĹo udzielone wykonawcom wspĂłlnie ubiegajÄ
cym siÄ o udzielenie: nie PrzedsiÄbiorstwo Inwestycyjno-Handlowe Inwest-Satelit ul. bp. Dominika 5 81-402 Gdynia OdziaĹ Golub-DobrzyĹ , , ul. Rynek 17 , 87-400, Golub-DobrzyĹ, kraj/woj. kujawsko-pomorskie Wykonawca jest maĹym/Ĺrednim przedsiÄbiorcÄ : tak Wykonawca pochodzi z innego paĹstwa czĹonkowskiego Unii Europejskiej: nie SkrĂłt literowy nazwy paĹstwa: Wykonawca pochodzi z innego paĹstwa nie bÄdÄ cego czĹonkiem Unii Europejskiej: nie SkrĂłt literowy nazwy paĹstwa: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOĹCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIĹťSZÄ I NAJWYĹťSZÄ CENÄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartoĹÄ umowy 604800.00 Oferta z najniĹźszÄ cenÄ /kosztem 604800.00 Oferta z najwyĹźszÄ cenÄ /kosztem 604800.00 Waluta: PN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czÄĹci zamĂłwienia podwykonawcy/podwykonawcom WartoĹÄ lub procentowa czÄĹÄ zamĂłwienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMĂWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGĹOSZENIA, ZAMĂWIENIA Z WOLNEJ RÄKI ALBO ZAPYTANIA O CENÄ
IV.9.1) Podstawa prawna
PostÄpowanie prowadzone jest w trybie zamĂłwienia z wlnej rÄki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
NaleĹźy podaÄ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaĹniÄ, dlaczego udzielenie zamĂłwienia jest zgodne z przepisami.
KoniecznoĹÄ wszczÄcia postÄpowania w trybie zamĂłwienia z wolnej rÄki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp., dla przedmiotowego zadania wynika z faktu, iĹź ustawodawca na podstawie art. 3 ust. 2 oraz art. 6c i 6f ustawy z dnia 13 wrzeĹnia 1996 r. o utrzymaniu czystoĹci i porzÄ dku w gminach (Dz.U. z 2013 poz. 1399 z późn.zm.), zwana w dalszej treĹci ustawÄ ucpg, naĹoĹźyĹ na gminy obowiÄ zek zapewnienia czystoĹci i porzÄ dku na swoim terenie oraz obowiÄ zek zorganizowania odbierania odpadĂłw komunalnych od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci, ktĂłrzy zamieszkujÄ na terenie gminy, z jednoczesnÄ moĹźliwoĹciÄ ustanowienia w drodze aktu prawa miejscowego, moĹźliwoĹci odbierania odpadĂłw komunalnych od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci, na ktĂłrych nie zamieszkujÄ mieszkaĹcy, a powstajÄ odpady komunalne. ZamawiajÄ cy informuje, iĹź stosowny przetarg nieograniczony pn. âOdbiĂłr i zagospodarowanie staĹych odpadĂłw komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzyniaâ zostaĹ wszczÄty w dniu 28 lipca 2015 r., a ogĹoszenie o zamĂłwieniu zostaĹo opublikowane w Dzienniku UrzÄdowym Unii Europejskiej 2016/S 147-266743 z dnia 2 sierpnia 2016 r., z pierwotnym terminem skĹadania i otwarcia ofert na dzieĹ 7 wrzeĹnia 2016 r. W wyznaczonym terminie zostaĹy zĹoĹźone trzy oferty. W dniu 19 wrzeĹnia 2016 r. na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r - Prawo zamĂłwieĹ publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn.zm.) postÄpowanie zostaĹo uniewaĹźnione. PostÄpowanie o udzielenie zamĂłwienia publicznego zostaĹo przeprowadzone na podstawie ustawy prawo zamĂłwieĹ publicznych (p.z.p.) nieuwzglÄdniajÄ cej obszernej nowelizacji wprowadzonej ustawÄ o zmianie ustawy - Prawo zamĂłwieĹ publicznych oraz niektĂłrych innych ustaw z dnia 22 czerwca 2016 r., ktĂłra weszĹa w Ĺźycie 28 lipca 2016 r. ZamawiajÄ cy nie byĹ uprawniony do zastosowania przepisĂłw przejĹciowych zawartych w art. 16 o zmianie ustawy - Prawo zamĂłwieĹ publicznych oraz niektĂłrych innych ustaw z dnia 22 czerwca 2016 r., zgodnie z ktĂłrymi do postÄpowaĹ o udzielenie zamĂłwienia publicznego wszczÄtych i niezakoĹczonych przed dniem wejĹcia w Ĺźycie tej ustawy (tj.28 lipca 2016 r.) stosuje siÄ przepisy dotychczasowe. ZamawiajÄ cy przekazaĹ ogĹoszenie o zamĂłwieniu UrzÄdowi Publikacji Unii Europejskiej do publikacji w Dzienniku UrzÄdowym Unii Europejskiej dnia 28 lipca 2016 r., czyli w dniu obowiÄ zywania znowelizowanej ustawy prawo zamĂłwieĹ publicznych. Zgodnie z art. 2 ust. 7a, w zw. z art. 40 ust. 3 i 42 p.z.p. za datÄ wszczÄcia postÄpowania naleĹźy przyjÄ Ä dzieĹ ukazania siÄ ogĹoszenia o zamĂłwieniu, co w niniejszym postÄpowaniu miaĹo miejsce dnia 2 sierpnia 2016 r., kiedy ogĹoszenie ukazaĹo siÄ w Dzienniku UrzÄdowym Unii Europejskiej. Niezastosowanie znowelizowanych przepisĂłw p.z.p. spowodowaĹo, iĹź postÄpowanie dotkniÄte byĹo nieusuwalnymi wadami, w stopniu uniemoĹźliwiajÄ cym zawarcie niepodlegajÄ cej uniewaĹźnieniu umowy, ktĂłre opisane sÄ poniĹźej. ZamawiajÄ cy nie zastosowaĹ obowiÄ zujÄ cego formularza jednolitego europejskiego dokumentu zamĂłwienia, sporzÄ dzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza okreĹlonego w rozporzÄ dzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE. W Specyfikacji Istotnych WarunkĂłw ZamĂłwienia ZamawiajÄ cy ĹźÄ daĹ od WykonawcĂłw dokumentĂłw wymienionych w uchylonym brzmieniu art. 24 p.z.p., zamiast dokumentĂłw wskazanych w art. 25 p.z.p. i wydanym na podstawie art. 25 ust. 2 p.z.p. rozporzÄ dzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., ktĂłre obowiÄ zywaĹo od dnia 28 lipca 2016 r. Najbardziej istotnÄ i nieusuwalnÄ wadÄ postÄpowania byĹo okreĹlenie w Specyfikacji Istotnych WarunkĂłw ZamĂłwienia kryteriĂłw oceny ofert z naruszeniem art. 91 ust. 2 i 2a p.z.p. poprzez zastosowanie, jako kryterium ceny o wadze przekraczajÄ cej 60%, bez okreĹlenia w opisie przedmiotu zamĂłwienia standardĂłw jakoĹciowych odnoszÄ cych siÄ do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamĂłwienia oraz wykazania w zaĹÄ czniku do protokoĹu, w jaki sposĂłb zostaĹy uwzglÄdnione w opisie przedmiotu zamĂłwienia koszty cyklu Ĺźycia, w rozumieniu art. 2 ust.1a p.z.p. OceniajÄ c powyĹźsze wady postÄpowania stanowiÄ ce przesĹankÄ jego uniewaĹźnienia, naleĹźaĹo mieÄ na wzglÄdzie, iĹź miaĹy one charakter nieusuwalny, zaĹ caĹe postÄpowanie zostaĹo przeprowadzone bez zastosowania m.in. znowelizowanego art. 7 p.z.p. wprowadzajÄ cego poza dotychczasowÄ zasadÄ zachowania uczciwej konkurencji dodatkowe zasady udzielania zamĂłwienia, tj. rĂłwnego traktowania WykonawcĂłw oraz zasadÄ proporcjonalnoĹci i przejrzystoĹci. Na danym etapie postÄpowania nie byĹo moĹźliwe powtĂłrzenie wadliwych czynnoĹci, w szczegĂłlnoĹci zmiana kryteriĂłw oceny ofert. Dalsze prowadzenie postÄpowania, wybĂłr najkorzystniejszej oferty oraz zawarcie umowy stanowiĹoby naruszenie zasady okreĹlonej w art. 7 ust. 3 p.z.p., zgodnie z ktĂłrÄ zamĂłwienia udziela siÄ wyĹÄ cznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy. Wskazane powyĹźej uchybienia postÄpowania powodowaĹy, iĹź byĹo ono obarczone istotnymi i nieusuwalnymi wadami uniemoĹźliwiajÄ cymi zawarcie niepodlegajÄ cej uniewaĹźnieniu umowy, a co najmniej stwarzajÄ cymi realne ryzyko zawarcia umowy w wyniku postÄpowania przeprowadzonego z tak daleko idÄ cym naruszeniem przepisĂłw p.z.p., ktĂłre mogĹy powodowaÄ uniewaĹźnienie zawartej w jego wyniku umowy. W zaistniaĹej sytuacji, nie jest moĹźliwe rozstrzygniecie przetargu nieograniczonego na odbieranie odpadĂłw komunalnych od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci w terminie do dnia 1 paĹşdziernika 2016 r. (obecnie obowiÄ zujÄ ca umowa upĹywa z dniem 30.09.2016 r.). Zgodnie z treĹciÄ art. 6f ust.2 ustawy z dnia 13 wrzeĹnia 1996 r. o utrzymaniu czystoĹci i porzÄ dku w gminach w przypadku rozwiÄ zania umowy na odbieranie odpadĂłw komunalnych od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci wĂłjt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiÄ zany niezwĹocznie zorganizowaÄ przetarg, o ktĂłrym mowa w art. 6d ust. 1. W celu zapewnienia odbierania odpadĂłw komunalnych z terenu gminy, do czasu rozstrzygniÄcia przetargu, gmina zapewnia te usĹugi w trybie zamĂłwienia z wolnej rÄki zgodnie z ustawÄ z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamĂłwieĹ publicznych. JednÄ z okolicznoĹci rozwiÄ zania umowy jest upĹyw terminu jej obowiÄ zywania co w naszym przypadku ma miejsce. A zatem do czasu rozstrzygniÄcia kolejnego przetargu na odbiĂłr i zagospodarowanie staĹych odpadĂłw komunalnych jest moĹźliwoĹÄ udzielenia zamĂłwienia w trybie z wolnej rÄki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy (por. Komentarz do art.6(f) ustawy o utrzymaniu czystoĹci i porzÄ dku w gminach Wojciech Radecki â ĹşrĂłdĹo Lex). âZamĂłwienie z wolnej rÄki to tryb udzielenia zamĂłwienia, w ktĂłrym zamawiajÄ cy udziela zamĂłwienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcÄ . Udzielenie zamĂłwienia z wolnej rÄki musi byÄ uzasadnione ktĂłrÄ Ĺ z okolicznoĹci wskazanych w art. 67 p.z.p. Sytuacji regulowanej przez art. 6f ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystoĹci i porzÄ dku w gminach w odpowiada art. 67 ust. 1 pkt 3 p.z.p., ktĂłry dopuszcza zamĂłwienie z wolnej rÄki, jeĹźeli ze wzglÄdu na wyjÄ tkowÄ sytuacjÄ niewynikajÄ cÄ z przyczyn leĹźÄ cych po stronie zamawiajÄ cego, ktĂłrej nie mĂłgĹ on przewidzieÄ, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamĂłwienia, a nie moĹźna zachowaÄ terminĂłw okreĹlonych dla innych trybĂłw udzielania zamĂłwienia. ZrozumiaĹe jest, Ĺźe rozwiÄ zanie umowy rodzi takÄ wyjÄ tkowÄ sytuacjÄ, ktĂłrej zamawiajÄ cy nie mĂłgĹ przewidzieÄ, a odpady komunalne nie mogÄ czekaÄ, muszÄ byÄ odebraneâ. W zwiÄ zku z powyĹźszym, celem realizacji obowiÄ zku ustawowego, zapewnienia bezpieczeĹstwa sanitarnego i prawnego mieszkaĹcĂłw Miasta Golub-DobrzyĹ a przede wszystkim zagwarantowania wydatkowania ĹrodkĂłw publicznych zgodnie z zasadami wyraĹźonymi w art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.), zasadnym jest dokonanie wyboru wykonawcy na okres od dnia 1 paĹşdziernika 2016 r. do dnia 31 stycznia 2017 r., w trybie zamĂłwienia z wolnej rÄki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp., ze wzglÄdu na wyjÄ tkowÄ sytuacjÄ niewynikajÄ cÄ z przyczyn leĹźÄ cych po stronie ZamawiajÄ cego, ktĂłrej nie mĂłgĹ on przewidzieÄ, a wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamĂłwienia dla zapewnienia bezpieczeĹstwa sanitarnego mieszkaĹcĂłw Miasta Golub-DobrzyĹ, poniewaĹź nie moĹźna zachowaÄ ustawowych terminĂłw okreĹlonych dla przetargu nieograniczonego, o ktĂłrym mowa w ustawie Pzp. NaleĹźy podkreĹliÄ, Ĺźe brak wyboru w terminie wykonawcy rodzi takÄ wyjÄ tkowÄ sytuacjÄ, ktĂłrej ZamawiajÄ cy nie mĂłgĹ przewidzieÄ, a odpady komunalne muszÄ byÄ odbierane, gdyĹź nie wykonywanie przez GminÄ obowiÄ zkĂłw w postaci odbierania odpadĂłw od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci, na ktĂłrych zamieszkujÄ mieszkaĹcy oraz od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci, na ktĂłrych nie zamieszkujÄ mieszkaĹcy, a powstajÄ odpady komunalne, spowoduje naruszenie przepisĂłw ustawy ucpg oraz aktu prawa miejscowego w postaci UchwaĹy NR XXXI/162/2012 Rady Miasta Golubia-Dobrzynia z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie odbierania odpadĂłw komunalnych od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci, na ktĂłrych nie zamieszkujÄ mieszkaĹcy, a powstajÄ odpady komunalne. ZamawiajÄ cy przewidziaĹ wybĂłr wykonawcy tymczasowego na minimalny okres, niezbÄdny do przeprowadzenia kolejnego postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia publicznego zgodnie z ustawÄ Pzp, zachowujÄ c ustawowe terminy okreĹlone dla przetargu nieograniczonego. Do negocjacji w sprawie zamĂłwienia publicznego w przedmiotowym postÄpowaniu zostaĹo zaproszone PrzedsiÄbiorstwo Inwestycyjno-Handlowe Inwest-Satelit, ul. bp. Dominika, 581-402 Gdynia, OdziaĹ Golub-DobrzyĹ, ul. Rynek 17. Jest to przedsiÄbiorca posiadajÄ cy wpis do rejestru dziaĹalnoĹci regulowanej w zakresie odbierania odpadĂłw komunalnych od wĹaĹcicieli nieruchomoĹci prowadzonego przez Burmistrza Miasta Golubia-Dobrzynia, ktĂłry na podstawie przeprowadzonego w 2014 r. postÄpowania w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z umowÄ Nr 31/2015 r., obecnie obsĹuguje, w zakresie odbioru odpadĂłw komunalnych, miasto Golub-DobrzyĹ do 30.09.2016 r. Negocjacje zostaĹy przeprowadzone w dniu 29 wrzeĹnia 2016 r. W zwiÄ zku powyĹźszym zaistniaĹy przesĹanki do zastosowania trybu zamĂłwienia z wolnej rÄki w oparciu o przepis art. 67 ust.1 pkt 3 Pzp poniewaĹź jednoczeĹnie wystÄ piĹy nastÄpujÄ ce okolicznoĹci: - wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamĂłwienia; - wymaganie to wynika z zaistnienia wyjÄ tkowej sytuacji, z przyczyn nieleĹźÄ cych po stronie zamawiajÄ cego; - zamawiajÄ cy nie mĂłgĹ tej wyjÄ tkowej sytuacji przewidzieÄ; - a niemoĹźliwe jest zachowanie terminĂłw okreĹlonych dla innych trybĂłw udzielenia zamĂłwienia.