zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: Pl. Tysiąclecia 25, 87-400 Golub-Dobrzyń, woj. kujawsko-pomorskie
Dane kontaktowe: email: wigum@golub-dobrzyn.pl
tel: 0-56 683-54-10
fax: 0-56 683-54-15
Dane postępowania
ID postępowania: 31521520160
Data publikacji zamówienia: 2016-09-29
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.golub-dobrzyn.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
90500000-2 Usługi związane z odpadami
90511000-2 Usługi wywozu odpadów
90512000-9 Usługi transportu odpadów
90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90513200-8 Usługi wywozu stałych odpadów miejskich
90514000-3 Usługi recyklingu odpadów
90533000-2 Usługi gospodarki odpadami
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia Przedsiębiorstwo Inwestycyjno-Handlowe Inwest-Satelit ul. bp. Dominika 5 81-402 Gdynia Odział Golub-Dobrzyń
Golub-Dobrzyń
604 800,00
0,39
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2016-10-03
Dotyczy cześci nr:
0
Kody CPV:
90500000
90511000
90512000
90513100
90513200
90514000
90533000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
604 800,00 zł
Minimalna złożona oferta:
604 800,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
604 800,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
604 800,00 zł
Ogłoszenie nr 315215 - 2016 z dnia 2016-09-29 r.
Golub-Dobrzyń: Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej


Nazwa projektu lub programu:



Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:



Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie


W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:


Informacje dodatkowe: 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Golub-Dobrzyń, krajowy numer identyfikacyjny 52346500000, ul. Pl. Tysiąclecia  25, 87400   Golub-Dobrzyń, państwo , woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-56 683-54-10, faks 0-56 683-54-15, e-mail Adres strony internetowej (URL): www.golub-dobrzyn.pl



I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA
(jeĹźeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: 
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego

II.2) Rodzaj zamĂłwienia

Usługi


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:


Zamówienie podzielone jest na części:

Nie


II.4) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. Szczegółowy zakres określa wzór umowy stanowiący załącznik do zaproszenia do negocjacji.


II.5) Główny kod CPV):
90500000-2,
Dodatkowe kody CPV: 90511000-2, 90512000-9, 90513100-7, 90513200-8, 90514000-3, 90533000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) Tryb udzielenia zamĂłwienia:
Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Podstawa prawna

Postępowanie wszczęte zostało na podstawie  67 ust.1 pkt 3 ustawy Pzp.

III.3 Uzasadnienia wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Konieczność wszczęcia postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp., dla przedmiotowego zadania wynika z faktu, iż ustawodawca na podstawie art. 3 ust. 2 oraz art. 6c i 6f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2016 poz. 25 z późn.zm.), zwana w dalszej treści ustawą ucpg, nałożył na gminy obowiązek zapewnienia czystości i porządku na swoim terenie oraz obowiązek zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którzy zamieszkują na terenie gminy, z jednoczesną możliwością ustanowienia w drodze aktu prawa miejscowego, możliwości odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Zamawiający informuje, iż stosowny przetarg nieograniczony pn. „Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia” został wszczęty w dniu 28 lipca 2015 r., a ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2016/S 147-266743 z dnia 2 sierpnia 2016 r., z pierwotnym terminem składania i otwarcia ofert na dzień 7 września 2016 r. W wyznaczonym terminie zostały złożone trzy oferty. W dniu 19 września 2016 r. na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn.zm.) postępowanie zostało unieważnione. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało przeprowadzone na podstawie ustawy prawo zamówień publicznych (p.z.p.) nieuwzględniającej obszernej nowelizacji wprowadzonej ustawą o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw z dnia 22 czerwca 2016 r., która weszła w życie 28 lipca 2016 r. Zamawiający nie był uprawniony do zastosowania przepisów przejściowych zawartych w art. 16 o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw z dnia 22 czerwca 2016 r., zgodnie z którymi do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie tej ustawy (tj.28 lipca 2016 r.) stosuje się przepisy dotychczasowe. Zamawiający przekazał ogłoszenie o zamówieniu Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 28 lipca 2016 r., czyli w dniu obowiązywania znowelizowanej ustawy prawo zamówień publicznych. Zgodnie z art. 2 ust. 7a, w zw. z art. 40 ust. 3 i 42 p.z.p. za datę wszczęcia postępowania należy przyjąć dzień ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, co w niniejszym postępowaniu miało miejsce dnia 2 sierpnia 2016 r., kiedy ogłoszenie ukazało się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Niezastosowanie znowelizowanych przepisów p.z.p. spowodowało, iż postępowanie dotknięte było nieusuwalnymi wadami, w stopniu uniemożliwiającym zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, które opisane są poniżej. Zamawiający nie zastosował obowiązującego formularza jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia, sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE. W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Zamawiający żądał od Wykonawców dokumentów wymienionych w uchylonym brzmieniu art. 24 p.z.p., zamiast dokumentów wskazanych w art. 25 p.z.p. i wydanym na podstawie art. 25 ust. 2 p.z.p. rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., które obowiązywało od dnia 28 lipca 2016 r. Najbardziej istotną i nieusuwalną wadą postępowania było określenie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia kryteriów oceny ofert z naruszeniem art. 91 ust. 2 i 2a p.z.p. poprzez zastosowanie, jako kryterium ceny o wadze przekraczającej 60%, bez określenia w opisie przedmiotu zamówienia standardów jakościowych odnoszących się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia oraz wykazania w załączniku do protokołu, w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty cyklu życia, w rozumieniu art. 2 ust.1a p.z.p. Oceniając powyższe wady postępowania stanowiące przesłankę jego unieważnienia, należało mieć na względzie, iż miały one charakter nieusuwalny, zaś całe postępowanie zostało przeprowadzone bez zastosowania m.in. znowelizowanego art. 7 p.z.p. wprowadzającego poza dotychczasową zasadą zachowania uczciwej konkurencji dodatkowe zasady udzielania zamówienia, tj. równego traktowania Wykonawców oraz zasadę proporcjonalności i przejrzystości. Na danym etapie postępowania nie było możliwe powtórzenie wadliwych czynności, w szczególności zmiana kryteriów oceny ofert. Dalsze prowadzenie postępowania, wybór najkorzystniejszej oferty oraz zawarcie umowy stanowiłoby naruszenie zasady określonej w art. 7 ust. 3 p.z.p., zgodnie z którą zamówienia udziela się wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy. Wskazane powyżej uchybienia postępowania powodowały, iż było ono obarczone istotnymi i nieusuwalnymi wadami uniemożliwiającymi zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, a co najmniej stwarzającymi realne ryzyko zawarcia umowy w wyniku postępowania przeprowadzonego z tak daleko idącym naruszeniem przepisów p.z.p., które mogły powodować unieważnienie zawartej w jego wyniku umowy. W zaistniałej sytuacji, nie jest możliwe rozstrzygniecie przetargu nieograniczonego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w terminie do dnia 1 października 2016 r. (obecnie obowiązująca umowa upływa z dniem 30.09.2016 r.). Zgodnie z treścią art. 6f ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w przypadku rozwiązania umowy na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany niezwłocznie zorganizować przetarg, o którym mowa w art. 6d ust. 1. W celu zapewnienia odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy, do czasu rozstrzygnięcia przetargu, gmina zapewnia te usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Jedną z okoliczności rozwiązania umowy jest upływ terminu jej obowiązywania co w naszym przypadku ma miejsce. A zatem do czasu rozstrzygnięcia kolejnego przetargu na odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych jest możliwość udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy (por. Komentarz do art.6(f) ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wojciech Radecki – źródło Lex). „Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki musi być uzasadnione którąś z okoliczności wskazanych w art. 67 p.z.p. Sytuacji regulowanej przez art. 6f ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w odpowiada art. 67 ust. 1 pkt 3 p.z.p., który dopuszcza zamówienie z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówienia. Zrozumiałe jest, że rozwiązanie umowy rodzi taką wyjątkową sytuację, której zamawiający nie mógł przewidzieć, a odpady komunalne nie mogą czekać, muszą być odebrane”. W związku z powyższym, celem realizacji obowiązku ustawowego, zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego i prawnego mieszkańców Miasta Golub-Dobrzyń a przede wszystkim zagwarantowania wydatkowania środków publicznych zgodnie z zasadami wyrażonymi w art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.), zasadnym jest dokonanie wyboru wykonawcy na okres od dnia 1 października 2016 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp., ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, a wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia dla zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego mieszkańców Miasta Golub-Dobrzyń, ponieważ nie można zachować ustawowych terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, o którym mowa w ustawie Pzp. Należy podkreślić, że brak wyboru w terminie wykonawcy rodzi taką wyjątkową sytuację, której Zamawiający nie mógł przewidzieć, a odpady komunalne muszą być odbierane, gdyż nie wykonywanie przez Gminę obowiązków w postaci odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, spowoduje naruszenie przepisów ustawy ucpg oraz aktu prawa miejscowego w postaci Uchwały NR XXXI/162/2012 Rady Miasta Golubia-Dobrzynia z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Zamawiający przewidział wybór wykonawcy tymczasowego na minimalny okres, niezbędny do przeprowadzenia kolejnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą Pzp, zachowując ustawowe terminy określone dla przetargu nieograniczonego. Do negocjacji w sprawie zamówienia publicznego w przedmiotowym postępowaniu zostało zaproszone Przedsiębiorstwo Inwestycyjno-Handlowe Inwest-Satelit, ul. bp. Dominika, 581-402 Gdynia, Odział Golub-Dobrzyń, ul. Rynek 17. Jest to przedsiębiorca posiadający wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza Miasta Golubia-Dobrzynia, który na podstawie przeprowadzonego w 2014 r. postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z umową Nr 31/2015 r., obecnie obsługuje, w zakresie odbioru odpadów komunalnych, miasto Golub-Dobrzyń do 30.09.2016 r., W związku powyższym zaistniały przesłanki do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o przepis art. 67 ust.1 pkt 3 Pzp ponieważ jednocześnie wystąpiły następujące okoliczności: - wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia; - wymaganie to wynika z zaistnienia wyjątkowej sytuacji, z przyczyn nieleżących po stronie zamawiającego; - zamawiający nie mógł tej wyjątkowej sytuacji przewidzieć; - a niemożliwe jest zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.

SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:

Przedsiębiorstwo Inwestycyjno-Handlowe Inwest-Satelit ,  ,  ul. bp. Dominika 5 81-402 Gdynia Odział Golub-Dobrzyń ul. Rynek 17,  87-400,  Golub-Dobrzyń,  kraj/woj. kujawsko-pomorskie

Ogłoszenie nr 316862 - 2016 z dnia 2016-10-03 r.
Golub-Dobrzyń: Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
zamĂłwienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Nazwa projektu lub programu



Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 315215-2016


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::


Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Golub-Dobrzyń, krajowy numer identyfikacyjny 52346500000, ul. Pl. Tysiąclecia  25, 87400   Golub-Dobrzyń, państwo , woj. kujawsko-pomorskie, tel. 0-56 683-54-10, faks 0-56 683-54-15, e-mail
Adres strony internetowej (URL): www.golub-dobrzn.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia

Numer referencyjny (jeĹźeli dotyczy):


II.2) Rodzaj zamĂłwienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. Szczegółowy zakres określa wzór umowy stanowiący załącznik do zaproszenia do negocjacji.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie podzielone jest na części:

Nie

II.5) Główny Kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV: 90511000-2, 90512000-9, 90513100-7, 90513200-8, 90514000-3, 90533000-2
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie z wolnej ręki

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów


III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30/09/2016

IV.2 Szacunkowa całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
593928.00

Waluta
PLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert
1
w tym

Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:


Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:


Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:


liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Przedsiębiorstwo Inwestycyjno-Handlowe Inwest-Satelit ul. bp. Dominika 5 81-402 Gdynia Odział Golub-Dobrzyń ,  ,  ul. Rynek 17 ,  87-400,  Golub-Dobrzyń,  kraj/woj. kujawsko-pomorskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
604800.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem
604800.00

Oferta z najwyższą ceną/kosztem
604800.00

Waluta:
PN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa


Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:


IV.8) Informacje dodatkowe:



IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie  zamówienia z wlnej ręki  na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3  ustawy Pzp.


IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Konieczność wszczęcia postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp., dla przedmiotowego zadania wynika z faktu, iż ustawodawca na podstawie art. 3 ust. 2 oraz art. 6c i 6f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2013 poz. 1399 z późn.zm.), zwana w dalszej treści ustawą ucpg, nałożył na gminy obowiązek zapewnienia czystości i porządku na swoim terenie oraz obowiązek zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którzy zamieszkują na terenie gminy, z jednoczesną możliwością ustanowienia w drodze aktu prawa miejscowego, możliwości odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Zamawiający informuje, iż stosowny przetarg nieograniczony pn. „Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu miasta Golubia-Dobrzynia” został wszczęty w dniu 28 lipca 2015 r., a ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 2016/S 147-266743 z dnia 2 sierpnia 2016 r., z pierwotnym terminem składania i otwarcia ofert na dzień 7 września 2016 r. W wyznaczonym terminie zostały złożone trzy oferty. W dniu 19 września 2016 r. na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn.zm.) postępowanie zostało unieważnione. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostało przeprowadzone na podstawie ustawy prawo zamówień publicznych (p.z.p.) nieuwzględniającej obszernej nowelizacji wprowadzonej ustawą o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw z dnia 22 czerwca 2016 r., która weszła w życie 28 lipca 2016 r. Zamawiający nie był uprawniony do zastosowania przepisów przejściowych zawartych w art. 16 o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw z dnia 22 czerwca 2016 r., zgodnie z którymi do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie tej ustawy (tj.28 lipca 2016 r.) stosuje się przepisy dotychczasowe. Zamawiający przekazał ogłoszenie o zamówieniu Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 28 lipca 2016 r., czyli w dniu obowiązywania znowelizowanej ustawy prawo zamówień publicznych. Zgodnie z art. 2 ust. 7a, w zw. z art. 40 ust. 3 i 42 p.z.p. za datę wszczęcia postępowania należy przyjąć dzień ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, co w niniejszym postępowaniu miało miejsce dnia 2 sierpnia 2016 r., kiedy ogłoszenie ukazało się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Niezastosowanie znowelizowanych przepisów p.z.p. spowodowało, iż postępowanie dotknięte było nieusuwalnymi wadami, w stopniu uniemożliwiającym zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, które opisane są poniżej. Zamawiający nie zastosował obowiązującego formularza jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia, sporządzonego zgodnie ze wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE oraz art. 80 ust. 3 dyrektywy 2014/25/UE. W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Zamawiający żądał od Wykonawców dokumentów wymienionych w uchylonym brzmieniu art. 24 p.z.p., zamiast dokumentów wskazanych w art. 25 p.z.p. i wydanym na podstawie art. 25 ust. 2 p.z.p. rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., które obowiązywało od dnia 28 lipca 2016 r. Najbardziej istotną i nieusuwalną wadą postępowania było określenie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia kryteriów oceny ofert z naruszeniem art. 91 ust. 2 i 2a p.z.p. poprzez zastosowanie, jako kryterium ceny o wadze przekraczającej 60%, bez określenia w opisie przedmiotu zamówienia standardów jakościowych odnoszących się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia oraz wykazania w załączniku do protokołu, w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty cyklu życia, w rozumieniu art. 2 ust.1a p.z.p. Oceniając powyższe wady postępowania stanowiące przesłankę jego unieważnienia, należało mieć na względzie, iż miały one charakter nieusuwalny, zaś całe postępowanie zostało przeprowadzone bez zastosowania m.in. znowelizowanego art. 7 p.z.p. wprowadzającego poza dotychczasową zasadą zachowania uczciwej konkurencji dodatkowe zasady udzielania zamówienia, tj. równego traktowania Wykonawców oraz zasadę proporcjonalności i przejrzystości. Na danym etapie postępowania nie było możliwe powtórzenie wadliwych czynności, w szczególności zmiana kryteriów oceny ofert. Dalsze prowadzenie postępowania, wybór najkorzystniejszej oferty oraz zawarcie umowy stanowiłoby naruszenie zasady określonej w art. 7 ust. 3 p.z.p., zgodnie z którą zamówienia udziela się wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy. Wskazane powyżej uchybienia postępowania powodowały, iż było ono obarczone istotnymi i nieusuwalnymi wadami uniemożliwiającymi zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy, a co najmniej stwarzającymi realne ryzyko zawarcia umowy w wyniku postępowania przeprowadzonego z tak daleko idącym naruszeniem przepisów p.z.p., które mogły powodować unieważnienie zawartej w jego wyniku umowy. W zaistniałej sytuacji, nie jest możliwe rozstrzygniecie przetargu nieograniczonego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w terminie do dnia 1 października 2016 r. (obecnie obowiązująca umowa upływa z dniem 30.09.2016 r.). Zgodnie z treścią art. 6f ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w przypadku rozwiązania umowy na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany niezwłocznie zorganizować przetarg, o którym mowa w art. 6d ust. 1. W celu zapewnienia odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy, do czasu rozstrzygnięcia przetargu, gmina zapewnia te usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Jedną z okoliczności rozwiązania umowy jest upływ terminu jej obowiązywania co w naszym przypadku ma miejsce. A zatem do czasu rozstrzygnięcia kolejnego przetargu na odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych jest możliwość udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy (por. Komentarz do art.6(f) ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wojciech Radecki – źródło Lex). „Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki musi być uzasadnione którąś z okoliczności wskazanych w art. 67 p.z.p. Sytuacji regulowanej przez art. 6f ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w odpowiada art. 67 ust. 1 pkt 3 p.z.p., który dopuszcza zamówienie z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówienia. Zrozumiałe jest, że rozwiązanie umowy rodzi taką wyjątkową sytuację, której zamawiający nie mógł przewidzieć, a odpady komunalne nie mogą czekać, muszą być odebrane”. W związku z powyższym, celem realizacji obowiązku ustawowego, zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego i prawnego mieszkańców Miasta Golub-Dobrzyń a przede wszystkim zagwarantowania wydatkowania środków publicznych zgodnie z zasadami wyrażonymi w art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.), zasadnym jest dokonanie wyboru wykonawcy na okres od dnia 1 października 2016 r. do dnia 31 stycznia 2017 r., w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp., ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, a wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia dla zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego mieszkańców Miasta Golub-Dobrzyń, ponieważ nie można zachować ustawowych terminów określonych dla przetargu nieograniczonego, o którym mowa w ustawie Pzp. Należy podkreślić, że brak wyboru w terminie wykonawcy rodzi taką wyjątkową sytuację, której Zamawiający nie mógł przewidzieć, a odpady komunalne muszą być odbierane, gdyż nie wykonywanie przez Gminę obowiązków w postaci odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, spowoduje naruszenie przepisów ustawy ucpg oraz aktu prawa miejscowego w postaci Uchwały NR XXXI/162/2012 Rady Miasta Golubia-Dobrzynia z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Zamawiający przewidział wybór wykonawcy tymczasowego na minimalny okres, niezbędny do przeprowadzenia kolejnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawą Pzp, zachowując ustawowe terminy określone dla przetargu nieograniczonego. Do negocjacji w sprawie zamówienia publicznego w przedmiotowym postępowaniu zostało zaproszone Przedsiębiorstwo Inwestycyjno-Handlowe Inwest-Satelit, ul. bp. Dominika, 581-402 Gdynia, Odział Golub-Dobrzyń, ul. Rynek 17. Jest to przedsiębiorca posiadający wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza Miasta Golubia-Dobrzynia, który na podstawie przeprowadzonego w 2014 r. postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z umową Nr 31/2015 r., obecnie obsługuje, w zakresie odbioru odpadów komunalnych, miasto Golub-Dobrzyń do 30.09.2016 r. Negocjacje zostały przeprowadzone w dniu 29 września 2016 r. W związku powyższym zaistniały przesłanki do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki w oparciu o przepis art. 67 ust.1 pkt 3 Pzp ponieważ jednocześnie wystąpiły następujące okoliczności: - wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia; - wymaganie to wynika z zaistnienia wyjątkowej sytuacji, z przyczyn nieleżących po stronie zamawiającego; - zamawiający nie mógł tej wyjątkowej sytuacji przewidzieć; - a niemożliwe jest zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.