zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Zamawiający:
Gmina Pakość
Adres: ul. Rynek 4, 88-170 Pakość, woj. kujawsko-pomorskie
Dane kontaktowe: email: asiaz@pakosc.pl
tel: 052 5666073 (74), 5666089
fax: 525 666 075
Dane postępowania
ID postępowania: 31729020100
Data publikacji zamówienia: 2010-10-04
Termin składania wniosków: 2010-11-15   
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 685 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 3 Kryterium ceny: 0%
WWW ogłoszenia: www.pakosc.pl Informacja dostępna pod: Urząd Miejski ul. Rynek 4 88-170 Pakości pok. nr 12 (I piętro)
Okres związania ofertą: 60 dni
Kody CPV
71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi
71356100-9 Usługi kontroli technicznej
71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego


Pakość: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Archeologicznego i Konserwatorskiego nad inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk


Numer ogłoszenia: 317290 - 2010; data zamieszczenia: 04.10.2010

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Pakość , ul. Rynek 4, 88-170 Pakość, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 5666073 (74), 5666089, faks 052 5666075.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.pakosc.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Archeologicznego i Konserwatorskiego nad inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji nadzorczych nad robotami budowlanymi dla Projektu pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk. Przedmiot zamówienia jako całość dotyczy następujących branż specjalności: - konstrukcyjno - budowlanej robót kubaturowych -drogowej -kanalizacyjnej - sieci i instalacji elektrycznych -obejmującej instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i urządzenia elektroenergetyczne i oświetleniowe -teletechnicznej -z zakresu terenów zielonych objętych ochroną konserwatora przyrody -konserwatorskiej -archeologicznej -rzeczowego i finansowego rozliczenia Projektu Uwaga: Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektorów nadzoru poszczególnych branż wymienionych powyżej pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami do kierowania i nadzorowania robotami w każdej z łączonej branży. (Jedna osoba może pełnić funkcję maksymalnie dwóch inspektorów). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek. 2. Przedmiot zamówienia dzieli się na następujące części: a) część I dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego; b) część II dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Archeologicznego; c) część III dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego. 2.a) CZĘŚĆ I -NADZÓR INWESTORSKI Zakres nadzoru inwestorskiego obejmuje następujące branże: 1) konstrukcyjno - budowlanej robót kubaturowych 2)drogowej 3)kanalizacyjnej, 4) sieci i instalacji elektrycznych -obejmującej instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i urządzenia elektroenergetyczne i oświetleniowe 5) teletechnicznej 6) z zakresu terenów zielonych objętych ochroną konserwatora przyrody 7) rzeczowego i finansowego rozliczenia Projektu 1.Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest upoważnionym Przedstawicielem Zamawiającego pełni funkcję (Inwestora Zastępczego) i winien wypełniać swoje obowiązki zgodnie z warunkami umowy. Godziny pracy Inspektora Nadzoru muszą być dostosowane do czasu pracy wykonawców robót. Przez czas wykonywania robót branżowych winien być obecny Inspektor odpowiedzialny za nadzór danej branży. . Inwestor zastępczy działa na rzecz, rachunek i w imieniu zamawiającego. . Umowy o wykonanie prac i robót w fazie przedprojektowej, projektowej, budowlanej lub z dostawcami podpisuje zamawiający. . Inwestor zastępczy jest pełnomocnikiem przedstawicielem zamawiającego z upoważnieniami określonymi w zawartej z zamawiającym umowie. . Inwestor zastępczy ponosi wobec zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzenie szkody będącej normalnym następstwem nienależytego wykonania obowiązków nałożonych na niego w zawartej z zamawiającym umowie, ocenianą w granicach starannego działania. Nie ponosi natomiast odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań dostawców, wykonawców, usługodawców, chyba że było ono wynikiem jego nienależytego działania. . Zamawiający sam dysponuje środkami finansowymi nie przekazując ich inwestorowi zastępczemu. . Inwestor zastępczy ma ograniczoną swobodę powierzania innym jednostkom wykonania czynności objętych umową zawartą z zamawiającym.Wymagane raporty miesięczne: Wykonawca w ciągu 3 dni po zakończeniu każdego miesiąca przedłoży Kierownikowi Referatu Komunalno - Inwestycyjnego, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Pakości Raport miesięczny wyszczególniający wykonane przez zespół ekspertów prace i kontrolne badania laboratoryjne oraz poinformuje o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane. Raport będzie zawierał: - opis postępu robót i powstałych problemów, - zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót budowlanych, - zaangażowanie finansowe, - postęp robót i płatności w podziale na kategorie robót w powiązaniu z planem na każdy miesiąc, - plan robót i finansów na kolejny miesiąc, - graficzne przedstawienie postępu robót w powiązaniu z harmonogramem, - graficzną prezentację postępu robót na planie lub rysunkach obiektów, - fotografie dokumentujące postęp robót, - wykaz zmian z podaniem ich wartości, - wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia. Raport techniczny: Wykonawca przygotuje (wtedy, kiedy to konieczne) raport informujący o problemach technicznych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej. Powinien zawierać: - założenia na podstawie których została opracowana dokumentacja projektowa, - zestawienie wszystkich nowych założeń projektowych konieczne do oceny zaproponowanej zmiany, - zestawienie rysunków powykonawczych pokazujących lokalizację i szczegółowe wymiary wszystkich wykonanych robót do dnia sporządzenia raportu, - kopie wszystkich wcześniej zatwierdzonych zmian projektowych i innych zmian, - kopie kalkulacji cen jednostkowych z oferty Wykonawcy robót budowlanych, które będą występowały w związku z wprowadzaną zmianą, - opis przyjętych prawidłowych założeń i różnice w założeniach projektowych w oryginalnych, ofertowych rozwiązań, - nowy przedmiar pozycji kosztorysowych i koszty odpowiadające proponowanym zmianom projektowym w porównaniu z ofertą Wykonawcy robót budowlanych, - rysunki pokazujące dokładną lokalizację proponowanych zmian projektowych. Raport końcowy: Po zakończeniu okresu robót budowlanych, przed ostatecznym odbiorem robót, Wykonawca winien przygotować zwięzły końcowy raport z zakończenia kontraktu. Raport ten powinien zawierać opis metod zastosowanych w trakcie realizacji, ocenę pracy Wykonawcy, uzyskane efekty rzeczowe i jakościowe oraz rekomendacje na przyszłe projekty o podobnym charakterze robót i złożoności do wykorzystania przez Zamawiającego. Po zakończeniu okresu robót budowlanych, przed ostatecznym odbiorem robót, Wykonawca winien przygotować także dokumentację powykonawczą w trzech (3) egzemplarzach. CZĘŚĆ II -NADZÓR ARCHEOLOGICZNY W zakres II części przedmiotu zamówienia wchodzi pełnienie stałego nadzoru archeologicznego, przeprowadzanie badań archeologicznych oraz opracowania przewidzianej przepisami prawa niezbędnej dokumentacji archeologicznej dla inwestycji pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk Zamawiający dla nadzoru archeologicznego ustanawia następujący zakres rzeczowy: a) uzyskanie: opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wymaganej do otrzymania decyzji, zgody konserwatora na wejście w teren z pracami archeologicznymi, uzyskanie zgody na zmagazynowanie zabytków, b) powiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o rozpoczęciu prac archeologicznych, c) uzgadnianie z inwestorem i wykonawcą ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych oraz ich rozliczania, d) obserwacja stanowiska, analiza w terenie, sporządzenie dokumentacji polowej w trakcie nadzoru archeologicznego, e) powiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o dacie zakończenia nadzoru archeologicznego f) wystawienie dokumentu o zakończeniu prac archeologicznych lub wpisanie uwag do dziennika budowy g) obsługa okresu gwarancyjnego i rękojmi, h) sprawdzanie i odbiór robót zanikających, i) udział w naradach koordynacyjnych i roboczych na budowie bez prawa podejmowania decyzji wiążących się ze skutkami finansowymi, j) bieżąca współpraca z Inwestorem na etapie realizacji zadania, k) wykonywanie innych czynności o ile przepisy prawa budowlanego lub ustawy o ochronie zabytków nakładają obowiązek ich wykonywania w ramach nadzoru nad wykonawstwem zadania, l) nadzór nad treścią merytoryczną opracowań historycznych, m) udział w sporządzeniu rozliczenia końcowego zadania, n) sporządzenie pełnej dokumentacji naukowej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej i 1 egz. w formie elektronicznej oraz przekazanie ich do archiwum Wojewódzkiemu Konserwatorowi Ochrony Zabytków i Zamawiającemu, o) przekazanie do konserwacji uzyskanych podczas prac ziemnych zabytków archeologicznych a następnie przekazanie zabytków po wykonanej konserwacji konserwatorowi lub innej wyznaczonej w decyzji jednostce naukowej. 1.Nadzór archeologiczny, prowadzone badania archeologiczne mają być wykonywane w obrębie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska, w miejscach przeprowadzania prac budowlanych wskazanych w decyzjach zezwalających na budowę oraz w decyzjach, opiniach i uzgodnieniach Kujawsko - Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, pozwoleniu na prowadzenie badań archeologicznych oraz innych dokumentach związanych z inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk oraz opracowanie przewidzianej przepisami prawa niezbędnej dokumentacji archeologicznej. Powyższe nastąpi zgodnie z wytycznymi zawartymi w ustawie z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.03. Nr 162.poz.1568 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. (Dz.U.04. Nr 150. poz. 1579) w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych. Inspektor nadzoru Archeologicznego odpowiedzialny jest za przygotowanie wniosku i uzyskanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych. Usługa nadzoru archeologicznego rozpoczyna się na etapie złożenia oświadczenia o przyjęciu funkcji Inspektora Nadzoru Archeologicznego nad inwestycją. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania wykonywanych przez siebie czynności w ramach nadzoru i badań archeologicznych oraz przekazywania w niezbędnym zakresie dokumentacji Zamawiającemu. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, szczegółowy zakres prac budowlanych, dla którego będą prowadzone prace archeologiczne wynikające z Decyzji nr 74 2009 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Decyzji 67 2009 Starosty Inowrocławskiego, Decyzja Starosty Inowrocławskiego z dnia 8 lutego 2010 roku w sprawie zmiany decyzji. 2. Dokumentację powykonawczą będącą konsekwencja realizacji umowy Wykonawca sporządzi w 3 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej, zgodnie ze standardem przyjętym w załączniku do Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004 roku Nr 150, poz. 1579). 3. Ustala się następujące terminy realizacji prac : -praca Inspektora Nadzoru Archeologicznego rozpoczyna się z dniem złożenia oświadczenia o przyjęciu czynności Inspektora Nadzoru Archeologicznego nad inwestycją. -Inspektor Nadzoru Archeologicznego zobowiązany jest w okresach miesięcznych informować Zamawiającego o stanie zaawansowania prac w terminie do 5 dni po zakończeniu miesiąca sprawozdawczego. Nie wykonanie tego warunku może być podstawą do zerwania umowy z winy Wykonawcy. 4. Termin zakończenia przedmiotu umowy planuje się na dzień 30 września 2012r. 5. Jako termin zakończenia przedmiotu zamówienia, Zamawiający przyjmuje protokolarne przekazanie w siedzibie zamawiającego, dokumentacji powykonawczej. 6.Wraz z wykonaną dokumentacją Wykonawca przekaże Zamawiającemu spis dokumentacji oraz oświadczenie o jej kompletności. 7. Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, a co oznacza, że osoba która będzie je realizować mają posiadać odpowiednie uprawnienia do pełnienia funkcji nadzoru archeologicznego. Informacje na temat kwalifikacji tych osób (uprawnień wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, aktualny dokument potwierdzający przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa - zaświadczenie aktualne na dzień składania ofert a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami) wykonawca dostarczy Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowaną osobę t.j.: inspektor nadzoru archeologicznego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac ziemnych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży 2.c) CZĘŚĆ III -NADZÓR KONSERWATORSKI Przedmiotem III części zamówienia będzie pełnienie obowiązków Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego przy realizacji inwestycji pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk, a w tym: a) uczestniczenie w pracach Komisji Przetargowej w ramach sprawdzenia zgodności ofert ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia b) udział w ocenie wykonanych projektów budowlanych i innych opracowań projektowych, c) udział w przekazywaniu placu i terenu budowy, c) kontrolowanie zgodności robót z kosztorysem ofertowym, d) kontrolowanie rozliczeń robót od strony ilościowej oraz kosztowej, e) sprawdzanie postępu robót, dokonywania odbiorów częściowych, f) sporządzanie meldunków z zaawansowania rzeczowo - finansowego robót, g) uzgadnianie z inwestorem i wykonawcą ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych oraz ich rozliczania, h) sprawdzanie i odbiór robót zanikających, i) udział w naradach koordynacyjnych i roboczych na budowie bez prawa podejmowania decyzji wiążących się ze skutkami finansowymi, j) sprawdzanie kosztorysów po wykonaniu robót i faktur za wykonane roboty i dostawy, k) sprawdzanie kompletności operatu powykonawczego, l) udział w sporządzeniu rozliczenia końcowego zadania, m) realizacja praw i obowiązków wynikających z art. 26 ustawy Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9.06.2004 w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U.04.150.1579), odnośnie zadań inspektora nadzoru konserwatorskiego, n) obsługa okresu gwarancyjnego i rękojmi, o) bieżąca współpraca z Inwestorem na etapie realizacji zadania, p) wykonywanie innych czynności o ile przepisy prawa budowlanego lub ustawy o ochronie zabytków nakładają obowiązek ich wykonywania w ramach nadzoru nad wykonawstwem zadania, r) nadzór nad treścią merytoryczną opracowań historycznych. s) składanie wniosku o wydanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych (prac konserwatorskich) na terenie zabytkowym. Usługa nadzoru konserwatorskiego rozpoczyna się na etapie złożenia oświadczenia o przyjęciu funkcji Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego nad inwestycją. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania wykonywanych przez siebie czynności w ramach nadzoru oraz przekazywania w niezbędnym zakresie dokumentacji Zamawiającemu. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, szczegółowy zakres prac budowlanych, dla którego będą prowadzone prace konserwatorskie wynikające z Decyzji nr 74 2009 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Decyzji 67 2009 Starosty Inowrocławskiego, Decyzja Starosty Inowrocławskiego z dnia 8 lutego 2010 roku w sprawie zmiany decyzji. Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, a co oznacza, że osoba która będzie je realizować mają posiadać odpowiednie uprawnienia do pełnienia funkcji nadzoru konserwatorskiego. Informacje na temat kwalifikacji tych osób (uprawnień wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, aktualny dokument potwierdzający przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa - zaświadczenie aktualne na dzień składania ofert a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami) wykonawca dostarczy Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowaną osobę t.j.: inspektor nadzoru konserwatorskiego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży.


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.52.00.00-9, 71.24.70.00-1, 71.35.61.00-9.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 3.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.09.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
w zakresie I części przedmiotu zamówienia: 10.000,00 zł, (słownie: dziesięć tysięcy złotych00/100); w zakresie II części przedmiotu zamówienia: 2.500,00 zł, (słownie: dwa tysiące pięćset złotych00/100); w zakresie III części przedmiotu zamówienia: 2.500,00zł, (słownie: dwa tysiące pięćset złotych00/100);


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Należy potwierdzić w oświadczeniu na podstawie art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 (załącznik do SIWZ) Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił.


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • cena spełniania warunków j.w. dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów (o których mowa w wykazie oświadczeń i dokumentów zamieszczonym w rozdz. VI. SIWZ) musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. Wykaz wykonywanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie- Wykonawcy składają w ofercie wykaz uzupełniony wg załącznika nr 4 (doświadczenie wykonawcy i podwykonawcy) do SIWZ oraz referencje. Wykonawcy winni udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie realizacji przynajmniej jednej usługi dotyczącej: -dla części I przedmiotu zamówienia: a) w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, minimum jedna b) w specjalności drogowej - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie c) w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie d) instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i urządzenia minimum jedna elektroenergetyczne i oświetleniowe - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie e) w zakresie branży teletechnicznej - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie f) zabezpieczenia, uzupełnienia, rekonstrukcji lub konserwacji parków zabytkowych albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni zabytkowej- minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie g) rozliczania projektów unijnych o charakterze infrastrukturalnym -minimum jedna końcowo rozliczona inwestycja infrastrukturalna - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano należycie -dla części II przedmiotu zamówienia: a) w specjalności konserwatorskiej przy zabytkach nieruchomych - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie -dla części III przedmiotu zamówienia: a) w specjalności archeologicznej - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • ocena spełniania warunków j.w. dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów (o których mowa w części SIWZ: G. Dokumenty wymagane w ofercie) musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. 2.W celu wykazania spełnienia powyższego warunku Wykonawca przedkłada: Wykonawcy załączają wykaz osób (poprzez uzupełnienie załącznika nr 6 do SIWZ- Wykaz osób) , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami: 1) dla części I przedmiotu zamówienia: a) Koordynator - Kierownik Zespołu Nadzoru pełniący rolę koordynatora Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego (odpowiedzialny za przebieg nadzoru nad wykonawstwem robót) - minimum 1 osoba z co najmniej 3 letnim doświadczeniem na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego (w rozumieniu Prawa Budowlanego) lub kierownika budowy, z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi i nadzorowania w specjalności drogowej i lub konstrukcyjno - budowlanej. Inżynier Koordynator może pełnić funkcję jednego z Inspektorów Nadzoru, b) inspektor nadzoru odpowiedzialny za roboty drogowe - minimum 1 osoba z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi i nadzorowania w specjalności drogowej oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lat (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego (w rozumieniu Prawa Budowlanego) lub kierownika budowy, c) inspektor nadzoru inwestorskiego robót kanalizacyjnych - minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży, d) inspektor nadzoru inwestorskiego ds. sieci i instalacji elektrycznych -obejmującej instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i urządzenia elektroenergetyczne i oświetleniowe - minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania robót sieci i instalacji elektrycznych j.w. oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy/robót danej branży, e) inspektor nadzoru inwestorskiego branży teletechnicznej - minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania robót w zakresie branży teletechnicznej oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy/robót danej branży, f) inspektor nadzoru inwestorskiego robót kubaturowych - minimum 1 osoba z uprawnieniami konstrukcyjno-budowlanymi bez ograniczeń do nadzorowania robót kubaturowych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży, g) inspektor nadzoru inwestorskiego ds. terenów zielonych objętych ochroną konserwatora przyrody- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac restauratorskich polegających na zabezpieczeniu, uzupełnieniu, rekonstrukcji lub konserwacji parków zabytkowych albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni zabytkowej oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży. 2) dla części I przedmiotu zamówienia: a) inspektor nadzoru archeologicznego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac ziemnych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży 3) dla części III przedmiotu zamówienia: a) inspektor nadzoru konserwatorskiego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży Uwaga: Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektorów nadzoru poszczególnych branż wymienionych powyżej pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami do kierowania i nadzorowania robotami w każdej z łączonej branży. (Jedna osoba może pełnić funkcję maksymalnie dwóch inspektorów). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Sprawozdanie finansowe albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy nie ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres; Opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia- t.j. o wartości nie mniejszej niż oferowana przez wykonawcę kwota przedmiotowego zamówienia publicznego Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił.W przypadku złożenia oferty na poszczególne zadania -adekwatnie do oferty cenowej.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy: 3.1.Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, jedynie za uprzednią pisemną zgodą zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę. 4.1.1.Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów w następujących przypadkach: 1) śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty, 2) niewywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających z umowy, 3) jeżeli zmiana kluczowego specjalisty staje się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.) 4.1.2.Zamawiający może żądać od wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty jeżeli uzna, że kluczowy specjalista nie wykonuje swych obowiązków wynikających z umowy. 4.1.3. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymania określone dla danego specjalisty. 4.1.4. Wykonawca obowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku zamawiającego. 4.2.W przypadku zwiększenia wykonywania robót budowlanych inspektor nadzoru nie będzie pobierał wynagrodzenia za okres zawieszenia robót budowlanych. W takim przypadku strony przedłużą wynikający z umowy okres wykonywania usługi o czas zawieszenia wykonania robót budowlanych. 4.3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 4.4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie zamówienia lub/i umowy na roboty budowlane. 4.5. Zamawiający może nie wyrazić zgody na zmianę umowy, jeżeli proponowana zmiana może wpłynąć na opóźnienie lub zwiększenie kosztów w wykonaniu niniejszej umowy albo umowy na roboty budowlane czy obniżenie jakości wykonania którejkolwiek z tych umów. 4.6. Inspektor nadzoru nie będzie uprawniony do żądanego przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez inspektora nadzoru. W takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi inspektor nadzoru. 4.7. Zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy następuje zgodnie z art. 149 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4.8. Wyniknie konieczność przedłużenia terminu umownego z powodu: - działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności (np. przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof). Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji usługi nadzoru nad wykonywaniem robót budowlanych, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę. - z przyczyn niezależnych od Zamawiającego tj. z powodu: a. nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od Zamawiającego, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy b. decyzji służb konserwatorskich mających wpływ na przesunięcie terminu realizacji robót takich jak wstrzymanie budowy, konieczność wykonania dodatkowych badań archeologicznych /konserwatorskich.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.pakosc.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski ul. Rynek 4 88-170 Pakości pok. nr 12 (I piętro).


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
15.11.2010 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski ul. Rynek 4 88-170 Pakości pok. nr 5 (sekretariat).


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie jest finansowane przy udziale środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata 2007 -2013 oraz ze środków własnych Gminy Pakość..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie