Informacje o przetargu
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Archeologicznego i Konserwatorskiego nad inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji nadzorczych nad robotami budowlanymi dla Projektu pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk. Przedmiot zamówienia jako całość dotyczy następujących branż specjalności: - konstrukcyjno - budowlanej robót kubaturowych -drogowej -kanalizacyjnej - sieci i instalacji elektrycznych -obejmującej instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i urządzenia elektroenergetyczne i oświetleniowe -teletechnicznej -z zakresu terenów zielonych objętych ochroną konserwatora przyrody -konserwatorskiej -archeologicznej -rzeczowego i finansowego rozliczenia Projektu Uwaga: Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektorów nadzoru poszczególnych branż wymienionych powyżej pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami do kierowania i nadzorowania robotami w każdej z łączonej branży. (Jedna osoba może pełnić funkcję maksymalnie dwóch inspektorów). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek. 2. Przedmiot zamówienia dzieli się na następujące części: a) część I dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego; b) część II dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Archeologicznego; c) część III dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego. 2.a) CZĘŚĆ I -NADZÓR INWESTORSKI Zakres nadzoru inwestorskiego obejmuje następujące branże: 1) konstrukcyjno - budowlanej robót kubaturowych 2)drogowej 3)kanalizacyjnej, 4) sieci i instalacji elektrycznych -obejmującej instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i urządzenia elektroenergetyczne i oświetleniowe 5) teletechnicznej 6) z zakresu terenów zielonych objętych ochroną konserwatora przyrody 7) rzeczowego i finansowego rozliczenia Projektu 1.Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest upoważnionym Przedstawicielem Zamawiającego pełni funkcję (Inwestora Zastępczego) i winien wypełniać swoje obowiązki zgodnie z warunkami umowy. Godziny pracy Inspektora Nadzoru muszą być dostosowane do czasu pracy wykonawców robót. Przez czas wykonywania robót branżowych winien być obecny Inspektor odpowiedzialny za nadzór danej branży. · Inwestor zastępczy działa na rzecz, rachunek i w imieniu zamawiającego. · Umowy o wykonanie prac i robót w fazie przedprojektowej, projektowej, budowlanej lub z dostawcami podpisuje zamawiający. · Inwestor zastępczy jest pełnomocnikiem przedstawicielem zamawiającego z upoważnieniami określonymi w zawartej z zamawiającym umowie. · Inwestor zastępczy ponosi wobec zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzenie szkody będącej normalnym następstwem nienależytego wykonania obowiązków nałożonych na niego w zawartej z zamawiającym umowie, ocenianą w granicach starannego działania. Nie ponosi natomiast odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań dostawców, wykonawców, usługodawców, chyba że było ono wynikiem jego nienależytego działania. · Zamawiający sam dysponuje środkami finansowymi nie przekazując ich inwestorowi zastępczemu. · Inwestor zastępczy ma ograniczoną swobodę powierzania innym jednostkom wykonania czynności objętych umową zawartą z zamawiającym.Wymagane raporty miesięczne: Wykonawca w ciągu 3 dni po zakończeniu każdego miesiąca przedłoży Kierownikowi Referatu Komunalno - Inwestycyjnego, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Pakości Raport miesięczny wyszczególniający wykonane przez zespół ekspertów prace i kontrolne badania laboratoryjne oraz poinformuje o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane. Raport będzie zawierał: - opis postępu robót i powstałych problemów, - zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót budowlanych, - zaangażowanie finansowe, - postęp robót i płatności w podziale na kategorie robót w powiązaniu z planem na każdy miesiąc, - plan robót i finansów na kolejny miesiąc, - graficzne przedstawienie postępu robót w powiązaniu z harmonogramem, - graficzną prezentację postępu robót na planie lub rysunkach obiektów, - fotografie dokumentujące postęp robót, - wykaz zmian z podaniem ich wartości, - wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia. Raport techniczny: Wykonawca przygotuje (wtedy, kiedy to konieczne) raport informujący o problemach technicznych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej. Powinien zawierać: - założenia na podstawie których została opracowana dokumentacja projektowa, - zestawienie wszystkich nowych założeń projektowych konieczne do oceny zaproponowanej zmiany, - zestawienie rysunków powykonawczych pokazujących lokalizację i szczegółowe wymiary wszystkich wykonanych robót do dnia sporządzenia raportu, - kopie wszystkich wcześniej zatwierdzonych zmian projektowych i innych zmian, - kopie kalkulacji cen jednostkowych z oferty Wykonawcy robót budowlanych, które będą występowały w związku z wprowadzaną zmianą, - opis przyjętych prawidłowych założeń i różnice w założeniach projektowych w oryginalnych, ofertowych rozwiązań, - nowy przedmiar pozycji kosztorysowych i koszty odpowiadające proponowanym zmianom projektowym w porównaniu z ofertą Wykonawcy robót budowlanych, - rysunki pokazujące dokładną lokalizację proponowanych zmian projektowych. Raport końcowy: Po zakończeniu okresu robót budowlanych, przed ostatecznym odbiorem robót, Wykonawca winien przygotować zwięzły końcowy raport z zakończenia kontraktu. Raport ten powinien zawierać opis metod zastosowanych w trakcie realizacji, ocenę pracy Wykonawcy, uzyskane efekty rzeczowe i jakościowe oraz rekomendacje na przyszłe projekty o podobnym charakterze robót i złożoności do wykorzystania przez Zamawiającego. Po zakończeniu okresu robót budowlanych, przed ostatecznym odbiorem robót, Wykonawca winien przygotować także dokumentację powykonawczą w trzech (3) egzemplarzach. CZĘŚĆ II -NADZÓR ARCHEOLOGICZNY W zakres II części przedmiotu zamówienia wchodzi pełnienie stałego nadzoru archeologicznego, przeprowadzanie badań archeologicznych oraz opracowania przewidzianej przepisami prawa niezbędnej dokumentacji archeologicznej dla inwestycji pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk Zamawiający dla nadzoru archeologicznego ustanawia następujący zakres rzeczowy: a) uzyskanie: opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wymaganej do otrzymania decyzji, zgody konserwatora na wejście w teren z pracami archeologicznymi, uzyskanie zgody na zmagazynowanie zabytków, b) powiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o rozpoczęciu prac archeologicznych, c) uzgadnianie z inwestorem i wykonawcą ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych oraz ich rozliczania, d) obserwacja stanowiska, analiza w terenie, sporządzenie dokumentacji polowej w trakcie nadzoru archeologicznego, e) powiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o dacie zakończenia nadzoru archeologicznego f) wystawienie dokumentu o zakończeniu prac archeologicznych lub wpisanie uwag do dziennika budowy g) obsługa okresu gwarancyjnego i rękojmi, h) sprawdzanie i odbiór robót zanikających, i) udział w naradach koordynacyjnych i roboczych na budowie bez prawa podejmowania decyzji wiążących się ze skutkami finansowymi, j) bieżąca współpraca z Inwestorem na etapie realizacji zadania, k) wykonywanie innych czynności o ile przepisy prawa budowlanego lub ustawy o ochronie zabytków nakładają obowiązek ich wykonywania w ramach nadzoru nad wykonawstwem zadania, l) nadzór nad treścią merytoryczną opracowań historycznych, m) udział w sporządzeniu rozliczenia końcowego zadania, n) sporządzenie pełnej dokumentacji naukowej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej i 1 egz. w formie elektronicznej oraz przekazanie ich do archiwum Wojewódzkiemu Konserwatorowi Ochrony Zabytków i Zamawiającemu, o) przekazanie do konserwacji uzyskanych podczas prac ziemnych zabytków archeologicznych a następnie przekazanie zabytków po wykonanej konserwacji konserwatorowi lub innej wyznaczonej w decyzji jednostce naukowej. 1.Nadzór archeologiczny, prowadzone badania archeologiczne mają być wykonywane w obrębie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska, w miejscach przeprowadzania prac budowlanych wskazanych w decyzjach zezwalających na budowę oraz w decyzjach, opiniach i uzgodnieniach Kujawsko - Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, pozwoleniu na prowadzenie badań archeologicznych oraz innych dokumentach związanych z inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk oraz opracowanie przewidzianej przepisami prawa niezbędnej dokumentacji archeologicznej. Powyższe nastąpi zgodnie z wytycznymi zawartymi w ustawie z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.03. Nr 162.poz.1568 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. (Dz.U.04. Nr 150. poz. 1579) w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych. Inspektor nadzoru Archeologicznego odpowiedzialny jest za przygotowanie wniosku i uzyskanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych. Usługa nadzoru archeologicznego rozpoczyna się na etapie złożenia oświadczenia o przyjęciu funkcji Inspektora Nadzoru Archeologicznego nad inwestycją. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania wykonywanych przez siebie czynności w ramach nadzoru i badań archeologicznych oraz przekazywania w niezbędnym zakresie dokumentacji Zamawiającemu. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, szczegółowy zakres prac budowlanych, dla którego będą prowadzone prace archeologiczne wynikające z Decyzji nr 74 2009 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Decyzji 67 2009 Starosty Inowrocławskiego, Decyzja Starosty Inowrocławskiego z dnia 8 lutego 2010 roku w sprawie zmiany decyzji. 2. Dokumentację powykonawczą będącą konsekwencja realizacji umowy Wykonawca sporządzi w 3 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej, zgodnie ze standardem przyjętym w załączniku do Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004 roku Nr 150, poz. 1579). 3. Ustala się następujące terminy realizacji prac : -praca Inspektora Nadzoru Archeologicznego rozpoczyna się z dniem złożenia oświadczenia o przyjęciu czynności Inspektora Nadzoru Archeologicznego nad inwestycją. -Inspektor Nadzoru Archeologicznego zobowiązany jest w okresach miesięcznych informować Zamawiającego o stanie zaawansowania prac w terminie do 5 dni po zakończeniu miesiąca sprawozdawczego. Nie wykonanie tego warunku może być podstawą do zerwania umowy z winy Wykonawcy. 4. Termin zakończenia przedmiotu umowy planuje się na dzień 30 września 2012r. 5. Jako termin zakończenia przedmiotu zamówienia, Zamawiający przyjmuje protokolarne przekazanie w siedzibie zamawiającego, dokumentacji powykonawczej. 6.Wraz z wykonaną dokumentacją Wykonawca przekaże Zamawiającemu spis dokumentacji oraz oświadczenie o jej kompletności. 7. Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, a co oznacza, że osoba która będzie je realizować mają posiadać odpowiednie uprawnienia do pełnienia funkcji nadzoru archeologicznego. Informacje na temat kwalifikacji tych osób (uprawnień wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, aktualny dokument potwierdzający przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa - zaświadczenie aktualne na dzień składania ofert a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami) wykonawca dostarczy Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowaną osobę t.j.: inspektor nadzoru archeologicznego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac ziemnych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży 2.c) CZĘŚĆ III -NADZÓR KONSERWATORSKI Przedmiotem III części zamówienia będzie pełnienie obowiązków Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego przy realizacji inwestycji pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk, a w tym: a) uczestniczenie w pracach Komisji Przetargowej w ramach sprawdzenia zgodności ofert ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia b) udział w ocenie wykonanych projektów budowlanych i innych opracowań projektowych, c) udział w przekazywaniu placu i terenu budowy, c) kontrolowanie zgodności robót z kosztorysem ofertowym, d) kontrolowanie rozliczeń robót od strony ilościowej oraz kosztowej, e) sprawdzanie postępu robót, dokonywania odbiorów częściowych, f) sporządzanie meldunków z zaawansowania rzeczowo - finansowego robót, g) uzgadnianie z inwestorem i wykonawcą ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych oraz ich rozliczania, h) sprawdzanie i odbiór robót zanikających, i) udział w naradach koordynacyjnych i roboczych na budowie bez prawa podejmowania decyzji wiążących się ze skutkami finansowymi, j) sprawdzanie kosztorysów po wykonaniu robót i faktur za wykonane roboty i dostawy, k) sprawdzanie kompletności operatu powykonawczego, l) udział w sporządzeniu rozliczenia końcowego zadania, m) realizacja praw i obowiązków wynikających z art. 26 ustawy Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9.06.2004 w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U.04.150.1579), odnośnie zadań inspektora nadzoru konserwatorskiego, n) obsługa okresu gwarancyjnego i rękojmi, o) bieżąca współpraca z Inwestorem na etapie realizacji zadania, p) wykonywanie innych czynności o ile przepisy prawa budowlanego lub ustawy o ochronie zabytków nakładają obowiązek ich wykonywania w ramach nadzoru nad wykonawstwem zadania, r) nadzór nad treścią merytoryczną opracowań historycznych. s) składanie wniosku o wydanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych (prac konserwatorskich) na terenie zabytkowym. Usługa nadzoru konserwatorskiego rozpoczyna się na etapie złożenia oświadczenia o przyjęciu funkcji Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego nad inwestycją. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania wykonywanych przez siebie czynności w ramach nadzoru oraz przekazywania w niezbędnym zakresie dokumentacji Zamawiającemu. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, szczegółowy zakres prac budowlanych, dla którego będą prowadzone prace konserwatorskie wynikające z Decyzji nr 74 2009 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Decyzji 67 2009 Starosty Inowrocławskiego, Decyzja Starosty Inowrocławskiego z dnia 8 lutego 2010 roku w sprawie zmiany decyzji. Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, a co oznacza, że osoba która będzie je realizować mają posiadać odpowiednie uprawnienia do pełnienia funkcji nadzoru konserwatorskiego. Informacje na temat kwalifikacji tych osób (uprawnień wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, aktualny dokument potwierdzający przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa - zaświadczenie aktualne na dzień składania ofert a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami) wykonawca dostarczy Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowaną osobę t.j.: inspektor nadzoru konserwatorskiego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży
Zamawiający:
Gmina Pakość
Adres: | ul. Rynek 4, 88-170 Pakość, woj. kujawsko-pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: asiaz@pakosc.pl tel: 052 5666073 (74), 5666089 fax: 525 666 075 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 31729020100 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2010-10-04 | Termin składania wniosków: | 2010-11-15 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 685 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 3 | Kryterium ceny: | 0% |
WWW ogłoszenia: | www.pakosc.pl | Informacja dostępna pod: | Urząd Miejski ul. Rynek 4 88-170 Pakości pok. nr 12 (I piętro) |
Okres związania ofertą: | 60 dni |
Kody CPV
71247000-1 | Nadzór nad robotami budowlanymi | |
71356100-9 | Usługi kontroli technicznej | |
71520000-9 | Usługi nadzoru budowlanego |
Pakość: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Archeologicznego i Konserwatorskiego nad inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk
Numer ogłoszenia: 317290 - 2010; data zamieszczenia: 04.10.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Pakość , ul. Rynek 4, 88-170 Pakość, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 5666073 (74), 5666089, faks 052 5666075.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.pakosc.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Archeologicznego i Konserwatorskiego nad inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji nadzorczych nad robotami budowlanymi dla Projektu pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk. Przedmiot zamówienia jako całość dotyczy następujących branż specjalności: - konstrukcyjno - budowlanej robót kubaturowych -drogowej -kanalizacyjnej - sieci i instalacji elektrycznych -obejmującej instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i urządzenia elektroenergetyczne i oświetleniowe -teletechnicznej -z zakresu terenów zielonych objętych ochroną konserwatora przyrody -konserwatorskiej -archeologicznej -rzeczowego i finansowego rozliczenia Projektu Uwaga: Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektorów nadzoru poszczególnych branż wymienionych powyżej pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami do kierowania i nadzorowania robotami w każdej z łączonej branży. (Jedna osoba może pełnić funkcję maksymalnie dwóch inspektorów). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek. 2. Przedmiot zamówienia dzieli się na następujące części: a) część I dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego; b) część II dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Archeologicznego; c) część III dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego. 2.a) CZĘŚĆ I -NADZÓR INWESTORSKI Zakres nadzoru inwestorskiego obejmuje następujące branże: 1) konstrukcyjno - budowlanej robót kubaturowych 2)drogowej 3)kanalizacyjnej, 4) sieci i instalacji elektrycznych -obejmującej instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i urządzenia elektroenergetyczne i oświetleniowe 5) teletechnicznej 6) z zakresu terenów zielonych objętych ochroną konserwatora przyrody 7) rzeczowego i finansowego rozliczenia Projektu 1.Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest upoważnionym Przedstawicielem Zamawiającego pełni funkcję (Inwestora Zastępczego) i winien wypełniać swoje obowiązki zgodnie z warunkami umowy. Godziny pracy Inspektora Nadzoru muszą być dostosowane do czasu pracy wykonawców robót. Przez czas wykonywania robót branżowych winien być obecny Inspektor odpowiedzialny za nadzór danej branży. . Inwestor zastępczy działa na rzecz, rachunek i w imieniu zamawiającego. . Umowy o wykonanie prac i robót w fazie przedprojektowej, projektowej, budowlanej lub z dostawcami podpisuje zamawiający. . Inwestor zastępczy jest pełnomocnikiem przedstawicielem zamawiającego z upoważnieniami określonymi w zawartej z zamawiającym umowie. . Inwestor zastępczy ponosi wobec zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzenie szkody będącej normalnym następstwem nienależytego wykonania obowiązków nałożonych na niego w zawartej z zamawiającym umowie, ocenianą w granicach starannego działania. Nie ponosi natomiast odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań dostawców, wykonawców, usługodawców, chyba że było ono wynikiem jego nienależytego działania. . Zamawiający sam dysponuje środkami finansowymi nie przekazując ich inwestorowi zastępczemu. . Inwestor zastępczy ma ograniczoną swobodę powierzania innym jednostkom wykonania czynności objętych umową zawartą z zamawiającym.Wymagane raporty miesięczne: Wykonawca w ciągu 3 dni po zakończeniu każdego miesiąca przedłoży Kierownikowi Referatu Komunalno - Inwestycyjnego, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Pakości Raport miesięczny wyszczególniający wykonane przez zespół ekspertów prace i kontrolne badania laboratoryjne oraz poinformuje o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane. Raport będzie zawierał: - opis postępu robót i powstałych problemów, - zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót budowlanych, - zaangażowanie finansowe, - postęp robót i płatności w podziale na kategorie robót w powiązaniu z planem na każdy miesiąc, - plan robót i finansów na kolejny miesiąc, - graficzne przedstawienie postępu robót w powiązaniu z harmonogramem, - graficzną prezentację postępu robót na planie lub rysunkach obiektów, - fotografie dokumentujące postęp robót, - wykaz zmian z podaniem ich wartości, - wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia. Raport techniczny: Wykonawca przygotuje (wtedy, kiedy to konieczne) raport informujący o problemach technicznych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej. Powinien zawierać: - założenia na podstawie których została opracowana dokumentacja projektowa, - zestawienie wszystkich nowych założeń projektowych konieczne do oceny zaproponowanej zmiany, - zestawienie rysunków powykonawczych pokazujących lokalizację i szczegółowe wymiary wszystkich wykonanych robót do dnia sporządzenia raportu, - kopie wszystkich wcześniej zatwierdzonych zmian projektowych i innych zmian, - kopie kalkulacji cen jednostkowych z oferty Wykonawcy robót budowlanych, które będą występowały w związku z wprowadzaną zmianą, - opis przyjętych prawidłowych założeń i różnice w założeniach projektowych w oryginalnych, ofertowych rozwiązań, - nowy przedmiar pozycji kosztorysowych i koszty odpowiadające proponowanym zmianom projektowym w porównaniu z ofertą Wykonawcy robót budowlanych, - rysunki pokazujące dokładną lokalizację proponowanych zmian projektowych. Raport końcowy: Po zakończeniu okresu robót budowlanych, przed ostatecznym odbiorem robót, Wykonawca winien przygotować zwięzły końcowy raport z zakończenia kontraktu. Raport ten powinien zawierać opis metod zastosowanych w trakcie realizacji, ocenę pracy Wykonawcy, uzyskane efekty rzeczowe i jakościowe oraz rekomendacje na przyszłe projekty o podobnym charakterze robót i złożoności do wykorzystania przez Zamawiającego. Po zakończeniu okresu robót budowlanych, przed ostatecznym odbiorem robót, Wykonawca winien przygotować także dokumentację powykonawczą w trzech (3) egzemplarzach. CZĘŚĆ II -NADZÓR ARCHEOLOGICZNY W zakres II części przedmiotu zamówienia wchodzi pełnienie stałego nadzoru archeologicznego, przeprowadzanie badań archeologicznych oraz opracowania przewidzianej przepisami prawa niezbędnej dokumentacji archeologicznej dla inwestycji pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk Zamawiający dla nadzoru archeologicznego ustanawia następujący zakres rzeczowy: a) uzyskanie: opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wymaganej do otrzymania decyzji, zgody konserwatora na wejście w teren z pracami archeologicznymi, uzyskanie zgody na zmagazynowanie zabytków, b) powiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o rozpoczęciu prac archeologicznych, c) uzgadnianie z inwestorem i wykonawcą ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych oraz ich rozliczania, d) obserwacja stanowiska, analiza w terenie, sporządzenie dokumentacji polowej w trakcie nadzoru archeologicznego, e) powiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o dacie zakończenia nadzoru archeologicznego f) wystawienie dokumentu o zakończeniu prac archeologicznych lub wpisanie uwag do dziennika budowy g) obsługa okresu gwarancyjnego i rękojmi, h) sprawdzanie i odbiór robót zanikających, i) udział w naradach koordynacyjnych i roboczych na budowie bez prawa podejmowania decyzji wiążących się ze skutkami finansowymi, j) bieżąca współpraca z Inwestorem na etapie realizacji zadania, k) wykonywanie innych czynności o ile przepisy prawa budowlanego lub ustawy o ochronie zabytków nakładają obowiązek ich wykonywania w ramach nadzoru nad wykonawstwem zadania, l) nadzór nad treścią merytoryczną opracowań historycznych, m) udział w sporządzeniu rozliczenia końcowego zadania, n) sporządzenie pełnej dokumentacji naukowej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej i 1 egz. w formie elektronicznej oraz przekazanie ich do archiwum Wojewódzkiemu Konserwatorowi Ochrony Zabytków i Zamawiającemu, o) przekazanie do konserwacji uzyskanych podczas prac ziemnych zabytków archeologicznych a następnie przekazanie zabytków po wykonanej konserwacji konserwatorowi lub innej wyznaczonej w decyzji jednostce naukowej. 1.Nadzór archeologiczny, prowadzone badania archeologiczne mają być wykonywane w obrębie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska, w miejscach przeprowadzania prac budowlanych wskazanych w decyzjach zezwalających na budowę oraz w decyzjach, opiniach i uzgodnieniach Kujawsko - Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, pozwoleniu na prowadzenie badań archeologicznych oraz innych dokumentach związanych z inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk oraz opracowanie przewidzianej przepisami prawa niezbędnej dokumentacji archeologicznej. Powyższe nastąpi zgodnie z wytycznymi zawartymi w ustawie z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.03. Nr 162.poz.1568 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. (Dz.U.04. Nr 150. poz. 1579) w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych. Inspektor nadzoru Archeologicznego odpowiedzialny jest za przygotowanie wniosku i uzyskanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych. Usługa nadzoru archeologicznego rozpoczyna się na etapie złożenia oświadczenia o przyjęciu funkcji Inspektora Nadzoru Archeologicznego nad inwestycją. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania wykonywanych przez siebie czynności w ramach nadzoru i badań archeologicznych oraz przekazywania w niezbędnym zakresie dokumentacji Zamawiającemu. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, szczegółowy zakres prac budowlanych, dla którego będą prowadzone prace archeologiczne wynikające z Decyzji nr 74 2009 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Decyzji 67 2009 Starosty Inowrocławskiego, Decyzja Starosty Inowrocławskiego z dnia 8 lutego 2010 roku w sprawie zmiany decyzji. 2. Dokumentację powykonawczą będącą konsekwencja realizacji umowy Wykonawca sporządzi w 3 egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej, zgodnie ze standardem przyjętym w załączniku do Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004 roku Nr 150, poz. 1579). 3. Ustala się następujące terminy realizacji prac : -praca Inspektora Nadzoru Archeologicznego rozpoczyna się z dniem złożenia oświadczenia o przyjęciu czynności Inspektora Nadzoru Archeologicznego nad inwestycją. -Inspektor Nadzoru Archeologicznego zobowiązany jest w okresach miesięcznych informować Zamawiającego o stanie zaawansowania prac w terminie do 5 dni po zakończeniu miesiąca sprawozdawczego. Nie wykonanie tego warunku może być podstawą do zerwania umowy z winy Wykonawcy. 4. Termin zakończenia przedmiotu umowy planuje się na dzień 30 września 2012r. 5. Jako termin zakończenia przedmiotu zamówienia, Zamawiający przyjmuje protokolarne przekazanie w siedzibie zamawiającego, dokumentacji powykonawczej. 6.Wraz z wykonaną dokumentacją Wykonawca przekaże Zamawiającemu spis dokumentacji oraz oświadczenie o jej kompletności. 7. Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, a co oznacza, że osoba która będzie je realizować mają posiadać odpowiednie uprawnienia do pełnienia funkcji nadzoru archeologicznego. Informacje na temat kwalifikacji tych osób (uprawnień wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, aktualny dokument potwierdzający przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa - zaświadczenie aktualne na dzień składania ofert a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami) wykonawca dostarczy Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowaną osobę t.j.: inspektor nadzoru archeologicznego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac ziemnych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży 2.c) CZĘŚĆ III -NADZÓR KONSERWATORSKI Przedmiotem III części zamówienia będzie pełnienie obowiązków Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego przy realizacji inwestycji pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk, a w tym: a) uczestniczenie w pracach Komisji Przetargowej w ramach sprawdzenia zgodności ofert ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia b) udział w ocenie wykonanych projektów budowlanych i innych opracowań projektowych, c) udział w przekazywaniu placu i terenu budowy, c) kontrolowanie zgodności robót z kosztorysem ofertowym, d) kontrolowanie rozliczeń robót od strony ilościowej oraz kosztowej, e) sprawdzanie postępu robót, dokonywania odbiorów częściowych, f) sporządzanie meldunków z zaawansowania rzeczowo - finansowego robót, g) uzgadnianie z inwestorem i wykonawcą ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych oraz ich rozliczania, h) sprawdzanie i odbiór robót zanikających, i) udział w naradach koordynacyjnych i roboczych na budowie bez prawa podejmowania decyzji wiążących się ze skutkami finansowymi, j) sprawdzanie kosztorysów po wykonaniu robót i faktur za wykonane roboty i dostawy, k) sprawdzanie kompletności operatu powykonawczego, l) udział w sporządzeniu rozliczenia końcowego zadania, m) realizacja praw i obowiązków wynikających z art. 26 ustawy Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9.06.2004 w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U.04.150.1579), odnośnie zadań inspektora nadzoru konserwatorskiego, n) obsługa okresu gwarancyjnego i rękojmi, o) bieżąca współpraca z Inwestorem na etapie realizacji zadania, p) wykonywanie innych czynności o ile przepisy prawa budowlanego lub ustawy o ochronie zabytków nakładają obowiązek ich wykonywania w ramach nadzoru nad wykonawstwem zadania, r) nadzór nad treścią merytoryczną opracowań historycznych. s) składanie wniosku o wydanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych (prac konserwatorskich) na terenie zabytkowym. Usługa nadzoru konserwatorskiego rozpoczyna się na etapie złożenia oświadczenia o przyjęciu funkcji Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego nad inwestycją. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania wykonywanych przez siebie czynności w ramach nadzoru oraz przekazywania w niezbędnym zakresie dokumentacji Zamawiającemu. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, szczegółowy zakres prac budowlanych, dla którego będą prowadzone prace konserwatorskie wynikające z Decyzji nr 74 2009 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Decyzji 67 2009 Starosty Inowrocławskiego, Decyzja Starosty Inowrocławskiego z dnia 8 lutego 2010 roku w sprawie zmiany decyzji. Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, a co oznacza, że osoba która będzie je realizować mają posiadać odpowiednie uprawnienia do pełnienia funkcji nadzoru konserwatorskiego. Informacje na temat kwalifikacji tych osób (uprawnień wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, aktualny dokument potwierdzający przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa - zaświadczenie aktualne na dzień składania ofert a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami) wykonawca dostarczy Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowaną osobę t.j.: inspektor nadzoru konserwatorskiego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.52.00.00-9, 71.24.70.00-1, 71.35.61.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.09.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
w zakresie I części przedmiotu zamówienia: 10.000,00 zł, (słownie: dziesięć tysięcy złotych00/100); w zakresie II części przedmiotu zamówienia: 2.500,00 zł, (słownie: dwa tysiące pięćset złotych00/100); w zakresie III części przedmiotu zamówienia: 2.500,00zł, (słownie: dwa tysiące pięćset złotych00/100);
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuNależy potwierdzić w oświadczeniu na podstawie art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 (załącznik do SIWZ) Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkucena spełniania warunków j.w. dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów (o których mowa w wykazie oświadczeń i dokumentów zamieszczonym w rozdz. VI. SIWZ) musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. Wykaz wykonywanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie- Wykonawcy składają w ofercie wykaz uzupełniony wg załącznika nr 4 (doświadczenie wykonawcy i podwykonawcy) do SIWZ oraz referencje. Wykonawcy winni udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie realizacji przynajmniej jednej usługi dotyczącej: -dla części I przedmiotu zamówienia: a) w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, minimum jedna b) w specjalności drogowej - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie c) w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie d) instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i urządzenia minimum jedna elektroenergetyczne i oświetleniowe - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie e) w zakresie branży teletechnicznej - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie f) zabezpieczenia, uzupełnienia, rekonstrukcji lub konserwacji parków zabytkowych albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni zabytkowej- minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie g) rozliczania projektów unijnych o charakterze infrastrukturalnym -minimum jedna końcowo rozliczona inwestycja infrastrukturalna - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano należycie -dla części II przedmiotu zamówienia: a) w specjalności konserwatorskiej przy zabytkach nieruchomych - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie -dla części III przedmiotu zamówienia: a) w specjalności archeologicznej - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuocena spełniania warunków j.w. dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów (o których mowa w części SIWZ: G. Dokumenty wymagane w ofercie) musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. 2.W celu wykazania spełnienia powyższego warunku Wykonawca przedkłada: Wykonawcy załączają wykaz osób (poprzez uzupełnienie załącznika nr 6 do SIWZ- Wykaz osób) , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami: 1) dla części I przedmiotu zamówienia: a) Koordynator - Kierownik Zespołu Nadzoru pełniący rolę koordynatora Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego (odpowiedzialny za przebieg nadzoru nad wykonawstwem robót) - minimum 1 osoba z co najmniej 3 letnim doświadczeniem na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego (w rozumieniu Prawa Budowlanego) lub kierownika budowy, z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi i nadzorowania w specjalności drogowej i lub konstrukcyjno - budowlanej. Inżynier Koordynator może pełnić funkcję jednego z Inspektorów Nadzoru, b) inspektor nadzoru odpowiedzialny za roboty drogowe - minimum 1 osoba z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi i nadzorowania w specjalności drogowej oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lat (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego (w rozumieniu Prawa Budowlanego) lub kierownika budowy, c) inspektor nadzoru inwestorskiego robót kanalizacyjnych - minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży, d) inspektor nadzoru inwestorskiego ds. sieci i instalacji elektrycznych -obejmującej instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i urządzenia elektroenergetyczne i oświetleniowe - minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania robót sieci i instalacji elektrycznych j.w. oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy/robót danej branży, e) inspektor nadzoru inwestorskiego branży teletechnicznej - minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania robót w zakresie branży teletechnicznej oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy/robót danej branży, f) inspektor nadzoru inwestorskiego robót kubaturowych - minimum 1 osoba z uprawnieniami konstrukcyjno-budowlanymi bez ograniczeń do nadzorowania robót kubaturowych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży, g) inspektor nadzoru inwestorskiego ds. terenów zielonych objętych ochroną konserwatora przyrody- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac restauratorskich polegających na zabezpieczeniu, uzupełnieniu, rekonstrukcji lub konserwacji parków zabytkowych albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni zabytkowej oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży. 2) dla części I przedmiotu zamówienia: a) inspektor nadzoru archeologicznego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac ziemnych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży 3) dla części III przedmiotu zamówienia: a) inspektor nadzoru konserwatorskiego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży Uwaga: Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektorów nadzoru poszczególnych branż wymienionych powyżej pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami do kierowania i nadzorowania robotami w każdej z łączonej branży. (Jedna osoba może pełnić funkcję maksymalnie dwóch inspektorów). Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuSprawozdanie finansowe albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy nie ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres; Opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia- t.j. o wartości nie mniejszej niż oferowana przez wykonawcę kwota przedmiotowego zamówienia publicznego Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił.W przypadku złożenia oferty na poszczególne zadania -adekwatnie do oferty cenowej.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy: 3.1.Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, jedynie za uprzednią pisemną zgodą zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę. 4.1.1.Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów w następujących przypadkach: 1) śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty, 2) niewywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających z umowy, 3) jeżeli zmiana kluczowego specjalisty staje się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.) 4.1.2.Zamawiający może żądać od wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty jeżeli uzna, że kluczowy specjalista nie wykonuje swych obowiązków wynikających z umowy. 4.1.3. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymania określone dla danego specjalisty. 4.1.4. Wykonawca obowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku zamawiającego. 4.2.W przypadku zwiększenia wykonywania robót budowlanych inspektor nadzoru nie będzie pobierał wynagrodzenia za okres zawieszenia robót budowlanych. W takim przypadku strony przedłużą wynikający z umowy okres wykonywania usługi o czas zawieszenia wykonania robót budowlanych. 4.3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 4.4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie zamówienia lub/i umowy na roboty budowlane. 4.5. Zamawiający może nie wyrazić zgody na zmianę umowy, jeżeli proponowana zmiana może wpłynąć na opóźnienie lub zwiększenie kosztów w wykonaniu niniejszej umowy albo umowy na roboty budowlane czy obniżenie jakości wykonania którejkolwiek z tych umów. 4.6. Inspektor nadzoru nie będzie uprawniony do żądanego przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez inspektora nadzoru. W takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi inspektor nadzoru. 4.7. Zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy następuje zgodnie z art. 149 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4.8. Wyniknie konieczność przedłużenia terminu umownego z powodu: - działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności (np. przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof). Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji usługi nadzoru nad wykonywaniem robót budowlanych, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę. - z przyczyn niezależnych od Zamawiającego tj. z powodu: a. nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od Zamawiającego, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy b. decyzji służb konserwatorskich mających wpływ na przesunięcie terminu realizacji robót takich jak wstrzymanie budowy, konieczność wykonania dodatkowych badań archeologicznych /konserwatorskich.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.pakosc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski ul. Rynek 4 88-170 Pakości pok. nr 12 (I piętro).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
15.11.2010 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski ul. Rynek 4 88-170 Pakości pok. nr 5 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie jest finansowane przy udziale środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata 2007 -2013 oraz ze środków własnych Gminy Pakość..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie