zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Sądowa 21, 13-230 Lidzbark, woj. warmińsko-mazurskie
Dane kontaktowe: email: umig@lidzbark.pl
tel: 023 6961505
fax: 023 6962107
Dane postępowania
ID postępowania: 32212020150
Data publikacji zamówienia: 2015-11-27
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.lidzbark.pl Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
50232100-1 Usługi w zakresie konserwacji oświetlenia ulicznego


Lidzbark: Świadczenie usługi oświetlenia ulic, dróg, placów i innych obiektów publicznych na terenie Miasta i Gminy Lidzbark urządzeniami oświetleniowymi.


Numer ogłoszenia: 322120 - 2015; data zamieszczenia: 27.11.2015

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy w Lidzbarku, ul. Sądowa 21, 13-230 Lidzbark, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 023 6961505, faks 023 6962107 , strona internetowa www.lidzbark.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetlenia ulic, dróg, placów i innych obiektów publicznych na terenie Miasta i Gminy Lidzbark urządzeniami oświetleniowymi..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zestawienie czynności wchodzących w zakres bieżącego utrzymania i konserwacji sieci oświetlenia ulicznego na terenie Miasta i Gminy Lidzbark: 1. Wymiana uszkodzonych źródeł światła. 2. Wymiana uszkodzonych opraw oświetleniowych na wyremontowane lub nowe. 3. Wymiana uszkodzonych kloszy. 4. Dbałość o estetykę w tym, mycie i czyszczenie kloszy i opraw oświetleniowych. 5. Wymiana uszkodzonych elementów wewnętrznych opraw oświetleniowych, - stateczników, - układów zapłonowych, - kondensatorów, - oprawek. 6. Pionowanie słupów oświetleniowych stanowiących własność Zamawiającego i Wykonawcy. 7. Pozycjonowanie wysięgników i opraw. 8. Wymiana uszkodzonych przewodów w latarniach i wysięgnikach. 9. Wymiana uszkodzonych zabezpieczeń słupowych. 10. Wymiana uszkodzonych wkładek topikowych. 11. Wymiana uszkodzonych podstaw bezpiecznikowych w układach sterowania. 12. Wymiana uszkodzonych słupów oświetleniowych, stanowiących własność Zamawiającego i Wykonawcy. 13. Lokalizacja i usuwanie uszkodzeń w napowietrznej i kablowej sieci oświetleniowej. 14. Wymiana uszkodzonych odcinków przewodów napowietrznej sieci oświetleniowej. 15. Wymiana uszkodzonych odcinków kabli w kablowej sieci oświetleniowej. 16. Czyszczenie i konserwacja wnęk słupów oświetleniowych. 17. Wymiana uszkodzonych zamknięć (drzwiczek) słupowych. 18. Wymiana opasek zabezpieczających. 19. Wymiana uszkodzonych wkładek topikowych i wyłączników instalacyjnych w układach sterowania. 20. Wymiana uszkodzonych główek bezpiecznikowych. 21. Wymiana uszkodzonych przewodów w układach sterowania. 22. Wymiana uszkodzonych listew zaciskowych. 23. Wykonanie opisów obwodów na tablicach oświetleniowych. 24. Wymiana uszkodzonych zegarów sterujących. 25. Sprawdzanie i regulacja zegarów sterujących. 26. Wymiana uszkodzonych szafek oświetleniowych. 27. Regulacja stref czasowych wszystkich zegarów sterujących. 28. Wymiana uszkodzonych styczników i innych elementów w układach sterowania oświetlenia. 29. Prowadzenie oględzin oświetlenia ulicznego. 30. Kontrola stanu instalacji oświetlenia. 31. Przeglądy techniczne słupów, wysięgników, opraw, stanowiących własność Zamawiającego i Wykonawcy (co najmniej raz w ciągu okresu, na który umowa została zawarta). 32. Przeglądy techniczne urządzeń aparatury zasilającej i zabezpieczającej, pomiarowej i sterowniczej (co najmniej raz w ciągu okresu, na który umowa została zawarta). 33. Sprawdzenie mocowania oraz kontrola stanu technicznego wysięgników i opraw. 34. Konserwacja szafek sterowniczych, tablic i elementów układu sterującego. 35. Sprawdzanie oraz regulacja położenia opraw. 36. Usuwanie drobnych gałęzi drzew zasłaniających oprawy oświetleniowe (po uzyskaniu wymaganych zgód, o ile są wymagane). 37. Wykonywanie pomiarów skuteczności ochrony od porażeń. Liczba opraw świetlnych wynosi 1.248 szt., na majątku Energa Oświetlenie sp. z o. o. Urządzenia te są ze sobą funkcjonalnie i technicznie powiązane. Zamawiający podpisze umowę uzgodnioną z Wykonawcą w wyniku negocjacji, ponadto: a) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmian nieistotnych treści umowy w czasie jej trwania. b) Zamawiający zastrzega możliwość zmiany postanowień umowy w zakresie terminu wykonywania usługi poprzez jego przedłużenie o okres niezbędny do czasu rozstrzygnięcia postępowania i realizacji zadania związanego z wyniesieniem układów pomiarowych wraz z automatyką sterowania poza stacje transformatorowe zlokalizowane na terenie Miasta i Gminy Lidzbark. Warunkiem dokonania tej zmiany jest uzgodnienie nowego terminu najpóźniej na miesiąc przed końcem obowiązywania umowy i brak zmiany wysokości wynagrodzenia. c) Rozliczenia prowadzone będą w walucie polskiej (PLN)..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
50.23.21.00-1.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Ustawa Prawo zamówień publicznych w art. 67 stanowi, że zamawiający może udzielić zmówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi, co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. W analizowanej sytuacji występuje następujący stan faktyczny i prawny: obowiązkiem gmin jest finansowanie zadań własnych w zakresie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy wg ustawy o samorządzie gminnym z dnia 08.03.1990 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zmianami) oraz ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 z późn. zm). Aby realizować usługi w zakresie oświetlenia ulic, dróg i placów znajdujących się w obrębie granic Miasta i Gminy Lidzbark, gmina musi posiadać zgodę właściciela urządzeń oświetleniowych tj. ENERGA Oświetlenie Sp. z o. o., ul. Rzemieślnicza 17/19, 81 855 Sopot, na świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego, przez innego wykonawcę niż ENERGA Oświetlenie Sp. z o. o. Właściciel pismem EOŚ-7822/S.C.-MS/2015 z dnia 06 listopada 2015 r. nie wyraził zgody na prowadzenie konserwacji oświetlenia drogowego na terenie Gminy Miasto Działdowo i będącego na majątku Energa Oświetlenie sp. z o. o. przez inne podmioty niż Energa Oświetlenie sp. z o. o. Z pisma nr EOŚ -7822/S.C.-MS/2015 ENERGA OŚWIETLENIE Sp. z o. o. w Sopocie z dnia 25 marca 2015 r. dot. niewyrażenia zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prowadzenia konserwacji urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego stanowiących własność Spółki oraz zabudowy urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego na sieciach energetycznych na terenie Gminy i Miasta Lidzbark wynika, że: Prowadzenie prac eksploatacyjnych i ruchowych (w tym konserwacyjnych) w infrastrukturze energetycznej obejmującej linie energetyczne, stacje transformatorowe, urządzenia automatyki, urządzenia oświetlenia ulicznego, zabezpieczenia jest działalnością wymagającą ścisłej koordynacji i zapewnienia bezpieczeństwa i jakości dostaw energii elektrycznej dla odbiorców przewidzianych przepisami prawa. Specyfika i funkcjonalne powiązania sieci energetycznych nie pozwalają na prowadzenie na nich prac eksploatacyjnych i ruchowych przez podmioty zewnętrzne. Ponieważ sieci abonenckie (dostarczające energię elektryczną na potrzeby komunalne i gospodarcze) są integralnie powiązane z sieciami oświetlenia ulicznego (przewody zasilające i sterujące oświetlenia są prowadzone jako wspólne) usuwanie awarii, wyłączenia, zabiegi eksploatacyjne urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego mają bezpośredni wpływ na dostawy energii elektrycznej w sieciach abonenckich za, które odpowiada dostawca. Ponadto ENERGA Oświetlenie Sp. z o. o. jako właściciel i najemca infrastruktury nie może nie mieć wpływu na dokonywanie specjalistycznych i odpowiedzialnych prac na jej majątku. Zgodnie z treścią art.140 Kodeksu cywilnego - każdy właściciel może korzystać ze swojej rzeczy z wyłączeniem innych osób. Gmina nie może, zatem narzucić właścicielowi infrastruktury wykonawcy, którego sama wybierze ,gdyż oznaczałoby to naruszenie art.140 Kc i rodziło po stronie Spółki roszczenie określone w art. 222 kodeksu cywilnego. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 pkt 1a (przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze) i b (przyczyny związane z ochroną praw wyłącznych) Prawa zamówień publicznych dla udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego w celu zapewnienia realizacji zadania własnego gminy.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • ENERGA Oświetlenie Sp. z o. o., ul. Rzemieślnicza 17/19, 81-855 Sopot, kraj/woj. pomorskie.