Informacje o przetargu
Wykonanie badania pn.: Diagnoza potrzeb województwa pomorskiego w obszarze realizacji projektów zdrowotnych w zakresie chorób cywilizacyjnych – cukrzyca typu 2
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania pn.: „Diagnoza potrzeb województwa pomorskiego w obszarze realizacji projektów zdrowotnych w zakresie chorób cywilizacyjnych – cukrzyca typu 2” 2. Uzasadnienie: Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 ( RPO WP 2014-2020) jest jednym z narzędzi realizacji Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 (SRWP). Tematyczny zakres oraz logika interwencji RPO WP 2014-2020 są zdeterminowane m.in. zapisami sześciu Regionalnych Programów Strategicznych w zakresie: rozwoju gospodarczego (RPS Pomorski Port Kreatywności), aktywności zawodowej i społecznej (RPS Aktywni Pomorzanie), transportu (RPS Mobilne Pomorze), energetyki i środowiska (RPS Ekoefektywne Pomorze), atrakcyjności kulturalnej i turystycznej oraz (RPS Pomorska Podróż) ochrony zdrowia (RPS Zdrowie dla Pomorzan). RPO WP na lata 2014-2020 składa się z 12 osi priorytetowych. W ramach osi priorytetowej 5. Zatrudnienie wydzielono Działanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy, którego celem szczegółowym jest zwiększenie udziału mieszkańców w programach zdrowotnych dotyczących chorób stanowiących istotną barierę w utrzymaniu i wydłużeniu aktywności zawodowej (Priorytet inwestycyjny 8vi – Aktywne i zdrowe starzenie się). W związku z tym w ramach Działania realizowany będzie kompleksowy, wieloletni i wielosektorowy Regionalny Program Zdrowotny (RPZ) opracowany i koordynowany przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Dokument będzie opracowany zgodnie z Policy paper dla ochrony zdrowia na lata 2014-2020 – Krajowe Ramy Strategiczne (stanowiącym krajowe ramy strategiczne dla wszystkich przedsięwzięć realizowanych w obszarze zdrowia), a jego wdrożenie uwarunkowane będzie uzyskaniem pozytywnej opinii Komitetu Sterującego ds. koordynacji interwencji EFSI w sektorze zdrowia oraz pozytywnej opinii Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji. Wdrażany program polityki zdrowotnej, będzie adresowany do mieszkańców województwa pomorskiego w wieku produkcyjnym. Działania w ramach regionalnego programu zdrowotnego obejmować będą profilaktykę i diagnostykę ukierunkowaną w szczególności na : wykrywanie chorób cywilizacyjnych, zapobieganie występowaniu chorób zawodowych ograniczających aktywność zawodową, zapobieganie niepełnosprawności i uwzględnienie potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz wydłużenie okresu aktywności zawodowej. Istotnym wyzwaniem jest wydłużenie aktywności zawodowej mieszkańców województwa pomorskiego, którzy w niewystarczającym stopniu korzystają z profilaktyki zdrowotnej oferowanej przez system ochrony zdrowia. Spośród osób niepracujących w wieku 55-64 lata aż 25% podaje chorobę i niepełnosprawność jako przyczynę niezdolności do pracy. Dodatkowo mieszkańcy regionu wykazują niską świadomość roli profilaktyki i zdrowego trybu życia w zapobieganiu chorobom (zgłaszalność do programów zdrowotnych w województwie wynosi ok. 30%). Ponadto, relatywnie słabo wykorzystany jest potencjał medycyny pracy, który mógłby pozwolić na rozszerzenie wachlarza badań profilaktycznych i objęcie większej części populacji zarówno tymi badaniami, jak i akcjami edukacyjnymi. Jednym z modułów RPZ będzie moduł dedykowany chorobom specyficznym dla regionu. Departament Zdrowia UMWP wskazuje cukrzycę jako chorobę specyficzną dla regionu, gdyż zachorowalność na tę jednostkę chorobową w województwie pomorskim plasuje region na pierwszym miejscu w kraju. W celu opracowania ww. RPZ niezbędne jest przeprowadzenie badania stanowiącego wsparcie merytoryczne dla opracowywanego RPZ. Interwencja będzie finansowana w ramach Osi Priorytetowej 12. Pomoc Techniczna RPO WP 2014-2020, odpowiedzialnej za skuteczne i efektywne wdrażanie Programu. Regionalny Program Zdrowotny powinien zostać wdrożony w ciągu 4 lat od momentu wyłonienia potencjalnych realizatorów tj. w latach 2017-2020. Termin może ulec wydłużeniu w związku z procesem proceduralnym wyłonienia realizatorów. 3. Tło badania Cukrzyca stanowi poważny problem zdrowotny w województwie pomorskim. Zgodnie z danymi statystycznymi otrzymanymi z Wydziału Zdrowia – Pomorskiego Centrum Zdrowia Publicznego Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku oraz Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (sprawozdania MZ-11), a także z danymi GUS, wskaźniki dotyczące epidemiologii cukrzycy przedstawiają się następująco: Wskaźnik zachorowalności na cukrzycę na 10 tys. mieszkańców województwa pomorskiego w grupie wiekowej 19+ wynosił: w roku 2012 – 53; w 2013 – 67; w 2014 – 66,4. Wskaźniki te przewyższają dane dla Polski (Polska: w 2012 – 46,8; w 2013 - 51,3; w 2014 - 51,8). Województwo pomorskie w roku 2014 plasuje się na pierwszym miejscu w kraju w zakresie zachorowalności na cukrzycę osób w wieku 19+ (w roku 2013 – na miejscu 3). Dodatkowo w roku 2014 w 4 powiatach oraz 2 miastach grodzkich województwa pomorskiego wskaźnik zachorowalności na cukrzycę na 10 tys. mieszkańców danego powiatu/miasta w grupie wiekowej 19+ jest wyższy niż wskaźnik dla całego województwa. Wskaźnik chorobowości na cukrzycę na 10 tys. mieszkańców województwa pomorskiego w roku 2014 w grupie wiekowej 35-54 wynosi 218,5 i przewyższa dane ogólnopolskie (dla Polski wskaźnik ten wynosi 203,9), podobnie jest w grupie wiekowej 55-64, gdzie wskaźnik wynosi 757,7 (również przewyższa dane dla Polski – 727,0). Wskaźniki chorobowości na cukrzycę w grupach wiekowych: 19+ oraz 19-34 w roku 2014 są niższe niż wskaźniki dla Polski. Podobny obraz chorobowości na cukrzycę w województwie pomorskim był w roku 2013. Wskaźnik zgonów z powodu cukrzycy na 100 tys. ludności w województwie pomorskim w 2014 roku wyniósł 21,9 (przewyższa wskaźnik zgonów dla Polski, który wynosił 19,3). Według danych Światowej Federacji Cukrzycy wydatki związane z leczeniem cukrzycy na świecie stanowiły w 2012 roku 11 procent całego finansowania opieki zdrowotnej. Prognozuje się, że do roku 2030 koszty profilaktyki oraz leczenia cukrzycy i jej powikłań sięgną kwoty około 600 mld dolarów. Dodatkowe wydatki stanowią koszty pośrednie związane z wydatkami przeznaczanymi na zwolnienia lekarskie i koszty utraconej produktywności. W Polsce w roku 2012 Narodowy Fundusz Zdrowia na leczenie cukrzycy wydał ponad 5,6 mld złotych. Ponad połowę tej kwoty (2,9 mld zł) stanowił koszt leczenia powikłań cukrzycy. Dalsze jej składowe to – stanowiące prawie jedną trzecią – koszty utraconej produktywności (1,6 mld zł), a także właściwe koszty leczenia cukrzycy, stanowiące 1,5 mld złotych. Rosnące dramatycznie koszty leczenia cukrzycy i jej powikłań mogą w znaczny sposób przekroczyć możliwości ich finansowania z budżetu państwa. Poprzez odpowiednią profilaktykę cukrzycy, w tym: propagowanie zdrowego stylu życia, a także prowadzenie badań przesiewowych można skutecznie zapobiegać chorobie, a w przypadku wczesnego jej wykrycia zminimalizować lub nawet całkowicie wykluczyć skutki powikłań, co w zdecydowany sposób zmniejszy koszty leczenia, a także wpłynie na zmniejszenie skutków ekonomicznych ponoszonych w obszarze gospodarki. Jako że cukrzyca typu 1 stanowi tylko 5-10% wszystkich zachorowań oraz nie ma żadnej skutecznej i wprowadzonej do praktyki klinicznej metody jej zapobiegania, wybrano zakres profilaktyki cukrzycy typu 2, ponieważ można skutecznie wpływać na modyfikowalne czynniki ryzyka. W grupach ryzyka konieczne jest prowadzenie badań przesiewowych w kierunku cukrzycy, ponieważ u ponad połowy chorych nie występują objawy hiperglikemii. Badanie w kierunku cukrzycy należy przeprowadzić raz w ciągu 3 lat u każdej osoby powyżej 45. roku życia. Ponadto, niezależnie od wieku, badanie to należy wykonać co roku u osób z następujących grup ryzyka: 1) z nadwagą lub otyłością [BMI >=25 kg/m2 i/lub obwód w talii > 80 cm (kobiety); > 94 cm (mężczyźni)]; 2) z cukrzycą występującą w rodzinie (rodzice bądź rodzeństwo); 3) mało aktywnych fizycznie; 4) z grupy środowiskowej lub etnicznej częściej narażonej na cukrzycę; 5) u których w poprzednim badaniu stwierdzono stan przedcukrzycowy; 6) z przebytą cukrzycą ciążową; 7) u kobiet, które urodziły dziecko o masie ciała > 4 kg; 8) z nadciśnieniem tętniczym (>=140/90 mm Hg); 9) z hiperlipidemią [stężenie cholesterolu frakcji HDL < 40 mg/dl (< 1,0 mmol/l) i/lub triglicerydów > 150 mg/dl (>1,7 mmol/l)]; 10) z zespołem policystycznych jajników; 11) z chorobą układu sercowo-naczyniowego. 4. ODBIORCY BADANIA Bezpośrednim odbiorcą niniejszego badania jest Samorząd Województwa Pomorskiego, w tym Zarząd Województwa Pomorskiego, pełniący rolę Instytucji Zarządzającej RPO WP 2014-2020. 5. CELE BADAWCZE: Cel główny: Celem głównym badania jest diagnoza potrzeb województwa pomorskiego i rekomendacje dla interwencji w obszarze Regionalnego Programu Zdrowotnego z zakresu chorób cywilizacyjnych specyficznych dla regionu – cukrzyca typu 2., która również posłuży zapobieganiu wypadnięcia z rynku pracy lub potencjalnie możliwego powrotu na rynek pracy. Cel główny badania zostanie zrealizowany poprzez osiągnięcie następujących celów szczegółowych: 1) Diagnoza potrzeb realizacji programów profilaktycznych dla osób w wieku aktywności zawodowej będących w ww. grupach ryzyka. 2) Analiza istniejącego potencjału instytucjonalnego oraz technicznego, jaki niezbędny jest do skutecznego i efektywnego wdrożenia RPZ w ramach RPO. 3) Diagnoza obecnego postępowania w problemie zdrowotnym i potrzeby mieszkańców województwa pomorskiego w tym zakresie. 4) Rekomendacje dla interwencji efektywnych kosztowo i najbardziej skutecznych dla osób w wieku aktywności zawodowej będących w grupach ryzyka. 6. Pozostałe uregulowania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia, zwanym dalej „SOPZ”, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ oraz wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ, na zasadach i warunkach, których Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie.
Zamawiający:
Województwo Pomorskie
Adres: | Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zamowienia@pomorskie.eu tel: 583 261 555 fax: (58)3268557 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 35051120160 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2016-11-24 | Termin składania wniosków: | 2016-12-08 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 40% |
WWW ogłoszenia: | www.pomorskie.eu | Informacja dostępna pod: | http://bip.pomorskie.eu/m,12,zamowienia-publiczne.html |
Okres związania ofertą: | 31 dni |
Kody CPV
73110000-6 | Usługi badawcze | |
79315000-5 | Usługi badań społecznych |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Wykonanie badania pn.: Diagnoza potrzeb województwa pomorskiego w obszarze realizacji projektów zdrowotnych w zakresie chorób cywilizacyjnych – cukrzyca typu 2 | BP Consulting Sp z o.o. Józefosław | 98 400,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2017-02-09 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 73110000 79315000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 98 400,00 zł Minimalna złożona oferta: 98 400,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 98 400,00 zł Maksymalna złożona oferta: 147 600,00 zł | |
Adres strony internetowej, na ktĂłrej zamieszczona bÄdzie specyfikacja istotnych warunkĂłw zamĂłwienia (jeĹźeli dotyczy):
http://bip.pomorskie.eu/m,12,zamowienia-publiczne.htmlOGĹOSZENIE O ZAMĂWIENIU - UsĹugi
Zamieszczanie ogĹoszenia:
obowiÄ zkowe
OgĹoszenie dotyczy:
zamĂłwienia publicznego
ZamĂłwienie dotyczy projektu lub programu wspĂłĹfinansowanego ze ĹrodkĂłw Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu
Projekt wspĂłĹfinansowany z Europejskiego Funduszu SpoĹecznego
O zamĂłwienie mogÄ ubiegaÄ siÄ wyĹÄ cznie zakĹady pracy chronionej oraz wykonawcy, ktĂłrych dziaĹalnoĹÄ, lub dziaĹalnoĹÄ ich wyodrÄbnionych organizacyjnie jednostek, ktĂłre bÄdÄ realizowaĹy zamĂłwienie, obejmuje spoĹecznÄ i zawodowÄ integracjÄ osĂłb bÄdÄ cych czĹonkami grup spoĹecznie marginalizowanych
NaleĹźy podaÄ minimalny procentowy wskaĹşnik zatrudnienia osĂłb naleĹźÄ cych do jednej lub wiÄcej kategorii, o ktĂłrych mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niĹź 30%, osĂłb zatrudnionych przez zakĹady pracy chronionej lub wykonawcĂłw albo ich jednostki (w %)
PostÄpowanie przeprowadza centralny zamawiajÄ cy
PostÄpowanie przeprowadza podmiot, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli przeprowadzenie postÄpowania
Informacje na temat podmiotu ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli prowadzenie postÄpowania:
PostÄpowanie jest przeprowadzane wspĂłlnie przez zamawiajÄ cych
JeĹźeli tak, naleĹźy wymieniÄ zamawiajÄ cych, ktĂłrzy wspĂłlnie przeprowadzajÄ postÄpowanie oraz podaÄ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktĂłw wraz z danymi do kontaktĂłw:
PostÄpowanie jest przeprowadzane wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej
W przypadku przeprowadzania postÄpowania wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej â majÄ ce zastosowanie krajowe prawo zamĂłwieĹ publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
WojewĂłdztwo Pomorskie, krajowy numer identyfikacyjny 19167483600000, ul. ul. Okopowa , 80810  GdaĹsk, woj. pomorskie, paĹstwo Polska, tel. 583 261 555, e-mail , faks 583 261 556.
Adres strony internetowej (URL): www.pomorskie.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄCEGO:
Administracja samorzÄ dowa
I.3) WSPĂLNE UDZIELANIE ZAMĂWIENIA (jeĹźeli dotyczy):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, peĹny i bezpoĹredni dostÄp do dokumentĂłw z postÄpowania moĹźna uzyskaÄ pod adresem (URL)
http://bip.pomorskie.eu/m,12,zamowienia-publiczne.html
Adres strony internetowej, na ktĂłrej zamieszczona bÄdzie specyfikacja istotnych warunkĂłw zamĂłwienia
http://bip.pomorskie.eu/m,12,zamowienia-publiczne.html
DostÄp do dokumentĂłw z postÄpowania jest ograniczony - wiÄcej informacji moĹźna uzyskaÄ pod adresem
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu naleĹźy przesyĹaÄ:
Elektronicznie
adres
Dopuszczone jest przesĹanie ofert lub wnioskĂłw o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu w inny sposĂłb:
nie
Wymagane jest przesĹanie ofert lub wnioskĂłw o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu w inny sposĂłb:
tak
Inny sposĂłb:
PostÄpowanie prowadzone jest w jÄzyku polskim. Do oferty naleĹźy doĹÄ czyÄ oĹwiadczenia i dokumenty wymienione w rozdz. VI ust. 1 pkt 1), ust. 2 pkt 1) SIWZ oraz metodologiÄ i koncepcjÄ badania zawierajÄ cÄ elementy niezbÄdne do dokonania oceny oferty zgodnie z kryterium oceny ofert âMetodologia i sposĂłb realizacji zamĂłwieniaâ wskazanego w rozdz. XIII ust. 1 SIWZ).
Adres:
Oferty naleĹźy skĹadaÄ pisemnie w Kancelarii OgĂłlnej UrzÄdu MarszaĹkowskiego WojewĂłdztwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 GdaĹsk, pokĂłj nr 4a (czynna w dni robocze: od poniedziaĹku do piÄ tku od godz. 7.45 do godz. 15.45).
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzÄdzi i urzÄ dzeĹ lub formatĂłw plikĂłw, ktĂłre nie sÄ ogĂłlnie dostÄpne
Nieograniczony, peĹny, bezpoĹredni i bezpĹatny dostÄp do tych narzÄdzi moĹźna uzyskaÄ pod adresem: (URL)
II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ cego:
Wykonanie badania pn.: Diagnoza potrzeb wojewĂłdztwa pomorskiego w obszarze realizacji projektĂłw zdrowotnych w zakresie chorĂłb cywilizacyjnych â cukrzyca typu 2
Numer referencyjny:
DAZ-ZP.272.42.2016
Przed wszczÄciem postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamĂłwienia:
usĹugi
II.3) Informacja o moĹźliwoĹci skĹadania ofert czÄĹciowych
ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
II.4) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia
(wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okreĹlenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usĹugÄ lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamĂłwienia jest wykonanie badania pn.: âDiagnoza potrzeb wojewĂłdztwa pomorskiego w obszarze realizacji projektĂłw zdrowotnych w zakresie chorĂłb cywilizacyjnych â cukrzyca typu 2â 2. Uzasadnienie: Regionalny Program Operacyjny WojewĂłdztwa Pomorskiego na lata 2014-2020 ( RPO WP 2014-2020) jest jednym z narzÄdzi realizacji Strategii Rozwoju WojewĂłdztwa Pomorskiego 2020 (SRWP). Tematyczny zakres oraz logika interwencji RPO WP 2014-2020 sÄ zdeterminowane m.in. zapisami szeĹciu Regionalnych ProgramĂłw Strategicznych w zakresie: rozwoju gospodarczego (RPS Pomorski Port KreatywnoĹci), aktywnoĹci zawodowej i spoĹecznej (RPS Aktywni Pomorzanie), transportu (RPS Mobilne Pomorze), energetyki i Ĺrodowiska (RPS Ekoefektywne Pomorze), atrakcyjnoĹci kulturalnej i turystycznej oraz (RPS Pomorska Podróş) ochrony zdrowia (RPS Zdrowie dla Pomorzan). RPO WP na lata 2014-2020 skĹada siÄ z 12 osi priorytetowych. W ramach osi priorytetowej 5. Zatrudnienie wydzielono DziaĹanie 5.4. Zdrowie na rynku pracy, ktĂłrego celem szczegĂłĹowym jest zwiÄkszenie udziaĹu mieszkaĹcĂłw w programach zdrowotnych dotyczÄ cych chorĂłb stanowiÄ cych istotnÄ barierÄ w utrzymaniu i wydĹuĹźeniu aktywnoĹci zawodowej (Priorytet inwestycyjny 8vi â Aktywne i zdrowe starzenie siÄ). W zwiÄ zku z tym w ramach DziaĹania realizowany bÄdzie kompleksowy, wieloletni i wielosektorowy Regionalny Program Zdrowotny (RPZ) opracowany i koordynowany przez SamorzÄ d WojewĂłdztwa Pomorskiego. Dokument bÄdzie opracowany zgodnie z Policy paper dla ochrony zdrowia na lata 2014-2020 â Krajowe Ramy Strategiczne (stanowiÄ cym krajowe ramy strategiczne dla wszystkich przedsiÄwziÄÄ realizowanych w obszarze zdrowia), a jego wdroĹźenie uwarunkowane bÄdzie uzyskaniem pozytywnej opinii Komitetu SterujÄ cego ds. koordynacji interwencji EFSI w sektorze zdrowia oraz pozytywnej opinii Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji. WdraĹźany program polityki zdrowotnej, bÄdzie adresowany do mieszkaĹcĂłw wojewĂłdztwa pomorskiego w wieku produkcyjnym. DziaĹania w ramach regionalnego programu zdrowotnego obejmowaÄ bÄdÄ profilaktykÄ i diagnostykÄ ukierunkowanÄ w szczegĂłlnoĹci na : wykrywanie chorĂłb cywilizacyjnych, zapobieganie wystÄpowaniu chorĂłb zawodowych ograniczajÄ cych aktywnoĹÄ zawodowÄ , zapobieganie niepeĹnosprawnoĹci i uwzglÄdnienie potrzeb osĂłb z niepeĹnosprawnoĹciami oraz wydĹuĹźenie okresu aktywnoĹci zawodowej. Istotnym wyzwaniem jest wydĹuĹźenie aktywnoĹci zawodowej mieszkaĹcĂłw wojewĂłdztwa pomorskiego, ktĂłrzy w niewystarczajÄ cym stopniu korzystajÄ z profilaktyki zdrowotnej oferowanej przez system ochrony zdrowia. SpoĹrĂłd osĂłb niepracujÄ cych w wieku 55-64 lata aĹź 25% podaje chorobÄ i niepeĹnosprawnoĹÄ jako przyczynÄ niezdolnoĹci do pracy. Dodatkowo mieszkaĹcy regionu wykazujÄ niskÄ ĹwiadomoĹÄ roli profilaktyki i zdrowego trybu Ĺźycia w zapobieganiu chorobom (zgĹaszalnoĹÄ do programĂłw zdrowotnych w wojewĂłdztwie wynosi ok. 30%). Ponadto, relatywnie sĹabo wykorzystany jest potencjaĹ medycyny pracy, ktĂłry mĂłgĹby pozwoliÄ na rozszerzenie wachlarza badaĹ profilaktycznych i objÄcie wiÄkszej czÄĹci populacji zarĂłwno tymi badaniami, jak i akcjami edukacyjnymi. Jednym z moduĹĂłw RPZ bÄdzie moduĹ dedykowany chorobom specyficznym dla regionu. Departament Zdrowia UMWP wskazuje cukrzycÄ jako chorobÄ specyficznÄ dla regionu, gdyĹź zachorowalnoĹÄ na tÄ jednostkÄ chorobowÄ w wojewĂłdztwie pomorskim plasuje region na pierwszym miejscu w kraju. W celu opracowania ww. RPZ niezbÄdne jest przeprowadzenie badania stanowiÄ cego wsparcie merytoryczne dla opracowywanego RPZ. Interwencja bÄdzie finansowana w ramach Osi Priorytetowej 12. Pomoc Techniczna RPO WP 2014-2020, odpowiedzialnej za skuteczne i efektywne wdraĹźanie Programu. Regionalny Program Zdrowotny powinien zostaÄ wdroĹźony w ciÄ gu 4 lat od momentu wyĹonienia potencjalnych realizatorĂłw tj. w latach 2017-2020. Termin moĹźe ulec wydĹuĹźeniu w zwiÄ zku z procesem proceduralnym wyĹonienia realizatorĂłw. 3. TĹo badania Cukrzyca stanowi powaĹźny problem zdrowotny w wojewĂłdztwie pomorskim. Zgodnie z danymi statystycznymi otrzymanymi z WydziaĹu Zdrowia â Pomorskiego Centrum Zdrowia Publicznego Pomorskiego UrzÄdu WojewĂłdzkiego w GdaĹsku oraz Centrum SystemĂłw Informacyjnych Ochrony Zdrowia (sprawozdania MZ-11), a takĹźe z danymi GUS, wskaĹşniki dotyczÄ ce epidemiologii cukrzycy przedstawiajÄ siÄ nastÄpujÄ co: WskaĹşnik zachorowalnoĹci na cukrzycÄ na 10 tys. mieszkaĹcĂłw wojewĂłdztwa pomorskiego w grupie wiekowej 19+ wynosiĹ: w roku 2012 â 53; w 2013 â 67; w 2014 â 66,4. WskaĹşniki te przewyĹźszajÄ dane dla Polski (Polska: w 2012 â 46,8; w 2013 - 51,3; w 2014 - 51,8). WojewĂłdztwo pomorskie w roku 2014 plasuje siÄ na pierwszym miejscu w kraju w zakresie zachorowalnoĹci na cukrzycÄ osĂłb w wieku 19+ (w roku 2013 â na miejscu 3). Dodatkowo w roku 2014 w 4 powiatach oraz 2 miastach grodzkich wojewĂłdztwa pomorskiego wskaĹşnik zachorowalnoĹci na cukrzycÄ na 10 tys. mieszkaĹcĂłw danego powiatu/miasta w grupie wiekowej 19+ jest wyĹźszy niĹź wskaĹşnik dla caĹego wojewĂłdztwa. WskaĹşnik chorobowoĹci na cukrzycÄ na 10 tys. mieszkaĹcĂłw wojewĂłdztwa pomorskiego w roku 2014 w grupie wiekowej 35-54 wynosi 218,5 i przewyĹźsza dane ogĂłlnopolskie (dla Polski wskaĹşnik ten wynosi 203,9), podobnie jest w grupie wiekowej 55-64, gdzie wskaĹşnik wynosi 757,7 (rĂłwnieĹź przewyĹźsza dane dla Polski â 727,0). WskaĹşniki chorobowoĹci na cukrzycÄ w grupach wiekowych: 19+ oraz 19-34 w roku 2014 sÄ niĹźsze niĹź wskaĹşniki dla Polski. Podobny obraz chorobowoĹci na cukrzycÄ w wojewĂłdztwie pomorskim byĹ w roku 2013. WskaĹşnik zgonĂłw z powodu cukrzycy na 100 tys. ludnoĹci w wojewĂłdztwie pomorskim w 2014 roku wyniĂłsĹ 21,9 (przewyĹźsza wskaĹşnik zgonĂłw dla Polski, ktĂłry wynosiĹ 19,3). WedĹug danych Ĺwiatowej Federacji Cukrzycy wydatki zwiÄ zane z leczeniem cukrzycy na Ĺwiecie stanowiĹy w 2012 roku 11 procent caĹego finansowania opieki zdrowotnej. Prognozuje siÄ, Ĺźe do roku 2030 koszty profilaktyki oraz leczenia cukrzycy i jej powikĹaĹ siÄgnÄ kwoty okoĹo 600 mld dolarĂłw. Dodatkowe wydatki stanowiÄ koszty poĹrednie zwiÄ zane z wydatkami przeznaczanymi na zwolnienia lekarskie i koszty utraconej produktywnoĹci. W Polsce w roku 2012 Narodowy Fundusz Zdrowia na leczenie cukrzycy wydaĹ ponad 5,6 mld zĹotych. Ponad poĹowÄ tej kwoty (2,9 mld zĹ) stanowiĹ koszt leczenia powikĹaĹ cukrzycy. Dalsze jej skĹadowe to â stanowiÄ ce prawie jednÄ trzeciÄ â koszty utraconej produktywnoĹci (1,6 mld zĹ), a takĹźe wĹaĹciwe koszty leczenia cukrzycy, stanowiÄ ce 1,5 mld zĹotych. RosnÄ ce dramatycznie koszty leczenia cukrzycy i jej powikĹaĹ mogÄ w znaczny sposĂłb przekroczyÄ moĹźliwoĹci ich finansowania z budĹźetu paĹstwa. Poprzez odpowiedniÄ profilaktykÄ cukrzycy, w tym: propagowanie zdrowego stylu Ĺźycia, a takĹźe prowadzenie badaĹ przesiewowych moĹźna skutecznie zapobiegaÄ chorobie, a w przypadku wczesnego jej wykrycia zminimalizowaÄ lub nawet caĹkowicie wykluczyÄ skutki powikĹaĹ, co w zdecydowany sposĂłb zmniejszy koszty leczenia, a takĹźe wpĹynie na zmniejszenie skutkĂłw ekonomicznych ponoszonych w obszarze gospodarki. Jako Ĺźe cukrzyca typu 1 stanowi tylko 5-10% wszystkich zachorowaĹ oraz nie ma Ĺźadnej skutecznej i wprowadzonej do praktyki klinicznej metody jej zapobiegania, wybrano zakres profilaktyki cukrzycy typu 2, poniewaĹź moĹźna skutecznie wpĹywaÄ na modyfikowalne czynniki ryzyka. W grupach ryzyka konieczne jest prowadzenie badaĹ przesiewowych w kierunku cukrzycy, poniewaĹź u ponad poĹowy chorych nie wystÄpujÄ objawy hiperglikemii. Badanie w kierunku cukrzycy naleĹźy przeprowadziÄ raz w ciÄ gu 3 lat u kaĹźdej osoby powyĹźej 45. roku Ĺźycia. Ponadto, niezaleĹźnie od wieku, badanie to naleĹźy wykonaÄ co roku u osĂłb z nastÄpujÄ cych grup ryzyka: 1) z nadwagÄ lub otyĹoĹciÄ [BMI >=25 kg/m2 i/lub obwĂłd w talii > 80 cm (kobiety); > 94 cm (mÄĹźczyĹşni)]; 2) z cukrzycÄ wystÄpujÄ cÄ w rodzinie (rodzice bÄ dĹş rodzeĹstwo); 3) maĹo aktywnych fizycznie; 4) z grupy Ĺrodowiskowej lub etnicznej czÄĹciej naraĹźonej na cukrzycÄ; 5) u ktĂłrych w poprzednim badaniu stwierdzono stan przedcukrzycowy; 6) z przebytÄ cukrzycÄ ciÄ ĹźowÄ ; 7) u kobiet, ktĂłre urodziĹy dziecko o masie ciaĹa > 4 kg; 8) z nadciĹnieniem tÄtniczym (>=140/90 mm Hg); 9) z hiperlipidemiÄ [stÄĹźenie cholesterolu frakcji HDL < 40 mg/dl (< 1,0 mmol/l) i/lub triglicerydĂłw > 150 mg/dl (>1,7 mmol/l)]; 10) z zespoĹem policystycznych jajnikĂłw; 11) z chorobÄ ukĹadu sercowo-naczyniowego. 4. ODBIORCY BADANIA BezpoĹrednim odbiorcÄ niniejszego badania jest SamorzÄ d WojewĂłdztwa Pomorskiego, w tym ZarzÄ d WojewĂłdztwa Pomorskiego, peĹniÄ cy rolÄ Instytucji ZarzÄ dzajÄ cej RPO WP 2014-2020. 5. CELE BADAWCZE: Cel gĹĂłwny: Celem gĹĂłwnym badania jest diagnoza potrzeb wojewĂłdztwa pomorskiego i rekomendacje dla interwencji w obszarze Regionalnego Programu Zdrowotnego z zakresu chorĂłb cywilizacyjnych specyficznych dla regionu â cukrzyca typu 2., ktĂłra rĂłwnieĹź posĹuĹźy zapobieganiu wypadniÄcia z rynku pracy lub potencjalnie moĹźliwego powrotu na rynek pracy. Cel gĹĂłwny badania zostanie zrealizowany poprzez osiÄ gniÄcie nastÄpujÄ cych celĂłw szczegĂłĹowych: 1) Diagnoza potrzeb realizacji programĂłw profilaktycznych dla osĂłb w wieku aktywnoĹci zawodowej bÄdÄ cych w ww. grupach ryzyka. 2) Analiza istniejÄ cego potencjaĹu instytucjonalnego oraz technicznego, jaki niezbÄdny jest do skutecznego i efektywnego wdroĹźenia RPZ w ramach RPO. 3) Diagnoza obecnego postÄpowania w problemie zdrowotnym i potrzeby mieszkaĹcĂłw wojewĂłdztwa pomorskiego w tym zakresie. 4) Rekomendacje dla interwencji efektywnych kosztowo i najbardziej skutecznych dla osĂłb w wieku aktywnoĹci zawodowej bÄdÄ cych w grupach ryzyka. 6. PozostaĹe uregulowania dotyczÄ ce przedmiotu zamĂłwienia zostaĹy opisane w SzczegĂłĹowym Opisie Przedmiotu ZamĂłwienia, zwanym dalej âSOPZâ, stanowiÄ cym zaĹÄ cznik nr 1 do SIWZ oraz wzorze umowy stanowiÄ cym zaĹÄ cznik nr 5 do SIWZ, na zasadach i warunkach, ktĂłrych Wykonawca zobowiÄ zany jest zrealizowaÄ zamĂłwienie.
II.5) GĹĂłwny kod CPV:
73110000-6
Dodatkowe kody CPV:
79315000-5
II.6) CaĹkowita wartoĹÄ zamĂłwienia
(jeĹźeli zamawiajÄ cy podaje informacje o wartoĹci zamĂłwienia):
WartoĹÄ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umĂłw ramowych lub dynamicznego systemu zakupĂłw â szacunkowa caĹkowita maksymalna wartoĹÄ w caĹym okresie obowiÄ zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupĂłw)
II.7) Czy przewiduje siÄ udzielenie zamĂłwieĹ, o ktĂłrych mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
nie
II.8) Okres, w ktĂłrym realizowane bÄdzie zamĂłwienie lub okres, na ktĂłry zostaĹa zawarta umowa ramowa lub okres, na ktĂłry zostaĹ ustanowiony dynamiczny system zakupĂłw:
II.9) Informacje dodatkowe:
Termin realizacji przedmiotu zamĂłwienia okreĹlony zostaĹ na 18 tygodni (tj. 126 dni) od dnia podpisania umowy w tym: 1) w terminie do 14 tygodni Wykonawca przekaĹźe ostatecznÄ wersjÄ raportu koĹcowego ZamawiajÄ cemu z uwzglÄdnieniem wszystkich zgĹoszonych uwag. 2) w terminie 4 tygodni od dnia odebrania bez zastrzeĹźeĹ raportu koĹcowego â Wykonawca bÄdzie sĹuĹźyĹ gĹosem doradczym zgodnie z zapisami RozdziaĹu VI. ust. 3 SOPZ stanowiÄ cego zaĹÄ cznik nr 1 do SIWZ. SzczegĂłĹowy harmonogram realizacji prac zawiera rozdziaĹ V SzczegĂłĹowego Opisu Przedmiotu ZamĂłwienia stanowiÄ cego zaĹÄ cznik nr 1 do SIWZ.
III.1) WARUNKI UDZIAĹU W POSTÄPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okreĹlonej dziaĹalnoĹci zawodowej, o ile wynika to z odrÄbnych przepisĂłw
OkreĹlenie warunkĂłw:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
OkreĹlenie warunkĂłw:
Informacje dodatkowe
III.1.3) ZdolnoĹÄ techniczna lub zawodowa
OkreĹlenie warunkĂłw: Wykaz usĹug: ZamawiajÄ cy uzna warunek za speĹniony, jeĹźeli Wykonawca wykaĹźe, Ĺźe w okresie ostatnich trzech lat przed upĹywem terminu skĹadania ofert, a jeĹźeli okres prowadzenia dziaĹalnoĹci jest krĂłtszy - w tym okresie wykonaĹ naleĹźycie co najmniej: - jednÄ usĹugÄ polegajÄ cÄ na badaniu /analizie prac badawczo â rozwojowych zwiÄ zanych z epidemiologiÄ - dwiema usĹugami polegajÄ cymi na opracowaniu programu polityki zdrowotnej lub programu zdrowotnego (przed wejĹciem w Ĺźycie Ustawy o Zdrowiu Publicznym z dnia 11 wrzeĹnia 2015 roku).
ZamawiajÄ cy wymaga od wykonawcĂłw wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu imion i nazwisk osĂłb wykonujÄ cych czynnoĹci przy realizacji zamĂłwienia wraz z informacjÄ o kwalifikacjach zawodowych lub doĹwiadczeniu tych osĂłb: nie
Informacje dodatkowe: 1. Wykonawca moĹźe w celu potwierdzenia speĹniania warunkĂłw udziaĹu w postÄpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamĂłwienia, lub jego czÄĹci, polegaÄ na zdolnoĹciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotĂłw, niezaleĹźnie od charakteru prawnego ĹÄ czÄ cych go z nim stosunkĂłw prawnych: 1) Wykonawca, ktĂłry polega na zdolnoĹciach lub sytuacji innych podmiotĂłw, musi udowodniÄ ZamawiajÄ cemu, Ĺźe realizujÄ c zamĂłwienie, bÄdzie dysponowaĹ niezbÄdnymi zasobami tych podmiotĂłw, w szczegĂłlnoĹci przedstawiajÄ c zobowiÄ zanie tych podmiotĂłw do oddania mu do dyspozycji niezbÄdnych zasobĂłw na potrzeby realizacji zamĂłwienia; 2) ZamawiajÄ cy ocenia, czy udostÄpniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolnoĹci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalajÄ na wykazanie przez WykonawcÄ speĹniania warunkĂłw udziaĹu w postÄpowaniu oraz bada, czy nie zachodzÄ wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o ktĂłrych mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13â22 ustawy Pzp; 3) W odniesieniu do warunkĂłw dotyczÄ cych wyksztaĹcenia, kwalifikacji zawodowych lub doĹwiadczenia, Wykonawcy mogÄ polegaÄ na zdolnoĹciach innych podmiotĂłw, jeĹli podmioty te zrealizujÄ usĹugi, do realizacji ktĂłrych te zdolnoĹci sÄ wymagane.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia okreĹlone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) ZamawiajÄ cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
nie
III.3) WYKAZ OĹWIADCZEĹ SKĹADANYCH PRZEZ WYKONAWCÄ W CELU WSTÄPNEGO POTWIERDZENIA, ĹťE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEĹNIA WARUNKI UDZIAĹU W POSTÄPOWANIU ORAZ SPEĹNIA KRYTERIA SELEKCJI
OĹwiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz speĹnianiu warunkĂłw udziaĹu w postÄpowaniu
tak
OĹwiadczenie o speĹnianiu kryteriĂłw selekcji
nie
III.4) WYKAZ OĹWIADCZEĹ LUB DOKUMENTĂW , SKĹADANYCH PRZEZ WYKONAWCÄ W POSTÄPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOĹCI, O KTĂRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OĹWIADCZEĹ LUB DOKUMENTĂW SKĹADANYCH PRZEZ WYKONAWCÄ W POSTÄPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOĹCI, O KTĂRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEĹNIANIA WARUNKĂW UDZIAĹU W POSTÄPOWANIU:
1. ZamawiajÄ cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie wykonawcÄ, ktĂłrego oferta zostaĹa najwyĹźej oceniona, do zĹoĹźenia w wyznaczonym, nie krĂłtszym niĹź 5 dni, terminie aktualnych na dzieĹ zĹoĹźenia nastÄpujÄ cych oĹwiadczeĹ i/lub dokumentĂłw: 1) Wykazu usĹug wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upĹywem terminu skĹadania ofert, a jeĹźeli okres prowadzenia dziaĹalnoĹci jest krĂłtszy â w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotĂłw, na rzecz ktĂłrych usĹugi zostaĹy wykonane oraz zaĹÄ czeniem dowodĂłw okreĹlajÄ cych czy te usĹugi zostaĹy wykonane naleĹźycie przy czym dowodami, o ktĂłrych mowa, sÄ : referencje bÄ dĹş inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz ktĂłrego usĹugi byĹy wykonywane, a w przypadku ĹwiadczeĹ okresowych lub ciÄ gĹych sÄ wykonywane, a jeĹźeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaÄ tych dokumentĂłw - oĹwiadczenie Wykonawcy; w przypadku ĹwiadczeĹ okresowych lub ciÄ gĹych nadal wykonywanych referencji bÄ dĹş inne dokumenty potwierdzajÄ ce ich naleĹźyte wykonywanie powinny byÄ wydane nie wczeĹniej niĹź 3 miesiÄ ce przed upĹywem terminu skĹadania ofert albo wnioskĂłw o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIĂW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OĹWIADCZEĹ LUB DOKUMENTĂW SKĹADANYCH PRZEZ WYKONAWCÄ W POSTÄPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOĹCI, O KTĂRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamĂłwienia:
przetarg nieograniczony
IV.1.2) ZamawiajÄ cy ĹźÄ da wniesienia wadium:
IV.1.3) Przewiduje siÄ udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamĂłwienia:
IV.1.4) Wymaga siÄ zĹoĹźenia ofert w postaci katalogĂłw elektronicznych lub doĹÄ czenia do ofert katalogĂłw elektronicznych:
Dopuszcza siÄ zĹoĹźenie ofert w postaci katalogĂłw elektronicznych lub doĹÄ czenia do ofert katalogĂłw elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siÄ zĹoĹźenia oferty wariantowej:
Dopuszcza siÄ zĹoĹźenie oferty wariantowej
nie
ZĹoĹźenie oferty wariantowej dopuszcza siÄ tylko z jednoczesnym zĹoĹźeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawcĂłw, ktĂłrzy zostanÄ zaproszeni do udziaĹu w postÄpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogĹoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawcĂłw
Maksymalna liczba wykonawcĂłw Â
Kryteria selekcji wykonawcĂłw:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupĂłw:
Czy przewiduje siÄ ograniczenie liczby uczestnikĂłw umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
ZamĂłwienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupĂłw:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupĂłw dopuszcza siÄ zĹoĹźenie ofert w formie katalogĂłw elektronicznych:
nie
Przewiduje siÄ pobranie ze zĹoĹźonych katalogĂłw elektronicznych informacji potrzebnych do sporzÄ dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupĂłw:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogĹoszeniem) nie
NaleĹźy wskazaÄ elementy, ktĂłrych wartoĹci bÄdÄ przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siÄ ograniczenia co do przedstawionych wartoĹci, wynikajÄ ce z opisu przedmiotu zamĂłwienia:
nie
NaleĹźy podaÄ, ktĂłre informacje zostanÄ udostÄpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bÄdzie termin ich udostÄpnienia:
Informacje dotyczÄ ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposĂłb postÄpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bÄdÄ warunki, na jakich wykonawcy bÄdÄ mogli licytowaÄ (minimalne wysokoĹci postÄ pieĹ):
Informacje dotyczÄ ce wykorzystywanego sprzÄtu elektronicznego, rozwiÄ zaĹ i specyfikacji technicznych w zakresie poĹÄ czeĹ:
Wymagania dotyczÄ ce rejestracji i identyfikacji wykonawcĂłw w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapĂłw aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, ktĂłrzy nie zĹoĹźyli nowych postÄ pieĹ, zostanÄ zakwalifikowani do nastÄpnego etapu: nie
Warunki zamkniÄcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena brutto wykonania zamĂłwienia | 40 |
Metodologia i sposĂłb realizacji zamĂłwienia | 60 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o ktĂłrej mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp
(przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogĹoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogĹoszeniem
Minimalne wymagania, ktĂłre muszÄ speĹniaÄ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeĹźenie prawa do udzielenia zamĂłwienia na podstawie ofert wstÄpnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podziaĹ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
NaleĹźy podaÄ informacje na temat etapĂłw negocjacji (w tym liczbÄ etapĂłw):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagaĹ zamawiajÄ cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokoĹci nagrĂłd dla wykonawcĂłw, ktĂłrzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiÄ zania stanowiÄ ce podstawÄ do skĹadania ofert, jeĹźeli zamawiajÄ cy przewiduje nagrody:
WstÄpny harmonogram postÄpowania:
PodziaĹ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiÄ zaĹ: nie
NaleĹźy podaÄ informacje na temat etapĂłw dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamĂłwienia definiujÄ ce minimalne wymagania, ktĂłrym muszÄ odpowiadaÄ wszystkie oferty:
PodziaĹ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegajÄ cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriĂłw oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunkĂłw zamĂłwienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na ktĂłrej bÄdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na ktĂłrej jest dostÄpny opis przedmiotu zamĂłwienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczÄ ce rejestracji i identyfikacji wykonawcĂłw w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urzÄ dzeĹ informatycznych:
SposĂłb postÄpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okreĹlenie minimalnych wysokoĹci postÄ pieĹ:
Informacje o liczbie etapĂłw licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, ktĂłrzy nie zĹoĹźyli nowych postÄ pieĹ, zostanÄ zakwalifikowani do nastÄpnego etapu: nie
Termin i warunki zamkniÄcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, ktĂłre zostanÄ wprowadzone do treĹci zawieranej umowy w sprawie zamĂłwienia publicznego, albo ogĂłlne warunki umowy, albo wzĂłr umowy:
Wymagania dotyczÄ ce zabezpieczenia naleĹźytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siÄ istotne zmiany postanowieĹ zawartej umowy w stosunku do treĹci oferty, na podstawie ktĂłrej dokonano wyboru wykonawcy:
tak
NaleĹźy wskazaÄ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiany zawartej umowy bÄdÄ wymagaĹy pisemnego aneksu pod rygorem niewaĹźnoĹci. 2. Zmian w umowie nie stanowi uszczegĂłĹowienie narzÄdzi badawczych zaproponowanych w ofercie przez WykonawcÄ dokonywane w porozumieniu z ZamawiajÄ cym po podpisaniu umowy, na etapie przedĹoĹźenia i uzgodnienia raportu metodologicznego. 3. Zmiany istotnych postanowieĹ umowy mogÄ dotyczyÄ: 1) terminu realizacji zamĂłwienia, o ktĂłrym mowa w §1 ust. 3 umowy, 2) warunkĂłw i terminĂłw pĹatnoĹci. 3) harmonogramu prac 4. Zmiany, o ktĂłrych mowa w ust. 3 mogÄ nastÄ piÄ jedynie w uzasadnionych przypadkach, w szczegĂłlnoĹci: a) w zakresie ust. 3 pkt. 1), 2), 3) w przypadku wystÄ pienia âsiĹy wyĹźszejâ. Pod pojÄciem siĹy wyĹźszej ZamawiajÄ cy rozumie okolicznoĹci, ktĂłre pomimo zachowania naleĹźytej starannoĹci sÄ nieprzewidywalne oraz, ktĂłrym nie moĹźna zapobiec lub przeciwstawiÄ siÄ skutecznie. O braku moĹźliwoĹci dotrzymania terminu Wykonawca obowiÄ zany jest niezwĹocznie powiadomiÄ ZamawiajÄ cego, okreĹlajÄ c jednoczeĹnie nowy termin realizacji zamĂłwienia, b) w zakresie ust. 3 pkt. 2) w przypadku: zmian powszechnie obowiÄ zujÄ cych przepisĂłw prawa w trakcie realizacji umowy, lub regulacji dot. wykorzystania ĹrodkĂłw budĹźetowych, 5. Wykonawca wnioskujÄ cy o zmianÄ umowy, przedkĹada zamawiajÄ cemu pisemne uzasadnienie koniecznoĹci wprowadzenia zmian do umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) SposĂłb udostÄpniania informacji o charakterze poufnym
(jeĹźeli dotyczy):
Ĺrodki sĹuĹźÄ ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin skĹadania ofert lub wnioskĂłw o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu:
Data: 08/12/2016, godzina: 11:00,
SkrĂłcenie terminu skĹadania wnioskĂłw, ze wzglÄdu na pilnÄ potrzebÄ udzielenia zamĂłwienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogĹoszeniem):
nie
WskazaÄ powody:
JÄzyk lub jÄzyki, w jakich mogÄ byÄ sporzÄ dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin zwiÄ zania ofertÄ :
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu skĹadania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siÄ uniewaĹźnienie postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia, w przypadku nieprzyznania ĹrodkĂłw pochodzÄ cych z budĹźetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajÄ cych zwrotowi ĹrodkĂłw z pomocy udzielonej przez paĹstwa czĹonkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), ktĂłre miaĹy byÄ przeznaczone na sfinansowanie caĹoĹci lub czÄĹci zamĂłwienia:
nie
IV.6.5) Przewiduje siÄ uniewaĹźnienie postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia, jeĹźeli Ĺrodki sĹuĹźÄ ce sfinansowaniu zamĂłwieĹ na badania naukowe lub prace rozwojowe, ktĂłre zamawiajÄ cy zamierzaĹ przeznaczyÄ na sfinansowanie caĹoĹci lub czÄĹci zamĂłwienia, nie zostaĹy mu przyznane
nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Nie przedstawienie przez WykonawcÄ koncepcji obejmujÄ cej âMetodologiÄ i sposĂłb realizacji zamĂłwieniaâ spowoduje przyznanie 0 punktĂłw w kryterium âMetodologia i sposĂłb realizacji zamĂłwieniaâ i stanowiÄ bÄdzie podstawÄ do odrzucenia oferty z powodu braku zgodnoĹci z SIWZ w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
OGĹOSZENIE O UDZIELENIU ZAMĂWIENIA -
Zamieszczanie ogĹoszenia:
obowiÄ zkowe.
OgĹoszenie dotyczy:
zamĂłwienia publicznego
ZamĂłwienie dotyczy projektu lub programu wspĂłĹfinansowanego ze ĹrodkĂłw Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu
Projekt wspĂłĹfinansowany z Europejskiego Funduszu SpoĹecznego
ZamĂłwienie byĹo przedmiotem ogĹoszenia w Biuletynie ZamĂłwieĹ Publicznych:
tak
Numer ogĹoszenia: 350511 - 2016
OgĹoszenie o zmianie ogĹoszenia zostaĹo zamieszczone w Biuletynie ZamĂłwieĹ Publicznych:
nie
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone przez centralnego zamawiajÄ cego
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone przez podmiot, ktĂłremu zamawiajÄ cy powierzyĹ/powierzyli przeprowadzenie postÄpowania
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone wspĂłlnie przez zamawiajÄ cych
PostÄpowanie zostaĹo przeprowadzone wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej
W przypadku przeprowadzania postÄpowania wspĂłlnie z zamawiajÄ cymi z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej â majÄ ce zastosowanie krajowe prawo zamĂłwieĹ publicznych::
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
WojewĂłdztwo Pomorskie, krajowy numer identyfikacyjny 19167483600000, ul. ul. Okopowa , 80810  GdaĹsk, paĹstwo Polska, woj. pomorskie, tel. 583 261 555, faks 583 261 556, e-mail zampub@pomorskie.eu
Adres strony internetowej (URL): www.pomorskie.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJÄCEGO:
I.3) WSPĂLNE UDZIELANIE ZAMĂWIENIA (jeĹźeli dotyczy):
II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ cego:
Numer referencyjny (jeĹźeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamĂłwienia:
II.3) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia (wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okreĹlenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usĹugÄ lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o czÄĹciach zamĂłwienia:
ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
Dodatkowe kody CPV: 79315000-5,
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMĂWIENIA
III.2) OgĹoszenie dotyczy zakoĹczenia dynamicznego systemu zakupĂłw
III.3) Informacje dodatkowe:
CZÄĹÄ NR: 1Â Â | NAZWA: Wykonanie badania pn.: Diagnoza potrzeb wojewĂłdztwa pomorskiego w obszarze realizacji projektĂłw zdrowotnych w zakresie chorĂłb cywilizacyjnych â cukrzyca typu 2 |
PostÄpowanie/czÄĹÄ zostaĹo uniewaĹźnione nie NaleĹźy podaÄ podstawÄ i przyczynÄ uniewaĹźnienia postÄpowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMĂWIENIA: 03/02/2017 IV.2 CaĹkowita wartoĹÄ zamĂłwienia WartoĹÄ bez VAT 97561.00 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert 3 w tym Liczba otrzymanych ofert od maĹych i Ĺrednich przedsiÄbiorstw: 3 Liczba otrzymanych ofert od wykonawcĂłw z innych paĹstw czĹonkowskich Unii Europejskiej: 0 Liczba otrzymanych ofert od wykonawcĂłw z paĹstw niebÄdÄ cych czĹonkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogÄ elektronicznÄ : 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTĂREMU UDZIELONO ZAMĂWIENIA ZamĂłwienie zostaĹo udzielone wykonawcom wspĂłlnie ubiegajÄ
cym siÄ o udzielenie: nie BP Consulting Sp z o.o., , ul. Komety 22 lok. 35, 05-500, JĂłzefosĹaw, kraj/woj. Wykonawca jest maĹym/Ĺrednim przedsiÄbiorcÄ : tak Wykonawca pochodzi z innego paĹstwa czĹonkowskiego Unii Europejskiej: nie SkrĂłt literowy nazwy paĹstwa: Wykonawca pochodzi z innego paĹstwa nie bÄdÄ cego czĹonkiem Unii Europejskiej: nie SkrĂłt literowy nazwy paĹstwa: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOĹCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIĹťSZÄ I NAJWYĹťSZÄ CENÄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartoĹÄ umowy 98400.00 Oferta z najniĹźszÄ cenÄ /kosztem 98400.00 > Oferta z najwyĹźszÄ cenÄ /kosztem 147600.00 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania czÄĹci zamĂłwienia podwykonawcy/podwykonawcom WartoĹÄ lub procentowa czÄĹÄ zamĂłwienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMĂWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGĹOSZENIA, ZAMĂWIENIA Z WOLNEJ RÄKI ALBO ZAPYTANIA O CENÄ
IV.9.1) Podstawa prawna
PostÄpowanie prowadzone jest w trybie  na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
NaleĹźy podaÄ uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaĹniÄ, dlaczego udzielenie zamĂłwienia jest zgodne z przepisami.