zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Hutnicza 25, 81-061 Gdynia, woj.
Dane kontaktowe: email: gdynia_2@gd.mofnet.gov.pl
tel: 0586634800 wewn. 131
fax:
Dane postępowania
ID postępowania: 35683420110
Data publikacji zamówienia: 2011-10-28
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Świadczenie powszechnych usług pocztowych na rzecz Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdyni Poczta Polska S.A.
Warszawa
460 000,00
0,33
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-11-24
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
641100000
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
460 000,00 zł
Minimalna złożona oferta:
460 000,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
460 000,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
460 000,00 zł


Gdynia: Świadczenie powszechnych usług pocztowych na rzecz Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdyni


Numer ogłoszenia: 356834 - 2011; data zamieszczenia: 28.10.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Drugi Urząd Skarbowy w Gdyni, ul. Hutnicza 25, 81-061 Gdynia, woj. , tel. 0586634800 wewn. 131, faks


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie powszechnych usług pocztowych na rzecz Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdyni.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych, paczek pocztowych oraz zwrotu przesyłek listowych i paczek niedoręczonych, realizowania przekazów pocztowych oraz zwrotu przekazów niedoręczonych, w okresie od 01.12.2011r. do 31.12.2012r..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamówienie zostanie udzielone na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit.a, w związku z art. 4 pkt 8, art. 5 ust. 1a oraz art. 6a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.). Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdyni o wartości 460.000,00 PLN. Biorąc pod uwagę stan faktyczny oraz przepisy prawa Zamawiający przyjął podział zamówienia na dwie części. Pierwsza część to świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych dla operatora publicznego - Poczty Polskiej - na podstawie art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.). Wartość pierwszej części zamówienia przekracza wartość progową 14.000 euro. Usługi te mogą być świadczone przez inne podmioty, jednakże za pobraną przez operatora opłatą, nie niższą niż dwu i półkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii, określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego, obowiązującego w danym czasie, odpowiednio w obrocie krajowym i zagranicznym. Zaproponowanie przez inny podmiot dla usług zastrzeżonych ceny innej niż określona w odpowiednich przepisach i niższej od operatora publicznego jest więc niemożliwe. Druga część zamówienia dotyczy świadczenia usług pocztowych niezastrzeżonych dla operatora publicznego. Wartość drugiej części zamówienia nie przekracza wartości progowej 14.000 euro. Opierając się na zapisie art. 6a Pzp, w którym ustawodawca pozwala zamawiającemu, w przypadku zamówień udzielanych w częściach, do udzielenia zamówienia na daną część zastosowania przepisów właściwych dla wartości tej części zamówienia, jeżeli jej wartość jest mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 80.000 euro dla usług, pod warunkiem że łączna wartość tych części wynosi nie więcej niż 20% wartości zamówienia, Zamawiający przyjął, że w przedmiotowym postępowaniu zachodzą obie przesłanki. Udział przesyłek niezastrzeżonych wynosi znacznie mniej niż 20% wartości całego zamówienia, a ich wartość jest zdecydowanie mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 80.000 euro. Dlatego też udzielenie operatorowi publicznemu całości zamówienia nie stanowi naruszenia obowiązujących przepisów prawa. Za udzieleniem zamówienia Poczcie Polskiej przemawiają również inne aspekty. Zgodnie z art. 45 Prawa pocztowego moc dokumentu urzędowego ma potwierdzenie nadania przesyłek rejestrowanych przez placówkę operatora publicznego. Istotne znaczenie ma również fakt, iż zgodnie z art. 57 § 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz art. 12 § 6 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz.60 z późn. zm.) - termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Nadanie pisma w placówce pocztowej zagranicznego operatora lub w placówce pocztowej polskiego operatora, ale niemającego statusu operatora publicznego, przed upływem terminu określonego przepisami kpa, nie prowadzi do zachowania tego terminu, jeżeli adresat otrzymał pismo po tym terminie. Dodatkowo przepisy art. 144, 148-150, 152 i 153 Ordynacji podatkowej nakazują m.in. doręczanie pism za potwierdzeniem odbioru, a w przypadku doręczenia zastępczego pozostawienie go w placówce pocztowej na okres 14 dni, co ściśle koresponduje z regulacjami pocztowymi gwarantującymi uzyskanie potwierdzenia odbioru, a także nadanie mu mocy dokumentu urzędowego. Należy podkreślić, że w obecnej sytuacji jedynie operator publiczny ma obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ustawy Prawo pocztowe). Konieczność zapewnienia mocy dowodowej potwierdzeń nadania przesyłek może mieć kluczowe znaczenie w prowadzonych przez urząd postępowaniach. W/w przepisy wskazują jednoznacznie, że aby doręczenia były skuteczne muszą być dokonane za pośrednictwem operatora publicznego. Ponadto za udzieleniem jednego zamówienia przemawiają również względy natury organizacyjnej. Podział usługi mógłby spowodować konieczność zwiększenia nakładu czasu pracy na wydzielanie przesyłek niezastrzeżonych jak również występowanie nieuniknionych omyłek, co mogłoby prowadzić do opóźnień w ekspedycji korespondencji, które są niedopuszczalne ze względu na konieczność zachowania wymaganych prawem terminów. Powyższe okoliczności przesądzają o zamiarze udzielenia przez Zamawiającego przedmiotowego zamówienia publicznego POCZCIE POLSKIEJ S.A. w rezultacie przeprowadzenia postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • POCZTA POLSKA S.A. z siedzibą w Warszawie Region Handlowy w Gdyni, ul. 10 Lutego 10, 81-301 Gdynia, kraj/woj. pomorskie.


Gdynia: Świadczenie powszechnych usług pocztowych na rzecz Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdyni


Numer ogłoszenia: 395862 - 2011; data zamieszczenia: 24.11.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 356834 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Drugi Urząd Skarbowy w Gdyni, ul. Hutnicza 25, 81-061 Gdynia, woj. , tel. 0586634800 wewn. 131, faks.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie powszechnych usług pocztowych na rzecz Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdyni.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych, paczek pocztowych oraz zwrotu przesyłek listowych i paczek niedoręczonych, realizowania przekazów pocztowych oraz zwrotu przekazów niedoręczonych, w okresie od 01.12.2011r. do 31.12.2012r..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23.11.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska S.A., ul. Rakowicka 26, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 460000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    460000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    460000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    460000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Drugiego Urzędu Skarbowego w Gdyni o wartości 460.000,00 PLN. Biorąc pod uwagę stan faktyczny oraz przepisy prawa Zamawiający przyjął podział zamówienia na dwie części. Pierwsza część to świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych dla operatora publicznego - Poczty Polskiej - na podstawie art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.). Wartość pierwszej części zamówienia przekracza wartość progową 14.000 euro. Usługi te mogą być świadczone przez inne podmioty, jednakże za pobraną przez operatora opłatą, nie niższą niż dwu i półkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii, określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego, obowiązującego w danym czasie, odpowiednio w obrocie krajowym i zagranicznym. Zaproponowanie przez inny podmiot dla usług zastrzeżonych ceny innej niż określona w odpowiednich przepisach i niższej od operatora publicznego jest więc niemożliwe. Druga część zamówienia dotyczy świadczenia usług pocztowych niezastrzeżonych dla operatora publicznego. Wartość drugiej części zamówienia nie przekracza wartości progowej 14.000 euro. Opierając się na zapisie art. 6a Pzp, w którym ustawodawca pozwala zamawiającemu, w przypadku zamówień udzielanych w częściach, do udzielenia zamówienia na daną część zastosowania przepisów właściwych dla wartości tej części zamówienia, jeżeli jej wartość jest mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 80.000 euro dla usług, pod warunkiem że łączna wartość tych części wynosi nie więcej niż 20% wartości zamówienia, Zamawiający przyjął, że w przedmiotowym postępowaniu zachodzą obie przesłanki. Udział przesyłek niezastrzeżonych wynosi znacznie mniej niż 20% wartości całego zamówienia, a ich wartość jest zdecydowanie mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 80.000 euro. Dlatego też udzielenie operatorowi publicznemu całości zamówienia nie stanowi naruszenia obowiązujących przepisów prawa. Za udzieleniem zamówienia Poczcie Polskiej przemawiają również inne aspekty. Zgodnie z art. 45 Prawa pocztowego moc dokumentu urzędowego ma potwierdzenie nadania przesyłek rejestrowanych przez placówkę operatora publicznego. Istotne znaczenie ma również fakt, iż zgodnie z art. 57 § 5 pkt 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) oraz art. 12 § 6 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz.60 z późn. zm.) - termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Nadanie pisma w placówce pocztowej zagranicznego operatora lub w placówce pocztowej polskiego operatora, ale niemającego statusu operatora publicznego, przed upływem terminu określonego przepisami kpa, nie prowadzi do zachowania tego terminu, jeżeli adresat otrzymał pismo po tym terminie. Dodatkowo przepisy art. 144, 148-150, 152 i 153 Ordynacji podatkowej nakazują m. in. doręczanie pism za potwierdzeniem odbioru, a w przypadku doręczenia zastępczego pozostawienie go w placówce pocztowej na okres 14 dni, co ściśle koresponduje z regulacjami pocztowymi gwarantującymi uzyskanie potwierdzenia odbioru, a także nadanie mu mocy dokumentu urzędowego. Należy podkreślić, że w obecnej sytuacji jedynie operator publiczny ma obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ustawy Prawo pocztowe). Konieczność zapewnienia mocy dowodowej potwierdzeń nadania przesyłek może mieć kluczowe znaczenie w prowadzonych przez urząd postępowaniach. W/w przepisy wskazują jednoznacznie, że aby doręczenia były skuteczne muszą być dokonane za pośrednictwem operatora publicznego. Ponadto za udzieleniem jednego zamówienia przemawiają również względy natury organizacyjnej. Podział usługi mógłby spowodować konieczność zwiększenia nakładu czasu pracy na wydzielanie przesyłek niezastrzeżonych jak również występowanie nieuniknionych omyłek, co mogłoby prowadzić do opóźnień w ekspedycji korespondencji, które są niedopuszczalne ze względu na konieczność zachowania wymaganych prawem terminów. Powyższe okoliczności przesądzają o udzieleniu przez Zamawiającego przedmiotowego zamówienia publicznego POCZCIE POLSKIEJ S.A. w rezultacie przeprowadzenia postępowania w trybie zamówienia z wolnej ręki.