Informacje o przetargu
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: na usługi edukacyjne obejmujący przeprowadzenie zajęć w ramach projektu Podaj rękę w taki czas w zakresie indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w ramach Priorytetu IX, Działania 9.1, Poddziałania 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowane w Szkole Podstawowej nr 3 Specjalnej w Grajewie.
Opis przedmiotu przetargu: Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: przedmiotem zamówienia są usługi edukacyjne, obejmujące przeprowadzenie zajęć w Szkole Podstawowej nr 3 Specjalnej w Grajewie w ramach projektu Podaj rękę w taki czas w zakresie indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego. Wykonawca zobowiązany będzie świadczyć usługi edukacyjne według harmonogramów zatwierdzonych przez dyrektora placówki. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za: 1) bezpieczeństwo uczniów w trakcie zajęć, 2) jakość i terminowość prowadzonych zajęć, 3) szkody wyrządzone przez swoje działania lub zaniechania podczas wykonywania przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązany jest:1) przygotować program zajęć uwzględniający potrzeby uczniów dla każdej prowadzonej przez niego grupy dydaktycznej. Program będzie realizowany po uzyskaniu aprobaty opiekuna merytorycznego. Na podstawie zaaprobowanego programu zajęć Wykonawca przygotuje wykaz niezbędnych pomocy dydaktycznych na zasadach ustalonych przez kierownika/koordynatora projektu,2) prowadzić wymaganą dokumentację dotyczącą realizowanych zajęć, 3) współpracować z rodzicami/opiekunami prawnymi oraz wychowawcami,4) promować projekt - informować o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.5) po wdrożeniu programu przedstawić w formie pisemnej osiągnięte efekty. Szczegóły dotyczące grup dydaktycznych i zajęć:Część 1:zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. W ramach zajęć mają być wykorzystane nowoczesne programy oraz zindywidualizowane formy i metody pracy rewalidacyjnej. Zajęcia do końca projektu - 30 czerwca 2014 roku, będą trwały w sumie 30 godzin lekcyjnych (średnio 0,9x1h lekc./tydz.).Część 2:zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych. W ramach zajęć mają być wykorzystane nowoczesne programy oraz zindywidualizowane formy i metody pracy rewalidacyjnej. Zajęcia do końca projektu - 30 czerwca 2014 roku, będą trwały w sumie 30 godzin lekcyjnych (średnio 0,9x1h lekc./tydz.).Część 3:zajęcia usprawniające dla dzieci z wadami postawy. W ramach zajęć mają być wykorzystane specjalistyczne formy ćwiczeń rehabilitacyjno-usprawniających. Zajęcia do końca projektu - 30 czerwca 2014 roku, będą trwały w sumie 30 godzin zegarowych (średnio 0,9x1h zeg./tydz.).Część 4:zajęcia terapeutyczne prowadzone metodą Tomatisa. W ramach zajęć mają być stosowane określone formy terapii z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu. Zajęcia do końca projektu - 30 czerwca 2014 roku, będą trwały w sumie 30 godzin zegarowych (średnio 0,9x1h zeg./tydz.).Część 5:zajęcia terapeutyczne prowadzone metodą Integracji sensorycznej. W ramach zajęć mają być stosowane określone formy terapii z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu. Zajęcia do końca projektu - 30 czerwca 2014 roku, będą trwały w sumie 30 godzin zegarowych (średnio 0,9x1h zeg./tydz.).Jednostka 1 godz. dydaktyczna używana w SWIZ rozumiana jako 45 minut: - zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze.Jednostka 1 godz. dydaktyczna używana w SWIZ rozumiana jako 1 godz. zegarowa (60 minut): - zajęcia usprawniające dla dzieci z wadami postawy oraz zajęcia terapeutyczne.Wszystkie zajęcia w szkole mogą odbywać się w godzinach od 8.00 do godz. 18.00 w dniach od poniedziałku do piątku oraz w godzinach od 10.00 do 14.00 w soboty, po uprzednim ustaleniu z Dyrektorem Szkoły, mając na uwadze obciążenia godzinowe uczniów na podstawowych zajęciach szkolnych. Zakres zamówienia obejmuje również:1). Opracowanie programu pracy na rok szkolny 2013/2014. 2). Przygotowywania do 15 każdego miesiąca harmonogramu prowadzonych zajęć na następny miesiąc. 3). Prowadzenia zajęć zgodnie z harmonogramem, a w przypadku sytuacji wyjątkowych, niezapowiedzianych zgłaszania zmian w harmonogramie Dyrektorowi Szkoły. 4). Prowadzenia na bieżąco kart obserwacji oraz całej dokumentacji pracy dziecka w tym: diagnozy wstępnej i końcowej. 5). Współpracy z Dyrektorem szkoły, nauczycielami prowadzącymi zajęcia, zespołem projektowym, w tym koordynatorem projektu. II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających:Zamawiający informuje, że dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku zmian zasad projektu wprowadzonych przez Instytucje Zarządzającą Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki
Zamawiający:
Zespół Szkół Specjalnych
Adres: | ul. Ełcka 11, 19-200 Grajewo, woj. podlaskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: jakon5@wp.pl tel: 086 272 31 15 fax: 086 272 31 15 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 38980620130 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2013-09-25 | Termin składania wniosków: | 2013-10-03 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 10 miesięcy | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 5 | Kryterium ceny: | 0% |
WWW ogłoszenia: | www.zs3.grajewo.net.pl | Informacja dostępna pod: | Szkoła Podstawowa nr 3 Specjalna w Grajewie, ul. Ełcka 11, 19-200 Grajewo. |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe | |
80100000-5 | Usługi szkolnictwa podstawowego |
Grajewo: Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: na usługi edukacyjne obejmujący przeprowadzenie zajęć w ramach projektu Podaj rękę w taki czas w zakresie indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w ramach Priorytetu IX, Działania 9.1, Poddziałania 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowane w Szkole Podstawowej nr 3 Specjalnej w Grajewie.
Numer ogłoszenia: 389806 - 2013; data zamieszczenia: 25.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zespół Szkół Specjalnych , ul. Ełcka 11, 19-200 Grajewo, woj. podlaskie, tel. 086 272 31 15, faks 086 272 31 15.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.zs3.grajewo.net.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: na usługi edukacyjne obejmujący przeprowadzenie zajęć w ramach projektu Podaj rękę w taki czas w zakresie indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w ramach Priorytetu IX, Działania 9.1, Poddziałania 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowane w Szkole Podstawowej nr 3 Specjalnej w Grajewie..
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: przedmiotem zamówienia są usługi edukacyjne, obejmujące przeprowadzenie zajęć w Szkole Podstawowej nr 3 Specjalnej w Grajewie w ramach projektu Podaj rękę w taki czas w zakresie indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego. Wykonawca zobowiązany będzie świadczyć usługi edukacyjne według harmonogramów zatwierdzonych przez dyrektora placówki. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za: 1) bezpieczeństwo uczniów w trakcie zajęć, 2) jakość i terminowość prowadzonych zajęć, 3) szkody wyrządzone przez swoje działania lub zaniechania podczas wykonywania przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązany jest:1) przygotować program zajęć uwzględniający potrzeby uczniów dla każdej prowadzonej przez niego grupy dydaktycznej. Program będzie realizowany po uzyskaniu aprobaty opiekuna merytorycznego. Na podstawie zaaprobowanego programu zajęć Wykonawca przygotuje wykaz niezbędnych pomocy dydaktycznych na zasadach ustalonych przez kierownika/koordynatora projektu,2) prowadzić wymaganą dokumentację dotyczącą realizowanych zajęć, 3) współpracować z rodzicami/opiekunami prawnymi oraz wychowawcami,4) promować projekt - informować o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.5) po wdrożeniu programu przedstawić w formie pisemnej osiągnięte efekty. Szczegóły dotyczące grup dydaktycznych i zajęć:Część 1:zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. W ramach zajęć mają być wykorzystane nowoczesne programy oraz zindywidualizowane formy i metody pracy rewalidacyjnej. Zajęcia do końca projektu - 30 czerwca 2014 roku, będą trwały w sumie 30 godzin lekcyjnych (średnio 0,9x1h lekc./tydz.).Część 2:zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych. W ramach zajęć mają być wykorzystane nowoczesne programy oraz zindywidualizowane formy i metody pracy rewalidacyjnej. Zajęcia do końca projektu - 30 czerwca 2014 roku, będą trwały w sumie 30 godzin lekcyjnych (średnio 0,9x1h lekc./tydz.).Część 3:zajęcia usprawniające dla dzieci z wadami postawy. W ramach zajęć mają być wykorzystane specjalistyczne formy ćwiczeń rehabilitacyjno-usprawniających. Zajęcia do końca projektu - 30 czerwca 2014 roku, będą trwały w sumie 30 godzin zegarowych (średnio 0,9x1h zeg./tydz.).Część 4:zajęcia terapeutyczne prowadzone metodą Tomatisa. W ramach zajęć mają być stosowane określone formy terapii z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu. Zajęcia do końca projektu - 30 czerwca 2014 roku, będą trwały w sumie 30 godzin zegarowych (średnio 0,9x1h zeg./tydz.).Część 5:zajęcia terapeutyczne prowadzone metodą Integracji sensorycznej. W ramach zajęć mają być stosowane określone formy terapii z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu. Zajęcia do końca projektu - 30 czerwca 2014 roku, będą trwały w sumie 30 godzin zegarowych (średnio 0,9x1h zeg./tydz.).Jednostka 1 godz. dydaktyczna używana w SWIZ rozumiana jako 45 minut: - zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze.Jednostka 1 godz. dydaktyczna używana w SWIZ rozumiana jako 1 godz. zegarowa (60 minut): - zajęcia usprawniające dla dzieci z wadami postawy oraz zajęcia terapeutyczne.Wszystkie zajęcia w szkole mogą odbywać się w godzinach od 8.00 do godz. 18.00 w dniach od poniedziałku do piątku oraz w godzinach od 10.00 do 14.00 w soboty, po uprzednim ustaleniu z Dyrektorem Szkoły, mając na uwadze obciążenia godzinowe uczniów na podstawowych zajęciach szkolnych. Zakres zamówienia obejmuje również:1). Opracowanie programu pracy na rok szkolny 2013/2014. 2). Przygotowywania do 15 każdego miesiąca harmonogramu prowadzonych zajęć na następny miesiąc. 3). Prowadzenia zajęć zgodnie z harmonogramem, a w przypadku sytuacji wyjątkowych, niezapowiedzianych zgłaszania zmian w harmonogramie Dyrektorowi Szkoły. 4). Prowadzenia na bieżąco kart obserwacji oraz całej dokumentacji pracy dziecka w tym: diagnozy wstępnej i końcowej. 5). Współpracy z Dyrektorem szkoły, nauczycielami prowadzącymi zajęcia, zespołem projektowym, w tym koordynatorem projektu. II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających:Zamawiający informuje, że dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku zmian zasad projektu wprowadzonych przez Instytucje Zarządzającą Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających- Zamawiający informuje, że dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku zmian zasad projektu wprowadzonych przez Instytucje Zarządzającą Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 5.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w miesiącach: 10.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełniania Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (na podstawie art. 44 Prawo Zamówień Publicznych).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (na podstawie art. 44 Prawo Zamówień Publicznych).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował, co najmniej 1 osobą (dla każdej części na którą składa ofertę), która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (odpowiedzialną za świadczenie usług edukacyjnych będących przedmiotem zamówienia). Osoba/y wskazane przez Wykonawcę muszą posiadać kwalifikacje i doświadczenie zawodowe nie mniejsze niż określone poniżej: Nr Części przedmiotu zamówienia: 1, 2 - kwalifikacje do danego rodzaju prowadzonych zajęć zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2009r. Nr 50, poz.400 ze zm.). Minimum roczne doświadczenie w prowadzeniu zajęć edukacyjnych z niepełnosprawnymi intelektualnie uczniami w szkole podstawowej lub w gimnazjum. Nr Części przedmiotu zamówienia: 3, 4, 5 wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym, studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne oraz szkolenia uprawniające do prowadzenia określonych zajęć. Minimum trzyletnie doświadczenie w pracy specjalistycznej z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w wieku przedszkolnym lub szkolnym.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia (na podstawie art. 44 Prawo Zamówień Publicznych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: Zamawiający dopuszcza dokonywanie zmian umowy zgodnie z art. 144 ustawy PZP, w tym także w zakresie postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia następujących warunków: 1) w przypadku wystąpienia siły wyższej możliwa jest zmiana postanowień umowy, wymaga to jednak zgody obu stron umowy; 2) w przypadku wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, możliwa jest zmiana postanowień umowy, wymaga to jednak zgody obu stron umowy; 3) w przypadku wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, możliwa jest zmiana postanowień umowy, wymaga to jednak zgody obu stron umowy; 4) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności;5) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną w szczególności Instytucją Pośredniczącą;6) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych i zaleceń dotyczących programu; Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2 umowy, nie mogą powodować zwiększenia wartości umowy, o której mowa w § 3. ust. 1 umowy. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Zmiany umowy, o których mowa w ust. 2 umowy, wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W przypadku takiego odstąpienia, nie stosuje się kar umownych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.zs3.grajewo.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Szkoła Podstawowa nr 3 Specjalna w Grajewie, ul. Ełcka 11, 19-200 Grajewo..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
03.10.2013 godzina 10:00, miejsce: Szkoła Podstawowa nr 3 Specjalna w Grajewie ul. Ełcka 11, 19-200 Grajewo..
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
zamówienie w ramach Projektu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
tak