zgoda
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu, prowadzenia danych statystycznych oraz wsparcia usług społecznościowych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Możesz samodzielnie decydować o tym czy, jakie i przez jakie witryny pliki cookie mogą być zamieszczana na Twoim urządzeniu. Przeczytaj: jak wyłączyć pliki cookie. Szczgółowe informacje na temat wykorzystania plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.

Informacje o przetargu

Adres: ul. Lucjana Rydla 65, 70-783 Szczecin, woj. zachodniopomorskie
Dane kontaktowe: email: us3217@zp.mofnet.gov.pl
tel: 091 8103400
fax: 091 8103436
Dane postępowania
ID postępowania: 39002820110
Data publikacji zamówienia: 2011-11-22
Termin składania wniosków: - brak -
Rodzaj zamówienia: dostawy
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1 Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
09310000-5 Elektryczność
65310000-9 Przesył energii elektrycznej
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Wartość
Dostawa i przesył energii elektrycznej do budynku Trzeciego Urzędu Skarbowego w Szczecinie ENEA S.A.
Poznań
94 698,00
0,33
Barometr Ryzyka Nadużyć

Raport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.


Kliknij we wskaźnik by poznać szczegóły

Dane ogłoszenia o wyniku:
Data udzielenia:
2011-12-12
Dotyczy cześci nr:
1
Kody CPV:
093100005
653100009
Ilość podmiotów składających się na wykonawcę:
1
Kwota oferty w PLN:
94 698,00 zł
Minimalna złożona oferta:
94 698,00 zł
Ilość złożonych ofert:
1
Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego:
0
Minimalna złożona oferta:
94 698,00 zł
Maksymalna złożona oferta:
94 698,00 zł


Szczecin: Dostawa i przesył energii elektrycznej do budynku Trzeciego Urzędu Skarbowego w Szczecinie


Numer ogłoszenia: 390028 - 2011; data zamieszczenia: 22.11.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Dostawy

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Trzeci Urząd Skarbowy w Szczecinie, ul. Lucjana Rydla 65, 70-783 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 8103400, faks 091 8103436


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa i przesył energii elektrycznej do budynku Trzeciego Urzędu Skarbowego w Szczecinie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Dostawa i przesył energii elektrycznej do budynku Trzeciego Urzędu Skarbowego w Szczecinie.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
09.31.00.00-5, 65.31.00.00-9.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. W istniejącej sytuacji powyższa przesłanka wyboru trybu udzielenia zamówienia znajduje uzasadnienie gdyż przedmiotowa usługa ma szczególny charakter z uwagi na specyficzne cechy techniczne zamówienia, a mianowicie: Istniejąca rozdzielnia elektryczna wymaga modernizacji, gdyż zawiera przestarzałą instalację pomiarową, przestarzałą aparaturę sterującą i zabezpieczającą instalację wewnętrzną. Dostosowanie istniejącej rozdzielni elektrycznej wynika z przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 89, poz. 625 z późn. zm.). Zgodnie z unormowaniami wskazanymi w powyższej ustawie uprawniony odbiorca końcowy może zawrzeć osobno: 1) umowę na zakup i zużycie energii elektrycznej - z dowolnym sprzedawcą energii, 2) umowę na przesył energii elektrycznej - z lokalnym zakładem energetycznym. Zakup energii elektrycznej i jej zużycie jest nierozerwalnie związane z jej przesyłem. Istniejąca rozdzielnia elektryczna uniemożliwia zawarcie dwóch odrębnych umów. Obowiązująca umowa na świadczenie usługi kompleksowej na dostawę, przesył i dystrybucję energii elektrycznej do budynku tut. Urzędu została zawarta zgodnie z treścią art. 5 ust. 3 i 4 prawa energetycznego. Ustawodawca przewidział możliwość zawarcia przez sprzedawcę na rzecz i w imieniu odbiorcy końcowego z przedsiębiorstwem energetycznym zajmującym się przesyłaniem lub dystrybucją energii tzw. umowy kompleksowej, która zawiera postanowienia umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji energii elektrycznej. Od daty zawarcia wyżej wskazanej umowy prawo energetyczne było kilkakrotnie nowelizowane. Nowe uregulowania prawne wymogły konieczność dostosowania istniejącej infrastruktury do potrzeb rynku. Celem dostosowania istniejącej rozdzielni do wymagań prawa ENEA S.A. zobligowała Trzeci Urząd Skarbowy w Szczecinie do dokonania wymiany układu pomiarowo-rozliczeniowego (licznik czterokwadrantowy), zainstalowania tablicy uchylnej oraz wymiany przekładników prądowych i napięciowych. Przeprowadzenie modernizacji w konsekwencji pozwoliłoby Urzędowi zawrzeć nową umowę na dostawę i przesył energii elektrycznej zgodnie z przepisami prawa energetycznego. Jednocześnie tut. Urząd rozważa możliwość likwidacji posiadanej stacji transformatorowej, obsługiwanej przez wymagającą modernizacji rozdzielnię, i zmiany sposobu zasilania budynku Urzędu z linii średniego na linię niskiego napięcia lub ewentualnego przejęcia stacji transformatorowej przez ENEA S.A. Podjęte działania dadzą możliwość racjonalnego wydatkowania środków finansowych na obsługę Urzędu oraz wpłyną na poprawę poziomu bezpieczeństwa energetycznego Urzędu. Z uwagi na fakt, że do chwili zakończenia istniejącej umowy Urząd nie otrzymał od ENEA S.A. warunków technicznych nowego przyłącza, nie jest możliwe podjęcie decyzji o kierunku dalszych działań. Specyficzna sytuacja związana ze sposobem zasilania Urzędu w energię elektryczną wskazuje, że zaistniały warunki do zastosowania art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy prawo zamówień publicznych. Zawarcie umowy krótkoterminowej we wnioskowanym trybie pozwoli na realizację podjętych decyzji po otrzymaniu warunków technicznych przyłącza. Jednocześnie w sytuacji przekazania stacji transformatorowej ENEA S.A. Urząd będzie miał możliwość zawarcia na zmienionych warunkach nowej umowy na dostawę, przesył i dystrybucję energii elektrycznej. Wskazany wybór postępowania podyktowany jest również dążeniem do racjonalnego wydatkowania środków finansowych i optymalizacji kosztów.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • ENEA S.A., ul. Nowowiejskiego 11, 60-967 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


Szczecin: Dostawa i przesył energii elektrycznej do budynku Trzeciego Urzędu Skarbowego w Szczecinie


Numer ogłoszenia: 422670 - 2011; data zamieszczenia: 12.12.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 390028 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Trzeci Urząd Skarbowy w Szczecinie, ul. Lucjana Rydla 65, 70-783 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 8103400, faks 091 8103436.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa i przesył energii elektrycznej do budynku Trzeciego Urzędu Skarbowego w Szczecinie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Dostawa i przesył energii elektrycznej do budynku Trzeciego Urzędu Skarbowego w Szczecinie.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
09.31.00.00-5, 65.31.00.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.11.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ENEA S.A., ul. Nowowiejskiego 11, 60-967 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 94698,14 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    94698,14


  • Oferta z najniższą ceną:
    94698,14
    / Oferta z najwyższą ceną:
    94698,14


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. W istniejącej sytuacji powyższa przesłanka wyboru trybu udzielenia zamówienia znajduje uzasadnienie gdyż przedmiotowa usługa ma szczególny charakter z uwagi na specyficzne cechy techniczne zamówienia, a mianowicie: Istniejąca rozdzielnia elektryczna wymaga modernizacji, gdyż zawiera przestarzałą instalację pomiarową, przestarzałą aparaturę sterującą i zabezpieczającą instalację wewnętrzną. Dostosowanie istniejącej rozdzielni elektrycznej wynika z przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 89, poz. 625 z późn. zm.). Zgodnie z unormowaniami wskazanymi w powyższej ustawie uprawniony odbiorca końcowy może zawrzeć osobno: 1) umowę na zakup i zużycie energii elektrycznej - z dowolnym sprzedawcą energii, 2) umowę na przesył energii elektrycznej - z lokalnym zakładem energetycznym. Zakup energii elektrycznej i jej zużycie jest nierozerwalnie związane z jej przesyłem. Istniejąca rozdzielnia elektryczna uniemożliwia zawarcie dwóch odrębnych umów. Obowiązująca umowa na świadczenie usługi kompleksowej na dostawę, przesył i dystrybucję energii elektrycznej do budynku tut. Urzędu została zawarta zgodnie z treścią art. 5 ust. 3 i 4 prawa energetycznego. Ustawodawca przewidział możliwość zawarcia przez sprzedawcę na rzecz i w imieniu odbiorcy końcowego z przedsiębiorstwem energetycznym zajmującym się przesyłaniem lub dystrybucją energii tzw. umowy kompleksowej, która zawiera postanowienia umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji energii elektrycznej. Od daty zawarcia wyżej wskazanej umowy prawo energetyczne było kilkakrotnie nowelizowane. Nowe uregulowania prawne wymogły konieczność dostosowania istniejącej infrastruktury do potrzeb rynku. Celem dostosowania istniejącej rozdzielni do wymagań prawa ENEA S.A. zobligowała Trzeci Urząd Skarbowy w Szczecinie do dokonania wymiany układu pomiarowo-rozliczeniowego (licznik czterokwadrantowy), zainstalowania tablicy uchylnej oraz wymiany przekładników prądowych i napięciowych. Przeprowadzenie modernizacji w konsekwencji pozwoliłoby Urzędowi zawrzeć nową umowę na dostawę i przesył energii elektrycznej zgodnie z przepisami prawa energetycznego. Jednocześnie tut. Urząd rozważa możliwość likwidacji posiadanej stacji transformatorowej, obsługiwanej przez wymagającą modernizacji rozdzielnię, i zmiany sposobu zasilania budynku Urzędu z linii średniego na linię niskiego napięcia lub ewentualnego przejęcia stacji transformatorowej przez ENEA S.A.. Podjęte działania dadzą możliwość racjonalnego wydatkowania środków finansowych na obsługę Urzędu oraz wpłyną na poprawę poziomu bezpieczeństwa energetycznego Urzędu. Z uwagi na fakt, że do chwili zakończenia istniejącej umowy Urząd nie otrzymał od ENEA S.A. warunków technicznych nowego przyłącza, nie jest możliwe podjęcie decyzji o kierunku dalszych działań. Specyficzna sytuacja związana ze sposobem zasilania Urzędu w energię elektryczną wskazuje, że zaistniały warunki do zastosowania art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy prawo zamówień publicznych. Zawarcie umowy krótkoterminowej we wnioskowanym trybie pozwoli na realizację podjętych decyzji po otrzymaniu warunków technicznych przyłącza. Jednocześnie w sytuacji przekazania stacji transformatorowej ENEA S.A. Urząd będzie miał możliwość zawarcia na zmienionych warunkach nowej umowy na dostawę, przesył i dystrybucję energii elektrycznej. Wskazany wybór postępowania podyktowany jest również dążeniem do racjonalnego wydatkowania środków finansowych i optymalizacji kosztów.