Informacje o przetargu
Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego w przygotowywaniu i realizacji umów o tematyce informatycznej (prawa autorskie, licencjonowanie oprogramowania, usługi informatyczne), pomoc prawna przy realizacji projektów: Budowa TWR Łódź, Pr-54 - zintegrowany wielofunkcyjny system zarządzania przedsiębiorstwem, studium wykonalności dla Baltic FAB
Opis przedmiotu przetargu: Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego w przygotowywaniu i realizacji umów o tematyce informatycznej (prawa autorskie, licencjonowanie oprogramowania, usługi informatyczne), pomoc prawna przy realizacji projektów: Budowa TWR Łódź, Pr-54 - zintegrowany wielofunkcyjny system zarządzania przedsiębiorstwem, studium wykonalności dla Baltic FAB
Zamawiający:
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
Adres: | ul. Wieżowa 8, 02-147 Warszawa, woj. mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: zp@pansa.pl tel: 22 574 62 44 fax: 22 574 63 59 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 3990720120 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2012-02-17 | Termin składania wniosków: | - brak - |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.pansa.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79100000-5 | Usługi prawnicze |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego w przygotowywaniu i realizacji umów o tematyce informatycznej (prawa autorskie, licencjonowanie oprogramowania, usługi informatyczne), pomoc prawna przy realizacji projektów: Budowa TWR Łódź, Pr-54 - | Łozowska Warszawa | 360 000,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2012-03-05 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791000005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 360 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 360 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 360 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 360 000,00 zł | |
Warszawa: Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego w przygotowywaniu i realizacji umów o tematyce informatycznej (prawa autorskie, licencjonowanie oprogramowania, usługi informatyczne), pomoc prawna przy realizacji projektów: Budowa TWR Łódź, Pr-54 - zintegrowany wielofunkcyjny system zarządzania przedsiębiorstwem, studium wykonalności dla Baltic FAB
Numer ogłoszenia: 39907 - 2012; data zamieszczenia: 17.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, ul. Wieżowa 8, 02-147 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 574 62 44, faks 22 574 63 59 , strona internetowa www.pansa.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa osoba prawna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego w przygotowywaniu i realizacji umów o tematyce informatycznej (prawa autorskie, licencjonowanie oprogramowania, usługi informatyczne), pomoc prawna przy realizacji projektów: Budowa TWR Łódź, Pr-54 - zintegrowany wielofunkcyjny system zarządzania przedsiębiorstwem, studium wykonalności dla Baltic FAB.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego w przygotowywaniu i realizacji umów o tematyce informatycznej (prawa autorskie, licencjonowanie oprogramowania, usługi informatyczne), pomoc prawna przy realizacji projektów: Budowa TWR Łódź, Pr-54 - zintegrowany wielofunkcyjny system zarządzania przedsiębiorstwem, studium wykonalności dla Baltic FAB.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuUzasadnienie faktyczne przyjęcia trybu z wolnej ręki: Kancelaria Prawna Łozowska & Reczyńska - Ratajczak Spółka Komandytowa świadczy usługi prawne dla PAŻP nieprzerwanie od momentu powstania Agencji tj. od kwietnia 2007 roku. Usługi prawne świadczone przez Kancelarię obejmują przede wszystkim reprezentację i obsługę prawną PAŻP dotyczącą w szczególności spraw związanych ze studium wykonalności dla Baltic FAB, doradztwo, konsultacje i obsługę prawną dalszych prac nad jego utworzeniem zgodnie z wymaganiami pakietu SES II, przewodniczenie pracom powołanej w ramach tego projektu grupy roboczej (Regulatory/Legal), a także reprezentację przed sądami i urzędami administracji publicznej w sprawach związanych ze studium wykonalności dla Baltic FAB oraz reprezentację w sporach wynikających z realizacji umów. Głównym celem utworzenia Baltic FAB w Europie (Bałtyckiego Funkcjonalnego Bloku Przestrzeni Powietrznej tworzonego wraz z Litwą) jest osiągnięcie maksymalnej pojemności i wydajności sieci zarządzania ruchem lotniczym, skrócenia długości tras lotniczych, przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa i poprawy efektywności kosztowej instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej. Projekt ten jest nie tylko projektem międzynarodowym, ale również projektem rządowym, realizowanym na obecnym etapie przez Ministra Infrastruktury celem wykonania przez Polskę, jako kraj członkowski UE wymagań ustawodawstwa unijnego SES II i Komisji Europejskiej. Kluczowym elementem projektu jest przygotowanie umowy międzynarodowej pomiędzy Polską i Litwą zawieranej w przedmiocie utworzenia Baltic FAB, jak również całego szeregu dodatkowych umów w obszarze współpracy cywilnej i militarnej, zarówno pomiędzy instytucjami zapewniającymi służby, jak też organami nadzoru. W związku z powyższym projekt Baltic FAB jest projektem unikalnym i specyficznym i wymaga uczestnictwa w nim doradcy prawnego posiadającego nie tylko wiedzę o działalności PAŻP, ale przede wszystkim znajomość zagadnień stanowiących przedmiot regulacji umowy o ustanowienie Baltic FAB, jak też umów z tym związanych. Dla planowego zakończenia utworzenia FAB - zgodnie z wymogami ustawodawstwa UE w grudniu 2012r. - kontynuacja współpracy PAŻP ww. zakresie z Kancelarią Prawną Łozowska & Reczyńska - Ratajczak Spółka Komandytowa pozwoli w głównej mierze na ograniczenie wydatków związanych ze świadczeniem usług w związku z możliwością ich ograniczenia wyłącznie do analizy prawnej bieżących zagadnień bez konieczności analizy projektu Baltic FAB od momentu rozpoczęcia jego realizacji, jak też wszelkich zagadnień, materiałów, dokumentów i projektów umów stworzonych do dnia dzisiejszego. Zapoznanie się zatem innych Kancelarii ze specyfiką FAB, w tym studium wykonalności dla FAB, wiązałoby się z koniecznością ponoszenia niewspółmiernie wysokich kosztów, podyktowanych potrzebą zaznajomienia ich z zagadnieniem oraz z obszerną, kilkuletnią dokumentacją. Takie rozwiązanie prowadziłoby do opóźnień w podjęciu działań ze strony PAŻP i stanowiłoby jedno z dodatkowych ryzyk, których wystąpienie z uwagi na specyfikę działań PAŻP w zakresie Baltic FAB i obowiązków Polski, jako kraju członkowskiego UE, wino być ograniczone do minimum. Przedmiot zamówienia obejmuje również usługi w zakresie szeroko rozumianej pomocy prawnej dotyczącej zachowania ciągłości prac przy: realizacji umowy ANSP; realizacji umowy CIV-MIL; przygotowaniu i obsłudze w zakresie spełniania wymogów rozporządzenia KE 176/2011 w przygotowaniu i ocenie listy umów mogących mieć wpływ na FAB; zachowanie ciągłości prac przy obsłudze prawnej w zakresie: ustalenia wzajemnych relacji pomiędzy PAŻP a nowotworzonymi lotniskami z uwzględnieniem przepisów prawa krajowego o unijnego; prac przy projekcie Pr54 - doradztwo prawne w postępowaniu na dostawę usług doradczych w zakresie wykonania prac związanych z zaprojektowaniem rozwiązania zintegrowanego wielofunkcyjnego systemu zarządzania przedsiębiorstwem; realizacji projektu Budowa TWR Łódź wraz z infrastrukturą techniczno-administracyjną w zakresie: wykonywania umowy zawartej w wyłonionym wykonawcą na roboty budowlane przy usuwaniu wad i usterek oraz gwarancji na obiekt; umowy na nadzór autorski, która obowiązuje do uzyskania pozwolenia na użytkowanie (koniec lutego 2012); w wyniku przetargu na wyposażenie operacyjne obiektu w 2012 roku zostanie zawartych sześć umów, których współautorem jest Pani mecenas Monika Reczyńska-Ratajczak; - Reprezentowanie PAŻP w dwóch sprawach z zakresu prawa pracy o sygn. akt IV P 8/10 i VII P 23/11; opiniowaniu i negocjacjach umów, reprezentowanie w sporach wynikających z realizacji umów; konstruowaniu lub opiniowaniu umów, opiniowanie zagadnień prawa autorskiego, licencjonowania oprogramowania, usług informatycznych - w postępowaniach na: Serwis pogwarancyjny sprzętu serwerowego wykorzystywanego przez system zintegrowany EBS Oracle; Zakup oprogramowania firmy Microsoft w ramach umowy Enterprise; Zakup asysty technicznej do produktów firmy Oracle; Zakup asysty technicznej do oprogramowania Business Object (baza kosztowa PAŻP); realizacji projektów (umów): HEDGE NEXT - projekt realizowany wspólnie z LPR i Centrum Usług Logistycznych (MSWiA) w ramach konsorcjum kierowanego przez Pildo.; SHERPA - projekt ma być realizowany przez konsorcjum kierowane przez ESSP (European Satellite Services Provider); EEGS 2 - projekt realizowany we współpracy z CBK PAN, WSOSP Dęblin w ramach konsorcjum kierowanego przez GMV z Hiszpanii; EWA (EGNOS Working Agreement) z ESSP - umowa pomiędzy PAŻP a ESSP mająca na celu umożliwienie wdrożenia operacji opartych o EGNOS w FIR Warszawa. Zgodnie z zarządzeniem (KE) 550/2004; PENS - Pan European Network Services - podpisanie umowy zaplanowano na I kw. 2012 roku; SESAR (the Single European Sky ATM Research Programme) -realizacja umowy z INDRA nadaje PAŻP status Assiociate Partner i reguluje współpracę PAŻP z INDRA w programie SESAR JOINT UNDERTAKING (SJU), podpisanie i realizacja umowy; PR53 - System dozorowania Wide Area Multilateration (WMA dla Gdańsk TMA) - doradztwo prawne w postępowaniu, opiniowanie i negocjowanie umów międzynarodowych, reprezentowanie w sporach wynikających z umów; postępowaniu na wybór doradcy w zakresie wykonania prac związanych z koncepcją informatycznego systemu zarządzania przedsiębiorstwem, wyborem dostawcy systemu i nadzorem nad realizacją wdrożenia systemu - Pani mecenas Małgorzata Łozowska jest biegłą w Komisji przetargowej oraz jest autorem projektu umowy; postępowaniu na zakup licencji oprogramowania do zarządzania usługami informatycznymi, zakup sprzętu, wdrożenie i audyt sprzętu i oprogramowania. Nieoszczędnym, niecelowym i nieefektywnym rozwiązaniem jest przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie otwartym, w wyniku którego wyłoniony zostałby nowy Wykonawca usług prawniczych w przedmiotowym zakresie. Przeprowadzenie postępowania otwartego, a następnie zapoznanie się z powyższymi tematami przez nową Kancelarię stanowiłoby zagrożenie dla terminowego wykonywania powyższych zadań. Zachowanie kontynuacji świadczenia usług przez ten sam podmiot zaznajomiony już ze specyfiką zagadnień i ich dotychczasowym przebiegiem, a także specyfiką PAŻP - w tym zapewniana służb w ujęciu prawa krajowego, unijnego, jak też wykonywania działalności z uwzględnieniem regulacji instytucji prawa międzynarodowego i organizacji międzynarodowych, których PAŻP jest członkiem, lub w których reprezentuje Polskę, wewnętrznych regulacji, struktury organizacyjnej i sposobu funkcjonowania PAŻP, pozwala na terminowe wykonanie zadań, nie ponoszenie dodatkowych kosztów, strat czasowych, a także wpisuje się w zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Jednocześnie ogranicza ryzyko naruszenia dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, jak i umożliwia terminową realizację zadań przez PAŻP. Istotne znaczenie przy realizowaniu niektórych ww. czynności prawnych dla PAŻP, ma praktyczna znajomość sposobu realizacji zadań ustawowych przez PAŻP, w tym sposób realizacji zadań i inwestycji, jak i ich przeznaczenie. Badając w tym kontekście aspekt doświadczenia potencjalnego wykonawcy, istnieje uzasadnione przypuszczenie, że krąg potencjalnych podmiotów byłby automatycznie ograniczony do podmiotu już współpracującego z PAŻP w tej dziedzinie. Jest to podyktowane brakiem innego podmiotu, do którego kompetencji należałyby zadania przypisane PAŻP, i w związku z którego działalnością możliwe byłoby uzyskanie stosownego doświadczenia zawodowego. Uzasadnienie prawne przyjęcia trybu z wolnej ręki: Art. 5 ust. 1a) pkt 1 ustawy, stanowi, że w przypadku zamówień niepriorytetowych, o których mowa w ust. 1 powyższego artykułu, w tym usług prawniczych, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62ust. 1 lub 67 ust. 1 a w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Art. 5 ust. 1b) ustawy, stanowi, że w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Kancelaria Łozowska, ul. Marokańska 4l, 03-977 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
Warszawa: Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego w przygotowywaniu i realizacji umów o tematyce informatycznej (prawa autorskie, licencjonowanie oprogramowania, usługi informatyczne), pomoc prawna przy realizacji projektów: Budowa TWR Łódź, Pr-54 - zintegrowany wielofunkcyjny system zarządzania przedsiębiorstwem, studium wykonalności dla Baltic FAB
Numer ogłoszenia: 51503 - 2012; data zamieszczenia: 05.03.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 39907 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, ul. Wieżowa 8, 02-147 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 574 62 44, faks 22 574 63 59.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Państwowa osoba prawna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego w przygotowywaniu i realizacji umów o tematyce informatycznej (prawa autorskie, licencjonowanie oprogramowania, usługi informatyczne), pomoc prawna przy realizacji projektów: Budowa TWR Łódź, Pr-54 - zintegrowany wielofunkcyjny system zarządzania przedsiębiorstwem, studium wykonalności dla Baltic FAB.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego w przygotowywaniu i realizacji umów o tematyce informatycznej (prawa autorskie, licencjonowanie oprogramowania, usługi informatyczne), pomoc prawna przy realizacji projektów: Budowa TWR Łódź, Pr-54 - zintegrowany wielofunkcyjny system zarządzania przedsiębiorstwem, studium wykonalności dla Baltic FAB.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01.03.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Łozowska & Reczyńska-Ratajczak sp.k., ul. Marokańska 4L, 03-977 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 360000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
360000,00
Oferta z najniższą ceną:
360000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
360000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie faktyczne przyjęcia trybu z wolnej ręki: Kancelaria Prawna Łozowska & Reczyńska - Ratajczak Spółka Komandytowa świadczy usługi prawne dla PAŻP nieprzerwanie od momentu powstania Agencji tj. od kwietnia 2007 roku. Usługi prawne świadczone przez Kancelarię obejmują przede wszystkim reprezentację i obsługę prawną PAŻP dotyczącą w szczególności spraw związanych ze studium wykonalności dla Baltic FAB, doradztwo, konsultacje i obsługę prawną dalszych prac nad jego utworzeniem zgodnie z wymaganiami pakietu SES II, przewodniczenie pracom powołanej w ramach tego projektu grupy roboczej (Regulatory/Legal), a także reprezentację przed sądami i urzędami administracji publicznej w sprawach związanych ze studium wykonalności dla Baltic FAB oraz reprezentację w sporach wynikających z realizacji umów. Głównym celem utworzenia Baltic FAB w Europie (Bałtyckiego Funkcjonalnego Bloku Przestrzeni Powietrznej tworzonego wraz z Litwą) jest osiągnięcie maksymalnej pojemności i wydajności sieci zarządzania ruchem lotniczym, skrócenia długości tras lotniczych, przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa i poprawy efektywności kosztowej instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej. Projekt ten jest nie tylko projektem międzynarodowym, ale również projektem rządowym, realizowanym na obecnym etapie przez Ministra Infrastruktury celem wykonania przez Polskę, jako kraj członkowski UE wymagań ustawodawstwa unijnego SES II i Komisji Europejskiej. Kluczowym elementem projektu jest przygotowanie umowy międzynarodowej pomiędzy Polską i Litwą zawieranej w przedmiocie utworzenia Baltic FAB, jak również całego szeregu dodatkowych umów w obszarze współpracy cywilnej i militarnej, zarówno pomiędzy instytucjami zapewniającymi służby, jak też organami nadzoru. W związku z powyższym projekt Baltic FAB jest projektem unikalnym i specyficznym i wymaga uczestnictwa w nim doradcy prawnego posiadającego nie tylko wiedzę o działalności PAŻP, ale przede wszystkim znajomość zagadnień stanowiących przedmiot regulacji umowy o ustanowienie Baltic FAB, jak też umów z tym związanych. Dla planowego zakończenia utworzenia FAB - zgodnie z wymogami ustawodawstwa UE w grudniu 2012r. - kontynuacja współpracy PAŻP ww. zakresie z Kancelarią Prawną Łozowska & Reczyńska - Ratajczak Spółka Komandytowa pozwoli w głównej mierze na ograniczenie wydatków związanych ze świadczeniem usług w związku z możliwością ich ograniczenia wyłącznie do analizy prawnej bieżących zagadnień bez konieczności analizy projektu Baltic FAB od momentu rozpoczęcia jego realizacji, jak też wszelkich zagadnień, materiałów, dokumentów i projektów umów stworzonych do dnia dzisiejszego. Zapoznanie się zatem innych Kancelarii ze specyfiką FAB, w tym studium wykonalności dla FAB, wiązałoby się z koniecznością ponoszenia niewspółmiernie wysokich kosztów, podyktowanych potrzebą zaznajomienia ich z zagadnieniem oraz z obszerną, kilkuletnią dokumentacją. Takie rozwiązanie prowadziłoby do opóźnień w podjęciu działań ze strony PAŻP i stanowiłoby jedno z dodatkowych ryzyk, których wystąpienie z uwagi na specyfikę działań PAŻP w zakresie Baltic FAB i obowiązków Polski, jako kraju członkowskiego UE, wino być ograniczone do minimum. Przedmiot zamówienia obejmuje również usługi w zakresie szeroko rozumianej pomocy prawnej dotyczącej zachowania ciągłości prac przy: realizacji umowy ANSP; realizacji umowy CIV-MIL; przygotowaniu i obsłudze w zakresie spełniania wymogów rozporządzenia KE 176/2011 w przygotowaniu i ocenie listy umów mogących mieć wpływ na FAB; zachowanie ciągłości prac przy obsłudze prawnej w zakresie: ustalenia wzajemnych relacji pomiędzy PAŻP a nowotworzonymi lotniskami z uwzględnieniem przepisów prawa krajowego o unijnego; prac przy projekcie Pr54 - doradztwo prawne w postępowaniu na dostawę usług doradczych w zakresie wykonania prac związanych z zaprojektowaniem rozwiązania zintegrowanego wielofunkcyjnego systemu zarządzania przedsiębiorstwem; realizacji projektu Budowa TWR Łódź wraz z infrastrukturą techniczno-administracyjną w zakresie: wykonywania umowy zawartej w wyłonionym wykonawcą na roboty budowlane przy usuwaniu wad i usterek oraz gwarancji na obiekt; umowy na nadzór autorski, która obowiązuje do uzyskania pozwolenia na użytkowanie (koniec lutego 2012); w wyniku przetargu na wyposażenie operacyjne obiektu w 2012 roku zostanie zawartych sześć umów, których współautorem jest Pani mecenas Monika Reczyńska-Ratajczak; - Reprezentowanie PAŻP w dwóch sprawach z zakresu prawa pracy o sygn. akt IV P 8/10 i VII P 23/11; opiniowaniu i negocjacjach umów, reprezentowanie w sporach wynikających z realizacji umów; konstruowaniu lub opiniowaniu umów, opiniowanie zagadnień prawa autorskiego, licencjonowania oprogramowania, usług informatycznych - w postępowaniach na: Serwis pogwarancyjny sprzętu serwerowego wykorzystywanego przez system zintegrowany EBS Oracle; Zakup oprogramowania firmy Microsoft w ramach umowy Enterprise; Zakup asysty technicznej do produktów firmy Oracle; Zakup asysty technicznej do oprogramowania Business Object (baza kosztowa PAŻP); realizacji projektów (umów): HEDGE NEXT - projekt realizowany wspólnie z LPR i Centrum Usług Logistycznych (MSWiA) w ramach konsorcjum kierowanego przez Pildo.; SHERPA - projekt ma być realizowany przez konsorcjum kierowane przez ESSP (European Satellite Services Provider); EEGS 2 - projekt realizowany we współpracy z CBK PAN, WSOSP Dęblin w ramach konsorcjum kierowanego przez GMV z Hiszpanii; EWA (EGNOS Working Agreement) z ESSP - umowa pomiędzy PAŻP a ESSP mająca na celu umożliwienie wdrożenia operacji opartych o EGNOS w FIR Warszawa. Zgodnie z zarządzeniem (KE) 550/2004; PENS - Pan European Network Services - podpisanie umowy zaplanowano na I kw. 2012 roku; SESAR (the Single European Sky ATM Research Programme) -realizacja umowy z INDRA nadaje PAŻP status Assiociate Partner i reguluje współpracę PAŻP z INDRA w programie SESAR JOINT UNDERTAKING (SJU), podpisanie i realizacja umowy; PR53 - System dozorowania Wide Area Multilateration (WMA dla Gdańsk TMA) - doradztwo prawne w postępowaniu, opiniowanie i negocjowanie umów międzynarodowych, reprezentowanie w sporach wynikających z umów; postępowaniu na wybór doradcy w zakresie wykonania prac związanych z koncepcją informatycznego systemu zarządzania przedsiębiorstwem, wyborem dostawcy systemu i nadzorem nad realizacją wdrożenia systemu - Pani mecenas Małgorzata Łozowska jest biegłą w Komisji przetargowej oraz jest autorem projektu umowy; postępowaniu na zakup licencji oprogramowania do zarządzania usługami informatycznymi, zakup sprzętu, wdrożenie i audyt sprzętu i oprogramowania. Nieoszczędnym, niecelowym i nieefektywnym rozwiązaniem jest przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie otwartym, w wyniku którego wyłoniony zostałby nowy Wykonawca usług prawniczych w przedmiotowym zakresie. Przeprowadzenie postępowania otwartego, a następnie zapoznanie się z powyższymi tematami przez nową Kancelarię stanowiłoby zagrożenie dla terminowego wykonywania powyższych zadań. Zachowanie kontynuacji świadczenia usług przez ten sam podmiot zaznajomiony już ze specyfiką zagadnień i ich dotychczasowym przebiegiem, a także specyfiką PAŻP - w tym zapewniana służb w ujęciu prawa krajowego, unijnego, jak też wykonywania działalności z uwzględnieniem regulacji instytucji prawa międzynarodowego i organizacji międzynarodowych, których PAŻP jest członkiem, lub w których reprezentuje Polskę, wewnętrznych regulacji, struktury organizacyjnej i sposobu funkcjonowania PAŻP, pozwala na terminowe wykonanie zadań, nie ponoszenie dodatkowych kosztów, strat czasowych, a także wpisuje się w zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Jednocześnie ogranicza ryzyko naruszenia dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, jak i umożliwia terminową realizację zadań przez PAŻP. Istotne znaczenie przy realizowaniu niektórych ww. czynności prawnych dla PAŻP, ma praktyczna znajomość sposobu realizacji zadań ustawowych przez PAŻP, w tym sposób realizacji zadań i inwestycji, jak i ich przeznaczenie. Badając w tym kontekście aspekt doświadczenia potencjalnego wykonawcy, istnieje uzasadnione przypuszczenie, że krąg potencjalnych podmiotów byłby automatycznie ograniczony do podmiotu już współpracującego z PAŻP w tej dziedzinie. Jest to podyktowane brakiem innego podmiotu, do którego kompetencji należałyby zadania przypisane PAŻP, i w związku z którego działalnością możliwe byłoby uzyskanie stosownego doświadczenia zawodowego. Uzasadnienie prawne przyjęcia trybu z wolnej ręki: Art. 5 ust. 1a) pkt 1 ustawy, stanowi, że w przypadku zamówień niepriorytetowych, o których mowa w ust. 1 powyższego artykułu, w tym usług prawniczych, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62ust. 1 lub 67 ust. 1 a w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Art. 5 ust. 1b) ustawy, stanowi, że w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze polegające na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki