Informacje o przetargu
Zakup i dostawa opału na potrzeby Gminy Ślesin
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy opału (miału węglowego oraz ekogroszku) na potrzeby ogrzewania budynków gminnych wg potrzeb Zamawiającego. 1.Zamówienie podzielone jest na 2 części: Część I: Zakup i dostawa ekogroszku 1. Przedmiotem zamówienia jest bieżąca dostawa ekogorszku w przewidywanej ilości 160 ton, pakowanego w worki po 25 kg. Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w dostawach sukcesywnych, przy czym w okresie trwania umowy dostarczonych zostanie 160 ton. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia dostaw ekogroszku określonego powyżej. Maksymalny zakres zamówienia może zostać pomniejszony maksymalnie do 20% ogólnej wartości zamówienia, tzn. może zostać zrealizowany w co najmniej 80%. W wyniku zmniejszenia dostaw wynagrodzenie wykonawcy ulegnie zmniejszeniu proporcjonalnie do faktycznie wykonywanych sukcesywnych dostaw, uzależnionych od warunków atmosferycznych panujących w trakcie okresu grzewczego. Opał dostarczany będzie do budynków mieszczących się:, a) Przychodnia lekarska – ul. Targowa 23, 62-561 Ślesin b) Blok mieszkalno-komunalny – ul. 20 Stycznia, 62-561 Ślesin c) Budynek OSP- ul. Powstańców Wielkopolskich 34,62-561 Ślesin d) Stadion miejski- ul. Napoleona 15D, 62-561 Ślesin e) Świetlica wiejska – Piotrkowice 29, 62-561 Ślesin f) Świetlica wiejska – Szyszyńskie Holendry 112 2. Parametry ekogroszku muszą spełniać parametry uchwały nr XXXIX/941/17 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 18 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia, na obszarze województwa wielkopolskiego ograniczeń lub zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw. Eko-groszek musi spełniać następujące normy jakościowe: - granulacja (uziarnienie) – od 5 do 25 mm - węgiel kamienny energetyczny typ.31,2 - wartość opałowa (kaloryczność)- min. 26 MJ/KG - zawartość siarki- do 0,6 % - zawartość popiołu – do 10% - wilgotność- do 10% 3. Dostarczony opał musi być jednorodny, nie może być mieszaniną różnych typów i sortymentów oraz nie może zawierać zanieczyszczeń w postaci kamienia, złomu lub innych domieszek. 4. Wykonawca przy każdej dostawie zobowiązany będzie dostarczyć Zamawiającemu certyfikat/świadectwo jakości wystawione przez producenta i potwierdzające oferowaną jakość i rodzaj dostarczanego węgla (zawierający wszystkie wymagane przez Zamawiającego parametry). 5.Wykonawca zobowiązuje się zrealizować sukcesywne dostawy w zależności od potrzeb Zamawiającego, własnymi środkami transportowymi, wraz z załadunkiem, rozładunkiem opału w danym obiekcie Gminy (wskazanym przez pracownika Zamawiającego), zgodnie ze złożonymi zamówieniami. Część II: Zakup i dostawa miału węglowego 1. Przedmiotem zamówienia jest bieżąca dostawa miału węglowego w przewidywanej ilości 60 ton, luzem. Przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w dostawach sukcesywnych, przy czym w okresie trwania umowy dostarczonych zostanie 60 ton. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia dostaw miału węglowego określonego powyżej. Maksymalny zakres zamówienia może zostać pomniejszony maksymalnie do 20% ogólnej wartości zamówienia, tzn. może zostać zrealizowany w co najmniej 80%. W wyniku zmniejszenia dostaw wynagrodzenie wykonawcy ulegnie zmniejszeniu proporcjonalnie do faktycznie wykonywanych sukcesywnych dostaw, uzależnionych od warunków atmosferycznych panujących w trakcie okresu grzewczego 2. Opał dostarczany będzie do budynku Przychodni lekarskiej w Licheniu Starym ul. Konińska 56. 3. Parametry miału węglowego muszą spełniać parametry uchwały nr XXXIX/941/17 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 18 grudnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia, na obszarze województwa wielkopolskiego ograniczeń lub zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw. Miał węglowy musi spełniać następujące normy jakościowe: - wartość opałowa (kaloryczność)- min. 25 MJ/KG - zawartość siarki- do 0,8 % - zawartość popiołu – do 10% - wilgotność- do 10% - udział węgla kamiennego o uziarnieniu poniżej 3mm wynosi mniej niż 15% 4. Dostarczony opał musi być jednorodny, nie może być mieszaniną różnych typów i sortymentów oraz nie może zawierać zanieczyszczeń w postaci kamienia, złomu lub innych domieszek. 5.Wykonawca przy każdej dostawie zobowiązany będzie dostarczyć Zamawiającemu certyfikat/świadectwo jakości wystawione przez producenta i potwierdzające oferowaną jakość i rodzaj dostarczanego węgla (zawierający wszystkie wymagane przez Zamawiającego parametry). 6 .Wykonawca zobowiązuje się zrealizować sukcesywne dostawy w zależności od potrzeb Zamawiającego, własnymi środkami transportowymi, wraz z załadunkiem, rozładunkiem opału w danym obiekcie Gminy (wskazanym przez pracownika Zamawiającego), zgodnie ze złożonymi zamówieniami
Zamawiający:
Gmina Ślesin
Adres: | ul. Kleczewska 15, 62-561 Ślesin, woj. wielkopolskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: przetargi@slesin.pl tel: 632 704 011 fax: 632 704 198 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 501021-N-2020 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2020-01-08 | Termin składania wniosków: | 2020-01-17 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 348 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 2 | Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | www.umig.slesin.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
09110000-3 | Paliwa stałe | |
09111210-5 | Węgiel kamienny |
Wyniki
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 501021-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Adres strony internetowej (url): www.umig.slesin.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
09110000-3
Dodatkowe kody CPV:
09111210-5
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Zakup i dostawa ekogroszku | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wady w postępowaniu polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności z naruszeniem przepisów ustawy Pzp, które mają lub mogły mieć wpływ na wynik postępowania i nie są usuwalne, stanowią podstawę unieważnienia postępowania. Uzasadnienie faktyczne: W Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) w punkcie Rozdziale XVII „Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów sposobu oceny ofert” Zamawiający wskazał, że przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie się kierował następującym kryterium: 1) cena oferty waga kryterium 60% Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach tego kryterium zostanie obliczona w następujący sposób: oferta z najniższą ceną otrzyma najwyższą ilość punktów, tj. 60, a pozostałe oferty proporcjonalnie mniej wg wzoru Cena = cena oferowana najniższa brutto/ cena badanej oferty brutto x 100 Tak otrzymaną liczbę mnożymy przez wagę kryterium, która wynosi 60%. 2) Wartość kaloryczna węgla waga kryterium 40% Wartość kaloryczna węgla = Najwyższa zaoferowana wartość kaloryczna/Wartość kaloryczna w ofercie badanej x 100 Tak otrzymaną liczbę mnożymy przez wagę kryterium, która wynosi 40%. UWAGA: Minimalna wymagana przez Zamawiającego wartość kaloryczna dla ekogroszku wynosi 26 MJ/kg natomiast miału węglowego 25 MJ/Kg. W przypadku podania przez Wykonawcę wartości kalorycznej węgla mniejszej niż wymagana przez Zamawiającego lub nie podanie (wpisanie) wartości kalorycznej węgla, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust.1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, jako niezgodna z SIWZ. Maksymalna łączna punktacja, którą może uzyskać oferta Wykonawcy w/w kryteriach ( cena oferty, wartość kaloryczna) wynosi 100 punktów. Powyższe zapisy dot. kryterium Wartość kaloryczna węgla są obarczone wadą, ponieważ poprzez porównanie ofert i podłożenie wartości pod podany wzór spowodowałoby wyliczenie wartości niezgodne z wagą tego kryterium. Liczba przyznanych punktów byłaby wyższa niż możliwa maksymalna ilość do uzyskania. Prawidłowo powinno być: Wartość kaloryczna węgla= Wartość kaloryczna w ofercie badanej/ Najwyższa zaoferowana wartość kaloryczna x 100 Tak otrzymaną liczbę mnożymy przez wagę kryterium, która wynosi 40%. W związku z powyższym Zamawiający nie mógł dokonać oceny ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu. Zamawiający na obecnym etapie postępowania (po upływie terminu składania ofert) nie może zmienić SIWZ, a w konsekwencji nie może usunąć wadliwych zapisów SIWZ. W powstałych okolicznościach Zamawiający nie ma możliwości naprawienia zaistniałego błędu i wyeliminowania wady w postępowaniu. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1) jest ono obarczone wadą, 2) wada jest niemożliwa do usunięcia, 3) wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Stan faktyczny wyczerpuje przesłanki zawarte w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp i Zamawiający jest zobowiązany do unieważnienia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. | |
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Zakup i dostawa miału węglowego | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wady w postępowaniu polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności z naruszeniem przepisów ustawy Pzp, które mają lub mogły mieć wpływ na wynik postępowania i nie są usuwalne, stanowią podstawę unieważnienia postępowania. Uzasadnienie faktyczne: W Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) w punkcie Rozdziale XVII „Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów sposobu oceny ofert” Zamawiający wskazał, że przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie się kierował następującym kryterium: 1) cena oferty waga kryterium 60% Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach tego kryterium zostanie obliczona w następujący sposób: oferta z najniższą ceną otrzyma najwyższą ilość punktów, tj. 60, a pozostałe oferty proporcjonalnie mniej wg wzoru Cena = cena oferowana najniższa brutto/ cena badanej oferty brutto x 100 Tak otrzymaną liczbę mnożymy przez wagę kryterium, która wynosi 60%. 2) Wartość kaloryczna węgla waga kryterium 40% Wartość kaloryczna węgla = Najwyższa zaoferowana wartość kaloryczna/Wartość kaloryczna w ofercie badanej x 100 Tak otrzymaną liczbę mnożymy przez wagę kryterium, która wynosi 40%. UWAGA: Minimalna wymagana przez Zamawiającego wartość kaloryczna dla ekogroszku wynosi 26 MJ/kg natomiast miału węglowego 25 MJ/Kg. W przypadku podania przez Wykonawcę wartości kalorycznej węgla mniejszej niż wymagana przez Zamawiającego lub nie podanie (wpisanie) wartości kalorycznej węgla, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust.1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, jako niezgodna z SIWZ. Maksymalna łączna punktacja, którą może uzyskać oferta Wykonawcy w/w kryteriach ( cena oferty, wartość kaloryczna) wynosi 100 punktów. Powyższe zapisy dot. kryterium Wartość kaloryczna węgla są obarczone wadą, ponieważ poprzez porównanie ofert i podłożenie wartości pod podany wzór spowodowałoby wyliczenie wartości niezgodne z wagą tego kryterium. Liczba przyznanych punktów byłaby wyższa niż możliwa maksymalna ilość do uzyskania. Prawidłowo powinno być: Wartość kaloryczna węgla= Wartość kaloryczna w ofercie badanej/ Najwyższa zaoferowana wartość kaloryczna x 100 Tak otrzymaną liczbę mnożymy przez wagę kryterium, która wynosi 40%. W związku z powyższym Zamawiający nie mógł dokonać oceny ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu. Zamawiający na obecnym etapie postępowania (po upływie terminu składania ofert) nie może zmienić SIWZ, a w konsekwencji nie może usunąć wadliwych zapisów SIWZ. W powstałych okolicznościach Zamawiający nie ma możliwości naprawienia zaistniałego błędu i wyeliminowania wady w postępowaniu. Stosownie do art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Zamawiający jest zobligowany unieważnić postępowania w sytuacji, gdy: 1) jest ono obarczone wadą, 2) wada jest niemożliwa do usunięcia, 3) wada ma uniemożliwiać zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej takie wady zostały wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Pzp, jednak nie wyczerpują one wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Stan faktyczny wyczerpuje przesłanki zawarte w art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp i Zamawiający jest zobowiązany do unieważnienia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu