Informacje o przetargu
Opracowanie i dostawa narzędzi diagnostycznych dla czynności zawodowych i kompetencji kluczowych do Centrum Kompetencji Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego
Opis przedmiotu przetargu: Zakres ilościowo-funkcjonalny zamówienia obejmuje opracowanie i dostawę 100 narzędzi diagnostycznych dla czynności zawodowych (80 szt.) i kompetencji kluczowych (20szt.) na potrzeby realizacji projektu Centrum Kompetencji BOF – kompleksowy model wsparcia i modernizacji systemu kształcenia zawodowego na terenie Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego. Zamówienie obejmuje opracowanie, wykonanie i dostawę pakietów narzędzi i scenariuszy ćwiczeń diagnostycznych dla 80 typowych zadań (czynności zawodowych) w 8 obszarach kształcenia (branżach): administracyjno-usługowy, budowlany, elektryczno-elektroniczny, mechaniczny i górniczo-hutniczy, rolniczo-leśny, turystyczno-gastronomiczny, medyczno-społeczny i artystyczny (od 4 do 12 na branżę) oraz 20 narzędzi i scenariuszy ćwiczeń do pomiaru kompetencji ogólnych i uniwersalnych w zakresie predyspozycji poznawczych, manualnych i operacyjnych (po 4 na na każdą z 5 rodzajów kompetencji: (1) kompetencje komunikacyjne i społeczne, (2) kompetencje językowe, (3) kompetencje informatyczne i matematyczne, (4) kompetencje kulturowe i artystyczne, (5) kompetencje przedsiębiorcze). Zamówienie podzielone jest na 4 części. Efektem diagnozy dla każdego ze 100 pakietów winien być wystandaryzowany opis predyspozycji zawodowych zmierzonych poprzez próbę pracy w wymiarze czynności zawodowych i kompetencji kluczowych wykorzystywany w dalszych etapach doradztwa edukacyjno-zawodowego. Każdy z pakietów diagnostycznych w ramach poszczególnych części winien być opracowany i przekazany zamawiającemu w postaci papierowej i elektronicznej i zawierać/obejmować m.in. instrukcje zadania do wykonania dla osoby badanej lub kompleksowego diagnostycznego programu komputerowego (zamawiający nie wymaga przekazania wersji papierowej kodu źródłowego), instrukcje oceny, sposoby interpretacji wyników diagnozy dla doradcy i dla uczestnika itp. Pakiety winny być wykonane w technologii, co do zasady mobilnej, tj. umożliwiającej korzystanie z nich z dala od miejsca ich przechowywania, np. na stołach i blatach roboczych, z zastrzeżeniem, że badania diagnostyczne prowadzone będą w pomieszczeniach (salach). Pakiety narzędzi w ramach poszczególnych częściach winny być dostosowane do specyfiki wybranych zawodów, w których odbywa się kształcenie zawodowe w szkołach na terenie Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego lub czynności zawodowych w przypadku mniejszej ilości zawodów wchodzących w jedną z 8 stref branżowych, a w przypadku kompetencji kluczowych winny być dostosowane do specyfiki oceny predyspozycji i uzdolnień w zakresie 5 kompetencji kluczowych – po 4 boxy dla każdego obszaru kompetencyjnego - (1): kompetencje komunikacyjne i społeczne, (2): kompetencje językowe, (3): kompetencje informatyczne i matematyczne, (4): kompetencje kulturowe i artystyczne, (5): kompetencje przedsiębiorcze. Każdy z pakietów winien umożliwiać przeprowadzenie badania nieograniczonej liczby osób, a w przypadku, gdy pakiet zawierać będzie narzędzia i materiały (urządzenia, narzędzia, materiały ćwiczeniowe, niezbędne do wykonania ćwiczenia sprawdzającego), które będą się zużywały w trakcie badań, winien zawierać zestawienie takiej liczby materiałów i narzędzi niezbędnych do wykonania ćwiczenia sprawdzającego, która pozwoli na przeprowadzenie badania dla odpowiednio minimum 100os. (czynności zawodowe) i 200 os. (kompetencje kluczowe). Dodatkowo też każdy z pakietów winien być wyposażony w zestaw kolorowych zalaminowanych instrukcji dla doradcy walidującego. Podstawą diagnozy winien być katalog kompetencji psychologicznych – diagnozowane zadaniami typu „próbki pracy” i/lub właściwości psycho-fizycznych – diagnozowanych przez ergonomię pracy. Diagnoza winna być realizowana w obrębie jednej lub większej ilości wizyt. Diagnoza nie powinna obejmować wiedzy i umiejętności typowo zawodowych np. umiejętności obsługi komputera, znajomości języka obcego, spawanie, gotowanie etc. i skupić się na diagnozie kompetencji psychospołecznych, które warunkują skuteczne wykonanie zadań zawodowych. Badania winny być prowadzone co do zasady w obrębie jednego profilu opracowanego dla roli zawodowej a ich wynik winien uwzględniać odpowiedź na pytanie czy badany „dobrze wykonuje zadania zawodowe przypisane do jego przyszłego stanowiska pracy/zawodu” lub w jakim stopniu osoba badana ma kompetencje potrzebne do realizacji zadań realizowanych na danym stanowisku pracy/w zawodzie. Minimum połowa narzędzi diagnostycznych, w obrębie poszczególnych branż/kompetencji kluczowych, winna być opracowana w sposób umożliwiający badanie indywidualne. Liczba osób przeprowadzających diagnozę (pracowników zamawiającego): nie więcej niż dwóch. Zakup materiałów/zasobów potrzebnych do wykonania zadań pozostanie w gestii Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany będzie również do przeprowadzenia instruktażu/szkolenia wśród pracowników zamawiającego z zakresu wykorzystania narzędzi diagnostycznych w siedzibie Zamawiającego (lub innym przez niego wskazanym miejscu). Części zamówienia: Część I Opracowanie i dostawa 52 narzędzi diagnostycznych dla czynności zawodowych odpowiednio z obszarów: administracyjno – usługowy – 8 budowlany – 8 elektryczno-elektroniczny – 8 mechaniczny i górniczo-hutniczy – 8 rolniczo-leśny – 8 turystyczno-gastronomiczny – 8 medyczno-społeczny – 2 artystyczny – 2 poprzez adaptację rozwiązań wypracowanych w ramach projektu PI-PWP Wielowymiarowy model wsparcia i identyfikacji kompetencji zawodowych realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki polegającą na dostosowaniu narzędzi do poszczególnych branż (zawodów/czynności zawodowych) oraz grupy docelowej (uczniowie szkół zawodowych - ponadgimnazjalnych/ponadpodstawowych). Część II Opracowanie i dostawa 12 narzędzi diagnostycznych dla czynności zawodowych odpowiednio z obszarów: administracyjno – usługowy – 2 budowlany – 2 elektryczno-elektroniczny – 2 mechaniczny i górniczo-hutniczy – 2 rolniczo-leśny – 2 turystyczno-gastronomiczny – 2 poprzez adaptację rozwiązań wypracowanych w ramach projektu PI-PWP NOWY MODEL REKRUTACJI – partnerstwo na rynku pracy realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki polegającą na dostosowaniu narzędzi do poszczególnych branż (zawodów/czynności zawodowych) oraz grupy docelowej (uczniowie szkół zawodowych - ponadgimnazjalnych/ponadpodstawowych). Część III Opracowanie i dostawa 16 narzędzi diagnostycznych dla czynności zawodowych odpowiednio z obszarów: administracyjno – usługowy – 2 budowlany – 2 elektryczno-elektroniczny – 2 mechaniczny i górniczo-hutniczy – 2 rolniczo-leśny – 2 turystyczno-gastronomiczny – 2 medyczno-społeczny – 2 artystyczny – 2 wykorzystujących w procesie diagnozy typowe dla poszczególnych zawodów w obrębie branż pomoce dydaktyczne. Wykonawca winien uwzględnić najczęściej wybierane i kształcone w szkołach na terenie Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego w obrębie poszczególnych branż. Część IV Opracowanie i dostawa 20 narzędzi diagnostycznych dla poszczególnych kompetencji kluczowych ((1): kompetencje komunikacyjne i społeczne, (2): kompetencje językowe, (3): kompetencje informatyczne i matematyczne, (4): kompetencje kulturowe i artystyczne, (5): kompetencje przedsiębiorcze.) – po 4 na daną kompetencję.

Zamawiający:
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku
Adres: | ul. Żabia 5, 15-448 Białystok, woj. podlaskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: przetargi@ckubialystok.pl tel: 856 515 855 fax: 856 515 855 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 514998-N-2019 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2019-02-16 | Termin składania wniosków: | 2019-02-26 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | www.ckubialystok.pl | Informacja dostępna pod: | www.ckubialystok.pl (Biuletyn Informacji Publicznej) |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
39162100-6 | Pomoce dydaktyczne |