Informacje o przetargu
Na Środku Świata” w Nowinach Wielkich - poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi w zakresie (dopuszcza się składanie ofert częściowych) : Część 1: Przeprowadzenie szkolenia doskonalącego/kursu uzupełniającego dla 6 nauczycieli. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkolenia doskonalącego/kursu uzupełniającego dla 6 nauczycieli. Ramowy opis programu nauczania obejmuje 240 godz., przygotowania merytorycznego do prowadzenia przedszkola integracyjnego, dokonywania diagnozy dzieci w oparciu o indywidualny arkusz diagnostyczny, którego wynikiem będzie pełna informacja o dziecku, o jego potrzebach i możliwościach, określenie kierunku oddziaływania na grupę i poszczególne dzieci, dokonywanie wyboru programu wychowawczych przedszkola, opracowanie rozkładu materiału, opracowanie indywidualnych programów szkoleniowych w zakresie artystycznej-terapii, program wsparcia nauczycieli wychowania przedszkolnego współpracujących z dziećmi ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi i pochodzących z odmiennych kulturowo środowisk wychowawczych (treści edukacyjne: a) Nauczyciel wychowania przedszkolnego wobec niepełnosprawności intelektualnej: Wzbogacanie środowiska wychowawczego poprzez angażowanie zróżnicowanych zmysłów wzbogacających stymulacje rozwoju intelektualnego. Programy i ćwiczenia rozwijające kompetencje społeczne. Troska nauczycieli o własne pozytywne nastawienie do współpracy z dziećmi z niepełnosprawnością, działania sprzyjające zachowaniu higieny psychicznej. Troska o zapewnienie dobrej zabawy mimo, konieczności realizowania programu dydaktycznego. Rozwijanie wielodyscyplinarnej współpracy na rzecz wspomagania rozwoju w grupie, poziom rozumienia orzeczeń i zaleceń specjalistycznych (logopeda, psycholog, fizjoterapeuta); b) Praca nauczycieli wychowania przedszkolnego z rodzinami: Organizacja spotkań z rodzicami. Rola komunikacji elektronicznej, opracowanie informacji o dokonaniach dziecka. Włączanie rodziców do współpracy poprzez uświadamianie im ich roli jako współgospodarzy przedszkola w rozwoju dzieci w okresie przedszkolnym. c) Praca z dziećmi z zaburzeniami autystycznymi i dziećmi z zespołem Aspergera: Specyfika programu terapii i edukacji dzieci z autyzmem nauczanie ustrukturyzowane, współpraca na rzecz włączania, wspieranie i nagradzanie wszelkich interakcji społecznych dziecka – elementy terapii behawioralnej. Wsparcie technologiczne głównie wizualne, zawierające wskazówki jak dziecko powinno się zachować (obrazki), przyciągające uwagę dziecka. d) Postępowanie z dziećmi z zaburzeniami mowy: odgrywanie ról rozwoju kompetencji społecznych. Wprowadzanie programów budowania kompetencji językowych. Kształtowanie umiejętności mówienia poprzez dostosowanie dziecku zróżnicowanych doświadczeń językowych (ustnych, pisanych i drukowanych) poprzez oponowanie, czytanie, odgrywanie ról i tworzenie historyjek. Tworzenie warunków zmuszających dzieci do komunikowania się między sobą. Tworzenie sytuacji, w których dzieci muszą same formułować swoje prośby do osób dorosłych. Rozwój umiejętności językowych w zabawie. Zorganizowanie i zakup sprzętów związanych z kompetencjami w mówieniu, słuchaniu, pracy zespołowej. e) Indywidualne traktowanie i uczenie dzieci w grupie przedszkolnej a ich praca w zespole: Stworzenie warunków odbioru indywidualnych zajęć poprzez wyodrębnienie i zorganizowanie odrębnego, wyciszonego miejsca do indywidualnej pracy z dzieckiem. Nagradzanie podejmowania współpracy zespołowej. f) Dzieci z nadpobudliwością ruchową i zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania: Technika wzmacniania właściwych zachowań u dzieci. Odgrywanie ról rozwijających kompetencje społeczne. Wczesna interwencja. g) Dzieci z zaburzeniami narządu ruchu zaburzeniami neurologicznymi: Znaczenie programu wczesnej interwencji, skupiającej się na rozwoju motorycznym, w dalszym rozwoju fizyczno-ruchowym dziecka, niezależnie od przyczyn niepełnosprawności. Konieczność współpracy z rodzicami realizującymi dalszą cześć programu i wdrażających określone nawyki motoryczne. Konieczność współpracy z wielodyscyplinarnym zespołem Specjalistów tj. terapeuci zajęciowi, fizjoterapeuci. Radzenie sobie z problemami związanymi z komunikowaniem się dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością. h) Specyfika postępowania z dziećmi z zaburzeniami wzroku. Rola programów zapewniających: dobry start przedszkolaka z niepełnosprawnością wzrokową, zmniejszającym niekorzystne następstwa niepełnosprawności. Szczególna rola włączania lecz także poznania specyfiki zabawy i włączania do zabawy dzieci z niepełnosprawnością wzrokową. Konieczność współpracy z okulistą, terapeutą zajęciowym oraz instruktorem orientacji przestrzennej. i) Rozpoznawanie dzieci wybitnie zdolnych i rozwijanie talentów: Znaczenie identyfikacji wybitnych zdolności i wczesnej diagnozy potrzeb edukacyjnych u małych dzieci i ich znaczenie dla późniejszych osiągnięć szkolnych. Rola uwrażliwiania nauczycieli na przejawy zachowania wskazujące na różnice indywidualne między dziećmi przeciętnie zdolnymi a wybitnymi. ŁĄCZNIE 240 godz., gdzie 1 godz. = 45 minut. Minimalne wymagane parametry organizacyjne: 1. przeprowadzenie szkolenia/kursu i wydanie zaświadczenia zgodnie z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych; 2. Zapewnienie dla każdego uczestnika szkolenia/kursu materiałów szkoleniowych. Materiały szkoleniowe muszą być sporządzone w formie elektronicznej, w formacie umożliwiającym odczyt za pomocą bezpłatnych narzędzi, na nośniku typu pendrive; 3. Ubezpieczenie uczestników szkolenia/kursu; 4. Zapewnienie posiłku w czasie zajęć, ciepły posiłek w czasie zajęć trwających powyżej 6 godzin, serwis kawowy w czasie zajęć trwających 4 godziny; 5. prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia/kursu: a) dziennik zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć, b) kartę czasu pracy trenera, rejestr wydanych zaświadczeń (w wyniku oceny i walidacji uzyskanych kompetencji zgodnie z „Wytycznymi w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020” tj. a) ETAP I – Zakres, b) ETAP II – Wzorzec, ETAP III – Ocena, d) ETAP IV – Porównanie) oraz przekazania kserokopii w/w dokumentacji, potwierdzonej za zgodność z oryginałem w terminie 7 dni od daty zakończenia szkolenia/kursu.; 6. opatrzenie wszelkiej dokumentacji logotypami, które są dostępne na stronie internetowej http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/ oraz informacją o współfinansowaniu zajęć z Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z „Podręcznikiem wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji”. Zamawiający zobowiązuje się do bezpłatnego udostępnienia pomieszczenia (sali) na realizację zajęć. Część 2: Usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć specjalistycznych, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia MEN z dnia 30.04.2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć specjalistycznych, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. poz. 532) tj.: 1) Zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Liczba dzieci w grupie: do 5. W ramach projektu przewiduje się utworzenie 13 grup. Spotkania odbywać się będą w tygodniu średnio po 1 godz. x 32 tygodnie. Łącznie 416 godz.; 2) Zajęć logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Liczba dzieci w grupie: do 3. W ramach projektu przewiduje się utworzenie 22 grup. Spotkania odbywać się będą w tygodniu średnio po 1 godz. x 32 tygodnie. Łącznie 704 godz.; 3) Zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym. Liczba dzieci w grupie: do 10. W ramach projektu przewiduje się utworzenie 7 grup. Spotkania odbywać się będą w tygodniu średnio po 1 godz. x 32 tygodnie. Łącznie 224 godz.; 4) Zajęć dodatkowych w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci organizowane od 4 do 8 godz. w miesiącu/grupa, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dzieci. Liczba dzieci w grupie: 3. W ramach projektu przewiduje się utworzenie 2 grup. Łącznie: 120 godz. 5) Zajęć stymulujących rozwój psychoruchowy tj. gimnastyka korekcyjna oraz rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne organizowane od 4 do 8 godz. w miesiącu/grupa, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dzieci. Liczba dzieci w grupie: do 10. W ramach projektu przewiduje się utworzenie 7 grup. Łącznie: 420 godz. ŁĄCZNIE 1884 godz., gdzie 1 godz. = 45 minut. Minimalne wymagane parametry organizacyjne: 1. Zapewnienie kadry merytorycznej posiadającej przygotowanie do pracy z małymi dziećmi oraz z minimum rocznym praktycznym doświadczeniem zawodowym w tematyce zgodnej z planowanymi do poprowadzenia zajęciami (każda ze wskazanych w formularzu ofertowym osób musi spełnić oba warunki indywidualnie); 2. zapewnienie dla dziecka i rodzica kompletu materiałów dydaktycznych w ramach każdych zajęć (np. ćwiczenie, podręcznik, film itp.) tj.: 1) Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Łącznie: 65 kpl.; 2) Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzenia komunikacji językowej oraz utrudniają naukę. Łącznie: 65 kpl.; 3) Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci z dysfunkcjami i zaburzeniami utrudniającymi funkcjonowanie społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym. Łącznie: 65 kpl.; 4) Zajęcia dodatkowe w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Łącznie: 6 kpl.; 5) Zajęcia stymulujące rozwój psychoruchowy tj. gimnastyka korekcyjna oraz rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne. Łącznie: 65 kpl. ŁĄCZNIE: 266 kpl. Materiały dydaktyczne objęte przedmiotem zamówienia: muszą być fabrycznie nowe i nieużywane oraz wolne od wad i usterek, muszą być wolne od obciążeń prawami osób trzecich. Wykonawca udzieli na dostarczone materiały dydaktyczne gwarancji na okres nie krótszy niż 24 miesiące, licząc od daty podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego. 3. prowadzenie dokumentacji przebiegu zajęć: a) dziennik zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć, b) zeszyt dziecka oraz przekazania kserokopii w/w dokumentacji wraz z minimum 1 egzemplarzem każdego z ww. materiałów dydaktycznych, potwierdzonej za zgodność z oryginałem w terminie 7 dni od daty zakończenia zajęć; 4. opatrzenie wszelkiej dokumentacji logotypami, które są dostępne na stronie internetowej http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/ oraz informacją o współfinansowaniu zajęć z Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z „Podręcznikiem wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji”. Zamawiający zobowiązuje się do bezpłatnego udostępnienia pomieszczenia (sali) na realizację zajęć.
Zamawiający:
Gmina Witnica
Adres: | Plac Andrzeja Zabłockiego 6, 66-460 Witnica, woj. lubuskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: wrg@witnica.pl tel: 957 216 446 fax: 957 515 218 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 535230-N-2018 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2018-03-22 | Termin składania wniosków: | 2018-04-10 |
Rodzaj zamówienia: | usługi | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 164 dni | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE | Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 2 | Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | http://bip.wrota.lubuskie.pl/ugwitnica/ | Informacja dostępna pod: | http://bip.wrota.lubuskie.pl/ugwitnica/ |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe | |
80500000-9 | Usługi szkoleniowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
---|---|---|
Przeprowadzenie szkolenia doskonalącego/kursu uzupełniającego dla 6 nauczycieli. | APPLITI Anna Łuś Zielona Góra | 14 696,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-06-18 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 80500000 80000000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 14 696,00 zł Minimalna złożona oferta: 14 696,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 14 696,00 zł Maksymalna złożona oferta: 14 696,00 zł | |
Nazwa części | Wykonawca | Wartość |
Usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć specjalistycznych, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia MEN z dnia 30.04.2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i pla | Open Education Group Sp. z o.o. Białystok | 116 144,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego.
| Dane ogłoszenia o wyniku: Data udzielenia: 2018-06-18 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 80500000 80000000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 116 144,00 zł Minimalna złożona oferta: 116 144,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 116 144,00 zł Maksymalna złożona oferta: 116 144,00 zł | |
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 500076412-N-2018 z dnia 10-04-2018 r. Witnica: OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA OGŁOSZENIE DOTYCZY: Ogłoszenia o zamówieniu INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU Numer: 535230-N-2018 Data: 22/03/2018 SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY Gmina Witnica, Krajowy numer identyfikacyjny 21096688100000, ul. Plac Andrzeja Zabłockiego 6, 66-460 Witnica, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 957 216 446, e-mail wrg@witnica.pl, faks 957 515 218. Adres strony internetowej (url): http://bip.wrota.lubuskie.pl/ugwitnica/ SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU II.1) Tekst, który należy zmienić: Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: Numer sekcji: IV. Punkt: 6.2. W ogłoszeniu jest: Data: 2018-04-10, godzina: 10:00 W ogłoszeniu powinno być: Data: 2018-04-13, godzina: 10:00 |
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nazwa projektu lub programu
Zadanie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020 w części współfinansowanej z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 535230-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 500076412-N-2018
I. 1) NAZWA I ADRES:
Adres strony internetowej (url): http://bip.wrota.lubuskie.pl/ugwitnica/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
80500000-9
Dodatkowe kody CPV:
80000000-4
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Przeprowadzenie szkolenia doskonalącego/kursu uzupełniającego dla 6 nauczycieli. | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/05/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 11947.98 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: APPLITI Anna Łuś Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Lisia 57/7 Kod pocztowy: 65-093 Miejscowość: Zielona Góra Kraj/woj.: lubuskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 14696.00 Oferta z najniższą ceną/kosztem 14696.00 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 14696.00 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Usługa polegająca na przeprowadzeniu zajęć specjalistycznych, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia MEN z dnia 30.04.2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11/05/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 94426.02 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 1 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Open Education Group Sp. z o.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: ul. Jagienki 4 Kod pocztowy: 15-480 Miejscowość: Białystok Kraj/woj.: podlaskie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 116144 Oferta z najniższą ceną/kosztem 116144 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 116144 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe: |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu