IV.1) OPIS IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca przystępując do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: -70.000 zł; Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium dla części II. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt. 2b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. Nr 42 z 2007 r., poz. 275 z późniejszymi zmianami). 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na następujący rachunek bankowy Bank BS O/Łagów nr 45 8507 0004 2006 6000 0068 0002 przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. W przypadku wpłaty wadium w pieniądzu przez Wykonawcę z siedzibą poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w walucie innej niż PLN, należy upewnić się, czy na konto Zamawiającego wpłynęła cała kwota wadium, nie pomniejszona o koszty prowizji bankowych związanych z przeliczeniem walut obcych na PLN. 6. Wadium w pozostałych formach należy złożyć w oryginale i dołączyć do oferty w osobnej kopercie. W ofercie należy załączyć kserokopię gwarancji lub poręczenia potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Zamawiający zwracając wadium w trybie art. 46 Pzp, zwróci Wykonawcy oryginał dokumentu wadium, wobec czego zaleca się nie spinać w sposób trwały oryginału dokumentu wadium. Wraz z ofertą należy złożyć oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium. 7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 11 i 13. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczność, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o której mowa w art. 25a ust.1 tejże ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt. 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą, lub w terminie, o którym mowa w pkt. 11, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą, wyklucza się z postępowania udzielenie zamówienia, a ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu (przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne) Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów: Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia: Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: IV.2.2) Kryteria Kryteria | Znaczenie |
wydłużony okres gwarancji | 40,00 |
cena | 60,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Istotne postanowienia umowy w sprawie zamówień publicznych zawiera załącznik nr S6 do SIW, stanowiący jej integralną część. 2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności za wyjątkiem zmian wskazanych w § 17 ust. 3 pkt 3.4 istotnych postanowień umowy, które mogą nastąpić w wyniku jednostronnego oświadczenia Zamawiającego.. 3. Zgodnie z art. 144 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania następujących zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonał wyboru oferty. A) Zadanie 1 – termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Zbelutce Zmiana postanowień w zawartej umowie może nastąpić w następujących przypadkach: 3.1 terminu wykonania umowy, w następujących przypadkach: 1) udzielenia w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji, a powodujących konieczność jego wydłużenia, 2) pisemnego żądania wstrzymania prac skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego lub wydania zakazu prowadzenia prac przez organ administracji publicznej, o ile żądanie lub wydanie zakazów nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 3) wystąpienia niekorzystnych zjawisk atmosferycznych trwających dłużej niż 3 dni robocze, obiektywnie uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych lub przeprowadzenie prób i sprawdzeń lub dokonywanie odbiorów zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy przez inspektora nadzoru inwestorskiego, 4) wystąpienie okoliczności siły wyższej, jako zdarzenia niezależnego od żadnej ze Stron, w szczególności pożaru, powodzi, ataku terrorystycznego, klęski żywiołowej, pandemii, epidemii, które nastąpiło po wejściu w życie umowy, 5) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych lub terenowych, 6) koniecznością usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 7) koniecznością uwzględnienia wydanych w toku realizacji prac zaleceń właściwych służb i inspekcji, decyzji organów administracji publicznej, orzeczeń sądów oraz konieczność uzyskania dodatkowych aktów administracyjnych lub orzeczeń sądowych niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, jeżeli powodują one wydłużenie czasu realizacji i nie wynikają z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, W okolicznościach wyżej wymienionych strony ustalają nowe terminy umowne z tym, że wielkość tych zmian musi być powiązana z przyczyną, jaka ją spowodowała. Wydłużenie okresu obowiązywania umowy nakłada na Wykonawcę obowiązek przedłużenia terminu ważności zabezpieczenia należytego wykonania umowy z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i jego wysokości oraz jeżeli jest to konieczne uzyskanie zgody Dotującego. 3.2. sposobu świadczenia Wykonawcy, w następujących przypadkach: a) niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń, wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, b) możliwością zastosowania materiałów lub urządzeń o równym lub lepszym standardzie niż przyjęte w dokumentacji projektowej, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót, c) możliwością zastosowania technologii wykonania zaprojektowanych robót, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji zadania, kosztów wykonywanych prac lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, d) koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazanie w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, e) wystąpieniem odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunków geologicznych skutkujących brakiem możliwości zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, f) wystąpieniem odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunków terenowych, a w szczególności istnienia nie zainwentaryzowanych lub błędnie zainwentaryzowanych obiektów budowlanych, g) koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, h) koniecznością usunięcia sprzeczności w dokumentacji projektowej, i) zaistnieniem przesłanek do wykonania robót zamiennych w stosunku do rozwiązań przewidzianych w dokumentacji projektowej, skutkujących zwiększeniem: bezpieczeństwa realizacji robót, bezpieczeństwa użytkowania, funkcjonalności obiektu budowlanego lub zmniejszeniem kosztów realizacji zadania, usprawnieniem procesu budowlanego, jeżeli rozwiązania zamienne nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu budowlanego; 3.3. wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej robót podstawowych – w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne dla prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami prawa wykonania przedmiotu umowy, określonego w § 1 ust. 1 Umowy oraz pod warunkiem, że: a) roboty zamienne – zostaną wykonane po sporządzeniu przez Kierownika Budowy protokołu konieczności wykonania robót zamiennych wraz ze wstępną kalkulacją ich wykonania – potwierdzonego przez Inspektorów Nadzoru, a w przypadku ustanowienia nadzoru autorskiego również przez Projektanta sprawującego nadzór autorski oraz po zatwierdzeniu przez Przedstawiciela Zamawiającego. b) rozliczenie robót zamiennych w odniesieniu do robót podstawowych nastąpi na podstawie potwierdzonych przez Inspektorów Nadzoru obmiarów powykonawczych robót zamiennych, oraz sporządzonych na ich podstawie kosztorysów różnicowych, (których wartość zostanie uwzględniona w stosunku do wartości przedmiotu Umowy określonej w § 6 ust. 1 Umowy) - sporządzonych w oparciu o następujące zasady:: ceny jednostkowe robót podstawowych i zamiennych - należy przyjąć z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym - stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy zgodnie z § 3 ust. 2 Umowy, w przypadku - gdy występują roboty, których nie można rozliczyć w oparciu o ceny jednostkowe robót zawartych w kosztorysie ofertowym - ceny jednostkowe robót zamiennych należy obliczyć przy użyciu średnich składników cenotwórczych ( Rb-g, M,S, Kp, Z ) przyjętych z publikatorów „SEKOCENBUD” z kwartału poprzedzającego datę zawarcia Umowy - w oparciu o kosztorys robót zamiennych sporządzony metodą szczegółową, zgodnie z nieobowiązującym rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dn.13 lipca 2001r.w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych ( Dz.U.2001 Nr 80 poz.867). Podstawą do określenia nakładów rzeczowych - niezbędnych do sporządzenia kosztorysu robót zamiennych sporządzonego metodą szczegółową będą w kolejności : 1) normy zawarte w kosztorysie ofertowym złożonym przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym i stanowiący załącznik Nr 3 do Umowy, 2) odpowiednie pozycje Katalogów Nakładów Rzeczowych ( KNR-y ) – zaakceptowane przez Inspektorów Nadzoru, 3) odpowiednie pozycje Katalogów Nakładów Norm Rzeczowych ( KNNR-y ) - zaakceptowane przez Inspektorów Nadzoru, 4) wycena indywidualna - zaakceptowana przez Inspektorów Nadzoru. ilość jednostek przedmiarowych robót, które miały być pierwotnie wykonane (roboty podstawowe) - należy przyjąć z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym, stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy, ilość jednostek przedmiarowych robót zamiennych, należy przyjąć w oparciu o faktyczną ilość wykonanych jednostek robót zamiennych - wynikających z dokonanych i potwierdzonych przez Inspektorów Nadzoru obmiarów powykonawczych robót zamiennych. 3.4. rezygnacji z wykonania określonego zakresu robót przewidzianych w dokumentacji projektowej – w zakresie, w którym roboty będą się pokrywać lub będą zbędne z uwagi na realizację zamówienia związanego z realizacją Projektu RPSW.07.04.00-26-0079/18 pn. Rozwój infrastruktury sportowej i edukacyjnej na terenie Gminy Łagów współfinansowanego w ramach EFRR w ramach działania 7.4 „Rozwój infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej” Osi 7 „sprawne usługi publiczne” w ramach Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Roboty takie w dalszej części Umowy nazwane zostają robotami zaniechanymi. Roboty zaniechane - zostaną pominięte w realizacji po sporządzeniu przez Inspektorów Nadzoru protokołu konieczności pominięcia określonych robót wraz ze wstępną kalkulacją ich wartości – potwierdzonego przez Przedstawiciela Zamawiającego. Ustalenie wartości robót zaniechanych nastąpi na podstawie kosztorysów robót zaniechanych, (których wartość zostanie odliczona od wartości przedmiotu Umowy, określonej w § 6 ust. 1 Umowy) - sporządzonych przez Inspektorów Nadzoru i parafowanych przez Kierownika Budowy w oparciu o następujące zasady: cenę robót zaniechanych - należy obliczyć w oparciu o kosztorys robót zaniechanych, przyjmując ceny jednostkowe robót zaniechanych z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym – stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy. ilość jednostek przedmiarowych robót zaniechanych - które miały być pierwotnie wykonane, należy przyjąć z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym - stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy. zmiana umowa w tym zakresie wymaga dla swej ważności jedynie doręczenia pisemnego oświadczenia Zamawiającego zawierającego zestawienie robót zamiennych wraz z podaniem ich wartości jednostkowej i łącznej.. 3.5. zmiany osobowe w przypadku: a) zmiany osób odpowiedzialnych za realizacje umowy pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w siwz; b) zmiany podwykonawcy, przy pomocy, którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia a także jest w sytuacji ekonomiczniej i finansowej, jak dotychczasowy podwykonawca, c) powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy w trakcie realizacji zadania, jeżeli Wykonawca nie zakładał wykonania zamówienia przy pomocy podwykonawcy(ców) na etapie złożenia oferty lub rozszerzenia zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, w szczególności gdy posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. 4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, ale nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody. B) Zadanie 2 - Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Zbelutce o sale gimnastyczną i dodatkowe sale lekcyjne w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rozwój infrastruktury sportowej i edukacyjnej na terenie gminy Łagów” Zmiana postanowień w zawartej umowie może nastąpić w następujących przypadkach: 3.1 terminu wykonania umowy, w następujących przypadkach: 8) udzielenia w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych związanych z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji, a powodujących konieczność jego wydłużenia, 9) pisemnego żądania wstrzymania prac skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego lub wydania zakazu prowadzenia prac przez organ administracji publicznej, o ile żądanie lub wydanie zakazów nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 10) wystąpienia niekorzystnych zjawisk atmosferycznych trwających dłużej niż 3 dni robocze, obiektywnie uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych lub przeprowadzenie prób i sprawdzeń lub dokonywanie odbiorów zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy przez inspektora nadzoru inwestorskiego, 11) wystąpienie okoliczności siły wyższej, jako zdarzenia niezależnego od żadnej ze Stron, w szczególności pożaru, powodzi, ataku terrorystycznego, klęski żywiołowej, pandemii, epidemii, które nastąpiło po wejściu w życie umowy, 12) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych lub terenowych, 13) koniecznością usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 14) koniecznością uwzględnienia wydanych w toku realizacji prac zaleceń właściwych służb i inspekcji, decyzji organów administracji publicznej, orzeczeń sądów oraz konieczność uzyskania dodatkowych aktów administracyjnych lub orzeczeń sądowych niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, jeżeli powodują one wydłużenie czasu realizacji i nie wynikają z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 15) gdy organy i instytucje uzgadniające nie wydały uzgodnień w ustawowym terminie, a w przypadku zarządzających mediami w terminie 2 miesięcy; 16) natrafienie przez Wykonawcę na urządzenia podziemne uprzednio niezinwentaryzowane uniemożliwiające planowe wykonanie robót; 17) innych przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy skutkujących niemożliwością prowadzenia prac, np.: brak możliwości dojazdu oraz transportu materiałów na teren robót spowodowany awariami, remontami, przebudową dróg dojazdowych oraz protestami mieszkańców z blokadą dróg, prowadzenie wykopalisk archeologicznych w związku ze znaleziskami archeologicznymi odkrytymi w trakcie robót, znalezienia niewypałów, niewybuchów lub innych przedmiotów niebezpiecznych itp. W okolicznościach wyżej wymienionych strony ustalają nowe terminy umowne z tym, że wielkość tych zmian musi być powiązana z przyczyną, jaka ją spowodowała. Wydłużenie okresu obowiązywania umowy nakłada na Wykonawcę obowiązek przedłużenia terminu ważności zabezpieczenia należytego wykonania umowy z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i jego wysokości oraz jeżeli jest to konieczne uzyskanie zgody Dotującego. 3.4. sposobu świadczenia Wykonawcy, w następujących przypadkach: j) niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń, wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, k) możliwością zastosowania materiałów lub urządzeń o równym lub lepszym standardzie niż przyjęte w dokumentacji projektowej, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót, l) możliwością zastosowania technologii wykonania zaprojektowanych robót, pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji zadania, kosztów wykonywanych prac lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, m) koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazanie w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, n) wystąpieniem odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunków geologicznych skutkujących brakiem możliwości zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych, o) wystąpieniem odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunków terenowych, a w szczególności istnienia nie zainwentaryzowanych lub błędnie zainwentaryzowanych obiektów budowlanych, p) koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, q) koniecznością usunięcia sprzeczności w dokumentacji projektowej, r) zaistnieniem przesłanek do wykonania robót zamiennych w stosunku do rozwiązań przewidzianych w dokumentacji projektowej, skutkujących zwiększeniem: bezpieczeństwa realizacji robót, bezpieczeństwa użytkowania, funkcjonalności obiektu budowlanego lub zmniejszeniem kosztów realizacji zadania, usprawnieniem procesu budowlanego, jeżeli rozwiązania zamienne nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu budowlanego; 3.5. wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej robót podstawowych – w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne dla prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami prawa wykonania przedmiotu umowy, określonego w § 1 ust. 1 Umowy oraz pod warunkiem, że: c) roboty zamienne – zostaną wykonane po sporządzeniu przez Kierownika Budowy protokołu konieczności wykonania robót zamiennych wraz ze wstępną kalkulacją ich wykonania – potwierdzonego przez Inspektorów Nadzoru, a w przypadku ustanowienia nadzoru autorskiego również przez Projektanta sprawującego nadzór autorski oraz po zatwierdzeniu przez Przedstawiciela Zamawiającego. d) rozliczenie robót zamiennych w odniesieniu do robót podstawowych nastąpi na podstawie potwierdzonych przez Inspektorów Nadzoru obmiarów powykonawczych robót zamiennych, oraz sporządzonych na ich podstawie kosztorysów różnicowych, (których wartość zostanie uwzględniona w stosunku do wartości przedmiotu Umowy określonej w § 6 ust. 1 Umowy) - sporządzonych w oparciu o następujące zasady:: ceny jednostkowe robót podstawowych i zamiennych - należy przyjąć z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym - stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy zgodnie z § 3 ust. 2 Umowy, w przypadku - gdy występują roboty, których nie można rozliczyć w oparciu o ceny jednostkowe robót zawartych w kosztorysie ofertowym - ceny jednostkowe robót zamiennych należy obliczyć przy użyciu średnich składników cenotwórczych ( Rb-g, M,S, Kp, Z ) przyjętych z publikatorów „SEKOCENBUD” z kwartału poprzedzającego datę zawarcia Umowy - w oparciu o kosztorys robót zamiennych sporządzony metodą szczegółową, zgodnie z nieobowiązującym rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dn.13 lipca 2001r.w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych ( Dz.U.2001 Nr 80 poz.867). Podstawą do określenia nakładów rzeczowych - niezbędnych do sporządzenia kosztorysu robót zamiennych sporządzonego metodą szczegółową będą w kolejności : 1) normy zawarte w kosztorysie ofertowym złożonym przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym i stanowiący załącznik Nr 3 do Umowy, 2) odpowiednie pozycje Katalogów Nakładów Rzeczowych (KNR-y) – zaakceptowane przez Inspektorów Nadzoru, 3) odpowiednie pozycje Katalogów Nakładów Norm Rzeczowych (KNNR-y) - zaakceptowane przez Inspektorów Nadzoru, 4) wycena indywidualna - zaakceptowana przez Inspektorów Nadzoru. ilość jednostek przedmiarowych robót, które miały być pierwotnie wykonane (roboty podstawowe) - należy przyjąć z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym, stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy, ilość jednostek przedmiarowych robót zamiennych, należy przyjąć w oparciu o faktyczną ilość wykonanych jednostek robót zamiennych - wynikających z dokonanych i potwierdzonych przez Inspektorów Nadzoru obmiarów powykonawczych robót zamiennych. 3.4. rezygnacji z wykonania określonego zakresu robót przewidzianych w dokumentacji projektowej – w zakresie, w którym roboty będą się pokrywać lub będą zbędne.Roboty takie w dalszej części Umowy nazwane zostają robotami zaniechanymi. Roboty zaniechane - zostaną pominięte w realizacji po sporządzeniu przez Inspektorów Nadzoru protokołu konieczności pominięcia określonych robót wraz ze wstępną kalkulacją ich wartości – potwierdzonego przez Przedstawiciela Zamawiającego. Ustalenie wartości robót zaniechanych nastąpi na podstawie kosztorysów robót zaniechanych, (których wartość zostanie odliczona od wartości przedmiotu Umowy, określonej w § 6 ust. 1 Umowy) - sporządzonych przez Inspektorów Nadzoru i parafowanych przez Kierownika Budowy w oparciu o następujące zasady: cenę robót zaniechanych - należy obliczyć w oparciu o kosztorys robót zaniechanych, przyjmując ceny jednostkowe robót zaniechanych z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym – stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy. ilość jednostek przedmiarowych robót zaniechanych - które miały być pierwotnie wykonane, należy przyjąć z kosztorysu ofertowego złożonego przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym - stanowiącym załącznik Nr 3 do Umowy. zmiana umowa w tym zakresie wymaga dla swej ważności jedynie doręczenia pisemnego oświadczenia Zamawiającego zawierającego zestawienie robót zamiennych wraz z podaniem ich wartości jednostkowej i łącznej. 3.5. Zmian osobowych w przypadku: a) zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy, pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ; b) zmiany podwykonawcy, przy pomocy, którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia a także jest w sytuacji ekonomiczniej i finansowej, jak dotychczasowy podwykonawca, c) powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy w trakcie realizacji zadania, jeżeli Wykonawca nie zakładał wykonania zamówienia przy pomocy podwykonawcy(ców) na etapie złożenia oferty lub rozszerzenia zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, w szczególności gdy posłużenie się podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. 3.6. w zakresie zmiany wynagrodzenia - Strony zastrzegają sobie możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z art. 142 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych w następujących okolicznościach: 1) zmiany ustawowej stawki VAT od towarów i usług na roboty objęte przedmiotem zamówienia, w okresie obowiązywania umowy, 2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za prace lub wysokości minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, w okresie obowiązywania umowy 3) zmiany zasad podleganiu ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne; 4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych - jeśli zmiany te miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę. 5) obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy, spowodowane rezygnacją przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia i udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. 3.6.1. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt. 3.5 pkt. 1) zmiana wynagrodzenia brutto będzie dotyczyła faktur wystawionych po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających wartość stawki podatku VAT od towarów i usług. Zmiana stawki VAT od towarów i usług, pociąga za sobą zmianę wynagrodzenia brutto, o którym mowa w §5, bez konieczności sporządzenia aneksu do niniejszej umowy. Ustalona stawka VAT będzie doliczona do ceny netto danej faktury. 3.6.2. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w pkt. 3.5 pkt. 2) wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę wysokości wynagrodzenia. Wniosek powinien dotyczyć wyłącznie osób bezpośrednio realizujących umowę. Wniosek winien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne o prawne oraz dokładne wyliczenie kwot wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy, w szczególności wykonawca zobowiązany jest do zobligowany wykazać wiosek pomiędzy wnioskowana kwotą podwyższenia wynagrodzenia, a wpływem zmiany minimalnego wynagrodzenia za parce na kalkulacje ceny ofertowej. Wniosek powinien obejmować jedynie te dodatkowe koszty realizacji zamówienia, które wykonawca zobowiązany jest ponosić w związku z podwyższeniem wysokości płacy minimalnej. Nie będą akceptowalne koszty wynikające z podwyższenia wynagrodzeń pracownikom Wykonawcy, które nie są konieczne w celu dostosowania do wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę. Zmiana wynagrodzenia będzie obejmowała sumę wzrostu kosztów wykonawcy zamówienia publicznego wynikających z podwyższenia dotychczasowej kwoty minimalnego wynagrodzenia, przysługującego odpowiednio osobom biorącym udział w realizacji części pozostałej do wykonania umowy w sprawie zamówienia. 3.6.3. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 3.5 pkt. 3) wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę wynagrodzenia w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie zasad podleganiu ubezpieczeniu społecznemu lub zdrowotnemu lub wysokości stawki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Wniosek powinien dotyczy osób bezpośrednio realizujących umowę. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne lub prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy. W szczególności wykonawca zobowiązany jest wykazać związek pomiędzy wnioskowana kwotą podwyższenia wynagrodzenia a wpływem zmiany zasad, o których mowa w ust 3.5 pkt. 3) na kalkulacje ceny ofertowej. Wniosek winien obejmować jedynie te dodatkowe koszty realizacji zamówienia, które wykonawca obowiązkowo ponosi w związku ze zmiana zasad, o których mowa w ust 3.5 pkt. 3). Zmiana wynagrodzenia będzie obejmowała sumę wzrostu kosztów zamówienia publicznego oraz drugiej strony umowy o pracę lub innej umowy cywilnoprawnej, łączącej wykonawcę z osoba fizyczną nieprowadząca działalności gospodarczej, wynikającej z konieczności odprowadzania dodatkowych składek od wynagrodzeń osób zatrudnionych o umowę o pracę lub na podstawie innej umowy cywilnoprawnej zawartej przez Wykonawcę z osoba fizyczną nieprowadząca działalności gospodarczej, wynikających z zmiany zasad podlegania społecznym lub ubezpieczeniom zdrowotnym lub wysokości stawki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne przysługujące odpowiednio biorącym udział w realizacji części zamówienia pozostałej do wykonania przy założeniu braku zmiany wynagrodzenia netto tych osób. 3.6.4. Zmiana wysokości wynagrodzenia w przypadku zaistnienia przesłanki, o której mowa w ust. 3.5 pkt. 4) będzie podlegała zmianie o sumę wzrostu kosztów wykonawcy zamówienia publicznego z tytułu zatrudnienia osób na podstawie umowy o prace lub innej umowy cywilnoprawnej oraz drugiej strony umowy o prace oraz innej umowy cywilnoprawnej łączącej Wykonawcę z osoba fizyczna nieprowadzącą działalności gospodarczej wynikającej z konieczności odprowadzenia składek od wynagrodzeń osób zatrudnionych na umowę o pracę lub na podstawie innej umowy cywilnoprawnej, zawartej przez Wykonawcę z osobą fizyczna nieprowadzącą działalność gospodarczą, wynikających ze zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018r. o pracowniczych planach kapitałowych, przysługującego odpowiednio biorącym udział w realizacji części zamówienia pozostałej do wykonania, przy założeniu braku zmiany wynagrodzenia netto dla tych osób. Kwota odpowiadająca zmianie kosztu Wykonawcy odnosić się będzie wyłącznie do części wynagrodzenia pracowników, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, odpowiadającemu zakresowi, w jakim wykonują oni prace bezpośrednio związane z realizacja przedmiotu umowy. W przypadku zmiany, o której mowa Wykonawca wraz z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia przedstawia sposób i podstawę wyliczenia odpowiedniej zmiany wynagrodzenia oraz przedkłada dokumenty na ich potwierdzenie / umowy o prace/ aneksy do umów bądź umowy cywilnoprawne/ aneksy dodo umów cywilnoprawnych- potwierdzających odpowiednia zmianę wynagrodzenia. 3.5.4. Zamawiający w terminie 21 dni roboczych od daty otrzymania kompletnego wniosku od Wykonawcy, rozpatrzy wniosek o zmianę umowy. Zamawiający po zaakceptowaniu wniosku wyznaczy datę podpisania aneksu do umowy. 3.5.5. W przypadku potwierdzenia przez Zamawiającego zasadności wprowadzenia zmian do umowy, zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia z życie zmian, o których mowa w ustawie PZP art. 142 ust., 5 pkt. 1, 2, 3. Obowiązek wykazania wpływu zmian, o których mowa w ust. 3.5. pkt. 1, 2, 3 należy do wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany umowy przez Zamawiającego. 3.7. Zmiany materiałów i/lub urządzeń i/lub rozwiązań technicznych lub technologicznych w porównaniu z zapisami zawartymi w SIWZ i/lub rozwiązaniami zawartymi w złożonej ofercie przetargowej (z tym zastrzeżeniem, że parametry zamienianych produktów nie mogą być gorsze niż wynikające z dokumentacji projektowej oraz złożonej przez Wykonawcę oferty) w sytuacji, gdy wprowadzone zmiany: a) spowodują obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy; b) spowodują poprawę parametrów technicznych; c) są wynikiem aktualnych rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów; d) są wynikiem niedostępności na rynku danych materiałów i/lub urządzeń. Taki fakt Wykonawca zobowiązany jest udowodnić. Powyższy fakt musi zostać potwierdzony przez Inspektora Nadzoru na piśmie. 4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, ale nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody. C) Część II - Zakup i dostawa wyposażenie pracowni matematyczno-przyrodniczej do szkół na terenie gminy Łagów w ramach projektu „Rozwój infrastruktury sportowej i edukacyjnej na terenie Gminy Łagów 1. Zmiana postanowień w zawartej umowie może nastąpić w następujących przypadkach: b) zmiana ceny brutto w przypadku zmiany stawki VAT, c) aktualizacje danych Wykonawcy i Zamawiającego poprzez: zmianę nazw firmy, zmianę siedziby, zmianę formy prawnej itp., d) w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy, e) ze względu na konieczność dostosowania zapisów umowy z Wykonawca do postanowień umowy o dofinansowanie zamówienia, f) zmiany sposobu rozliczenia umowy lub dokonania płatności, g) zmiany przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych; h) zmiana termin realizacji umowy na skutek zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi, w tym okoliczności wynikających z realizacji pozostałych części zamówienia lub okoliczności, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, pod warunkiem uzyskania zgody instytucji dofinansowującej, i że Zamawiający nie utraci dofinansowania; zmiana może nastąpić jedynie o czas w którym realizacja umowy była wstrzymana na skutek wystąpienia w/w okoliczności . i) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia; j) wprowadzenia podwykonawcy bądź dalszego podwykonawcy, k) gdy zmiany treści umowy są korzystne dla Zamawiającego. 2. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, ale nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody. IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy): Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data:
13.07.2020, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Polski IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak IV.6.5) Informacje dodatkowe: Rozdział 20. Obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO w przypadku zbierania danych osobowych bezpośrednio od osoby fizycznej, której dane dotyczą, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem danych osobowych uzyskanych w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Burmistrz Miasta i Gminy w Łagowie (Zamawiający -Gmina Łagów) ul. Rynek 62, 26-025 Łagów tel. 41 343 70 54 email: urzad@lagowgmina.pl dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych w Urzędzie Miasta i Gminy w Łagowie - Zamawiający Gmina Łagów : Robert Pytlik tel. 795 626 770, email: iod@abi-net.pl dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego IZP.271.05.2020 „Termomodernizacja szkoły w Zbelutce” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”; - osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, - organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, - inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Łagów przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest - Burmistrz Miasta i Gminy Łagów, dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z regulacji prawnych (kategorii archiwalnej dokumentacji, określonej w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla organów Gmin i związków międzygminnych, umowy o dofinansowanie zawartej miedzy beneficjentem (Zamawiającym) a określoną instytucją, trwałość danego projektu i konieczność zachowania dokumentacji projektu dla celów kontrolnych itp.) kategorie przechowywania ustala się w oparciu o klasyfikacje i kwalifikacje dokumentu w jednolitym rzeczowym wykazie akt. obowiązek podania przez uczestników postępowania (Wykonawców) danych osobowych bezpośrednio ich dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; każdy Wykonawca posiada: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ; − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO; Wykonawcy nie przysługuje: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych Wyjaśnić w tym miejscu należy, że w zamówieniach publicznych administratorem danych osobowych obowiązanym do spełnienia obowiązku informacyjnego z art. 13 RODO będzie w szczególności: Zamawiający - względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności: • wykonawcy będącego osobą fizyczną, • wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą • pełnomocnika wykonawcy będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie), • członka organu zarządzającego wykonawcy, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK), • osoby fizycznej skierowanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; Wykonawca - względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności: • osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia, • podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, • podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, • pełnomocnika podwykonawcy/podmiotu trzeciego będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w pełnomocnictwie), • członka organu zarządzającego podwykonawcy/podmiotu trzeciego, będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe zamieszczone w informacji z KRK); Podwykonawca/podmiot trzeci - względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał. Dotyczy to w szczególności osoby fizycznej skierowanej do realizacji zamówienia. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno- prawnych związanych z działem w przedmiotowym postępowaniu przetargowym. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny, wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowanie, gdy i w zakresie , w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4 RODO). Ponadto Wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i które dane pośrednio odzyskał, chyba, że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. Również podwykonawca, podmiot trzeci będzie musiał podczas pozyskiwania danych osobowych na potrzeby konkretnego postępowania o udzielenie zamówienia wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te bezpośrednio pozyskał. W celu zapewnienia, że Wykonawca/podwykonawca/podmiot trzecie wypełnił ww. obowiązek informacyjny oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osób trzecich, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w postępowaniu, zobowiązuje się wykonawcę/podwykonawcę/podmiot trzeci do złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjny przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO. Wzór oświadczenia w załączeniu. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem 2016/679", w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale VI, do upływu terminu do ich wniesienia. W trakcie oraz po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.