Informacje o przetargu
Dostawa i montaż opraw oświetlenia hali sportowej wielofunkcyjnej- segment A
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest: dostawa i montaż opraw oświetlenia hali sportowej wielofunkcyjnej- segment A o wymiarach 44x27x12,5 m i pow. 1188,0 m2 zakres obejmuje wykonanie: a)demontażu istniejących 88 sztuk opraw oświetleniowych, b)utylizację zdemontowanych opraw oświetleniowych, c) dostawy i montażu opraw LED np.: BVP650 LED300-4S/840 PSU OFA52 ALU, BVP650 LED300-4S/840 PSU S ALU lub równoważnych o strumieniu ca 30 tys. lm w il. 88 szt. wraz z podłączeniami do istniejącej instalacji oświetlenia, c) wykonanie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej oraz pomiarów instalacji oświetlenia, d)robót porządkowych i pomocniczych Szczegółowy opis został zawarty w SIWZ
Adres: | ul. Plażowa 8, 43-370 Szczyrk, woj. śląskie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: przetargi.szczyrk@cos.pl tel: 338 178 441 fax: 338 179 793 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 572619-N-2020 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2020-08-10 | Termin składania wniosków: | 2020-08-25 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 58 dni | Wadium: | 10000 ZŁ |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 0% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.cos.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
31520000-7 | Lampy i oprawy oświetleniowe |
Wyniki
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 572619-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Adres strony internetowej (url): www.bip.cos.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
31520000-7
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
| |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 w związku z art. 146 ust. 6 oraz art. 29 ust.1, 2 i 3 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 204 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843). W dniu 10.08.2020r. zamawiający wszczął postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na „Dostawę i montaż opraw oświetlenia hali sportowej wielofunkcyjnej- segment A”. W zamieszczonym opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający żądał dostawy i montażu opraw LED np.: BVP650 LED300-4S/840 PSU OFA52 ALU, BVP650 LED300-4S/840 PSU S ALU lub równoważnych o strumieniu ca 30 tys.. Jednak użycie sformułowania „równoważny”, którego użył Zamawiający nie jest wystarczający zgodnie z ugruntowanym orzecznictwem i doktryną aby na jego podstawie dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej zgodnie z zasadą równego traktowania i uczciwej konkurencji. Koniecznym jest uściślenie wymagań i parametrów odnoszących się do dopuszczalnego zakresu równoważności oferowanego przedmiotu zamówienia. Zamawiający na etapie sporządzania SIWZ nie podał dokładnych parametrów, granic zakresu, które są istotne dla oceny czy dany produkt jest równoważny. Wykonawcy mogli mieć wątpliwość jaki produkt powinni zaoferować aby spełnić wymagania Zamawiającego. Gdyż tylko dokładne określenie wymogów co do równoważności produktu pozwala prawidłowo ocenić i porównać złożone oferty. Brak podania wymagań w zakresie równoważności stanowi naruszenie art. 29 ust.3 ustawy prawo zamówień publicznych a tym samym prowadzi do zachwiania wyrażonej w art. 7 zasady równego traktowania i uczciwej konkurencji. Co skutkować będzie nieważnością umowy zgodnie z art. 146 ust. 6 ustawy Pzp. W wyroku KIO 256/14, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że „Oferta równoważna to taka oferta, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zamieszczone w SIWZ. Istotne jest przy tym to, aby to rozwiązanie (produkt) równoważne było rozwiązaniem, które nie jest identyczne ani też tożsame z rozwiązaniem referencyjnym, ale aby posiadało pewne, istotne dla zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry, które zostały przez zamawiającego określone w treści SIWZ. Zamawiający wskazując z jednej strony w SIWZ konkretne rozwiązanie (produkt), a z drugiej strony dopuszczając w tym zakresie możliwość rozwiązania równoważnego, winien określić przynajmniej minimalne parametry albo oczekiwane rozwiązania technologiczne, czy funkcjonalności, które mają być zapewnione przez to rozwiązanie (produkt), a czego niewątpliwie zamawiający nie określił. (…). Pojęcie równoważności nie może oznaczać tożsamości produktów, ponieważ przeczyłoby to istocie oferowania produktów równoważnych i czyniłoby oferowanie produktów równoważnych w praktyce niemożliwym do spełnienia. Oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zamieszczone w SIWZ. Istotne jest przy tym to, że produkt równoważny do produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego funkcjonalności i parametry, które bezwzględnie powinny zostać określone w treści SIWZ. (..)” W sytuacji gdy Zamawiający dopuścił składania ofert z rozwiązaniami równoważnymi opisywanym (tzw. Ofert równoważnych) zamawiający jest obowiązany do dokładnego określenia zakresu równoważności. W wyroku KIO 2753/11; KIO 2760/11, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła uwagę, że zakres opisu rozwiązania równoważnego, według którego oceniana będzie równoważność, musi być zawarty w opisie przedmiotu zamówienia i nie może być on precyzowany lub ujawniany dopiero na etapie badania ofert. W wyroku z dnia 30 grudnia 2016 r., KIO 2389/16, Krajowa Izba Odwoławcza zwróciła natomiast uwagę, że „Wykładnia celowościowa przepisu art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy prowadzi do wniosku, że niemożliwa do usunięcia wada uniemożliwiająca zawarcie ważnej niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego to każda niedająca się usunąć wada o istotnym znaczeniu. ‘’ Biorą powyższe pod uwagę Zamawiający bez opisu rozwiązania równoważnego, którego nie zamieścił w SIWZ nie jest w stanie ocenić zaproponowanych zamienników pod kątem ich równoważności i zbadać oferty. Na tym etapie postępowania jest to wada niemożliwa do usunięcia przy zachowaniu procedur określonych przepisami Pzp. Wada ta ma lub może mieć wpływ na wybór oferty najkorzystniejszej w postępowaniu uniemożliwiając zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu