Informacje o przetargu
Dostawa testów do diagnostyki in vitro do jakościowego wykrywania antygenu (Ag) SARS-CoV-2
ROZWIŃ
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa testów do diagnostyki in vitro do jakościowego wykrywania antygenu (Ag) SARS-CoV-2. Szczegółowy opis asortymentowo – ilościowy zawiera Załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz cenowy.
Adres: | W.K. Roentgena 5, 02-781 Warszawa, mazowieckie |
---|---|
Dane kontaktowe: | email: motelska@coi.waw.pl, tel: 22 570 94 63, fax: 22 570 94 63 |
Dane postępowania
ID postępowania: | 607182-N-2020 | ||
---|---|---|---|
Data publikacji zamówienia: | 2020-11-06 | Termin składania wniosków: | 2020-11-17 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy | Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 24 miesięcy | Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK | Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE | Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 | Kryterium ceny: | 0% |
WWW ogłoszenia: | www.pib-nio.pl | Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
33696500-0 | Odczynniki laboratoryjne |
Wyniki
Ogłoszenie nr 510538499-N-2020 z dnia 09.12.2020 r.
Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie Państwowy Instytut Badawczy: Dostawa testów do diagnostyki in vitro do jakościowego wykrywania antygenu (Ag) SARS-CoV-2.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 607182-N-2020
Numer ogłoszenia: 607182-N-2020
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie Państwowy Instytut Badawczy, Krajowy numer identyfikacyjny 28836600000000, ul. W.K. Roentgena 5, 02-781 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22/570-94-60, e-mail Monika.Szwarczewska@coi.pl, faks 22/570-94-60.
Adres strony internetowej (url): www.pib-nio.pl
Adres strony internetowej (url): www.pib-nio.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytut Badawczy
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa testów do diagnostyki in vitro do jakościowego wykrywania antygenu (Ag) SARS-CoV-2.
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
PN-272/20/EP
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa testów do diagnostyki in vitro do jakościowego wykrywania antygenu (Ag) SARS-CoV-2. Szczegółowy opis asortymentowo – ilościowy zawiera Załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz cenowy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV:
33696500-0
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Podstawa prawna: Art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j.: Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) zwanej dalej „ustawą Pzp”. Uzasadnienie: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć. Zamawiający działając zgodnie z art. 93 ust. 3 pkt 2 w oparciu o art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego nr PN-272/20/EP na dostawę testów do diagnostyki in vitro do jakościowego wykrywania antygenu (Ag) SARS-CoV-2. W trakcie trwania przedmiotowego postępowania doszło do istotnej zmiany okoliczności w zakresie oceny wartości diagnostycznej dostępnych na rynku testów antygenowych wykorzystywanych w rozpoznaniu zakażeń SARS-CoV-2 powodującej, iż dalsze procedowanie postępowania przetargowego oraz ewentualne wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym. Realizacja zamówienia skutkowałaby nabyciem przez Zamawiającego testów antygenowych, które w świetle aktualnej wiedzy medycznej i naukowej nie gwarantowałyby wiarygodnego wyniku, a tym samym uniemożliwiałyby prowadzenie działalności diagnostycznej w zakresie wykrywania zakażeń SARS-CoV-2 w sposób bezpieczny i efektywny. Powyższe stanowiłoby zagrożenie dla życia i zdrowia poddawanego testom antygenowym na obecność wirusa SARS-CoV-2 personelu medycznego zaangażowanego w udzielanie świadczeń zdrowotnych pacjentom onkologicznym, a ponadto skutkowałoby wydatkowaniem środków publicznych w sposób niecelowy, niezgodny z obowiązującymi przepisami o finansach publicznych. Zgodnie z aktualnymi rekomendacjami Ministerstwa Zdrowia za uznawane i zatwierdzone do użytku diagnostycznego testy antygenowe uważa się wyłącznie testy spełniające, poza kryteria WHO, zalecenia i rekomendacje polskich zespołów eksperckich. Deklarowane przez producentów charakterystyki testów związane z ich czułością i swoistością w porównaniu do testów molekularnych powinny być potwierdzone w niezależnych opublikowanych badaniach lub badaniach zrealizowanych na polskiej populacji w podmiocie leczniczym zatwierdzonym przez Ministerstwo Zdrowia. Zamawiający, jako podmiot leczniczy stosujący testy antygenowe na obecność SARS-CoV-2 musi mieć pewność, że jakość procesu wykonania badań i wiarygodność uzyskanego wyniku spełnia określone wymagania i opiera się na publikowanych i potwierdzonych wynikach badań prowadzonych przez niezależne zespoły badawcze, a nie tylko deklaracjach producentów testów. W Polsce takie rekomendacje publikuje Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Epidemiologów i Lekarzy Chorób Zakaźnych (zwany dalej ZG PTEiLChZ) ora Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (zwana dalej AOTMiT). Ze względu na wątpliwości dotyczące wartości diagnostycznej dostępnych na rynku testów antygenowych w rozpoznawaniu zakażeń SARS-CoV-2, w dniu 14 listopada 2020 r. zostało opublikowane stanowisko ZG PTEiLChZ przedstawiające zestawienie testów, których wartość została oceniona w opublikowanych wynikach badań i była analizowana pod kątem wyceny świadczenia polegającego na wykonaniu testów testami antygenowymi pacjentom objawowym z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2 przez AOTMiT. Krytycznie oceniono testy, których jakość i wiarygodność opiera się wyłącznie na deklaracjach producenta, nie popartych stosownymi wynikami badań. Zgodnie z ww. stanowiskiem ZG PTEiLChZ i zaktualizowanym stanem wiedzy warunki stawiane przed szybkimi testami antygenowymi, pozwalające na stosowanie w celach diagnostycznych u pacjentów objawowych w ostrej fazie zakażenia SARS-CoV-2 spełniają: • Panbio™ COVID-19 AG Rapid Test Device (Abbott) • Bioeasy 2019-nCoV Ag Fluorescence (Shenzhen Bioeasy Biotechnology) • Standard Q COVID-19 Ag SD (Biosensor)/ SARS-CoV-2 Rapid Antigen Test (Roche). W świetle powyższego należy stwierdzić, iż Zamawiający jako podmiot leczniczy w walce z pandemią COVID-19, dla maksymalizacji bezpieczeństwa pacjentów i personelu medycznego, zobligowany jest do stosowania wytycznych i rekomendacji organu nadzorującego, tj. Ministerstwa Zdrowia oraz innych uprawnionych organów, w tym WHO i wykonywać testy o sprawdzonej jakości i wiarygodności, zweryfikowanej przez powołane do tego instytucje. Nie ulega wątpliwości, iż sytuacja związana z wytycznymi w walce z pandemią dynamicznie się zmienia. W chwili wszczęcia postępowania przetargowego Zamawiający nie mógł przewidzieć wyżej opisanych okoliczności, które są zewnętrzne wobec Zamawiającego i noszą cechy istotności w kontekście wpływu na dalsze prowadzenie postępowania przetargowego i wykonanie zamówienia nim objętego. | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.